*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Oh hoh Lennis! :) Haamu tuonu toivon kipinän plussasta! Mitä se mahtaakaan huomenna tai ylihuomenna näyttää :rolleyes: Voiskos sitä suunnitellakin, että hääjuhlien päätteeks lähtis synnyttämään ;) Turha varata hääsviittiä :ROFLMAO:
 
Iltoja naikkoset!

On kyllä ollut varsin kiva, rento ja aurinkoinen viikonloppu täällä päin Suomea :)

Sieltähän se ovisplussa tänään pamahti tikkuun kp 14, oli jopa paljon vahvempi kuin kontrolliviiva ja rento fiilis sai hormonit hyrräämään ja meillä olikin mökin remonttiviikonloppu panelointeineen :D

Kierukan jälkeen hormonit oli selkeästi sekaisin, että kunnon ovislimoja tai kipuja ei ole tullut, eikä siten ole yhtään pysynyt arvioimaan ovista. Toki voi olla, että puoli vuotta on viimein riittänyt hormonien tasapainottamiseen, plus greippimehu. Älkää muuten ikinä googlailko ovislimoja kuvilla, ainakaan ruokapöydässä :D

Onko teillä muuten ikinä ollut "kilpailua/katkeruutta" luomuraskautta tai hoitojen avulla raskautta yrittäneiden välillä? Siis sellaista, että toinen saa ilmaiseksi lapsen, toinen joutuu maksamaan kalliin hinnan. En oikein osaa nyt kuvailla tuota tilannetta, mutta yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitin.
 
Lili85: No jos siinä ei kauheasti oo hinnan eroa, niin sinnehän vois sit harkita menevänsä. Me ollaan jo puhuttu, että jos ei vauvaa vielä syksylläkään oo tulossa, niin mentäis varmaan jokatapauksessa yksityiselle miehen simpatkin tutkituttaan, niin samalla mäkin pääsisin siel sit gynelle. Mihinkään hoitoihin ei meillä kyllä oo yksityiselle varaa mennä, mutta jos noihin raaskis mennä niin sais sitten edes vähän jotain tietoa..

Toivotaan, että Lenniksen haamujen haamu alkais vahvistumaan. :) Muillekin peukkuja, jotka täällä jännäilee! (y)

Me oltiin miehen vanhemmilla käymässä eilen. Aina ollaan paljon puhuttu kaikkea lapsiinkin liittyvää, mutta anoppi sit kysyi multa siinä, kun oltiin hetken aikaa kahden kesken, että ollaanko me jo alettu vauvaa yrittämään. Oon niin huono valehtelemaan, että se olis mun naamasta nähnyt sen heti jos olisin yrittäny valehdella jotakin. Kerroin sit ihan suoraa, et yritetty ollaan alkuvuodesta, mutta ei ole tärpännyt. Se oli ihan tohkeissaan ja tosi iloinen, sanoi, että hän niin haluaisi tulla mummuksi. :LOL: Musta olis ollut kivempi kertoa ihan yllätyksenä, sit kun joskus raskaana olen (huomaatteko sitten kun, yritän olla positiivinen :ROFLMAO:). Mutta eipä sitä nyt aina kaikki mene niinkuin on ajatellut.
 
Fiidu, se km tuli tosi aikaisin, jo jotain 5+ viikolla. Onneksi tyhjeni itsestään, ettei tarvinut lääkkeellistä tai muutakaan. Niinpä, miks ne menkat sattuu just lomareissun ajaksi? Jännäsin koko juhannuksenkin ovista, että sitten menkatkin tulisi ajoissa, mut ei. Ovis on kylläkin hyödynnetty, mutta miksi se tuottaisi tulosta nyt, kun ei aiemminkaan? Hah, peruspessimisti, niin en elättele turhia toiveita ja pilaa enempää lomaani, vaikka toiveikas aina olenkin. Mutta, se olisi kyllä elämäni ikimuistoisin matka, jos menkat ei alkaisikaan...

