3,5v lapsi ulkoilee yksin pihoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Lapsi leikkii ympäri pihoja itsekseen. Olen törmännyt häneen aina välillä.Muilta olen kuullut,että lapsi on useinkin yksin alueemme pihoilla. Tämä on kerrostalo-rivari-aluetta. Voiko tuon ikäinen lapsi ulkoilla jo yksin? Tiedän,että vanhemmat perheessä juo.

No meillä tuon ikäinen on välillä hetken ulkona yksinään kun puen kuopusta, mutta yksinään en vielä päästäisi, vaikka rauhallisella ok-aluella asummekin. Joskus leikkii pienen aikaa etupihalla, mutta samalla vahdin ikkunasta eli kauas ei pääse karkaamaan...

Me asutaan omakotitaloalueella (missä kaikki lapsiperheitä ) ja siltikään en päästä lasta (pian 4v) yksin muuta kun aidatulle takapihallemme ja sekin yleensä vaan siksi aikaa kun puen pienemmälle päälle ja menen itse perästä vauvan kanssa tai sit olen ite olohuoneessa ja näen lapsen koko ajan. Meillä piha loppuu metsään enkä halua et lapsi lähtee sinne yksin seikkailemaan ja muutenkin on sen verran vilkas luonteeltaan etten uskaltaisi päästää yksin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Lapsi leikkii ympäri pihoja itsekseen. Olen törmännyt häneen aina välillä.Muilta olen kuullut,että lapsi on useinkin yksin alueemme pihoilla. Tämä on kerrostalo-rivari-aluetta. Voiko tuon ikäinen lapsi ulkoilla jo yksin? Tiedän,että vanhemmat perheessä juo.

ilmoittaisin kyl l suojeluun.. jos viel juovat vanhemmat---

:ashamed: no meidän nyt 4v on ollut ulkona ilman minua 3,5-vuotiaasta lähtien. Naapurin 6-vuotiaan kanssa, ei ikinä yksin. Suojaisa rivarialue ja käyn kurkkimassa viiden minuutin välein, että on vielä tallessa. Ovat yleensä 100 metrin päässä taloyhtiön leikkipaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
:ashamed: no meidän nyt 4v on ollut ulkona ilman minua 3,5-vuotiaasta lähtien. Naapurin 6-vuotiaan kanssa, ei ikinä yksin. Suojaisa rivarialue ja käyn kurkkimassa viiden minuutin välein, että on vielä tallessa. Ovat yleensä 100 metrin päässä taloyhtiön leikkipaikassa.

Ja jos eivät ole leikkipaikassa niin ovat meidän pihalla.

en ymmärrä.. miksi et ite mee ulos.. on sekin moinen homma olla ikkunassa kokoajan...

Meilläkin ulkoilee 3-vuotias kahdestaan 5v siskonsa kanssa enkä näe siinä kyllä mitään ihmeellistä. Jos vauva nukkuu niin laitan lapset pihalle ja teen itse kotitöitä, koskaan eivät ole hukkaan menneet :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ymmä:

en ymmärrä.. miksi et ite mee ulos.. on sekin moinen homma olla ikkunassa kokoajan...

Muulloin menenkin pienemmän kanssa, mutta kun pienempi nukkuu sisällä niin silloin isompi on ollut joskus ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmä:

Muulloin menenkin pienemmän kanssa, mutta kun pienempi nukkuu sisällä niin silloin isompi on ollut joskus ulkona.

Tai jos pienempi on ollut sairaana ja isompi terve niin on käynyt naapurin tytön kanssa joskus pihalla.

Meidän kohta 4-vuotias ei ole koskaan ulkoillut yksin. Sen aikaa voi olla pihalla yksin, kun puen nuorempaa tai vastaavasti sisälle mennessä riisun nuorempaa. Ehkä jos olisi vanhempi sisarus, jonka kanssa ulkoilla, niin voisin päästääkin yksin. Mutta kun tuo 2,5-vuotias täytyy myös viedä ulos, ja kahdestaanhan niitä ei voi laskea... Asumme maalla, mutta vieressä menee hiekkatie. Mikäkin ehkä ilmoittaisin lastensuojeluun, ainakin tiedoksi heille. Jos tämä perhe on jo lastensuojelun asiakkaana, siellä on hyvä tietää, että tällaistakin tapahtuu...

Hyvä,että ap muisti mainita vanhempien juovan.Jos tietää toisten yksityselämästä noinkin paljon niin varmaan on sen verran hyviä tuttuja muutenkin sitten,että voi ihan suoraan mennä vanhemmille huolensa purkamaan.Vai onko tämä juomis-tieto näitä kuiskauksia rapussa ja mulkoilua pihassa tyylillä kerättyä faktaa?Ei,itse en antaisi tuon ikäisen mennä yksin pihalle,edes ok-talon.Meillä on melkein 5-vuotias ja nyt vasta ensimmäisiä kertoja saanut olla yksin meidän omalla pihalla.Ap:n tapauksessa ihan tosissaan menisin kysymään näiltä juovilta vanhemmilta,että ovatko he ihan tosissaan noin luottavaisia vai kännissä sitten ympäri vuorokauden ja tenava tekee mitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Hyvä,että ap muisti mainita vanhempien juovan.Jos tietää toisten yksityselämästä noinkin paljon niin varmaan on sen verran hyviä tuttuja muutenkin sitten,että voi ihan suoraan mennä vanhemmille huolensa purkamaan.Vai onko tämä juomis-tieto näitä kuiskauksia rapussa ja mulkoilua pihassa tyylillä kerättyä faktaa?Ei,itse en antaisi tuon ikäisen mennä yksin pihalle,edes ok-talon.Meillä on melkein 5-vuotias ja nyt vasta ensimmäisiä kertoja saanut olla yksin meidän omalla pihalla.Ap:n tapauksessa ihan tosissaan menisin kysymään näiltä juovilta vanhemmilta,että ovatko he ihan tosissaan noin luottavaisia vai kännissä sitten ympäri vuorokauden ja tenava tekee mitä sattuu.

missä niin lukee, että vanhemmat juovat?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:

missä niin lukee, että vanhemmat juovat?

juu löyty :)

Yhteistyössä