3 kirjaa, jotka sinun mielestäsi täytyy jokaisen lukea?

• Viestiketjun aloittaja kirjis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Hei mä löysin sen kirjan jota tuossa peräänkuulutin. Se oli Gerrard Durrellin Eläimet ja muu kotiväkeni. Suosittelen!
olen sen lapsena lukenut =) , pitäisikin "testata" se esikoisella.
Hänellä ei ole täysin samanlainen kirjamaku kun minulla oli lapsena.
Mutta lukee sentäs Lotta-kirjoja :D , ja minäkin niitä vähän silmäilen :whistle:
Ja joitain Anni Swanin kirjoja on lukenut.
Pitäisikin kokeilla vieläkö Pikku Naiset ym. Alcotin kirjat purevat. Tai Runotyttö- sarja. Vai ovatko ne jo niiiin kaukaisia nykylasten maailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Hei mä löysin sen kirjan jota tuossa peräänkuulutin. Se oli Gerrard Durrellin Eläimet ja muu kotiväkeni. Suosittelen!
Mutta lukee sentäs Lotta-kirjoja :D , ja minäkin niitä vähän silmäilen :whistle:
Pitäisikin kokeilla vieläkö Pikku Naiset ym. Alcotin kirjat purevat. Tai Runotyttö- sarja. Vai ovatko ne jo niiiin kaukaisia nykylasten maailmasta.
Mä olen myös noita Alcottin kirjoja lukenut. Ja nyt muistui mieleen sellainen kuin Salainen puutarha tai joku. Tykkäsin siitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mä olen myös noita Alcottin kirjoja lukenut. Ja nyt muistui mieleen sellainen kuin Salainen puutarha tai joku. Tykkäsin siitäkin.
samoin.

Mä olen puffannu tolle ekaluokkalaiselle kirjoja että sais sen innostumaan lukemisesta. Kaikkia ihania just Lindgreniä ja Pikku Prinssiä yms. yrittänny, ei kauheesti lämmenny. Eikös se pirulauta löytänny kirjastosta sen Wawerly Placen velhot-sonta Disney teinisarjaan perustuvan huuhaa kirjan. No siitä sit innostu,,hyvä että jostain mutta korpeehan tollanen.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä olen puffannu tolle ekaluokkalaiselle kirjoja että sais sen innostumaan lukemisesta. Kaikkia ihania just Lindgreniä ja Pikku Prinssiä yms. yrittänny, ei kauheesti lämmenny. Eikös se pirulauta löytänny kirjastosta sen Wawerly Placen velhot-sonta Disney teinisarjaan perustuvan huuhaa kirjan. No siitä sit innostu,,hyvä että jostain mutta korpeehan tollanen.
:D Ymmärrän kyllä hyvin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
:D Ymmärrän kyllä hyvin. :D
samoin. Oma esikoiseni (pian 10v) on innostunut Lizzie Mc jotain ?? kirjoista.
Minä en. :|

Pikku Prinssi ei muuten alunperin ole tarkoitettu lastenkirjaksi.
Ei niin mutta siitä on ihan mielettömän hienoja lapsille suunnattuja versioita tehty. Varsinkin kun luetaan yhdessä niin on kiva kun on sellanen mistä itekkin tykkää,,
Sama kuin alkuperäiset muumitkin on ennemminkin vähän isompien kirjoja. :xmas: Mulla on ihan omia muumeja kirjahyllyssä joihin lapset ei saa koskea. Niin juu! Ja joku tonttukirja... mikäs se nyt oli, siihen ei lapset saa koskea, se on äitin. :D

Kypsä harmaana
Mä ostin muka esikoiselle kaikki Harry Potterit, ite luin kaikki, esikoinen ehkä yhden :D
Olivat ihan sopivia luettavia vauvan valvottaessa. Baby Bluesit ovat ehdottomia suosikkejani edelleen, samoin Jere sarjakuvat.

tt ei kirj
Pakko sanoa enemmän kuin kolme..

Raamattu
Lokki Joonatan
Sarasvuo:Sisäinen sankari

Sitten oli joku pyydä niin saat kirja tms. en muista kirjailijaa, enkä nimeä enää.

nää
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Raamattu
Lokki Joonatan

Sitten oli joku pyydä niin saat kirja tms. en muista kirjailijaa, enkä nimeä enää.
Tommy Hellsten: Saat sen mistä luovut? Oisko tämä?

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Raamattu
Lokki Joonatan

Tommy Hellsten: Saat sen mistä luovut? Oisko tämä?
Ei ollu tuo...vaan sisältö, oli että jos uskallat pyytää, saat sen tms....tai uskalla pyytää.....

Moni on laittanut Tuntemattoman sotilaan, ja sen olen lukenut, mulle kuitenkin paremmin sitä sodan todellisuutta avasi kirpparilöytö Nuoren miehen sota, kirjoittajaa en muista, mutta lisäänpä sen tänne kun löydän sen hyllystäni.

Hissukka
Täytyikin oikein miettiä. :)

1. Väinö Linna: Täällä Pohjantähden Alla, molemmat osat. Antaa hyvän kuvauksen Suomen historiasta tavallisen ihmisen näkökulmasta kerrottuna. Oikeasti aivan loistavia kirjoja.

2. Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo. Tavallaan hömppää, mutta hyvin kirjoitettu ja antaa ajattelemisen aihettakin jos alkaa miettiä esim. naisen asemaa niinä aikoina.

3. Wilbur Smith: Joen jumala. Viihdettä, mutta niin hyvin kirjoitettu että antaa todennäköisesti kipinän lukea monia kirjoja lisää. :D

Bonuksena Agatha Christien koko tuotanto. :)

Yhteistyössä