3,5v. ei ole yönyt 2vrk aikana mitään ja on nyt ihan veltto :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Makaa vaan lastenhuoneen lattialla väsyneenä :(
Pitääkö lähteä viemään sairaalaan tippaan vai? Ja ei ole kipeä, on niin uhmainen että ei syö... en syö, en pue, en nuku, en halua ulos jne...

Ja mitään ei syö vai?
On meilläkin ollut päiviä, jolloin mikään ei kelpaa! Olen laittanut sit lapsen ulottuville ympäri kotia astioita, joissa jotain syötävää. Hedelmän paloja, keksejä, yms. Kyllä joku aina maistuu.

Eikö lapsi nukukaan ollenkaan, eikä pue?? Pitää olla tiukkana eikä antaa lapselle valtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän:
Ja mitään ei syö vai?
On meilläkin ollut päiviä, jolloin mikään ei kelpaa! Olen laittanut sit lapsen ulottuville ympäri kotia astioita, joissa jotain syötävää. Hedelmän paloja, keksejä, yms. Kyllä joku aina maistuu.

Eikö lapsi nukukaan ollenkaan, eikä pue?? Pitää olla tiukkana eikä antaa lapselle valtaa.

eli jos ei syö kunnon ruokaa, saa napostella keksejä ja hedelmänpaloja koko päivän? onko tuo nyt sitä tiukkana olemista?

houkutella jollain syömään.
Lupaat vaikka rakentaa palokoilla tai leikkiä pikku auto korjaamoa jos vaan hiukan syö.
Sekin on meillä ollut että saa syödä mitä saa kiinni, jos ei oikee ruoka maistu, lähinnä meillä se tarkoittaa kurkkua, paprikaa tai jonkin sortin hedelmää.

järjestä vaikka eväsretki. toissapäivänä mie söin 4v ja 2v poikien, uhmakkaiden, kanssa yläkerrassa vilttimajassa pinaattilettuja ja sekasalaattia. tänää lahjoin velkset syömään ajatukslela vesivärimaalaamisesta.

Kyllä se uhmainen mukula oppii kerran nenämahaletkulla ravintoa saatuaan, että joo, kannattaa syödä ihan itse.

En kyllä usko, että tässä tapauksessa on enää normaalista uhmasta kyse...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mitään ei syö vai?

eli jos ei syö kunnon ruokaa, saa napostella keksejä ja hedelmänpaloja koko päivän? onko tuo nyt sitä tiukkana olemista?

JOS EI SYÖ MITÄÄN! Jos tosiaan on vaikka kipeänä.

Silloin kun oma lapseni on kipeänä, eikä mikään maistu, niin toki annan jotain "herkkua", että saa edes hiukan energiaa jostakin. Ja sit alkaa ruokakin maistumaan. En todellakaan anna lapseni olla ilman mitään, jos hiukankin joku maistuu.

Teillä taidetaan olla syömättä kokonaan, jos lapsella vaikka kurkku niin kipeä ettei pysty kunnolla syömään.. Ja jos vaikka jäätelö maistuis, niin EI!

No ei ole pila :( Kai se jotain karkkia söisi, mutta meillä ei karkkia tarjota muuta kuin lauantaisin jos on syönyt iltaruoan kokonaan. Keksejä yms. ei ole ikinä.
Me ollaan oltu tähän asti tiukkana, ruokaa on tarjolla vain ruoka-aikoina, syödään pöydässä, jos ei maistu niin poistu pöydästä ole hyvä ja otetaan lautanen pois...

Terve lapsi EI näännytä itseään nälkään. Jos tosiaan on TÄYSIN syömättä päiväkausia on kyse jostain ihan muusta kuin normaalista uhmasta. JLapsi on jollain tapaa sairas, jos ei fyysisesti niin sitten henkisesti jos lopettaa kokonaan syömisen.

JOS EI SYÖ MITÄÄN! Jos tosiaan on vaikka kipeänä.

Silloin kun oma lapseni on kipeänä, eikä mikään maistu, niin toki annan jotain "herkkua", että saa edes hiukan energiaa jostakin. Ja sit alkaa ruokakin maistumaan. En todellakaan anna lapseni olla ilman mitään, jos hiukankin joku maistuu.

Teillä taidetaan olla syömättä kokonaan, jos lapsella vaikka kurkku niin kipeä ettei pysty kunnolla syömään.. Ja jos vaikka jäätelö maistuis, niin EI!

Jos on kipeänä, asia on eri. AP:n lapsi kuitenkin on (hänen sanojensa mukaan) ainoastaan uhmassa. Sinäkään et sanonut omassa tekstissäsi muuta, kuin että "joskus on päiviä jolloin mikään ei maistu". On eri asia jos lapsi uhmassa kieltäytyy ruuasta, kuin että hän on kipeä. Senhän näemmä tajusit itsekin.

mä olen sanonut lapselle joka ei syö, että jos et syö, niin pitää viedä sut sairaalaan tiputukseen. Selittänyt että laitetaan piikki käteen jne...yleensä alkanut ruoka maistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Just oli ruoka meillä niin söi ehkä 3 lusikallista salaattia, 2 palaa leipää ja 5 oliivia ja nyt haluaa jäätelöä :/ Ei siis ole sairas kun herkut kelpaisi...

No nythän tuo kuulostaa ihan normaalille 3 vuotiaalle.

Yhteistyössä