<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Samaha Kiitos pinosta!

Britney Ihanaa synttäriä!

Kestovaippoja käytin esikoisella ekan vuoden. Alkuun harsoilla, sitten taskuvaipoilla. En edes muista miksi käyttö hiipui. Toisen kanssa yritin muttei vaan sopinut kakkoselle. Uusia vaippojan en sitten raaskinut ostaakaan.
Nyt varmaan taas yritän. Jospa olisi meidän vaipoille sopivan mallinen :) Tosin meillä ei ole kuivausrumpua ja pyykkien kuivuminen saattaa talvella kestää, joten katsotaan miten käytännössä onnistuu. Meillä ei siis ole ihan hirveästi vaippoja enkä varmaan raaski ostaakaan.. :)

Muiden hössötyksestä Ekan raskauden aikana olin vähän herkillä ja oikeen odotin että joku, esim. tulevat isovanhemmat, hössöttäisivät. Ei kukaan hössöttänyt. Että täällä ihan toisin päin hössöttelyt. =)

Mulla on hieman ristiriitaiset olot nyt. Lyhyesti: Kerroin raskaudesta puhelimessa (ei voida kasvotusten tavata) ystävälleni, joka yritti vuoden raskaaksi tuloa ja sitten tärppäsi, mutta päätyi tuulimunaksi, ja nyt on yritys päällä. Hän reagoi hyvin oudosti. En mitään ihmeellistä olettanutkaan, mutta hän ei edes onnitellut :/ Yritin vielä viestittää ja soittaa uudestaa että ymmärrän että hänestä on epäreilua ja on paha mieli.. Seuraavana päivänä hän viestitti onnittelut mutta kun yritin soittaa ei vastannut. Jäi todella paha mieli hänen puolesta. :(

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Biana 14+4
 
Eikä!!! Pitkä viesti katosi kun kone yhtäkkiä päätti päivittää jotain..hemmetti. Noh,ehkä illalla saisin kirjoitettua uudestaan.

Onnea britney! :)

t. läppäriinsä ärsyyntynyt Mandi poikasineen
15+5
 
Päivitykset Hannaliinin ja Pa-pillonin osalta tehty. =)

Ihanaa kun nyt on ollut aurinkoinen ja lämmin ilma, seisomatyöläisen jalat tosin ei oo samaa mieltä. Pöh.

Aurinkoista, mukavaa ja hyvin voivaa viikonloppua kaikille ! Ulos nauttimaan komentaa tämä.
 
Tiukutus, juu, mut muista pestä vaipat sit 60 asteessa. Mulla ei ainakaan ollu niin paljoa koko aikaa 60 asteessa pestävää. Nykyään haisee nenään vaikka muut ei haista niin etin jatkuvasti meen 60 pyykit et saan pestä koneellisen :D Meillä on pelkästään kestoja käytössä. joskus poikkeus tilanteessa kertavaippoja, et jokunen lojuu nurkissa. et kysy pois mitä ikinä haluat tietää vastaan jos osaan :D ja jos asut meillä päin voin näyttää kädestä pitäen ;) mut paiskaa viestillä laatikkoon. Reissussa ollaan käytetty kanssa kestoja jos ollaan koko porukalla liikkeelä siis autolla. Ja ajateltiin ne ottaa mukaan myös kesällä kun lähdetään telttailemaan. Osassa leirintäalueita on pyykkikoneita nii saa pestyä. Mut jos ollaa kahestaan tytyn kanssa käyty laivalla niin kerta vaipat on ollut mukana tavaramäärän vuoksi, kun kuljetaan julkisilla kaksin. Meillä taskuvaipat ei toimineet ihan pikkasella nyt kun on vuoden ikäinen ja sen vajaa 9 kiloa niin toimivat paremmin. yhden koon vaipoista mä en ole tykännyt, maku asia.
Onko muuten äitis käsityöihmisiä? voiskose tehdä sulle vaippoja jos et ite ehdi? tai kutoa villavaippahousuja? Meillä villahousut kesti kuorina 10kk ikään asti ennen kun alko päästä läpi harson kanssa, ei haluttu isompaa pakettia joten eri kuoret.

