<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 10 <3<3

yöperhonen, saanko kysyä mitä sille raskaudellesi tapahtui? Saattaa olla, että olet siitä täällä kertonut, mutta kuten sanottu niin olen jälleen vähän pihalla.

nellielli mullakin on ihan semmonen olo, että herään kohta ja tää on ollut joku superpitkä uni tai jotain. No kai tämä vaan pitää uskoa :) Toivottavasti se vaan jatkuukin hyvissä merkeissä. Puhuttiinko sulle tai Sanjalle jotain jostain seulonta jutusta? Mun pitäs siellä ekalla neuvolakäynnillä kertoa haluanko sinne vai en, mutta meni koko homma vähän ohi tossa puhelimessa. Jotain jäi mieleen vaan jostain keskenmenoriskistä.
 
Ampparsson viikolla 11+ alkoi pieni vuoto, joka muuttui sitten isommaksi vuodoksi... asuin sillon siuntiossa ja naistenklinikka oli minun paikkani, joten soitin sinne.. he sanoivat että jos ei verta tule niin että joutuu jatkuvasti vaihtamaan sidettä, niin ei ole asiaa sinne.. minulla alkoi olla kovat vatsakivut, joten kaverini vei minut aamuyöllä lohjan sairaalaan, missä otettiin pissanäytteet.
sitten lääkäri ultrasi minut alakautta... tutki pitkään ja sanoi sitten että kaikki on kunnossa, näki sykkeen yms... mutta ei saanut sitä näytettyä minulle. siinä sitten itkeä tihrustin onnesta. sain sairaslomaa, ja piti vain levätä, ei saanut nostell amitään yms. olin niin onneni kukkuloilla, että en tajunnut että noilla viikoilla olisi pitänyt näkyä aivan selvästi kädet ja kaikki... tottakai luotin lääkäriin!
menin sitten kotiin ja lepäilin, vuoto jatkui.. illalla kivut olivat niin kovat että soitin lohjan sairaalaan ja he sanoivat että sinne vaan jos särkylääkkeet ei auta.
lähdettiin sitten yöllä sinne sairaalaan ja suoraan gynen luo, joka sanoi suoraan kun astuttiin ovesta sisään että "se oli sitten varmaan siinä"! nainen oli todella töykeä... :/ ultrasi minut ja sanoi että ei siellä mitään enää ole.. kyselin sitten että miksi minulle sanottiin aikaisemmin että kaikki on kunnossa ja syke löytyy yms.. gyne/lääkäri sit vaan sanoi että toinen lääkäri ei ole osannut ultrata, eikä ole ymmärtänyt mitä siellä tapahtuu!!
noh, sitten meidät lähetettiin kotiin nukkumaan ja aamusta pitää sitten tulla tyhjennykseen!
mentiin kotiin ja kivut olivat ihan uskomattomat.. juoksin vessassa koko ajan kun verta tuli niin paljon, kuten myös suuri epämääräinen möykky..
aamulla sitten lähdettiin sairaalaan ja eiköhän tää tyhjennys tapahtunu synnytysosaston vieressä... itkua väänsin koko ajan kun sinne menin.
minut laitettiin sitten huoneeseen yksinään, ja kapselit alapäähän.. noh, mitään ei tapahtunut ja hoitaja kysyi haluanko särkylääkkeitä. sanoin että yöllä kivut olivat niin kovat että en ainakaan sillä hetkellä ota...
mitään ei tapahtunut pariin tuntiin ja laitettiin toiset kapselit.. taas pari tuntia, eikä mitään tapahtunut..
menin sitten sen saman gynen luo ja hän ultrasi taas minut, sanoi että kohtu on tyhjä... olin siis tyhjentynyt yön aikana! tälläkertaa gyne oli mukavampi ja jopa pahoitteli keskenmenoa..

anteeksi näin pitkä sepostus... toivottavasti saat jotain selvää :D (etkä ehkä halunnut näin yksityiskohtaista selvitystä):LOL:
 
Kyllä niitä plussia nyt satelee :) Onnea ampparsson :heart:
Nyt mäkin aloin odottaa lomaa taas uudella innolla, jos se plussa meillekin tulis sitte sieltä reissusta :D

