*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Onnea Pumpulipallero! :) Ihanaa odotusaikaa! :love:

Kicumisu: Ymmärrän tuon hoitoihin hakeutumattomuudenkin. Itse olin alunperin sillä kannalla, et mihinkään inssiä rankempiin hoitoihin en oo valmis. Mut kumma kyllä, nyt kun inssejä on jo tykitetty niin oonkin jo valmis siihen seuraavaan askeleeseenki. Että mieli voi toki muuttua! Tai sitten ei - ei kaikki halua niihin hoitoihin koskaan. Oli syy sitten mikä tahansa.
Nyt kun mainitsit tuon munasarjasyövän riskin, niin muistin itsekin kuulleeni siitä! Yritin ettiä sitä juttua, mut uusimmat tutkimukset joita äkkiseltään löysin, käsittelikin sitä, että hoidot eivät aiemman tiedon vastaisesti aiheutakaan lisääntynyttä syöpäriskiä. o_O No tiedä häntä. Mut onhan näissä lääkealkuisissa raskauksissa aina suurempi keskenmenoriski. Ja tässä Menopurissa ainakin sikiön kehityshäiriön riski :eek:

No näitä asioita kannattaa miettiä. Mut ymmärrän hyvin jos hoitoihin ei halua. Toivottavasti ette joudu asiaa koskaan tosissanne pohtimaankaan. :)

Kävin tänään kontrolliultrassa. Nyt siis kp5 ja follikkeleita löytyi yhteensä 5 kpl. Lääkäri oli tyytyväinen tulokseen, mut itse en nyt kyllä enää ymmärrä mitä tässä tavoitellaan :LOL: Ainahan mulla on tässä vaiheessa ollut useampi follikkeli, niistä vaa sitte yksi kasvaa johtotähdeksi. Olin ymmärtänyt, et tää lääkäri tavoittelee neljää johtavaa/irtoavaa follikkelia, mut tän päiväisen jutustelun perusteella en oo enää ihan varma.. Mut jospa nyt tekis vaa niin, että luottais lääkäriin ja tekis niinkuin se käskee :D Vois lopettaa tän turhan pähkäilyn ja stressaamisen.. :whistle:
Maanantaina seuraava ultra, sit pitää neuvotella siitä inssistä. Et onks niissä nyt järkee vai ei. Maksaa kuitenkin paljon rahaa :confused:

No enivei. Kohta pitäis kuitenkin aloittaa taas se säännöllinen panelin nakuttelu. Vastahan me tässä vaiheessa oltiin! Hirveen nopeesti menee nää viikot.. o_O
 
Tilulilu,samaa mieltä, aika menee tosi äkkiä! Toivottavasti siellä nyt saatais tuloksia aikaan :)
Täällä kans pitäs miettiä kuinka pitkälle ollaan valmiita menemään. Rankemmat hoidot nimittäin tehdään 300km päässä Helsingissä-syynä on budjetti ja sperman varastoimistilat eli joku ns kudospankki jota täällä ei ole. Eli ollaanko valmiita lähteen sinne hoitoihin jos ei lääkityksellä tärppää. o_O

Täällä menkat tulossa 3-4 pvän päästä ja nega testattu. Masentavaa. Alkuvaiheen "varmasti ollaan raskaana"- fiilis on taas muuttunut ihan johonkin muuhun. :ninja:
 
31.10.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 3/27............ya 11/2013....luomu
Tilulilu...............34v......kp 6/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 9/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 10/24-28..........yk 16..........luomu
Mustikk4............28v......kp 11/26-29..........yk 11.........luomu
Keinuilija............31v......kp 15/30-34........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 15/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 15/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 22/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 23/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 23/28..............yk 2...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu, monesko inssi teillä olisi nyt tulossa? Varmaan on kyllä vaikeaa miettiä, että ryhtyykö niihin "kovempiin" hoitoihin vai ei, toisaalta varmaan on sellainen olo, että sitten jos ei mene, niin entä jos ne sitten oliskin tehonneet vaikka heti. Mulla on itsellä tällä hetkellä vähän sellainen olo, että haluaa kääntää joka kiven tässä asiassa. Tosin kyllä se raja varmaan jossain kohti vastaan tulee, jos vuosia kuluu eikä lasta kuulu..

