<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Kiitos uudesta pinosta ja onnittelut vauvautuneille -- mennyt jo sekasin, ketkä kaikki saaneet oman nyytin jo.

Mulla hajosi aamulla oma läppäri, niin en jaksa kännykällä koko ajan surffailla.

Tänään oli eka vyöhyketerapia. Siellä sain muutaman piiiiitkän, mutta ei niin kivuliaan supistuksen. Terapeutti hieroi korvia ja jalkoja -- neuvoi myös nesteenpoistopisteitä sormissa ja varpaissa.
Sanoi, että koska mun pisteet ei vielä NIIIIIIN kipeitä, niin tuskin ekalla kertaa ainakaan synnytystä käynnistetään. Ensi torstaiksi varasin seuraavan ajan, koska en itsekään usko tämän ihan heti syntyvän.
Olo oli session jälkeen ihanan raukea. Vaavi on ihan hiljainen masussa, vaikka hoidon aikana heilui käsineen ihan kunnolla (sekin normaalia ja ei tiedetä, mistä johtuu).

Päivittelen taas laskettuni --->23.6 -- näillä mennään taas hetki. :/

Sunnuntaina aattelin mennä uimastadikalle. Mies lähtee Jämsään harjoittelemaan Jukolaa varten, jos täällä ei supistele.
 
Viimeksi muokattu:
MelkeinPrinsessa, mä ainakin viime kuun pinossa kertoilin meidän kääntämisyrityksestä, sieltä löytyy mutta kertauksena vielä:

Rv 36 neuvolalääkärissä havaittiin vauvan kääntyneen perätilaan. Edellinen käynti oli neuvola rv 32, rt, koska lie heittänyt kuperkeikkaa... Jossain tuossa välissä.

Koska alatiesynnytys oli mulla toiveissa, niin alettiin etsiä keinoja kääntöön.

Kävin akupunktiossa ja moksausta tehtiin kotona (akupisteiden lämmittäminen), sai aina aikaan mahtavaa myllerrystä mutta ei käännöstä.

Kävin osteopaatilla, kohtu on piukea ja supistusherkkä, sai aikaan rentoutumista mutta ei kääntymistä.

Kävin Kättärillä kääntöyrityksessä, ei onnistunut. Rv 37+1. Peppu nousi hyvin, mutta pää ei lähtenyt käännökseen mukaan - oli jo silloin jotenkin tiukasti tuolla kylkiluiden alla "jumissa".

Käännösyritys oli tosi pätevä ja hellän ammattitaitoinen. Otettiin käyrää, ultrattiin tarjonta, asento, napanuoran sijainti, ihan kaikki. Sitten hellän päättäväisesti lääkäri yritti kääntää vauvaa vatsapeitteiden läpi työntämällä ja nostamalla. Koko ajan tutkittiin vauvan vointia ja napanuoraa ja kaikkea. Kun ei lähtenyt kääntymään niin ei todellakaan runnottu tai mitään.

Lääkäri sanoi, että jotkut lähtee pyörähtämään hyvin, jotkut ei liikahdakaan, ja meillä oli puolesta välistä kun peppu liikkui mutta pää ei. Ja että väkisin ei voi silloin kääntää.

Sen jälkeen vielä käyrää vauvasta ja sitten kotiin. Illalla liikelaskenta pariin kertaan varmuuden vuoksi.

Henk koht suosituksena voin vain sanoa, että koita olla rentona ja erityisesti pitää vatsa oikein rentona. Mikä on tosi helppoa jos on supistusherkkä kohtu... :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippiskukkuu ! poika syntyi aamulla 3,5 kiloa ja pituus 48 cm , siskot sai veljen jee ! Poika joutui keskolaan happijuttujen takia kuten viimeksi siskonsakin johtuen minun lääkkeistäni , muuten täällä voidaan hyvin mtä nyt tuo arpi kiristelee ja poikaa ikävä :heart: mun veikkaus osui siis oikeaan :heart:

Ja muokkaus listaan voipi olla hyvä, eli oikea syntymäpäivä on 31.5 ja syntyi tasan rv 39 :D


