<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa VOL.2

Täällä kaikki hyvin. supistelee kuten ennenkin muttei sarjatulena. Selkä alkaa olemaan jumissa. Eniten ihmetyttää valkovuoto, joka on tässä raskauden aikana ollut runsasta ja todella limaista, venyyvenyy vaan kun pesee tai pyyhkii :x ja nyt tänään onkin sitten ollut vetisempää vuotoa, pyyhkiessä huomaa ettei ole niin limaista. Koostumus muuttunut aivan selvästi, kiinnostavaa eikö :LOL: :LOL:

jaahassu ja sammo 34+4
 
Minä en oo tuota esitietolomaketta vielä saanu... Millä viikoilla ootte sen saanu ja mihin sairaalaan menossa? Antavatkohan kaikille semmosen??

Minäki alan tähän lyllerö-oloon kyllästyä, mutta sitten kun maha lähtee niin niitä ihania potkuja tulee heti ikävä!! :)
 
Jaahassu, kiva kuulla että sulla supparit kuitenkin pysyneet kurissa. Eipä tuosta valkovuodosta aina ota selkoa....

Innostuin petaamaan vaunut ja pinniksen vauvalle valmiiksi. Jotenkin nyt kun tuo pinnasänky on tuossa valmiina asia tuntuu todemmalta. Siinä ihan oikeasta tuhisee pian pikkuinen nyytti.

Tässä vaunut. Kuvassa näkyy teippejä jotka on viritetty kissanpirulaisen varalle. Eipä se tuolla ole ollut, mutta ei sitä ikinä tiedä....




Ja sitten pinnis. Johon kyllä tuli vielä päiväpeitto päälle mutta kuvassa se ei ole. Nyt on tuossa pinniksessäkin sairaalakassit lähtövalmiina niin helppo sitten napata mukaan kun lähtö tulee. Ja mieskin tietää sitten mikä kassi mulle tuotava sinne...



Tässä lähipäivinä mies varmaan laittaa kaukalon jalustankin autoon valmiiksi. Saa rauhassa asentaa sen sinne ja tulee ainakin oikein.


t: Solina ja Kirppunen
 
Likka-90 mie taisin saada sen pari, kolmeviikkoa sitten neuvolasta. Ja sairaalana on K-SKS


tuosta meidän pinniksestä vielä. On siis ihan meidän sängyssä kiinni. Toisaalta vähän huvitti pedata se kun luultavasti tullaan perhepedissä nukkumaan. Eli voi hyvinkin jäädä ihan käyttämättömäksi. Mutta onpahan valmiina jos vauva tykkääkin nukkua yksin jossainvaiheessa.
Ihan imetyksen takia luultavasti pidän vieressä. Mie olen niin laiska etten jaksa nousta ylös imettämään ja sitten laittaa vauvaa takas pinnikseen. Paljon helpompi kun nyytti tuhisee vieressä ja siinä voi sitten imettää. Ilman että kummankaan tarttee herätä sen kummempin.
Jos siis imetys lähtee sujumaan yhtähyvin miten kuopuksen kanssa sujui.
Jos sen suhteen on jotain ongelmia niin tilannetta sitten katsellaan sen mukaan.

-Solina-
 
Solina ihmettelit miten mut päästettiin kotiin vaikka kohtu arpinen ja supisteli. Lääkäri kyllä ehdotti osastoa, mutta kysyi sitten asunko kaukana sairaalalta. Kun kerroin asuvani vajaan kolmen kilometrin päässä sain luvan OMALLA EHDOLLANI lähteä kotiin ja vannotti minut tulemaan takaisin jos oloni muuttuisi kipeämmäksi tai alkaisin vuotamaan yhtään mitään. Synnytys sairaalanani toimii KYS täällä Kuopiossa.
Illalla mietin kyllä moneen otteeseen olisko pitänyt kuitenkin jäädä osastolle ja sovittiin miehen kanssa, että jos olo ei yhtään helpota niin aamulla käyn kirjautumassa sisään osastolle. Hyvä että odoteltiin aamuun saakka; illalla nukkumaan mennessä otin 1500g Panadolia ja aamulla olo olikin taas suht normaali. Tein äsken ruuan ja sen mitä siinä olin jaloillani alkoi taas kovetella vatsaa... Et lepo vaan.