Tsemppiä ja hermoja piinapäiviä viettäville! (y)

Mua on viime päivinä paljon mietityttänyt noi hoidot, että jos niihin joudutaan ja oon nyt lueskellut niitä käsitteleviä blogeja ja sivuja.. Luettiin miehen kanssa yhtenä päivänä myös hedelmöityshoitoja käsittelevää lehtistä, jonka sain gyneltä. Oon miettinyt, että kuinkahan lääkärikäynnit ja työt saa sovitettua yhteen ja pitäiskö hoidoista kertoa pomolle jossain kohtaa.. Kamaa, kun pitää tämmösiä murehtia etukäteen, kun eihän sitä tiedä, vaikkei niihin koskaan edes jouduta.

Noita blogeja lukiessa oon huomannut yhden asian, että katkeruuden, kateuden, ärtymyksen ja välillä ihan vihan tunteet on kyllä tosi yleisiä tässä tilaneessa, kun vauvaa ei kuulu ja läheiset ympärillä sikiää.

Ainiin, ne päivät on taas. Aika menee kyllä toisaalta nopeasti, vaikka välillä tuntuu ihan matelevan eteenpäin. Paneloitu on, eilen ja tänään. En oo edes jaksanut nostaa koipia seinää vasten enää. :LOL: Vähän sellanen olo, ettei jaksais edes yrittää enää, vaikka sit toisaalta jossain tuolla mielen syövereissä on herännyt se mitä jos nyt-fiilis. On tää ihmisen mieli kyllä erikoinen. :ROFLMAO:
 
Mustikk4: Kolmas inssi on vasta tulossa. Lääkäri puhui viimeeksi, et kolme niitä kannattaa tehdä ennenku laittaa lähetteen julkiselle. Saa nyt nähdä, voi olla ettei tässä kierrossa ees tehdä inssiä ajoituksen ja rahatilanteen vuoksi. Kun ei siitä lääkärin mukaan juuri hyötyä oo luomuyritykseen verrattuna. Mut niitä tietty pitää kokeilla ennenku siirrytään niihin rankempiin vaihtoehtoihin.

Ihan samaa ajattelen, pakko on kääntää jokainen kivi ja kokeilla onnistaako. Eli vaikka ennen en IVF-hoitoja ois halunnut, niin nyt on kyllä fiilis, että pakko sekin on kokeilla jos tarve tulee. Eipähän tartte jälkikäteen jossitella. Toivon vaan niiiiiiiiin kovasti, ettei sille tielle tarttis lähteä! (n)

Tuo työn ja hoitojen yhteensovittaminen minuakin stressaa! Meillä on sama juttu kuin Lenniksellä, että Helsinkiin pitää lähteä kaiken inssiä rankemman hoidon perässä. Ei oo ihan simppeliä sekään.. Kerroin uudelle pomolleni heti ekana työpäivänä näistä hoidoista, koska halusin että hän tietää missä mennään jos/kun poissaoloja asian tiimoilta tulee. Tällä viikolla oli jo sellainen tilanne, kun piti kesken päivän mennä sinne ultraan. Tosi ihanasti esimies(-nainen) suhtautui, kyseli tässä vielä yhtenä päivänä, että haittaako minua jos puhuvat töissä lapsista jne. Itku tuli :rolleyes:

Mut oikeesti niiden munasolupunktioiden ja muiden sumpliminen - se vaatii vapaapäivän töistä ja ilmeisesti aika lyhyellä varoitusajallakin! Mun on vielä suht helppo saada se vapaa, mut miehen puolesta en oo ihan niin varma.. :eek: No, asioilla on tapana järjestyä. On näistä hoidoista muutkin työssäkäyvät ulkopaikkakuntalaiset selvinneet! :D

Sitäpaitsi, miks me näitä pohditaan?! Ihan turhaa. Ei tässä vielä mitään lapsettomuusdiagnoosia oo saatu! Ja tekin ootte Lennis ja Mustikk4 vielä vuoden minua 'jäljessä' tässä projektissa, eli kaikenlaista voi vielä tapahtua! :) Tässä kierrossa plussataan, piste.
 
Tilulilu, toivotaan, että kolmas kerta toden sanois! ;):)
Aika jännä, et lääkäri on sanonu noin, että niissä insseissä ei juuri oo eroa luomuyritykseen. Kun miksi niitä sit edes ylipäätään tehdään, jos ne on niin "tehottomia". o_O Vai tuleeko niillä tuloksia sitten kuitenkin ja sen takia kokeillaan?

