*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Rockwell.. Voi ei.. :( Tosiaan jos oot taustalla niin jaksamista sinne!

Pahoittelut uudesta kierrosta siihen joutuneille ja kärsivällisyyttä edelleen jännääjille!

Ja lähes suoraan omaan napaan:

Eilen yhdynnän jälkeen huomasin, että koko alapääni sisäreisiä myöten oli ihan veressä! :eek: Eikä mitään vanhaa verta vaan ihan kirkkaanpunaista. Oonhan minä kuullut, että toiset vuotaa yhdynnän jälkeen, mut että noin paljon?! Enkä minä oo koskaan vuotanut.. Pelästytti :confused:

Mut onneks tänään oli se ultra! Nyt siis KP12. Limakalvo oli hyvä ja oikean paksuinen! Ultra alkoi sillä, että lääkäri päivitteli moneen kertaan, että limakalvo on jotenkin omituinen yms. Siis useamman kerran sitä ihmetteli ja kysyi vielä, että teinkö viime kierrossa raskaustestin. Epäilikö sitte, että siellä ois ollu raskauden jämiä tms., se jäi epäselväksi? No joo mut negatestin tein, joten se siitä spekulaatiosta. Ja epäili aluksi myös, että ovulaatio on jo tapahtunut (limakalvon perusteella?) ja sitten vielä näki vatsaontelossa nestettä, mikä tukisi sitä ovulaatiota. Ja siitä eilisestä verenvuodostakin sanoi, että ovulaatio voi sen aiheuttaa. Pelästyin tietty et jos se ovis on nyt mennyt, niin jäi kyllä ne paneloinnit siihen yhteen eilisen kertaan. Enkä senkään jälkeen todellakaan pötkötellyt jalat kohti kattoa vaan ryntäsin vessaan sen verenvuodatuksen takia :D

..mut vähän aikaan ultrattuaan se lääkäri sai hyvän kuvakulman ja totesi limakalvon näyttävän just sellaiselta kolmikerroksiselta kuin ennen ovista kuuluukin. Ja toisella puolella näkyi jo johtofollikkeli joka oli jo alkanut lytistyä(?) - ovulaatio siis ehkä huomenna! Eli olis halunnut tehdä sen inssin huomenna, mut kun ne miehen verikokeet.. :mad: No, en voi (vielä) sanoa että se kokeissa käymättömyys ärsyttäis, mut kieltämättä nyt harmittaa.. Kun en todellakaan odottanut ovista näin aikasin! Mut nyt sitten vaan tikutellaan ja katsotaan kuinka se ovulaatio valuu inssin suhteen hukkaan.. :cautious:

Nii joo, kohdussa se näki jonkun omituisen vaalean alueen, josta ei osannut sanoa mikä se on! Sanoi vaan, että "se on varmaan vain jotain..". Jaa mitähän? Kysyi vielä onko siitä ennen mainittu, ei ole. Oli aika isokin, sen mitä siitä ultrakuvasta ymmärsin. Että kun nyt ei tartte miettiä enää onko limakalvot tarpeeksi paksut, niin voin sitten pohtia mikä muutos mun kohdussa on! :unsure: Huoh.
 
Ainii ja Lennis! Niin tuttu tuo tunne tuosta odottelusta! Tuntuu, että koko ajan odotellaan jotain. Että silloin ku menkat alkaa, niin odotellaan taas kuukausi! Ja jos aloitetaan joku uusi lääke, niin odotellaan joko välikierto tai sitten odotellaan miten lääke vaikuttaa jne. Mut kun minäkin haluaisin vain odottaa sitä vauvaa! Joten: I feel you o_O

Soita vaan ja kysele tuosta tiputtelusta, kauanhan sitä on kestänytkin. Jospa vaikka vastaisivatkin jotain muuta kuin tuon odotellaan.. :unsure:

Onneks mun kaikki lähimmät kaverit on jo lapsensa saaneet, ei tuu enää noita ahdistavia raskausuutisia/tilanteita. Se tuntuu niiiiin pahalta.. :( Tähän se halaushymiö Lennikselle!

Hitsin masentavia juttuja minäkin tänään kirjoittelen! Kertokaa nyt te muut jotain piristävää :LOL:
 
On tää lapsenteko yhtä vuoristorataa, mitä tätä palstaa seurailee...

Lili85, harmi, että ne menkat alkoivat :(. Se on niin väärin, että eka tulee normaalista poikkevia oireita ja sit perään menkat. Itselläkin on ollut joskus samanlaisia kokemuksia, mut ei auta kuin häntä pystyyn ja uuteen kiertoon!

