*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

OmaAurinkoinen: Olipa tympeä vastaus ystävältäsi! Mulle olis tullut ihan samanlainen fiilis, että kyseessä joku salainen juttu josta ei meille synnyttämättömille kerrota. Hohhoijaa... Vaikka hän olis tarkottanutkin sen jotenkin niin, ettei halua "pelotella" synnytyksellä tms. niin silti olis voinu valita sanansa toisin.

Mut sit taas omaa napaa... Kannatti näköjään käydä täällä itkemässä, nimittäin tänä aamuna pärähti ovisplussa CB:n digitestiin! Jee! :) Mitään tuntemuksia ei ainakaan vielä ole. Tulen sit kertomaan et tuliko tuntemuksia. Jos ketään kiinnostaa noi ovulaatiotestit, niin mä kyllä liputan ton CB:n digitestin puolesta. Jos vielä päätän ovista testailla jatkossa, niin ostan suosilla tuon digin, vaikka sit vähän kalliimpi onkin, mut eipä tarvi arvailla. Nimittäin tänään, kun digillä sain hymynaaman, niin dippasin piruuttani myös Davidin liuskatestin samaan virtsaan. Davidin testistä en olisi ovisplussaa tunnistanut, vaan viiva oli lähes samanlainen kuin muinakin päivinä, eli sellainen kontrolliviivaa haaleampi.

Eli tänään kp17 tuli ovisplussa ja siis DPO -1. Täytyy laittaa peitot heilumaan tänään... ;) Todennäköisesti huomenna ei keretä enää petihommiin, toivottavasti tuo yksi peittojen heilutus riittäisi... :p
 
Vadelmanlehti, Voimia ja tsemppiä! :hug: Tosi harmillinen tuo peruuntunut lekuriaika. Toivottavasti keksit paljon muuta puuhaa odotteluajaksi ja sitten taas uudella innolla uuteen yritykseen. Kovasti pidän peukkuja, että saataisiin sinutkin tuonne plussanneiden puolelle taas. :heart:

OmaAurinkoinen, Jotenkin epäilen, että ei ole tainnut olla ihan helppo kaverisi synnytys, eikä tosiaan sitten halua pelotella. Toki samaa mieltä olen, että huonosti valitsi sanansa. Voisihan aiheesta keskustella vaikkei itse synnytyksestä kertoisikaan. Noh, vastasynnyttäneiden hormonipitoisia mielialoja, mielipiteitä ja juttuja ei kannata ehkä kauheasti itseensä ottaa. :) Syyt voivat olla moninaiset...

Pöllötär, Onnea oviksen bongauksesta! Ja hei, yksi kerta niin riittää jos on ajoitus kohdillaan. :whistle: T. "Pyhästä hengestä" si'innyt...

Täällä on parisuhteen osalta tilanne hieman rauhoittunut tai tasaantunut. Ehkä pieni pohjalla käyminen taas puhdisti ilmaa. :) Tissit ovat olleet kipeät ja nälkä iskee aina ihan superkovana, iltapäivisin vähän tympeetä oloa. Ei varsin ällötystä tai öllötystä, mutta ei tee mieli ruokaa ja toisaalta nälkään pakko jotain pientä syödä. Tätä ei ollut edellisellä kerralla, joten näen sen kauheen positiivisena juttuna. :p Massu sekaisin/ummettaa vuoron perään ja 10 tuntia yöunia on must. Tänä viikonloppuna pitäisi omien arvioiden mukaan minin sydämen ruveta lyömään. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vadelmanlehti
Joo, tuskin hän siis tarkoituksella halusi vastata ikävästi, mutta kyllähän jotkut ovat heti "äitikerholaisia" jotka eivät muille kuin toisille äideille näistä puhuvat. Hän tietää meidän yrityksestä, joten totta, saattoi toki ajatella ettei halua pelotella tms. Mutta kysyin ihan vain, että menikö kaikki hyvin, joten kyllähän siihen olisi toisinkin voinut vastata. No, antaapi olla.