Solina kerroit tosta sun vatsa kovenemisista. Mullahan on pitänyt tuota kanssa pidemmän aikaa jo ja nyt tosissaan tällä viikolla maanantaista saakka se alkoi ollakkin kokoaikaista. Ja syy oli siis se supistelu. Itsekkään en niitä supistuksina pitänyt ja siksi olinkin aika yllättynyt eilen.
Mulla muuten samalla tavalla seurataan kohdun kuntoa nyt tiheeseen tää loppu aika. Kohdun repeymän jättämä arpi ja kaksi sektio arpeahan mulla siellä on kohtua "heikentämässä", tähän asti kuitenkin päästy kommelluksitta:headwall: "koputtaa puuta"... Sektio aikaa mullekkin ensin luvattiin viikolle 38 nyt sitten viime polikäynnillä lääkäri alkoi miettimään et pitäskö kuitenkin odottaa lähemmäs laskettua kun vauva niin pienikokoinen. Nyt vähän jännittää mitä meinaavat sektio ajaksi laittaa kun supistustoiminta kuitenkin on aikas vilkasta!

NK33+6
 
Ei oo esitietolomaketta mullekaan annettu ja Helsingissä oon. No, pitänee kysellä tiiistaina kun on aika neuvolaan.

:attn: Onko muille tullut uudelleen niitä kohdun repäisykipuja/kiinnikkeiden venymiskipuja? Mulla niitä oli alkuraskaudessa ja jonkin verran sen jälkeenkin ja sitten oli pitkään poissa kunnes nyt taas alkanut uudelleen. :/
Keljun tuntuista.


Ruttana & Beanie 35+3 :heart:
 
kiva että jaahassulla on olo vielä hyvä :D

ja solinalle kanssa tsemppejä, sulla tuntuu olevan koko ajan jotain ihme kipuiluja :/

kadak täällä nolo vähän ristiriitainen mielialan suhteen. välillä oon oikein iloinen ja onnellinen raskaana oleva ja välillä todella msentava olo tähän yksin oloon :ashamed: vähän niinkun missstar kertoi niin tuntuu vaan että on yksin ja tekemättä mitään :headwall:

neuvolassa on puhuttu tästä yhdessä mihen ja neuvolantädin kanssa. meiilä menee niin että mies on perussuomalainen mies, joka ei pienestä ressaa. mä taas haluan kaiken olevan täydellistä ja suunnittelen kaikki, yleensä vielä paperille rustaan asiat niin pysyy paremmin hallinnassa.. sitä sitten puhuttiin että mitä siitä vauvan kanssa tulee kun mies on vaikka vaippaa vaihtamassa ja mä kyylään olan takaa että kaikki menee oikein :LOL:

molempien pitää siis ajatella. mun että kaiken ei tarvitse olla niin täydellistä ja miehen , että on oikeesti tärkeetä vaihtaa vaippa kun se on likanen ja muistaa pestä kädet kun tulee kotiin yms. pikkujuttuja :headwall:

saa nähdä kuinka meidän vauva arki lähtee käyntiin..

apuva :eek: päätä särkee ja alapaine 86, yleensä kotona 65-70. neuvolassa aina n. 80. pitänee tässä seurailla, josko olisi koholla vaan kun jännitän..

tein juuri kaksi pizzaa: jauheliha, tomaatti, mozzarella, punasipuli ja kinkku, pepperoni, mozzarella ja punasipuli :p pohjatkin tein itse ja hyvää tuli!! siinä kyllä touhutessa alkoi taas sellaset menkkakivut että oli välillä pakko istahtaa.

oon alkanut kanssa tarkkailemaan millasta limaa tulee. irtoaako limatulppa aina ennen synnytystä? siis sehän voi irrota paloissa vaikka kaks viikkoa ennen synnytystä, mutta irtoaako jokatapauksessa aina..? hieman verilimaa olen bongannut kahteen kertaan raskauden aikana. toisen viikolla 13+ ja toisen 25+. tämä tuskin oli limatulppaa..

mä oon ihan innostunut noista hiihdon mm-kisoista ja mäkihypystä :D äskönkin yksin kattelin koko yhdistetyn hypyt, vaikka kestikin hurjan kauan.. hyvä suomi: kolme suomalaista lähtee 2. 3. ja 4. hiihtään :D JEE JEE!!

