<3 KEVÄT/KESÄ PLUSSAT 2010 <3

Aamulla pärähti plussa testiin, tosi vahvana Oon aivan shokissa vieläkin.. Testasin huvin vuoksi kun ajattelin että hormonit on taas aivan sekasin, ja et täytynee alottaa hormonilääkkeet taas mutta eipä tarvikkaan. :) :heart:
 
Oi ihanaa!!! :heart: onnea sasuma :flower: vihdoin pitkä yritys palkittiin.

Voisin tänne myös ilmotella että 1.12.09 meille syntyi rv 40+4 potra poika 4590g ja 53,5cm :heart:

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille :xmas:
 
:heart:KESKIVIIKKO 24.12.2009 :heart:




yöperhonen-...kp??/28....................yk22..........ensimmäinen toiveissa
P123...............kp ??/28.....dpo 6......yk 10.........kolmas toiveissa
hipsu2010.......kp??/30-35...............yk??...........toinen toiveissa




TESTIPÄIVÄT:




HAAMUILIJAT



PLUSSANNEET:

JOULUKUU 2008
P123 (viime kierrosta)..... (km12/08)
TAMMIKUU 2009
Helinä83 :heart:
Millukka :heart:
zeny :heart:
ElämänIlo3 :heart:
Flora-79 :heart:
HELMIKUU
SantaMaria :heart:
vatukka :heart:
Valtsukka :heart:
MAALISKUU
Alisa84 :heart:
E-V-A :heart:
äippäliini83 :heart:
delfis :heart:
TOUKOKUU
paimentyttö :heart:
kujakatit :heart:
Niinuska05 :heart:
KESÄKUU
P123 ku 7/09
HEINÄKUU
äiti vm70 :heart:
Filuuri :heart:
Hemmi :heart:
Tinkerbelle :heart:
ELOKUU
P123 KU 9/09

JOULUKUU
sasuma :heart:
 
Tänään oli eka neuvola ja hyvä mieli jäi :) Neuvolatädin mukaan nyt olis menossa 9+4 mutta mullakun on nuo kierrot aina heitelly niin ei osaa sanoa vielä tarkkaa. Ens viikon maanantaina olis varhaisultra jossa sit viimeistään selviää millä viikoilla mennään tän pikku kaverin kanssa :heart:
Onko teillä muilla kokemuksia seulontatutkimuksista? Saako ne tulokset kuinka nopeaa tietoon..? Mun pitäis torstaihin mennessä päättää että menenkö, mutta kyllä mieskin oli sitä mieltä että miksi ei.. Eipä siitä haittaakaan ole =)
 
Ite odottelen innolla huomenna olevaa uutta varhais ultraamista. Viime viikolla tosiaan olin, ja se lääkäri ensin pelotteli että se ei näe mitään. Lopuks sanoi kohdun seinämässä olevan jotain vaalea, meinasi sitten että olisin ollut viikolla 6. Nyt sitten huomenna uudestaan ja toivotaan että vaalea alue on kasvanut.. I hope so
Ja viime viikolla kun pääsin sieltä lääkäriltä kotiin niin tein raskaustestin uudelleen että oonko mä sitten ylipäätään raskaana, mutta kyllä testiin ainakin heti tuli plussa..
 
Taitaapa nyt asia olla niin että kesken on mennyt tämä :( Ei neuvola lääkäri nähny mitään ultrassa. Sanoi laittavansa lähetteen gynekologisiin tutkimuksiin ja niihinkin saa odottaa pääsyä 1-2 viikkoa. Ja mua ennen siel kävi kans joku nainen jolla oli menny kesken ja se pääsi heti tutkimuksiin..? Miksi siis mulle ei laitettu heti sitä lähetettä?
Niin ja m iten se on voinu mennä kesken, ei oo tullu minkäänlaista vuotoa, eikä ollu vattakipuja!? Mitä mä oon tehny väärin?
Eipä taida tästä neidistä ihan heti olla töihinkään :(
 
sasuma :hug: :hug: :hug:

Sasuma, et voi odottaa noin kauaa. Jos se on kohdun ulkoinen, voit vuotaa vatsaonteloon! Pyydät välittömästi lähetteen äitipolille päivystyksenä JA lähetteen kvantitatiiviseen pari HCG näytteeseen (tänään otetaan HCG verestä (numeraalinen arvo) ja seuraava samanlainen näyte ylihuomenna.