Tosta hössöttämisestä, meillä jatkuu edelleen. noo eipä tartte ite niin usein kierrellä kirppareita kun mummo hoitaa sen puolen ja kattelee ite sillon kun käy mitä vielä tarttee.

Britney, synttäri onnea!

Vaipan käytöstä konttauskypäränä. Meillä sukulainen ihan tosissaan katto et on talvihattuja mukana kun oli vaippapino ja ihmettelivät sitten et missä ne vaipat on kun piti vaihtaa, meen ollessa saunassa :D eivät niitä olleet käyttäneet, mutta jonkun olivat löytäneet kumminkin. ;)

Biana, mä tavallaan ymmärrän kaverias, et tarvii hetken aikaa sulatella tota tietoa.

Täällä lääkärissä käyty sokerit kunnossa riittää silloin tällöin seuranta, voi huokaista helpotuksesta ja toivoa et pysyvät kuosissa. Ja supistelut ei ole tehneet mitään pahaa ainakaan vielä, tilanetta seurailen. mut huilia pitäs, et työt saa jättää narikkaan hetkeksi aikaa ainakin :(

Unico ja Mötky 17+0
 
samahalle kiitos uudesta pinosta
memphis tervetuloa joukkoon :wave: luulen ettet ole ainut kenellä menee yli lasketun ajan. mulla vähän sellainen olo myös että voi hyvin syntyä vasta joulukuussa.
kahvi lopetin siinä viikolla yhdeksän. ei vaan enään pystynyt juomaan :x
ostokset vielä en ole kaupasta mitään ostanut mutta omasta putiikista otin sellaisen kevyen vanupuvun millä ajattelin tuoda vauvan sairaalasta kotiin. odottelen nyt ihan rauhassa hetken vielä ;) kaukalo ostetaan sitten vasta lähempänä synnytystä kun vanhan olen myynyt jo pois.
lomamatka kyllä olen kateellinen kaikille ketkä pääsevät reissuun tai ovat olleet. niin paljon haluaisn itsekkin mutta mies ei nyt pysty olemaan pois töistä.
lähdetään ensi viikolla meidän kylän porukan kanssa (40 henkeä) kålmordeniin pariksi päiväksi. siinä taitaa olla meidän tämän kesän reissut. mies kun ei voi olla töistä pois.
nyt nukkumaan :)
 
Unico Kiitokset vinkeistä jälleen! :D meillä pääasiassa pesen kaiken 60 paitsi villat ja jotkut hienommat kankaat. Eli sen puolesta varmaan onnistuisi hyvin :)
Tuota oon muuten miettinyt että onnistuuko matkoilla kestojen käyttö. Kerrohan siis vähän että jos lapsi autossa kastelee vaipan niin mitä teet vaipalle? Tai siis miten säilöt sen sinne asti että saa pestyä. Ei varmaan kovin mukavaa olisi montaa tuntia istua autossa joka haisee aivan kuselta :D
Äitini ei oikein tykkää ommella, anoppia voisin yrittää saada innostumaan. Ja itse tykkään neuloa ja neulonkin vauvalle pipot, tumput, villapaitoja yms itse. Anoppikin enemmän tykkää villasta väsäillä vaatetta mutta eihän sitä teidä jos innostuisikin kaivamaan ompelukoneen esille. Mutta voisin varmaan ainakin yrittää ite tehdä noita kuoria :) Teetkö ite teidän vaipat? Jos teet niin tiedätkö jonkun hyvän nettisivun jossa olisi hyviä ohjeita niiden tekoon? :) En uskalla ihan näppituntumalta ensimmäisiä lähteä tekemään, jos muutamat tekisi ohjeesta niin sitten varmaan uskaltaa enemmän soveltaa :D
Ja kun noita vaippoja on ihan hirveästi erilaisia, niin millaisia suosittelet ihan vastasyntyneelle? Varmasti makuasia, mutta mielelläni kokemuksia kuulen niin tietää vähän mitä alkaa kokeilemaan :)

Britneylle onnittelut! :)

Nyt nukkumaan, huomenna enempi kirjoittelua :)

Tiukutus&Masi 18+3 :heart:
 
Eilen käyty tokassa neuvolassa ja kaikki ok. Siellä se sydän jumputteli :heart: Hieman ennakkoon tuli käytyä ku aika oli vasta ensi viikolla. On vaan niin kiireinen vikko tulossa et pakko oli vaihtaa aikaa.