Ihanaa kun saa olla täällä 2 hn huoneessa yksin ja kunnon kuvaputki telkkarin kanssa ;)

Nemonen ja poju :heart:
 
Pääsimpä kännykällä tänne. Meille syntyi 30.5. Klo: 23.40 mustatukkainen poika. Mitat 49cm, 3290g, pipo 35cm. Synnytys käynnistettiin rv 38+1 kalvojen puhkaisulla kun kohdunkaula oli jo 2cm auki, kesto n. 12h. Tämä synnytys oli hieno kokemus kun aikaisempaan vertaa. Nytkin 0käytettiin oksitosiinia mutta hyvin pieninä määrinä hallitusti, eikä tippa juossut kuin välillä. Kokeneet kätilöt myös auttoiva asiaa ja kivunlievitystäkin sain tällä kertaa. Ponnistusvaihekin sujui hienosti 20min. Ei epparia, repeämiä, voi olla että Epino auttoi tässä. Tarkemmin mmyöhemmin. Mikaela ja vauva.
 
kylläpäs täällä nyt vauvaudutaan kunnolla =) ihanaa ja suuret onnittelut kaikille pikku ihanuuksista =)

neuvolassa tänään kaikki ok, hiiva löytyi ja streptokokki koe otettiin. kokoarvio nyt noin 2700g, ja rt. kanava ei ollut lyhentynyt, eikä muutenkaan kummosempia muutoksia että saas nähdä milloin täällä alkaa edes harkka supistelemaan kunnolla =)
 
Apua, vauvoja tulee nyt kyllä niin vauhdilla, että :D :heart: ihanaa!!

Kovasti onnea Madrigal, nemonen ja Mikaela!!!

hippogryfi tervetuloa :) eli siis ootko ollut täällä jollakin toisella tunnuksella aikasemmin, vai? :)

Täällä kättä taas puuduttaa :( kai sen verran pyöriny yöllä, ettei oo käsi ollut koko aikaa kohoasennossa.... Mut ei väliä, ku tänää tulee mun ihanat tyttökaverit kylään juhlimaan vanhan porukan kesken vielä, kun ei oo vauvaa syntynyt, ei malta oottaa :p :heart:

BF & poitsu 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kovasti Madrigal, Nemonen ja Mikael! Joka päivä näin monta vauvauutista. Ihanaa.

Pitäisiköhän munkin varata aika vyöhyketerapiaan, jos se auttaisi tähän kireään mielialaan. Synnytyksen käynnistymisen nopeutumiseen en kohdallani usko. Mur, mä en kestä noita lapsia, koko vuoden niitä on saanut repiä sängystä ylös väkisin. Nyt kun saisi nukkua, niin heräävät ennen kukonlaulua riehumaan. No, jospa tämä vain jotain lomahurmosta.

Kääntöyrityksestä. Mulla onnistui hyvin, helppo, nopea ja melkein kivuton toimenpide. Vauva oli täysin poikittain ylävatsassa. Kovasti pelottelivat, että kääntyy takaisin, mutta ainakin toistaiseksi kopkop pysynyt raivotarjonnassa. Mulle sanottiin, että vettä on reilusti ja vauva mahtuu hyvn kääntyilemään, ilmeisesti mun kohtu on hyvin joistava, joista johtuen kääntäminen sujui niin hyvin.
Melkein prinsessa missä asennossa vauva sulla on?
 
Ihanaa, lisää vauvoja! Onnea kaikille pienen käärön syliin saaneille! :heart: Ja häpimamalle voimia pienten kanssa. :hug:

(.) Täällä oli eilen supistuksia tunnin ajan 6 min välein ja mietin jo, että tuleeko lähtö. Mut ei sit kuitenkaan. Nyt on vaan kuvottava olo (jatkunu jo keskiviikosta saakka), eikä ruoka oikein maistu. Blääh! Toivottavasti tää menee pian ohi.

Aurinkoista viikonloppua!

:) Kenguruemo & bebe 36+6 (huomenna täysiaikainen, jee!)
 
