3 kirjaa, jotka sinun mielestäsi täytyy jokaisen lukea?

• Viestiketjun aloittaja kirjis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Gulliverin retket (koko hoito, ei vaan Lilliputtien maassa)
Mikä tahansa Juhani Ahon teoksista
Jotain hauskaa, vaikka Baby Bluesia, koska huumori on ihmiselle hyväksi
:D Babt Bluesit on kyllä pelastaneet päivän joskus, juuri siinä vaiheessa etenkin kun on sitä omassa elämässään elänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
:D Babt Bluesit on kyllä pelastaneet päivän joskus, juuri siinä vaiheessa etenkin kun on sitä omassa elämässään elänyt.
Harvaa kirjaa nauraa vedet silmissä, niitä kyllä useastikin. Ihan parhaita ovat :D

Mulla ne oli öiden pelastus kun lapsi vaan valvoi ja valvoi ja huusi ja huusi. :D Mä luin niitä ihan koomassa ja nauroin maha kipeänä pinnasängyn äärellä. :D

Harvaa kirjaa nauraa vedet silmissä, niitä kyllä useastikin. Ihan parhaita ovat :D
Muistan joskus kikattaneeni neuvolan lattialla. Yliväsyneenä ja hysteerisenä.
Luin siis Baby Bluesia. En olisi malttanut mennä vastaanotollekaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä yritin miettiä jotain sellaisia, joita tässä ei ole jo mainittu ja jotka on syystä tai toisesta jääneet mieleen. Eivät siis ole mitään klassikoita.

Heikosti positiivinen
Keskiyö hyvän ja pahan puutarhassa
Lumen taju
Mutta hyviä kirjoja silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Aika monta olen lukenut tässä mainituista, entäs muut?
Kyllä mäkin, tosi monta. =) Veljeni Leijonamieli on ihana kirja. SInuhe Egyptiläistä olen moneen kertaan yrittänyt lukea mutta... :| musta se on tylsä. :ashamed:
Huh. Mä jo mietin, että kehtaanko tulla edes tunnustamaan sivistymättömyyteni ja ihmettelemään, mikä ihme siinä Sinuhessa on kun sen melkein jokainen on maininnut?

Mä en kertakaikkiaan pääse loppuun asti, tai edes lähelle. Ja olen kyllä monta kertaa yrittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllä mäkin, tosi monta. =) Veljeni Leijonamieli on ihana kirja. SInuhe Egyptiläistä olen moneen kertaan yrittänyt lukea mutta... :| musta se on tylsä. :ashamed:
Huh. Mä jo mietin, että kehtaanko tulla edes tunnustamaan sivistymättömyyteni ja ihmettelemään, mikä ihme siinä Sinuhessa on kun sen melkein jokainen on maininnut?

Mä en kertakaikkiaan pääse loppuun asti, tai edes lähelle. Ja olen kyllä monta kertaa yrittänyt.
Mä olen niin perussivistymätön, että kehtasin suoraan tunnustaa. :whistle: En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi se on aina suosituimpien listalla, en ollenkaan. :| Ja mä olen lukenut monia tylsiä kirjoja mutta sitä en saa luettua. :ashamed:

Muistaako kukaan sellaista kirjaa, jossa joku poika muuttaa perheineen Korfulle ja hän kirjoittaa siitä kaikkia luontojuttuja sun muita? Mä olen joskus lapsena sen lukenut ja tykkäsin kovasti, mutten saa enää päähän kirjan nimeä. Vähän samaan tyyliin kirjoitettu kuin Vuosi Provencessa, mutta vaan lapsen näkökulmasta.

Saanko pisteitä, jos olen kuitenkin muita Waltarin kirjoja lukenut B)
No sitäkin mäkin mietin :xmas:

Kun kyse sen Sinuhenkaan kanssa ei ole siitä, etten kykenisi lukemaan mitään vessapaperipaketin tuoteselostetta kummempaa. Olen mä Waltariakin lukenut muuten, paljonkin itseasiassa.
Mutta se Sinuhe ei vaan mene, ei millään.

