<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Enpä ole juuri tänne ehtinyt kirjoitella, mutta lueskelin nyt ajankuluksi koko ketjun. Onnea munkin puolestani tänne kaikille vauvautuneille! :flower:

Mulla vähän kummat fiilikset synnytyksen yms suhteen, ei ole mitään kiirettä sinne eikä saada tota vauvaa tuolta ulos. Mulla esikoinen tulee nyt 1v5kk ja mies lomalla, ihanaa on vaan nautiskella tästä ajasta kun ollaan vielä kolmisteen ilman vauvan tuomaa 'hullunmyllyä'. Olo on kyllä tukala, kävely tuskaa ja vähän väliä kramppaa ja supistaa, mutta silti jotenkin sitä on ihan tyytyväinen tähän juuri nyt. Outo juttu.

Supparituulia kuitenkin kaikille niitä kaipaileville toivotettelen ja aion nyt seurata palstaa varmaan tarkemminkin.

Jande 38+5 ja Tiitiäinen
 
Huomenet!

Ja onnittelut kaikille vauvautuneille! Ihania kuvia ootte laittanut, tippa tullut linssiin kerran jos toisenkin.

Kaikilla tuntuu olevan kovasti touhu päällä. Täällä ei ole ikkunanpesua edes aloitettu. Tosin eilenkin satoi aamupäivän lunta...
Piristäis kyllä jos aurinko vähän näyttäytyis.

Mua on vaivannut migreenikohtaukset ja ilman lääkkeitä on olo ollut aika toimintakyvytön. Vasta pääsin sanomasta miehelle, ettei ole kertaakaan raskausaikana ollut niin hetihän ne alkoi...

On huomannut että vauva liikkuu huomattavasti vähemmän nyt, liikkunut jo pari viikkoa. Sain nyt neuvolasta liikelaskentaohjeet..
Miten muilla, onko myllerrys jatkunut entiseen tahtiin? Neuvolassa olivat sitä mieltä, että tilanpuutteesta huolimatta siellä pitäisi entiseen malliin remuta.

Jotkut siellä veikkailivat, että kirjoittelevat kohta täällä itsekseen...
Luulen, että mä olen vikojen joukossa. Ei tällä näytä olevan kiirusta maailmaan. Esikoinen tosin läksi syntymään yhtään varoittelematta, joten eihän sitä tiedä...
Mukavaa viikonloppua!

=)
 
Eli nopsasti ilmoitan.. Lähdi sillon sunnuntai-aamuyönä synnärille ja ihanaakin ihanampi poika syntyi 11.17. Hienon kokoinen poika olikin, painoa 3790g ja pituutta 53cm :heart:
Kotiin päästiin tiistaina, mutta sairastuin mahatautiin ja olen ollut aikalailla sänkypotilaana.
Kerron myöhemin koko tarinan =) Nyt ihastelemaan nyyttiä taas :heart:

annuli ja kulti kohta 6vrk
 
onnea uusille vauvaantuneille!!! :heart: :flower:

ihania kuvia -lisää.... ;)

susse meillä ainakin vauva hiljentynyt todella paljon. ennen oli todellinen remuaja mutta nyt lähinnä vaan puskee ja änkee. tilakin alkaa tosiaan olemaan aika vähissä.

jokos allusmammakin synnärillä?

(.) ei mitään. selkää kolottaa mutta saattaa johtua ihan mistä vaan. mahtava ilma ulkona ja luvattu tänne päin pidemmäksi ajaksi aurinkoa -ihanaa! pihapuuhiin suunnistamme siis jälleen koko porukka päiväksi.

iltsu & beibe 38+2
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja iltsu-natsu:
jokos allusmammakin synnärillä?
iltsu & beibe 38+2
höpöhöpö :wave:
täällä yhes koos :D landella pitäis lähteä käymään äkkiä niitä puita hakemassa :whistle: ja koukata hygen kautta äkkiä..