Onko sinulla kertaakaan otettu HCG arvoa?

Ja jos vatsa, selkä tai hartiat alkaa kipeytymään, ihan välittömästi päivystykseen.

Samalla varmistuisi se jos vaikka neuvolalääkäri on niin kämmi ettei vain löydä pikkuista. Toivon sydämmestäni että asia näin!

Muista että sinä et ole tehnyt mitään väärin :heart:

Anteeksi napakka äänensävyni, kiukuttaa saamasi kohtelu ja ennen kaikkea en halua että mitään komplikaatioita ilmenee sen takia.

:hug:
 
ompas täällä kerennyt sattua yhtä jos toistakin..
sasumalle aivan valtavan suuret voimahalit :hug:
ja E-V-Alle onnittelut lapsukaisesta :flower: :heart:

tullu pidettyä pientä taukoa täältä kun oli muutto ja tänään vasta saatiin netti tänne meille.. edellisen kerran taisinkin kirjoitella viimeksi kun oli keskenmeno.... no, tulipa sitten toinenkin tuossa edellisen kierron päätteeksi. :/ nyt siis menossa kp7/28 ja yk:sta ei edes ole enää mitään hajua... laskeskelen tossa kun kerkeän :D
eipä siis tänne sen kummempia.. nyt taas rupean pyörimään täällä aktiivisemmin :) jos huolitte vielä mukaan?
 
Viikko sitten mun piti käydä jossain verikokeissa, puhuttiin vaan et katotaan jotain hormonipitoisuuksia, ja se lääkäri sano et ne näyttää siltä et olis raskaana ja sitten se kummasteli sitä ku oon vielä viime viikolla oksennellu aamulla..
Ja lopuks se lääkäri totes vaan että jos alat vuotaan ennen ku pääset tonne gynegologisiin tutkimuksiin niin meet sitte päivystykseen että ne näkee sit sieltä kyllä et on laitettu lähetettä eteenpäin..
 
YP Mahtavaa - tervetuloa takaisin :hug: Ja pahoittelut kokemistasi keskenmenoista :(

SasumaMuistatko arvoa ja otettiinko niitä kaksi? Mikä on sinun paras arvio raskauden kestosta? Jos arvo on yli 1000 ja kohdussa ei näy mitään, on aina epäiltävä kohdun ulkoista. Älä oikeesti jää odottelemaan 1-2 vikkoa.

Itsellä on menossa dpo 7 ja yritystäkin alkaa oleen takana jo kohta 1,5 vuotta :eek:
 
P123 Ei niitä kokeita otettu kuin 1.. Olisiko pitänyt ottaa sitten 2? Ja siinä se on ku mä en muista mikä se arvo oli, en muista puhuko se et 520 vai 5200..? Voiko se olla yli 5000? :snotty:
Soitin tossa aamusella neuvolaan ja naistentautien poliklinikalle ja tuolta klinikalta sanottiin että ei sitä oo merkitty kiireelliseksi että ei oo mitään hätää odotella, sanoi että jos alkaa vuotoa tulemaan niin mennä päivystykseen..
 
sasuma, tosi inhottavaa tollanen kohtelu.!!
mulla kans oli sen ekan varhaisen keskenmenon kans niin, että ne vaan passitti mut särkylääke reseptin kans kotiin ja sano et sit päivystykseen jos vuoto jatkuu yli 2vko... sit kysyin et mistä voin olla varma et sinne ei jää mitään jos ei ultrata ni lääkäri vaan sano et ei siitä voikaan olla varma, mut jos vuoto ei jatku niin kauaa niin tuskin siellä mitään sitten on. oli kyllä vähän tylyä kohtelua ja tuli aika paha mieli siitä. pitäis vaan pysyä aina kovana ja vaatia parempaa ja tarkempaa kohtelua...
 