Lennis, mites häiden käy, jos plussa pärähtää testiin? ;)
 
Lili85: No jos siinä ei kauheasti oo hinnan eroa, niin sinnehän vois sit harkita menevänsä. Me ollaan jo puhuttu, että jos ei vauvaa vielä syksylläkään oo tulossa, niin mentäis varmaan jokatapauksessa yksityiselle miehen simpatkin tutkituttaan, niin samalla mäkin pääsisin siel sit gynelle. Mihinkään hoitoihin ei meillä kyllä oo yksityiselle varaa mennä, mutta jos noihin raaskis mennä niin sais sitten edes vähän jotain tietoa..

Tässä on linkki siihen Ovumian katsastukseen; http://ovumia.fi/lapsettomuuden-tutkimukset-ja-hoidot/hedelmallisyyskatsastus/

Tuli ihan pikkasen rahastuksen maku mieleen, kun sinne soittelin vaikka toki hyvää asiakaspalvelua sain. Kuulemma tuohon katsastukseen voisi yhdistää juuri sen simppatestin miehelle, tuloksethan saa ihan jo päivän sisällä. Me katsotaan vuoden loppuun ja sitten mennään, meillä kun on kummalla näitä hormonirasitteita, jotka ei ainakaan edesauta raskautumista.

Pikkasen on täälä erilainen meno yrittämisen kanssa kuin suunniteltiin; mieshän ei alunperin ollut varma, että haluaako hän ylipäätään lasta, varsinaista yrittämistä ei olisi ja vähän annettiin asian olla, että tulee kun tulee. Kappas, tänään aamulla mies kysyi, että "mites tikku?" siellä me yhdessä oltiin pissapurkilla tikun kanssa ja tyyppi puristelee mehustimella tuoreesta greipistä mehua ja silittelee masua. Aaaw <3 eli pelko oli turhaa.
 
Ihanaa Lili85 että sun mies on nyt noin mukana vauvakuumeilussa! Voi miten tuli hyvä mieli. Oon onnellinen sun puolesta kaiken sen jälkeen, mitä teillä mietittiin keväällä.

Syy miksi olen täällä tähän aikaan, on jäätävät menkkakivut, mitkä herätti mut. Jep, menkat sieltä alko ja millä kivuilla!! Turhat oli kuvitelmat tuntemuksista... No, nyt sitten kroppa on käynyt läpi tän keskenmenokierron ja voidaan alottaa uus kierto puhtaalta pöydältä. Ei kun greippimehukauppaan vaan ja gelee royale purkkia raottamaan taas.
 
Voi ei Fiidu.. :( On se väärin. Ihan ku menkkojen alkamisessa ei ois jo tuskaa kerrakseen, niin pitää vielä kestää ne kivutkin!

..syy miksi minä oon täällä tähän aikaan, on nega-testit (kyllä, monikossa) jotka tein äsken. Ja nyt siis DPO10. Kyllä nyt luulisi jo erittäin herkissä jotain näkyvän! Eli pieleen tais mennä tääkin kierto.. Nyt ei tullu ees sitä viivanpaikkaa vaikka tarkotuksella tein samanlaisen testin!

Illalla oli sellasta vihlontaa/viiltelyä kohdussa ehkä tunnin ajan, olin jotenki ihan täpinöissäni että "No nytttt..!". Heräsinkin ennen kellonsoittoa, että pääsen testaamaan. Mut ei. Sitäpaitsi illalla ja heti aamulla vessassa käydessä jäi paperiin EHKÄ jotain punertavaa.. Siis jos WC-paperi ei ois puhtaan valkoista, en ois huomannut mitään. Mut nytpä huomasin :geek: Että näin. Miten tää voi olla näin vaikeaaaaaa..

Nyt töihin, jatketaan illalla!
 
Voi harmi Fiidu :(
Mutta ainakin kroppa palautunut.

Tilulilulla vielä toivoa! ;)
Ellei sit tänään tuu enempiä jo punaista :cool:

Täällä hanskat tiskiin tän kierron osalta.Aamun HCG verestä alle 3.Eli ei hedelmöittymistä.Eipähän tartte oottaa lauantaihin muuta ku menkkoja.:devil:
Oireet ois kyllä ollu,lämmöt yli 37,jäätävä turvotus ja se haamujen haamu.Vaihdan kyllä testimerkkiä.:poop:
No,ainakin häät pelastettu!
 
