<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3






Kesäkuun 30. päivä
-Piiku83...kolmas...tyttö01/06...poika10/07...OYS

Heinäkuun 1. päivä
-katta2...26v...kolmas...lapsi3,5v...lapsi7kk...PKKS
-Cassy...25v...toinen...tyttö09/07...VKS
-illuusia...toinen...KHKS
-Elisa...toinen...Kät/H
-iiris-77...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 2. päivä
-uc1...29v...ensimmäinen...JS
-nannuz...19v...ensimmäinen...K-SKS

Heinäkuun 3. päivä
-Puddin...toinen(1.yhteinen)...lapsi8v
-Sompa...ensimmäinen
-Siiseli81...viides...poika01...poika03...pojat06

Heinäkuun 4. päivä
-Kata78...kolmas...lapsi5v...lapsi3v...
-Piku81...28v...toinen...poika01/08...OYS
-ripsatti...viides...tyttö00...tyttö02...poika03...tyttö07...L-PKS

Heinäkuun 5. päivä
-linneaborealis...kolmas...poika3v...poika6v
-joannah...26v...kolmas...poika02/03...poika07/04...Nkl/JS
-witchi...27v...toinen(miehelle 3.)...poika06...TYKS

Heinäkuun 6. päivä
-johnu83...ensimmäinen...TAYS
-ladymama...neljäs(miehelle 3.)...lapsi97...lapsi03...lapsi06...HYS
-Emppu85...23v...ensimmäinen

Heinäkuun 7. päivä
-Kolmasko...kolmas...TAYS
-merlin...30v...toinen...tyttö02...TYKS
-MammaMaraKisu...23v...toinen...tyttö01/04...SatKS
-tessak...34v...ensimmäinen...NKL
-katja-81...kolmas...tyttö05/05...poika03/07...SatKS
-Inkalilla...29v...kuudes(1.yhteinen)...lapsi11v...lapsi8v...lapsi6v
...lapsi5v...lapsi2v

Heinäkuun 8. päivä
-Vappupekoni...kolmas...lapsi04...lapsi06...OYS
-Skorppan...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 9. päivä
-Äiti-Kengu...35v...viides(3.yhteinen) ...lapsi01/06...lapsi06/98...lapsi08/05...lapsi01/07...VAS
-mievaa...21v...toinen...poika 01/08...
-MiNiA...33v...kolmas...poika05/05...poika03/07...SAS
-jedvenna...ensimmäinen
-sedrik...toinen

Heinäkuun 10. päivä
-uusiomami-77...31v...kolmas...tyttö97...tyttö99...PKKS
-Tuuliina84...24v...toinen...lapsi05/04...K-SKS

Heinäkuun 11. päivä
-Käärme...kolmas...lapsi04...lapsi06...KYS
-Aava-...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 12. päivä
-Viuvauvou...toinen
-Daria79...29v...kolmas...poika01/01...11/02...LKS
-Mureena...31v...toinen...lapsi96...KHKS

Heinäkuun 13. päivä
-äityli-84...kolmas...tyttö05...poika07
-kukkaiskeiju...23v...ensimmäinen...K-SKS
-Hemu1...ensimmäinen...PKKS?
-DJ Mussukka...28v...toinen...tyttö12/07...LS

Heinäkuun 14. päivä
-Mansku72...toinen...lapsi1v...K-HKS

Heinäkuun 15. päivä
-Tiara...ensimmäinen...K-HKS
-Rosaruusu...36v...neljäs...poika06/97...poika02/99...tyttö03/07
...enkelipoika05/08(rv28+3)...HYS
-Jousku...23v...ensimmäinen...EKKS
-Sussoo...kolmas
-päärynärouva...28v...kolmas...tyttö08/04...poika02/05...K-SKS
-toivova-84...24v...ensimmäinen...Kät

Heinäkuun 16. päivä

Heinäkuun 17. päivä
-jouvauva...29v...toinen...poika12/07
-Terppa78...30v...ensimmäinen...TAYS

Heinäkuun 18. päivä
-LEAL...toinen...tyttö07...SatKS
-haidi1...toinen...poika06
-Pömpelipötsi...toinen...tyttö07/04
-pinkeärouva...toinen...tyttö09/07...TYKS

Heinäkuun 19. päivä
-coo...31v...ensimmäinen...