Tänään on taas itkupäivä. Tarvi miehen sanoo mitään tai itellä lukee vaikka täällä ni poraan meneen. Hohhoi. Oon ihan varma ettei me osata tehdä vauvaa ja toisella hetkellä olen varma, että nyt oon raskautunu. Jepjep :D

Kiva tamarini, että siellä alkais helpottaan, toivottavasti lähenevä kesä ja vauvanodotus sais miehenki ilosemmalle mielelle!
 
Jaa'a... Saas ny sit nähä. Tänään alkoi taas ruskea vuoto. :( Peukut pystyssä ja niin edes päin, mutta suattaapi olla maitojuna kohta edessä. Tai ei kait se maitojuna ole kun en ole täältä oikeastaan mihinkään vielä lähtenytkään. :stick:

Tuntuupa epäreilulta taas. Noh, toivottavasti on vaaratonta vuotelua. Elän toivossa, että neuvolasta pistäisivät ultraan tarkistukseen mamman mielenrauhan ja edellisen keskenmenon keskeytymisen takia. : /
 
Tamariini: Ymmärrän huolesi, mut tositosi monillahan on kaikenlaisia vuotoja tuossa vaiheessa.. :hug: Tietenki sitä pelkää pahinta, varsinkin jos on keskenmenoja jo taustalla. Mut kuten sanoit, peukut pystyssä ja niin edespäin :heart: :) Toivottavasti pääset ultraan jos vuotelu ei lopu!

Pöllötär: Sama huomio viime viikolta! Tein niitä halpistestejä, muistaakseni David, ja tein onneksi yhtenä päivänä digitestinkin kun viiva oli jo selvästi erottuva (ei lähellekään positiivinen) ja digitestistä tulikin plussa! Viime kierrossahan en saanut ovista tikuissa näkymään, oireet sen paljastivat. Enkä tajunnut tehdä digiä. Tähän asti oon aina onnistunut tikuttamaan sen oviksen noilla liuskoillakin, mut nyt osaan olla vähän skeptisempi sen suhteen, että onko se vielä nega vai ei :)

Täällä on tullut eilen ja tänään pari kertaa pyyhittäessä vaaleanpunertavaa/persikan väristä (tarkkaa tää..) valkovuotoa! Ekan kerran lentokoneen vessassa tihrustelin, että onko tuo punertavaa vaiko ei :D Kai se oli kun osui kuitenkin silmään, en mitenkään tarkoituksella pyyhintäjälkiäni tarkkaillut :whistle: Muthei, DPO6 ja täähän on tietenkin kiinnittymisvuotoa! Näin sitä sitten taas mennään tässä oireiden tarkkailussa..:headwall: Mut ei oo ennen ollu tässä vaiheessa tällästä. Paitsi ennen Lugeja jolloin menkat alkoivat tiputtelulla näinä päivinä. Mut nyt ei pitäsi sitä olla, kun Luget on käynnissä.

Eilen ja toissapäivänä tuli myös sellainen alavatsanturvotuskohtaus, joka kesti pahimmillaan ehkä tunnin. Mulla on tuon ylävatsan kanssa samaa ongelmaa tiettyjen ruokien jälkeen, nyt se sama voimakas paineen tunne vaan oli just tuossa kohdun kohdalla. Hyvinkin mahdollista, että sama ruoansulatusvaiva oli nyt vaan alempana kuin yleensä, mutta saahan sitä spekuloida... :saint:

Joo no muuten ei kyllä mitään mainittavaa oloissa. Painoa tuli lomalla (ja sitä edeltävällä viikolla) yhteensä n. 5kg :D Ei kun vaan tiukka herkkulakko käyntiin.. :x
 
OmaAurinkoinen,juu,eihän meidän,joilla ei ole synnytyksiä tarvi mitään tietää.Ja eihän me joilla ei ole lapsia,ymmärretä yhtään mistään mitään,ennen kuin ollaan koettu imetys,ensimmäinen korvatulehdus ym.Niin tuttua ja tulee vastaan valitettavan usein.
Outo vastaus kyllä kaverilta.

Tamariinille toivon todella,että kestää mukana eikä mene kesken!Itselläkin oli ihan menkat-vaikka tuulimunaksi paljastuikin.Toki hämmentää,kun on jo km taustalla.