kauhia romaani taas, sori :ashamed: lähdetään kohta porukoille saunomaan kunhan mies kotiutuu. on ollut auraamassa aamu kuudesta kun samalla lähti lippuja nostaan, tulee kotiin kun on liput laskenut ja toivottavasti ei tule keikkaa enää tänään :saint:

JJ-t ja Joona 35+1
 
NuuttiKyllikki, mulla sama tilanne. Eli kohdussa 3 arpea, yksi repeytimisestä ja 2 sektioista.
Varmaan muuten nekin vaikutttaa että miten repeytyi ja miten saatiin hoidettua noihin ohjeisiin.
Mullahan se tuli kesken synnytyksen, oli 6 senttiin auki ja kaikki eteni hyvin kunnes pääsi repeytymään. Sitten onneksi pääsin pian hätäsektioon. Selvittiin säikähdyksellä. Repeytymä oli vissiin n. 4cm ja saatiin hyvin paikattua.
Mulla lisää varmasti sekin osastolle joutumisen riskiä kun sairaalaan on tosiaan 70km matkaa. Niin ei sinne kauhean nopeasti pääse.

Mutta lepäilehän sie nyt tosissaan. Hyvä että olosi helpotti edes vähän.

Eipä noista lääkäreistä ja sektiolupauksista ota selkoa..... vissiin siihen joutuu kuitenkin parinpäivän varoitusajalla vaikka kuvitteli että sen saa hyvissä ajoin ja kerkee valmistautua.

No voi kökkö jos noi kovettumiset onkin supisteluja. Miksi ne eivät sitten helpota välillä yhtään?? Vaan vatsa on tosiaan parikin tuntia putkeen ihan kivikova. Kaljatynnyri omasta takaa :LOL:

Mulla on muuten tullut nyt kipuja just tuonne alavatsaan, arpiselle alueella missä se repeytymäkin oli. Toivottavasti ei tarkoita että olisi alkanut merkittävästi heikentymään. Edellee, onneksi tiistaina on se äippäpoli. Mulla on tohtorille pitkä lista valitettavana asioita.

t: Solina joka tänään roikkuu netissä jatkuvaan ja mönkijä masussa
 
Juu, JJ-t mulla noita kipuiluja tuntuu valitettavasti riittävän. Osa syynä varmasti se että kohtu on sen verran arpinen. Ja lisäksi kun olin ennen joulua siinä umpparileikkauksessa niin on vatsa joutunut nyt aika koville.
Mutta eiköhän nämä sitten ala helpottaa kun saadaan pikkuinen turvallisesti masun tälle puolelle.

Koetahan JJ-t ottaa rennosti että saat verenpaineet laskemaan ja nauti saunan leppoisista löylyistä.
 
Heippa kaikille!
Mä oon ollu totaali pimennossa tästä ketjusta, mutta nyt tää taas toimii...jeee

Täällä kipuilee itsekukin...kohta alkaa kunnon sarjatuli kun vauvoja rupee tulemaan :LOL:
Mulla on lepo auttanut ihanasti oloa, vaikka öistä ei mitään tulekaan. Kipeät supistukset on loppuneet ja kohdunsuuntilanne pysynyt onneksi samana.
Kuopus jäi pois päiväkodista ja esikoinen jatkaa eskarin loppuun. IHANAA olla taas kotiäiti!

Vauvan tavarat on valmiina ja kaukalo saadaan kunhan vaan haetaan. Kyllä tää loppuaika todella ottaa koville varmasti kaikilla, mutta mä lähetän :hug: kaikille ja toivotaan että kevät jo tulisi.

Olemmeko päättäneet jo kellonajan ja paikan tapaamiselle? Anteeksi jos toistan aiempaa, mutta tosiaan en ole saanut tätä palstaa auki moneen päivään eli pihalla kuin lumiukko :LOL:
Yritin kurkkia aiempia juttuja mutta en löytänyt.
Aurinkoista lauantaita teille ja koettakaa jaksella vielä vähän :D
Superheppuli ja "Helena" 33+6
 
Luin taas kaikki jutut enkä muista juuri mitään mitä piti kommentoida :headwall:
suonette anteeksi!
Oltiin aamupvällä katsomassa kun mies hiihti kilpaa tuolla liiton kisoissa ja nyt on vielä pelaamassa sählyä.
Ja mä olen aivan rättipoikki, siis selkä on ihan tuusan paskana :'(
eli mulle ei käy:istuminen,seisominen,käveleminen...ei mikään kun kaikki käy selkään :p

Paras asento olisi sellainen etukumara mutta en ole vielä tohtinut tuossa lähellä olevasta palvelutalosta rollaattoria pölliä keneltäkään vanhukselta...pääsisköhän töeko törkeydessää poliisi tv:hen? :LOL:

Mä sain sellaisen esitetolomakkeen sähköisen version täytettäväksi jo aika ekoilla kerroilla kun kävin neuvolassa..eli täytän sitä omilla tunnuksilla netissä eli näin KYS:n käytäntö ja täällä Kuopiossa.

