<3 HEINÄMASUT Helmikuussa <3






Kesäkuun 30. päivä
-Piiku83...kolmas...tyttö01/06...poika10/07...OYS

Heinäkuun 1. päivä
-katta2...26v...kolmas...lapsi3,5v...lapsi7kk...PKKS
-Cassy...25v...toinen...tyttö09/07...VKS
-illuusia...toinen...KHKS
-Elisa...toinen...Kät/H
-iiris-77...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 2. päivä
-uc1...29v...ensimmäinen...JS
-nannuz...19v...ensimmäinen...K-SKS

Heinäkuun 3. päivä
-Puddin...toinen(1.yhteinen)...lapsi8v
-Sompa...ensimmäinen
-Siiseli81...viides...poika01...poika03...pojat06

Heinäkuun 4. päivä
-Kata78...kolmas...lapsi5v...lapsi3v...
-Piku81...28v...toinen...poika01/08...OYS
-ripsatti...viides...tyttö00...tyttö02...poika03...tyttö07...L-PKS

Heinäkuun 5. päivä
-linneaborealis...kolmas...poika3v...poika6v
-joannah...26v...kolmas...poika02/03...poika07/04...Nkl/JS
-witchi...27v...toinen(miehelle 3.)...poika06...TYKS

Heinäkuun 6. päivä
-johnu83...ensimmäinen...TAYS
-ladymama...neljäs(miehelle 3.)...lapsi97...lapsi03...lapsi06...HYS
-Emppu85...23v...ensimmäinen

Heinäkuun 7. päivä
-Kolmasko...kolmas...TAYS
-merlin...30v...toinen...tyttö02...TYKS
-MammaMaraKisu...23v...toinen...tyttö01/04...SatKS
-tessak...34v...ensimmäinen...NKL
-katja-81...kolmas...tyttö05/05...poika03/07...SatKS
-Inkalilla...29v...kuudes(1.yhteinen)...lapsi11v...lapsi8v...lapsi6v
...lapsi5v...lapsi2v

Heinäkuun 8. päivä
-Vappupekoni...kolmas...lapsi04...lapsi06...OYS
-Skorppan...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 9. päivä
-Äiti-Kengu...35v...viides(3.yhteinen) ...lapsi01/06...lapsi06/98...lapsi08/05...lapsi01/07...VAS
-mievaa...21v...toinen...poika 01/08...
-MiNiA...33v...kolmas...poika05/05...poika03/07...SAS
-jedvenna...18v...ensimmäinen
-sedrik...toinen

Heinäkuun 10. päivä
-uusiomami-77...31v...kolmas...tyttö97...tyttö99...PKKS
-Tuuliina84...24v...toinen...lapsi05/04...K-SKS

Heinäkuun 11. päivä
-Käärme...kolmas...lapsi04...lapsi06...KYS
-Aava-...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 12. päivä
-Viuvauvou...toinen
-Daria79...30v...kolmas...poika01/01...poika11/02...LKS
-Mureena...31v...toinen...lapsi96...KHKS

Heinäkuun 13. päivä
-kukkaiskeiju...23v...ensimmäinen...K-SKS
-Hemu1...ensimmäinen...PKKS?
-DJ Mussukka...28v...toinen...tyttö12/07...LS

Heinäkuun 14. päivä
-Mansku72...toinen...lapsi1v...K-HKS

Heinäkuun 15. päivä
-Tiara...ensimmäinen...K-HKS
-Rosaruusu...36v...neljäs...poika06/97...poika02/99...tyttö03/07
...enkelipoika05/08(rv28+3)...HYS
-Jousku...23v...ensimmäinen...EKKS
-Sussoo...kolmas
-päärynärouva...28v...kolmas...tyttö08/04...poika02/05...K-SKS
-toivova-84...24v...ensimmäinen...Kät