Tilulilu,josko se oiskin sitä kiinnittymisvuotoa ;) Jännät päivät edessä siellä!

Josko Pöllöttärelläkin tärppäis nyt kun oviskin bongattu.Nyt vaan panelointia kyllästymiseen asti :D

Täällä keskeytysvuoto taas loppunut,odotellaan-varmaan jatkuu.Terkka sano et hyvin harva selviää parilla viikolla.
Joka paikassa on vaan raskaana olevia naisia,katkeruus nostaa nyt vähän taas päätään,miksei meille. En oo ollenkaan kärsivällinen tämmösen odottelun kanssa,kun ei etene yhtään eteenpäin eikä itse voi tehdä asialle mitään.
Yritän kovasti unohtaa sen yrittämisen-mutta toive on niin kova,että seksi tulee varmaan olemaan suorittamista.Saas nähdä,kun siihen päästään.Nyt ei ole edes ollut aikaa tai jaksamista kokeilla seksiä,15h työpäivät-vähän vaatii veronsa.Siinä oli ne meitin vappuhulinat.
 
Tamariini: Voi että… Nyt ei auta kuin odotella ja toivoa parasta. Varmasti pelottaa, mutta onneksi tuo menee käsittääkseni täysin normaalin piikkiin vielä. :hug:

Tilulilu: Tottakai se on kiinnittymisvuotoa!! :D Oletko jo päättänyt, koska aloitat testailun mikäli ei menkkoja kuulu?

Lennis: Voi kurjuus… :hug: Katkeruus on varmastikin ihan normaalia. Elämä on välillä niin epäreilua.

Tuosta kovasti yrittämisestä: meillä meni ainakin eilen peiton heiluttelut täysin pakkopullaksi, miestä ei huvittanut yhtään ja tuntui epäreilulta "pakottaa" toinen hommiin. En edes kertonut miehelle oviksen bongaamisesta, en halunnut sillä aiheuttaa mitään suorituspaineita. Mutta ei jääny kivat fiilikset, yleensä meillä on aina mies joka aloitteen tekee, ja nyt sen kerran kun itse sen tein niin jäi kyllä niin p****t fiilikset. No, simpat saatiin matkaan mutta katotaan kuinka käy. Sen päätin, että jos ei tässä kuussa tärppiä tule, niin jatkossa mennään kyllä TJOT-meiningillä ja unohdan kaiken maailman ovistikut (ainakin hetkeksi).
 
Voi tamariini, toivottavasti olisi tosiaan vain jotain normaalia huoletonta vuotoa! Pidän peukkuja pystyssä täällä!

OmaAurinkoinen, oli kyllä outo kommentti sun kaverilta. Voihan se olla, että ei halua pelotella synnyttämättömiä, jos hänellä itsellään meni jotenkin pelottavasti. Mutta voi senhienotunteisemminkin tehdä. Enkä kyllä totta puhuen ymmärrä sitä, että "ei haluta pelotella", kai sitä nyt jotain voisi kertoa? Kyllä mä ainakin ihan jo näin ennen raskautta oon lukenut paljon synnytyksestä. Ja erilaisia synnytyskertomuksiakin oon lukenut/ kuullut. Toisissa kaikki on mennyt hyvin, toisissa ei mikään. Joten en usko, että synnyttäneiden kavereiden tarinat enää kauhean pahasti yllättäisi :D

Omaa napaa... Laskin ne kiertopäivät sitten kuitenkin. 28:ssa mennään. Rinnat on turvonneet ja arat (kuten usein ennen menkkoja), oon väsynyt (kuten usein menkkojen aikaan), palelen, ja mulla on maha aivan sekaisin (vatsatauti??). Kaikki oireet menee ihan menkkojen odottelun piikkiinkin, mutta arvaatte varmaan,mitä muuta mielessä pyörii :D Kaksi negaa oon jo onnistunut testaamaan (älkää kysykö miksi testaan näin varhain...!) Kierto on siis ensimmäinen pillereiden jälkeen, joten pituudesta en tiedä. Nuorena oli aina säännöllinen ja 30 päivää, mutta tää eka kierto voi varmaan olla mitä vaan. Kyllä nyt on toiveet korkealla, mutta koitan tylyttää niitä sieltä alas, etten pettyis niin pahasti. Kuitenkin tää on vaan joku vatsatauti ja mä unelmoin jo pää pilvissä... Heh.
 
