<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Voi kurjuus, kun toisia koitellaan tämänkin iloisen asian kanssa. Tosi paljon voimia Aamukaste, Miijane, Katsu ja Lindacandy!:hug:

Sokerirasitus ohi ja ihmeen helposti meni tällä kertaa. Jaksoin lukea dekkaria koko ajan. Mulle sanottiin, ettei saa nukkua, kun olin ihan fiiliksissäni päästyäni erilliseen yksityiseen lepotilaan odotusajaksi. Nukkuminen kuulemma alentaa verensokeria, mikä vääristää tuloksia. Jotenkin heräsi epätoivoinen toive siitä, että kaikki olisi kunnossa, kun olo oli hyvä koko pari tuntia.

Ihanin yllätys oli muutos juotavan litkun maussa ja määrässä. Vain kaksi lasillisita viileää vadelmanmakuista juomaa. Ennen oli huoneen lämpöistä pahanmakuista litkua, joka ei tuntunut loppuvan ikinä.

Babyfever, eiköhän nuo sinun arvot kerro vain tosi hyvästä omasta insuliinierityksestä. Viime raskaudessa mulla ei arvot nousseet kanssa ollenkaan ekassa rasituksessa.

Tervetuloa uusille tähän mukavaan ja avoimeen joukkoon!

Elselli, joka ei pysy viikoissa mukana
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Ihania uutisia Susupala! Lisäksi paljon tsempityksiä kaikille ikävistä vaivoista kärsiville, erityisesti Aamukaste ja Miijane, muita väheksymättä.

Harjoitussupistuksia tulee täällä päivittäin ja usein, mutta lääkärintarkastuksessa paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä 3 eli kaikki kunnossa. Liikkumista on pitänyt selvästi jo hidastaa ja kohta juoksee mummot ohi :D Jalkojen levottomuutta/ikävää tunnetta on aina levossa, joten yöunet vähän huonoja. Magnessiumia olen syönyt monivitamiinin lisäksi, vaikka suositusmäärät taitavat kyllä ylittyä. Lisäksi pienokaisen liikkeet jo niin vahvoja, että välillä ihan mahaa sattuu kun puskee läpi. Sokerirasitus takanapäin ja selvisin läpi :)

Ajattelin laittaa gallupin pystyyn. Itse kun en vauvan sukupuolta tiedä ja sitä on kiva arvailla, niin ajattelin listata asioita joista yleensä sukupuolta päätellään. Katsotaan miten pitää paikkaansa.

GALLUP

Oma aavistus sukupuolesta: tyttö
Sukupuoli ultrassa: ?
Syketaso: 135-145 (140 viimeisin)
Mahan muoto (pyöreä, terävä) Enemmän terävä sivulta katsottuna
Näkyykö maha takaa/edestä. Ei näy kuin sivulta
Vauva maha ylhäällä vai alhaalla. Ylhäällä
Alkuraskauden pahoinvointi: alkoi rv 5 ja päättyi rv 10 (pientä heikotusta aina viikolle 13 asti)
Närästys: ei kertaakaan
Mieliteot: maitotuotteet
Iho, hiukset ja kynnet: hiukset ei rasvoitu yhtään, iho kukkii, kynnet vahvatLinea negra: Ei, ehkä ihan haalea ilmestynyt rv 27
Sormustesti: poika
Kiinalainen kalenteri: tyttö
Muita huomioita:

Hyviä vointeja kaikille.

