*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Lennis: Niinno, varsinkin kun en edes enää odota mitään ihmettä (paitsi ihan vähän salaa :whistle:) vaan niitä menkkoja! Nojoo, tuon edellisen viestin jälkeen alkoi tuhru, menkat alkanee viimeistään ylihuomenna. Sitten Menopurin kimppuun! (y)

Todettiin muuten just, että ei oo todellakaan varaa tehdä joka kuukausi inssiä ja piikittää Menopuria! Tuo kun on niin kallis lääke, et kaikkiin näihin hoitoihin ja lääkkeisiin menis jotai 700e/kk :eek::eek: Onneks se Kelan katto tulee lääkkeiden osalta äkkiä vastaan, sen jälkeen ne maksaa enää jotain 1,50€ :) Mut vuosi on taas kohta vaihtumassa ja sitte se korvaushomma alkaa taas alusta..
No enivei, pitää jutella sen lääkärin kanssa et mitä se ajattelee. Jos tekis nyt vielä sen yhden viimeisen inssin ja sitte jatkais pelkillä lääkehoidoilla. Ja menis siihen julkisen puolen jonoon.. Tääkin lääkäri muuten sanoi, että täällä päin julkisella ei katsota hyvällä jos oot yksityisellä hoidossa. Et en sit tiedä jos jonoon mennään, et saadaanko sillä aikaa käydä yksityisellä sumplimassa lääkityksiä tms. En ainakaan haluais sitä jonotusaikaa mennä ihan luomuna o_O Ja eihän se julkiselta oo pois jos jonottaessa haetaan apua muualta. Ei ehkä parhaimmassa tapauksessa edes enää tarvittais koko julkista puolta! Vaikeita nää jutut. Oon lukenu jo aiemmin, et jotkut julkiset ei hyväksy sitä, että on hoidoissa kahdessa paikassa samaan aikaan. Eli esim. julkisen puolen tauko-/lomakuukausien aikana teettäis inssejä yksityisellä. Ne saattaa kieltäytyä hoitamasta sen jälkeen. Omituista.. (n)

No nii ja jos jatkan paasausta, niin oon tässä pohtinut, että mitenhän se mahdollinen munasolupunktio joskus IVF:ssä tehdään kun mun toinen munasarja on jossain kohdun takana piilossa! :eek: Ei meinaa ultralla löytyä.. Voi kun en koskaan joutuisi siihen hommaan.. :cry: Turha tälläsiä murehtia, mut oonpa ainakin pohtinut valmiiksi :D

Akupunktiosta. En itse usko noihin, mut löydän itseni varmasti kohta kokeilemasta kaikkee mahdollista :) Ja kuten sanoit, ei siitä haittaakaan ole! Ja rentouttaa varmasti.. ah. :rolleyes:
 
Tilulilu ihan sama homma kun kävin km jälkeen yksityisellä ja käski mennä vielä viikonpäästä mittaan julkiselle hcg. Mikä tinka puhelimessa kun soitin julkiselle. "Meinasittko jatkossa hoitaa nämä asiat yksityisellä?" Sanoin et JOO EN!:mad: Onnea siis siihen hommaan. Ne nimittäin ei kato hyvällä ku eri paikoissa hoitoja.

Tilasin 10kpl clearblue digi ovistestejä. Tässä kuussa se tapahtuu!!!:D On päättäny. Ei oo se kaksoishormoni vaan se halbempi. Vilkkuuko niissä se naama? En oo koskan kokeillu ovistestejä..
 