Poika nukkuu vieläkin ja ei millään huvittas herättää sitä mutta on vetässy jo 2h unia,joten...

Onnea Usvametsän neidolle kosinnasta :flower: .Mäkin olen kosinut mutta en mielestäni ole saanut mitään vastausta vaikka nyt kun sanoin ett tää taidetaankin jättää mun nimelle niin tuumas ett kyll me sille asialle tehdään jotain ett kaikki on samalla nimellä, sitten kun et ole enää raskaana ja noin kiukkuinen :wave: , mitä minäkö B)
Meillä on kuulemma kanssa sovittu häät 2010 vaikka en mä tollasta muista meidän sopineen.

Olo on erittäin tukala, kaveri potkii rakkoon ja puskee pyllyään kylkiluihin ja rinnan alle välillä niin ettei meinaa henkeä saada, plääh mä olen niin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen.ja turvottaa niin maan perkeleesti :headwall:

Ukko menee vielä illalla johonkin iltajuhlaan, pyysi muakin mukaan mutta hei, kamoon siis meenks mä sinne farkuissa ja ecco kengissä->tanssiravintola!!!joo täss olis yks hehkee ryhävalas vähäks oon ihana...ei kiiiitooooss!

Synnytystapa-arvio 2 vkon päästä ja saas nähdä mitä tapahtuu?

Nyt pakko herättää toi poika, sii juu!

Lis69 34+1
 
Hii, hyvä Usvis :)

Solinalla söpön värisiä vaatteita kassiin menossa :) Meillä kaikki ruskeita, keltaisia, oransseja ja vihreitä...Lahjaksi varmaan saa sitten hempeämpiäkin - voisi kuvitella. Pitäiski laittaa yksi koneellinen pörräämään.

Ja kiitos kaikille kommenteista. MisStar, toi tekemättä mitään aika tuntuu niin tylsälle ja varsinkin kun on paha olo, niin ei vaan jaksa millään mitään tai edes voi. Turhauttavaa. Mutta ei meillä ole enää tätä aikaa kauan jäljellä, sitten tosiaan alkaa ihan uusi ja outo vaihe - ainakin meille esikoita odottaville!

JJt - täällä toinen urheiluhullu ilmoittautuu ;) en oo pitkään aikaan katsonut näin paljon talviurheiluja kuin tänä keväänä. Mua vähän jännittää, ettei mies tajua, kuinka tylsää on vaan olla kotona ja se ei tajua auttaa / osallistua tarpeeksi. Kun en mä väsyneenä vaan jaksa tehdä kaikkea yksin ja suututtaa siivota senkin jälkiä, kun tuntuu, että esim. tiskikoneen täyttö ei voi olla niin vaikeeta. Ja ei se pahalla tarkoita mitään. Sen tiedän kyllä. ja se välittää ja osallistuu, muttei ehkä osaa...ja jännittää, millaiseksi tää sitten muuttuu vaavelin kanssa. En haluais muuttua itse miksikään raivottareksi :LOL:

Hullua, että oon lomalla. En tajuu tätä vieläkään.

k&o 34+5
 
Onnea usvis!! :) :flower:

Esitietolomakkeesta Meillä (eli täällä päijät-hämeessä) annettiin täytettäväksi viikon 30 aikoihin.