Juu no saapi nähdä, tänään tuli taas kerran ihan reilusti sellaista vaalean persikkaista. Eiks kiinnittymisvuodon pitäis olla verta? :whistle: En tiiä. Mut erilaista tää on edellisiin kiertoihin! Onnistuin kyllä tänään googletellessani törmäämään blogiin, jossa kerrottiin samanlaisesta vuodosta samoilla päivillä, mikä johtui ilmeisesti "mantereen vaihdosta ja aikaerosta". Aika sama tilanne siis ;) Ja tosiaan, täähän voi olla ihan mitä vaan!! Eilen illalla olin kuvittelevani pieniä menkkajuilintoja, tänään myös silloin tällöin. Muuten rauhallista, tissitkään ei oo kipeät vaikka kuinka taas puristelen :saint:

Muoksmuoks. Niin ja mulla on tapana testata vasta DPO14.. En uskalla aikaisemmin. Oon tälläkin tyylillä nähnyt jo liian monta negaa.. Välillä mietin, et ens kierrossa pudotan itteni pilvilinnoista jo aiemmin, etten elättele toivoa turhaan. Mut en sit kuitenkaan uskalla. Ehkä jos jotain selkeitä oireita olisi.. Mut ei siis vielä!

Suorittamisesta: Kyllä meilläkin jossain vaiheessa alkoi olla pakkopullaa tuo tärppipäivien hyödyntäminen. Varsinkin yhdessä kierrossa oli aika rankkaa. Mut nyt siitä on tullut jotenki sellanen hauska juttu - ei siis todellakaan aina mitään tunteiden ilotulitusta, mutta molemmat naureskelee aina, että eiköhän taas ois se aika päivästä jne.. :) Itse ainakin yritän ajatella joka kerran jotenki erityisenä, että tekis siitä oikeesti mukavan tapahtuman eikä vain pakkopullaa. Miehelle tällänen asennoituminen ei oo ollu niin helppoa, mut pikkuhiljaa..
Mut en yhtään ihmettele jos joskus (tai aina?) tällaisen projektin aikana tulee niitä hetkiä kun se panelointi hoidetaan vain pakon edessä. Siitä toivottavasti pääsee yli, viimeistään tietty kun se plussa joskus tulee :) Koittakaa jaksaa kanssasisaret! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja Milli Mimosa! Hyvältä kuulostaa! :) Niin monta ekakertalaista on täällä plussannut lähiaikoina, että en ihmettelisi vaikka sinäkin pääsisit samaan joukkoon! :D Ja kyllä, tiedän todellakin mitä sun päässä pyörii! :LOL: Johan sitä vähemmilläkin oireilla.. :saint:
 
Joo, kyllähän sitä vähemmilläkin oireilla... Mutta muistan kyllä aika monta kertaa ihan normikierrossa miettineeni, että jos en paremmin tietäis niin luulisin olevani raskaana... Siis kaikenlaista nippailua mulla on aina, ja välillä vähän kuvotusta ja vatsaongelmia ennen menkkoja... Että ehkä tässä ei ihan hirveästi kannata vielä innostua. Sillä mä testinkin tein, kun aattelin, että negan näkeminen tois järkeä päähän. Mut ei,mähän vaan löysin itseni googlaamasta sitä, että missä vaiheessa raskaus näkyy testissä ja sitä, voiko raskausoireena olla se, että vatsa on löysällä... Taidan olla jo aivan menetetty tapaus. Ei pitänyt muka kuumeilla...
 