Kesähaave ja pieni rv 28+1
 
Voimia ja jaksuja kaikille sitä tarvitseville!!! :hug:

susupala huuuurrjati onnea ja tsemppiä :flower:

Uusille tervetuloa :)

Juuh...oli eilen äitipolil aika... Ei menny kivasti ja pää nyt ihan sekasin ja tunteet ja kaik :( Elikkä, toinen vauvoista kasvan enempi (turvotusta?) ja toinen vähempi.. Isomp vaarassa jos jatkuu yms. Tarkka seuranta nyt päällä. Kotona pitää liikkeit seuraa tarkkaa yms. Ei nyt oikee juttu luista. Mut siis lyhyesti näin.. Kun ois vaa joku väärä hälytys.. Ja toivottavasti saa pienet vielä kauan asua masussa

25+4
 
Voi Häpimama miten ikäviä uutisia. Toivottavasti pienoisten kasvu tasaantuu ja on todellakin vain väärä hälytys kyseessä. Tsemppiä :hug:

Myös muille paljon tsemppiä, joilla huolia ja murheita, Aamukaste, Katsu, Miijane näin äkkiseltään tulee mieleen. Toivon teille kaikille hyviä uutisia jatkossa! :heart:

Linneat
 
Voisin tehdä vielä tuon Kesähaaveen gallupin.

Oma aavistus sukupuolesta: ei ollut mitään aavistusta itsellä
Sukupuoli ultrassa: poika
Syketaso: yleensä n. 140, mutta on ollut joskus 150 ja nt-ultrassa 169
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: Näkyy sivuilta ja edestä
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Jaa-a, vaikea sanoa. Ehkä enemmän alhaalla kuin ylhäällä? Tuollainen tasainen pallo tuossa.
Alkuraskauden pahoinvointi: Pientä kuvotusta, yksi oksennus, mutta muuten en kärsinyt pahoinvoinnista
Närästys: usein ja pahasti
Mieliteot: karkit ja varsinkin jäätelö, välillä iskee ihme himoja yhtäkkiä vaikka maksamakkaraan, mustaan makkaraan, hapankorppuun, tuliseen nuudeliin ym.
Iho, hiukset ja kynnet: hiukset ja naama rasvoittuu, naama kukkii hieman, kynnet on melko vahvat
Linea negra: ei ole tullut
Sormustesti: en ole tehnyt
Kiinalainen kalenteri: en ole katsonut
Muita huomioita: viime raskaus meni aika samalla kaavalla ja silloin tuli tyttö

Linneat 24+4
 
Kylläpä täällä nyt ihmisiä koetellaan.. Hiljaiseksi vetää. :(

Kiva susupala kun tulit kertomaan kuulumisesi ja onnea tulevasta pienestä :)

Mulla oli sokerirasituksissa kaikki arvot tosi hyvät, eli jos vielä joskus sen neljänne Luoja meille suo, en kyllä mene mokomaan testiin. Sen verran karsea kokemus. Vaikka tietty pientä monen muun ongelmiin nähden.
 
AAMUKASTE: voi ei mikä tilanne sulla! toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin ja juttu olisi jotain ihan vaaratonta! jos saan kysyä niin onko sulla siis näkynyt ihan jossain normi ultrassa kun vauvaa on ultrattu alakautta tai mahan päältä niin suolistossa jotain joka näkynyt siinä , sulle siitä mainittu ja pidetty endona? ei kuitenkaan mitään verta tule ulostaessa, sattuu vain? onneksi nyt pikana tutkimukset tarkemmat.

sokerirasitus testissä itekkin kävin kun kakkosen kohdalla se oli mutta nyt ainakin puhtaat tulokset sain, myöhemmillä viikoilla sitten uudelleen testataan. useamman kerran kyseisessä testissä ollut ja onneksi koskaan mitään erikoisempaa oloa ei ole aiheuttanut.
 