Lennis, kuulostaa hurjan pitkältä toi tiputtelu. Sullahan oli aiemmin keskenmeno muistaakseni? Palasiko sulla jo kierto normaaliksi sen jälkeen?

Kippu, odottavan aika on pitkä, vaikka odottaisi vaan menkkojen alkua. Tai mitä jos ne alakaan ollenkaan?

Tilulilu, jopas sulla on kumman kuuloinen lääkäri. Musta noi on kamalimpia lääkärin suusta tulevia lausahduksia "Mikähän tämä nyt on? Onko kukaan lääkäri aiemmin sanonut, mikä tämä olisi?" Yhdessä toisessa asiassa joskus aiemmin, ei tähän lapsiasiaan liittyvä ollenkaan, mun lääkäri totesi näillä kysymyksillä, ettei osaa hoitaa mua vaivannutta asiaa, (siis itse päättelin niin), vaihdoin lääkäriä ja asia lähti vihdoin etenemään.

Täällä ovis taitaa olla lähestymässä. Pelkään sitä, ettei ovulaatiota tapahdukaan, vaikka saisin ovistestiin plussan. Monesti jatkan testausta ja jo seuraavana päivänä testi on todella haalea. Oviskivut on välillä hurjat ja saattaa kestää muutamasta tunnista pariin päivään, välillä taas niitä ei olekaan eli enkö silloin ovuloi? Joskus taas testin plussa haalenee hitaasti.
 
Siis tarkottiko Tilulilu neste vatsaontelossa jotain ovikseen liittyvää?
Itsehän kävin sillo kans ultrassa ja folli oli jo lutistunut vähän,kuten siulla. Vatsaontelossa nestesiipale,mut ei gyne mitää kyllä sanonu et liittys ovikseen.Tosin kun sitä nestettä oli myös maksan ja munuaisten päällä-se nyt ei ainakaan liity ovikseen,kun en oo päällänikään seisonut o_O

Tuo limakalvojuttu on kyl jännä-oliko se sit niin paksu et epäilis raskautta?
Ja miullakin gyne näki jotain epäilyttävää kohdussa,näytti vereltä mut tuli sit siihe tulokseen että koska kohtu niin taaksepäin,niin se vaan näytti vereltä vaikka oli kohtua.Selitys meni kyl läpi :cautious:

Miehen kanssa vääntöä,ovis just kans juhannuksena ja se meinaa lähteä torstai-sunnuntai mökille.Joten se tästä kierrosta.:devil:
Jotenkin tuntuu siltä,että heitän tän projektin ajattelun roskiin ja jatkan elämääni muuten.
Kaikki asiat kun liittää aina vauvaan,henkisesti väsyttävää.
Uhkasin just tunti sit miehelle et ainakaan tänne en enää kirjota ja tässä sitä ollaan :LOL:
 
Danniella,keskenmenon jälkeen kierto palautui siltä osin et oli ovis ja ekat menkat.Ja ne ekat on nää hiton tippajaiset.
Siellä ultrassa silloin näkyi helminauhassa useita pikkufolleja,josta lääkäri oli mieltä et johtuu hormonitoiminnan heittelystä.Siitähän nämä tiputtelutkin varmaan.
 
Kiva, kun on olemassa paikka, missä voi purnata ja iloita tästä välillä piinaavasta odotuksesta.

Minä ja kovat lupaukset siitä,että en tikuta ovista. Ollaan miehen kanssa ennen lomia työmatkoilla eri puolilla Suomea, joten ainakin ensi kierrosta tikut lähtee käyttöön. Olisko jotain oikeasti hyviä ja toimivia tikkuja?

Ja mitä vastahakoiseen sulhoon tulee, niin viime yönä lähetin viestin, että ei tule helmivauvaa. Aamulla oli tullut viesti, että "yllättävää, olen jopa vähän pettynyt".
 
