3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Toi googlailu on kyllä paha! Joskus sieltä oppii vaikka mitä ja joskus taas alkaa pelätä pahinta. Tykkään kyllä muutenkin googletella kaikkea mikä mietityttää, niin nyt kun raskaus on ollut toiveissa, niin on tullut tutkittua vielä normaalia enemmän.

Haittaako muuten @Lallastiina ettei mulla ole kierron pituutta tossa listalla? Oisko oletus 28, kun ei vielä ole tietoa. Vai saako olla vielä kysymysmerkkinä kunnes tasaantuu?

googlettelu on kyllä monesti pahasta, mutta löytyy palon teitoakin.
Itse miettinyt nyt viikonlopun milloin pitäisi alkaa miettimään onko vuoto liian niukkaa? Aikaisemmin on vuotanut kuin niagaran putous ja hyvä jos imukykyisimmät suojat riittänyt 1-2h vaihdoilla ilman läpi tuloa. Nyt vuoto ihan siedettävää 2-3 päivää ja sitten loppuu. Torstaina tuhrua, pe heti aamusta kkunnon vuotoa, mikä hiljeni sunnuntai illaksi ja tänään enää vähän tuhrua.
Itsellä paha tapa kuvitella ja piirrellä ongelmia sinne missä niitä ei ole :D

@atvk87 Ei tarvii olla kierron pituutta jos on epäsäännöllinen, muutenkin voi pitää listalla just sen verran tietoja kun itse haluaa laittaa :).

@Abby87 No mulla on menkat aina vähän tuollaiset, että n. yhden vuorokauden ajan saa kuppia olla tyhjentämässä parin tunnin välein ja sitten loppuu melkein kuin seinään. Kipujakin on sen yhden päivän ajan. Tm:n jälkeen on tuo vuoto ollut aavistuksen kohtuullisempaa. Kiva sinänsä ettei tartte päivätolkulla vuotaa.

Täällä alkais olla tämän kierron tallettelut tehty... Ovistestit näytti vielä tänäänkin vahvaa plussaa. Tässä kierrossa näyttäis ainakin valkkari olleen otollista pidempään, ehkä joku noista ravintolisistä on tehonnut siinä suhteessa? Aiemmissa kierroissa on tuntunut että jo plussapäivänä on parhaat "liukkaat kelit" ohi. Lukemani mukaan aika tyypillistä iän myötä, ettei otollisin valkkari ja ovispäivä enää osu niin hyvin yksiin. Joka tapauksessa kokeiltiin nyt myös sitä Pre-seed liukkaria josko auttais uimareita etenemään... Katsotaan tänään illalla jos saataisiin vielä "kerta kiellon päälle". Sitten alkaakin se loputon kaksi viikkoa :whistle:.

• Tykkää
Reactions: atvk87 ja Genmaicha
Mä voisin jäädä taustailemaan tänne listalle. Tai tulla kokonaan pois, miten vaan. Luen kyllä välillä näitä mutta en oikein ole viime aikoina osallistunut keskusteluun.

Kp1 siis täällä, pitäisi tehdä kolmas inssi vielä, mutta en just nyt jaksa keskittyä tähän lapsentekoon, kun on muita stressin aiheita elämässä. Vielä tänä vuonna jossain vaiheessa kyllä sitten, uskoisin. Ja ensi vuonna keväällä IVF, kun inssit ei toimi. Terveisin, pessimisti... Tsemppiä kaikille ja toivottavasti haikara löytää perille! :)

No joo, onhan tää aihe, joka vetää välillä mielen matalaksi ja sitten kun lukee näitä päivittäin, niin tulee lisästressiä.

Eipä oo mitään päivitettävää itselläkään. Kp10 ja Flo ennustaa ovista perjantaille. En kyllä usko että ovuloin lainkaan.

No joo, onhan tää aihe, joka vetää välillä mielen matalaksi ja sitten kun lukee näitä päivittäin, niin tulee lisästressiä.
Niin totta! Itsekin olen pysytellyt poissa täältä hetken, koska lukeminen lisää stressiä. Etenkin, kun täällä kp2. Eilen alkoi kunnon megamenkat ja tänään on ärsyttänyt ihan kaikki. :mad: Pillereissä oli se hyvä puoli, että niillä menkat oli lyhyet ja niukat. Ilman pillereitä ne on kaikkea muuta! Lisäksi ensimmäisenä päivänä on riesana menkkakivutkin, joista ei tosiaankaan ole tarvinnut kärsiä kertaakaan pillereiden aikana. :cry:

9.10.2017

***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

_kiki_..................34v......kp 48/28................yk 2...........luomu
Ihanapa..............29v......kp 41/29-31...........yk 15.........
histamiinihepo....30v.......kp 38/30-40..........yk 3...........luomu
Tilliina..................29v......kp 26/30............yk 3.........luomu
Lallastiina............36v......kp 21/28?........yk 5 (tm jälk.)...luget
Atvk87................30v.......kp 11/?..................yk3...........luomu
Abby87...............30v.......kp 8/28...............yk 4..........luomu
Genmaicha..........34v......kp 8/27.............yk 3.........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4

Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.