Joo, elikkä mitään aikaisempia kummosempia oireita ei ole ollut, pukamia lukuunottamatta, ja sitä että menkkojen aikana ulostaminen on ollut kivuöiasta muutaman ekan päivän (ja on tyypillinen endon oire jos se on kohduntakana, sanonut gyne). Nyt ulrissa tayssissa, kun olen siellä ollut viikon pätkät kahteen kertaan, on suolistossa näkynyt joku tumma alue, jota on pidetty ulostemassana ja hoidetukin ummetuksena erilaisilla lääkkeillä. Nyt painon tunne on koko ajan kasvanut suolessaja ulostaminen kipeää, vaikka massan laatu on sitä luokkaa että seraavaksi se tulee ilmoittamatta pöksyyn, eli ei kovasta ole kiinni. Alue tosiaan on koko ajan näkynyt, ja sitä on viimeiseen ultraan saakka pidetty massana. Ihan alakautta tutkimalla löydös näkyy. Viime kerralla tuseerattiin, eli tunnusteltiin, ja suolen sisällä se ei noin näppituntumalla ollut, vaan suolen takana. Endoa lääkäri epäili kuin myös mahdollsuutta kasvaimeen tai muuhun. Jorenka magneettikuvauksella selvitellään vähän lisää, muotoa ja laatua. Verta ei tule, mutta koko ajan on aika voimakas tunne, selainen kun olisi joku pötikkä tönätty suoleen. Löysänkin kakan tuleminen sattuu, ja kertävä ilma ihan hulluna. Kävelemiseen vaikuttaa, kuin myös siihen, että kun suoli kipeä, mahakin kipeytyy, ja se provosoi herkästi supistuksia. Toisinaan pystyn liikkumaan esim. kauppaan varovasti hissutellen, mutta toisinaan voi mennä parikin päivää että pääsee juuri vessaan ja takas, sattuu sekä etupuolelle, että paineen tunne tuolloin tosi kovaa. Rakkoon kertyvä pissakin tekee kipeää. Ja vauvan asento tietysti paljon vaikuttaa ja miten se liikuu. Aktiivisena tietysti tukalampaa kuin hiljaisina hetkinä. Joten kun tunnen 'sen' niin selvästi niin en jaksa millään uskoa pelkkään endoon, pukamakaan se ei voi olla, polyypiksi liian suuri, joten kasvain tuntuu itsestä aika loogiselta. Nyt kun hormoonit hyrrää muutos on aktivoitunut, a vauva kun koko ajan kasvaa, niin se on alkanut painamaan ja tuntumaan. Tosiaan ensiviikolla magneettikuviin, sekin pelottaa ihan älysti, huono kestämään ahtaita paikkoja, ja pääsiäisen yli on odoteltava vastauksia.
 
Tervetuloa Eulalie ja heisu81! Hyvin mahtuu porukkaan mukaan! :flower:

Susupala, ihanaa! :heart:

Voimia ja haleja Katsu, MiiJane, Aamukaste, lindacandy ja häpimama vaikeisiin tilanteisiin :hug:

Amanda Mun mielestä bikinit on ihan ok, jos mahtuu päälle ;) Ite käytin biksuja siihen saakka kuin tissit pursui niistä ulos ja siirryin ihan äitiysuimapukuun, jonka olin hankkinut ekan raskauden aikana.

kärhö mä aloitan äitiysloman ihan KELAn laskurin mukaisesti vappuna eli 5,5 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Terveisiä 4D:stä! Masussa kellii kaikin puolin normaalirakenteinen, viikkojaan vastaava ja yhteistyökykyinen nuori herra. Painoarvio oli 880 g ja kaikki siis hyvin :heart: Saatiin kasvokuviakin ja ihan siskoltaan näytti ;)

Sokerirasitus on myös takana päin ja ei nyt mikään maailman ihanin kokemus, mutta kyllä sen ihan hyvin kesti. Tuloksia odotellessa..

(.) Paino on taas uusilla kymmenillä :ashamed: Kiloja on tullut jo n. 11, mutta mahanympärys on n. 90 cm, että ei mikään jättikokoinen kuitenkaan. Varmaan tulee se 16-17 kiloa kuin esikoisestakin. En ressaa, kun viimeksikin lähti hyvin pois. Mua vaivaa kans järkyttävä tukkoisuus ja lima, joka haittaa yöuniakin. Lievää närästystä myös esiintyy, mutta Rennie auttaa aika hyvin. Vedetään nyt loppuun vielä gallup..