Onnea emmie ja Annulille :D :heart: :) :flower:

Piin & säde vieläkö ootte teki kuosissa ?

ruttanalle mojovia suppareita nyt menemään ja limiksestä x:)x

noooo ei täälläkään mkn kauhia kiire sitä vauvaa ulos saaha mutta kun tuo ykkönenkin oli "suht nopea" tapaus sillei niin vähän pelottaa... :|

am & hippunen 39+5
 
(.) Mulla takana valvottu yö kera suppareiden. klo23 alkoi säännölliset kipeet supistukset, ja kahdelta ku tuli taas verta soitin jorviin ja sano et tervetuloo sit ku et enää kotona kestä. Otin sit gramman panodolia ja neljän jälkeen rupes supparit vaimeneen..... Kuuden aikaan tuli kunnolla vpun eritettä (mitä sit lie?), mut supparit pysyneet edelleen pois. Menkkamainen olo alavatsas ja -seläs jatkuu..... Nyt väsy olo ja ihmetys, et koskas tää asukki meinais tulla ulos.....
 
Onnea annulille ja emmielle! Mä ajattelinki, et emmie on jo vauvaantunu ku ei ollu mitään kuulunu :)

AM: täällä ollaan ja pysytään :wave:

vaaveli: taitaa sulle kuitenki tänään tulla lähtö... kuitenki jo roipetta tullu eilisestä :whistle:

Manna: aika hurja toi avautumisvaihe, mut sait sen kuulostamaan siltä että siitä selvii :)

Täällä olo ihan samanlainen, mut fiilikset paljon korkeemmalla. Pää kipeä, mut seki taitaa ennemmin johtua unenpuutteesta ja hartioiden lukkiutumisesta. Tulee sit ku tulee. Mitennii mielialan vaihteluita :whistle:

Tänään siis 40+1
 
Huomenta!

Kovasti onnea annulille!!

Tänään pitäs lähtee tivoliin..Vois mennä johonkin hurjaan laitteeseen niin luulis synnytyksen alkavan :LOL: No ehkei kuitenkaan :whistle:

Muakin kuumottaa noi meidän ikkunat..tekis mieli pestä kun hyvä et näkee läpi mut asutaan ihan keskustassa niin ne on koht taas samannäköset kun ulkona pöllyy viel niin kovasti.
Kivat tiskitkin kun ei oo voinu tiskata kun torstaista asti ollut joku lämminvesijutska rikki meijän talossa ja sanottiin että ei voi käyttää kun suihkussa ni en jotenkin uskalla pestä sillä(on muuten ihan vihreetä se vesi :whistle: ) Millonkohan meinasivat korjata sen..pääsiäisen jälkeenkö?! :kieh: :kieh:

Talvitie on varmaan "toimissa" ja ruttanallakin näyttää hyvältä :) Antaa mullekin vähän toivoa että ehkä se sieltä syntyy sittenkin...
Ärsyttää mennä sinne yliaika-kontrolliin ens keskiviikkona kun tiedän että ne sanoo vaan että "jos ei oo viikonlopun jälkeen syntynyt niin käynnistellään sitten"...Ja tosta tiedosta maksan sitten 26euroa..kun keskiviikkona on "vasta" 41+5 niin eiköhän ne oota sinne 42+ ja itekin haluis ettei tarvi käynnistää.Voi voi... |O

Misstar 41+1 ...Sädekin liittynyt 40+ kerhoon :D

Jee arska alko paistaa!Luvattu yli +10 astetta lämmintä B)
 
Moikka , mä pääsen nyt tänne kun mun la piti olla 2.5 mut se onkin nyt 28.4 kun vauva on perätilassa ja joudutaan leikkaamaan :) onhan se kiva saada vauva aikasemmin mitä on luvattu :) paljon onnea saaneille ja kohta saaville :) :heart:
 