Galluppia: Mä oon ennen ollu sitä mieltä et en missään nimessä halua tietää sukupuolta, mut nyt on tullu sellanen olo et jos se nyt selvästi on nähtävissä niin kyllä sen saa sanoa. En ehkä mitään erityistä ostais, mut olis se ehkä silti kiva tietää :)

Ja vaunuista. Niinku aiemmin sanoin niin oon jo monta vuotta sitte päättäny et haluun tulevalle lapselle emmaljungan due edget :) Niissä pitää ehdottomasti olla kova vaunukoppa ja heittoaisa :)

Hey Kyllä tää naaman kukkiminen johtuu ihan tosta hormoonista. On ollu jo niin monta kuukautta, et kyllä se raskaus jo näkyis jos siitä johtuis :) Testinkin tein tossa hetki sitte ku oli oudot menkat viimeks ym,vatsan nippailut ja nega se oli.. Eli en ole raskaana!
 
Tesla Heino juttu että kaikki oli kohdillaan!! Aika hyvä olit kun sait puhuttua ultran samaan, olis pitänyt yrittää samaa kun viime viikolla oli itellä lääkäriaika :)

Amparsson Ihan ymmärrettävää ettei työnteosta tule mitään, on tuo sen verran iso juttu :heart:

Nellielli Ihanalta kuullostaa noi sun oireet!! Tai no ihana taitaa olla vähän väärä sana :D mutta kuullostaa niin ihanalta raskaana olevan tekstiltä :heart:

Hey Voi kun olisinkin!! Mä olin kyllä ihan hurmoksissa tän mun selvän oviksen kanssa että raahasin puoli kuntoisen ukko parkani vällyjen väliin, mutta kun piti saada käytettyä tilaisuus hyväks!!:D:D
 
yöperhonen- Hui, pahoittelut keskenmenosta. Surullista, että noin isoilla viikoilla vielä tapahtunut, just kun pitäis alkaa olla jo turvallisempaa pikkuhiljaa. :hug:

Karppaus.infon resepti-osiosta löytyy muuten hulluna hyviä reseptejä, jos iskee epätoivo syömisen suhteen. On ainaki itselle ollu ihan pelastus nuo ohjeet. :)
 
Tesla keskenmeno oli kyllä tosi paha paikka mulle.. jäin töistäkin kokonaan pois. niin ei todellakaan ois pitäny tehdä, mutta en vaan kyennyt töihin!! pikkuhiljaa pääsin asiasta yli, mutta ei se koskaan unohdu!
jotakin karppaus aiheisia sivuja olenkin jo lueskellut :) kiitos vinkistä! :)
 
Amppis oijoijoijoiiii ihanaaa!!! Onnea aivan mahottomasti :') :heart: Perässä yritetään tulla kovasti! Marrasmasuihin kyllä ei enää oo asiaa, mut jos vaikka joulukuu onnen toisi? :) Hurjasti vauvaliimaa kyytiin! Ja ei huolta, ei se juopottelu ja muu mitään oo viel haitannu! :) :heart: Milles päivämäärälle laitetaa siut plussanneisiin? :)
 
Mun hormonit on aivan sekaisin. Mä olen aivan vakuuttunut, että meillä ei varmaan koskaan tärppää, vaikka meillä on vasta eka yritys takana :/ Onneksi tosissaan olen käynyt täällä lukemassa teidä juttuja. Vähän piristystä päivään.

Ja mitä tohon galluppiin tulee niin...
1. Mä haluan yllätyksen :) Ukko tosin on kuulemma sitä mieltä, että meille tulee poika :D
2. Vaunuja olen hieman sivusilmällä katsonut, mutta voi olla että parilta tuttavapariskunnalta liikenisi vaunut sitten jos meille beibi tulee :)

Ai niin.. mun ukkoni oli tänään ihana, kun tulin kotiin niin täällä odotti ruusu ja kaksi levyä suklaata. -> minun reaktioni: Pillahdin tietysti itkuun (ilon kyyneileitä oli) :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
yöperhonen Kauhea kokemus ollut kyllä sulla..Halit! :hug: Mullahan kans mennyt yksi kesken, mutta meni seiska viikolla (6+2) ja tuli itekseen pois..verikokeissa vaan kävin sit kattomassa, et arvo on laskenu nollaan..