Heinäkuun 20. päivä
-Jekkuli...ensimmäinen
-NanMam...26v...toinen...poika1v2kk
-Tinnaa...ensimmäinen...PKKS
-katka86...ensimmäinen...SAS
-pilvilinna...29v...esikoinen...NKL
-Jouska...28v...ensimmäinen...SatKS
-babjuska...25v...neljäs...tyttö08/00...tyttö01/04
...tyttö08/05
-kata-74...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 21. päivä
-Oprah...toinen...poika12/06...KOS
-Kissansilmä...30v...kolmas...lapsi00...lapsi02...MKS
-MinsQ...27v...toinen...tyttö11/07...TAYS

Heinäkuun 22. päivä
-Heather...toinen

Heinäkuun 23. päivä
-wiivi84...24v...kolmas...poika10/04...tyttö06/08...LS
-mamarosa...kolmas...ulkomailla

Heinäkuun 24. päivä
-Maaemo...ensimmäinen
-onnijuuli...24v...toinen...lapsi06...HYS

Heinäkuun 25. päivä
-Jinkywinky...25v...toinen...tyttö05...KYS
-Zira...neljäs

Heinäkuun 26. päivä
-mantelirusina...23v...toinen...poika07

Heinäkuun 27. päivä
-tavallinentanja...22v...ensimmäinen...KYS
-pikkumuksis...27v...toinen...poika05...OYS
-Nappa...27v...toinen...poika06/07...Kät/H

Heinäkuun 28. päivä

Heinäkuun 29. päivä
-Talviyö...ensimmäinen...OYS
-Kesäheinä07...toinen...tyttö12/05
-Mariia77...ensimmäinen(miehelle 2.)

Heinäkuun 30. päivä
-Annora...toinen...lapsi3v...SEKS
-stellina...ensimmäinen...TAYS
-Vaakkis82
-Hattarapilvi...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 31. päivä
-meelaie...23v...toinen...poika04...








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------
Vanha pino - Heinäkuun helistäjät Joulutunnelmissa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1259375


Keskenmenon kokeneet:

Katalin :hug:
Pia87 :hug:
Indica :hug:
Nasu-85 :hug:
Nemu :hug:
Mamma Muu :hug:
Junnu :hug:
Happihyppy :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
Heinämassu :hug:
Kike79 :hug:
Meritähti :hug:
Leinikki :hug:
murppa86 :hug:
Hilmuska :hug:
mammaRoi :hug:
Murmelin :hug:
mymmyryy :hug:




 
Yksinkö täällä saa hengailla? :saint:

Sori kun kesti uuden pinon teko. Uusi vuosi vietettiin kaveripariskunnan luona, molemmat emännät raskaana. Sitten lähdin heti äitini ja lapseni kanssa sukuloimaan, mutta tässä se pino nyt on!

Mä yritin etsiä semmoisia pieniä vaaleanpunaisia ja -sinisiä sydämiä, olis voinut laittaa pinoon "koodin" että kuka odottaa poikaa ja kuka tyttöä. Ei löytynyt, tietäiskö joku mistä sais? Kertokaa jos teillä on jotain muita toivomuksia tai muutosehdotuksia pinoon. :wave:
 
Ihana on uusi pino!! Kiitos Cassy =)

Tänään vaihtu viikko, nyt on alkanu tosissaan pelottaa 13.1 oleva nt-ultra.. nyt on ollu jo hieman parempi olo.. voi,kumpa kaikki olisi kunnossa! Tuolla kotidopplerilla olen koittanut leikkiä, mutta ei onnistu. meinasin eilen jo lähteä viemään koko vekotinta takaisin siskolleni..kun meni hermot siihen toivottomaan etsimiseen... no, onhan se vielä aikaista näilläkin viikoilla, mutta kärsimätön, kaikki mulle heti-luonne kun on, niin ei malttaisi millään elää epävarmuudessa. Ja lailla pitäis kieltää kaikki keskenmenoistalukemisjutut tässä kohtaa raskautta...