Tosi kivasti sun pomo suhtautunu, kun on oikeen noin kyselly, että haittaako sua kun muut puhuvat lapsista. :) Mun läheinen ystävä (joka on nyt raskaana) kysyi juuri tässä vähän aikaa sitten, että haittasiko mua, kun he puhuivat meidän yhteisen kaverin kanssa tämän raskaudesta, mä en asiaan siinä kahvipöydässä sit juuri kommentoinut mitään, kuuntelin vaan, kun puhuivat. Jälkeenpäin siis sitten kysyi, niin vastasin, että ei haitannut ja onhan mun totuttava siihen, että vaikka meille ei vauvaa nyt oo vielä kuulunut, niin ei se tarkoita, että muiden tarvisi varoa puheitaan mun aikanani. Harmittaa kyllä niin paljon, kun me ollaan moneen kertaan puhuttu, miten olisi ihana olla samaan aikaan raskaana. :cry::unsure: Eikä tämä kyllä ole edes ainut ystävä kenen kanssa ollaan näin puhuttu..

Niin turhaa sitä on etukäteen murehtia, kun ei vielä tiedä mitä tapahtuu. Oot ihan oikeessa Tilulilu. :) Olis kyllä ihan parhain joululahja jos tässä tai ens kuussa tärppäisi. :love:
 
Heipsan!
Oon seuraillut juttuja, mutta mulla on nyt ekaa kertaa masistanut tää oma tilanne. Oon yrittäny bongailla ovista ja ei vaan tikuilla löydy.

Käytiin kaverin vauvaa katsomassa ja toinen sai eilen vauvan. Sit vielä sain kuulla tuttavilta "rohkaisua" että kyllä kannattaa tueta hommiin, ettei synnytystä tarvii pelätä...

Itkua pukkaa ja surettaa. Ja tänään oon ekaa kertaa tosissaan miettiny, että entäs jos meille ei koskaan tuukaan sitä vauvaa. Blääh. Palaan kun on taas jotain mukavaa puhuttavaa. :/
 
Millimolli85 et ole ainut jota oma tilanne masentaa...meillä tosin yritystä vähän takana,mut silti. Ekaksi mietin myös sitäkin miksi en aiemmin päättänyt et nyt on aika lapselle. mun lähipiirissä ei ole kovin pieniä lapsia. Onneksi. olen jo monta vuotta saanut en niin läheisiltä ihmisiltä saanut kyselyjä eikö olisi jo aika meidänkin tehdä vauva. ääh..ei vielä heitetä kirvestä kaivoon..(y)

Tilulilu ainakin Iltasanomien sivuilla oli jokuaika sitten juttu asiasta
minulla kun on toi tulppariskikin korkea jo sekin aiheuttaa omat hommansa ja olen valmiiksi riskiodottaja. Jo tämän vuoksi olen ns.pitkittänyt päätöstäni lapsen mahdollista hankkimisesta. Olen henkisesti valmistautunut pahimpaan...jos kiinnostaa googleta fosfolidivasta-aineet.
Onnea inssiin!! Täähän oli se the kierto! (y):rolleyes:
toivon ettei tosiaan vakavasti tarvitse ikinä pohtia rankempiin hoitoihin hakeutumista.

On: ei niin mitään kerrottavaa. Mä niin luulen ettei ole tärpännyt. Jäi vähän vähille noi hommailut mies oli kipeänä juuri väärään aikaan...(n):oops:
mut toivossa on hyvä elää.
 
Ääh,kamala flunssa tullut! Ja hiton ovia herjaa et "suottaapi olla tai suottaapi olla olematta merkki raskaudesta" :devil:

Ahdistuksen tunteet tuttuja,aina loppukierrossa negatiivisten testien keskellä ja alkukierrossa menkkamasennuksissa.
Meillä ei ainakaan plussaa tullut tässä kierrossa.Menkat alkamassa huomenna. :poop:
 
2.11



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 5/27............ya 11/2013....luomu
Tilulilu...............34v......kp 8/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 11/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 12/24-28..........yk 16..........luomu
Mustikk4............28v......kp 13/26-29..........yk 11.........luomu
Keinuilija............31v......kp 17/30-34........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 17/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 17/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 24/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 25/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 25/28..............yk 2...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Millimolli85 kyllä se masis iskee kaikille aina välillä. Menkkojen alussa varsinki.
Tilulilu on tosiaan kiva ja ymmärtäväinen pomo sulla.

On: Hei haloo nyt kun on tikut millä testaan niin ei tunnu ovista tulevan. Yleensä jomottaa viikonki. Tikku ei näytä hymynaamaa. Kyl jo huomenna tai viimeistään ylihuomenna pitäis olla. Ärsyttää. Ja tää on todellakin The Kierto(y) Missä mun naama? oho tuli isoilla:D
 
Heippa. Uusi täällä, ikää 34 v. ja ensimmäistä lähdettiin tässä yrittämään (jättämällä kumit pois). Hormoniehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin.

Data: Lallastiina, 34 v. kp 15/27, yk 1, luomu

Näin alkajaisiksi vähän ihmettelyä.

Kävin pari kuukautta sitten (uuden) gynen tarkastuksessa tasan viikko kuukautisten alkamisesta. Hän tsekkasi paikat ultralla ym. ja totesi, että ovuloin parhaillaan. Olin vähän että häh, mutta en tajunnut sanoa mitään ääneen. Lekuri ei itse kommentoinut sen enempää. Vain muutama minuutti aikaisemmin olin maininnut edellisten menkkojen ajankohdan. Kiertoni on säännöllinen n. 27 pvää ja menkat lyhyet (1-2 pvää runsasta vuotoa ja sitten loppuu kuin seinään), usein kyllä tuhrii viikonkin verran ennen. (Ihmettelin muuten vähän sitäkin, että gyne ei kuukautisten säännöllisyydestä kysynyt mitään.)

No, yrityspuuhat tosiaan aloitettiin miehen kanssa viikko sitten, viikko edellisten kuukautisten alkamisesta, ja toistettiin n. viikon ajan joka toinen pvä. Yritysviikon alussa en huomannut tutkia valkovuodon laatua, mutta lopussa ainakin oli aika kuivan oloista. Noin viikon puolivälissä tunsin pari vihlaisua oikealla alavatsassa, voisiko olla oviskipuja?

Lukemani mukaan ovulaation ajankohta voi vaihdella eri kierroissa, mutta luteaalivaihe on aina jotakuinkin vakio. Voinko siis olettaa, että jos kuukautiseni ovat säännölliset, ovuloin aina samaan aikaan (jos ylipäätään ovuloin)? Voiko noin varhainen ovis ja pitkähkö luteaalivaihe jotenkin hankaloittaa raskautumista?
 
Mustikk4: Niin, jos sperma on hyvänlaatuista ja muutenkin kaikki ok, on inseminaatio yhtä tehokas kuin luomuyhdyntä. Eniten hyötyä siitä on kai tapauksissa, joissa spermassa on jotain pientä laatuhäikkää. Siinä kun se sperma pestään ja kohtuun ruiskitaan sitten vain ne laatuyksilöt :) Inseminaation onnistumisprosenttihan on aika 'onneton', ihan kuten luomuilunkin!

Mun ajatusmaailma kyllä sanoo, että tässä meidänkin (ja muidenkin joilla kaikki ok) tapauksessa inssistä kyllä olis hyötyä, kun sais ne siittiöt suoraan sinne kohdun pohjalle! Oispahan niille reppanoille ainakin pari estettä vähemmän ohitettavana, kun niitä vähän avitettaisiin :D Mut lääketiede on toista mieltä.

Kävin just ultrassa. Vasen puoli oli taas piilossa, oikealla kaksi follikkelia. Ei se lääkäri sanonut olevansa pettynyt, mut epäilen tietenki niin, koska sen tavoite oli 4 follikkelia. Ja siis tää on vaa mun tunne, se ei todellakaan sanonut mitään että ois pettynyt! Meni vaan jotenki fiilis jo nyt tästä kierrosta :eek: Miten sitä onkin niin herkkä näille asioille.. Vaikka jos noi kaksi irtoais, ois se jo tuplasti enemmän ku ennen. Mut silti, odotin jotain megapommia noitten follikeleiden suhteen :ROFLMAO: Nojoo, torstaina ultraillaan taas. Vähän jäi vielä auki, että tehdäänkö inssiä vai ei. Ollaan valmiit välikiertoon, että saatais vähän säästettyä rahaa. Ja lääkäri tosiaan taas sanoi, että meidän tilanteessa inssistä ei oo hyötyä. Ovulaation induktiosta enemmänkin, ja sitähän tässä on harjoitettu :rolleyes:
Kysyin nyt uudelleen, niin kirjoittaa lähetteen julkiselle puolelle, kunhan kolme teknisesti (ja follikkeleiden ym. suhteen) hyvin onnistunutta inssiä on takana. Eli vaikkei nyt sitä tässä kierrossa tehtäiskään, niin tän vuoden puolella saatais varmaan jo lähete eteenpäin.

Kiva, että sun kaverisikin Mustikk4 kysyi sun tuntemuksia lapsipuheista. Onhan se aina kiva tunne, että muistetaan meitä lapsettomiakin, se on sitä hienotunteisuutta. Eihän toisten tosiaan tartte puheitaan varoa, eihän siinä ois järkeä, että meidän takia vaihtaisivat aihetta samantien. Mut kiva tietää, että miettivät miltä meistä tuntuu. Eikä mullakaan tosiaan oo mitään sanottavaa noissa keskusteluissa. Monesti oon ihan hiljaa ja sulkeudun johonkin omaan kuplaan, omine ajatuksineni.

Ja joo, vielä ois pari mahdollisuutta parhaimpaan joululahjaan!! :love::love:

Millimolli85 ja Kicumisu, älkää nyt tartuttako itseänne näillä meidän masisteluilla! :eek: Tosi negatiivispainotteiseksi on mennyt keskustelut, johtuen ehkä monien alkukierron vaiheista. Mut älkää meistä välittäkö, raivolla vaan kohti plussaa! :LOL:

Kicumisu: Kiitos vinkistä pitää kaivella tuota juttua jossain vaiheessa. Totta tietysti tuo, että jos oot jo lähtökohtaisesti riskiodottaja, niin sitä miettii vielä tarkemmin mihin kaikkeen on valmis. Jospa kaikki nyt vaan lutviutuisi mahdollisimman nopeasti niin ei tarttis stressailla ylimääräistä :)

Minuakin muuten harmittaa, ettei ruvettu tähän projektiin jo aiemmin. Senkin takia tietty, että tässä näyttää kestävän.. Mutta myös siksi, että vaikka nyt heti raskautuisin, kaikki kaverien lapset ovat jo reeeeeilusti vanhempia. Eli omasta kaveriporukasta ei löydy samanikäistä lapsiseuraa. Kuinka ihanaa oiskaan ollu viettää heidän kanssaan aikaa, saatikka sitten sitä raskausaikaakin mistä Mustikk4kin haaveili! Tätä menoa kaverien lapset on jo rippikoulussa kun minä vasta makaan synnärillä.. :mad::poop:

Lennis :LOL::LOL: Ovia on p**seestä :LOL: Kunnon savolainen. Ei oo mullekaan antanu vielä mitään ns. varmaa tietoa ;)
Mut ootko testannu vielä? Vai odotatko menkkoja tuon masistelufiiliksen vuoksi? o_O Tsemppiä kaikkeen..

PikkuPöllö: Oviksen metsästys on kyllä melkoista.. Kärsivällisyyttä sinne! Munkin pitäisi aloittaa se projekti huomenna :geek:


Lallastiinalle tervetuloa! :) Oudolta kyllä kuulostaa noin aikainen ovulaatio, mut kai se mahdollista on. Mut tuo on kai totta, et ovulaation paikka voi vaihdella, mut se on käytännössä kuitenki aina 14vrk (+/- pari päivää) ennen menkkoja. Eli luteaalivaihe on sen ~12-14vrk.
Minä en osaa sanoa oviskivuista kun en niitä tunne o_O Oon ymmärtänyt, et toisilla ne kestää pitkäänkin (siis tyyliin monta tuntia tai päivänkin). Mut voi kai olla tuollaisia lyhyitäkin kipuja. Limoistakaan mulla ei oo juuri kokemusta :ROFLMAO: Joko koko kierron ajan liukasta tai sitten tosi kuivaa. En oo keksiny vielä mitään logiikkaa..
Mut tsemppiä teille tähän piinailun maailmaan! (y)
 
3.11.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 6/27............ya 11/2013....luomu
Tilulilu...............34v......kp 9/29...............yk 20........mp+pr+l+ins
PikkuPöllö..........32v......kp 12/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 13/24-28..........yk 16.........luomu
Mustikk4............28v......kp 14/26-29..........yk 11.........luomu
Lallastiina..........34v......kp 16/27..............yk 1...........luomu
Keinuilija............31v......kp 18/30-34.........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 18/25-28.........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 18/26..............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 25/28-30.........yk 1...........luomu
Lennis………….…...30v…....kp 26/25-31.........yk 9...........luomu
Infinity...............36v......kp 26/28..............yk 2...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Hiljaista on.. :whistle:

Päivittelin listan ja lisäsin Lallastiinan sinne, kun niin auliisti annoit datasi :) Aika hyvänkokoinen lista alkaa meillä ollakin! Kukahan sieltä seuraavana lähtee plussanneiden puolelle..