Nyt kun tosiaan lähdin taas uuteen kiertoon ja lomakin alkoi, niin mietin että voisin ottaa hommakseni listan päivityksen. Katsoin, että Lennis on viimeks sitä päivitellyt. Siis jos sulla Lennis ei oo mitään sitä vastaan? :) Ois kiva seurata missä kukin menee. Alkuun on vaikee hypätä, eli jos kaikki vois laittaa punasella nykyset kiertopäivät, niin yritän saada listan päivitettyä. Oliko sulla Lennis jotain vinkkejä tohon hommaan?

Omaa yrityskertaa kun mietin, niin monesko meillä teidän mielestä nyt on? Yk1 tulin raskaaksi, mut se meni kesken. Keskenmenokierrossa ei tärpännyt. Tänään kp1, mut monesko yk?

Mustikk4 vaikeehan suoraan avoimeen kysymykseen ois muutakaan vastata ellei ihan kiertelyks kaarteluks pistäis. Hienoa, että teillä on noin avoimet ja läheiset välit. Kuulostaa siltä, että olet heille tärkeä. Kunhan osaisivat olla sitten jatkuvasti kyselemättä edistymistä. Voisithan sanoa, että haluatte kertoa sitten itse kun tulee kerrottavaa. Voisivat sitten luottaa että saavat ensimmäisten joukossa tietää.

Lennis jos se hcg on 3, niin voisko se vielä nousta ennen menkkoja? Kun eikös ihan alkuviikoilla voi olla pienimmillään joku 5-10? Muistaisin jostain taulukosta nähneeni. Tietämättömyyttäni ja muistamattomuuttani kysyn vielä, et miten pääset tuota testaamaan ja kuinka usein sitä seurataan?
 
Voi että, kovin oli aamulta huonoja uutisia. Mutta aina on mahis yrittää uudelleen!

Fiidu, sanopa muuta. Keväällä oli kyllä huonot filikset koko perheen perustamisen suhteen, hyvä kun siitä sai puhua. Ilmeisesti miehet tarvii vaan enemmän aikaa ja hyvä niin, koska veikkaan, että sellaisessa kiristyneessä ilmapiirissä ei suhdekaan kestäisi. Nyt meillä on kummallakin tasapainoinen olo.

Nyt sitten jännäilään, ovis on hyödynnetty niin pitkälle kuin voi. Seuraava ovis sattuu mukavasti kesälomalle, joten rentoa lisääntymistä on tiedossa.

Olisi kyllä kiva tietää, missä vaiheessa muutkin kierrossaan menee, joten listojen päivitys on enemmän kuin tervetullutta.
 
Fiidu tosi kiva jos jaksat listaa päivittää. En oikein osaa siihen muuta neuvoa antaa,kun kopioin sen aina leikepöydälle varmuudeksi.:whistle:
Ja oli kyl itselläkin hankala laskea päiviä,kun niitä ei ollut kaikkia punaisella merkattu.
Täällä kp 25/28 ja yk4.
Tais mennä pinkillä mutta menkööt :alien:

Hcg-arvoista-raskaus pitäs jo nyt näkyä ovulaation ajankohta huomioon ottaen,joten pientä nousua pitäis olla,mutta alle 5 on selkeästi "ei raskaana"
Ja sitä ei millään muotoa seurata,eikä mielellään ees oteta-ellei ole jotain selkeää syytä.Ihmisille ei myöskään kerrota hcg arvoja seurannassa,koska ne vaihtelee niin paljon.
Se miten sen verikokeesta sain määritettyä,oli puhtaasti työsuhde-etu :D
 
Ihanaa jos joku viitsii listaa päivittää :love:
Tässä faktat: Tilulilu, 34v, yk15, kp 25/27, clomifen+lugesteron

Kiitos Fiidu! <3

Voi ei Lennis.. :eek: Ei ne himoitsemani viivanpaikatkaan kyllä mitään kivoja oo, kun voi käydä just noin.. :( Mut hyvä, että selvis tässä vaiheessa niin ei tartte turhaan elätellä toivoa.

