Apuja kaivataan 2,5 vuotiaan nukutusrumbaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivonhippunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivonhippunen

Vieras
Aivan mahottomaksi mennyt meidän 2,5 vuotiaan rauhottuminen omaan sänkyynsä nyt kun yötutti jätettin viikko sitte pois! Aluksi meni ihan hyvin, mutta yhtäkkiä alkanut vastustamaan nukkumaan menemistä. Ilmoittaa jo iltapesuilla ja iltasadun aikaan että "ei nukkuun". Meillä on myös vauva, joka pitäisi saada myös nukkumaan, ja yleensä tehdäänkin niin että vauva on nukutettu ekaksi ja sitte tää isompi. Ollaan kaikki samassa huoneessa ja vähän vaikeuksia on! Jos isompi alkaa huutamaan huoneessa pienempi herää ja soppa on valmis. Eilenki meni sitte klo 23 kun viimein saatiin kaikki yöunille. Isukki meni tätä 2,5 vuotiasta nukuttaan klo 21.30 samaan aikaan kun minä imettelin vielä vauvaa olohuoneessa. No oli tietty isi nukahtanut ja poika tuli virkkuna vähän yli kymmenen sieltä pois. Kaikkia keinoja on kokeiltu vai onko? Ei halua unilelua. Pitää silitellä että käsi kipeenä. Joskus yritän etten silittele. Joskus nukahtaa ihan hyvin joskus ei. Nyt ollu viimenen puoli viikkoo tämmöstä vastustelua. Tänään annoin unirätin, joka vähän rauhoitti päiväunille menoa. Itte halus nukkuun jo klo 11.15. Tais olla vähän väsynyt vaikka heräs 7.30 aamulla. Silti makasin sen vieressä puoli tuntia silittelemättä enne ku nukahti. Muutenki tuntuu että elämä yhtä nukuttamista ja nukuttamisen sumplimista. Kuopus nukkui ekoja päikkäreitään vaunuissa juuri sopivasti kun sain ton isomman nukkuun. Aina ei kuitenkaan sovi nuo ajat näin. Mitä mä teeeeeen????Niin joo ja päikäreitä tää isompi nukkuu siis noin 2 tuntia. Nukkuis enemmänki sitten kun innostuu mutta pakko mennä nätisti herätteleen sen 2 tunnin jälkeen ettei nukkuis liikaa.

Nukkuisko kuitenki liikaa niitä päikkäreitä? Tai olisko päikkärit jo liikaa? Kokeile muutama päivä ettet laita päivällä nukkuun ollenkaan. Tiedän,kuulostaa "ihanalta"ajatellakin tollasta... mutta mutta mun poika nyt 1.7v eikä ole päikkäriä nukkunut sitten kesän jälkeen. Ei yksinkertasesti nukahtanut vaikka kuinka yritin ja kyllästyin myös siihen ainaseen nukuttamiseen. Aivan hyvin on päivänsä jaksanut ja illalla nukahtaa 20.00 (ennenminkin jos vaan laittais)hyvin.

Toki on päiviä,että on väsynyt ja sitten nukahtaakin autoon tai ihan syliin. Sitten illalla taas huomaan,että ne pikkutirsatkin oli liikaa. Ei todellakaan nukahda viä ysiltäkään vaan kukkuu aivan virkkuna sängys. Kaikilta menee vain hermot jos väkisin yritetään nukuttaa. Annetaan hänen sitten leikkiä hetken,mutta yleensä menee 22 asti ellei ylikin...
Eli meillä tosiaan päikkärit liikaa vaikka tuntuu aika hullulta kun kuiteski noin pieni vielä. Pakko on ollut asia vain hyväksyä :kieh:

Jos ei ole päivällä nukkunut yhtään niin nukahtaa 20.00 ja voi nukkua aamulla ysiinkin asti. Meillä kyllä heräillään vielä yöllä,että tuttia tarvii yöllä tai jos allergiat vaivaa mutta muuten siis aika pitkät yöunet.

Toivottavasti oli apua mun sepustuksesta =)

mun mielestä alle 3-vuotias tarvii päikkärit. meillä oli samaa vastustelua,mut rupesin jättään pojan huoneeseen yksin ja pidin ovea kiinni. hetken se huutaa ja sit alkaa nukkua. enää ei edes yritä pois ku luulee oven olevan lukossa.

Niinhän noi tarvis vaan kun ei niin ei. Meillä kokeiltiin myös tota ovijuttua ja nykyään myös illalla jos ei nukahda-ei toimi. Saisin seisoa ovella loputtomiin,enkä jaksa sitä hysteeristä huutoa kuunnella pitkää aikaa. Mun kaverin muksu lopetti 9kk ikäsenä päikkärit,että yksilöllistä kaikilla toi unentarve... :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2005 klo 14:46 minni kirjoitti:
mun mielestä alle 3-vuotias tarvii päikkärit. meillä oli samaa vastustelua,mut rupesin jättään pojan huoneeseen yksin ja pidin ovea kiinni. hetken se huutaa ja sit alkaa nukkua. enää ei edes yritä pois ku luulee oven olevan lukossa.

niin tai alkaa leikkimään tai piirtämään seiniin, niin kuin eräiden tuholainen :ashamed:

meillä päikkärit jäi tuossa kahden vuoden ikäisenä, tosin saattaa nukkua päiväkodissa (tädithän kyllä nukuttaa niin kauan että lapsi nukkuu, vaikka siihen menisi tunti :( ) ja sen sitten huomaa, täysi elämä päällänsä parhaillaankin, ilman päiväunia meilläkin nukkumaan meneminen tapahtuu kahdeksan ja yhdeksän välillä, helposti...

Yhteistyössä