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille :heart:

Murmelin ja Pikkumurmeli 11+0
 
Cassy:mulle kelpaa sun sivut ihan mainiosti =)
Minä olen kipeenä ja jouduin ilmoittaan töihin etten pääse huomenna :ashamed:
Mies tuossa kysäis,että johtuuko mun huono olo siittä,kun en liiku :(
Tiedän,että liikuntaa tarvii lisätä,mutten sitä tee flunssaisena enkä pahimmassa kuvotus vaiheessa.JOka onneksi on rauhoittunut.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!

äiti-kengu ja pikku-kengu 14+0 :heart:
 
Mitähän mun piti kommentoida...jäi sinne vanhaan pinoon ne mihin piti sanoa jotain...

Ainiiin! Painon noususta täällä oli puhuttu. Mulla on laskenut paino jotain kilon siitä kun tulin raskaaks...aika peruskokonen/hoikka olen aina ollut (163cm/52-55kg). Nyt ennen raskautta painoin 54 ja nyt on enää jäljellä 53 vaikka tissitkin on turvonnu... :D oon kyllä oksennellu jonkun verran ja toisaalta, mä olin aiemmin ihan hullu karkki/suklaa addikti...meni kyllä joka päivä varmaan levyllinen suklaata tai karkkipussi, nyt raskausaikana ei vaan tee mieli mitään makeaa, eli karkit ja suklaat on jäänyt kokonaan pois. Varmaan nuokin aika paljon vaikuttaa. Masu on kuitenkin pömpistynyt, ei oo enää omat farkut kivat päällä, ihan päivällä joo, mutta iltapäivästä ja syödessä saa kyllä avata nappia ja vetskaria. Semmonen pieni kumpu tullut näkyviin jo :D

No siinähän olikin aika lailla omaa napaa... Yöllä kuuntelin sydänäänet töissä, ja siellähän se jyskytti heti kun laitto anturin masun päälle.150-160 jumpsutti ja kovasti liikkuikin siellä.

Murmelin: Noilla viikoilla voi olla vielä kohtu sen verran piilossa ja alue josta sydänäänet kuuluu on sen verran pieni että voi olla vaikea löytää. Kannattaa kokeilla niin että makaa selällään, jalat koukussa ja yrittää kuunnella aika lailla siitä häpyluun yläpuolelta, vähän kääntää melkein sinne häpyluun allekin. Virtsarakkohan vähän nostaa kohtua, että voihan sitä kokeilla kuuluisko helpommin jos ei oo rakko ihan tyhjä. Kyllä ne sieltä löytyy, malttia vaan :D :hug:

Kukkaiskeiju ja Pööpöti 12+6
 
Heipsis.. pakko tulla heti merkkaamaan uusi pino ettei huku ;) :whistle:

mua jänskättää enkä millään malttais odottaa 7.1. jotta näkis että monta meitä oikeesti on ens kesänä :D ei ois enää montaa päivää ja ultra aikaki on jo 7.30 ..ei tarvii kokopäivää jännätä.


wiivi84 & ?? 11+3
 
Kiitos taas Cassyllle uudesta pinosta, hyvä on!! :)

Äiti-Kengu, täällä toinen "vähäinen" liikkuja, ei tosiaan ole tehnyt mieli kovin kummoisiin suorituksiin näiden olojen kanssa, eikä auta vaikka kuka hokisi että olo voisi helpottua, sitä kun ei muut voi tietää miltä juuri itsestä se olo tuntuu!
Mä elän vähän siinä toivossa että oloni alkais parantua ja jaksaisin jopa ruveta ihan jumppaamaan, tänään käytiin luistelemassa ja kävelyllä ja ihan hyvältä tuntui nyt. :)

Huomenna mulla on toinen neuvola ja poika pääsee mukaan, vähän jännittää taas että onko kaikki kunnossa.. Hope so!!
:heart:

 
Moi

Kiitos Cassy päivityksistä :flower: :)

Minä myös tunnustan liikkuvani nykyään supervähän :ashamed: pakko tästä reipastua...

Onko muuten netissä jotain laskuria tms.josta vois kattoa monesko raskausviikko menossa.... laskettu aika ultran mukaan 9.7. mun joittenkin mun laskelmien mukaan nyt olis 13+2, mutta huomasin että Äiti-Kengulla sama laskettuaika mutta rv.14 ?
Vaikka ihan sama mikä viikko milloinkin on menossa kunhan vauvat pysyy matkassa mukana loppuun asti =)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille
:wave:


-MiNiA-
 
Heippati.

