diinu voi ei miten ikävä yllätys näin myöhäisessä vaiheessa
ulkopuolisena on taas helppo uskoa tilastoja, että kyllä teille ihan varmasti terve vauva tulee, mutta voin kuvitella sinun tuskan tällä hetkellä. kovasti voimia ja toivottavasti saatte tulokset sitten ainakin ihan supernopeasti!
kuka muuten haluaisi ottaa
kesäkuun päivitysvuoron ja tehdä uuden listan, jos diinua ei ymmärrettävästi nyt juuri tämä homma hirveästi innosta? minä olisin muuten vapaaehtoinen, kun täällä päivittäin pyörin, mutta lähdemme valitettavasti (päivityksen osalta siis) reissuun ensi viikolla ja olen sitten netin tavoittamattomissa loppukuun... takaisin kotona olen 10.7. ja sitten voin kyllä osallistua vuorostani minäkin päivitykseen, jollei muita vapaaehtoisia ilmesty
ilo09 teillä ollut rankka alkuraskaus :hug: toivottavasti tuo kieppi osoittautuu vaarattomaksi kystaksi. upea asenne teillä silti, että se otetaan vastaan mitä annetaan. varmasti jokainen lapsi on juuri omana itsenään se täydellinen ja rakkain omille vanhemmilleen. voimia odotteluun edelleen.
hannaliina tervetuloa mukaan porukkaan :wave:
painoa alkanut pukata täälläkin, 1,5kg näyttää tällä hetkellä vaaka. pitkään ne lukemat olikin paikallaan, mutta nyt on selkeä nousu tapahtunut. no, onhan tuo masukin pullahtanut esiin. sisko just vkl:na totesi (nähtiin viimeksi 3 vkoa sitten), että sähän olet jo kuin rakenneultran aikoihin ja siltä musta vaikuttaakin
toisaalta nautin kyllä, sillä viime raskaudessa maha oli pieni ja mä jotenkin kärsin siitä jotain ihme alemmuudentunnetta, tuntui että kaikilla muilla oli isompi maha :ashamed: no, olihan se vauvakin sit minikokoinen enkä itsekään korsto ole, mut silti... jäi kaihertaan et nyt haluan olla ISO
huomenna olisi toka neuvola ja jännittää jo nyt se sydänäänten kuuntelu. onkohan kukaan muu yhtä lailla aina huolissaan jokaisesta ultrasta ja sydänäänten kuuntelusta...? taisi jättää ne alkuraskauden vuodot jonkin trauman, kun aina on niin sydän syrjällään...
kuinka moni tuntee jo jotain
liikkeitä? mä aina välillä mietin että olikohan tuo jotain töminää ja pullistelua nyt, mutta varma en voi olla. olisi kyllä huippuihanaa, jos kohta alkaisi liikkeet tuntua. viimeksi jouduin odottamaan vkolle 20 asti.
mites te joille tulossa toinen lapsi (tai kolmas, neljäs...), niin aiotteko pitää
vanhemmat lapset hoidossa myös äitiysloman ajan? ja te, joilla jo tilanteesta kokemusta, niin miten on sujunut kahden pienen lapsen kanssa kotona? itse täällä just pohditaan ankarasti, että mitä tehtäisiin, pidetäänkö lapsi hoidossa vai ei. meillä on erittäin vilkas ja touhukas lapsi, joka tulee hulluksi, jos joutuu olemaan kotona/sisällä koko päivän ja pelkään, että jos jää kotiin, niin kukaan ei ole tyytyväinen... etenkin sitä mietin että miten sitä vastasyntyneen/pikkuvauvan kanssa selviäisi ulkoiluista, jos iskee taas kylmä talvi. ja jos saadaan taas minivauva, niin voi olla ettei sen kanssa edes saa ulkoilla kuukauteen tmv (esikoisen kanssa meni alkuun 3 vkoa huhtikuussa sisätiloissa ja silloin oli sentään lämmintä!). toisaalta, tuntuu että lähipiiri on kovasti sitä vastaan, että itse vaan "nautiskellaan" kotona vauvan kanssa ja pidetään esikoista hoidossa ja kyllä itsekin mietin, että olenko tosi itsekäs ja laiska, jos esikoinen olisi esim 3 lyhyttä päivää viikossa hoidossa (tai ainakin jossain kerhon tapaisessa). hmmm... no, on tässä semmoinenkin juttu, ettei meillä vielä edes ole sitä hoitopaikkaa, kun mies on vielä kesän hoitovapaalla ja näyttää hankalalta sen paikan saaminen. jossain kuitenkin neiti (2v2kk) aloittaa hoidon elokuussa ainakin pariksi kuukaudeksi, sillä mies menee töihin ja mun äitiysloma alkanee vasta lokakuun puolivälissä.
joo, semmoisia mietteitä tällä kertaa. sateisista keleistä huolimatta "henkisesti" aurinkoista viikon alkua
t. manna8 + ernesto 14+5 :heart: