*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

tyhmyyden huippu: mä stressaan jo etukäteen, et toukokuun ovis saattaa osua just miehen nelipäiväisen työreissun ajalle
Mä kans tänään laskeskelin tulevia oviksia, iloitsin että tämän kierron parhaat päivät ajoittuu varmaan just pääsiäis viikonlopulle, silloin on aikaa talletella :D mutta sitten aloin katsomaan toukokuuta, että damn, ukkokulta taitaa olla reissussa just oviksen aikoihin. Noh, ei muuta kun kova yritys pääsiäiseen, jottei tarttis toukokuussa enään ihmeellä :whistle:
 
Keskiviikko 2.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...........35v.........kp 2/29-32...........yk2...........luomu
Hironea............35v.........kp 4/24-26...........yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 5/29-31...........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 6/32................yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 13/28..............yk11.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 18/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 21/30-40..........yk1...........luomu
Nonnna............31v.........kp 35/34..............yk3...........luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss................29v.......yk3.............14.3.
Marjee.................30v.......yk 8............26.3.

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Uaaaah... olipa aamu töissä taas.

Enivei, elämä alkaa hiljalleen voittaa. Rättiralli selätetty ja nyt nokka kohti ovista. Kovin mietin eilen tätä mitä täällä juteltiin. Ehken mun pitäis oikeasti yrittää saada jostain apua ja laittaa ruokavalioni kuosiin. Mulla on tieto ja näkemys terveellisestä syömisestä aivan retuperällä. Grillikausi lähestyy ja ne kaikki rasvaiset systeemit mitä tulee koko kesä mätettyä niin ei auta kyllä yhtään. Mä rakastan lihaa ja syön sitä todella todella paljon. Pidän kyllä kasviksistakin ja salaattia tulee pupellettua, mutta kenties määrää vois vieläkin lisätä.
 
Hironea: Täälläkin rättiralli onnellisesti takanapäin! Ja mä syön kans tosi paljon lihaa. Enkä meinaa pärjätä vaan yhdellä lämpimällä ruoalla. Mä veikkaan, että mulla olisi kyllä tietoa ja voisin jopa syödä terveellisesti, mutta en vaan millään jaksa nähdä sitä vaivaa. Varsinkaan kun mies ei lähde mukaan.
 
Jee Bahama! Meillähän on nyt tietenkin superovikset ja superkierto :cool: (ainakin niin pitkään ennen kuin toisin todistetaan). Ootko jo miettinyt, milloin meinaat tehdä vauvatestin?

Symppaan Iitukan tuntemuksia: Vaikka on eka raskautumisyritys käynnissä ja ovis oli sunnuntaina, niin koko ajan joku "kaivertaa" edelleen tuolla vasemman munasarjan kohdilla (ei se ainakaan umpisuoli ole!) ja väsyttää ihan maan julmetusti. Ja valkovuoto...

Toivottavasti ei tömähdetä kovin korkealta näitten haaveitten kanssa!
 
Kirjoittelin tänne ekaa kertaa melkein 10 päivää sitten että testi näytti negaa... no edelleen odottelen menkkoja! Kirjoitin juuri tuonne toiselle palstalle hätähousujen sekaan mutta kopioinpa tähän koska olette samaa ikäryhmää täällä.

Terveppä terve. En myönnä ettäkö olisin yhtään hätähousu mutta tulin tänne nyt ihan vaan lukemaan muiden juttuja, vaikka itsehän EN hätäile, eh

Täällä 31v nainen ja menossa kp34/28-34. Koska en ole hätähousu, olen tehnyt vasta kaksi raskaustestiä ;D (äh olenko ihan mahdoton?). Ensimmäisen tein kp28 kun mahaa oli vihlonut jo 5 päivää menkkamaisesti, ja toisen tein kp33 eli eilen. Vahva yksi viiva molemmilla kerroilla eikä mitään haamuja vaikka ikkunaakin vasten yritin etsiä haamua (edelleen, en myönnä että hätäilisin! )

Kp24 alkoi yllättäen menkkakivut ja olin täysin varma että nyt ne alkaa. Olin ihan ihmeissni kun mitään ei alkanutkaan. Juoksin koko viime viikon siis töissä vessassa kun ainakin kerran tunnissa tuli olo että no nyt ne menkai alkoi, kun mahaa kouristeli ja pisteli. Ei mitään.

Kierto on yleensä 28-30 päivää mutta koska muutama 34 on ollut myös niin odottelen nyt tässä vielä.