Kiitokset täältäkin Cassylle uudesta pinosta :flower:

En nyt oikein muuta malta kirjoitella kuin pikkaisen omaa napaa vain,
olo ihan suht ok ollut, tänään, viime viikko siis menikin oksentaessa, töistäkin piti lähteä parina päivänä kesken pois kun ei tullut mitään.
Mutta en halua valittaa, kestän mitä vain kunhan saan myttyni sitten kesällä syliin. :heart:

Tuolla edellisessä pinossa oli noista seksihaluista, täällä ainakin tunteet käy todella kuumina, paljon ei tarvii lämmitellä että halut syttyy, onneks miehellä sama homma niin viikonloppu melkein kokonaan mennytkin peuhatessa. :LOL:

Painon noususta en osaa sanoa, kun ei ole vaakaa kotona mutta en usko että kummoisia on tapahtunut kun ei se ruoka meinaa aina oikein sisällä pysyä..

Mutta nyt on jälleen mentävä, vatsa huutaa ruokaa.

Ainiin, laitoin jo yhden kuvan tuonne alkupuoliskon masukuviin..
Olisi kiva nähdä muittenkin masuja jo. :heart:

Tinnaa & Mytty 11+6
 
MiNiA:silloin,kun kävin varhais ultrassa,niin la olis sen mukaan7.7.Ite meen sen mukaan,mutten ole Cassya pyytänyt vaihtaan.
Painon noususta en tie mitään en pahemmin ole puntarilla käynyt.
Jaahas nuorimmainen haluaa huomioo.
 
Moro moro!

Kiitokset Cassylle uudesta pinosta! Hieno on =)

Painonnoususta oli puhetta, joo onhan sitä tullut varmaan se kolme kiloa - nyt en ole joulun jlk edes vaakalla uskaltanu käydä.. :ashamed: Tosin meillä terkassa näyttää se vaaka 1,5 kg enemmän kun mitä kotona, joten...selityksiä selityksiä =) Noh, toisaalta ed raskauksissa tullut ekassa 11 kg ja toisessa 15 kg, että kunhan noissa lukemissa pysyis. Kaikki on kuitenkin pois lähtenyt muutamassa kuukaudessa synnytyksen jälkeen. En stressaa mutta yritän kyllä syödä terveellisesti ja liikkua. Ja kylläpä tuo liikunta on täälläkin suht vähälle jääny, aika pitkälti lasten kanssa pihalla oloa vaan, kävelyä ei niinkään paljoa.

Minäkin kaipaan masukuvia =) yksi masukuva otettiin joulun tinoilla, kun vaan sen osais sitten tänne laittaa :/

Täällä olo ihan ok, aika paljon vielä väsyttää - johtuneeko rauta-arvoista ja alhaisesta verenpaineesta sitten. Seur neuvola onkin reilun vkon päästä.

Eipä muuta tällä kertaa :wave:

katta2 ja mörö 14+4
 
Uusi vuosi meni onneksi rakettien ja ystävien seurassa tosin myös kovan närästyksen merkeissä:(

Olette puhelleet sänkypuuhista ja täytyy sanoa että vähemmän on kiinnostanut kuin ennen mutta sitten joskus tulee oikein kunnon into päälle :D Tosin tuo pahointvointi varsinkin iltaisin on kyllä verottanut asiaa

Painon noususta en uskalla mennä puntariin neuvolan puntari näytti ainakin mun mielestä 2kiloa enemmän kun kotipuntari mutta on tullut ainakin 2kig silti lisää :kieh: ei voi mitää ku npitää yölläkin syödä ainakin parikertaa ja jugurttia vedän että ei närästäisi. makeatkin maistuu aina ruuan jälkeen ja aamuisin. En ota hirveää stressiä silti laihduttelen sitten raskauden jälkeen:)

Itse otin masukuvan viikko sitten ja hui miten iso maha mulla on, tää on pompsahtanut niin hyvin näkyviin. Esikon aikana maha tuli joskus rv20 jälkeen esille vasta eikä kilojakaan nyt ole kun 5kg enemmän kun esikon aikana. En tiedä kuinka kauan voin peitellä koulussa tätä kuka huoma aensin. TOivon että saa pidettyä salassa tonne np-ultraan asti joka on vasta 19.1 kuinka sitä jaksaa odottaa?????