Kävin tänään klinikalla verikokeissa, otettiin nyt se loppukierron progesteronikoe joka kertoo sen, tapahtuuko ovulaatio ihan oikeasti. Melkein toivon, että vika ois siinä, niin löytyis joku syy! Tää on niin turhauttavaaaaaaa....

Tuo Ovia -kännykkäsovellus ihanasti 'lohduttaa', että hCG:ta alkaa erittyä kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun seinämään, eli siinä DPO 7-10. Eli silloinhan mulla on vielä toivoa! :LOL: Pelottavaa kyllä, päättelin jo, että eiliset vihlonnat ja tän päivän jomotukset oli kiinnittymisestä johtuvaa. Ja ehkä se minimaalinen vuotokin! Joten taas piinaillaan o_O ..ja järjellä yritän ajatella, että menkat tulossa ja uuteen kiertoon. Mutkun sitä niin toivoo..

Onks se hCG:n erittymisasia oikeasti noin? Oon aina jotenki ajatellut, et se erittyminen alkaa hedelmöityksestä. Tosin silloinhan se hedelmöittynyt paketti vasta lilluu vaan siellä 'tyhjässä' joten pystyykö se edes aiheuttamaan mitään hormonin eritystä kun ei oo kontaktissa mihinkään. o_O (Joo, terveydenhuoltoalan ammattilainen täällä hei! (y))
 
Kiitti Lennis! :) Aina oppii/ymmärtää uutta! Nyt kun tän tietää, niin se DPO7 testailuhan oli ihan järjetöntä! :D Tietty jos kiinnittyminen tapahtuukin jo DPO5 niin silloinhan jotain vois jo DPO7 näkyäkin.

Sopivasti loppui kaikki testit kun melkein jo innostuin himotestailusta :cautious: Voitteko uskoa, että se raskaustestipaketti (15kpl) on kestäny mulla yli vuoden!! Kertoo jotain siitä, kuinka vähän toivoa/oireita tms. mulla on ollut kun ei oo tarttenu testailla.. Aamun negoista suivaantuneena pistin heti tilaukseen 15 raskaustestiä ja 30 ovistestiä! :D Molemmat on eri merkkiä kuin mitä mulla on ollut, joten katotaan kuinka toimii. Ois ehkä ollu järkevintä jatkaa ovistestailua tutulla merkillä, kun oon just oppinut sen viivoja tulkitsemaan (ts. oon oppinut, että testiviivan ei tartte olla ihan yhtä vahva kuin kontrolli, kun digitesti näyttää jo hymynaamaa).

Käytiin tuossa miehen kanssa pitkällä pyörälenkillä ja koko ajan mielessä pyöri tää lapsettomuusasia. Ajattelin, että lenkillä sais jotenkin tuuletettua ajatuksia, mut kaikkee muuta! Jatkuvasti silmiin osui raskausmahoja ja lastenvaunuja. Halusin vain äkkiä sohvalle mököttämään.
Mulla ei oo vielä ainakaan mitenkään surullinen olo. Ehkä siksi, että valitettavasti edelleen elättelen toivoa.. Mut enemmänki vaan turhauttaa ja v*tuttaa tää sama kuvio noiden oireiden ja testien kanssa. Kunhan menkat alkaa niin tulee se itkukin, mut tällä hetkellä oon vaa jotenki turta. Onhan tää kuitenki jo 15:s kerta, ihme olis jos ei yhtään ois vielä 'karaistunut'.. Voi kakka. :poop:

Mustikka4: Minä pelkään myös sitä, että äitini esittää joskus tuon suoran kysymyksen lastenhankinnasta. Varsinkin kun haluaisin äidille kertoa, mutta mies on sitä mieltä ettei vielä puhuta mitään. Veikkaan, että jos kysymys joskus tulee, vastaan rehellisesti. En vaan pystyisi 'pidättelemään'.. Ja ihanasta asiastahan on kyse, mitä sitä salailemaan :)

Lili85: Hienoa että ootte molemmat nyt mukana touhuissa :) Tuo sun miehesi innostuneisuus kuulostaa niin ihanalta! :love: Mun mies ei uskalla kysellä esim. raskausoireista tms. kun pelkää, että romahdan. Mut kerron sille kyllä oma-alotteisesti :LOL: Eilen viimeeksi kun kerroin, että vuodan jotain punertavaa, sanoi mies just miettineensä, että joko uskaltaisi kysyä onko jotain näkynyt. En ihan heti näe sitä silittelemässä toiveikkaana mun mahaa.. ;)
 