Täällä vaan helle jatkuu, huh huh... Eilen piti käydä juhlistamassa miehen kanssan 10v kestänyttä yhteistä taivalta! :heart: Helle saanut vissiin jotain aikaankin, kun syömästä tullessa supisteli koko matkan kipeesti! :| Sellanen 40min automatka oli yhtä tuskaa, mutta kun kotiin pääsi ja pystyasentoon niin helpotti... Tämän päivän yrittänyt sitten ottaa iisisti! Helpommin sanottu kuin tehty, kun tuntuu että olis kauheesti hommaan pihalla ja sisällä... ;) No äiti lupas tulla tänään kaveriksi laittaan tuon hyötypuutarhan kuntoon, kahvipalkalla! :LOL: Pitäis perunat saada maahan, että ne tälle kesälle kerkeis... ;)

Ai niin ja paljon onnea uusille vauvautuneille! :heart:

Juliet 35+4
 
Heissan ja anteeksi heti alkuun, kun mulla jäi (ymmärrettävästi) koko pinon pito. Kiitos Miltsu uudesta pinosta. Ja täällähän on tapahtunut, huuhhuh ja ihanaa, ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower::flower:

Minä varmaan tästä hilajlleen hipsin taka-alalle, koska arki on niin täyteläistä ja vauvantuoksuista nyt, että on jäänyt radio, tv ja tietokone. Ainuat äänet on vauvan aj lasten äänet, mitä nyt edes haluaa kuunnella ja kokea :heart:. Haluan vain sanoa, että te kaikki ihanaiset naiset olette olleet äärimmäisen mahtava ja ainutlaatuinen tuki raskauden ajalle, en tiedä, miten olisi selvinnyt ilman teitä, :hug: ja :heart: ihan jokaiselle! Toivotan onnea tulevaan kaikille kasassa oleville ja ihanaisia päiviä jo vauvansa saaneille =).

Nyt kuitenkin synnytyskertomusta ;)

Eli sunnuntai-iltana alkoi klo 18.30 säännölliseen supistamaan ja kellottelin niitä kolmen tunnin ajan ja sitten soitettiin anopille, että tulee lasten kanssa niin käydään nyt näytillä KYSissä.. En oikein tiennyt, millasia niiden supistelujen pitäisi olla, että synnytys olisi käynnissä, mutta kipeempiä olivat kuin aiemmat ja säännöllisiä. Synnärillä todettiin tilanne epäkypsäksi, kanavaa 2cm ja kahdelle sormelle auki -> osastolle yöksi ja lääkittiin kipujen vuoksi. sain oxanestiä aj dormicumia, no sain vain törkeen kutinan niistä ja nukuin vain 2h aamulla 05-07. odotin maanantain sitä luvattua lääkäriä ja supistelut epäsäännöllisiä jo. Lääkärillä kävin klo 13.30, joka tilasi kohdunsuun tilanteen samaksi kuin yöllä. Pyöräytti ihan sitten olan takaa alapäässä ja sanoi, että jos ei tällä lähde, niin aamulla saliin ja kalvot puhki. Sisätutkimuksen jälkeen alkoi tulemaan veristä limaista vuotoa ja arvasin, että jotain alkaa tapahtumaan. Kieltäydyin lääkkeistä, kun alkoi supistelemaan kipeämmin, koska en halunnut hidastuttaa hommaa. Yöllä sain 2h unta ja heräsin kipeisiin supistuksiin yhden jälkeen. Yli 2h kellotin niitä ja kätilö tutki, ed. sama tilanne kohdunsuulla, itku meinas tulla. Supistukset jatkuivat muuttuivat ihan tosi kipeiksi, tarjos panadolia, kun muuta ei ollut antaa.. arvatkaa auttoiko, ei! Kuudesta eteenpäin kipu oli sellaista, että halusin ihan mihin vaan, että sisin vaikka lilokaasua. Mies tuli aamulla kasin maissa sairaalaan. Meille ilmotettiin, että salissa ruuhka, ei tiedä milloin päästää kalvojen puhkasuun. Lääkäri tulikin yllättäen huoneeseen klo9 maissa ja totesi synnytykse olevan käynnissä, olin 4cm auki ja pääsin vasta klo 11 saliin. Supistukset muutuivat aivan kamaliksi ja vedin ilokaasua kaksin käsin. Kätilöt ehdotti kohdunkaulan puudutusta, koska tilanne ed. 4-5cm auki, no suistuin, mutta oli ihan yhtä tyhjän kaa. Yhden maissa vaadin jos epiduraalia, koska pystyin vain itkemään ja huutamaan supistuksien ajan, mieskin poras välillä, kun tunsi olonsa niin avuttomaksi, mutta todella upeasti kannusti minua silti. Mulla lähti pari kertaa tajukin supistuksista. Sain epiduraalin klo 13.15, mikä hetkeksi helpotti pahimman kärjen kivuista. Kävin portatiivilla kahdesti pissalla onnistuneesti. Tilanne hiljalleen eteni, klo 15.15 vasta 6cm auki..Klo 15.30 kipu paheni sietämättömäksi ja kätilöt pyys mua vielä yrittää pisalle portatiiville, nousin sängyltä, mutta alkoi tuntua, että ei pysty. 15.45 tuntui, että pitää ponnistaa, aktsoivat tilanteen ja totesivat, että olen täysin auki. 15.46 aloin ponnistaa ja 15.48 syntyi terve ihana Rusina tyttönen! Ponnistus 2 min, koska kätilöt eivät saaneet hanskoja käsiinsä, joutuivat pyytämään, että pidätän. ponnistin pään kahdella työnnöllä ja loput yhdellä. Melko rykäsy ja luulin, että kuolen. Nuo 2min tuntuivat elämäni pisimmiltä. Kestoksi laitettu 7h 16min ja ihan luomuna siis käynnityi, jes! Oli vaan kipein kokemus kaikista synnytyksistä ja kipu oli jotain niin kamalaa, että kävin ihan jossain svääreissä supistusten aikana ja tosiaan tajukin lähti kivusta. Mies oli aivan mieletön, siis niin mahtava, ettei paremmin voisi toimia.