Onnea Emmie ja Annuli vauvoista :flower:

tänne ei mitään uutta. Huomenna olis LA joten pienen toivon siemenen laitan itämään huomisen päivän ajaksi, mutta sit luovutan ja jään vaan odottelemaan. Jotain selvästi kyllä kokoajan tapahtuu kun supparit on sen verran kipeitä, mutta ei niistä vielä avautumaan pääse
:LOL:

Ruttanalla jännät paikat...tsempit.
MisStar: miten sä jaksat koluta jotain tivoleita, ku musta tuntuu että jo ajatus jonnekkin lähdöstä saa hien pintaan :LOL: No tosin onhan se hyvä että jaksaa. Hauskaa tivolipäivää :wave:

Täällä eilen jouduin ekaa kertaa laskemaan liikkeitä. Sain 3h aikana 3 liikettä ja nekin oli heiveröisiä. Tuli hivenen ahdistus, mutta nyt taas kaikki samanlaisia kuin ennenkin. Enemmän kuitenkin tönimistä ja venyttelyä. Selvästi vähentyny. Yöt ihan syvältä :headwall:

Valivalivali eiks niin :LOL: Kun mä en vaan enää jaksa olla raskaana ni en jaksa. Koettakaa te jaksaa ja pakko vaan edes yrittää. Meillä ainaki alkaa lapset olemaan aika herkässä tilassa...vaistoasko neki että kohta tapahtuu...en tiedä.

Hyvää ja vauvarikasta pääsiäistä niille jotka sitä toivoo ja katotaan kuka on seuraava :D

Superheppuli ja "Helena" 39+6 huomenna pliis tule jo kulta pieni :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Ihania vauvakuvia :heart:
Täällä alkaa olee jo hermot kireellä 35 rv lähtien kipuja sängystä ylös noustessa ...ihan kun ois iso kuulla pallo tuolla alapäässä :x Kuuluu naksahduksia kun kääntää kylkeä yöllä...joka muuten kestää useamman minuutin :LOL: :LOL: Viime yönä mies tarjoutui avuksi wc-reissulle jos en pääse ite :LOL: No en sentään vanhus viel ole :LOL:

( . ) Vauvan painoarvio neuvolassa 3,4-3,5 kg torstaina :heart:

Toivottavasti ei menisi tällä kertaa paljon yli LA:n |O mutta ei kai kannata kiusata itseään kun 2 lasta ennestään on ja molemmat menny yli LA:n. Eka syntyi 41+1 toinen 41+5 :/

Vointeja kaikille :wave:

Baby2003 + poika 40+0! :heart:
 
Am Ihan niinku täältä lähtö mihinkään tulis.. Eikös meillä ollu joku diili siitä wapusta... :D :whistle:

Synnäriltä tosin terveiset. Mä oon ihan huolesta kipeenä kun ei tää masutyyppi liiku, menin sitte sappi-labroihin ja ultraan sinne kättärin päivystykseen. Käyrällä vauvelin syke ei vaihdellut juurikaan, ultran aikana kyllä veti ihan hienojakin muuveja vaikken mä niitä jostain syystä tuntenukkaan.. Eli siis, loppu hyvin kaikki hyvin. Koitan olla stressaamatta, kyllä se siellä elossa on vaikkei kaikki möyryymiset tunnukkaan.. Mut jepa, sainpahan ainakin mielenrauhan kun kävin näytillä, eikä ollu edes parempaa tekemistäkään.

Kohdunsuulla ei muutoksia, edelleen kaulaa pari senttiä ja sormelle auki, muutaman supparin sain kotiin viemiseksi sisätutkimuksesta :) Veri-arvotkin oli hyvät.

Nyt unille kun joutu aamulla niin aikasin heräämään..

