<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
:wave:

Heippa taas ja kiva,kun on tänne saatu taas uusiakin! Ainakin Lepikon Heta ja Enisa :) Paljon onnea teille ja pikkuisille pitäviä tarrasukkia jalkoihin :)

Mymosakin alkaa pikkuhiljaa toipua pahoinvoinnista! Kiva, että alkaa olla jo parempiakin päiviä. Eiköhän se pikkuinen siellä hyvin kasva. Jospa sulla on taaksepäin kallistunut kohtu niinkuin mulla, joten sydänääniä ei niin kovin aikaisin saa kuuluviin. Mulla tais kuulua ekan kerran joskus 12 rv paikkeilla.

Minä täällä olen levossa supistelujen takia. Pari viikkoa ois vielä ollut töitä, mutta minkäs teet. Reilu viikko sitten keskiviikkona lakoi supistella toden teolla ja selkää särki, lisäksi illalla tuli pientä vuotoakin :( Onneks oli loppuviikko vapaata. Maanantaina sitten lääkärille, joka totes kohdunkaulan lyhentyneen ja kohdunsuun avautuneen pari senttiä :( No,nyt otetaan sitten rauhallisesti! Tytöt on onneks hoidossa, joten saan hyvin päivällä levättyä. Iltaisin sitten vielä on supistellut, muttei sentään kipeästi enää. Perjantaina olin sitten kontrollikäynnillä ja tilanne oli onneks pysynyt samana,mutta koska supistelut jatkuu niin lääkäri teki äitipolille lähetteen ennenaikaisen synnytyksen riskin vuoksi. Tää tuntuu hiukan hassulta, koska molemmissa raskauksissa on supistellut tosi aikaisesta, mutta molemmat on sitten käynnistetty kuitenkin 2 viikkoa yliaikaisina. Eli jostain syystä kun 35 rv tulee täyteen loppuu supparit kuin seinään. Joten ehkä tämänkin kanssa niin. Tosin aikaisemmin mulla ei ole paikat lähteneet aukeemaan näin aikaisin.

Sellasta tänne,
Niisku ja veikka 29+3
 
Kuulumisia!

Viikonloppuna oli kamalia menkkakipuja, ja olinkin ihan varma että tämä oli tässä, samaten hieman tuli vaaleanpunaista vuotoa, mutta enää ei ole tullut.
Elinen menikin surressa mummiani kun hän nukkui pois 95-vuotiaana, hautajaiset ovat nyt edessä :'(

Onhan tässä onneksi oireitakin: nyt on alkanut pikkuinen äklötys varsinkin aamuisin, ei vielä varsinainen pahoinvointi, rintoja nipistelee ja nänninpäät kutiaa, kaikenlaisia vihlaisuja on, väsyttää ja paleltaa!!

Miten tässä jaksaa odotella tuonne ultraan asti, mä niin haluaisin tietää että se pikkuinen on siellä ja oikeassa paikassa, ei tässä auta muu kun olla vaan kärsivällinen.

Mymosa: kiva että sulla alkaa pahoinvointi väistymään pikkuhiljaa, onko sulla sellainen kotidobbler millä olet yrittänyt kuunnella sydänääniä vai neuvolassako kuunneltiin? Mulla oli viimeksi tuo kotidobbler, ja kyllä se rauhoitti kun aina välillä sai kuunnella pikkuisen sydämen jumputusta. :heart:

Niisku: olet ihanan pitkällä jo, yritäpä ottaa nyt rennosti, itselläni pojasta kohdunkaula alkoi lyhentymään jo viikolla 25, mutta poika tulikin kuukautta aikaisemmin maailmaan.

Mutta oikein ihanaa viikkoa kaikille ja palailen taas!

t. Enisa rv 4+5
 
mymosa
Ultraan ois 3 päivää.. mä olen niin varma, ettei siellä ole enää mitään elollista.. Kaikki muut kuulee sykettä, mutta ite ei edes tiiä millasta sen pitäis olla. Oma syke kuuluu selvästi ja huonosti ja ihan sama mistä kuuntelee.

Jos oksettaakin ni kyllä nyt myös ahistaa ja itkettääkin.

menninkäinen 11+0
 
Heippa!

Mymosalle vastaan, älä vielä huoli, kaikki on varmasti hyvin. Itse sain viime raskaudessa sykkeen kuulumaan kotidobblerilla rv. 10-11. Vauvan syke on paljon nopeampi kun oma syke, meni mullakin hetki silti löytää se.

Hoitelen kotona kuumeista poikaani tämän päivän, virtaa riittää vaikka pipi onkin.
 
Malania: huh huh aika pelottavaa, mut mukava et pikkuinen siellä heiluttelee kaikesta huolimatta. Onnea odotukseen :)

Mymosa: jokos se ultra päivä on tänään vai vasta huomenna ?

ON: toissailtana tunsin ensimäiset liikkeet oikein kunnolla ja yhden potkun mahan päältä... siinä ne yöunet sitten meni ihmetellessä nyt tosiaan alan tuntea olevani raskaana kumpuakin tulee esiin... mahakuvaa en oo päässy ottamaan kun kamera on kaverin luona tänään saan sen joten jos huomenna pääsisin fotoilemaan mielummin aamukuva etten olisi ihan niin turvoksissa...kaunistellan totuutta

Jokos Niiskun supistukset helpottaa ?