GALLUP

Oma aavistus sukupuolesta: -
Sukupuoli ultrassa: poika
Syketaso: 150
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Pyöreä, mutta suipompi kuin tytöstä
Näkyykö maha takaa/edestä: Ei näy kuin sivulta
Vauva maha ylhäällä vai alhaalla: Ylhäällä
Alkuraskauden pahoinvointi: alkoi rv 5 ja päättyi rv 12 (1-5 x pöntön halaus/päivä)
Närästys: lievää
Mieliteot: paahtoleipä, rahka, hedelmät, pizza, zero sprite ja fanta
Iho, hiukset ja kynnet: hiukset ja kynnet voivat hyvin, kasvojen iho pintakuiva, selkä kukkii
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: tyttö
Linea Negra: ei (esikoistytöstä oli)
Muita huomioita: muuten aika samat oireet kuin tytöstäkin, mutta pahoinvointi oli potenssiin viis ja olen ollut väsyneempi

rockstone & mini 27+0 ******poksista poks!!!********
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Mä taas en ole mammamasuja nähnyt minkään muun KUIN bikineiden kans. :D

Ihanaa Susupala, onnea valtavasti!

Huomasin syyskuisia vakoiltuani (siel on tuttu ja muutenkin nostalgista kun esikoinen on syyskuinen) niin siel kirjoittelee seinisipe! Hänkin on siis päässyt uudelleen iloitsemaan odotuksesta.

Ikävää, kun täällä on nyt näin paljon ikävämpiä uutisia, tsemppiä kovasti kaikille tarvitseville ja toivotaan parasta.

Itse kävin tänään neuvolalääkärissä. Kaikki hyvin, paikat kiinni ja kanavaa tais olla 3cm. Sf-mitta oli pompsahtanut ala-keskikäyrän välistä keski-yläkäyrän väliin ollen 24cm. Viikkonousu painossa 530g, jestas mä olen kyllä taas mässännytkin, mut on tuo kuitenkin ollut koko ajan maltillisempaa kuin esikoisen odotuksessa. Eihän sitä pitäis tuijottaa, mut kai sitä ihmisellä jokin pakkomielle pitää olla.

Mahanympäryksen taisin mitata viikko sitten ja oli 90-91cm. Tällä tahdilla ei metribileitä välttämättä edes juhlita. Paitsi ahterin osalta.

Kysyin lääkärireissulla ohimennen myös siitä lentoluvasta, kun neuvolatäti oli mulle sanonut, et meidän neuvolassa ei niitä hoideta. Tää lääkäri käski varaamaan ajan hänelle, kyllä hän hoitaa eikä ole kuin 5min homma. Sit kun soitin omahoitsulle ajanvarausta, niin kävi ilmi, että yks ainoa mulkku lääkäri on vaatinut, et hänelle ei kirjata ylimääräisiä käyntejä (samaisen tiukkapipon kanssa meni itsellä sukset ristiin esikko-odotuksessa) niin tän akan takia on sitten otettu yleiskäytäntö, ettei kellekään oteta perus raskausajanseurannan ulkopuolisia tutkimusaikoja. Minä kuitenkin aikani sain, kun lääkäri itse mulle sanoi, että saan tulla vaikka aikojen välissä tai ensimmäiseks aamulla.

Että semmosia.

Oma vointi hyvä, vähän toimistotyö verottaa selkälihaksia ja iltapäivisin jalkoja turvottaa, muutaman hennon verenpurkaumankin jo bongasin. Pieniä kiusoja, mitäpä noista. Häpyluuta painaa jos rakko on täysi, ei muuten. Välillä lonkissakin havaittavissa kankeutta pidemmän istumisen jälkeen. Onnellinen olen hyvästä voinnistani, jaksaa toivottavasti kiertää kuukauden päästä Roomaa, vaikka ehtiihän tässä kremppaa haalia ennen reissua. :)

Nemi poks 26!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heippa kaikille!