Täällä ei mitään uutta. Paitsi että pistin äsken ITSE Menopurin kun mies on töissä! :eek: Mies on hoitanut tähän asti kaikki Pregnyl- ja Menopur-pistokset, kun minä nyt en vaan välitä noista neuloista.. Mut yllättävän hyvin meni, se on niin pieni ja sievä se piikki :rolleyes:
 
Ovistesti ei näytä vieläkään naamaa. Talletukset tehtiin kuitenki äskettäin..
Jostain vanhasta keskustelusta luin et cb ei oo lainkaan herkkä et jos lh nousu ei niin kova niin ei välttis näytä..en tiiä sit onko perää siinä. Ja ku kipeänä ollu niin oon ibuprofenia syöny. Mitä se tekikään..ovis jää tulematta? TYLSÄÄ(n)
 
Aikamoisen hiljaista kyllä. :)

Lallastiinalle tervetuloa joukkoon! Täällä saa hyvin tietoa ja fiilistelyä :)

Oot kyllä tilulilu ihan kunkku, kun uskalsit pistää! Mihin sillä.pistetään? Mahaan?

Noista oviskivuista kyllä, että kun oikein kuullostelee niin alkaa olla kipuja ja tuntemuksia ja koko ajan :D

Kiitos tsempeistä! Oli aika ankeat tunnelmat toissapäivänä ja itkin vielä ennen nukahtamista. Onneks mulla on maailman ihanin mies, joka haukkui tsemppaajaa typeräks ja vielä kysyi jossain vaiheessa että haukkuisko vielä lisää :D :D

Mutta aivan mahtavinta ikinä! Mä bongasin eilen oviksen cb:llä!!!! Tein eka one stepin puikkotestillä ja se näyttikin yllättävän tummaa viivaa vaikkakin ohuempaa kuin testiviiva. Niinpä sit tiristin vielä toiseen tikkuun ja ihmetys ja ilo oli suuri kun sieltä tuli hymynaama!!! Hurrasin ja tanssin vessasta ulos ja kiljuin et nyt sänkyyn ja heti. Ja miehen eka reaktio oli et voi eiiiiii, ei millään jaksais maanantaina! Hihii.

Ja nyt raivolla plussaa kohti!!! Kyllä me jaksetaan duunailla ja tikuttaa ja olla stressaamatta! :)
 
No ei kyllä ole ketjun mielenkohottajaksi minustakaan. Eilen alkoi ihan yllättäen menkat. No eipähän tarvinnut pahimpia piinapäiviä edes odotella, kun oli paljon odotettua lyhempi kierto.
Mulle voi siis merkata Infinity kp 2/25-29 yk 3.

No aamulla huvitin sitten itseäni omalla lukihäiriöllä. Silmät ristissä kurkotin kännykkään sen herättäessa aamulla ja luin mitä näytöllä lukee. Raskausviikko. Mitä ihmettä!? o_O No keskiviikkohan siinä luki, kun karisteli unihiekat silmistä, no aika lähellähän tuo oli :p Mitenniin toiveajattelua?

Tsempit seuraaville piinailijoille! :)
 
Tilulilu, peukku piikityksen onnistumiselle,ei se niin paha ole ;)

Millimollille onnea oviksen hyödyntämiseen!

Kuten sanoin,ne menkat. Tutut vatsakivut tuli ja sieltä ne alkoi.
Kp2/25. Mieliala taas niin mahdottoman ylhäällä! :poop:

Eilen kävin ahdistelemaan jo et monta kiertoa tässä vielä ehtii olla turhaan ennen hoitoja. Varmaan se 2-3. Sit kävin miettimään,et entä jos ei sit olekaan enää vauvakuume,kun hoidot alotetaan? Niin siis miksei olis kun on ollut jo ties kuinka kauan,mutta näitä vaan miettii.
 
Hei vaan

Täältä taustalta tulin pitkästä aikaa näkyviin... Ja ei, mulla EI ole mitään kivaa kerrottavaa. Oon lukenut tätä ketjua silloin tällöin, ja en taida olla ihan kärryillä kaikista viime aikojen jutuista. Onnea plussanneille! Mä taidan pysyy tässä ketjussa ikuisesti :confused:, 2 vuotta takana yritystä ja mä olen aivan täynnä tätä yritystä. Viime kierto meni ohi lähes yrittämättä ja tuskin ovuloinkaan, koska ovisoireet oli vasta kp 24/25. Nyt olis taas SE aika, et pitäisi aktivoitua, mutta taitaa mennä tääkin kierto ohi, vaikka nyt ovis olisi ehkä siinä kp 16/17. Huomasin, että toivo meni lopullisesti tänä syksynä, kun en jaksa enää innostua oviksesta. Pitäisi saada laihdutettua hiukan ennen lapsettomuuslääkäriin hakeutumista, mut mitään en oo saanut silläkään saralla. Masentavaa. Mun elämä on kaikin puolin nyt "pitäisi" sitä ja tätä ja mitään ei tule aikaiseksi.