lullaby Tää on tällasta kamalan ihanaa! :D Siis, et vaikka mua polttelee vatsaa ja vähä oksettaakin, niin oon vaan jotenki onnellinen, et on oireita! :) eihän nää kivoja oo, mut mitä ei kestäis sen vauvan takia! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Suuret kiitokset uusista onnitteluista :)

En mä ymmärrä tätä kyllä vieläkään. Pelottaa vähän se, että nyt on mahdollisuus vielä suurempiin pettymyksiin ja suruihin. En oikein osaa kunnolla iloita vielä.

miranenn tuut sitten perästä sinne joulukuun odottajiin :) Niin hetkinen taas nolouteni :ashamed: mutta onkos se plussaamispäivä nyt siis se positiivisen testin saamis päivä? Siinä tapauksessa sanoisin, että se olisi tämä päivä.

nellielli mullakin polttaa tai kuumottelee toi kohdun seutu. Välillä tossa aiemmin tuntui aika lujaakin. Olin tietty heti huolissani, kun eihän näin ensikertalaisena tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Kyllä tästä tulee vielä vähän turhan jännää... Kaikki housut tuntuu kanssa kiristäviltä vyötäröstä, vähän samoin, ellei vielä enemmän kuin pahojen kuukautisten aikaan. Joko sinä ja Sanja ootte virallisesti siirtyneet odotuspuolelle kirjoittelemaan?
 
Ampparsson Piti tohon seulontajuttuun vielä sanoa, kun unohdin, et olit sitä kyselly..et siis mulle tuli neuvolasta eilen laput, jotka pitää täyttää ennen neuvolaa..ja sieltä tuli niistä seulonnoista infovihkonen, johon tutustutaan ja sit siä ekassa neuvolassa päätetään siitä hommasta! Eli luulisin, et sullekin sellanen info tulee kotiin ja saat sit rauhassa lueskella siitä.. :)

Ja olin mäkin ensin huolissani tästä polttelusta, mut lueskelin, et se on ihan normaalia..ei kaikilla oo, mut kaikkihan on ihan yksilöllistä! ja vatsa tuntuu kans itellä vähä pömpöttävän..turvotusta havaittavissa.. :D

Ja mä kirjoittelen odotuspuolellakin jo.. :) Ja sanjakin on sinne jo kirjotellu! Et sinne vaan kurkkimaan! :)
 
kiitos teille myötäelämisestä :) näin vaan käy joskus ja uskon että kaikella on tarkotus! näin oli pakko ajatella sillon, ois muuten pää hajonnu ihan kokonaan! nyt vaan toivon että pian raskautuisin uudestaan ja pikkunen pysyis masussa loppuun saakka :):heart:

nellielli on se toisaalta parempi että menee alussa kesken jos menee... sillon kun olin siellä tyhjennyksessä niin siellä oli joku nainen viereisessä huoneessa, jolla oli viikot 21+ ja vauva kuollut kohtuun.. ja toisella naisella oli vauva kuollut silloin aamulla synnytyksessä.. olin niin herkässä tilassa sillon ite siellä että kun kuulin näitä juttuja sattumalta niin kyllä itketti! mietin vaan että olen onnekas kun näin pienillä viikoilla meni kesken.. en usko että kestäisin sitä jos lapsi kuolisi synnytyksessä! tuntu omat murheet sillon hyvin pieniltä!!
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 09.03.2012



Toiveikastypy............29.................kp 86/30-36(45)...........yk 4
Cheer115-................20..................kp 45/28-33................yk 6



Lullaby89..................22.................kp 24/56-70...............yk 6
Tuisku85..................26................ kp 22/30.................. yk 4/yv 2
Dana-......................28.................kp 22/25...................yk 9
lenkkari...................27.................kp 22/32-33...............yk 7
yöperhonen-............23..................kp 20/28-30...............yk ?



tada........................27.................kp 19/25-30...............yv 4?
Hey.........................23.................kp 18/?......................yv 2
jenni_noora..............27................kp 18/28....................yk 2
mirkkunen_..............23................kp 15/28-30................yk 2
Tesla........................27................kp 11/28-33................ yk 7



miranenn..................22................kp 7/28......................yv 2
Marpa......................23................kp 4/31.......................yk 2
Laola........................23................kp 1/28-41................yk 3