Voi miten kurjia uutisia taas osalle tullut. Häpimama toivotaan, että molempien asukkien kasvu tasaantuisi. Aamukasteelle tsemppiä ensinnäkin piinaavaan odotukseen, kun kaikkea joutuu odottamaan, tutkimusta ja tuloksia yms. ja toivotaan, että löydös olisi vaaraton.

Babyfever1 kyseli tasaisista sokereista. Taitaa olla ihan "tyyppikysymys" miten sokerit käyttäytyy. Mulla oli ihan samalla tavalla, kaikki kolme arvoa oli tyyliin samat. Tämä siis esikoista odottaessa. Nyt ei tarvitse käydäkään.

Amanda88 kyseli bikineistä. Ainakin itsellä ne on enää ainoa mahdollisuus, jos meinaa uimaan mennä. Ja itseasiassa yläosista päälle menee enää sellaset olkaimettomat ja kupittomat biitsiversiot, jotka saa kiedottua tuohon tissien päälle vielä jotenkin säädyllisesti. Oltiin kanssa kylpylöimässä talvilomalla ja siellä mä mahani kanssa häpeilemättä taapersin. Oli muuten hauska, kun suihkussa vastaan tuli nuoria hoikkia naisia, niin vaistomaisesti vedin itsekin mahaa sisään :D joo, siitä ei ollut kyllä enää hyötyä.

Ihana lukea muidenkin kakka-vaivoista. Täällä on oikeasti ihanan avointa. Muillakin on kiusallisia vaivoja, kuten pukamia, ummetusta yms. Minullakin valitettavasti. Uskon kyllä, että tämä ummetus tästä kyllä kääntyy sinne toiseen ääripäähän, jos menee samalla tavalla kun esikoisen odotus. Siihen asti luotan Vi-sibliniin, Levolaciin, kahviin ja ruisleipään.

Mieli meinaa taas olla maassa. Se vaiva on kyllä vähintään silloin, jos fyysisesti ei mitään pahempaa olisikaan. Raskaus ei vaan oikeen sovi mulle.

Naenen, mä muuten hengästyn ihan pelkästään sun aikataulujen lukemisesta! Toivottavasti sä jaksat kunnialla vetää kaikki projektit läpi, siis lähinnä muuton ja rempan. Tsemppiä paljon!
 
Oma aavistus sukupuolesta: hieman aavistelin tyttöä
Sukupuoli ultrassa: tyttö
Syketaso: yleensä n. 130-140
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: Näkyy joka puolelta
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Jaa-a, vaikea sanoa. Ehkä ylhäällä.
Alkuraskauden pahoinvointi: Noup
Närästys: usein ja pahasti
Mieliteot: alussa lakritsi-- jädenä ja karkkina. Yogurtit, jota en koskaan syö. 9 vuoden karppauksen jälkeen riisi. ;)
Iho, hiukset ja kynnet: Alussa finnejä, jalkakarvat ei kasva kamalaa vauhtia
Linea negra: ruvennut hieman ilmestymään napaan asti, mutta ei ylemmäs
Sormustesti: en ole tehnyt
Kiinalainen kalenteri: tyttö
Muita huomioita: kuvotus poissa, jota oli poikaraskauksissa.
 
Voi että kun noita huonoja uutisia on ihmisille sadellut :( Voimia tosi paljon kaikille sitä tarvitseville. Johan meillä olikin aika seesteinen alkupuolisko mutta toivotaan että nyttenkin on vaan vääriä hälytyksiä.

Mukavaa toisaalta kuulla että menetyksen kokeneet kesäkuulaiset on taas raskaana :) Lokakuisissakin on rakkaudesta äiti, joka täällä oli meidän kanssa. Ja uusille myös tervetuloa!! Bikineitä käyttelen minäkin. Nyt varsinkin kiva käyttää niitä kun näyttää ihan oikeesti vauvamasulta toi uloke eikä vaan joltain tuvotukselta.