Onpa ollut hiljaista!

@hill4 siirretty taustalle! Joskus pieni paussi tekee ihan hyvää, tsemppiä!
@emmmis harmittelut uudesta kierrosta!

Täällä on pahin piinaviikko alkamassa, vielä liian aikaista testata... Dpo 7-8 siis. Jotain alavatsatuntemuksia tänään. Jotenkin olen ollut hyvällä mielellä tässä kierrossa, en osaa sanoa miksi. Loka- ja marraskuu on yleensä mulle sellaisia kärttyisyys-/tylsistymiskuukausia. Mutta ehtiihän tässä vielä.
Mulle tää palsta on ihan henkireikä, koska ei ole yhtään ketään (miehen lisäksi) jonka kanssa jutella näistä asioista. Ei mulla ole niin läheisiä ystäviä.

Koulun ja töiden kanssa hommat tasaantunut, joten aloitin viime viikolla taas salilla käynnin. Mieli pysynyt virkeänä ja purkanut nyt painoihin kaiken sen turhautumisen mitä on ollut :D Todella energinen olo ja vie ajatuksia muualle yrittämisestä. Tämä ainainen vesisade on kyllä vähän kurja, kun olisi kiva myös nauttia lenkeistä koirien kanssa.

@Abby87 Hyvä hyvä! Mäkin aloitin "kesäloman" jälkeen kuntoilun kotona crosstrainerilla, nyt oon kolme viikkoa jaksanut n. 5 päivänä viikossa treenata. Voisko tosiaan siitä johtua parempi mieli? En muuten ole ikinä ennen kuntoillut näin ahkeraan. Se ettei tartte lähteä kotoa mihinkään auttaa. Nimim. sohvaperuna :p.

Onpa ollut hiljaista!
Mulle tää palsta on ihan henkireikä, koska ei ole yhtään ketään (miehen lisäksi) jonka kanssa jutella näistä asioista. Ei mulla ole niin läheisiä ystäviä.
Joo, hiljasta pitelee, kun ei oo mitään kerrottavaa.
Ehdottomasti treenaaminen saa hyvää mieltä aikaan, joten kannattaa jatkaa! Onnittelut hyvästä alusta.

Mulla on juttuseuraa, paras ystävä tietää kaiken, oon piinaillut hänelle ja myös puhunut kaikesta, mutta hänellä on kaksi lasta, joten ei tavallaan voi ymmärtää. Vaikka ymmärtääkin!
Naiset vaan usein siirtyvät äitiyden myötä sellaiseen salakerhoon, joihin lapsettomilla ei oo osaa eikä arpaa. Inhoan kaikkea sellasta "et voi tietää mitä on väsymys ennen kuin olet äiti" jne, joilla osoitetaan kuinka se lapseton ei kuulu joukkoon.
Meillä töissäkin on melkein kaikilla lapsia ja siitä aina välillä saa kuulla sellaiseen "sitten kun sinäkin blaa blaa, niin ymmärrät". No ihan varmasti näin, mutta tarviiko sitä korostaa aina niin hirveesti, tulee ulkopuolinen olo.

Mulla ei oo ollu mitään tuntemuksia, eikä mitään v-vuotoa. Harmittaa oikein, kun ehkäisyn kanssa oli aina paljon valkovuotoa ja kosteutta riitti muutenkin, jos ymmärrätte mitä tarkoitan, ja nyt muutaman kuukauden olen ollut ihan kuiva. Se on jopa vähän häiritsevää.

Tänään taas mietin noiden presidentin ihanien vauvauutisten jälkeen, että miten oma pää kestäis mahdolliset hoidot ja odotuksen, jopa monen vuoden sellaisen. Rankkoja juttuja.

KP12 eilen jo hiukan ihmettelin limoja. Oikein runsasta ja kirkasta. Tänään sitten oikein kunnon tuikkasuja sekä vihlontaa oikealla. Odotin ovista vasta viikonlopulle KP 15-16 niin kuin kahdella edellisellä kierrolla tikut ovat kertoneet, mutta nyt taisi olla sitten ajoissa.
Eilen peitto heilui ja tänään illalla yritetään vielä ehtiä.