UUhh..Siivosin just kolme tuntia putkeen.Nyt sattuu joka paikkaan ja pitäs lähtee kauppaan.Kauppa on kyl ihan vieressä mut on iso market niin siellä kestää aina sata vuotta ja kun unohdat jonkun jutun niin saat kävellä taas kilometrin kaupan toiselle puolelle |O
On niin nälkäkin et ihan tärisen kun en oo syönyt koko päivänä mitään...Eiliset fetasalaatin jämät söin mut oli sellasta vetistä litkua YÖK! :x

Sori valitus..Ei saa ilmeisesti päästää itteään näin nälkäseks kun tulee näin pahalle päälle :LOL: Miehen onni ettei oo kotona :D
 
nyt on kyl pakko purkaa.. :'(

mies on tehnyt meille jo pidemmän aikaa lasten huonetta ja sen takia kestäny kauan ku uusittiin myös lattia, katto ja seinät.. no mulla koko ajan paineita ettei huone tule ikinä valmiiksi, kaiken lisäks tänään piti tapetoida niin eikös tuo mies o kipee (meillä liikkeellä mahatautia) ny se on nukkunu tos sohvalla jo 3 tuntia..eli taas jää tapetointi.. huomenna pitäs mennä kihlajaisiin ja ens viikolla miehellä on iltavuoro et näyttää taas siltä et huone ei o valmis vielä ensi kesänäkään.. ymmärrän kyl et taudeille ei voi mitään mut jumankauta onko pakko olla kipee aina kun ois jotain tommosta hommaa..ja kun tuo esikoinen pitäisi saada muutettua sinne ainakin kuukausi ennen kun vauva syntyy ettei käy niin et vauva tulee ja sit vast siirretään toi esikko, no mustasukkaisuushan siinä iskee no la on 17.4 et ei hirveesti o aikaa.. sit viel esikon vaattet on tällä hetkellä lipastossa johka pitäisi laittaa vauvan vaatteet kun esikolle kootaan oma vaatekaappi.. siis kaikki vauvan vaatteet viellä ullakolla, nekin pitäisi vielä pestä. myöskään sairaalakassia en o pakannu ku jotenkin vaan nää asiat masentaa.. :'( no tulipahan purettua ja helpotti vähän mut silti meinaa stressi ja paniikki vallata mielen..
 
Onnea usvikselle

jouduin sitten tänään aamulla käydä tk-päivystyksessä kun lähti jo lonkka toiseen kertaan alta kun olin suihkussa. onneks sain kiinni lavuaarista etten taas lentäny. ja selkää on särkeny koko yön ja tän aamun. sain sitten kortisonipiikin ja nyt vähän helpottaa mutta kun on päivän ollu liikenteessä niin taas jo jomottaa.. josko tuo lepäileminen auttas asiaan. ja stressiä pukkaa ton huutavan lapsilauman kanssa joten kummakos tuo kun suppaileekin. (siis tänään on lapsilla joku huudetaan kaikki yhdessä kuorossa ja juostaan anopilla ympyrää ja hajotetaan paikat päivä :kieh: )

Nellah ja Toni 35 *pokspoks*
 
usvis onnea!! :hug:

tänään käyny jo kaks kertaa lenkillä.. kertoneeko siitä kui tylsää on!!! |O huoh... :(
kävin eile illal pitkäst aikaa siel saunassa ja vähäks oli ihanaa! :) nyt oon alkanu lenkkeilee vähä enemmän ja pikkasen parempi on toi oloki ollu.. paitsi mitä sit iltasin selkä iha jumissa! mut ei haittaa.. alan jo tottuu näihi kipuihi :D nipistelee ja supistelee (mut onneks suurin osa kovettumisii vaa)

ziki ja kerttu 32+1
 
Onneks mies tuli just kotii ja alko laittaa ruokaa :) Ni ei ite tarvii ku oon niin poikki.

Solina Onks toi teidän pinnasänky ikean?Näyttää vähän samalta kun meidän,mikä tosin on vielä osissa tossa eteisessä.

Saatiin tänään myös hoitopöytä ja sitteri mitkä on myös eteisessä kun ei mahdu vielä makkariin.Eli jos vauva syntyy nyt niin sen "huone" on sitten tossa eteisessä ja "vaatekaappi" olohuoneen lattialla :D Mä olen niin saamaton :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
nyt on kyl pakko purkaa.. :'(