Täällä oli taas alkuviikon tosi huono sää ja välillä tie poikki tuonne synnytyssairaalakaupunkiin. Just sanoin miehelle että kiva jos nyt pitäis lähteä synnyttämään niin mitenkään ei pääsis sinne eikä kukaan sieltä hakemaan. No tänään luin uutisista et just täältä meidän kylästä oli joku alkanut synnyttämään silloin. Päätie oli suljettuna, ei vaan lumen takia vaan myös sen takia et kaks rekkaa oli jumissa lumessa eikä niiden ohi päässyt aurakaan. Olivat sitten tän naisen takia päättäneet aukaista yhden pikkutien että ambulanssi pääsi hakemaan sitä naista mutta takastulomatkalla niiden oli ollut pakko pysähtyä kun ei nähnyt enää tietä ja se nainen synnytti pojan siellä ambulanssissa. Onneks kaikki meni hyvin eikä kummallakaan ollut hätää. Mutta jo ehkä ens talvena on uusi tunneli valmis eikä näin pitäis päästä enää käymään.

GALLUP

Oma aavistus sukupuolesta: ei ollut mitään tietoa
Sukupuoli ultrassa: tyttö
Syketaso: 135-160
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: ei näy takaa tai leviä sivuille, eteenpäin vaan työntyy
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: enempi alhaalla kai kuin ylhäällä
Alkuraskauden pahoinvointi: 24/7 ja oksensin usein
Närästys: voin muutamina päivinä keskiraskaudessa
Mieliteot: ei oikeen mitään erityistä mielitekoa
Iho, hiukset ja kynnet: naama ei kuki eikä rasvoitu, ei myöksään hiukset, kynnet vahvahkot
Linea negra: ei ole
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: mahassa ei arpia vielä ollenkaan mutta tisseihin tuli ihan alussa paljon vaikkei tissit siitä oikeen mihinkään edes kasvaneet
 
Linneat En osaa sanoa. Mulle puhuttiin paljon siitä vaa että tää on ihan normaalia ja että näillä viikoilla mieli menee useammallakin maahan, mutta jotkut ei vaan sitten itte jaksa sen kanssa. Neuvolatäti kyllä mainitsi että niiden on hyvä tietää siitä alakuloisuudesta nytten että ne voi sitten synnytyksen jälkeen tarkkailla sitä.

GALLUP

Oma aavistus sukupuolesta: Pojalta se tuntui
Sukupuoli ultrassa: Tyttö sieltä pitäis näillä näkymin tulla
Syketaso: 135-155
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: Ei näy taakse mutta levähti vähän sivuille rv 24 kun vauva kääntyi vaakatasoon.
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Aika alhaalla se musta on, en osaa sanoa :eek:
Alkuraskauden pahoinvointi: rv8-11 oli vähän huono olo, en kuitenkaan oksentanut
Närästys: Alkoi puolen välin jälkeen ja vaivaa kovasti nytten.
Mieliteot: Ei mitään erityistä. Vaihtelee.
Iho, hiukset ja kynnet: Naama alkanut kukkia rv24, hiukset ja kynnet voi hyvin.
Linea negra: Navan yli.
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: Poika
Muita huomioita: Tulin allergiseksi hiusvärille jota olen käyttänyt ikuisuuden.
 