Seuraavat kaksi viikkoa asunkin sitten uimahallilla kun lapsilla uimakoulua. Maanantaina aloitamme myös talon pohjien teon, jippii!!! Ihana kun esikolla alkaa kesäloma! Ei tarvitse niin kauhian aikaseen repiä pientä ylös :)

Kahvia menee edelleen. Ei aamu käynnisty jos en saa ISOA kuppia :)

Britneylle myöhästyneet onnittelut! Mulle tulee maanantaina 10 vuotta enemmän mittariin :D

memphis
tervetuloa!

Hankintoja en ole tehnyt enkä tee. Pojan vaatteita kaapit täynnä mut tyttöjen vaatteet möin et sit rakennneultran jälkeen näkee mitä tarviin.

Oi lomamatkat! Jos ei tota rakentamista olisi niin oltas varmaan taas syksystä karattu ulkomaille koko perhe. Nyt rahat menee rakentamiseen :( / :) Tosiaan Kreikassa oltiin kerran kun odotin nelosta n. viikolla 23 ja kaikkea söin hyvällä omallatunnolla. Nyt tietty tuo ehec-bakteeri mietityttäs... Mukavaa reissua kaikille jotka reissuun pääsee! Oli se sit ulkomaille tahi ihan vaan lähinaapuriin tai kotimaahan.

Hassua teillä kohta paukkuu jo puoli väli :) Niin se aika vaan menee... Maha mulla ei ole juurikaan kasvanut vaikka kohtu oli jo tossa navankohdalla (sf 18cm). Painoakaan ei ollut tullut yhtään, onneksi.

Tuomenkukka rv 14+6
 
Hei!

Nyt ollaan kerrottu lapsille. Nuorimmainen (4v) sanoi huomanneensa mahan kasvaneen. Isommat ei. Olivat vauva uutisista tyytyväisiä. Toivoivat poikaa ja ettei vauva rääkyisi paljoa:D
Kummipoikani 12v oli kysynyt vanhemmiltaan, onko täti lihonut..

Tänään alkaa koululaisella kesäloma. Eskarista alkoi jo tiistaina.

En ole ostanut vauvalle vielä mitään. Entisiä vaatteita on jäljellä ja otan lisäksi äitiyspakkauksen.
Turvaistuin on kyllä ostettava.

Trallaa 17+2
 
Tiukutus, meillä alkanut se pissa lähempänä vuodenikää vasta haisemaan haisemaan jos saa kuivahtaa. Mutta normisti mulla on jokunen muovipussi mukana ja pussin suu kiinni kun vaippa on siellä. Kakka vaipoille voi olla omia pusseja sinne sisään niin ei oo kaikki niin märkiä. ollaan siis vaihdettu huoltsikoilla vaipat et on ollu vesipisteet lähellä. Toki pikkuvauvan vaipankin kun säilöö muovipussiin niin ei kannata enempää kun päivän vaioppoja säilöa, meinaan tuoksut on siten omaa luokkaa kun pussin avaa. Jos haluat vielä tiiviimpää niin minigrippeihin jokainen yksikseen ja sieltä suoraan koneeseen niin ei autossa haise.
Osan vaipoista oon tehnyt itse osa lainassa. Meillä ollu hyvä tuuri kun on kavereilta saanut lainaan. Kestovaippayhdistyksen sivuilla on tietoa ja niillä on myös tee se ite numeroita. suuressakäsityökerhon lehdessä on kaavoja. Kattelen jossain välissä jos muistan missä ;) jos ei ala kuulumaan niin kysy uudelleen, mulla hatara pää. ja jos tekee taskuvaippojen kaavalla sisävaipan ja kuoret nii kuoret kannattaa levittää takaa sentillä nii istuu paremmin. Meinaan mä en tykkää taskuista juurikaan, ne menee matkoilla. Ai juu ja meill on yö vaipassa alimpana villaimu, samasta langasta kun villahousut. ja pikkusena toimi parhaiten ylöllä et riittävä sisävaippa, siihen pul kuoret ja villahousut molemmat päälle niin ei oo ollu yökkäri märkänä, jos villikset jäi laittamatta niin saatto tulla vahinkoja, mut tolla kokonaisuudella ei. Toivon mukaan teen vauvalle käy villa. Ja nyt sitten vanhat pyyheet kiertoon :D niistä saa hyviä imuja ja isävaippija, mut ite en tykkää laittaa froteeta suoraan iholle, joten joku pehmosempi kangas siihen ensin joko kuivaliina tai flanelli, ne on mun suosikkeja. Maku asioita. Ai nii ja pari T-paitaa oon myös leikellyt vaipoiksi :D
Mitäs muuta kysele jos askarruttaa...