Toi on ihan totta mitä Viljonkka sanoi, että ei pidä pilata koko kesää sen takia, ettei vauvaa kuulu. Mä oon ollu viikon verran flunssassa, viime viikolla kun kävin työterveyshoitajalla niin hänellekin avauduin tästä vauvan yrityksestä, niin hän ehdotti, että ajattelisin olevani kesälomalla nyt tuosta yrittämisestä. Ettei yritystä tietystikään lopeteta, mutta että antais ajatuksissaan asian olla kesän ajan ja sitten kesän jälkeen alkais uudelleen miettimään asiaa. Se oli tosi hyvä neuvo ja oon ihme kyllä pystynyt nyt noudattamaankin sitä aika hyvin.
Oon parin ystävänkin kanssa sopinut, ettei puhuta mitään vauvan yritys juttuja. Toisaalta nyt on kyllä tullut sellainen, ettei edes jaksa enää jauhaa niitä samoja asioita, ihan sellanen kyllästyminen ja väsyminen kaikkiin oireiden kyttäämisiin ja kiertopäivien seuraamisiin. Ihmettelen kyllä, että minä tosissaan sanon näin. :LOL:Saa tosin nähdä kuinka kauan taas tämäkin vaihe kestää, vai oonko taas parin viikon päästä täällä ihmettelemässä, kuinka on semmosta ja semmosta oiretta. :rolleyes:

Joku tuolla kirjoitti edellisellä sivulla (en enää muista kuka) että on aloittanut gelee royalet. Mulla on enää muutama niitä jäljellä ja tässä mietin, että kannattaakohan niitä enää ottaa? Huomasin, että kun oon niitä syönyt nyt viimeset muutama kiertoa, niin sinä aikana on kuukautiset pidentyneet. Ennen ne kesti mulla vain 3-4 päivää ja nyt ne on kestäneet täyden viikon verran. Samoten nyt nämä viimesimmät kuukautiset oli myöhässä sen 2-3 päivää, mitä ei oo ennen tapahtunut, oisikohan johtunut tuosta gelee royalesta.
 
Lennis: Joo siis näin ymmärsin, että se neste liittyisi siihen ovulaatioon. Voin toki puhuja ihan höpöjäkin, olin niin pihalla koko ultraamisen ajan :D Miehellekin kun selitin koko tarinan kotona, naurettiin molemmat, että nyt ei oo kyllä mitään käsitystä onks se ovulaatio tulossa vai menossa :LOL: Niin se vielä, että kun se lääkäri lopuksi kai tuli siihen tulokseen, ettö ovis on tulossa, sanoi se kuitenkin että "Hyvä kun olitte eilen yhdynnässä, tänään kannattaa vielä varmistella". Ai varmistella? :LOL: Kuulosti jotenkin, että myöhäistä on mut kannattaa yrittää.

Ja joo jotenki siitä limakalvojutusta mulla jäi käsitys, et se tais epäillä jotain raskauden alkua (keskenmennyttä siis). Kun se ihmetteli sitä paksuutta ja kysyi siitä raskaustestistä. Mut en tosiaan tiedä, voi olla vain mun villejä toiveajatteluita :LOL:

Niin ja mullakin on kohtu taaksepäin kallellaan! Ehkä se 'muutos' oli sitten sama juttu kuin sulla (y)

Hassu täti. Mut siis oikeesti uskon kyllä, että se tietää mitä se tekee ja on varmasti hyvä työssään. Jään vaan ite helposti pohtimaan jotain sivulausetta ja voi olla, että joku suurempi kokonaisuus jää multa sen takia hahmottamatta ;)

..sitä vaan, että kun ne ovistestit on edelleen negaa ja lääkärin mukaan oviksen pitäis olla tänään?! Tavallaan uskoisin aina lääkäriä, mut tässä asiassahan se kuitenkin tekee vain silmämääräisen arvion. Että ehkä ovistestit on luotettavampia. Näin ainakin haluan ajatella. Mut onks se sitten ongelma, jos munasolu kypsyy liian pitkään ja irtoaa myöhemmin kuin mitä ultran perusteella vois päätellä? Nii'i.. (n)

Juhannuksesta.. Toivottavasti pääsette Lennis sopuun juhannuksen ohjelmasta. Minäkin ehkä ihan pikkuisen hermostuisin jos mies ilmoittaisi lähtevänsä pois oviksen aikaan! Toki pitää ottaa rennosti ja olla aikatauluttamatta jne., mut kyllähän ne kiertojen hukkaan menemiset aina harmittaa. :( Ehkä oviskin aikaistuu/myöhästyy eikä mitään ongelmaa asiasta tuukkaan! :)

Danniella: Mulla kanssa ovisplussasta seuraavana päivänä on testi ollut jo ihan haalea. Ja testaan siis kerran päivässä (ellei oo joku erityinen syy testata useammin). Ja sama vika - pelkään etten oikeesti ovuloi vaikka plussa testiin tuleekin. Tässä kierrossa testataan tämä asia. Ja tällä hetkellä tietty pelottaa, et mitä jos se ovisplussa ei nyt sitte tässä kierrossa tulekkaan :D Oh my..

Voi kun ois joku oma kotigynekologi jolle jaaritella näitä asioita ja joka osais vastata kaikkiin kysymyksiin.

Noniin. Nyt sitä Vilijonkan ja Mustik4n mainitsemaa lomamoodia tavoittelemaan! :cool:
 
Vilijonkka, voi kurjuus ettei tullut toivottua tulosta. Olet kyllä oikealla asenteella liikkeellä, tällä asialla ei kesää kannata pilata!

Tilulilu
Olipas outo lääkärikäynti, en ihmettele yhtään että olet kummissasi kumpaan luottaa testeihin, ultraukseen vai mihin :unsure:o_O

Rockwell, pahoitteluni keskeenmenosta

Lennis, no jo on hanurista tuo tiputtelu :poop: ja niin on nuo vauvauutisetkin, miten sinäkin olet nyt niin monia saanut lähiaikoina :(

Mustikk4
, minä ainakin aloitin Gelet eli pitääpi seurailla jos jotain tuollaisia muutoksia tulee itsellekin... Sullakin oikea asenne yritystä kohtaan, jatka samaan malliin (y)

Minä olen nyt kyllä tosiaan vakaasti päättänyt (niinkun se jotain auttaisi) saada juhannusvahingon aikaiseksi, aloitettiin treenit jo alkuviikosta :ROFLMAO::p

Oikein mukavaa juhannusta kaikille ja koitetaan unohtaa nämä yritysasiat edes hetkeksi ;):D
 
Kippu... mitä, mitä, mitä??? ONNEA :love: Tosi hieno juttu, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ihanaa juhannusta kaikille ja ne kelle ovis osuu tähän, niin tehkää se jonkun ehdottama juhannusvahinko :rolleyes:.

Mä lähden huomenna mökkeilemään ja tämän illan vielä valmistelen ruokia valmiiksi. Ihana porukka, rentoa oleilua ja hyvää ruokaa (eikä yhtään lasta, vähän valikoiden kutsuttu vieraita... ehkä vähän läpinäkyvää, mutta joskus näinkin).
 
  • Tykkää
Reactions: Kippu
Kippu hienoa :)
Kertokaas ny kaikki konstit noviisille. Yrtit, ruuat ja hyvät loitsut (pillerit tms) mitkä lisäis tätä potentiaalia vauvalle. En ole mitenkään perehtynyt, ihan luonnon keinoilla vaan haaveillut. Alkaa vaan usko luontoon loppumaan, enkä halua odottaa taas 1,5 vuotta, että jotain tapahtuu. Varsinkin, kun edellinen raskauden alku päättyi niinkuin päättyi...
Tässä olis viikko ovikseen ja jos voin jotenkin "tsempata" kroppaa niin haluan sen tehdä. (tai mitä voin ujuttaa miehen kahvikuppiin? :D )
 
Kiitos onnitteluista! :) Olo on jotenkin epäuskoinen. Tein testin sen takia kun sain edellisenä päivän liuskatestiin haamujen haamun ja samalla ovistestiin tummat molemmat viivat. Kaveri (useamman lapsen äiti) sanoi, että olet raskaana, selvästi. Itse olin et joopa joo, koska oireet olleet ihan vaan samanlaiset kun menkat alkaisi, tosin kestäneet pidempään kuin normaali menkkakierrossa. Ja se vielä, että kiinnitin huomion siihen, että ovis tapahtui vasemmalta ja noin viikko ovulaatiosta hieman alkoi nipistellä tylpästi oikealta. Iltasin on hieman ällöttävää karvasta makua ollut suussa ja yksi iltapäivä oli aika etova olo, mutta siinä ne taitaa olla. Valkkariakaan ei mitenkään normaalia enempää, mutta ovulaation jälkeen tosi runsasta, paksua ja valkoista oli jokusen päivän.

Haettiin jo keskiviikkona juhannusjuomatkin :D Ja eilen sitten varuiksi vaan testasin, kaksi päivää ennen menkkoja ja vielä iltapissasta. Ilme oli varmaan :eek: kun katsoin testiä kun siihen ilmestyi raskaana 1-2 vk! Mieskin oli eka, että voiko olla vääärää positiivista :ROFLMAO:

Tässä kierrossa oli käytössä normaali monivitamiini, 100 ug d-vitamiini, kortisoni 10 mg (reuma) ja Pre-seed liukkari(eka kerta siis tämä käytössä juuri tässä plussa kierrossa, reuma kivasti kuivattaa limiksiä). Ja tosiaan ensimmäinen kerta kun oli noin kova ovulaatio ja sain kunnon viivan ovulaatiotestiin. Menihän siinä 5 kk.

Jotenkin olo sellainen, että ei siellä mitään kuitenkaan ole, pessimisti ei sitten niin pahasti pety...ehkä...jos jotain käy. :unsure:

Hauskaa juhannusta teille kaikille ja muistakaa rynkytellä koko jussi kellä ovulaatio osuu näihin aikoihin! :LOL: (ja tietty myös muut...:sneaky:)
 
Onnea Kippu <3 !

Viljonkka, kyllä täälläkin tulee välillä säädettyä tekemisiä niin, ettei oo lapsekkaita mukana tai että niiden lapset ei ole aina kuvioissa mukana, kun tehdään jotain kivaa. Se on joskus niin raskasta iloita toisten perheonnesta ja varsinkin juhlapyhinä se korostuu. Musta tuntuu, että mä oon osannut naamioida tän lapsettomuuden niin, että useimmat luulee, etten suuremmin välitä lapsista. Vain yksi ystävä tietää tilanteen.

Miu84, täällä myös pitkään yrittänyt ja yksi varhainen km taustalla. Mitään jippoja onnistumisen takaamiseksi en ole löytänyt ja olen jo kyllästynyt syömään foolihappoa "turhaan" ja viime aikoina en ole ottanut ollenkaan. Tarkoituksena on ollut jatkaa taas, mut se on unohtunut.

Ja oviksen metsästys jatkuu (n). Alkuviikosta ovistestiviiva alkoi vähän vahvistumaan, mut sitten haaleni ja nyt oon aivan turhautunut. Kuvittelin, että menkat tulisi ajoissa ennen lomareissua, mut nyt ne osuukin kohtapuoliin just reissulle. Ei mitenkään kiva elellä niiden kanssa silloin :confused:. Tää oiskin eka kerta, kun niitä ei voi siirtää eikä säätää mitenkään reissun ulkopuolelle.
 
Hyvää juhannuksenjälkeistä aikaa kaikille! :) Täällä on palattu juhannuksen vietosta ja arki koittaa taas..

Ovisplussa tuli torstaina, eli ovis oli kaks päivää myöhemmin kuin mitä ultrassa ennustettiin. Ei paha heitto mun mielestä? Ja nyt ne nännitkin kipeytyi niin kuin ennen vanhaan, et toivottavasti se merkkais sitä, että munasolu oikeasti irtosi! ..mut meidän tapauksessa en voi edes vitsillä puhua 'juhannusvahingosta' jos tästä jotain tulee - sen verran tunnollisesti hoidettiin velvollisuuksia makkarin puolella :D Ja siis todellakin vain lapsentekomielessä uurastettiin ;)

..mut hei onnea Kippu! :):love: Yllätit takavasemmalta :LOL: Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin! Ja meneehän se. Ei anneta muuta vaihtoehtoa (y)

Vilijonkka: Tuttua täälläkin nuo 'lapsettomien bileet'! Minusta se on ok, onhan se ihan eri asia viettää aikaa pelkällä aikuisporukalla. Itse ainakin oon huomannut, et varsinkin pienten lasten vanhempien kanssa keskustelusta ei tuu yhtään mitään, kun koko ajan pitää lasta komentaa tai muuten vain jututtaa. Ja sehän on siis ihan luonnollista, lapsihan on tärkeysjärjestyksessä ykkönen! Mut just siksi kaipaan joskus sellaisia tapaamisia, jossa ne lapset ei oo mukana. :) Ja onhan siinä tosiaan sekin aspekti, että muiden perheonnea ei jaksa aina ihastella.. :(

Miu84: Mulla ei käytössä mitään jippoja enää :) (Clomifenin ja Lugesteronin lisäksi siis) Aiemmin join greippimehua ja punaviiniä, mut luovuin sitten siitäkin. Tunsin itseni melkein alkoholistiksi sen viinin kanssa :LOL: Vaikkei sitä tietenkään paljon juotu. Mut nyt mennään luomuna näiltä osin. Toki yritän nykyään yhdynnän jälkeen kasata peitosta läjän takamuksen alle, mut skeptisesti suhtaudun tähänkin kikkaan. Tuntuu että kaikki on tullut ulos jo ennen kuin saan itseni kammettua sinne kasan päälle :ROFLMAO:
(Ainiin! Syönhän minä sitä Multivita Raskaus -juttua!)