Mitäs muille taustalla oleville kuuluu, jotka ei ole näkynyt täällä viime aikoina? Ekö ainakin Merope ollut "pitkän linjan yrittäjä", joka taustailee aina välillä?

Kaikesta huolimatta aurinkoista syksyn jatkoa ja voimia tähän elämänvaiheeseen kaikille !
 
Jepjep - täällä edelleen. Kaksi vuotta yritystä paukahti tuossa alkusyksystä. Nyt on piikitykset päällä ja si pitäs saada mies innostumaan. Tänään oli gyneaika, eikä nyt iha toivottua tulosta. Neljä follikkelia, joista kaks ihan pientä ja kaks saman kokosta. Mut vähä liian pienet piikitykseen ja kiertopäiviin nähden.

Vieläkös Iitukka on linjoilla?

Tsemppiä kovasti kaikille. Alkukierto on niin pyllystä ja se on kamalaa miten tää matka on täynnä ylämäkeä, välillä jyrkempää ja välillä loivempaa..
 
Voisin kanssa täältä taustalta huudella, että täällä ollaan :).

En ole aktiivisesti kirjoitellut, kun tuolla lapsettomuuspuolella jaan tuntojani enemmän. Täällä en uskalla kauheasti kertoilla, ettei kaikki menettäisi ihanaa odotuksen/haaveilun 'kutkutusta'. Meillä siis takana pian 3,5 vuotta kuumeilua, niin tämä alkaa olla aika valmiiksi taputeltua :unsure:. Varmaan pian 100 negatestiä tehty, joskus jopa menkkojen jälkeen (jos kuitenkin o_O). Noh, sainhan mä pari kuukautta sitten sen kauan odotetun plussan, mutta lopputuloksena varhainen keskenmeno. Luovuttanut en ole ja piinäpäiviä kolmannen PASsin jälkeen vietetään... Oireita/oireettomuutta en viitsi edes kuvailla. Mähän olin kerran muun muassa varmasti raskaana, kun mulla oli elohiiri silmässä :ROFLMAO: eli olen saanut jos jonkinnäköisistä tuntemuksista raskausoireita. Sen vuoksi en edes kehtaa niitä täällä jaella...

Kiva kuulla meropestakin, vaikka toki olisin toivonut erilaisia uutisia. :love:

Mutta toivottelen täältä taustalta kaikille plussaneille onnea ja lopulle porukasta kovasti jaksamista kuumeiluun. Kyllä meistäkin varmasti suurin osa jossain kohdin saa toiveen toteutumaan. Jotkut vähän nopeammin ja jotkut taas vähän pidemmän kaavan mukaan.
 
Voi Merope,tsemppiä <3 Vilijonkkakin on vanhempi tuttu. En ole minäkään täällä aikoihin käynyt lukemassa enkä kirjoittelemassa,joten paljon uusia on ryhmässä. Tsemppiä myös teille.
Enemmän tässä on menossa se myöntyminen, ettei minusta tule koskaan äitiä :( Voitteko kuvitella,että kohta tulee täyteen 11v vauvan tekoa. Enpä olisi uskonut silloin 24 vuotiaana,että vielä 35 vuotta kolkutellessa minulla ei ole perhettä. Tai mitä kaikkea sitä on joutuuu kokemaan ja kohtaamaan.
Voimia siis teille kaikille ja varsinkin niille joille tämä lapsen tekeminen on täynnä itkua ja pettymyksiä. Kun ei se aina mene niinkuin siellä kuuluisassa Trömsöössä.
 
Heipparallaa!

Tosi kiva kun te vanhemmatkin palstalaiset kävitte kertomassa kuulumisianne :) Vaikka tietty ois kuullut mielellään jotain positiivistakin.. Mut ei minua ainakaan teidän juttunne 'lannista' tms. - oon jo aikoja sitten sisäistänyt tän projektin vaikeuden. (n)

Danniella: Voisin kuvitella, että aika monille tulee jossain vaiheessa toi vaihe, että ei jaksa enää oikein innostua.. Vaikka sitä lasta haluaa enemmän kuin mitään muuta, on sellanen turnausväsymys ihan ymmärrettävää. Ja jos raskautumisella ei oo varsinaisesti kiire, niin pieni tauko vois tehdäkin hyvää välillä. Kuka siihen taukoon sitten pystyy, se onkin sitten eri juttu.. Voimia sinne!