PikkuPöllö: Justjoo! :eek: Voisivat tehdä vaikka vähän enemmän yhteistyötä.. Olis molemmille puolille helpompaa, asiakkaille myös. Saa nähdä miten meidän käy o_O Pitää vähän kysellä. Mut jos jonottaa vaikka vuoden sinne julkiselle, niin en kyllä ymmärrä miksei sillä aikaa sais käydä yksityisellä kokeilemassa eri lääkityksiä! Kaikkihan on vaa sitte pois julkisen puolen ruuhkista, kun ei tartte meiän kanssa enää aloittaa sitä testailua. Prkl. :mad:

Tänään KP1, perjantaina ensimmäinen kontrolliultra Menopuriin liittyen. Toivon niiiiiiiiin että se nyt toimii ja kasvattaa sen lääkärin toivoman 4 follikkelia jne.. :love: Plussaa en vielä uskalla ees toivoa, mut kunhan tuo lääke edes toimisi niin tää kierto ei menis ihan hukkaan. Kaikki sormet ja varpaat ristissä (y)

Oon käyttäny noita digitaalisia ovistestejä! Muistaakseni niissä ei se naama vilku. Siihen vaa ilmestyi se hymynaama kun ajankohta oli otollinen :D Siihen asti pelkkä ympyrä.
Sitä kaksoishormonitestiäkin oon käyttäny nyt kahdessa kierrossa huonolla menestyksellä. Mut näin jälkikäteen tietty selvisi, et se ei toimi välttämättä oikein jos on hormonilääkitys päällä. Oishan toi tietty ollu ihan järjellä ajateltavissakin, mut enpä ajatellut :LOL: Sinne meni nekin eurot. Kun se mittaa estrogeenin nousua ja mulla tietty oli lääkitys, joka laskee estrogeenit minimiin jne. niin tästähän voi jo päätellä kuinka hyvin se toimii! :ROFLMAO:

Mut tsemppiä tikutteluun! Tää on niiiiiiin The Kierto! Meille kaikille! :D(y)
 
26.10.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Tilulilu...............34v......kp 1/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 4/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 5/24-28..........yk 16..........luomu
Mustikk4............28v......kp 6/26-29..........yk 11..........luomu
Keinuilija............31v......kp 10/30-34........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 10/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 10/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 17/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 18/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 18/28..............yk 2...........luomu
Miu84................30v......kp 24/28..............yk 22.........luomu
Pumpulipallero....29v......kp 25/27-28..........yk 4..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84..............31v.........ya 6/2014.......20.10

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Kyllä täytyy hattua nostaa teille jotka ootte jo vähä pidemmän aikaa yrittäneet. On nämä vaan olleet piinallisia ja PITKIÄ viikkoja vaikka ensimmäistä yrityskertaa viedään vasta :LOL: :LOL: Mitenkään en oo malttamaton luonne :rolleyes: Ovista olisin ehkä bongaillu tuossa viime viikon lopulla. Testejä tosin en oo vielä hommannu. Josko ens kierrossa sitten ehkä jos se vielä siis tulee. Tosin eihän niin hyvää säkää vaan voi olla, että niin vois käydä... Paitsi jos (ja kun) tämä oli se The Kierto kaikille :)
 
Emilno, muistan silloin vuosi sitten sanoneeni ja pelänneeni, että miten sitä jaksaa, jos kestää pitkään ennen kun tulee raskaaksi. En mä sillon osannut todeks uskoakaan, että tämä tämmöstä tulee olemaan. :LOL: Sitä sillon eli vaan niin uskossa, että jos ei tässä kierrossa, niin varmaan sit seuraavassa.. ja niin ne kuukaudet on vaan menneet.. :unsure: Odottaessa ja pettyessä, kuinka monet menkat sitä onkin jo menneet. Aina sitä on kaupan hyllyllä miettinyt, että onkohan nää viimeset siteet ja tampoonit mitä täytyy ostaa. Mutta kuten Lenniskin taisi tuolla edellisellä sivulla sanoa, niin eihän sitä alkuvaiheessa voi millään tietää miten asiat tulee menemään. Voi hyvinkin tärpätä pian ja kyllähän jotkut ensimmäisestä kierrostakin onnistuu. :) Ettei kannattaisi alussa vielä murehtia (niinkuin minä tein, että hyvä se on mun tässä muita neuvoa. :rolleyes::LOL:).