Ensi viikolla on lääkäri neuvola jos siellä yritettäs kuunnellä sydänääniä. Edellisestä neuvolasta ja ultrasta ei oo viikkoakaan ja silti taas miettii että onko naperolla kaikki hyvin...siis mulla kestaa toi ultrasta tuleva ihanuuden tunne kaikki on hyvin pari tuntia ja sitten taas alkaa miettiä..mistähän tämä tällänen johtuu????

Monet kirjoittaa että on alhaiset verenpaineet ja mulla siis on "korkeat" onko muilla sellasta vaivaa että on verenpaineet koholla tai muissa raskauksissa ollut että ois kohonneet?

Annora ja napero rv 10+5
 
Iltaa ja kiitos uudesta pinosta! :)

Olipas piristävää käydä kunnon lenkillä koiran kanssa tuolla pakkasessa (-14 astetta) ja kohta pääsee saunaan! Ah! Yksi okse piti kuitenkin vääntää tuonne penkkaan... :x

Painonnoususta: Noin kilon verran tullut painoa, joulun aikaan tosiaan tippui melkein kaks kiloa oksentelun takia. Mutta kyllähän tuota vielä ehtii tulla, esikoisen aikana tuli 18kg.

Pitäisi itelläkin nappasta eka kuva massusta, enpä olekaan vielä muistanut.

Onko mahatautia tai ripulia ollut muualla liikenteessä? Mulla oli toissapäivänä ripuli eikä maha ole vieläkään ihan täysin kunnossa. :(

Nyt mies huutelee saunaan, joten sinne siis!

Pikkumuksis rv 11+0
 
Äiti-Kengu ok :)
( minun raskausviikkolaskelmia on saattanut sekoittaa se että mulla olis laskettuaika ollut edellisistä kuukautisista laskettuna 16.7. tai neuvolatätin laskelmien mukaan 15.7. ja nyt siis ultran mukaan 9.7. - vähän sekavaa :whistle: )

Annoran mietteet ja huoli vauvan hyvinvoinnista mullakin kovasti mielessä vaikka ultrassa minäkin kävin just (viime ma) :ashamed: mutta sellasta kai tää vaan on. Mulla ainakin edellisissäkin raskauksissa jonkunlainen huoli ollut ihan siihen synnytykseen ja vauvan ensikohtaamiseen asti.

Hyvät yöt :wave:

-MiNiA-
 
Iltaa.

Painonnoususta on ollut puhetta, mulla laski paino tässä alkuraskauden aikana 1,5kg, pahoinvoinnin vuoksi ei ruokakaan ole maistunut (välillä oli jopa ketoaineet koholla) . Mutta nyt vihdoin on noussut takaisin lähtöpainoon. Kyllähän noita kiloja sitten kerkee tulla, BMI toistaiseksi normaalin puolella, vaikka esikon odotusajalta jäikin 5kg, joita en vaan saanut aikaiseksi pudottaa :ashamed: . Ja nyt sitten koitan kuiten hieman pitää painon nousun ainakin normaaleissa lukemissa, ettei sitten tän raskauden jälkeen oiskin 10kg ylimääräistä mikä ei imettämällä lähde..Mulla tippui esikoisen syntymän jälkeen varmaan viikossa kahdessa se 10kg ja sit ne 5 suklaa/mässy kiloa jäi :D

Niin ja Cassylle kiitos uudesta pinosta :flower:

Ja kiitos onnitteluista punktion tuloksen johdosta :hug:

Annora Mulla on ennemminkin paineet vähän kohollaan, mutta taidan olla hieman sellaista jännittäjä tyyppiä. Esikon odotus aikanakin aina silloinkun kävin äippäpolilla tarkistuksessa ( kun esikon painon kehityksestä oltiin aikasta paljon huolissaan masussa) niin paineet olivat hurjia tyyliin 145->/85-> ja normi neuvolassa paineet olivat huomattavasti alhaisemmat..saas nähhä miten tässä raskaudessa..viimeksi olivat hiukan myös kohollaan.

