<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HUHTIKUUSSA <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

28.10.
Manna*/28v/Esikoinen

30.10.
Diinu/22v/Toinen/KAKS

31.10.
reveria/24v/Toinen

1.11.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS

Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT

2.11.

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
samaha/Esikoinen
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla
Nojanda/31v/Kolmas/PS

5.11.
Mariska*/26v/Esikoinen
Leeniliini/27v/Esikoinen
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas
Karoliina87/23v/Esikoinen/JS
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
cunucu/30v/Esikoinen

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS
HelenaM./26v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKS

15.11.
Isabel81/30v/Neljäs/KYS

16.11.
KiKi87/Toinen

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS

21.11.
kikatus/Kolmas

22.11.
manna8/Toinen

23.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS
Peltisanko
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL

24.11.

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS
cadillac/Neljäs/TYKS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides

28.11.
Tytti83/Toinen
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS
Biana/Kolmas/KOKS


Vielä ilman LA:ta:

Britney/23v/Esikoinen
Unico/31v/Toinen
zerhy


71 onnellista odottajaa. :heart:




Kyydistä tippuneet:

Haave
FPI
mammuzki
Sanle
Epa_88
Naive88
Matalalento
Chicco
Mimskuliini






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala



Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931632-3-3-marraskuun-massukat-2011-3-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ja uusi pino :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart:

Manna jep neuvolasta sain nuo ajat, 18 pvä on lääkäriaika jolloin lääkäri ottaa kaikki näytteet ja kysyin tuota että ehtiikö sitten ultraan verikokeen tulokset ja th sanoi että kerkeää kyllä, täällä kuulemma melkeimpä aina pari pvä väliä ja aina on kerennyt :) Toivottavasti minun kohdalla ei käy poikkeus :D No, uskon että kerkeää kun niin uskotteli :) Asun tosiaan pienen pienellä paikkakunnalla jossa jos labrassa käy niin tulokset saa useasti jo seuraavana päivänä :D Ihana kylä :heart: :D

On kyllä hassua miten paljon kaksosia tulossa ihanaa kyllä :heart:

Lisäravinteista syön LadyVitaa jonka lisäksi ei tarvitse syödä mitään kun sisältää kaiken. Neuvolasta kyllä sanoi että minun pitäisi syödä vieläkin enemmän maitotuotteita. En kyllä ymmärrä miten paljon kun juon nyt 4-5 lasillista maitoa päivässä, muutaman leivän jossa juustoa ja aamuisin aina viili tms :eek: Pitänee juoda litra maitoa aamulla ja illalla toinen :D ja ruuan yhteydessä puoli litraa.

Niin kamala väsy, että siirrän taas viestien lukemista huomiselle :( viime yönä tuli nukuttua niin vähän jännityksen takia ja heräsin jo puoli kuudelta, että kirjoittaminen tuntuu aivan hirvittävältä :D

Tiukutus&Heluna 9+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Diinulle kiitokset uudesta pinosta =) Tuohon alkujuttuun vois myös linkittää vanhat keskustelupinot...

Onnea kaikille ultrassa käyneille =) Onpa paljon kaksosia tulossa =)

Kävin tänään neuvolassa :) Esikoinen oli mukana, mutta hienosti jaksoi leikkiä ja tutkiskella vastaanottohuonetta, vaaka taisi olla mielenkiintoisin juttu :) Kaikki ok. Lasketuksi ajaksi merkkasi 5.11.2011 (joten päivällä tuli takapakkia). RR 120/71, Hb 145, pissa puhdas. Painostakin totesi vaan että ei kannata liikaa miettiä ja laihduttaminenhan on raskausaikana kiellettyä, mutta tietenkin voi miettiä terveellisempiä vaihtoehtoja. Verikokeita ei otettu, koska näytteet olivat lähteneet labraan jo klo12 (mulla aika klo13) ja seuraavan kerran lähtevät kuulemma vasta tiistaina, joten ei olisi mitään hyötyä ottaa, kun menisivät kuitenkin piloille tuossa ajassa. Joten ensi kerralla sitten. Seuraava neuvolakäynti onkin lääkäri 19.5.11 (tuntuupas olevan kaukana).