Muuten en varmaan edes miettisi asiaa MUTTA kun tätä menkkakipua on nyt ollut vatsassa kp24-34 eli 10 päivää. Ja tätä ei ole ollut koskaan ennen. Rinnat kipeytyi tuossa kp27 kohdalla mutta nekin nyt palautunu suht normaaliksi, toki ne aina vähän kipeät on menkkojen aikaan.

Yritetty ollaan joulusta asti mutta tämä oli ensimmäinen kunnon yrityskuu jossa laskin kunnolla päiviä ja tikutinkin oikein... Tosin Clearbluen ov.testi näyttä negatiivista ihan joka aamu vaikka itse tunsin kropassa että ovuloin. Voiko tämä olla mahdollista?

Äh tätä odottelua...
 
Siis hyvinkin paljon mahdollista että ovis tuli myöhässä! Sitä tässä olen itsekin laskeskellut ja selitellyt itselleni.

Olen ollut täysin varma että tunnen ovulaation joka kuukausi ja yleensä kp 10-14. Tunnen vihlovaa kipua toisella puolella vatsaa (vuorokuukausina aina eri puolella vatsaa, merkitsen oikein kalenteriin), lisäksi ihan kuin terävää puukkoa joskus iskettäisiin samaan kipukohtaan, vetää melkein kippuraan kävellessä. Päälle vielä hormonipäänsäryt ja olen aina ollut varma että tässä se on.

Tällä kierrolla testasin tikuilla siis ekaa kertaa. Halusin todistaa itselleni että tunnen oviksen! Aloitin testaamaan olisiko kp8 ja jatkoin kp 16 asti tms. Kp12 kohdalla tuli taas normaalit oviskivut iltapäivällä, ja niinpä seuraavana aamuna innoissani menin heti tikuttamaan aamupissasta. Jostain ihmeen syystä Clearbluen ovistesti päätti juuri tänä aamuna näyttää erroria ja koska meillä oli vieraita yökylässä, en ehtinyt alkaa enää tikuttaa uudelleen ja se jäi siltä päivältä ja oletin että ovis se on. Seuraavana aamuna unohdin testata....... sitä seuraavana testasin ja näytti taas negaa. Oletin siis että ovis oli ja meni ja nyt vain odotellaan. Testasin vielä negaa parina aamuna.
 
Torstai 3.4.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Tikru-78...........35v.........kp 3/29-32...........yk2...........luomu
Hironea............35v.........kp 5/24-26...........yk3...........luomu
Merope............29v.........kp 6/29-31...........yk8...........luomu
Ricardina..........30v.........kp 7/32................yk4............lz
Mariah33..........34v.........kp 14/28..............yk11.........luomu
Pienestä kii.......31v.........kp 19/28..............yk8...........luomu
Matahari...........31v........kp 22/30-40..........yk1...........luomu




c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Säihkiss, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Yritys10, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä
Matahari..........4..........13.4



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...............2/2014
murmelii..............32v........yk3.............2/2014
Jonniss...............29v........yk3.............14.3.
Marjee...............30v.........yk8.............26.3.
Nonnna..............31v.........yk3.............2.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Nonnna Onnea hirmuisesti!! :heart:

Matahari Pääsit piinailijoiden listalle ;)

MollyMalone83 Tahdotkos listalle meidän kanssa? :) Nonnnan esimerkin mukaan tulijat pääsee listalta nopeaan pois :D

Käääk!!! Mittee mie tein!!!?? Listan kuva hävis?!?! Päivityksen tehtyäni näky vielä, mutta nyt kun oman viestin lähetin niin hävis! Ja mun koneelta hävis kaikista listapäivityksistä eikä vaan noista mun tekemistä. :headwall:

*muoks* Selvishän se syy... kuvan osoite on särki, joten vaihdoin kuvaa. Toivottavasti etten pahastu. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle iski nyt sellanen olo, et aiiiiivan sama. Et eipä tää tunnu onnistuvan, joten ehkä minua ei ole tarkoitettu äidiksi. Joten pitäisköös sit antaa vaan olla. Jotenkin tuntuu et fiilikset menee niin kovin kiertojen mukaan (onks muilla?): kuukautisten jälkeen on sellainen olo, että ihan sama, ei tässä oo kiire/tarve.. Sitten tulee ovis ja ajatus, että no, käytetään se nyt ainakin hyödyks, eipä siitä haittaa ole. Sitten piinapäivät, jolloin toiveitatoiveita, oireitaoireita. Sitten kuukautiset ja järjetön masennus. Ja taas, ei sen niin väliä..
 