Me ollaan miehen kanssa varattu aika lääkäriin, että saataisiin se lähete menemään. Musta tuntuu, että mulla menee kohta mielenterveys, kun tää asia pyörii mielessä vähän väliä. Miten te ootte Miu84 ja Tilulilu jaksaneet, kun on yritystä pitempään takana? Rauhottuiko mieli jossain vaiheessa, kun pääsitte tutkimuksiin esim?
Hyvänä esimerkkinä, töissä kaksi työkaveria puhui, kuinka olisi kiva saada jouluaatto vapaaksi, kun lapsetkin on heillä. Tuli taas niin :(-olo, että juu, olispa mullakin lapsia tai edes tulossa joiden kanssa voisi viettää joulua..
Raskausuutisiakin on taas tullut tosi paljon, toissaviikolla neljät!

Toivotaan tosiaan, että tämä olis nyt the kierto!
 
Emilno: Niin, pitkiähän nää viikot, kuukaudet ja kohta voi jo sanoa, että vuodetkin on olleet! Mut varmasti pidemmältä ois tuntunut, jos ois tiennyt etukäteen kuinka kauan tässä menee. Niinku Mustikk4kin sanoi, aina on tullut se "ens kierrossa sitten" -fiilis. Ehkä se on jotain itsesuojelumekanismijuttuja :)
Eikä tosiaan mitään murehtimisia tuossa vaiheessa yritystä Emilno! Tee niinkuin Mustikk4 ja minä sanotaan, ei niinkuin me tehtiin.. ;)

Kyselit Mustikk4 tuosta jaksamisesta.. En osaa kyllä mitenkään järkevästi vastata o_O En muista, että mulla ois missään vaiheessa ollut sellasta kunnon ahdistuskautta. Tietty aina menkkojen aikaan on itketty ja turhauduttu ihan kunnolla, mut siitä se fiilis sitte taas lähtee nousuun kun uus mahdollisuus kurkkii nurkan takana. En kyllä ymmärrä miten oon pysyny järjissäni! Eihän tällänen kuukauden sykleissä eläminen voi olla psyykkeelle terveellistä! :eek:
Jos asiaa joskus oikeesti miettii, saan itseni kyllä tosi ahdistuneeksi. Tänäänkin uusi työkaveri kysyi, onko meillä lapsia. Olin päättänyt, että aina kun joku uusi ihminen kysyy aiheesta, kerron rehellisesti hoidoista jne. Mut en pystyny - tuli ihan fyysisesti huono olo ja alkoi oksettaa. Ja kyllä mullakin on monesti ollut töissä noita kuvailemiasi hetkiä, kun muut puhuu lapsistaan. Tulee itselle sellainen 'raivo' tms., että "siinähän puhutte mussukoistanne, tietäisittepä vaan mun tilanteen..". Vaikkei heidän tosiaan tarvitsisi mun takia puhenaiheitaan muuttaa! :) Mut sellanen marttyyrifiilishän siinä helposti tulee.. Kaikesta tästä huolimatta en siltikään vielä osaa ajatella kuuluvani lapsettomiin.

Mut niinku ajattelitkin, hoitojen alkaminen helpotti varmasti sitä pahonta pelkoa. Kun ennen sitä olin 100% varma, et siemenneste on kelvotonta :ROFLMAO: Nyt kun kaikki on kunnossa (tietääkseni), niin voin olettaa plussaamisen olevan mahdollista. Aiemmin pidin sitä mahdottomana. Et on tää silleen tavallaan helpompaa nyt.. mut toisaalta taas turhauttavampaa, kuten aiemmin puhuttiinkiin.

Mut että neljät raskausuutiset viikossa!?! Se on kyllä jo ihmisoikeusrikkomus :eek:
 
emilno meilla on yk4 menossa ja oon miettiny ihan samaa. Etta miten pitempaan yrittaneet ovat jaksaneet, nyt jo tuntuu etta tulee ahdistus :S mutta ei oikeen muu auta kun pysya positiivisena. en usko etta negatiivisuudesta on mitaan hyotya, voi olla vain haittaa.

mustikk4 huhuh neljat raskausuutiset.. apua!ei ihme jos vahan masentaa :S mutta tsemppia ja positiivista mielta <3 jospa se on jotain "tarttuvaa" ja pian sinakin paksuna ;)
 
