3,5v ja 4,5v, kevyttä uhmaa ilmassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
..mitäs te olette mieltä..? Illalla kiukkusivat nukkumaan mennessä "mä en saa unta", kutitti ja oli millon kuuma ja millon kylmä. Aamu alkoi huonosti, leipä oli pahaa ja maito liian kylmää, pukea ei kumpikaan muka jaksanut.
Oltiin tänään pieni aika kaupungilla hoitamssa asioita (mm. ostamassa neideille sukat ja pari paitaa), kävin itselleni hakemassa sukkikset ja hanskat.
Järjetön kiukuttele koko ajan, mikään ei ollu hyvin, ei jaksettu kävellä, maattiin kaupan lattialla ja nuorempi ei muka osannut pukea hanskoja käteensä, vaan viskos ne pitkin katua.
Oltiin sovittu et mennään Hesen kautta kotiin.

Noh, mä sitten sanoin, että kun ei osata olla, niin Heseen ei mennä. Tultiin sitten kotiin keittämään perunoita ja söivät ne.
Samalla napsahti kotiarestia tämä päivä, kaverit ei tuu meille, eikä he mee kavereille. Illalla syödään puuroa, pestään hampaat, käydään pissalla ja pidetään suu kiinni kunnes nukahdetaan.

Oliko toi liian ankaraa teidän mielestä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Et ollut, sen siitä saa kun ei käyttäydy.

Musta vaan tuntu jotenkin julmalta, kun toinen ulvo kurkku suorana. Mut ohan se nyt perkele niin, että en mä voi heti perua sitä rangaistusta ainoastaan siitä syystä, että toinen on hiukan säälittävä ja itkee.
Samalla pidin puhuttelun lasten isälle siitä, että meillä olisi yhteinen linja näiden asioiden suhteen, eikä niin että toinen antaa heti periksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Et ollut, sen siitä saa kun ei käyttäydy.

Musta vaan tuntu jotenkin julmalta, kun toinen ulvo kurkku suorana. Mut ohan se nyt perkele niin, että en mä voi heti perua sitä rangaistusta ainoastaan siitä syystä, että toinen on hiukan säälittävä ja itkee.
Samalla pidin puhuttelun lasten isälle siitä, että meillä olisi yhteinen linja näiden asioiden suhteen, eikä niin että toinen antaa heti periksi.

Moni laiskempi olis antanu periksi ja vieny sinne heseen, ihan sen takia ettei olis viittiny keittää ruokaa. Varsinkin jos varoitit että huonosta käytöksestä tulee sanktiota, niin sitä suuremmalla syyllä teit oikein. Mitä sitä palkitsemaan tolloilusta?

Teit ihan oikein. Tuonikäiset tajuaa jo syy-seuraussuhteen, eikä rangaistus ole kuitenkaan liian ankara. Ens kerralla voit muistutella kuinka viimeksi kävi (tiedän, se on uhkailua, mutta joskus uhkailu voittaa lahjonnan), niin voi olla helpompaa.