Täällä vaateongelma, luulin et mulla on yks kietasuhame, tossa vaan otettavissa kaapista mtu ei ollutkaan ja juhliin pitäs lähteä javaatteet ei mahu päälle huoh, no täytyy kehitellä jotain, enää ei ehi ees tekeen ;)
 
Tervetuloa uusille :wave:

Kahvin kanssa meni sillain, että alkuraskaudessa oli aivan järkyttävä kahvinhimo, vaikken sitä yleensä kovin paljon juokaan. Sitten tuli pidempi ehdoton no no kahville ja nyt taas silloin tällöin tekee mieli.

Hankintoja en ole tehnyt vielä mitään. Ollaan tehty siitä suurempia keskustelematta jonkinlainen linjanveto, että rakenneultran jälkeen sitten. Siihen on vielä kuukausi aikaa.

Ystävä kysyi yllättäen eilen, että saako järkätä jenkkityylisesti baby showerin minulle kun raskaus lähenee loppuaan. Olipas kiva yllätys :) Sanoin että toki voi, kunhan siitä ei tule sellaista pakollista lahjojenostotilannetta kavereille, vaan enemmänkin viimeinen illanvietto kaikkien ystävien kanssa ennen kuin pieni tulee maailmaan. Mielestäni ajatus oli ihana, kun voi hyvin olla ettei varsinkaan kauempana asuvia kavereita tule sitten hetkeen nähtyä.

Täällä maha on tullut esiin. Se on nyt muutaman päivän ollut sen verran isona aamusta iltaan, ettei mene enää lihomisen piikkiin :) Ihanaa!

Leeniliini ja Papu 18+2.
 
Cadillacin LA päivitetty.

Sitä samaa pitää tulla hihkasemaan kuin Leeniliinikin että nyt on ollut pömppis jo aamusta iltaan muutama päivänä oih :heart: ja ilmeisestikin ekat liikkeet havaittu :heart::heart:

Samaha rv 18+4 (tyttöolo)
 
Onnittelus Britneylle

Me ei näin kesäisin muuta matkailua harrasteta kuin mökkeilyä ja vaelluksia tai melonta retkiä. Joten tänäkään kesänä suunitelmissa on mökillä oloa ja pieni vaellus koko perheen voimalla. Korkeasaareen ollaan myös menossa. Talvisin ollaan harrastettu noita ulkomaan matkoja.
Esikoista odottaessa oltiin Vietnamissa rv 21-24 ja huoletta söin kaikkea paitsi maitotuotteita, mutta eipä aasialaisessa ruokakultuurissa käytettäkkään maitoa tai juustoa.

Viellä kestovaiposta niitkä todelakin kannattaa ostaa huuto.netistä tai kirpputorilta. Meillä suurin osa vaipoista on ostettu "huutiksesta" tai tehty itse. Minä tykkään tehdä käsitöitä ja äitini myöskin joten poikaa odottaessa tuli ommeltua vino pino vaippoja.
Meillä ainakin nuo vaippojen imut kuivuu ihan yön aikana pesuhuoneessa. pesenkin yleensä vaipat ilalla ja ripustan yöksi kuivumaan, aamulla on sitten kuivat vaipat ja imut on kuivia.

(.) Täytyy alkaa toden teolla etsimään keäsisiä äitiys vaatteita. Poika kun olen odottanut talvella niin on vaan mamafarkkuja. Onneksi sain tänään mahdutettua yhden kesämekon päälle ylioppilas juhliin.