Oot Merope varmasti jossain vaiheessa kertonutkin, mut kysynpähän taas tyhmänä: mikä tilanne teillä siis on hoidoissa? Piikityksistä puhuit?
Kiinnostaa kun itsekin tässä kierrossa oon pistellyt, ensin Menopuria ja äsken Pregnylin (senkin ihan itse, kun mies ei ollu taaskaan kotona! :LOL:). Ja tammikuussa tulee meilläkin se 2 vuotta täyteen..

Vilijonkka: Ihanaa kuulla, että et oo heittänyt kirvestä kaivoon. Ja luohan se yksi plussa varmasti toivoa. Malttia tää homma kyllä vaatii.. :unsure: Tsemppiä piinailuun!!
Mietin kans tossa yhtenä päivänä niitä 'oireita' joita muistan joissain kierroissa pitäneeni ihan selkeinä raskausoireina :LOL: Eihän niitä voi sanoa ees ääneen..

Iitukka81:Yksitoista vuotta?! :eek: Ihailtavan sinnikkäitä ootte kyllä olleet.. Onko vielä yritys aktiivisesti käynnissä vai ootteko jo lopettaneet piinailun kokonaan? Ei sitä tosiaan ois vuosia sitten uskonut, kuinka pitkä prosessi yks perheen perustaminen voi olla.. :unsure: Vaikkei meillä vielä ajallisesti oo mitään valittamista teidän tilanteeseenne verrattuna! Hurjasti jaksamista sinne!

Infinity ja Lennis, pahoittelut menkoista :(
Ihana Infinity tuo sun keskiviikko=raskausviikko-näköhäiriö :LOL::LOL:
Lennis: Kaikenlaista sitä päässään kyllä pyörittelee. Mut luulen kyllä, että ei sun vauvakuume mihinkään katoa. :love: Saattaa jopa voimistua hoitojen myötä!

PikkuPöllö: Jokos hymynaamaa pukkaa? :) Mulla tuli niissä luomukierroissani se ovisplussa vasta kp18-19, et vielä sulla on aikaa! :D

Millimolli85: Hahaa! Onnea hymystä! :LOL: Muistan ton tunteen, kun sain ekan oviksen bongattua tikuilla. Ja myöhemmin digilläkin. Se tuntuu olevan jo puoli voittoa kun saa jonku todisteen ovulaatiosta.. Turha varmaan mainitakaan, että nyt panelointihommiin! Ootte tietty jo hoitaneet homman :D


Omat kuulumiset. Tänään kp 11 ja kävin ultrassa. Nyt näkyi molemmilla puolilla kaksi follikkelia, eli yht. 4 kpl. Kaikki kokonsa puolesta valmiita irtoamaan! Äsken siis pistin Pregnylin jotta saadaan ne liikkeelle. Eli nyt meni just niinkuin se lääkäri suunnitteli: 4 irtoavaa follikkelia. Sanoi vaan, että nyt toivotaan että niissä on sisällä hyvä munasolu. Sitähän tuo koko ei vielä takaa. No, enivei. Nyt niinku periaatteessa nelinkertaiset mahdollisuudet onnistua.. ;) Miten sitä jaksaakin tässä vaiheessa olla niin positiivinen..? o_O

Ovistestit on näytäny negaa tähän päivään asti, ois kiva joskus mennä ilman Pregnyliä (en kyllä ehkä malta), että näkis millon se ovisplussa meinaa tulla!
Ja hei, eilen alkoi se nännikipu - ennen ovista?! Aiemmin on tullu aina ovispäivänä. Ultran mukaan en ollut vielä ovuloinut. Mut niin on vieläkin kipeet, ettei tarvi erityisesti ees puristella! Pelkät rintsikatkin jo koskee. Mystistä.. o_O
 
5.11.



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lennis………….…...30v…....kp 3/25................yk 10..........luomu
Infinity...............36v......kp 3/25-29...........yk 3...........luomu
Miu84................31v......kp 8/27................ya 11/2013....luomu
Tilulilu...............34v......kp 11/29...............yk 20..........mp+pr+l
PikkuPöllö..........32v......kp 14/27...............yk 5...........luomu
BlackCat............29v......kp 15/24-28..........yk 16.........luomu
Mustikk4............28v......kp 16/26-29..........yk 11.........luomu
Lallastiina..........34v......kp 18/27................yk 1............luomu
Keinuilija............31v......kp 20/30-34..........yk 11..........luomu
Millimolli85.........30v......kp 20/25-28..........yk 6...........terolut
Kicumisu............31v......kp 20/26...............yk 3...........luomu
Emilno...............32v......kp 27/28-30..........yk 1...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 

Yhteistyössä