Merope Niiin tuttua!!! ja niin samoissa mennään!! :D Meillä, kun olis vauvan tulon takia muutto edessä eli senkin puoleen järjetön elämänmuutos niin näin kuukautisten jälkeisenä masismössiksessä tulee väkisinkin ajateltua että paskanmarjat, olkoon koko homma, emmää jaksa ja on niin vaikeeta ja sit pitäs kaikkea... Mut sit taas kuitenkin kun näkee systerin poitsun tallilla tai ovis lähestyy niin aina se mieli sitten kuitenkin muuttuu...

:hug: eli kyllä se siitä :hug: Mä itse olen tän alkutylsyyden nyt yrittänny tappaa ihan muuhun tekemiseen ja unohtaa vauvahommat kokonaan. Pidetään makkarissakin huilia ja katsellaan sit kun oviksen aikaan himotkin taas heräilee.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Merope,juuri samanlaisella masennus-innostus-piinailusyklillä mennään. On se vaan ihmeellistä,että muutamassa viikossa saa tuollaisen myllerryksen päähänsä.
Mataharille tsemppiä piinailuun.
Minä olen ajatellut,että se ovis on siitä plussasta viimeistään seuraavana päivänä.Vähän outo tilanne tuo kun monena päivänä näyttää plussaa.Itselläni ei niin ole ollut.Menkat on alkanut tasan plussa aamusta 2viikon päästä illasta. Ja yleensä plussa aamun jälkeen illalla on ollut oviskivut. Eli jos miettik sänkypuuhia niin varmaan ennen ovista ja plussapäivänä ainakin.
Mulla on sellanen tilanne,että pitäs töissä olla sellaisissa hommissa,missä ei voi raskaana olla. Nyt sitten tuli komennus tämmöiseen työhön.En haluaisi paljastaa,että yritetään. Mut entäs jos oon raskaan?Vielä enemmän vaikeuttaa se,ette nyt ei ole muita töissä kuka osaisi noita hommia. Eli periaatteessa vähän pakko,jos en halua paljastaa et raskauden mahdollisuus vois olla olemassa. Kun en pysty itse nakittamaan jotain toista.
 
Hironea: Ihana, että on samoja ajatuksia. Aina luulee olevansa niiden kanssa yksin ja pitää itseään jotenkin outona. Mutta eihän se näin mene, vaan samoilla ajatuksilla varustettuja taitaa olla enemmänkin! Minä olen myös menossa katsomaan siskoni esikoista viikonloppuna, katsotaan saako oltua itkemättä. Aivan ihania kuvia sieltä ainakin satelee. Näin myös ystävättäreni aivan suloisen parivuotiaan lapsen vähän aikaa sitten ja siitähän se riemu repesi.. Tää on ihan kamalaa, kun en osaa yhtään uskoa/ajatella, että se plussa/raskaus/lapsi sieltä tulisi mutta silti toivootoivoo. Ehkä alkaa tuntumaan samalta ku jännittäis lottovoittoa. Ehe..

Ja sama tuo, että vauvahommelit on yritetty unohtaa täysin. Meinasin boikotoida tätä palstaakin, mutta musta on ihana olla tukena ja kuulla kaikkien kuulumisia. Mä jotenkin kiinnyn ihmisiin ihan näin kirjoitustenkin kautta. Ja meillä on myöskin vapaata tuolla makkaripuolella, josko mies sitten olisi innokkaampi oviksen aikoihin. Itselleni kävisi kyllä koska vaan, ihan vaan vaikka varmuudeksi :LOL:

Iitukka81: Mites sitten nuo clearbluen testit, kun sanovat näyttävänsä kaksi hedelmällisintä päivää, miten ne toimii? Saakutti kun tämä on hankalaa! Ja onpas sinulla kurja tilanne! Olisitpa jo raskaana, niin olisi helpompi kieltäytyä! Huh, kerro jos tilanne selviää jotenkin!
 
Eka yrityskerta ja eka ovisbongaus siis takana, niin teoriassa menkkojen kai pitäis alkaa just noin kun sulla Bahama, kaks viikkoo oviksesta. Eli testaan sunnuntaina 13.4. (Kiitti Hironea, täällä sitten tykätään piinailla! ;) Ja kiitti Iitukka tsempeistä :heart: )

Yritin kanssa opiskella tuota ovulaatio-tikuttelu-otollisin hedelmöitys-sekasotkua ja löysin tälläisen American Pregnancy Associationin oppaan http://americanpregnancy.org/getting-pregnant/p7M7O0q1c71703C/gettingpregnant.pdf. Hulluksihan sitäkin lukiessa meinasi tulla lukion lyhyellä matikalla, mutta loppukaneetti oli kutakuinkin tämä: "Target having sex two to three times in the 6 days before ovulation (if you can accurately track it) or every two to three days in your “fertile phase” starting on day 7 of your cycle and ending on day 20."