mies on tehnyt meille jo pidemmän aikaa lasten huonetta ja sen takia kestäny kauan ku uusittiin myös lattia, katto ja seinät.. no mulla koko ajan paineita ettei huone tule ikinä valmiiksi, kaiken lisäks tänään piti tapetoida niin eikös tuo mies o kipee (meillä liikkeellä mahatautia) ny se on nukkunu tos sohvalla jo 3 tuntia..eli taas jää tapetointi.. huomenna pitäs mennä kihlajaisiin ja ens viikolla miehellä on iltavuoro et näyttää taas siltä et huone ei o valmis vielä ensi kesänäkään.. ymmärrän kyl et taudeille ei voi mitään mut jumankauta onko pakko olla kipee aina kun ois jotain tommosta hommaa..ja kun tuo esikoinen pitäisi saada muutettua sinne ainakin kuukausi ennen kun vauva syntyy ettei käy niin et vauva tulee ja sit vast siirretään toi esikko, no mustasukkaisuushan siinä iskee no la on 17.4 et ei hirveesti o aikaa.. sit viel esikon vaattet on tällä hetkellä lipastossa johka pitäisi laittaa vauvan vaatteet kun esikolle kootaan oma vaatekaappi.. siis kaikki vauvan vaatteet viellä ullakolla, nekin pitäisi vielä pestä. myöskään sairaalakassia en o pakannu ku jotenkin vaan nää asiat masentaa.. :'( no tulipahan purettua ja helpotti vähän mut silti meinaa stressi ja paniikki vallata mielen..
Meillä oli viimeks ku ootin niin pesuhuonerempp aja keittiöremppa alla..Mä sit laitokselta käsin valittin keittiöön rivatki ja mies oli kuvannu sit videokameralla keittiötä et nään millanen se oli..
:LOL:
Eniten ressasin sitä et jos ei kylppäriremppa valmistu ajoissa ku ei ollu pesuallasta..Mut kaikki oli valmista kun pääsin kotiin joten oli ihana tulla vaavin kaa uudistuneeseen kotiin.

Mut miepä sainki uuden stressin aiheen..Joudun aloittaan itte työt taas jo touko-kesäkuussa kun työntekijä ottaa ja lähtee eteläsuomeen..Nyt ne sit oli sen päättäny..
Mut ajattelin et alotan vaan tekemällä iltoja tms niin et mies tai joku muu voi vahtia lapsia et ei tartte hoitoon vielä viedä..Kyllä pikkasen tympii kun ajattelin et saa vaavia hoidella ja touhuta pihalla kesän..
Mut ei voi mitään..ittepä aloin yrittäjäks ja itteppä halusin näin pian lapsen (yritys ollut vasta vähän yli vuoden)
Mut voinpahan ainaki sanoa et taas tulen lujemmaks ku on vastoinkäymisiä.Nyt vain raskaana ollessa ei oikein ole kiva kun tollasia ylläreitä tulee kun on itku herkässä..Pelkäänki et jos pian masennun..


Mutta tapahtui tänään kivaakin..Me päästiin maailman söpöimmän tyttövaavin kummeiksi..
Vauvan äiti on vissiin thaimaalainen ja iskä on ihan suomalainen.Siis niin lutunen nappisilmä et ei toista.
Hänellä oli jo toinenkin tyttö ja meinas et on kateellisena kattonu niitä joilla on poikia.Mä sit taas sanoin et mä kattelen tyttöjä.Se sit murjas vitsin että vaihetaan sitte seuraavat jos vielä tulee samaa sukupuolta..Luoja ku voiski omalle lapselle saada sellaset silmät ja ihon..
Se laps on ku nukke!!! Tais päästä lellikki kummilapsen osaan :D
Vitsi siellä oliki kuuma ja mie olin sit varautunu villatakilla niin arvatkaas vaan oliko sormet turvoksissa!!! Sit ku piti ristiä kädet niin tuntu et ei saa ristiin käsiä.. :|

Aika moni joutuu jo hyppään tarksituksissa yms..Mä en tiiä pitäskö munki herkemmin käyä näytillä,mut enjaksa ressata.Sit tietää ainaki ku lähtö tulee et vois lähtä sairaalaan..Ja nyt kun on ens vkolla neukkuki niin jos nyt sinne asti oottelis..

Meillä on vkl harrastettu monta kertaa seksiä :eek: :LOL: :LOL: :LOL:
Vitsi et tekee hyvää pitkästä aikaa..pelottaa vaan et jos silläki on pian lisää vaikutusta noihin suppareihin..