Heinäkuun 16. päivä
-fillari...ensimmäinen

Heinäkuun 17. päivä
-jouvauva...29v...toinen...poika12/07
-Terppa78...30v...ensimmäinen...TAYS
-riepuriia...34v...kolmas...SAS

Heinäkuun 18. päivä
-LEAL...toinen...tyttö07...SatKS
-haidi1...toinen...poika06
-Pömpelipötsi...toinen...tyttö07/04...K-SKS
-pinkeärouva...toinen...tyttö09/07...TYKS

Heinäkuun 19. päivä
-coo...31v...ensimmäinen...
KiiwiKoala...39v...kolmas...PS

Heinäkuun 20. päivä
-Jekkuli...ensimmäinen
-NanMam...26v...toinen...poika1v2kk
-Tinnaa...ensimmäinen...PKKS
-katka86...ensimmäinen...SAS
-pilvilinna...29v...esikoinen...NKL
-Jouska...28v...ensimmäinen...SatKS
-babjuska...25v...neljäs...tyttö08/00...tyttö01/04
...tyttö08/05
-kata-74...ensimmäinen...TYKS
-Nuutti79...ensimmäinen...TAYS

Heinäkuun 21. päivä
-Oprah...toinen...poika12/06...KOS
-Kissansilmä...30v...kolmas...lapsi00...lapsi02...MKS
-MinsQ...27v...toinen...tyttö11/07...TAYS

Heinäkuun 22. päivä
-Heather...toinen

Heinäkuun 23. päivä
-wiivi84...24v...kolmas...poika10/04...tyttö06/08...LS
-mamarosa...kolmas...ulkomailla

Heinäkuun 24. päivä
-Maaemo...ensimmäinen
-onnijuuli...24v...toinen...lapsi06...HYS

Heinäkuun 25. päivä
-Jinkywinky...25v...toinen...tyttö05...KYS
-Zira...neljäs

Heinäkuun 26. päivä
-mantelirusina...23v...toinen...poika07

Heinäkuun 27. päivä
-tavallinentanja...22v...ensimmäinen...KYS
-pikkumuksis...27v...toinen...poika05...OYS
-Nappa...27v...toinen...poika06/07...Kät/H

Heinäkuun 28. päivä

Heinäkuun 29. päivä
-Talviyö...ensimmäinen...OYS
-Kesäheinä07...toinen...tyttö12/05
-Mariia77...ensimmäinen(miehelle 2.)

Heinäkuun 30. päivä
-Annora...toinen...lapsi3v...SEKS
-stellina...ensimmäinen...TAYS
-Vaakkis82
-Hattarapilvi...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 31. päivä
-meelaie...23v...toinen...poika04...








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------
Vanha pino - HEINÄMASUT Helmikuussa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1280430


Keskenmenon kokeneet:

Katalin :hug:
Pia87 :hug:
Indica :hug:
Nasu-85 :hug:
Nemu :hug:
Mamma Muu :hug:
Junnu :hug:
Happihyppy :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
Heinämassu :hug:
Kike79 :hug:
Meritähti :hug:
Leinikki :hug:
murppa86 :hug:
Hilmuska :hug:
mammaRoi :hug:
Murmelin :hug:
mymmyryy :hug:
äityli-84 :hug:





 
Tässä uusi pino olkaa hyvät! Mä vähän vielä muokkaan sitä, ettei ole joka kk ihan samannäköinen.