Tytti83 ja Toukkis 14+6
 
Kiitos kaikille vielä kerran :)

Huh, kaikkien näiden valmistujaisten ja synttäreiden jälkeen on vielä eessä juhlahumua pitkään... Appiukon isot juhlat on ens viikonloppuna ja oon lupautunu sinne karaoke-emännäksi. Sanon suoraan että vähän jo kauhistuttaa :D
...Sen jälkeen heinäkuussa onki sit anopin samaiset isot syntymäpäivät, tosin en vielä tiiä juhlitaanko niitä mitenkään mut ompahan ainaki tänäkesänä juhlia riittämiin.

Eilen olin lavatansseissa Rönnillä kattomassa Paula Koivuniemeä :) kivaa vaihtelua mulle oli kyllä. Ja pitihän sitä yks tanssikin vetästä tanssilavan puolella ;)

Huomenna on toinen neuvola, toivon että ainakin verenpaineet on vähän nousseet.

Tuomenkukalle paljon onnea jo etukäteen jos en huomenna pääse tänne kirjottamaan! :flower: :)
 
Heipähei!!

Neuvola oli keskiviikkona ja sydänäänet kuului hyvin ja myös vauvan potkut :) helpotus....
kaikki oli muutenkin ok! neuvolatädille ihmettelin ku maha ei vielä näy, tai potkut tunnu... ja eikös sitten heti seuraavana aamuna kun heräsin, ni maha oli tullut!!!! siis yhdessä yössä??? makasin selälläni sängyssä ja siinä se pömpötti navasta alaspäin :) oon kyl tyytyväinen, ettei oo semmonen maha ku viimeks.. ihmiset jo näihin aikoihin kyseli et joko kohta on vauva tulossa... parit potkutkin jo tuntunu, huh... seuraava neuvola 29pv ja rakenneultra 30pv :) ja joo, kyl mä nyt päätin et sukupuolen selvitän, vika vauva, enkä oo koskaan aikasemmin halunnu tietää...

kahvia en juo, ku en oo koskaan juonukkaa :D

hankinnoista... heti kun olin tehny positiivisen testin ostin kirpparilta semmoset vauvantossut... laitoin vähän niinku itelleni todeks tän raskauden, muuta en oo ostanu, mut alan pikkuhiljaa ostelee, jos vaan saan tietää kumpi ois tulossa... tyttöä mä kyllä veikkaan, mut tarvii silti ostella, kun lahjoitin kaikki vauvan vaatteet viime vuonna pois kun kaksi ystävää sai vauvat.

Britneylle vielä onnea, näin pikkasen jälkikäteen :flower:

hössötyksestä... kukaan ei hössötä... musta tuntuu et kukaan ei ees välitä... no kyl äippä ja iskä jaksaa kysellä aina kun soitellaan, ni miten voin, mut tuntuu väkinäiseltä.. no tietysti kun pallero syntyy, ni kyllähän ne heti rakastuu taas! tää vaan ei oo kenellekkään enää uutta. mut mulle nyt hirmu tärkee raskaus, viimeinen, tän jälkeen ei enää koskaan... yks mies osti mun kassalta eilen raskaustestin, ja mul tuli niin haikee olo, et noita mä en sit enää koskaan tee...

hirveesti nyt vaan omaa napaa, mut nyt pakko lopettaa ja alkaa siivoo, ku kerranki oon yksin! (mies kahen vanhimman kanssa mummolassa remppaamassa ja nuorin nukkumassa parvekkeella) nyt hommiin :)

aurinkoa!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 17+2
 
Onnittelut Tuomenkukka ja myöhässä Britney sekä Minnuska ! Itse täytän juhannuksena. Nyt on tultu reissusta Lapista ja mukaan sain paljon hyödyllistä vauvatavaraa.. (Käytiin minun vanhempia moikkaamassa). Pinnis,vaunut ja vaatelaatikollinen tuli mukaan <3 Tästä tää tavarakasa alkaa kasvaa! :)

Hössötyksestä mun vanhemmat ei hössötä turhia, on kyllä kiinnostuneita että miten voin ym. mutta eivät hössötä voi tietenki olla syynä seki että ei nähdä usein kun asuvat kauempana toisella puolella Suomea.. Luulis että olisivat enemmän hössöttäjiä jos asuisivat lähellä :) Miehen vanhemmat onki jo kokeneita lapsenlapsien suhteen niin nekää ei hössötä.