Kuinka moni teistä tunnistaa oman ovulaationsa selkeästi ilman mitään testejä? Itse vasta opettelen tulkitsemaan oman kehon tuntemuksia tuon suhteen. Ekassa luomukierrossa en havainnut minkäänlaisia tuntemuksia, nyt toisessa oli kp 12-14 toispuoleista jomotusta alavatsalla. Kp 15 aamuna heräsin jäätävään alavatsakipuun, ihan kuin armoton kramppi. Meni noin 20 minuutissa ohi. Se oli minun vahvin arvaukseni ovulaation ajankohdaksi, mutta mistäs tuota tietää. Mitään limoja kyllä en ole bongannut yrityksistä huolimatta, enkä lämpöjäkään ole vielä tullut mittailleeksi.

Turhauttavaa, kun ei osaa omaa kehoaan tulkita.

Yritystä kyllä oli oletetun ovulaation kieppeillä, mutta nyt puuttuu ne kaikki kuvitellutkin oireet, joita oli edellisessä kierrossa, joten itsellä vaan on vahva tunne, että ei oo tärpännyt.
 
Infinity,kuvittelin noista kivuista just et ois ovulaatio ollut. Yhdessä kierrossa se olikin,just kun oli sellaset tuntemukset ja tää varmistettiin ultralla.Nyt ei oireita ees ole ollut-paitsi tässä kierrossa bongasin limat.En silti sanoisi,että se on ovulaatiosta.Etenkin sen lääkärin tuomion perusteella. o_O

Täällä ollu ihan outo päivä.Eilisestä taas lämmöt koholla,ruoka ällöttää. Tänään sit siivosin ämpärin kanssa. Joo,normaalisti siivotaankin ämpärin kanssa mut miulla se oli oksentamista varten. :sick: 5 kertaa oon käyny halailemassa posliinia,mitään ei tuu ylös.
Eihän nää oireet oo ennenkään tarkottanut mitään,voi olla vaan stressistä tuo yökkäily.:cool:
Täytyy vissii alottaa ajoissa testailu.:sneaky:
 
28.10.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Tilulilu...............34v......kp 3/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 6/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 7/24-28..........yk 16..........luomu
Mustikk4............28v......kp 8/26-29..........yk 11..........luomu
Keinuilija............31v......kp 12/30-34........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 12/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 12/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 19/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 20/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 20/28..............yk 2...........luomu
Miu84................30v......kp 26/28..............yk 22.........luomu
Pumpulipallero....29v......kp 27/27-28..........yk 4..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84..............31v.........ya 6/2014.......20.10

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tilulilu, oot ihan oikeessa. Ei oo kyllä mikään ihme, jos välillä on sellanen olo, että sekooko kuuppa, kun elämä on pelkkää yrityskierroista toiseen menemistä, ovulaatiosta menkkoihin ja taas sama alusta. Samalla pitäis yrittää pysyä positiivisena ja jotenkin tsempata itseänsä, että uusi mahdollisuus on taas edessä. Sit ei tarvitse, kuin facebook avata, niin johan siellä on jonkun raskausmahakuvat uutisissa tai toisen päivitystä siitä, kuinka heidän tyttö oli saanut lahjaksi "sinusta tulee isosisko"-kirjan.. Sitten kun satut jollekin valittamaan tätä yrityksen tuskaa, niin sulle toitotetaan, että "älä stressaa, kyllä se sieltä vielä tärppää, sitten kun vähiten odotat!" Joopa joo, sitähän niin vähän tässä odottaa.. :cautious::ROFLMAO:

Mut tiedän kyllä niin tuon ahdistuksen tunteen. Sitä pitäisi vaan jotenkin yrittää päästä pois niistä ajatuksista, kun sellainen iskee.. Oon huomannut, että mä jään helposti vellomaan siihen tilaan ja se on :poop::poop:.

