<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Minä kävin synnärillä kääntymässä. Neuvolakäynnillä hoitaja teki liikehälytyksen. Synnärin vastaanotossa vauvan syketaso oli korkealla (170-180) varmaankin parin tunnin autoilusta johtuen ja supistuksia piirtyi 4-5 minuutin välein. Siis ei oikeita supistuksia, mutta selvästi näkyviä (toco 70-90). Ottivat osastolle seurantaan yöksi ja aamulla ulos, kun supistuksia tuli vain 4-5 tunnissa ja syketaso normaali. Paikat olivat kypsyneet tosi hyvin viidessä päivässä. Torstaina oli kohdunsuu vielä kiinni (ulkosuu sormelle) ja kanavaa liki 3cm, tiistaina kahdelle sormelle auki, pituutta 1,5 cm. Eli kunhan nuo supistukset tiukkenevat oikeiksi, kiirettä saa pitää.

40+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Juliet ja pienelle pojalle pikaista paranemista! Toivotaan, että saat pienen pian viereesi!
Mukava kuulla myös Nellin kuulumiset, ajatella että siellä vauva on jo kuukauden ikäinen! :)

Miten muilla sujuu vauvan ja muiden lasten kanssa? Meillä ongelmana on se, ettei esikoinen oikeen osaa leikkiä yksin.. Jos ei saa huomiota niin alkaa hölmöilemään... Rasittavaa.. Mutta onhan tää uusi perheenjäsen iso muutos 2,5 vuotiaan elämässä. Vauvaa kohtaan on onneks tosi kiltti ja huolehtivainen. :)
 
Eilen käyty synnärillä mutka, ei ollut vaan paikat vielä tarpeeksi auki. Illalla sitten alkoi supistuksetkin hiipumaan. Tänään taas vähän supistellut, nähtäväksi jää muuttuvatko tuon kummemmiksi. Viikon päästä ilmeisesti aletaan käynnistämään, jos ei aiemmin päätä ulos tulla.

(40+4)
 
Meille syntyi "pieni" tyttö 24.6. klo 5.57 (41+3, 4080g, 50cm, pipo 35cm). Kotiin päästiin jo eilen. Kotona ollaan molemmat paljon rauhallisempia ja helpompi tutustella ja ihmetellä. Kuumuus on kyllä ihan liikaa pienelle, haluaisi olla vaan sylissä, mut sehän vaan pahentaa tilannetta :/ Toivottavasti pian vähän viilenee! Alla synnytyskertomusta, kopsin tuolta facebookin puolelta.

Heräsin sunnuntaiaamuna neljältä lapsivesien menoon. Sairaalassa oltiin 5.15. Yli 41 olevien raskausviikkojen, positiivisen streptokokin ja vesien menon takia suoraan synnytyssaliin. Omat supistukset oli jo alle viiden minuutin, mutta koska paikat oli vielä kohtuullisen epäkypsät, alotettiin oksitosiinitippa. Ensimmäisen oksitosiinierän jälkeen (6 tuntia) tilanne oli edelleen kaulaa jälellä 2 cm, auki 3. Toisen jälkeen olin auki 5. Tässä vaiheessa kello oli jo kymmenen illalla. Kahdeksasta asti supistuskivut oli olleet helvetillisiä. Kivunlievitykseen olin noiden 18 ensimmäisen tunnin aikana saanu lämpöpusseja, ilokaasun (jota kokeilin muutamaan suppariin, ei sopinu mulle) ja yhden grammasen paratabsin. Istua ja maata ei voinu, ku supisti heti ja supistuskivun kesti vain seisomalla, liikuttelemalla lantiota ja nojailemalla mieheen. Pyysin vahvempia aineita. Mulle sanottiin, että jos supistukset jatkuu kipeinä ja tiuhaan oksitosiinin jälkeen, voin saada epiduraalin. Eka vartti oksitosiinitipan jälestä oli supistusvapaa. Itkin ja kirosin kaikki. Sen jälkeen oma kroppa otti tilanteen haltuun ja supistukset jatku. Sain epiduraalin. Kivut oli pois ja sen supistuksista kertovan äkistystunteen pysty sietämään. Aloin kuitenki täristä joka supistuksen jälkeen, vissiin elimistö oli jo niin kovilla. Lisäksi mulle nous kuume. Avauduin kuitenki kohtuullisesti kymmeneen senttiin (23-4) välillä. Ponnistusvaiheeseen ei kyllä meinannu löytyä voimia, valvominen kivut ja kuume oli vieny mehut. Lopulta päätettiin auttaa imukupilla (ite ponnistin siis 4-5.30) ja se, että imukupilla ainoastaan estettiin takaspäin luisuminen, auttoi saattelemaan tytön maailmaan 5.57 avotarjonnassa. Eppari leikattiin toiselta puolelta ja neiti päätti vielä repiä toiselta puolelta, joten tikkejä riittää.. Kaikki kuitenki nyt kunnossa, mulla laski kuumekin ja tytöltä nyt katotaan vielä tulehusarvoja streptokokin ja mun kuumeilun ja pitkän vesien menon takia. Ihan heti en kyllä oo synnyttämään menossa uuestaan..
 