Enisa: osaanotot suruun, kuinkas muuten vointi ?

poks poks 19+0

Minnarun&rinsessa
 
Malania: ihanaa, että pikkuinen voi hyvin :)

Mymosalle voimia ultran odotteluun.

Minnarun: liikkeet tekee kyllä raskauden niin paljon todellisemmaksi, niitä mäkin jo odottelen kovasti.

ON: Onko teillä muilla ollut matalia verenpaineita? Mulla on ennestäänkin ollut matalalla ja erityisesti ylösnoustessa paineet laskee ja huippaa. Nyt sitten on tullut ihan semmoista, että jos seisoo pidempään niin pitää päästä istumaan, muuten silmissä mustenee ihan kokonaan : / ei aiemmissa odotuksissa ollut vastaavaa. Hemoglobiini oli n. kuukausi sitten 119, sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Onneksi perjantaina on gynen aika niin pääsee kyselemään noista paineista ja samalla saa kurkata masuun :heart:
Me ollaan vielä salaraskaanakin, viikonloppuna kerrotaan vihdoin lapsille :)
 
Moi.
Tähän ketjuun saanee liittyä, vaikka la 05/2012? :)
Mulla siis kaks tyttöä 02/06 ja 08/08. Kolmannen muksun la 31.5.2012, mut luulen et syntynee kesäkuun puolella. Rv 6+6 tällä hetkellä ja ekaan ultraan vielä 11päivää...eli ikuisuus suunnilleen :D

Hirvee VÄSY kokoajan ja leuka kukkii finnejä. Tällaista ei aikaisemmissa raskauksissa, joten ehkäpä poikaa ois siis pukkaamassa? Hiukset myös rasvoittuu hurjaa vauhtia. Aivastaessa repivää kipua alavatsalla, eli kait tässä sit raskaana ollaan.. :)

Mut palaan myöhemmin, nyt nukkuun et pääsee aamulla ylös ja töihin :)
 
mymosa
Marinas, toki tänne saa tulla kaikki kolmatta odottavat jakamaan odotusta ja elämää :)
Lisäsin sut tonne listaan, jos haluat niin voit ilmoitella synnäriä, ultrapäiviä ym..
 
Marinas tervetuloa, nuo repäisykivut vaivaa minua vielä välillä muistan ne oli alussa kamalan kivuliaita välillä tuntui että heitti jalat alta kun rajusti ylös nousi.

Meillä on töissä pirun kylmä istuma työtä teen +19 ni issias ilmoitti itsensä...

Tähti77. miulla on suhteellisena alhaiset paineet yleisesti noin 100/50 mut neuvolassa ne on aina 120/67 eli hieman korkeammat kuin koti mittauksessa ja äitipoli käynnillä ne on vielä korkeammat. Miulla oli huimausta jonkun verran alku raskaudesta ja se kai siihen kuuluukin mut nyt alkaa olla vahva olo.

Näihin tunnelmiin pikaisesti työpisteeltä...

minnarun&rinsessa 19+1
 
Malania Aika hurja tuo sinun tarinasi! Ja tosiaan varmaan odotettavissa tuo keskenmeno kaikkine vuotoineen, mutta siltihän se on kova paikka. Jaksuja sinulle!

Mymosa Joko olet ultrassa käynyt? Eikös se tänään ole?

Marinas Tervetuloa!

Minnarun: On se ihanaa kun liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan. Ei sitä muistakaan miltä ne tuntui. Mulla käy jo melkoinen myllerrys mahassa. Eiköhän ne näillä viikoilla olekin tuntuvimpia ne liikkeet.

(.) Viime viikon supisteli aika lailla. Nyt tällä viikolla on ollut rauhallisempaa. Hyvä niin! Äitipolille tuli aika parin viikon päähän.

Niisku ja veikka 30+1
 
mymosa
Juu kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vastasi täsmällisesti viikkoja 11+3 ja oli 45mm pitkä ;) NT oli 0,5mm eli aivan olematon lääkärin sanojen mukaan.
Huomasin tuntevani hentoja liikkeitäkin jo :heart:
 
Mäkin ilmoittaudun tänne mukaan. Meni aikaa ennen kuin löysin tämän ketjun :) Jotenkaan ei vaan millään meinannut sattua silmään.

La 18.6. rv nyt 4+3. Ennestään meillä on kaksi tyttöä. Lähinnä ihmettelen tämän raskauden oireettomuutta, mutta toisaalta testasin nyt 4 päivää aikaisemmin kuin edellisissä raskauksissa, joten silloin oireet ehkä tulivat nopeammin. Mutta nyt nukuttamaan lapsia! Myöhemmin lisää.
 
Heippa!

Täällä ollaan niin väsyneitä ja kärsitään kuvotuksesta ettei jaksa niin usein kirjoitella.

Onnittelut Mymosalle ihanista ultra-uutisista, kiva että pikkuinen kasvaa ja kaikki on hyvin!!

Tänään lähdetään Himokselle viikonlopuksi, täytyy rentoutua ja saunoa kunnolla!!

Palailen taas kertomaan kuulumisia ensi viikolla! Ihanaa viikonloppua kaikille!!:flower:

Voi miten jaksaisi odottaa tuota varhaisultraa, mikä on vasta 25.10, aika kun matelee!

Tervetuloa Aannalle, ja onnittelut plussasta!

t. Enisa rv 5+2
 
Malanialle :hug: ja kovasti voimia!

Tervetuloa Marinas ja Aanna :wave: ja Mymosalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

ON: gynellä käyty ja pikkuisella kaikki masussa hyvin, nyt voimme sitten jakaa ilouutisen muillekin =) sukupuoli jäi vielä selvittämättä, ei pystynyt niin varmuudella sanomaan, joten odotellaan ensi kuun rakenneultraa. Viikotkin laskettiin nyt noiden ultrien mukaan eli tänään 15+6.

Tähti
 
mymosa
Toivottavasti Aanna ei sun olo pahene.. Etovan olon vielä kestää, mutta tää oksentelu ei oo enää yhtään kivaa. Toivottavasti täällä alkais olla pian takana päin.

Ja odottelen tuolta kuumeilupuolelta hyviä uutisia, saatais tänne lisää porukkaa :)
 
Joo, mäkin toivon, ettei menisi oksenteluksi. Kaks edeltävää raskautta oon selvinnyt oksentamatta mutta hillittömän huono olo oli ja välillä yökkäilin jo. Samoin olin niiiin väsynyt ja voimaton ja hengästytti jo alussa kaikki pienikin liikunta, että en todellakaan oo ollut "elämäni kunnossa" raskausaikoja.

Nyt tuntuu jo, että raskaana ollaan. Nimittäin huono olo on tänään ollut mukavasti jo koko ajan, vatsa sekaisin ja jopa niin, että meinasin pyörtyä vessareissulla kamalaan vatsakramppiin ja makasin sit lattialla vähän aikaa. Mut ehkä tämä tästä!!
 
Moikka tutuille! :wave: VIHDOIN minäkin pääsen tänne puolelle kurkkaamaan! Toivottavasti saan jäädä seuraksenne kauemmaksikin aikaa =)

Vau.fi laskurin mukaan (hedelmöityspäivän mukaan laskettuna) tänään on rv 4+2 ja laskettu aika juhannusaattona :D

Testejä olen nyt tehnyt rutkasti viime kierron kemiallinen mielessä. Tällä kertaa viivat on vahvistuneet hyvin ja tänään CB digitaalinen näytti RASKAANA 2-3 eli ihan niinkuin pitikin.

Vieläkin eletään jännityksessä käykö niinkuin viimeksi tai vielä pahempaa, kuin sitä edellisellä kerralla... Koitan kuitenkin nauttia nyt tästä. Vuoden pitkä odotuksenodotus piina takana ja vihdoin näyttää hyvältä =)

Tämä tuli sikälikin hienoon saumaan, että marraskuussa oltaisiin aloitettu ensimmäinen ivf hoito. Aivan mahtavaa, jos niitä ei nyt tarvitakaan! Tämä plussa tuli siis täysin luomusti. Ehkä viime kierron kemiallinen paransi olosuhteita???

Oireita on täälläkin jo melkoisesti. En saa kunnolla nukuttua. Illalla ei nukuta, heräilen öisin ja tosi aikaisin aamulla aivan virkeänä. Päivällä olen taas ihan väsy. Pissittää, paleltaa, huippaa, etoo, närästää jne. Ainakaan vielä nämä ei haittaa yhtään vaan päinvastoin olen onnellinen joka oireesta. Toivottavasti ne lupaavat hyvää =)
 
mymosa
Ihanaa barbbis kun käyt kurkkii ja kerrohan sitten, kun saan sut lisätä meidän listaan :heart:

Toivotaan kovasti, että menee kaikki hyvin ja mitään hoitoja ei tarviiskaan.. voi, että :)
Mutta kyllähän sulla kohta puoliin alkaa olla menkat oikeestikin myöhässä? hyvältä näyttää digin tuloskin. Siitä sitten viikon päästä lukemaan 3+ ;)
 
On ne menkat jo myöhässä. Keskiviikkona ois pitänyt alkaa. Mullahan on niin lyhyt tuo kierto. Yhtään tuhrua ei oo tullut ja testit tosiaan vahvistuvat koko ajan. Testaan ainakin ensi viikonloppuna vielä digillä tuleeko 3+ tulos.

Kyllä mut voi lisätä sinne listaan =)
 
Moikka! :wave:
Hurjaa ajatella että kolmatta lastaan jo odottaa, vaikka 1½ vuotta sit mulla oli vasta yksi lapsi. Esikoiseni on syntynyt 08/02 ja toinen lapseni 02/11 ja kolmannen LA olis 7.4.2012...K-SKS...poika olo. :heart: 23.11 olis rakenne ultra ja tuntuu ettei nää päivät kulu eikä vähene millään.
 

Yhteistyössä