Piin 39+3
 
Onnea uusille vauvoille ja vanhemmille :flower:

Meillä on huippukelit nyt mutta jotenkin toi ulkoilu tuntuu niin "raskaalta" että saas nähä kuin käy.
Jos nyt vkl aikana korkkais grillinkin ko tuli ostettua herkullisia lampaan fileitä :p

milky 38+1
 
Täällä sitä ollaan vaan sitkeesti. :snotty:

Suppailee, mut ei mitenkään tavallisesta poikkeavasti. Menkkajomotus on ajoittaista, joten eiköhän sitä maanantaina "pääse" osaston kautta katsomaan mikä meininki, jos ei nyt ihmettä tässä ehdi tapahtumaan ennen sitä. :whistle:

Jospa tulis toinen sunnuntai vauveli. :saint:


Ruttana & Beanie 41+3 :heart:
 
heippa mik-ita :wave: Ihanaa ku en ainakaa oo yksinäni täällä loppu kuusta puhumassa :D

misStar, juu täällä ollaan varmaan vielä viikolla 45+++ tätä menoa :headwall:

Piin: onneks kaikki oli hyvin, mut olis siellä "alhaalla" varmaa voinu/saanu enemmänki tapahtua (ihan vaa keskiviikkosta keskustelua ajattelin)

Jotenki ku terkkariki oli sitä mieltä, et tuskin menee yli niin kyl mä nyt luulen että saletisti käynnistellään sit siinä 24. päivän tienoilla :whistle:. Kipeitä supistuksiaki tulee vaan ehkä kerran pari päivässä. Tänään ehkä supistuksiaki jotain kaks ja ne ees tuntunu miltään. Vatsa tosin kuralla, mut senki laitan mämmin ja laktoosi-intoleranssin piikkiin :LOL:. Varmaa sit ku synnytyspoltot alkaa laitan neki iskiaksen piikkiin tms. :whistle:

Nyt viedään koira koirapuistoon ja mennään nauttimaan arskasta!
 
Paljon onnea kaikille nyytin saaneille!! :flower: :flower:
Ja kiva on ollut lukea synnytyskertomuksia! =)

(.) Olo on suht ok. Ei juuri minkäänlaisia suppareita. Kävely on välillä hitaampaa, kun tuntuu että pistää alamasusta ja kun kivasti vihlailee koko ajan tuolta liitoksista. Eilen olin saunassa, joka sai aikaan yöllä jopa pari menkkajomotussupparia selkään. Tää masuasukki taitaa varmaan viihtyä kotipesässään laskettuun aikaan asti!
Mielessä tuntuu pyörivän koko ajan tuleva synnytys ja oireita tulee tunnusteltua hela tiden. Oon jotenkin ihan uppoutunut tähän raskauden loppu-odotus-jännitykseen ja muu maailma vaan liikkuu mun oman maailman ympärillä omaan tahtiinsa.
Jänskättää, kun tulee lähtö sairaalaan, että minne saadaan meiän lapset hoitoon, jotta mies pääsisi mukaan synnytykseen. Ja sekin, että miten ehitään ajoissa sairaalaan!
Kova siivous ja kodin valmiiksi laitto vauvaa varten on käynnissä. Vaikka aika paljon tuossa siivouksen lomassa joutuu lösähtämään sohvalle lepäämään ja tasottelemaan hengästymistä, joka tulee nykyjään tosi helposti pienestäkin liikkumisesta.

Hyvää pääsiäisloman jatkoa kaikille! Toivottavasti kaikki suppareista kärsivät pääsevät pian tositoimiin!!