Moni on siirtynyt pääosin kirjoittelemaan tuonne kerhon puolelle, jos joku on ihmetellyt hiljentynyttä pinoa. Tervetuloa sinne kaikki, salasanan jäsenyyden hakua varten saa DJ Mussukalta!
 
jaahas,nyt on uusi pino taas :)
täällä ei mitään kummallista,maha kasvaa ja PAHOINVOINTI ON LOPPUNUT!!tai siis 5päivää on jo oltu oksentamatta,jee!!!
nyt vaan pukkas ihan hirvee flunssa,mut en valita..
lauantaina vietettiin keskimmäisen tytön 5v synttäreitä,on se jo niin iso tyttö :)ja eka hammaskin jo lähti vähän ennen synttäreitä,ja toinen heiluu..
kovasti tytöt odottaa et pääsis jo tuntemaan vaavin potkuja..nyt on kyl ollut aikas hiljasta masussa,vähän oon siittä huolestunut..mut torstaina on neuvola ja toivottavasti on kaikki hyvin!
siinä sokerirasituksessa kävin ja tulokset sain mutta eivät osanneet terveyskeskuksessa normaali arvoja sanoa,kummallista!!nyt täytyy sit odottaa et neuvolan täti ne katsoo..mun korviini ne kuulosti aikas korkeilta,mut saas nyt nähdä.

babjuska+bömbbis 16+0
muokkasin viikot,kiitoksia cassy..
 
Heips.

Minäkään en oikein koneelle kerinnyt koko viikonloppuna, mut nyt siis tulin kurkkaan teidän kuulumisia.

Cassylle
kiitos uudesta pinosta :flower:

Masuun ei mitään ihmeempiä, liikkeet tuntuu jo ulospäin niin et mieskin on jo muutaman potkun päässyt tuntemaan, itsehän nen tuntee tietty vahvemmin kun tuntee sisältä päinkin mutta, koko ajan ne siittä vahvistuu..ihanaa

Mulla on myös välillä alkanut tuo issias vaivaamaan, ja tiedän sen pahentuvan loppuraskautta kohden :( mut mitäpä sitä ei kestäs..saahan sitä tänne käyä aina valittamassa, niin hieman helpottaa :kieh: liitoskivut on myöskin melko kovia täällä, tänäänkin lähdettiin poitsun kanssa käymään kävelemällä kaupassa, niin ihanasta särki alapäätä ja muutamia supistuksiakin taas tuli, ja tahtia joutui hiljentämäänkin. Ajattelin terkalta kysäistäkin et josko vois lääkäri tässä piakoin vilkaista tuonne alakertaan, et kuin siellä on paikat alkanut kypsymään..viime raskaudessa kun olin auki jo viikolla 26 sormelle ja kanavaa jäljellä tuolloin enää 1,5cm, niin sillä hieman pelottaa..

Oon myös alkanut miettimään että missäs asennossa tuota poitsua kantelis,et vähiten tuota massua rasittas... kun se ei vielä kävele, niin kantamista kyllä tulee.

En muista kerroinko tänne siittä että mullahan oli sellainen pelko et oon voinut saada sen parvorokon..joka on hieman vaarallisempi raskaana oleville (tai lähinnä sille pienelle sikiölle), pääsin tarkistuttamaan sit kuitenkin verikokeeseen et oonko sitä sairastanut/ saanut tartunnan nyt, ja vastaus tulee keskiviikkona..sitä odotellessa..

Mukavaa viikkoa kaikille!

Piku ja Tintti 18+2
 
Cassy kiva,kun laitoit uutta pinoo.
Piku:toivottavasti olet jo sairastanut rokon.

Omassa olossa ei kummempia.Normaali supisteluita,jotka levolla saa rauhottuun.toisaalta mietityttää,kun mun alapäätä ei ole kertaakaan tsekattu :/ Neuvola käyntikin on vasta maaliskuussa.

Mukavaa viikkoa kaikille =)
 
Moro moro! :wave:

Ja kiitokset Cassylle uudesta pinosta =)

Tänne ei kummempia, toipumaan päin ollaan flunssasta ja keskiviikkona pitäis saada tuloksia näytteistä jotka otettiin viime lääkärineuvolassa, jotain sieltä epämääräistä on löytynyt mutta ke saan vasta sitten varmuuden että mitä. Onneksi supisteluja ei enää kauheasti ole tullut, varsinkaan noita kipeitä...
Ikävänä vaivana viime päivinä on ollut, kun tuntuu että joku pistelisi sukkapuikoilla tuonne alapäähän :x äärettömän kipeän ja inhottavan tuntuista! Mulla myös sama juttu kun piku81, että nuo paikat on ruvenneet aika aikasin kypsymään aiemmissa raskauksissa. Viimeistään vkolla 29 on aina kohdunsuu ollut jo auki 1- 2 cm ja kaulakin lyhentynyt.. Saas nähdä miten tässä raskaudessa sitten.