Oltiin vajaa 2 vrk sairaalassa ja torstaina tultiin kotiin. Imetys käynnistynyt ylituotannolla heti ja maitoa riittäisi vaikka parille muullekin vauvalle =). Rusina on aivan mahtava ihanuus, eikä oikein halua muuta, kuin tuijotella hänen kanssaan. Olo on seesteinen, onnellinen ja väsynyt. Olin valvonut 3 päivää ja 2 yötä ennen synnytystä ja ed. olo tosi väsynyt. Mies on mahtava kotonakin, antaa mun keskittyä vauvan ruokkimiseen ja huilauluun, tekee kaiken muun. Vauva voi hyvin ja on tosi tyytyväinen. perhepedissä nukutaan meilläkin. On käynyt unille joak ilta 22-23 ja nukkuu ekan pätkän 5-6h, syö ja jatkaa unia yli seiskan. joten nukuttua saadaan kaikki =). Perhepeti ihan mieletön, koska voin imettää ja nukkuakin itse siinä samalla, vauva löytää tissin siitä ääreltään helposti, kun nälkä tulee. En voisi kuvitella toimivamme muutoin.

Käyn välillä seuraamassa tilannetta, koska olette mielessä tosi paljon! Jännittää moinen teidän puolesta =)!!

Nelli&Rusina-neiti 4 vrk

PS. Tais sillä vyöhyketarapialla olla joku osa tässä hommassa ;)
 
Eulalie kiitos kertomuksesta, lievitti ainakin omaa pelkoa hieman kyseistä kääntämisyrityksestä. :) Nyt voin olla hieman rennommin ja odotella tiistaita. Tuun sit kertomaan, että kuinkas kävikään. Aamulla klo 8 olis aika sillo ti ja 10h syömättä sitä ennen. Saa nähä et millaset 10 tuntii tulee. :'D

Eilen käytiin porukalla pelaa korista, ja nyt o tullu supistuksia yms. Kävely alkaa olee hanklaa,kun koskee joka paikkaan. :( Mutta enää olis reilu 3 viikkoa laskettuun. Hurjaa!

