3,5v ja yönukuille meno-ongelmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marya

Jäsen
18.05.2004
156
0
16
Elikkäs tuo neiti on 3,5vee ja illalla nukahtaminen on kovin hankalaa.. Yleensä itkee ja valittaa että kun ei halua olla yksin. Omassa huoneessa siis nukkuu, ja huone on meidän huoneen vieressä ja välissä on ovi.
Isänsä yleensä nukuttaa ja sillon se itku yleensä tuleeki. Jos minä laitan nukkuun kaikki menee kivasti ja hyvillä mielin, ovetkin pyydetään laittaan kiinni.
Äidillään tyttö nukkuu isosiskonsa kanssa samassa huoneessa. Aiemmin ennen vauvaa tyttö nukahti, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, itsekseen. Oliskohan jotain mustasukkaisuuteen liittyvää..? Mies jo ehdotti että sänky siirrettäisiin meidän makkariin, mutta mä en sitä halua koska oon niin hemmetin herkkä uninen, että herään ku mies tai vauva vähä hiiskahtaaki, eli en kaipaa enää lisää herätteitä.. Oon ite ajatellu että tää on nyt joku vaihe kun vauva syntyi..
Mikähän tässä nyt otettais avuksi, pitääkö mun alkaa nukuttaan tyttö joka ilta että säästytään itkuilta..? Kuitenki kun isänsä on töissä eikä päivisin siis tytön kanssa ole niin on edes nuo nukkumaanmeno hetket heillä yhteisiä, mutta kun se menee aina siihen itkemiseen..
Olisko vinkkejä..?

meillä oli/ on vähän vieläkin pojalla 3v10kk nukkumaan meno vaikeuksia. Sitä ois saanu aina tunti tolkulla nukuttaa ja sit sinne nukahti aina nukuttaja itse ja poika hippas olkkariin hereillä olevan luo ja kellokin alkoi olla jo 23 korvilla! Kun sitten muutama kuukausi taaksepäin mieheni oli poissa kotoa 4 vrk ja minä keskenään muksujen kanssa niin pistin säännöt uusiksi eli iltapala n. 20 ja sänkyyn viimeistää klo 21 ja sanoin pojalle et nyt on käytävä itse nukkumaan koska äidin pitää hoitaa pikkuveli ja laittaa nukkumaan! Ja sehän rupes toimimaan. On toki välillä iltoja et saattaa useammankin kerran tulla olkkariin mutta vien aina takasin ja kyllä se on lopulta sinne jäänyt ja nukahtanut. Ja ompa ollut kivaa kun saa taas itselleen iltaisin aikaa! :) Omassa huoneessa on nukkunut 1v lähtien , mutta kyllä se sit yöllä jos sattuu esim. painajaisia näkemään niin hippasee meidän keskeen.

Multa toi onnistuukin noin, mutta ei mieheltä.. Se jää aina sinne nukuttaan ja silittelemään itkevää.. Tyttö on mä luulen alkanu oppii että itkemällä saa iskän pidettyy vieressä.. Muutenki itkemällä iskälle saa usein tahtonsa läpi.. Puoli vuotta meni loistavasti (siis ennen vauvan syntymää), jäi aina itekseen lukeen ja sit nukahti omia aikojaan... Hankalaa.. Pitää vissiin yrittää saada nuo jutut miehenki päähän.. :whistle:

meillä kans kun mies palas sit kotiin niin heti poika kyseli nukuttamaan..mut ennätin ensin :) sanoa miehelle et nyt tehdään näin ja se toimii..ja kyllä on mieskin tykänny kun saadaan iltaisin olla yhdessä tai erikseen pari tuntia. Niin, ne pienet tytöt taitaa sen iskän kiepauttaa pikkusormen ympäri =)

Yhteistyössä