Masu on täälläkin kasvanut jo todella hurjasti. Tuntuu kyllä että viimeksi oli näin iso maha vasta 6 kuulla, kai se sit johtuu siittä että se vatsanahka on jo valmiiksi löystynyt ja siksi pompsahtaa esiin..kun siis ei mulla se painokaan ole noussut..

Kukkaiskeiju: mä olen myös yleensä todella riippuvainen suklaasta varsinkin, mutta mulla ei myöskään tän raskauden aikana ole suklaataa mieli tehnyt..eskon odotusajalla tekin kyllä mieli ..johtuiskohan siittä että nyt on tyttö masussa...eikös vanha kansa sanonut et pojalta tekee makeeta mieli ja tytöltä suolaista..
ja vielä näistä vanhankansan uskomuksista (musta nää on hauskoja)...niin joko jollain on ilmestynyt se linea negra (hormooniviiva masuun) eikös siittäkin sanota että ilmestyy poika raskaudessa? Mulla se ilmeistyi jo joskus rv11 poitsua oottaessa, ja nyt ei näy vieläkään...

juu nyt pehkuihin |O

Piku ja Tintti 14+1
 
piku81: Huih, nyt kun sanoit tosta linea negrasta niin alin tota masua kattomaan...vähän niinkun siinä joku hailukka viiva olis alavatsalla...ei napaan asti kuitenkaan...näyttää enemmän musta sauman painaumalta, jännä vaan kun ei oo saumaa siinä kohdassa näissä housuissa...pitääpä ihan seurata onko vaan joku nirhauma :LOL: Mulla on kyllä ihan poika olo... :whistle: Tosin sykkeet viittas tyttöön... ;) Hih, saa nähdä...

Kukkaiskeiju ja Pööpöti 12+6
 
Kiitoksia Cassylle uudesta pinosta. :flower:

Täällä yritetään palailla arkeen. Kaksi viikkoa on mennyt lomaillessa ja tänään mies taas suuntasi töihin ja meillä tytöillä alkaa täällä arkirutiinit. Mikä lie lomaltapaluumasis heitti heti alkuun päälle, kun jo silmät avatessa kävi ärsyttämään. :/ Vaikka jo pari päivää olen hehkutellut kuinka ihanaa on saada elämä takaisin rytmiinsä, viimeviikot olleet yhtä ympäriinsä huitelua ja matkalaukkuelämää. Noooh, jos se tästä kun päivä kirkastuu... :)

Linea negra ei vielä näy. Juuri ja juuri se ehti tässä piiloon esikon jäljiltä, senverta voimakkaana oli häntä odotellessa tullut. Mä muistelin, että sanotaan tyttöraskauksissa sen viivan jatkuvan navan yli ja poikaa odotellessa viiva on ainoastaan navan alla? Mutta voin muistaa väärinkin, uskomuksiahan nämä kuitenkin kanssa ovat... Mulla oli esikkoa odottaessa pitkälle navan yli ja tyttö tuli. :)

Paino on ainakin pari kiloa noussut. Vaa-alla en hirveästi välitä yleensä käydä, joten viimesin tilanne ei ole tiedossa. Mutta pakko sitä painoa on ollut tulla, kun näin turvoksissa jo olen! Esikkoa odottaessa tuli yhteensä 15 kg, joista 10 kg lähti ihan helposti alussa, mutta ne viimeset 5 kg jäi sitten sahaamaan ja täysin eroon en niistä kertaakaan edes päässyt. :ashamed: Normaalipainoinen silti olen. Nyt syömiset on esikon odotukseen nähden lähteneet paljon epäterveellisempään suuntaan. Ruokahalut kun ovat olleet todella pahasti kateissa, niin välillä on sitten tullut syötyä mitä on yksinkertaisesti vain kyennyt. Ja kummasti etenkin rasvanen ruoka maistuisi. :whistle: Pientä ruokahalun palautumista on alkanut olla, joten yritän nyt saada nuo epäterveellisimmät naposteltavat pois, loman aikana ja reissaillessa ne kun muutenkin oli vähän liian helposti tarjolla. Kotona meillä ei yleensä moisia herkkuja edes ole.