Toivotaan juu Pumpulipallero, että jos tuo raskausbuumi tarttuisi muhunkin. :LOL: Heh! Tuli kyllä ihan yliannostus noita raskausuutisia. Tosin, yksi uutinen tuli mun hyvältä ystävältä jonka puolesta osaan kyllä olla iloinenkin. Surettaa kyllä se, että me ollaan monta kertaa puhuttu ja haaveiltu, kuinka olis ihanaa olla samaan aikaan raskaana ja saada lapset pienellä ikäerolla. Nyt vaan toivon, että tulisin edes raskaaksi ennen kuin hänen lapsi syntyy.. :unsure:


Jännää miten Lennis käy, bongasit kuitenkin ne ovislimat, että eihän sitä koskaan tiedä. ;)

Infinity, mä olen kyllä tunnistanut oviksen useamman kerran. Sen tois puoleisen mahakivun. Mutta nyt ei ole sellaista selvää ollut pariin kiertoon.
 
mustikk4 on se varmasti todella raskasta kuulla vauvauutisia, etenkin kun itse on pidempaan yrittanyt, eika vauvaa viela ole. Mutta ala lannistu, oon ihan varma, etta se pikkuinen sinulle viela tulee!:) tiedan, etta ei ole helppoa olla stressaamatta. Itsellani ainakin hirvee stressi paalla ja miettiny vaikka mita jo vaikka vasta yk4 menossa.

infinity mullakin ovis tuntuu joskus semmosena kipuna. Ei siis mitaan alytonta, mutta oon aatellut etta varmaan ollut ovis (tikun kanssa tiennyt). Kerran oli ihan jarkyttava migreeni. Huvikseen testasin ja ovisviiva oli tosi tumma. Eli varmaan hormonien takia se paansarky.

ON: taman aamuinen testi naytti vahvempaa viivaa ja digi raskaana 1-2. En tosin nyt tieda, mita seuraavaksi? en tiia uskallanko viela minnekkaan muihin ryhmiin, jospa tassa nyt katselee :) tiedatteko yhtaan milloinka olis jarkevaa soittaa laakarille ja tiedustella ekasta laakarikerrasta?
 
  • Tykkää
Reactions: Vilijonkka_
Onnittelut plussasta pumpulipallero! :love:
Muutaman viikon malttaisin,ennen ku soittasin neuvolaan. Ainakin täällä ensimmäinen käynti on aikasintaan viikolla 8+. Toki paikkakunnasta riippuen,aika kannattaa varata ajoissa,jos neuvolassa on ruuhkaa.
Jos alkuraskauden ultraan haluat niin vasta 7+ kannattaa mennä,jotta näkyy sykkeet.
Onnellista odotusta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Infinity mä oon bongannut ovislimat kahdessa kierrossa, toispuoleisen alavatsa kivun ja aamupahoinvoinnin. Näitä mä epäilen oviksen aiheuttamiksi. Sattuvat aina kiertopäivile 10-13. Mulla ne limat on vaan yhtenä päivänä. Netissä oli hyvä juttu kuvien kanssa miten valkovuoto muuttuu kierron aikana. googletin joskus ovislimaa.

Sit yksityisen ja julkisen ns.yhteistyöstä...sitä ei juurikaan ole. Parhaimmillaan nämä tukisivat toisiaan.. Ja julkinen puoli on jopa sitä mieltä et yksityinen vain rahastaa eikä hoida kunnolla. Olen terveydenhuolto alalla töissä kunnallisella puolella. tietojen saanti on todella vaikeaksi tehty. Itse hoidatani yksityisellä puolella nyt ja jatkossakin. Ikävä kyllä tokostaipumustani ei oikein osata hoitaa julkisella puolella tai en luota osaamiseen...ainakaan raskauden aikana. Gynekologini on perehtynyt aiheeseen.

Onnea Pumpulipallero...