Haha! Jep, menetetty tapaus :D Muistan itsekin vielä sen hetken kun tajusin, että oon niiiiiiin syvällä tässä piinailusuossa.. Mun kun piti olla järkevä ja olla spekuloimatta jne. Niinpä niin, minkäs sitä nainen mielelleen voi.. :saint:
 
..no niin ja DPO 9 tehty uskaliaasti erittäin herkällä testillä puhdas nega. Tiedän, että on aikaista, mut v*tuttaahan tää taas silti. Uskaltauduin siis siksi, että eilen illalla tuli ekan kerran jo sellasta ruskeaa tuhrua, niinku nyt ennen menkkoja mulla nykyään. Aamulla sitte lisää.. Eilinen meni muuten jo ilman sitä persikkaista vuotoa, ja ehdin jo tuudittautua sellaiseen luottavaiseen kuplaani. :headwall: Nukkumaan mennessä sitten pitikin käydä vessassa ja tadaa.. Oon ennenki sanonu tässä vaiheessa kiertoa, etten halua käydä vessassa ettei menkat ala! :D Ihan ku ei alkaisi muuten.. Mut en vaan kestä sen näkemistä. :( Huoh.
 
Heippa! Täällä esittäytyy uusi kirjoittelija. Olen jo pari kuukautta käynyt lukemassa palstaa ja nyt päätin itsekin rekisteröityä käyttäjäksi. Olen 31v ja aviomieheni minua neljä vuotta vanhempi. Joulukuussa 2014 aloitettiin yrittämään vauvaa ja minulla on vahvasti tunne, että jostain syystä emme vaan voi saada omaa lasta, vaikka tiedossa ei ole mitään ongelmia, jotka estäisi raskautumisen. Nyt ovulaatiosta on kulunut 14 päivää ja odottelen, että menkat alkavat parin päivän päästä. Tein tänään testin, joka oli selvästi negatiivinen...Jospa tänne kirjoittelu toisi hyvää onnea, kun moni tuntuu tällä palstalla saaneen positiivisen tuloksen! ;)
 
Tervetuloa keinuilija! :)

Tilulilu, eihän dpo9 vielä näy välttämättä mitään, joten kaikki toivo ei ole vielä mennyt. Tuo tuhruhan voi olla kumpaa vain, menkkojen alkua tai sitten alkuraskauden vuotoa. Lähipäivät näyttänee, kuinka käy. Mut melko varmaks uskallan luvata, että viimeistään samoilla dpo-päivillä tulee itekin alotettua testailu :D Minkäs sitä itelleen voi...

Itellä tosiaan CB:n digi antoi hymynaaman la, su ja vielä ma. Sitten loppui tikut. Sunnuntaiaamuna luulen tunteneeni oviksen, limoja oli tullut 3-4 päivää ja tuolloin sunnuntaiaamuna oli mahakipua sekä keskellä että oikealla puolella munasarjassa, sitten loppui tuntemukset kokonaan. Lauantai-iltana tuli paneloitua. Saas nähdä... Ensi kierrossa en tikuttele ovista, nyt luulen tunnistavani sen ilman testejäkin. Jos vähän vähemmän muutenkin tulisi stressattua aiheesta... Tänään vasta dpo2, kovin tuntuu pitkältä ajalta tämä piinailu. Malttamaton kun olen...
 
Tiistai 5.5.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 62/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 36/28-34........yk 4.........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 17/27..............yk 2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 23/28-37........yk 13........c+l
Jännää.................33v.....kp 9/27-34........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Vilijonkka_...........31v.....kp 33/30-50.....ya 2012.......1. IVF 1. PAS
pöllötär...............28v......kp 20/28.............yk 2.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari
Keinuilija.............31v......kp ??/??..............yk ??


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa, Kippu, Tamariini, NeitiPelargonia, Fiidu

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3. km
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.
Hironea...............36v....ya 2010....7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2.......11.4.
Metsäläinen.................................16.4.
tamariini.............32v.......yk4.......20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.......23.4.
NeitiPelargonia.....32v.......yk1.......24.4.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tulipa sitten päivitettyä listaa ihan kokeilun vuoksi! Ei se vaikeaa ollut, voin päivitellä aina välillä. Toki muutkin saa päivitellä :)