Danniella: Joo toi on kurjaa kun pillereihin tottuneena ei enää voikkaan siirtää menkkoja! Ne on vaan otettava vastaan ja monesti ne on mullakin sattunut sellaisille päiville jolloin en ois niitä kaivannut..Toivottavasti sulla kierto asettuu nyt niin, ettei ne menkat ainakaan koko reissua häiritsisi (y)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :)

Ja suuret onnittelut Kippu!! <3 Toivon niin kovasti, että saat viedä raskauden kunnialla loppuun asti :)

Itse kävin siis täällä kääntymässä huhtikuussa, kun tulin ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi. No se meni valitettavasti kesken, mikä oli ihan järjettömän rankka ja surullinen kokemus. Lääkkeellisen tyhjennyksen aikaan sain kutsuja järjestämään vauvakutsuja hyville ystävilleni ja pyynnön kummiksikin. Työkaveri toi vauvansa näytille töihin ja toinen kertoi ihanasta vauva-arjestaan vastasyntyneen kanssa. Se tunnetila oli aivan hirveä, kun toisten onnesta ei pystynyt iloitsemaan vaan koki sen ärtymyksenä ja vääryytenä. Vauvakutsuilla purin hammasta ja esitin iloista.

Kun jälkivuoto vihdoin loppui, päätin aloittaa positiivisen vaiheen ja ilmoitin miehelle, että nyt harrastetaan seksiä niin, että tärppää heti keskenmenokierrosta, jos kroppa vaan on valmis. Tikutin joka aamu raskaustestillä negaa odottaen ja se haalenikin onneksi koko ajan. Tunnen oviksen kyllä tosi hyvin ja nyt se yllättikin noin viikon päästä jälkivuodon jälkeen. Ensin oli oviskipu vasemmalla ja sitten limat oli uskomattomat kaksi päivää. Paneloitiin vähintään kerran päivässä 9 päivän aikana niin, että siinä oli vaan 2 hiljasta päivää. Nyt on odotukset korkeella vaikka kierto ja hormoonit tietty ihan sekaisin. Sullahan oli Lennis kierto 47 km:n jälkeen. Mulla on nyt kp28 ja ovis todennäköisesti oli kp 23. Eli tavallista pidempi kierto tulossa mutta tuskin ihan noin pitkä.

Tätä palstaa olen lukenut tässä jo aikaisemmin, kun ajattelin osallistua taas kirjoitteluun. Epäröin sit kuitenkin, kun tuntu että monella on niin paljon vaikeampi tilanne kuin mulla. Tekis mieli halata teitä kaikkia, kun tää vauvalahjan saaminen on niin käsittämättömien haasteiden takana ja vaatii ihan mieletöntä kärsivällisyyttä ja uskoa.

Meillä kaikki mahdolliset tehosteet käytössä. Mulla Femibion (sisältää foolin ym), D-vitamiini, maitohapot, kalkki, magnesium, sinkki, gelee royale, greipit ja greippimehu. Mies taas syö vaikka mitä vitamiineja, hivennaineita ja foolihappoa. Ja tosiaan paneloidaan niin ahkerasti ettei sen osalta tartte murehtia yhtään. Nää hymiöt on muuttunu niin paljon etten osaa niistä enää sopivia valitakaan (n)

Mut saa päivittää listaan Fiidu 34v kp28/26-31 yk 2
 
:love:Onnea Kippu

Miu84 täällä ekaa kertaa kokeilussa Gele Royalet, en tiedä onko mitään hyötyä mutta kaikki pitää kokeilla, eipähän jää siitä sit kiinni ;) Greippimehua juon aamusin jos muistan :)
Foolihappoa syön, mutta sehän ei raskautumiseen auta vaan vasta jos raskautuu... Kuten Danniella mainitsikin, ketuttaa kyllä syödä sitä "turhaan" kuukaudesta toiseen :mad:

Tilulilu, itseasiassa niin hoidettiin meilläkin koko viikon ajan hyvin tunnollisesti tätä asiaa, joten jos tärppi käy on vaikea puhua vahingosta :LOL:
Mieskin sanoi eilen aamulla, että no nyt ei jää ainakaan meidän touhuiluista kiinni homma :D

Fiidu, voi ei... Nyt tartteis sen halaushymiön :love: Ikävää, että olet joutunut takaisin tälle palstalle sieltä onnellisten odottajien puolelta. Emmeköhän kaikki täällä ole halauksen ansainneet ja välillä sen tarpeessa :)