Jes enää tää viikko töitä ja sitte lomalle ! Eipä ole ku muuttohässäkät edessä mutta se pelkästään on jo ihanaa ettei vähään aikaan tartte miettiä töitä vaan voi vaan olla rauhassa kotona ja tehdä kaikkea ku kerranki ehtii :)

Miten teän massut on jo kasvanu? Itellä vähän,mutta on tää niin hidasta en malta oottaa että tulis jo esiin kunnolla :mad:

Nyt töihin juossa!! --->>

Karoliina rv 18+0 POKSS
 
huomenta ja myöhästyneet onnittelut tuomenkukalle, britneylle ja minnuskalle :flower: ihana kun mä en vanhene ennen tän vauvan syntymään, oon muutenki jo riittävän vanha :D

hössötyksestä mun äiti on oikea hössöttäjän perikuva, mutta kuten karoliinalla, välimatka on niin pitkä ettei oikein kykene sieltä käsin höösään. silloin kun nähdään kulkee kyllä kaupoissa "lompakko kädessä" että mitäs mä voin ostaa... miehen vanhemmat taas ei hössötä ollenkaan, eivät tainneet muistaa edes onnitella, kun kerrottiin iloiset uutiset. ei silti ettei ne välittäisi, kyllä anoppi välillä soittelee ja kyselee miten menee, samoin mun vanhemmat, vaikka kaikille isovanhemmille tää on jo niin perin tuttua, kun lastenlapsia alkaa oleen enempi =)

masu kasvaa täällä kovaa tahtia, niin hienoa! =) näytän aivan naurettavalta pallolta, jos yritän tunkea tavallisiin paitoihin ja normihousut ei oo aikoihin menny jalkaan. äitiysvaatteissa siis mennään ja niissäkin hyvin "täytettä" tossa keskivartalolla. myös rintsikkaostoksille oon joutunut sekä järkyttynyt missä mitoissa siellä mennään :whistle: myös se järkyttää kun ei mahdu väljiinkään (normi)mekkoihin ja tunikoihin sen takia, kun rinnat ottaa vastaan!

samaha onnea liikkeistä, ihanaa :heart:

mistä te muuten olette tajunneet että kyseessä on vauvan liikkeet? mä en esikoista odottaessa tajunnut vasta kun selkeistä potkuista ja taitaa mennä tämänkin kanssa samoin... vaikka välillä tuntuu kuplintaa ja paineen tunnetta (ihan kuin joku venyttelisi ja pullistelisi siellä), niin en mä tälläkään kertaa voi olla varma onko se just sitä mitä toivon.

biana mulla on myös ystäviä, jotka on kärsineet pitkään lapsettomuudesta eikä me itsekään esikoista heti saatu, kun oltaisiin haluttu (toka tärppäski sit ekasta "tosiyrityksestä"). olen siis pohtinut tätä kertomisasiaa paljonkin ja todennut, että paras on lähettää tekstiviesti tai sähköposti, jotta saa toinen aikaa sulatella asiaa. ja vaikka se on kurjaa molemmille, niin joskus vauvauutisten takia voi olla parempi pitää kaverisuhteissa vähän välimatkaa. lapsettoman voi olla vaikea katsella toisen kasvavaa masua ja itse odottajana on vaikea jutella vältellen asiaa, joka eniten mielessä kuitenkin pyörii, eli omaa raskautta ja vauvaa... ainakin mulla tää raskaus tulee esiin ihan kaikessa, kun se muuttaa kuitenkin niin paljon: tule äitiyslomat, "urakuviot" unohtuu, vapaa-ajan vietto muuttuu, asuntokin muuttuu (meillä) jne.

oletteko te muuten alkaneet rasvailla masuja? mä käytin viimeksi jotain bodyshopin voidetta (enkä muista enää mitä) eikä tullut ensimmäistäkään raskausarpea =) toisaalta, saattoi johtua siitäkin, ettei mulle tullut isoa mahaa ja geeneistä ja ties mistä, mut anyways mietin et pitäsköhän sitä missä vaiheessa taas aloitella vai mitä käyttäis... vinkkejä? maha kun tuntuu paisuvan paljon kovempaa tahtia kuin viimeksi, että ehkä rasvailu pitäisi jo aloittaa!

aurinkoista viikon alkua!

t. manna8 + ernesto 15+5 (ja lomalle 1pv!!) :D
 
Samahalle kiitokset uudesta pinosta!:flower:

Ja :flower: myös synttärisankareille, Tuomenkukalla taitaa tänään olla pileet!

