3,5v. lapsemme ei ole koskaan valvottanut yötä tai ollut kunnolla kipeä ja nyt toisen teko mietityttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainokaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainokaisen äiti

Vieras
Lapsemme on ollut vauvasta asti silleen helppo lapsi, että yhtään yötä hän ei valvottanut, van nukkui alusta asti useamman tunnin pätkissä. hampaitten tulo ei aiheuttanut itkuisuutta, ei ollut koliikkia, ei mitään.
Hän ei ole ollut koskaan kuumeessa tai vatsataudissa, vaan pelkästään pari kertaa on ollut räkäinen. Hän on perhepäivähoidossa ja käy kerhoissa.
Käsihygienia on meillä välillä hieman mitä sattuu ja kotona on lemmikkejä, jotka sotkee ja karvaa. Ei siis todella olla mitään siivousintoilijoita :D
Nyt sit on tullut ajankohtaiseksi toisen lapsen yrittäminen, mutta mutta...
mua on alkanut hirvittää, voiko toinenkin lapsi olla yhtä helppo, vai kostaako karma mulle ja seuraava olisikin koliikkinen, moniallergikko joka ei nuku kokonaisia öitä ennen ekaluokkaa? Pelkkä ajatuskin pelottaa, vaikka kylläpä siitäkin selvittäisiin.

Eipä sitä voi tietää...meilläkin eka oli helppo, terve ja hyväntuulinen.
Ja on yhä, ikää 9v.:heart:

Kuopus oli atoopikko, allerginen, temperamenttinen "kiljukaula", poti pahaa eroahdistusta jne.
Ja nyt on mitä ihanin 6v :heart:

Sita ei tieda ennen kuin kokeilee. Meilla esikoinen oli todella huono uninen ja vaativa vauva, ja ian myota muuttui vain vaativammaksi monella tapaa. Kakkosen kohtdalla olin kauhuissani kun ajattelin etta jos on samanlainen kuin ensimmainen. En ollut uskoa silmiani kun kakkonen asettui heti synnyttyaan nukkumaan natisti ja kaikki oli NIIN helppoa kun vain voi. No, saatiin kolmonenkin ja hiljaa mielessani toivoin etta olisi yhta helppo kuin kakkonen, mutta eihan siiina niin kaynyt, vaan samanlainen kuin ensimmainen eli vaativa vauva, saa nahda mihin tasta kehitttyy mutta suoraansanottuna kauhulla odotan ja varaudun pahimpaan :D Niin ja neljatta meille ei toivottavasti tule kun en taida luottaa etta olisi nyt 'helpon' lapsen vuoro ;)

Meillä on ollut neljä helppoa, sairastamatonta ja hampaita potematonta. Tai no, esikoisen kanssa oli vähän nukkumisten kanssa vaikeaa, mutta toimimme itse kokemattomuuttamme monissa asioissa tyhmästi. Ei ensimmäistäkään korvatulehdusta, ei yhtään lääkärireissua - ei siten lääkekuurejakaan. Flunssat nopeita ja helposti ohi. Ei itkuisuutta ja hyvin on aina yöt sujuneet.

Nyt viides tulossa. Toivottavasti on yhtä helppo tapaus kuin edellisetkin =)

Meillä eka oli aika vaikea vauva, ei esim. nukkunut kokonaista yötä kuin lähempänä toista syntymäpäiväänsä. Allergioita, vaikeaa temperamenttia, flunssia, lyhyttä pinnaa ja kovaa kirkumista...Mutta siltikin halusin sen toisen lapsen. Ja se olikin ns. helppo vauva, nukkui yöt ja oli vaan ja hymyili. Puolivuotissynttäreiden jälkeen todettiin, että tämäpä on helppoa, mitä ne ihmiset valittaa useammasta lapsesta, kaikki meni tosi hienosti. Mutta sitten nuorempi kaveri oppi liikkumaan ja mulla olikin käsissäni kaksi apinaa, jotka menee ja tuhoaa kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Pitävät sellaista meteliä, että ihme ettei olla saatu häätöä. Mutta hullu kun olen täällä haaveillaan siitä kolmannesta, on musta tää kaikkien vaikeuksien arvoistakin.

Meillä on ollut neljä helppoa, sairastamatonta ja hampaita potematonta. Tai no, esikoisen kanssa oli vähän nukkumisten kanssa vaikeaa, mutta toimimme itse kokemattomuuttamme monissa asioissa tyhmästi. Ei ensimmäistäkään korvatulehdusta, ei yhtään lääkärireissua - ei siten lääkekuurejakaan. Flunssat nopeita ja helposti ohi. Ei itkuisuutta ja hyvin on aina yöt sujuneet.

Nyt viides tulossa. Toivottavasti on yhtä helppo tapaus kuin edellisetkin =)

kiitos tästä :D Ehkä meilläkin VOIS käydä tuuri :D
Meilläkään ei ole käyty kertaakaan lääkärissä (koputin juuri puuta).

• Tykkää
Reactions: Kuukkeli, Kuukkeli
[QUOTE="mama";25952178]Väittäisin jopa että ylihygienististen vanhempien lapset sairastavat enemmän kuin normaalia maalaisjärkeä käyttävien.[/QUOTE]

Samaa mäkin väittäisin. Ainakin kovasti siltä vaikuttaa kun ystäväpiiriä katselee. Toisaalta sekin ehkä vaikuttaa kun allergisuus kai jossainmäärin periytyykin niin perheessä on jouduttu siivoamaan paljon jo vanhempien allergioiden vuoksi.
Mä toteutan silti jossainmäärin varmuuden vuoksi tuota paskaisuustaktiikkaa ja annan lasten syödä murusia lattialta kilpaa koiran kanssa.

Yhteistyössä