Pikainen tarinointi täältä... Tänään 40+0 ja piti olla käynnistys, mutta aamulla totesivat että liian monta käynnistystä että huomenna uusiksi. Paikat ei ole yhtään kypsyneet kahdessa viikossa, pehmeät, auki sormelle ja kanavaa 2,5cm. Vaikka siis viisi vyöhyketerapiaa välissä, päivittäin vadelmanlehtiteetä ja tällä viikolla joka ilta seksiä... Otti aika paljon päähän kun olen tähän päivään valmistautunut kaksi viikkoa. Eilen ei tullut unikaan kun jännitti. Ja tosiaan oletin että jotain nuo kotikonstit olisi tehnyt. Huomenna aamulla alkaa siis kypsyttely cytoteceillä...

Mitäs muuten miijanelle?!?
 
Julietin pikkuiselle pikaista paranemista :heart: ja kovasti onnea!! :)

Tuisku voin kuvitella että ottaa päähän, mulla 4 viikkoo sitten lääkärissä paikat pehmentyneet, sormelle auki ja kaulaa 2cm ja sen jälkeen harkkasupistuksia tullut TODELLA PALJON ja maanantain lääkärissä EI MITÄÄN edistystä edelliseen, itku tuli kotimatkalla kun odotukset oli niin korkeella :(

Nyt tullut tänään supistuksia välillä jo 1,5 tuntia säännöllisesti kolmeen kertaan, mut sit aina hirman lopahtaneet niissä väleissä :/ eli latenssivaihe menossa...toivottavasti jo tällä viikolla alkais tapahtumaan, ettei tarvis kärvistellä näistä suppareista minnee yliaikaiskontrolliin saakka :/

BF & poitsu 40+3
 
Heipsan kaikille!
Olen ollut niin turhautunut ettei ole jaksanut täälläkään käydä. Nyt rv 39+5 eli ei kai vielä sais olla näin turhautunut. :p
Eilinen oli melko selviytymistä tukalassa kuumuudessa...koen olevani jonkin sortin hautomo.:O
No, kerta tämä ei syntynyt juhannukseksi,niin ehkä sitten jouluksi. Toisaalta tuntuu hurjalta, että milloin vain voi alkaa tapahtua ja saa vauvan syliin!

Suppareita ei ole kuin joskus joku yksittäinen. Lantio on kyllä tosi kipeä ja lonkat tuntuu siltä kuin ne poksahtais irti.