Tarkistelkaa omat tietonne, nyt meni lähinnä keskittyminen tuohon tekniseen puoleen enkä viitsinyt selailla pitkälle taakse ja selvitellä onko muutospyyntöjä tullut. Rockwell, oletko vielä mukana? Ja haluaako joku taustailija listalle? Keinuilijan lisäsin suoraan listalle, ilmoitatko vielä kiertopäivät ja yrityskiertojen lukumäärän, siis toki vain mikäli haluat :) Ajattelin lisätä sut heti sen enempää kyselemättä, että saadaan listalle lisää porukkaa ja ketjua aktiivisemmaksi... ;)
 
Oma äitini sai minut vasta ollessaan 39-vuotias... Sen takia ei ole mielestäni ollenkaan outoa, jos on yli 30-vuotias äiti, tosin jotkut ovat jopa minullekin joskus aikoinaan kommentoineet, että "eikö olisi jo korkea aika.." :)

MItä mieltä olette aiheesta? ja te jotka yrittäneet lasta yli 30-vuotiaana, mutta ei tärpännyt, laskeeko hedelmällisyys tosiaan niin paljon, että olisi jo kiire esim. 26-vuotiaana?
 
Keinuilija lämpimästi tervetuloa! :) Kiva saada tänne väkeä. Tää palsta on aivan loistava, varsinkin ollessaan aktiivisimmillaan!

Mulla on muuten ollu myös aina jostain syystä tunne siitä, että me ei tulla lasta saamaan tai ainakaan kovin helposti. Jo reilusti ennen kuin alettiin yrittämään! Vaikkei mitään syytä ollutkaan. Tavallaan tuo alkuperäinen tunne on tässä yrityksen aikana poistunut, mut kyllähän se vähän syö uskoa onnistumiseen kun yli vuosi on mennyt ja yhtään haamuakaan en oo raskaustestiin saanut.. : / En halua lannistaa sinua Keinuilija, todellakaan! Halusin vain kertoa, että mulla on (ollut) ihan samat fiilikset. Toivon teille nopeaa plussaa, ehkä jo nyt tässä kierrossa? :) Niin kauan kun ei ole menkkoja, on toivoa.. ;) (ja voihan sitä toivoa olla toisilla menkoista huolimattakin)

Mistähän tuo lapsettomuustunne muuten kumpuaa, vaikka mitään estettä raskaudelle ei ole tiedossa? (Siis kun pelkää jo ennen ehkäisyn poisjättämistä) Itse mietin joskus, että oliskohan siitä, että kaikki kaverit ja tutut ovat raskautuneet niin helposti, niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin se, että itse olen sitten se jolla ei tärppää. Kun joku prosenttiosuushan aina jää lapsettomaksi jne. Järkevää pohdintaa :stick: Toisaalta kun tarkemmin ajattelee, aika moni tuntemani ihminen on myös kärsinyt keskenmenoista, lapsettomuushoidoista jne.. Niitä ei vaan muista ottaa huomioon tuossa omassa itsesäälihetkessä :p

No ei auta muuta kuin yrittää! :)

Täällä tuhru jatkuu. Tulee reilummin kuin sitä aiempien päivien vuotoa. Ja joo, I know, I know - aikaisessa olin sen testin kanssa. Tää on tätä, että itse aina lohduttelen muita näillä samoilla faktoila joilla minua nyt lohdutellaan :D Kirjaimellisesti järki lähtee tässä touhussa.. :D Kiitos Pöllötär siis lohduttavista sanoistasi, kohtahan se jo sitten sullakin koittaa testailun aloittamisajankohta! ;)

Niin ja kiitos listan päivittämisestä :flower:

Mammasflicka: Mulle ei oo ongelma tulla äidiksi yli 30-vuotiaana, se on mulle ok. Itsehän oon viivyttänyt tätä lastenhankintaa ihan omasta (ja miehen) päätöksestä. Mut kieltämättä aina välillä tää ikä alkaa pelottaa.. Koko ajan kuitenkin aika kuluu. Ja uskon mahdollisuuksien heikkenevän. Onneksi gynekologi on todennut, että munasarjat yms. on kunnossa. Nyt vaan toivotaan että pysyvätkin kunnossa siihen asti, kun on meidän vuoro saada raskaus alulle! :)
 
Tervetuloa Keinuttelija! Uusia tänne kaivattiinkin. :wave:

Tilulilu se on kumma kun alkaa omassa päässä pyörittämään noita prosenttiosuuksia, että aina on joku lapseton ja aina jollain ei tärppää. Samaa laskeskelin itse ennen km:a, että täytyy olla joku kenellä on tm. Ei vaan pitäis vaivata pientä päätään tommosilla.