Ja liikkuminen on ollut hävettävän vähissä! Olotilat ei ole paljoa innostaneet liikkeelle. Mutta siinäkin pitää ryhdistäytyä, enää kun ei ihan niiiin huonovointisessa kunnossa ole verrattuna muutaman viikon takaiseen! Edes kävelylenkkejä ja kotijumppaa. Yhdessä noiden ruokailutottumusten kanssa liikkuminen vaikuttaa kuitenkin mielialaankin ja yleiseen jaksamiseen.

Siinä mulla onkin uudenvuoden lupauksia: Syömiset vähän järkevämpään suuntaan ja liikkumiset kohdilleen! B) Vaikkakin saahan odottavalla äidillä vähän vapauksiakin olla... ;)

Tänään on siivouspäivä, joten hyötyliikuntaa tiedossa. Oi jos maistuisi vaan kahvi, niin se olisi nyt todellakin tarpeen. Siirryn takavasemmalle maanantaimarinoineni... :whistle: :ashamed: :wave:

mussu & monni 13+0
 
linnea negra esikosta tuli viiva napaan asti ja poika tuli, toisesta ei tullu viivaa ollenkaa ja tyttö tuli :D

nyt en oo kattonu mut tuskin on mitään viivaa..

ei mulla muuta..palailen sitten viimeistään keskiviikkona ultran jälkeen ku on jotain kerrottavaa.

wiivi84 & ?? 11+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja DJ Mussukka:
Hehee, eli näihinkään uskomuksiin ei voi "luottaa". :D

Mä vaan notkun täällä, kun tyttö ei vieläkään ole herännyt. Uskalsin jopa kupin kahvia keittää ja ei ainakaan vielä ole alkanut etomaan. Jei! =)
nii sinäkös se olit joka tulee myös lohjalle synnyttämään?? asutko siel päin vai jossain muualla??
 
linea negra mulla oli edellisissä raskauksissa navan yli asti ja molemmat ovat poikia ;)
Nyt ei ainakaan vielä ole viivaa ilmestynyt......

Hauskaa pakkaspäivää kaikille :xmas: täällä näyttää mittari -18,4 :x

-MiNiA-
 
Wiivi: Juu Lohjalle menossa synnyttämään. Ja Lohjalla asutaan. Synnärillä viimeistään siis saatetaan törmätä. ;) Sinä majailit Lohjan ulkopuolella?

Selailin tässä ajankulukseni kuvia ja laitanpa tästä sitten pari masukuvalinkkiä.
Tämä Esikon odotukselta, viikkoja kasassa 32:

Ja tämä eilen otettu kuva, viikkoja 12+6:


Että HUI!!! :eek: :whistle: Tuo maha on kyllä niin järkyttävän turvoksissa! Kuva ei ole edes illalla otettu, sillon se on vielä isompi! Ehkä sen kasvu tässä tasaantuu... ;) Esikkoa odottaessa ei tosiaan tässä vaiheessa ollut kuin pienenpieni kumpu tuossa masun kohdalla, itse sen ehkä huomasi.

No nyt alkoi pieniä heräilynääniä tytön huoneesta kuulumaan...
 
Huomenet kaikille!
Täällä pakkaslukema on -20,5
Kävin aamuvastaanotolla sain tämän ja huomisen sairaslomaa.Samalla kuuneltiin sydänäänet.Siellähän heti saatiin hyvät lukemat :heart: .Neuvola aika kun vasta on 19.1.Tosi harvakseltaan noita aikoja on :/
DJ Mussukka:ihania kuvia =)
Kaikille mukavaa pakkaspäivää.
 
DJ mussukka joo me asustellaan täällä vihdin puolella.ois kyl kiva jos sattuis olee samaan aikaan synnärillä.

ja ihanat masukuvat.. mä en kehtaa omasta ottaa ku osaksi on myös läskiä..vaikka siis aikas pömpöllä jo on mutta eipä tuosta synnytyksestä kerenny kauaa olee aikaa..

keskiviikko aamuna suuntaan siis sinne lohjalle ultraan..jännittää oikeesti tosi paljon :D
 

Yhteistyössä