Anniainen: miten jakselet? Mulla oli esikoista odottaessa koko raskauden ajan voimakas pahoinvointi ja lisäksi masennuin. Tsemppiä sulle kovasti! :heart:

Paljon on vauvoja syntynyt,onnea kaikille ihan hirrrmuisesti! :flower:
 
Kiitos kysymästä Aamusaraste! Mulla on vähän helpompaa, koska saan ilmeisesti
käynnistyksen ensi viikolle juurikin psyykkisen voinnin takia. Mulla on äitipolille aika
maanantai aamuna ja psykiatrin mukaan kannattaa varautua että alkavat ehkä jo silloin käynnistää.

Nyt mulla on lähinnä hirveä huoli esikoisesta, joka on viime öinä ollut tosi levoton ja mun perääni. Häntä on nyt ollut hirmu vaikea saada nukkumaan. Ja herää yöllä itkemään eikä nukahda takasin. Tuntuu tosi pahalta, kun joudun hänet jättämään sairaalassaolon ajaksi. Olen toivonut mahdollisimman lyhyttä sairaala-aikaa, kunhan kaikki on vauvalla hyvin. Joten toivottavasti mun tarvitsee olla vain yksi yö pienen tyttöni luota poissa.

Anniainen 40+1
 
Onnea kaikille vauvautuneille :) <3

Muutama syli vielä omaa nyyttiään odottelee, isosti tsemppiä teille synnytykseen.

Kirjoittelen kuulumisia tuonne kerhon puolelle, muutama siellä jo onkin liittyneenä. Kunhan kaikki vauvaudutte, ja arjelta jaksatte, niin tulkaa liittymään ja ja kirjoittelemaan kuulumisia.

Vielä tulee vauvan synnyttyä monta asiaa johon tarvitaan teidän muiden viisautta,vinkkejä, tsemppiä ja myötätuntoa :) On niin kiva kesäkuun porukka ollut koossa monta kuukautta :) että olisi surku teidän seurasta luopua!

Aamukaste77 ja pyykkimuija 4vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Anniainen: kiva kuulla,että olo hiukan helpompi! :) Ja helpottavaa varmasti tietää, että ensi viikolla alkaa mahdollisesti tapahtua. ;)
Minkä ikäinen esikoisesi on?
Mulla myös esikko syntyi "vasta" 42+0, käynnistettynä. Toivon ettei tarvitsisi nyt käynnistää. Ensi ke on äitipolilla käynti, lähinnä kontrollikäynti ja ottavat kyllä hienosti huomioon siellä tuon masennustaustan.

Voimia ponnistukseen ja tulehan kertomaan kuulumiset!
 
Tää lähtee odottelemaan käynnistystä. Lantion löystyminen on mennyt niin pahaan jamaan, että askeleen pituus on kymmenen senttiä, matto alkaa olla liian korkea nostaa jalkaa päälle ja hammaspesun aikaa en saa seisottua, kun alkaa polttamaan. Lääkäri tuumasi, että ottavat osastolle sisään odottamaan tilaa salissa ja kun sitä löytyy, käynnistetään. Ehkä heti, ehkä maanantaina.

Ihanaa, että muutkin kuin maallikot alkavat olla sitä mieltä, että minuun sattuu liikaa. Että tämä ei ole normaalia.

41+1
 
poika 20.6.2013/2800g/46cm/py33cm

Arki on alkanut rullaamaan ja ehkä tässä on pahimmasta "alkushokista" selvitty :) Tosiaan tuo pieni poika joka tuhisee tällä hetkellä isänsä rinnan päällä on meidän, rakastun tuohon pieneen mieheen enemmän ja enemmän päivä päivältä, samalla rakastun myös omaan puolisooni enemmän.