Tytti kirjoitteli matkustamisesta - samoilla linjoilla ollaan. Ennen esikoisen syntymää kierrettiin Aasiat ja Ameriikat (olen matkatoimistossa töissä ja saan silloin tällöin halpoja lentolippuja), mutta viime vuosina matkustelu on rajoittunut kotimaahan ja muutamaan Euroopan työmatkaan. Ajattelin ennen lapsia, että tulen hulluksia jos/kun en pääse kaukomatkalle vähintään kerran vuodessa, mutta niin on arvot muuttuneet että parasta elämässä nykyään on seurata 3-vuotiaan leikkejä kotipihalla :heart:

Leeniliini saa babyshowerin - ihania kavereita sulla :heart:

Manna kyseli liikkeistä - esikoisesta tunsin liikkeet viikolla 21 (!!!), ja nyt sellaista pientä kuplintaa ja hipaisuja jo yli kuukauden ajan. Välillä masussa "muljahtaa", vauva varmaan heittää kuperkeikkaa - voi olla että ekassakin raskaudessa oli samanlaisia tuntemuksia jo paljon aiemmin kuin vk21, mutta ne tulkitsi vaan oman vatsan elämäksi :D
Meillä oli myös lähipiirissä tahattomasti lapseton pariskunta (he saivat 5v yrityksen jälkeen hoidoilla ihanan tytön). Ennen hoitojen onnistumista ystäväni tilitti että kamalinta maailmassa on kuunnella toisten iloisia vauvauutisia, ja katkeruudelta ja kateudelta ei voi välttyä :( Hän loukkaantui sydänjuuriaan myöten yhteiselle ystävällemme joka oli "kehdannut kysyä" että onko he harkinneet adoptiota. Se oli kuulema pahinta, mitä hänelle voi sanoa :O Noi on tosi vaikeita juttuja, mutta itse ole vähän sitä mieltä, että en halua sensuroida mitään osaa elämästäni ystävän vaatimuksesta, joten jos ei ystävä kyydissä pysy niin ehkä sitten niin on parempi.

(.) Täällä ruoka alkanut maistua - 3-v napero on tyytyväinen kun saa joka päivä jätskiä, kun eihän sitä yksin voi syödä :D Kävin eilen vaa'alla ja 2kg tullut lisää - tästä se lähtee, 13kg to go :D Ihan tavallinen ruoka maistuu myös hyvin, 2 lämmintä ateriaa on saatava joka päivä. Energinen olo jatkuu, ja masu on kyllä sellainen kumpu että kaukaisimmat naapuritkin tuli jo onnittelemaan viikonloppuna. Elämä on ihanaa :heart:
 
Maanantaihuomen! Tai no päivä ;)

Rasvailusta oli puhetta. Ostin n. vko 10 tienoilla (ja aloin käyttää) Mama Mion raskausarville tarkoitettua rasvaa jostain ulkomaisesta nettikaupasta. Ei vielä ole tullut mitään, mutta tuskin vielä olisi tullut ilman rasvailuakaan? Toivottavasti ei tule jatkossakaan.

Ystävät kyseli pidetäänkö yhdessä babyshowerit, mutta en jaksa uskoa. Saa nähdä, korkeintaan ehkä nyyttärityylisesti ja nimenomaan nähdä porukalla viimeistä kertaa ennen vauvaa. Toisaalta vanhojen työkavereiden (ystävien) kanssa nähdään kesällä, korvaako se osittain showerit sitten. En tahdo mitään lahjajuttuja kuitenkaan.