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
Sati
Teps
Tessu84





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076602-esikoishaaveista-2011-2012-plussanneet/


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6


 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ampparsson
Amppa mie oon kirjotellu/seuraillu tuota esikoishaaveista plussanneet (vai mikä se nyt nimeltään oli... mut siis tästä pinkasta plussanneet). Marrasmasuihin en oo kirjotellu juurikaan, kun ei tiiä oonko marrasmasu vai lokakuinen kuitenkin, mie sain laskurilla la:ksi 4.11, neuvolatäti sano jotta 30.10. Mut eiköhän tuo jossain vaiheessa varmistu.
 
yöperhonen Juu, parempi se on, et jos menee kesken, niin menee alussa! Vaikkei sitä keskenmenoa kellekään toivo! Mut kauheinta olis, et kantais just vauvaa sen 9kk ja synnyttäis sit kuolleen lapsen..mä en tiedä miten selviäisin! :'(
 
nellielli miun kqverilla oli viime vuonna tammikuussa la ja meni yliaikaiseksi.Käynnistyspäivä oltiin jo päätetty. Tarkastuskäynnillä ennen sitä vaavilta ei löytyny enää pulssia :'( Oli kyllä tosi kamalaa :( Hää sitten joutu synnyttää esikoisensa ja antaa heti pois :( Heillä on vieläkin vauvan tuhkat tallessa. Ihme tapahtu kyllä heti sen jälkeen, kun seuraavalla tarkastuskerralla muutaman päivän päästä hänel oli jo uus kyytiläinen! Ei kuulemma neuvolatäti saati vanhemmatkaa osannu sitä todeks uskoo! ällä kertaa vauva synty melkein pari kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta oli täysin kehittyny ja normaalipainoinen täysaikaiseks! Siin oli kyl kaikille ihmetystä.
 
miranenn Ihan kauheeta tollanen! :'( Mut onneks sit kuitenkin pian uusi raskaus ja kaikki meni sen osalta hyvin loppuun asti! Mut ei tällaisia sais täällä puhua! Puhutaan mieluummin iloisista asioista!

Kun kaikki ny alkaa plussailemaan oikein urakalla! :heart:
 
surullisia asioita tapahtuu! ja toki varmasti kaikki tai ainakin hyvin moni raskautensa aikana pelkää sitä keskenmenoa, mutta toivoo kaiken sujuvan hyvin! täällä ei saa tälläisia puhua kun itse rupeaa miettimään kaikkea :D

toivottelempa kaikille siis iloista päivää :):flower:

-blondi väri päässä kirjoitteleva YP:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli ja Hey
Hey
yöperhonen- :hug: ootte joutunu kohtaamaan tosi vaikeita asioita. Pahoittelut siitä.:( Ihanaa kuitenkin että ollaan nyt tässä vaiheessa, ja toivotaan todella että tästä kierrosta saisit plussan, joka sitten pysyisi ihan loppuun asti!!:heart: Ikinähän tuommonen ikävä tapaus ei korvaannu toisella lapsella tai muutenkaan unohdu, mutta ihanaa että oot toipunu siitä näin hyvin!:heart:

Mikäs dpo sulla nyt on? Onko mitään oloja? :D

Marpa Oi, olipa miehes järjestäny ihanan yllätyksen!:heart:

lullaby89 hehe, sama juttu. Minäkin kellistin ukon vielä tuossa oviksen aikoihin niin että hyvä kun toinen oli just ja just hereillä kun oli yövuorossa ollut ja ihan rättipuhki reppana! :D Huuuh, täällä peukutan niin perkuleesti sulle sitä plussaa!!! *viuhtoo hirmuisesti*:whistle:+++:heart:

Tuisku85 Missä oot? Onko kaikki hyvin?:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hey pakko se on vaan jatkaa eteenpäin eikä jäädä paikalleen lepäämään :)
nyt ehkä dpo3.. tai jos niihin kipuiluihin on uskominen että sillon ovis ois ollu...
ei oo yhtään minkäänlaisia oloja! enkä kyllä ees oo kuulostellu omaa kroppaa :D

mikäs fiilis siellä on?
 

Yhteistyössä