Öisin nukutaan keskimäärin 3-5h putkeen, välillä saattaa mennä tunnin pätkissä,mutta sitten aamusin nukutaan selkeesti enemmän :)

Viimeyön nukuttiin sit ekaa kertaa koko yö omassa sängyssä, illalla nukuttamiseen meni noin tunti,mutta itse yö meni parilla syötöllä, joten tosi hyvin meni. Aamulla nukuttiin sit viel pojan kanssa kahen tunnin unet, poika pinnikses ja äiti tyytyväisen sängyssä leveesti :'D

Kohta lähetään vierailee miehen sukulaisille ja näkee samlla miehen kummityttö vauvan ekaa kertaa, hieman jännittää :)

Nyt tää mamma lähtee vähän syömää ja tekee kotitöitä ennen kun lähetään! :)

Koitan illalla palailla linjoille! :)

prinsessa+poika 10pv<3
 
Ihan uskomatonta että tänään on kesäkuun viimeinen päivä! Saa nähdä miten monta heinäkuulaista vielä saadaan :) tillukaskin on ehkä jo saanut nyytin kainaloonsa :)

Täällä taidettiin nukkua liian hyvät yöunet koska nyytti ei sitten halunnutkaan koko aamupäivänä unille. Noh, äiti oppii tekemään paljon asioita yhdellä kädellä kun tiitiäinen haluaa olla sylissä.
 
Onnea kaikille vaavin jo syliin saaneille :)

Täällä poikanen alkaa olla jo kuukauden ikäinen, äkkiä aika menee :heart:
Vauva hiukan jo seurusteleekin päivällä, yöllä herää syömään n. 2-3 h välein, samoin päivällä.
Paino noussut mukavasti nyt 3600 g ja pituutta tullut 4 cm lisää eli nyt 53 cm.

Kävin katsomassa tuota kerhoa mutta kuinka sinne liitytään ?

Mikaela ja poika :heart:
 
Moikka, linkki kerhoihin löytyy yläreunan KESKUTELU- tekstin alta. Sitä klikkaamalla, ja kakkossivulla näytti olevan kerho "kesäkuun kullannuput 2013". Siitä klikataan 'liity'.

Kutsuin teidät Mikaela, Amanda ja MelkeinPrinsessan kerhoon kun sinne tahdotte :) En osaa neuvoa mistä kutsu kylläkään teillä näkyy....
 
Onnittelut taas niille onnekkaille, jotka ovat vauvansa saaneet. :)

täällä poksuu viikot 41+0 ja ei vauvaa. Alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys kadota. Huomenna vika neuvola ja seuraavaksi yliaikaiskontrolliin.

Olenkohan pian ainut, joka on vielä koossa vai löytyykö kohtalotovereita?
 
Vanilla Tea. 41+0 täälläkin, eikä mitään merkkejä supisteluista tai mistään!
Mulla vika neuvola oli ja meni, seuraavaksi ya-kontrolliin. Saa nähdä joko heti käynnistävät.

Kärsivällisyys alkaa ennemmin mennä sukulaisiin ja kavereihin... Utelut että Jokojoko?- eivät enää naurata vaan tekisi mieli sano että V*ttu mitäpä veikkaat kun puhelimeen vastaan :D

Osalle oon sanonu suoraan et mä kyllä ilmotan ku laps on maailmassa. Itellä kun ei oo huono olla tms et ahistas tää raskaus ni ei silleesä oo hoppua synnytykseen, tulee sitten kun on valmis.

Onko koko porukka kadonny facen puolelle vai? Ei tuo kerhon puolikaan vilkkaalta näytä..
 
  • Tykkää
Reactions: Vanilla Tea
Tsemppiä teille vielä odottajille! Viimeisten päivien tuska on niin hyvässä muistissa edelleen, että en voi muuta toivottaa teille kuin voimia. Onneksi kohta odotus palkitaan.

Ja jos omasta puolesta täytyy yliaikaisuudesta jotain hyvää keksiä, niin ainakin hyvin mahassa muhinut vauva oli ponteva käsiteltävä heti ekasta päivästä lähtien. Ei tarvinnut jännittää, että menis rikki :D

Hööpi ja kinkku 1,5vk
 

Yhteistyössä