Eipä tällä kertaa kummempia, viikon päästä olisi neuvola ja sitten puolivälissä tätä kuuta rakenneultra joten pääsee kohta taas vauvan touhuja seurailemaan =)

katta2 ja mörö 18+5
 
SusSoo
Cassy :flower: kiitos uudesta pinosta!

Joo... kyllä tämä pino on vähän hiljentynyt. Mä olen kuitenkin sen verran laiska nykyään kirjoittelemaan, että en sinne pastan puolelle tule. Edelleenkin ne huonot kokemukset painaa edelliseltä kerralta, että pidän parempana että en turhaan kirjaudu :saint:

Liikkeet on alkanu tuntumaan tosi hyvin nyt tässä viikon sisällä. Tosi ihanaa =)

terkuin Sussoo ja Suloinen 16+6 (tai jotain sinne päin) :heart:
 
Jee meillä on uus pino :flower:

Viikonloppuna oli aikamoista hulinaa, mut ilmeisesti liitoskipuja(!?) täälläki tuntuu, kun sydänääniä kuunnellessa kävi viiltämää nii pahasti tonne alapäähän, et se touhu loppu kyllä siihen.

Supistuksista en sitte tiiä, kun ekaa odottelen.. Menkkakivun kaltaisia kipuja on välillä kyl ollut. Meinaako se sitte, et masu kasvaa vaa. Illalla on aika huimat turvotukset päällä, mut yleisesti näyttää kyl ihan laardivalaalta.. Mitä mun kropalle on käyny :LOL:

Torstaina vihdoinki se neuvolalääkäri. Saa nähä mitä ne pöllöt saa aikaseks..

- Jousku ja pn 17+
 
Cassy on taas ahkeroinut, kiitos siitä! :flower:
Eipä tännekään mitään erityistä kuulu, viime yön nukuin huonohkosti ja se kyllä tuntui töissä..
No, päivästä selvitty kunnialla, jee. :D
Perjantaina ois neuvola, kiva kun mieskin pääsee mukaan ja kuulee sydänäänet. :)
Saas nähdä koska se sokerirasitus sitten on..
 
Täällä pitkästä aikaa. Muutto takana ja työharjoittelu.

Nyt sitten olen sairaslomalla tän viikon, kun aloin perjantai-iltana vuotamaan :( . Lauantaina sit päivystykseen ja vuoto olikin jo loppumassa. Tänään kävin polin puolella ultrassa varmistamassa, että perhosella kaikki hyvin. Siellähän se tyytyväisenä lääkärin mukaan köllötteli ja :heart: sykki. =) . Syytä lääkäri ei osannut sanoa miksi vuoti.

Cassy: Vuosia tuli täyteen tammikuun lopussa, joten päivitätkö iän

Edelleen pieni pelko rinnan alla, että entä jos... Mut mukana aion pysyä. Viikon päästä neuvola ja kolmen viikon päästä rakenneultra ja sitten näkee pikkuisen..
En tiedä vielä, otammeko pojat mukaan ultraan. Pitänee keskustella miehen kanssa asiasta. Mites muut, onko teillä ollut tulevan lapsen sisarukset mukana ultrassa?
Kovasti täällä potkiskellaan aina iltaisin, mutta isompi potkuja odotellessa..