Np-ultraankin varasin ajan, joka on 19.4. Samalla otetaan veriseulan verinäyte. Täällä siis otetaan tuo verinäyte samalla kertaa ultran kanssa, kuten myös esikoisen aikana. Kylläpäs tuo ultra tuntuu olevan pian :) Esikoisen odotusaikana kaikki välit tuntuivat pitkiltä, nyt taas aika tuntuu menevän siivillä. Toisaalta hyvä niin sillä en erityisemmin pidä tästä raskaana olosta...

Tiukutus noista maitotuotteista... Onpas outo neuvolatäti. Tuossa ladyvitassa on kuitenkin 800mg kalkkia (ja tarve on kuulemma 900mg), Joten tuolla maitomäärällä luulis täyttyvän ;) Älä ota paineita. Itse en edes tällä hetkellä juurikaan käytä maitotuotteita (tuon ladyvitan lisäksi), kun saavat aikaiseksi huonon olon...

Tikru ja kirppu 8+5
 
Huomenta kaikille!

Tiukutus Tää aika menee munki mielestä yllättävän nopeaa, kohtahan on jo se eka kolmannes ohi vaikka just ja just on ite ehtiny tajuta koko tilanteen! Luulis että just esikoista oottaessa kärsimätömänä laskee päiviä mutta nää viikot tuntuu hurahtavan ihan silmissä, ja taas perjantai :) viikot vaan poksuu kokoajan..

Onko kellään muulla siitepölyallergiaa keväisin? Taas alkaa olla se kausi tuloillaan, mulla yleensä alkaa huhtikuun lopulla ja kestää sen toukokuun ainaki, riippuu vähän millanen siitepölykausi tulossa.. Mainitsin asiasta neuvolassa ja sain sen takia ajan lääkärille 3 vkon päästä, koska hän voi sitten määrätä sopivat lääkkeet raskaana olevalle.. :)

Tää iltaturvotus on ällöttävää, luulin että se turvotus alkais myöhemmin, mutta mulla on kyllä nyt jo iltaisin niin pallolo lisäksi töissä päivän aikana kokoajan sellanen jättitunne , tuntuu ku ois lihonu sen 10kg yhtäkkiä :D ja aamulla vielä suht. normaali jos käy lenkillä.. :O Outoa, nyt vaa ootellaan millo se turvotus jää päälle ja sieltä paljastuuki jo vauvamahaa :D

Karoliina 8+3
 
tikru84 joo en taida ottaa turhaa stressiä tuosta maidosta :D Nevolatäti taitaa olla aika hysteerinen :p Selitti niin tohkeissaan kalkista, etten pysynyt edes enää mukana kun näytti monia erilaisia julisteita yms. :D

Karoliina87 mulla ei siitepölyallergia mutta lievää astmaa joka vaivaa keväisin eniten. Lääkkeinä astmapiippu ja avaavapiippu. Avaavan lääkkeen ilmeisesti joudun vaihtamaan.

Milloinkohan muuten uusi äitiyspakkaus julkistetaan? Kauheasti haluaisi jo nähdä millainen uusi paketti on :D Äsken myös selailin netistä pienempiä haalareita kun äitiyspakkauksen haalari on niin iso. Minkähän kokoinen haalari olisi hyvä? Itse mietin, että ostan 56cm niin sopii paremmin heti päälle, mutta olen niin tietämätön vielä näissä että antakaahan vinkkejä :whistle:

Tiukutus&Heluna 9+3 :heart:
 
Hyvää huhtikuuta kaikille!