Tassutin ja rv 37+3 (joka myös varmaan raapustelee tänne kirjoituksiaan viimeisten joukossa)
 
AAM
ihme päänsärkyä ja huonoa oloa ollut... :( kun landelta lähdettiin.. en tiedä voiko laittaa heikon syömisen piikkiin vai jonkun muun. katsellaan miten menee loppuilta... ei oo voittajaolo vai oisko joku vatsatauti tulossa ko röökinhajukin kuvotti niin että oksu meinas lentää :x
 
Nopea kertaus synnytyksestä kun lupailin: eli mitään ennakoivia oireita ei ollut ollenkaan, su aamulla alkoi ihan hailakanvaaleanpunaista valkovuotoa ja n. 11 aikaan TODELLA epäsäännölliset ja laimeat supparit. Mun äiti ja isä olivat sen viikonlopun täällä "olemassa valmiina" esikoisen vahdiksi jos lähtö olis tullut. Sanoin niille vielä klo 15 et ei täs mitään tapaudu ja he lähtivät ajamaan kotiin (250 km päähän). 15.20 aloin kellottaa suppareita 3-6 min välillä ja kun niitä oli kestänyt 3 tuntia, soitin synnärille ja kysyin että tulisinko vauvan perätilan takia varmuudenvuoksi käymään kun säännöllisiä oli tullut jo 3 tuntia vaikkei kovin kipeitä olleetkaan (mulle oltiin suunniteltu alatiesynnytys perätilasta huolimatta). Olivat sitä mieltä että näytille vaan, ja koska vauva oli perätilassa eivät halunneet että vedet olisivat menneet, vaikken kovin kipeältä tuntunutkaan. Synnärille saavuttiin joskus... papereiden mukaan näköjään 19:35. Olin tuolloin jo aika kipeä mutta vaan AIKA en tosi... Supparit senkun vaan paheni, olin jo 4 cm auki ja suoraan saliin. Soitettiin äitilleni että ajappas takaisin :D Ilokaasua pyysin (mukava päästä pöllyyn) :D ja reilun tunnin (tms.) päästä olin jo 7 cm auki. Pyysin epiduraalia. Anestesialääkärin tulo kesti hetken ja kun hän tuli, olin jo 11 cm auki, epi jäi laittamatta, yritti hetken laittaa spinaalia mutta ei saanut kohdilleen, sitten jo pitikin alkaa ponnistaa kun vauvan sydänäänet laski (korjaantuivat onneksi kun hengitin lisähappea). Kalvot puhkaistiin ja vedet meni 21.30 ja terve poika putkahti ulos 4 min. myöhemmin :) Eli aika nopea synnytys kaikenkaikkiaan :)
Sairaalassa oltiin 1,5 vuorokautta jonka jälkeen laskivat meidät kotiin. Oma olo on kohtuu hyvä, istua vaan ei pysty, ainoastaan persusta (toi etusysteemi tuntuu olevan ihan kunnos, persuksen puoli ei ??) ja selkää särkee, enkä muistanut että noi jälkisupistukset ja pukamat on NIIN inhottavia ja kipeitä (!!)... no toivottavasti niistä päästään. Nyt poika on siis jo melkein 6 vrk vanha, tässä vieressä justiin heräilee ja varmaan haluaa pian ruokaa taas :) Imetys lähti hyvin käyntiin ja esikoinen on vain hiukan mustasukkainen. Onneksi mies on 2 vko isyyslomalla.

KAIKILLE vielä koossa oleville muuten suosittelen hankkimaan kotiin valmiiksi ulostuslääkettä ym, koska kakkosella käyminen (ainakin mulla) on yhtä tuskaaaaaaaaaa..... :D :D
 
Säde Joo enpä olis pahaks katsonu jos olis jotain muutosta ollu ilmassa.. Mut pääasia et beebis on kaikinpuolin fine.

Mulla myös niin sekavat fiilikset sen suhteen että saisko tulla vai ei, toisaalta haluun nauttii esikoisesta ysinään ihan viimoseen mahdolliseen, mutta sitte taas toisaalta olishan se oma pikkunen jo ihan kiva saada syliin...

Am nyt pitäis joko sun tai säteen poksua koska se vähän niinku kuuluu tohon treffiperinteeseen (emmiekin hienosti jatkoi traditiota :D ) ja mä en tod usko että mulla lähtö lähellä joten... :whistle:
 

Yhteistyössä