Täällä on kokeltu seksiä! Ja ei ees sattunut vaikka sen kystan kanssa pelkäsin. Siellä se on edelleen.
Huonona uutisena se, että raskaustestiin haalea plussa edelleen :(
Nauratti se, että kuka raskautta toivova toivoo negaa testiin, no tässä tapauksessa kyllä.

Mammasflicka, en koe itse että olisi liian vanha tekemään lapsia, nyt kokee ymmärtävänsä monia asioita paremmin. Ja kuten palstalaisista huomaa, monta tarinaa taustalla niin ei se aina tahdosta ole kiinni. Toki varmasti hedelmällisyys laskenut jos verrataan kymmen vuotta taaksepäin.
 
Heips kaikille!
Mahtaisiko mukaan mahtua?
Olen syksyllä 30-vuotta täyttävä esikoisesta haaveileva nainen.
Kirjoittelin hetken pienen viime kesänä täällä palstoilla, mutta ensin työasiat ja sitten oma terveys veivät vauvahaaveemme aikalisälle :| nyt asiat ovat kuitenkin taas hyvin, niin töiden kuin terveydenkin puolesta ja huhtikuussa alkoikin yk 8, tauon jälkeen laskettuna yk 1.
Olemme mieheni kanssa olleet 4 vuotta yhdessä, kummallakin on vakituinen työ, asumme vanhassa maalaistalossa, suhde on kaikin puolin kunnossa ja se oma pieni vauva olisi enemmän kuin toivottu ja haluttu elämäämme rikastuttamaan :heart:

Täällä olisi mukava piinailla, jännittää, purkaa sydäntä ja saada vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta. Tämä ketju tuntuu omimmalta, koska kaikki odottavat ensimmäistä aluilleen ja suurinpiirtein saman ikäisyys on varmasti vain plussaa :)

Tuosta kun oli keskustelua, että jo ennen yrityksen aloitusta on ollut olo että kaikki ei ole hyvin ja tie tulee olemaan kivinen, tämä sama tunne on kaihertanut minunkin mieltäni...

En saa tätä punaiseksi puhelimella, mutta jos joku bongaa tämän niin BlackCat 29.v., yk 9, 17/26-28
 
Kiitos pöllötär listan päivityksestä! Minäpä jätän sen homman nyt siis tällä erää tähän (toivottavasti en enää palaakaan sitä päivittelemään).

Ja tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat! Ihanaa kun ketju taas piristyy huhtikuun kadon jälkeen. :)

Lennis, miten pitkä aika sinulla nyt onkaan vuodosta? Kolmisen viikkoa?

Se tunne ennen yritystä... Täällä oli myös tosi vahvana se. Ja vielä ensimmäisen yrityskierron aikanakin. Itsellänihän on siis aina ollut tosi epäsäännölliset menkat, monirakkulaiset munasarjat ym., jotka saivat itseni etukäteen ihan varmaksi, että meillä raskautuminen ei tule olemaan helppoa. Ekalla yrittämällä kuitenkin tärppäsi, vaikka kesken menikin. Nyt sitten keväällä kun päästiin uudestaan yrittämään, niin olin parin ekan kierron jälkeen ihan varma, että nyt se todellisuus sitten on täällä enkä voi ikuna tulla ilman apuja raskaaksi. Noh, niin vain tulin taas. Eli onneksi se tunne välillä kumpuaa ihan turhaankin, vaikka valitettavasti joskushan se myös pitää paikkansa. :(