Daniella Toivotaan että tärppi kävis niin ei varmasti mene loma pilalle (y)

Miu84 Voin hyvin kuvitella ettet alkuraskaudesta pysty olemaan murehtimatta :(

Lili85 No itseasiassa mitä pidemmälle oma yritys menee ja mitä lähemmäs syksy ja mahdollisesti hoidot tulevat, alkaa kyllä tuntumaan epäreilulta miten jollain raskautuminen käy niin helposti ja joillain ei... Jos tätä siis tarkoitit..
Mukavaa että miehesi on nyt eri fiiliksellä kuin keväällä:) meilläkin miehellä kesti kauemmin päästä oikeasti mukaan ja siihen tahtotilaan yrittää raskautua, vaikki yhdessä asia olikin päätetty. Kait me naiset ollaan mietitty sitä jotenkin pidempään kuin noi miehet...

Mustikk4 Voi harmi että jouduit teidät paljastamaan :confused: mäkin oon utelut sivuttanut aina sanomalla että "katsotaan sitten häiden jälkeen". Hääpäivä ei ole meillä vielä tiedossa, ehkä ensi tai sitä seuraavana vuonna, joten sinne asti saan käyttää tätä komenntia. Toivon toki etten joudu sitä enää kauaa käyttämään.

Fiidu kiitos jos alat päivittämään listaa!
Mulla on YK 11 DPO 6, KP 22/24-28
Harmi että sinulla menkat alko, toki jos kroppa olisi nyt iskussa uuteen yritykseen :)
Oiskos sulla nyt sit YK2, en oikein osaa sanoa..

Tilulilu Harmi ettei mitään vielä näkynyt, mutta kuten jo aiemmin totesitte, kaikki on mahdollista vielä (y)
Luulen että se on niin päin kyllä että fiilikset vaan pahenee mitä pidemmälle yritys jatkuu, mä kuitenkin ajattelen että periaatteessa joka kierron jälkeen pitäisi todennäköisyys nousta. Loistavaa iysepetosta taas :ROFLMAO:

Itsellä ei muuta "oireilua" kun rinnat kipeytyneet ja nyt pelkäänkin kuukautisten alkavan lähipäivinä, mikä tarkkoittaisi myöhästyneen ovulaation vuoksi aivan liian lyhyttä luteriaalivaihetta :poop: No toivossa eletään vielä...
 
Lili85: Tuota samaa sivua oon lukenutkin joskus. Varmaan helposti kyllä on rahastuksen makua tuommoisilla klinikoilla, et yrittävät kaikin keinoin haalia asiakkaita. Tosi kiva, kun sun mies on noin kivasti innostunut yrittämisestä. Kyllä se miehillä saattaa helposti ottaa aikansa, kun ei niille sitä vauvakuumetta niin helposti tule, mitä naisille. Pitää saada sulatella asiaa. :)

Voi harmi Fiidu ja Lennis. :(

Fiidu, mun pitikin sanoa juuri noin, et kerrotaan kyllä sitten, kun on jotakin kerrottavaa. :) Ajattelin, että täytyy ensi kerralla sanoa, kun nähdään. Anopilla ei ole lastensaanti aikanaan ollut ihan helppoa, on siitä mulle paljon puhunut. Niin uskoisin, että hän on sen verran hienotunteinen, ettei kyselekään. Kivasti muutenkin juteltiin siinä ihan kahdestaan ja aina lopetti aiheesta puhumisen, kun appiukko tai mies kävi samassa huoneessa. ;) Vaikkei mekään miehen kanssa olla kuin kohta kaksi vuotta seurusteltu, niin me kyllä tullaan anopin kanssa tosi hyvin juttuun ja meillä aina riittää juteltavaa ihan kaikesta maan ja taivaan väliltä. Aikanaan, kun tavattiin ja mies oli kertonut musta, oli anoppi lähestulkoon heti kysynyt, että haluanko minä lapsia. :LOL:

Niinhän se on munkin mielestäni Tilulilu, että iloinen asiahan tämä kuitenkin on. :)

Mut voi pitää edelleen taustailemassa, kun yritän kovasti olla kyttäämättä kauheasti noita kiertopäiviä nyt kesän ajan tai muitakaan tuntemuksia. :)
 
Hei. Outo aamuällötys :D
Mun pitäs olla jo aika pitkällä täs kierros. Aamulla kuites tuli ylösnousun jälkeen yskästyäni sellanen spläsh :X3:
kylhän tos illalla oli toimintaa, mut määrä oli ny oudon runsas. Voiskohan olla kuites vasta ovis limoineen?
Noh kuites miu84 19/28 yk19 luomu
 



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 23/24-28.........yk 11.........luomu
Tilulilu..............34v.....kp 26/27..............yk 15.........c+l
Keinuilija...........31v.....kp 22/30-32.........yk 7...........luomu
Jännää.............33v.....kp ?/27-34...........yk monta....luomu/1.IVF 1.PAS
Lennis………….…..30v…...kp 26/28……………...yk 4
Vanessaaa………..36v…..kp ?/28…………...…..yk 6
Danniella…………..35v…..kp ? ………………..……yk ?
Lili85……………..….30v.….kp 16/30……………….yk 2 ...........luomu
Mirassa…………....31v……kp 20/32-39…….…..yk 2 ..........luomu
Fiidu................34v.....kp 2/26-31...........yk 3...........luomu
Miu84...............30v....kp 19/28..............yk 19..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tikru78, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Fiidu, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Kiitos Fiidu päivityksestä! Mulla ainakin kaikki oikein (y)

..eilen alkoi sitten jo sellainen isompi verenvuoto, tänään vielä lisääntyen. Virallisesti menkat alkanee huomenna, nyt on jo melkoiset kivutkin. Ja tulihan se itku jo eilen! Miehelle paruin puolisen tuntia elämän epäreiluutta ja myönsihän se mieskin miettineensä tätä, että miks tässä menee näin kauan.. Tähän asti on ollut (tai esittänyt olevansa) niin positiivinen. :unsure:

Molemmat ollaan sitä mieltä, että tuolla klinikalla on se huono puoli, että mulla on ollut joka kerta (4x) eri lääkäri! Se on sen verran pieni paikka, että siellä on aina vain yksi lääkäri kerrallaan. Ja toki mun on pitänyt aina mennä sinne silloin ku "käsky käy", eli kun ovistesti on plussaa tms. Siinä ei paljon oo päässyt lääkäriään valitsemaan.. :unsure: Mukavia ja päteviä kaikki, ei siinä mitään. Mut tuntuu vaan, et tää meiän asia on jotenki tuuliajolla kun kenelläkään ei oo kokonaiskuvaa asiasta. Viimeeksikin lääkäri katsoi koneelta, että "Jaa Clomifeniä oot syöny tähän asti, no jatketaan sillä" miettimättä enempää sitä, että oon syönyt sitä jo 5kk! Oon jostain ymmärtänyt, että sais syödä 4kk putkeen..? No joo ei siinä mitään, kun se Clomi kyllä toimii oviksen suhteen. Mut vähän tuntuu, et pitäiskös tässä vaiheessa kokeilla jo muitakin vaihtoehtoja?! Se hoitajakin eilen verikokeissa käydessäni ihmetteli, että NOIN kauan oot syönyt Clomia ja MITÄÄN ei oo tapahtunut.. :eek: Teki mieli sanoa, että voisitko kertoa lääkärille tän saman..

Äh. Kyllähän minä noihin ammattilaisiin luotan, enkä tietenkään oo heidän ainoa potilaansa, mut tässä menkkojenalkumasennuksessa sitä vaan on niin epäluuloinen.. :(

Mut jos jotain positiivista: luteaalivaihe näytää olevan ilman Lugesteroniakin 12 päivää! (Tai siis menkat alkaa DPO12, onks se silloin 11 päivää?) No enivei, ennen Lugesteronin aloitusta talvella se oli jotain 9-10 päivää. Edistystä, edistystä..
 
Niinpä Blackcat, vähän kans toisaalta harmitti, kun jouduin paljastamaan asian, kun olishan se ollut kiva ilmoittaa sitten, kun aika on, ihan täytenä yllätyksenä.