Kuten jo aiemmin asiaa sivusin, nyt on annettu kaikkemme viime viikolla, paneloitu on edestä ja takaa, humalassa ja selvinpäin :ROFLMAO:
Ainoa mikä mietitityttää on ovulaatio. Tikuttelin kyllä, mutta en ole varma menikö se silti tikutusten ohi. Perjantaina oli haaleampi kuin testiviiva, mutta suht vahva kuitenkin, en tajunnut sitten että olis ehkä illemmalla pitänyt tehdä toinen testi, koska lauantaina oli haalea ja eilen (kolmella eri kerralla, iski paniikki :LOL:) viivaa tuskin havaitsi ollenkaan.. Ovulaatio oloja ei oikeastaan ole ollut, tänään jotain vatsatuntemuksia, mutta ei niin vahvoja mitä joskus.. Huoh, nyt pelkään etten enää yhtäkkiä ovuloikaan, koska muutama viimeinen kierto on ollut ilman tikutusta, mutta en myöskään ole bongannut oviskipuja. En sitten tiedä voivatko noi Gelet siirtää ovista myöhemmäksi vai mikä ihme on o_O Ajattelin vielä muutaman päivän jatkaa tikuttelua varmuuden vuoksi. Muuten koitan yrittää olla miettimättä asiaa sen enempää, helpommin vaan sanottu kuin tehty..
 
Juhannukset on juhlittu ja vielä tämän vapaapäivän kun viettää, niin arkeen pitäisi palata.

Onko kukaan kolmekymppisistä käynyt Ovumian hedelmällisyyskatsastuksessa? Paikallislehdessä oli asiasta juttu ja tarkemmin kun googlasin niin ilmeisesti kyseessä on vain normaali gynekäynti ultralla, mutta toki kun se tehdään lapsettomuusklinikalla niin varmaan saisi vähän tarkempaa analyysia sisuskaluistaan.
Itse haluaisin tietää vähän tarkemmin, että aiheuttiko kohtutulehdus ja karmea kierukkakokemus mitään vammaa.
 
http://www.homeopaatti.com/itsehoito/kuukauden-aine/geele-royal-kuningatarhyytelo

Miu84 yllä olevalta sivulta löytyy tekstiä mitä Gele Royale on ja mihin vaikuttaa. Tai ainakin mihin joillain vaikuttaa :) eli hedelmällisyyteen pitäisi vaikuttaa niin naisilla kuin miehilläkin. Minä en omalleni uskalla syöttää kun on todella pahasti allerginen ampiaisille, eli siksi vain omaan käyttöön tuli kokeiluun...

Juuri kun eilen sen ovulaation perään ihmettelin, niin illalla testiin tuli tummin viiva ikinä :) ja clearblue hymynaama tuli toiseen testiin. Huh, jopa helpotti! Ehkä tuo Gelejen syönti on pitkittänyt sitä muutaman päivän... Eilen tehtiin vielä talletukset, tämä kierto on ollut kyllä outo. Vaikka olen vakaasti päättänyt raskautua ja aikaansaada juhannusvahingon (juu, tiedän ettei paljon päätökset auta) niin silti panelointi ei ole kertaakaan tuntunut pakkopullalta. Ihanaa <3

Lili85 en ole käynyt, mutta jos pian ei ala tapahtumaan tällä saralla niin kyllä jonku sortin tutkimuksiin on mentävä... Ehkä sinun voisi olla hyvä mennä ihan mielen rauhoittamiseksi, niin saisit tietää noi askarruttavat asiat :)
 
Viimeksi muokattu:
Huh, viimein pääsee lukemaan foorumia (työ)koneella; puhelimella tai tabletilla lukeminen ja viesteihin vastaaminen on aika työlästä ja menee melkein aina omanapailuksi.

Soitin aamulla Ovumiaan ja siellä vastaanotto oli aika mukava. Sovittiin, että tarkastetaan ensin miehen siittiöt, koska miehellä on testosteronit käytössä buustaamassa omaa, alhaista testotasoa ja ne tunnetusti vähentää/lamaannuttaa simpat. Ja vasta sen jälkeen tehdään mulle tarkistus.

Eli nyt voin sanoa hyvästi "rennolle" yrittämiselle:cautious:. Toki, voihan sitä yrittää rennosti ilman verenmakua suussa.
 