Daria79 ja perhonen 17+1
 
Daria79: Täällä (Tre) lapsia ei edes saa ottaa mukaan ultraan! Oonkin joutunu turvautumaan perhetyöntekijän apuun jo 2 krt, kun eka ultrakäynti oli "turha", kun sillon olis ollu menkoista laskettuna noin 12 vko, mutta olikin vasta 9+ jotain, joten piti käydä uudestaan np-ultrassa. Mies kun on koulussa niin kiinni, ettei pääse ultran ajaksi tyttöä hoitamaan, saati mukaan. Onneks miehellä on rakenneultrapäivänä itseopiskelupäivä, niin ei tarvi ottaa perhetnt:jää. Tosin toisaalta vois ottaa, että mieskin pääsis mukaan. Mut sinänsä tyhmää, että lapset ei saa tulla sinne, kun ihan hyvin mies vois vaikka vahtia esikoista siinä samalla, kun ultrataan yms.

Muutoin täällä ei mitään muuta kuin hirmuista väsymystä aika-ajoin ja ei vieläkään mitään liikkeitä juurikaan. Alkaa toisaalta jo ahistaa, kun pelottaa, että kaikki ei oo kunnossa... Neuvola on ens viikon to, että sittenhän sen taas näkee. Mahaan on tänään vähän kivistäny, mistä lie sekin. Ja kyllä se maha on vähän ruennu pömpöttään, mutta en tiiä onko turvotusta vai vauvamahaa.

Ensi viikon neuvolaa odotellessa

MinsQ rv 15+6
 
Ihanaa, "jo" helmikuu, kiitos Cassy uudesta pinosta!

Täällä liikkeitä kuumeisesti ootellaan, pari kertaa oon jotain luullut tuntevani, mutta oletan niiden olleen vain suolistojuttuja. Mutta eiköhän tässä parin viikon sisään toivottavasti tunnu.

Onnea teille, kenellä pahoinvointi pakannut kamansa. Minullakin oli viikko-pari paljon helpompaa mutta nyt kaksi päivää olen taas oksennellut, mutta toiveikkain mielin senkin suhteen. :)

Mulla on huomenna labraan meno, katsotaan onko tulehdusarvot edelleen koholla, kun ne pari viikkoa sitten oli hieman ja mulla oli se pissatulehdus. Nyt on kyllä vuosisadan räkätauti päällä ja epäilen vähän poskiontelontulehdusta... Ei näe tervettä päivää, ei.
Torstaina "pääsee" hammaslääkäriinkin, en jonottanutkaan, kuin kaksi kuukautta tuota aikaa!

Mulla on nyt muutamana päivänä tökkinyt tuonne kohdun seutuville niinkuin jollain tikulla, tosi inhottavan tuntuista, kestää jonkin aikaa ja loppuu. Toivottavasti kuuluu asiaan. Sellaista tuikkivaa tunnetta. Muuten maha kasvaa vaan silmissä, ihanaa!

Voi, että kun teillä useimmilla on nuo viikot jo niin "isoja", kun täällä häntäpään heinäkuisena omat viikot tuntuu niin vähäisiltä. Rakenneultraankin vielä ikuisuus itsellä, pöh!

Nyt iltatoimille!

Pikkumuksis ja tyttöolo rv 15+1
 
Mut voi poistaa pinosta. Neuvolassa kun olin niin yritettiin hakea sydänääniä ja niitä ei saatu kuulumaan. Terveydenhoitaja laittoi sitten lähetteen äitiyspolille ja siellä ultrassa selvis et vaavi oli muuttunu enkeliks rv 14-15...Nyt olis rv 17 ja jotain. Toivotan kaikille muille hyvää jatkoa ja onnellista odotusta!
 
äityli-84 paljon :hug: miten näitä vielä tulee :'(

Ja Heinämassu82lle onnittelut nopeasta uudelleenplussauksesta :flower: =)

Kaveri tossa vähän taas pari kertaa töksötteli, kait se pitää jotain ruokaa laittaa..

- Jousku ja pn 17+
 

Yhteistyössä