YP Joo, tuntuu et täälä yritetään vaan nopeaa saada kaikki pois alta.. Sitte jos ite ei jakseta enempää tutkia/neuvoa, passitetaan jatkotutkimuksiin jonnekin muualle.. Ja sitten ku niitä tutkimuksia saa odotella ja odotella, päähän tässä pian räjähtää ku vielä netissä seikkailee ja lukee kaikenmaailman juttuja...
 
sasuma, tää on niin tätä.!! ja sit ku passitetaan kaikki vaan jatkotutkimuksiin ni jonot on ihan tajuttomat... ja sit voivotellaan jonojen pituuksia. NOH luulis sit oikeesti tekevän asioiden eteen jotakin.!!
ja koitappas nyt vaan olla lukematta kaikenmaailman kauhutarinoita yms :) toivotaan että pian pääset asian kanssa eteenpäin.!!
 
Moikka.

Pakko jatkaa Sasuma sun aiheesta vielä. Kätilönä, ja viime kesänä kaksi kohdun ulkoista kokeneena voin sanoa että se ei ole leikin asia.

Ekassa minun HCG arvo oli 1700 ja lähdin kovien vatsakipujen saattelemana sairaalaan ja selvisi että vatsaontelo oli täynnä verta -> leikkaukseen

Seuraavassa (2 kk myöhemmin) HCG arvo oli jo 7500, mikä on todella korkea oireettomaksi kohdun ulkoiseksi (se oireili vain lievästi, mutta osasin jo itse epäillä ja vaatia hoitoa). Raskaus sijaitsi onneksi torvessa sellaisessa kohtaa että se ei ollut vielä revennyt - leikkaukseen saman päivän aikana. Mainittakoon vielä että naistenklinikan gynekologi oli vielä lähettämässä minua kotiin, ja vain koska ei vaivautunut lukemaan papereitani kunnolla. Marssin suoraan päivystykseen estelyistä huolimatta. Päivystyksestä lähdin siis suoraan leikkuriin.

Tosiasia on että viimeistään kun HCG arvo on 1000-1500, kohdussa pitäisi näkyä jotain. Sen jälkeen epäillään aina kohdun ulkoista. Siksi Sasuma sinulta olisi pitänyt ottaa toinen arvo kahden päivän päästä jotta tiedettäisiin onko arvo nousussa (raskaus jatkuu ja etenee) vai laskeeko se (silloin on tapahtunut keskenmeno ja voidaan rauhassa odotella arvon normalisoitumista). Hcg arvot nousee muistaakseni lähemmäs 100 000 raskauden aikana.

Voi olla että lääkärin on vakuuttunut siitä että sinulla on kaikki kunnossa. Siinä tapauksessa minä en tiedä kaikkea mitä sinulta on tutkittu.

Nyt lopetan paasaamisen, anteeksi :ashamed:

Toivottavasti saat asiasi selvittyä turvallisesti :hug: Tulehan kertomaan kuinka asia etenee.

Itselläni tuosta viimeisimmästä KUsta on nyt 4 kuukautta. Siitä lähtien kierrot on heittänyt aivan totaalisen härän pyllyä :kieh: Nytkin luteaalivaihetta mennyt vain 7 päivää ja tänään on tullut jo jonkinlaista tuhrua :kieh: Melkein taitaa olla jo kp1 TAAS. :kieh:
 
Soittelin tänään neuvolaan ja VKS:n naistentautien polille ja mamma polille. Lähetteen ovat saaneet, mutta eivät voi kuulemma tehdä asialle mitään kun lääkärille ei ole vielä varattu aikaa. Sanoi vain että mikäli vuotoa alkaa ilmetä, niin voi lähteä päivystykseen...
 

Yhteistyössä