Mies lähti nyt vikaa iltaa viettämään poikien kanssa, oikeestaan ollu jo eilenkin radalla,mutta tän illan jälkeen rauhottuu. Maanantaina sit kotia ja sit vaan odotellaan. Torstaina on neuvola, saa nähä että ottaako ne sitä streptokokki testiä vai ei,mutta tuun kyllä sitä vaatimaan.
 
Täällä yhtenä kasana!

Huomenna poksuu 40+0!!

Nyt allkaa olee jo aika tuskaista, tuo tunkkane +27 astee helle ei auta asiaa.
Supistaa päivät pitkät, välillä todella kivuliaasti ja pitkiä pätkiä. Potkuttelee jo niin lujasti että tahtoo oilein itku tulla. Vessassa saa ravata koko-ajan. No joo kylkä tämä pian on ohi. Viimine raskaus kuitenkin :)
TÄNÄÄN on ollut kyllä vilkas päivä ja tuntuukin siltä. Ajettiin Lohjalle ylioppilasjuhliin ja poriin valmistujaisiin. Kyllä tuo istumine tuntui epämukabalta. Itse kun asutaa Turun kupeessa.ni oli hiuka matkaa. Mutta hyvä oli että päästiin käymään :)

Onnea vauvautuneille ja tsemppejä kaikille.

Katsu ja 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Juliet83
Vauvoja tuli tosiaan rytinällä toukokuun loppuun. Saa nähdä millä tahdilla niitä tulee nyt kesäkuussa. Mulla on ohjelmassa koulua ja töitä ihan niin kauan kuin vaan kykenen mihinkään joten tässä ei paljon nautita mammalomasta. Eipä toisaalta tule aika pitkäksi ja saa sitä mökkihöperöityä ihan tarpeeksi kotona kun se on syntynyt.

Tänään poks 38+0 :)
 
Paljon onnea Nelli ja kiitos kun jaksoit ton synnytysjertomuksen kirjoittaa. Sun kirjotteluas on ollut muutenkin tosi kiva seurata, oikein ihanaa vauvantuoksuista arkea :)
Muillekin vauvautuneille paljon onnea ja Miltsulle kiitos uudesta pinosta!

( . ) ei mitään muuta kuin isoa mahaa, hikoilua ja vauvan potkuja. Ei varmaan meille vielä tule vauvaa ainakaan pariin viikkoon :)

Dynamite ja pikku-Telle 37+3
 
Täällä tullu koko päivän tullu todella paljon limaa ja kai lorahuksia lapsivettä? Ja nyt illan limassa myös verta. Supistuksia tullu pari tuntia 10 min välein, mutta kivuttomia. Nyt alkanu tulemaan 5min välein ja muutamat niistä ollu kivuliaita.

Huomenna piti olla rantsupäivä. Taidanpa kuitenkii ehkä vähän pakkailla lisää sairaalakassia sen rantakassin sijaan :D
 
Kiitos Nelli synnytyskertomuksesta!! :) Tulipas se rusina vauhdilla pihalle :D Mut hyvä niin, niin pitkän supistuskärsimysten jälkeen!! Kaikkea hyvää sulle ja koko perheelle jatkossa!! :)

Onkohan murkku ja littleone seuraavina vuorossa?! ;) hui kun jännää!! Tsemppiä, jos näin on!! :p

Täällä oli viimeinen tyttöjenilta ilman vauvaa..aika haikee fiilis samalla kun myös niin tulevan odottava :p Outoa, et seuraavaks ku mie nään osaa tytöistä, ni mulla on vauva..huhhuh!! Ei sitä vaan oikee vieläkään tajua.... :heart:

BF & poitsu 36+6 (yksi vuorokausi vielä!!!)
 
Mitenkä saaaaakelin paljon nää supistukset voi sattua!??! Tekee mieli itkeä tai huutaa niiden aikana.

Mutta en minä tiiä missä vaiheessa lähteä tai ees soittaa. Haluun oottaa aamuun. Mutta oottaakohan tää yks mun mahassa aamuun asti??

Kestot näyttäs olevan 1min ja väli 5min noin. Eihän se oo vielä tihee...
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1

Yhteistyössä