ON: ovulaatio oli tiistaina oireista päätellen. Hyödynnetty parhaamme mukaan...nyt odotellaan. Mies ehdotti ettei mentäisi hoitoihin mikäli luomuna ei onnistu. hmm...oli lukenut tutkimuksen jossa osa lapsettomuushoidoista olisi munasarja syövän riskiä lisännyt huomattavasti. Sanoin että itsekin olen miettinyt etten isompiin hoitoihin lähtisi.mies kuulemma pitää mielummin minut hengissä ja terveenä kuin että saadaan lapsi hinnalla millä hyvänsä...en tietenkään kritisoi mitenkään niitä jotka saavat lapsen esim. Keinohedelmöityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Pumpulipallero ja onnea kovasti (y)(y)(y)

Infinity Kyllä sanoisin et tunnistan hyvin. Toisinan vaan ei niitä limoja tuu ku kauheat alavatsan kivut. Nyt halusin varmuutta tähän ja tilasin elämäni ekat testit. Kp10 vissiin pitäs alkaa..

Hei siitä heräskin kysymys et jos tunnen et ovis on esim kp12 niin testihän näyttää plussaa jo kp10-kp11 vai häh??? Ehkä sit alan jo kp9...o_O

Mies oli hyvä ku eilen sanoin puhelimessa et tänään sit... Se et nytkö se on se aika :ROFLMAO: Sanoin vaan et ei et muuten vaan haluttaa;). Tosin molemmat niin kauheassa lunssassa että saa nähä miten tallettelujen käy kun sen aika on.

Oon lukenu kaikkien viestit mut tartten sen vihkon ja kynän viereen kun en muista mitään enään kun pitäs vastailla :whistle:

Kp7 menossa tylsäääääää :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: pumpulipallero
Heippa kaikille ja ihan ekana isot onnittelut kaikille plussanneille! Oli jo aikakin täällä alkaa plussia tulemaan! Toivotan hyvää raskausaikaa :)

Mustikk4 kai sitä koittaa olla ajattelematta kuinka kauan on mennyt. Olen päättänyt alkuvuodesta hakeutua hoitoon. Kattoo si missä mättää...

Olen nyt pitänyt paussia koko raskaushaaveista. Ei jaksa. En oo käyny ees täällä lukemassa. Olkoon ikäkriisin piikkiin. Siirryin seuraavalle vuodelle iässäni :D
Tänään alkanut vuoto herätti taas ajatukset ja päädyin tänne. Kiva kun täällä oli pettymysten joukossa positivisiakin uutisia!

Koitan olla edelleenkin ajattelematta sen enempää koko juttua, ehkä vähän taka-alalla siis pysyttelen.
Alkaa noi yrityskertojen määrät ärsyttään niin jos päivitettäs seuraavasti :)

Miu84 31wee kp1/27 ya 11/2013
 
Koskahan sitä uskaltais alkaa testailemaan... Kierrostahan mulla ei oo oikein hajua kun just vasta pillerit jätin pois ja yhtään normaalia kiertoa ei ole vielä tullut. Nyt siis vasta kp21, mutta on nyt neljättä päivää ihme muljahduksia mahan suunnalla. Aina kun ne vähän helpottaa niin jo luulen kuvittelevani kaiken tai sitten että on tulossa jotkut vuosisadan menkat seuraavaksi, mutta jos syy sittenkin olisi joku muu.... :whistle: Ei millään malttaisi odottaa testailua ens viikon lopulle :LOL:
 
Infinity voi mennä kauankin ennen kun oppii tunnistamaan ne. eikä kaikilla välttämättä selkeesti tulekaan. Mä oon ne vaihtelut huomannu jo kierukan ollessa joinain kiertoina. Mut silloin en ajatellut et johtuu juuri tuosta.

Kaikille rentouttavaa viikonloppua! :)
itselläni on kierron tylsin vaihe. Mut jos varmuuden vuoksi raahaisi miehen makkariin :whistle:
 
30.10.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 2/27............ya 11/2013....luomu
Tilulilu...............34v......kp 5/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 8/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 9/24-28..........yk 16..........luomu
Mustikk4............28v......kp 10/26-29..........yk 11.........luomu
Keinuilija............31v......kp 14/30-34........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 14/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 14/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 21/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 22/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 22/28..............yk 2...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 

Yhteistyössä