• Tykkää
Reactions: atvk87
@Lallastiina sulla onkin pahimmat piinapäivät edessä! Toivottavasti niiden takana häämöttää plussa!

Mulla on kyllä kaveri jonka kanssa jutella tästä projektista livenäkin, mutta heillä on jo odotus meneillään ja jotenkin tuntuu, että on jo siinä kohtaa siirtynyt sellaiseen äitikerhoon. Silloinkin, kun keskustellaan jostain muusta, niin hän kääntää usein puheen raskauteensa ja keskustelu muuttuu sellaiseksi "sitten kun olet raskaana, tulet huomaamaan..". Josta lähinnä muistan vain sen, etten ole raskaana. Meillä ei yritystä ole todellakaan vielä paljoa takana, mutta jotenkin olen sellaisessa "kroppa petti minut" -välivaiheessa. Ei se raskaaksitulo käynytkään ihan tuosta noin vain heti. :unsure:

@atvk87 tosi inhottavaa, että töissä korostavat tuota asiaa. Meilläkin melkein kaikilla muilla on lapsia ja kyllä kohta taas joulun lähestyessä saa kuulla kuinka lapsellisten on niin paljon tärkeämpää olla vapaalla pyhien aikaan. Aivan kuin lapsettomilla ei voisi olla perhettä ja läheisiä ja lomasuunnitelmia o_O

@atvk87 No eipä nuo tosiaan näytä plussaa lupailevan, mulla tulee tuollaisia pitkin kiertoa. Minkämerkkisiä testejä? Rfsu:t ainakin tuntuu antavan hailumpia viivoja kuin muut merkit.

Täällä dpo 10-11 ja oon hätähousuna testaillut jo muutamana päivänä, negojahan ne, kuinkas muutenkaan. Kaikenlaisia nipistelyjä ja vihlaisuja on tuntunut kohdun ja munasarjojen paikkeilla, jotenkin vähän erilaisia kuin aiempina kuukausina, mutta muuten ei ole mitään lupaavia oireita :unsure:.

Tänään kamalat alavatsakivut, Ihan kuin sukkapuikolla tökkisi sisuksiin. Enemmän tuolla vasemmalla puolen ja hetken myös pientä tykytystä. Ei meinannut edes suoraksi päästä kun veti kippuraan. :( alkoi jo mietityttämään mitä tommonen voi olla.

Dpo 2 ja koska ovis yllätti on vahva epäilys ettei ehditty tähän kiertoon. Ensi kuussa menee tiukille onko mies juuri sairaalassa oviksen aikaa, joten masentaa ajatella että seuraava yritys vasta joulukuussa. :unsure::cry:

@Abby87 Auts, kuulostaa kurjalta! Voisko olla että ovis olis ollut vasta eilen?

Täällä testit negaa ja äsken tuli paperiin hitunen vaaleanpunaista :(. Alavatsaa on "jomotellut" aika ajoin eilen ja tänään. Menkkojen pitäisi kalenterin mukaan alkaa tiistaina, itse veikkaan maanantaita.

@Lallastiina samaa mietin, mutta voiko oviskivut oikeasti melkein pudottaa polvilleen ja jatkua koko illlan, noin 5h? Tiistaina kivut oli oikealla ja n. 30min polttelua ja teräviä nykäisyjä.
Jos raaskis lähtisin yksityiselle gynelle käymään. Ei tuolta terkalta pääse minnekään ellei pääkainalossa anele.

Mullahan oli noita samantyylisiä kipuja/kramppeja ja epäilen tosiaan endoa... Siihenhän on hormoniehkäisy hoitomuotona, niin sopis kuvaan, että lopetuksen jälkeen on kipuja enemmän.

Mä aion varata ens kuuks yksityisen gynen, koska kiinnostaa noi kivut ja myös usko siitä, etten ovuloi. Muoks: Varasinkin sen samantien. Tasan kuukauden päähän, en kyllä tiedä millainen kierto tuolle, että mikä vaihe on silloin, mutta jos olis edellisen kaltainen, niin pitäis olla keskivaiheilla.

@Lallastiina Nää on ebaysta tilattuja merkittömiä testejä. Tänään noiden haaleiden välimuoto testattu. Eikä mitään oireita oo ollut.
Ikävä kuulla, että siellä on loppukierto meneillään. Ehkä sit taas lyhenis vähän kierto ja sehän on aina positiivista?