Täällä vuoto loppui jo launtaina. Sunnuntaina raskausoireet olivat hävinneet kokonaan ja kävin jo keskenmenon henkisesti läpi itkien ja surren. Noh, maanantaina tissikipu tuli takaisin ja mieli taas hieman koheni. Nyt on taas ihan suht raskaana oleva olo, vaikka oireet ei ihan yhtä vahvat olekaan kuin vielä viime viikolla. Neuvolasta en paljon lohtua saanut, mutta ootellaan nyt rauhassa ekaan ultraan, joka on joskus kesäkuun alkupuolella. Odottavan aika on pitkä... Koko raskauden ajan varmanakin. :D
 
Lennis: Jee! Eikun vaan harjoitukset taas käyntiin ;) Tuollainen kysta emättimessä sattuu ainakin näin ajatuksen tasolla, mut hyvä jos ei haitannut menoa :D Kuinka kauan se tuulimuna voi oikeen näkyä testeissä? Mulla ei siis oo näistä oikeesti mitään käsitystä.

BlackCat tervetuloa, hyvin mahtuu mukaan! :) Toivottavasti toiveenne toteutuu pian!

Tamariini: Hyvä että kaikki tuntuisi taas olevan kunnossa. Onhan toi varmasti ihan hirveen stressaavaa, kun ihan olojen perusteella tulee arvioitua että miten siellä kohdussa menee.. En oo ennen ymmärtänyt et miks pitää hankkia joku koti-doppler - mut kyllä, nyt jo ymmärrän! :D Jos tää piinailuvaihe on jo näin stressaavaa, niin voin vaa kuvitella tuon alkuraskauden..

Siitä tunteesta. Monesti on olo, että koska oon vuosia ajatellut etten tuu lapsia saamaan, niin en niitä siksi varmasti saakkaan. Miettii, että oliko pakko olla niin pessimistinen! Eihän sitä sit tietty tartte ku vähän rauhoittua ja ajatella järjellä, että eihän se nyt ihan noin mene.. Mut hetken päästä ollaan taas epätoivon alhossa :p On se jännä..

Ja joo, turhahan se tunne on aina, jos ei oo yritys edes alkanut eikä tiedossa mitään vikoja. Hyvin usein myös sen jälkeenkin.. Et jospa tässä vaan keskittyisi luottamaan tulevaisuuteen :saint:

Täällä kaikki ennallaan, DPO10, tuhrua ehkä vähän enemmän ku eilen. Kyllä tää menkkoja enteilee, sanokaa mun sanoneen. Niiiiin tuttua! Tosin nyt jonkinlainen verinen vuoto alkoi jo DPO5! Eihän siinä oo mitään järkee.. :(
 
[b Tamariinille [/b] tsemppiä, toivottavasti vuoto ei tarkoita yhtään mitään!!

Kaikille uusille tervetuloa! Kiva kun tuutte!

En mäkään pidä mitenkään outona hankkia lapsia päälle kolmekymppisenä. Kovin tavallistahan se myös on. Väistämättä valitettavasti hedelmällisyys kuitenkin heikkenee ja ongelmat lisääntyy. Itse tiedän, että mulla on endometrioosi, joten kyllähän tämä ikä myös pelottaa. En tiedä, onko enää mahdollista tulla raskaaksi.

Mistä päästäänkin tähän toisen aiheeseen... Mulla on myös tunne, että en tule raskaaksi. Mutta luulen (ja toivon!) tunteen lähinnä heijastelevan pelkojani ja varovaista luonnettani. Vastaavastihan sitä on myös tyyppejä,jotka on aina varmoja siitä, että ovat raskaana. Ovat siis sitten tai eivät! Ja kyllä mullekin tulee mieleen noi "todennäköisyydet", että kun niin monilla näyttää sujuvan, niin kai se on mun oltava sit se epäonninen poikkeus... Koetan kuitenkin pitää mieltäni rauhallisena ja positiivisena, se lienee useimmiten viisasta.

Omaan oloon, kiertopäivä on jossain yli kolmenkymmenen. Välillä haaveilen, että oudot olot on raskausoireita, mutta suurimman osan ajasta oon sitä mieltä, että menkkoja tässä ootellaan. Tuli noita testejäkin turhan varhain tehtyä, niin nyt päätin, että aikaisintaan lauantaina testaan. Siihen asti oottelen menkkoja, tai vielä toivottavammin unohdan koko jutun hetkeksi...
 

Yhteistyössä