Anoppi ja appiukko hössöttävät lauantaina syntyneestä ensimmäisestä lapsenlapsesta ja hankkivat sille kaiken mahdollisen. Toivottavasti reiluuden nimissä myös mies sitten saa heiltä kaikki samat. Ainakin puhuivat, että ostavat myös meille samat. Oman veljeni kanssa ollaan aina oltu samalla viivalla ja jos toinen saa esim. tietokoneen, toinen saa rahana tms. samat. Ollaan totuttu siis tasapuolisuuteen. Itselle oli hyvin vaikea (ja yhä on) ymmärtää todella suurta eriarvoisuutta mieheni vanhempien puolelta.

Eilen käytiin katsomassa siis tätä alle vuorokauden ikäistä herraa Haikaranpesässä. Voi miten pieni ja suloinen. Pitkät tovit oli mun sylissä, iiiik :hug: Voin kyllä sanoa, että karvaalle tuntuisi, jos itse nyt vaan yrittäisi ja yrittäisi eikä tulisi raskaaksi ja muut saa lapsia... Tai vaikka mies jarruttaisi, eikä haluaisi vielä lapsia. Voin siis samaistua näihin, keille haikaran vierailu antaa odottaa tuloaan, vaikka en omakohtaisesti ole kokenutkaan yrittämistä. Raskauden myötä tämä mamma herkistyy ja nytkin tekisi mieli halata jokaista vauvasta haikailevaa ja syystä tai toisesta ei kuitenkaan tärppää :hug: ;)

Nyt lounaalle!

Aplari ja Taikku 16+6

PS. Varasin elokuulle 4D ultran.. sanovat että vko 26 on paras aika nähdä ja saada suurimmat hyödyt 4D ultrassa. 249e maksaa, mutta voihan sen perua jos ei koe tarpeelliseksi. Ei jaksa odottaa edes rakenneultraa, saatikka tätä :D
 
Viimeksi muokattu:
IlonaVonD olikin kirjotellut sillä aikaa, kun oma teksti oli työn alla :D tästä lapsettomuusjutusta. Vaikeita asioita. Kaikkia täytyy ymmärtää ja todellakin en kellekkään suo lapsettomuutta, mutta toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, että "jos ystävä ei pysy kyydisssä niin sitten ei". Meillä käynyt juuri näin, eikä liity edes lapsettomuuteen. Kaveripariskunnalle reilu vuosi sitten aprillipäivänä juksattiin että tulee lapsi, siksi en ota juhlissa alkoholia. Jatkettiin sitä pitkään, ja vasta muutaman tunnin jälkeen myönnettin että no ei tule. Kysyvät aamulla vielä että no oliko se totta vai ei... Mutta se asenne! HUHHUH. Ei KENENKÄÄN raskauteen voi asennoitua niin. Kauhistelevia ilmeitä ja hiljaisuutta. KIITOS. No nyt saivat kuulla että ihan totta on, ehkä tuossa viikolla 15. vasta. Eipä ole onnitteluja kuulunut omalta "ystävältäni". Ajat muuttuu ja samassa ihmiset... toisille on vaan kova paikka kaikki toisten hyvät asiat elämässä. Inhoan tuollaista, niiin inhoan!

Avautumistaan pahoittelee,

Aplari :D
 
Kromosomeiltaan terve POIKAvauva tulossa!!!! :heart: :heart: :heart:

Ette usko miten onnellinen mä olen! Iso järkäle putosi sydämeltä kun tuon tiedon sain. :) Nyt saa huokaista ja jatkaa odotusta onnellisena. Tiedän ettei vielä tuokan takaa täysin tervettä vauvaa, mutta ei ainakaan ole mitään niistä yleisimmistä trisomioista. Tosiaan riskilukuhan meillä oli 1:50.

Superiloinen Diinu & pieni rakas pipana 19+1 :heart:
 
DIINULLEihan hirveästi haleja hyvistä uutisista!!!

täällä taustailen,olen ollut tosi kipeä fyysisesti,ei oo tämä raskaus mulle tarkoitettu,tuli virtsis ja liitokset paukkkuu ihan kauheasti ja olen liian kipeä.Päätä särkee joka ikinen päivä ja on kestokrapula. Ja puoli vuotta vieä edessä...:'( ei jaksais,kun muutakin elämää olisi elettävä. vauva onneksi liikuskelee masussa kivasti jo...

Eevan ja oieni 14+3
 

Yhteistyössä