Täältähän saa myös hyviä lukuvinkkejä. :D Luettelen vielä yhden kirjan, joka jokaisen äidin kuuluisi lukea: :attn:

Iltasuukko ja muita hellyysharjoituksia äideille
Mä en tykännyt tuosta, laitoin sen eteenpäin mutta en jaksa muistaa mikä siinä ärsytti.

Sensijaan suosittelen sellaista kuin Äidin voimakirja. (Mervi Juusola)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Sinuhe oli ihan loistava, luin sen melkein kerralla alusta loppuun.... Ekat 100 sivua oli kyllä vähän puuduttavaa, mutta sitten muuttui iloksi. Muutkin Waltarit on hyviä.

Täältähän saa myös hyviä lukuvinkkejä. :D Luettelen vielä yhden kirjan, joka jokaisen äidin kuuluisi lukea: :attn:

Iltasuukko ja muita hellyysharjoituksia äidille
kuka se on kirjoittanut? Sitä en ole lukenutkaan?
Maria Syvälä. :) Esipuheessa tämä teksti joskus suorastaan pelasti minun huonon päiväni: "--Tätä kirjoittaessani olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että äitiys ei ole onnistumisprojekti. Kenestäkään ei tule äitiä, joka aina hallitsee itsensä ja arjen kuviot epäonnistumatta. Oman keskeneräisyyden ja rajoittuneisuuden hyväksyminen ei kuitenkaan ole helppoa. Täydellinen äitiys on myytti jonka purkamiseen on käytetty paljon aikaa. --"

Iltasuukko ja muita hellyysharjoituksia äidille
kuka se on kirjoittanut? Sitä en ole lukenutkaan?
Maria Syvälä. :) Esipuheessa tämä teksti joskus suorastaan pelasti minun huonon päiväni: "--Tätä kirjoittaessani olen tullut vakuuttuneeksi siitä, että äitiys ei ole onnistumisprojekti. Kenestäkään ei tule äitiä, joka aina hallitsee itsensä ja arjen kuviot epäonnistumatta. Oman keskeneräisyyden ja rajoittuneisuuden hyväksyminen ei kuitenkaan ole helppoa. Täydellinen äitiys on myytti jonka purkamiseen on käytetty paljon aikaa. --"
kuulostaa kirjalta, joka minun kannattaisi lukea. =)

Alkuperäinen kirjoittaja srii:

Iltasuukko ja muita hellyysharjoituksia äideille
Mä en tykännyt tuosta, laitoin sen eteenpäin mutta en jaksa muistaa mikä siinä ärsytti.

Sensijaan suosittelen sellaista kuin Äidin voimakirja. (Mervi Juusola)
Se on ehkä hiukan hajanainen? En tiedä voisiko se ärsyttää. Mulle se kirja oli suorastaan pelastus kun etsin omaa äitiyttäni.

Laitanpa minäkin Äidin voimakirjan takakansitekstin.

"Väsyneet äidit sekoilevat. Pesevät hiuksensa hammastahnalla. Lähtevät töihin yksi silmä meikattuna. Kutsuvat lapsiaan ja miestään koiransa nimellä, heijaavat lehtihyllyn luona tyhjiä ostoskärryjään kuin lastenvaunuja ja unohtavat vauvan kotoa lähtiessään eteisen lattialle.

Stop! Väsymysvuosille ei tarvitse uhrata itseään, lapsen hyvinvointia tai parisuhdetta. Puurtamisesta ei jaeta palkintoja eikä aina ole pakko jaksaa - äidinkään.

Tämä kirja kertoo siitä, miten arjesta voi tulla pyhä. Levottomasta levollinen. Ilottomuudesta ilo. Äidistä vahva ja heikko, kohtuullisissa mittasuhteissa."

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Hei mä löysin sen kirjan jota tuossa peräänkuulutin. Se oli Gerrard Durrellin Eläimet ja muu kotiväkeni. Suosittelen!
Pistetään muistiin. :) Täytyy kokeilla, kuulosti ihanalta kirjalta. Ja jos pitää Peter Maylen Provence-kirjoista, niin suosittelen ehdottomasti lukemaan Yvone Lenardin Lumoava Provence-kirjan. :) Hyvin samanlainen kuin Peter Maylen kirja, mutta ryyditettynä aivan taivaallisilla resepteillä. :p

Yhteistyössä