Omaa napaa sen verran. Tänään on ärsyttäny vähän joka asia ja äsken saunassa ollessa tajusin mikä. Huomaan jo pelkääväni ensi viikkoa, kun menkkojen pitäisi alkaa. :( Ärsyttää jo valmiiks, se kun ne alkaa enkä jotenkin hetkeäkään usko, etteikö ne alkaisi. Oon vaan jotenkin henkisesti niin hajalla aina menkkojen ajan, että etukäteen taas harmittaa miten sen viikon jaksaa.
Huomaan väkisinkin välillä miettiväni olisiko mun kierroissa ollut jotain minkä vuoks voisin mennä gynelle ja toisaalta tuntuu tosi turhauttavalta, että joka kuukausi on ollut selviä oireita oviksesta ja monesti tunnen sen ja silti ne menkat sieltä vaan on alkaneet, vaikka on joka kierrossa ovis hyödynnetty! Väkisinkin miettii, että missä on vika ja et mitä näinä kuukausina on tapahtunut, kun ei ole tärpännyt! :mad: Ja nyt mua ärsyttää, kun löydän taas itseni miettimästä tätä asiaa, vaikka oon päättäny etten nyt miettisi, huoh. :poop:
 
Oi, täällä on niin paljon uusia ja valitettavasti taitaa niitä tuttujakin olla. Kuukausiin en ole käynyt lukemassa, koska kirves on ollut kaivossa jo aika kauan. Eli ei siis vauvauutisia.
Mitähän mahtaa Meropelle kuulua?
Tsemppiä teille kaikille! Kesäisiä plussia odotellessa!
 
Mustikk4 on se naisen elämä vaan niin kierron mukaan tunteilua. Miks meiän elämä onkin säädetty menemään näin. Mies elää vaan yhtä pötköä ja me sovitun jakson mukaan, johon kuuluu eri vaiheita. Ymmärrän sun ärtymyksen, mutta koita antaa sille plussalle vielä mahdollisuus ajatuksissasi. Mä oon tässä toisena menkkapäivänä jo kääntäny fiiliksen positiiviseen mahdollisuuteen, kun onhan tässä taas uus kierto mahdollisuuksia täynnä.

Tilulilu, anteeks tietämättömyyteni, mutta mitä noitten sun lääkkeitten ois tarkotus tehdä? Tasapainottaa kiertoa ja saada ovulaatio tapahtumaan? Saada luteaalivaihe pidemmäks? Miks Clomifemiä ei suositella käyttämään yli 4kk?

Täällä oli just koko illan kylässä kaveriperhe ihanine lapsineen. Aika kaihoisaa, kun kaipais itselle semmoista myös.
 
1.7.2015



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 24/24-28.........yk 11.........luomu
Tilulilu..............34v.....kp 27/27..............yk 15.........c+l
Keinuilija...........31v.....kp 23/30-32.........yk 7...........luomu
Jännää.............33v.....kp ?/27-34...........yk monta....luomu/1.IVF 1.PAS
Lennis………….…..30v…...kp 27/28……………...yk 4
Vanessaaa………..36v…..kp ?/28…………...…..yk 6
Danniella…………..35v…..kp ? ………………..……yk ?
Lili85……………..….30v.….kp 17/30……………….yk 2 ...........luomu
Mirassa…………....31v……kp 21/32-39…….…..yk 2 ..........luomu
Fiidu................34v.....kp 3/26-31...........yk 3...........luomu
Miu84...............30v....kp 20/28..............yk 19..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tikru78, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Fiidu, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Huomenta!

Mies lähti töihin enkä saanut enää jatkettua unia... No, loma :) niin ei haittaa.

Kattelin tossa, että kesäkuulle saatiin vaan 1 plussa. Oisko heinäkuu sitten useamman plussan kuukausi! ;) Paremmaks on ainakin laitettava! Ja kaikki uudet ois kovasti tervetulleita keskustelemaan, että saatais tänne vireää keskustelua ja vielä enemmän plussia :)

Rentoa kesäpäivää kaikille kuumeilijoille! :)
 

Yhteistyössä