Mitä tikutukseen tulee, mulla oli tummin viivapari viime sunnuntaiaamuna ja samana iltana nippasi munasarjassa. Seuraavana aamuna oli vain yks viiva. Tuon yllämainitun oppaan mukaan hedelmöitysprosentti ovulaation jo tapahduttua laskee alle 5%:iin. Oli tuossa oppaassa ihan hyvää faktaa hedelmällisyyttä buustaavasta ravitsemuksesta ja muuta mielenkiintoista (asennoista :rolleyes:).

Me panostettiin sen verran hartaudella miehen kanssa tuon ovulaation hyödyntämiseen, että nyt ei sitten kiinnosta seksi ollenkaan. I feel for you Hironea, seksitauko tulee tarpeeseen. Sitäpaitsi mulla on raskaana olevana naisena oikeus olla kärttyinen nukkumaankäydessä :stick:
 
iitukka hyviä oireita, toivottavasti ovat sitä itseään...! Paska juttu vaan duunin puolesta. Onko ne hommat sellaisia et ihan alkuraskaudessakin pitäis olla tekemättä? En kyllä osaa sanoa et mitä kannattais tehdä, ehkä testaat vähän etuajassa et mahdollisimman nopeesti pääsisit niistä hommista pois?

ovistestit ja oviksen ajoitus on melkoista salatiedettä kyllä. Mä olen antanut itseni ymmärtää, et kun testi antaa plussan ekaa kertaa, ovis tapahtuu 24-36h kuluessa ja paras aika pupuiluun on plussatestipäivänä ja siitä seuraavana. Jos testi näyttää useampana päivänä kuin max kahtena plussaa, pitäis vaihtaa merkkiä vähemmän herkkään. Periaatteessa siis jos on itselleen sopivan testimerkin löytänyt, ei tartte testata enää sen ekan plussan jälkeen. Clearblue digin ohjeen mukaan ne kaks otollisinta päivää on hymynaamapäivä ja siitä seuraava. Myös lääkäri määräsi "ajoitetun yhdynnän" plussatestipäivänä ja sanoi et "voittehan te tietenkin varmistella vielä seuraavana, mut se ei oo niin tärkee".

Onnea bahama ja matahari ovisplussista ja nonnna "oikeasta" =) kiva että on piinailijoita kun oma napa keskittyy lähinnä oviksen odotukseen.

molly voisko olla et ovis oli vasta myöhemmin, vaikka kp24 kun kipuilu alkoi? Toivottavasti tilanne selviää, epätietoisuus on pahinta..

Merope häntä pystyyn, kyllä te vielä sen oman käärön saatte ja susta tulee varmasti loistava äiti! Kai se romahdus kierron alkaessa kuuluu vähän asiaan tässä kuumeilussa, mutta mieti miten hyvältä se plussa sitten tullessaan tuntuu :heart: sen voimalla eteenpäin, ja tää sama meille kaikille!

Mulla on tässä kierrossa selkeesti pienempi stressi tästä koko yrittämisestä. Lääkkeet syöty, ens viikon alussa on folliultra ja ovistikuttelun aloitan viikonloppuna. En kai mä sen ja pupuilun lisäksi voi muuta tehdä, katsotaan mitä käy =)
 
  • Tykkää
Reactions: Matahari
Mollylle unohdinkin vastata, samaa mietin kuin Ricardina, et jos se ovis ois kuitenkin ollut myöhemmin? Muuta selitystä en kyllä keksi.
Ovistesteihin vielä. Mä oon myös yleensä lopettanut testailun plussan jälkeen tai seuraavana päivänä. Mulla ei kyl plussaa tuu kun yhtenä päivänä. Viime kierrossa sain plussan torstai aamuna, iltapäivästä alkoi oviskivut ja perjantai päivällä gyne näki et ovis oli ollut. Ja käski painua nopeesti kotiin sänkypuuhiin.Eli hieman menee ristiin nuo gynekologien seksiajoitusten käskyt. Ite ajattelisin, että omalla kohdalla se plussapäivä ois ehkä paras, jos kerran ovis on jo plussapäivän iltana.
Omasta alakerrasta senverran, että siellä alkaa taas tutut menkkajuilit tulemaan. Voihan pylly!
 

Yhteistyössä