Gallup

Oma aavistus sukupuolesta: poikaolo
Sukupuoli ultrassa: -
Syketaso: viimeksi 140
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: Pääasiassa vaan sivulta
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: en oikeen tiiä. alhaalla?
Alkuraskauden pahoinvointi: ei onneksi
Närästys: ei varsinaista närästystä, mutta refluksitaudin takia ruoka nousee nyt helpommin takas suuhun. Luojan kiitos Valmarinille.
Mieliteot: kaikki makea. Normaalisti syön vaan suolasta..
Iho, hiukset ja kynnet: Iho siisti, tukka paksumpi, tummempi ja ei rasvoitu. Kynnet vahvat.
Linea negra: ei ole
Sormustesti: ei ole tehty
Kiinalainen kalenteri: poika
Muita huomioita: -

Mulle vois muuten päivittää poikaolon. Yritän kyllä asennoitua siihenkin, että tyttö saattaa tulla. Kumpikaan ei ole ollut erityisesti toiveissa, mutta mä en osaa enää ajatella yhtään, että meille tulis tyttö. Saas nähä, miten kesä yllättää :)

kodehu 25+6
 
BIkineistä mehän oltiin tossa porukalla kylpylässä ja kävin ostamassa uudet biksut sitä varten. Totesin vain kassalla, että imetyksen jälkeen voinkin käyttää näitä kuppeja vaikka kesähattuna.. On järkyttävän kokoiset nää mun ryntäät. (siis mulle järkyttävän kokoset) :D :D

Gallup

Oma aavistus sukupuolesta: eka poika joka vaihtui sitten np ultran jälkeen pikkuhiljaa tytöksi
Sukupuoli ultrassa: tyttö
Syketaso: 140-160
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: No ei tuota kait takaa päin paljolti huomaa
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: alapainoitteinen
Alkuraskauden pahoinvointi: Rajumpaa kun aikaisemmin, kesti pahimmillaan vkot 5-9, sitten satunnaista ällötystä
Närästys: Ei liiemmilti
Mieliteot: Maitotuotteet, suklaa, liha ei uppoa
Iho, hiukset ja kynnet: naama tosi hyvässä kunnossa, selässä on muutama finni (mitä minulla ei ole normaalisti ollenkaan)
Linea negra: ei ole, hailakka näkyy jossain valoissa
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: tyttö
Muita huomioita: Olo on tosi lyllerö mut kaikki kehuu kauniiksi :) Ihanat ihmiset. Olen myös hermostuneempi kun poikaraskauksissa.
 
Gallupista: viime raskaudessa näin unta poikavauvasta, ja useampi sanoi mun mahaa "poikamahaksi" - tyttö tuli.... Tällä kertaa päätin jättää arvailut kokonaan väliin. :) Mutta kiva lueskella muiden juttuja ja salaa kuitenkin vähän yrittää arvailla.

Painavien juttujen kanniskelusta, ml. yksi n 12 kg lapsi. :) Särkeekö muilla vatsalihaksia? Kun aina varoitellaan vatsalihasjutuista synnytyksen jälkeen, niin mitenköhän tuo raskausaika? Ei tässä mitään jumppaa tehdä, mutta tuo "hyötyliikunta"...?
 
MiiJane Lepäilehän nyt rauhassa ja voimia kovasti, kyllä sinua nyt koetellaan! :hug:

Aamukaste77 Voi ei! :( Ei sullakaan mikään ihana tilanne... Toivotaan parasta ja voimia tulosten odotteluun! :hug:

Babyfever Kyllä mun mielestä tuollainen voi olla närästystä, kun voihan se mahaneste siellä kuplia ylöspäin ilman poltteen tunnetta... Ainakin tietääkseni! ;)

Häpimama Onpa kurjaa, että kasvu muuttunut epätasaiseksi! :( Onko sinulle muuten puhuttu, onko identtiset? Kun sinullahan molemmat oli poikia, eikö? Sillon kun identtiset, niin suurempi riski tähän epätasaiseen kasvuun kaksosilla. Mutta toivotaan, että kaikki menisi hyvin mahdollisimman pitkään ja pienokaiset saisivat olla vielä pitkään masussa! :heart: Voimahaleja! :hug:

Täällä menee ihan mukavasti ja nyt tuntuu kuin muiden juttuja lukee, että itsellä kyllä helposti mennyt raskausaika! Vaikka tämä raskaaksi tuleminen oli vähän hankalampaa... Onneksi näin! :) Väsymyskin alkaa pikku hiljaa olla ohi ja jaksaa jo paljon enemmän! Poitsukin potkii joka päivä hurjasti ja potkut tuntuu jo ihan selvästi mahan päältä! :heart:

Juliet 23+3

Lopuksi vielä Gallup! :D

Oma aavistus sukupuolesta: poikaolo
Sukupuoli ultrassa: poika
Syketaso: 135-150 riippuen siitä kuin kovaa pikkunen jumppaa! ;)
Mahan muoto (pyöreä, terävä): Melko pyöreä, mutta tullut tuohon eteen aika alussa jo...
Näkyykö maha takaa/edestä: Näkyy sivuilta ja edestä
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: Ehkä enemmän ylhäällä
Alkuraskauden pahoinvointi: viikoilla 8-9 pientä heikotusta ja pahanolontunnetta, mutta oikeestaan ei pahaoloa ollenkaan!
Närästys: Alkuraskaudesta närästi kovasti, sitten meni ohi... Nyt palannut takaisin joinain päivinä, mutta ei pahasti. Riippuu paljon siitä, mitä syö... :)
Mieliteot: Ei oikeestaan kauheesti mielitekoja, appelsiinimehu maistui alussa...
Iho, hiukset ja kynnet: Iho kuivaa helpommin, pitää rasvata joka suihkukäynnin jälkeen. Pesuaine ja huuhteluaine pitänyt vaihtaa herkkäihoiselle tarkoitetuksi. Naama kuitenkin voi hyvin, ei juurikaan finnejä ym. :) Hiukset voi tosi hyvin, kiiltää ja ovat vahvemman oloiset. Kynsissä en ole huomannut muutosta.
Linea negra: ei ole
Sormustesti: en ole tehnyt
Kiinalainen kalenteri: tyttö
Muita huomioita: Aivan hirvittävä väsymys, joka alkoi helpottamaan pikku hiljaa viikolla 21.
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Ja hei jaksamista ja paranemista kaikille terveysongelmien kanssa painiville! Varsinkin huoli ja epätietoisuus on raskasta painolastia, toivottavasti teillä on läheisiä tukemassa. Asioista puhuminen auttaa aina, vaikkei se vaivaa parannakaan. Tsemppiä!
 
Ei ole taas hetkeen tullut kirjoiteltua tänne, vaikka päivittäin tulee kyllä käytyä lukemassa uudet kirjoitukset. Huomenna olisikin meillä edessä se toinen rakenneultra. Koko kuukauden olen onnistunut olla stressaamatta, mutta nyt alkoi vaan jännittää ihan hirveästi. Toivottavasti pienellä on kaikki niinkuin pitääkin.

Voimia ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville. :hug:

pieni toive 24+4
 
Täällä alkaa selkä tai lähinnä kyljet olla melkoisen jumissa :ashamed: venytellä olen yrittänyt muttei tunnu auttavan. Öisin välillä herään ihan siihen kun lihakset kramppaa. Istuminenkin tekee pahaa, ei tahdo löytää mitään hyvää asentoa.


Gallup

Oma aavistus sukupuolesta: alkuun oli poikaolo joka alkoi hieman tytöksi muuttua ennen rakenneultraa (epäilin alkaneesta makean himosta)
Sukupuoli ultrassa: tyttö
Syketaso: 135-140
Mahan muoto (pyöreä, terävä): pyöreä
Näkyykö maha takaa/edestä: Sivuille levinnyt
Vauvamaha ylhäällä vai alhaalla: keskellä
Alkuraskauden pahoinvointi: noup
Närästys: ei
Mieliteot: kaikki maan ja taivaan väliltä, makea maistuu huomattavasti normaalia enemmän
Iho, hiukset ja kynnet: Ei mainittavaa eroa entiseen
Linea negra: ei ole :(
Sormustesti: -
Kiinalainen kalenteri: -
Muita huomioita: vilkas tapaus

 

Yhteistyössä