Tuolla esikoisista haaveilijoissa @tilliina tais mainita, ettei usko että tulee luomuna raskautumaan. Mulla on ihan sama fiilis. Mitään ei edes tapahdu omassa kropassa. Ihan kamalaa. Välillä mietin, että haluaisin aloittaa taas ehkäisyn, niin ei ainakaan tarttis toivoa turhaan. Tää on tosi stressaava aihe ja en tiedä, miten pää pysyy kasassa, jos odotuksien päälle ei odotus koskaan alakaan.

Viimeksi muokattu:
Eilen tuli Clearblue plussaan joku superhailu pystyviiva jota en saa tietokoneella ollenkaan näkymään mutta paljain silmin ja puhelimella kyllä... http://aijaa.com/0iraoV, http://www.aijaa.com/yW80sv. Mutta tu merkkihän on surullisenkuuluisa vääristä plussista, eikä OneStepeissä näy yhtään mitään http://aijaa.com/KgtTBH, joten en viitsi innostua. Testitkin on jo loppu. Kaikki nippailut ja nipistelyt loppui perjantaina. Nyt dpo13/14... Plääh.

@atvk87 Mulla on nyt itse asiassa ihan hyvän mittainen kierto, siinä 27 päivän kieppeillä (olettaen ettei ala taas vaihdella).
Täälläkin alkaa toivo luomuraskaudesta mennä... ajatus hoidoistakaan ei kyllä juuri houkuta, ja sen päätöksen tekemistä lykkään mieluummin vielä...

Viimeksi muokattu:
Mäkään en kyllä nää kummassakaan mitään, valitettavasti. Toisaalta voihan se vielä noilla päivillä näyttää hailua? Ja vahvistua siitä. Eihän kierto oo vielä loppunut kuitenkaan. Toivotaan parasta kuitenkin!

Tuntuu siltä, että täällä käy poikkeamassa sellaiset, jotka onnistuu yk 1 tai yk2 ja sitten niitä, jotka vaan on ja on ja on täällä ja siirtyy sitten tonne kauan plussaa ootelleisiin. On tossa plussanneiden listalla kyllä niiden välistä muutamia, antaa toivoa. :D Mutta toivo on ainakin mun tapauksessa turhaa, kun en ovuloi, niin ei mitään voi tapahtuakaan. Saakohan tässä vaiheessa jo gyneltä apuja ovikseen? Vai kuinka kauan pitää olla yrittänyt? Onko se edes vielä ns lapsettomuushoitoa?
Jännää kyllä ja pitää vielä malttaa KUUKAUSI ennen käyntiä.

Heippa!

Oon käynyt täällä lueskelemassa, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Olen edelleen/jälleen flunssassa, eikä oikein ole uutta kerrottavaa. Ovistestiin tuli tänään haalea viiva (eilen ja toissapäivänä ei mitään), mielenkiintoista nähdä vahvistuuko tässä kierrossa. Viime kierrossa sain vaan haaleaa viivaa.

@Lallastiina mäkään en valitettavasti näe kuvissa mitään, mutta toivottavasti vielä vahvistuisi!

Mä joudun ( tai pääsen) paluupostilla tänne takasin. Itseasiassa mulla oli alusta saakka sellanen olo ettei kaikki vaan oo hyvin ja keskenmenohan sieltä tuli. Ruskea tiputtelu lähes koko ajan ja oireita oli tosi tosi vähän. Tuulimunaksi sitä vähän epäiltiin, koska mitään ei ultrassa näkynyt vaikka HcG : tä veressä olikin reilusti.
Onneksi, onneksi se tapahtui niin alussa - viikon vuoto ja kaikki oli ohi. Henkinen puoli tietty otti aika kolauksen, mutta oli helpompaa kun ajatteli ettei siellä ollut ketään ja olin onnekas kun vuoto starttasi itsestään ja oli niinkin lyhyt ja "kivuton". Jos niin voi sanoa. (n)

Nyt sitten vaan uusille kierroille. Saa nähdä onko tässä kierrossa ollenkaan ovulaatiota, en ajatellut odotella kuukautisia tässä välissä - mutta voi tietty olla etten ovuloi laisinkaan. No mut, katsellaan. :rolleyes:

Voi surku @Adiela88 :(! Hyvä kuitenkin että meni suht helposti, ehkä se kiertokin sitten palautuu nopeasti ja pääsette pian yrittämään uudelleen (y).

Hyvä etten siitä hämäyshaamusta innostunut. Lämmöt tänään jo pudonneet ja ihan vähän ruskeaa tuhrua. Olo muutenkin ollut eilisestä asti sellainen että on menkat alkamassa.

Yhteistyössä