Mut vaivoista mainittisin kyllä että selkä hajoo täälläki just ja häntäluu natisee ja paukkuu ja kaikkee..Närästää vähä väliä ja rennietä onki alkanu kuluun aika reippaasti..Turvotuksia tulee heti ku vähäkää lämmin tulee ja melkein muutenki alkaa olla sormet ja jalat turvoksissa..
Supistuksia tulee edelleen aika paljo kipeitä päivän aikana..
Ei jaksa kauaa istua samassa asennossa,ei seisoa, ei maata....
Väsyttää niin samperisti...Vaavi puskee ahteriaan kylkiluihin ja potkii kylkiin ja jokapuolelle...Kauheeta vellomista koko ajan.. Mitäs vielä..
Mut silti IHANAA OLLA RASKAANA!!! Mä rakastan tätä mahaa vaikka kivahan siitä on päästä eroonki,mut silti..

Esitietolomakkeesta..sain sen viimeks neukussa ja vkot oli jotai 30..
En vain ole viittinyt anopilta siihen vielä kysellä niiden suvun sairauksia kun se kaivelee aatamin ja eevanki aikaset sairaudet ja jostai kivikaudeltaki jos muistaa...

Noista kivuista ja vihlonnoista..Mulla ainaki tosi helposti jos kääntyy tms äkkiä niin vihlasee tosi kipeesti ja sit siihen kohtaan sattuu kauan aikaa..Mitä ne sit lie on..
Mut oikeesti tuntuu välillä niinku tää ois eka raksaus ku on niin erilaista kaikki..Saa nähä millanen synnytys tulee..
Nyt on muutes moni tuttu sanonu mahasta et tyttömaha..Saa nähä..Miten sitä malttaa oottaa et saa tietää ja nähä kullanmurusen!!

No,mut jospa nyt lopettasin jaarittelun..

Hyviä vointeja kaikille! Ja sori jos en jotia musitnau taas kommentoida tms..

Vaavimasu ja napukka 33+3
 
seksi, mitä se on =) ? kaksi kertaa ollaan taidettu harrastaa joulukuun alun jälkeen. En ole uskaltanut ettei vaan aiheuta lisää supistuksia, muttei tee kyllä mielikään. Esikkoa varrotessa mä yksi päivä ITKIN kun mies ei meinannut ruveta hommiin kolmatta kertaa sinä päivänä :whistle: Silloin teki kyllä useammin mieli, hyvä jos nyt tekisi mieli kerran kuussa, että jos tämä Sammo on poika niin se onkin sitten ainoa ero mun tyttö-poika raskauksissani.

Oli kiva päivä käytiin aamulla viemässä lapsi luistelemaan ja kerrankin se jaksoi vain meidän seurassa luistella kauemmin kuin kaksi minuuttia, hoidossa luisteli tällä viikolla puolisen tuntia :) sitten on pesty kolme koneellista pyykkiä ja vielä olisi kaksi, muttei riitä kuivaustila, vintissä olisi naruja vaikka kuinka, muttei siellä on talvisin aika kylmä niin ei viitti sinne viedä. Pari koneellista oli lakana ja pyyhepyykkiä, aah ihania nämä lakanoiden vaihtopäivät :/ Pulliakin leipaisin niin huomenna saa kahveevieraat laskiaspullia, tosin mies veikkaisi että vieraat saa ite täyttää ne, ihan hyvä idea, koska ei tiedä ketkä kaikki tulee ja jos laittaa kermavaahtoa pullan väliin niin ei pahemmin viitti pakastaakaan loppuja.

Oli kyllä taas niin sotanorsuhetki kun kellarikerroksen saunasta kapusin kolmanteen kerrokseen, voi sitä puuskutusta :LOL: Kiva kun vaunutkin saa jättää sitten kellariin ja kävellä sieltä sitten vauva kainalossa ja hyvässä lykyssä kauppakassi mukana ylimpään kerrokseen ja katsoa samalla, ettei vaan esikko kaadu rapuissa.

olisikohan meille tullut lottovoitto? hurjat kaksi riviä netissä tehtynä joista toinen oli esikon valitsemilla numeroilla
Jaahassu ja Sammo 34+4
 
Lis69 Tosiaan, oon muuten minäkin varmasti sen netissä tehny, tosin jo ajat sitten. Niin tuo nla täti sano että mielellään ennen r-ultraa jos sen täyttelis... Voisin joku päivä käyä sitä vielä täydentämässä, eikös siinä kyselty ultrien päivämääriä?? No kahtomassa kumminkin.

Tänään on tullut sitten autoiltua, reilut 100km mut ei onneks tässä vaiheessa tunnu missään. Toivottavasti ei tunnukkaan! :)
 

Yhteistyössä