Ensimmäisenä onnea Kippu! Vitsit tuli hyvä mieli sun plussasta, vaikka en sua tunnekaan. Eikös teillä ollut yk7? Antaa toivoa meille muillekin, että meitäkin voi vielä onni potkasta. :) Kun meillä on nyt kaiketi yk6 ja mä oon jotenkin niin menettäny kyllä toivoni, että meillä tässä tärppäisi loppuvuoden aikana. Tuntuu vaan siltä, et miksi nyt tärppäisi, kun ei ole tähän mennessäkään tärpännyt!? Masentavaa puhetta tiedetään. :rolleyes: :LOL: Mutta onhan tässä nyt ollut jo useampi kuin pari mahdollisuutta jo. Niin väkisinkin sitä miettii, että mistähän kiikastaa. :poop: (Toi kakkahymiö sopi hyvin tähän paikkaan. :D)

Toivotaan, että täällä tulis monta juhannusvahinkoa! Pidän peukkuja. (y)

Mulla on ihmeen hyvä mieli pysynyt vieläkin. :alien: Ollut jotenkin kauheen helpottava olo, kun oon osannut olla miettimättä kaikkea liikaa. Sekin on auttanut, kun ollaan lopetettu asiasta puhuminen niiden mun parin ystävän kanssa.

Mä syön kanssa enää multivitan raskaus ja imetys-monivitamiinia. Juuri kävin ostamassa sitä uuden purkin apteekista. Tuntuu ihan turhauttavalta enää sitä greippimehuakaan juoda, kun ei sekään ole tähän asti mitään auttanu. Litratolkulla sitä tullut juotua, välillä ostin vielä sitä kallista tropicanan mehua. :cautious:Vehnänalkioöljypurkkia kattelin kaupassa, mutta en ostanut. Ehkä palaan näihin vippaskonsteihinkin sitten kesän jälkeen taas. :)
 
Hienoa Blackcat, että bongasit ja hyödynsitte oviksen! Ihan mahtavaa! :) Nyt sitten jännäilemään ja ihmettelemään, miten hitaasti aika matelee.

Mustikk4 eikö sulla lisääntyny ovulaatiolimat greippimehun avulla? Ymmärrän ettei sitä litkua jaksa joka kierrossa juoda, mutta mulla ainakin lisää limoja niin paljon, että irvistellen syön greippejä ja juon mehuja ovulaatioon asti. :D

En nyt tiedä viiraako mulla päässä vai mitä, mutta tunnen vaikka mitä raskausoireita. Tunsin maanantaina illalla pistävää kipua kohdun kohdalla pienen hetken. Jo heti ovulaatiosta asti olen tuntenut painon tunnetta munasarjojen ja kohdun alueella. Nyt sitten on viime yön yövuorosta alkaen tuntunu aina välillä pientä kipuilua munasarjoissa. Illalla tärisin kananlihalla ja tunteet meni nollasta sataan, kun pikku ärtymys nousi valtaviin mittasuhteisiin. Samanlaista oli ekassa keskenmenneessä raskaudessa jo ennen plussausta. Onko teillä muilla ollu yhtä vahvoja tuntemuksia? Malttamattomana odotan viikonloppua, koska voisi päästä testaamaan ja samalla pelkään, että mahdollinen plussa menis uudestaan kesken. Miinus taas todistais, että nyt tarttis vähän rauhottua ja olla tuntematta kaikkia kipuiluja. En edes tiedä mitä kaikkea tuolla kohdun alueella tapahtuu näin keskenmenon jälkeen, että selittyiskö vaan sillä.

2/4 yövuoroa valvomassa... liikaa aikaa miettiä.
 
Täällä on ollu vähä hiljaista,en oo oikein jaksanut kirjoittaa.Päätin ottaa itseeni niskasta kiinni ja lopettaa tolkuttoman kuumeilun.Ja itsellä tää palsta kyllä provoaa kuumeilua.:notworthy:

Tuskin oli ovista,kp20 ja edelleen tiputtelee.Ja kuten arvasin,vastaus siihen oli et "odottele". :devil:
Lupas eilen vielä varmistaa asiaa lääkäriltä mut eipä kuulunut.

Toisaalta toivon,ettei ois just nyt tärpännyt-menee häiden kanssa vähän huonosti sitten.
Testiä en tee enne oletettua menkkojen alkamispäivää,ei ne menkatkaan varmaa tuu ajallaan tiputtelun takia.

Vähän semmonen katsellaan- fiilis :barefoot:
 

Yhteistyössä