Eilen oli eka neuvola. Ei mitään ihmeellistä, katottiin verenpaine ja paino ja mukaan tuli taas pumaska paperia. Ensi viikolla pitää viedä labraan joku pissanäyte ja sitten vaan odotellaan, et sairaalasta tulee kutsu ultraan. Tämän jälkeen varailen neuvolasta vasta seuraavaa aikaa.

Ostin b-vitamiiniakin, josko siitä olisi mitään apua tähän pahoinvointiin.(?) Eilen en päässyt töihinkään, vaan makasin neuvolakäyntiä lukuunottamatta koko päivän sohvalla. Lisäksi on kokoajan hirveä maku suussa. Yöks.: / Onko muut havainneet samaa?

Papu82 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet kaikille!

Onnitteluja ultrakuulumisista ja kaksosten odottajille. :flower:

Täällä kamala väsymys jatkuu ja palelu. Millähän viikoilla nekin helpottaa. Ei muista enää vaikka ei niin kauaa edellisestä ole...
Tiistaina oli tosiaan neuvola ja siellä sitä samaa mitä nyt ekakerralla on. Olisin halunnut mennä vasta myöhemmin mutta neuvolantäti vaati tulemaan aiemmin. Hemoglopiini oli mielenkiintoinen tietää kun edellisessä synnytyksessä tuli sitä vuotoa niin reilusti ja täti meinas että saattaa edelleen vaikuttaa. Oli kumminkin parempi kun edellisen raskauden alussa eli 134.
Varattiinhan siellä ajat sitten lääkärineuvolaan ja np-ultraan, jotka molemmat on pääsiäisviikolla. =) Mä jännitän sitä ultraa aina ihan hirveästi, tuntuu että odotellessa siellä tulee itku väkisin ja tärisen ihan hulluna. : / Onneksi mies lähtee aina mielellään mukaan.

Ummetuksesta oli puhetta ja mulla iskee se heti aina heti alkuraskaudessa ja siihen ei kauheasti auta mikään. Ei edes Levolac. Se tekee mulle vaan mahan kipeäksi ja haisee pahalle koko ajan. :ashamed: Eipä siis tee mieli käyttää... Viime raskaudessa lopussa jouduin rautakuurille ja yllätys yllätys Obsidan auttoi sitten vähän. Sorry nää kakkajutut.

Mulla on allergialääkkeenä setiritsiini ja olen saanut neuvolanlääkäriltä sen edellisessä raskaudessa ja sanoi että voi käyttää ihan hyvin. Nyt käytän kans sitä alusta asti. Ihan hervoton kutina iskee kun pari päivää käyttämättä ja raavin itseni ihan verille. On kyllä isoja eroja mitä lääkärit sanoo kyseisenkin lääkkeen käytöstä. Osa kieltää ehdottomasti ja osa suosittelee. Ilmankaan vaan ei voi olla.

Kiitos Diinulle uudesta pinosta! Ja hauskaa viiikonloppua kaikille!

MatalaLento ja Hippu 9+3 neuvolan mukaan
 
Ihanaa!! Monelle tulossa kaksosia..Itsellä olisi kyllä sulattelemista asiassa.
Onnittelut kaikille ultrassa kävijoille! Moni käynyt nyt ultrassa.Itsekkin katselen päivittäin ultrakuvaa.
<3 On se mukava tietää jo varhain, että kaikki on hyvin ja tosiaan mullekin lääkäri sanoi kun kävin viikolla 7+5 ultrassa, että 1,5-2% keskenmenoriski enään eli todella pieni.Turha murehtia etukäteen,elää tässä hetkessä ja iloita raskaudesta.Nykyään on niin paljon lapsettomia pariskuntia jotka eivät saa kokea tätä mitä me koemme.

Vaihtuihan se kuukausi jälleen!=) Tässä kuussa jo 12.4 np-ultra ja 20.4 neuvola lääkäri.
Eilen kävin töissä sairasloman jälkeen ja mahakivut vaan pahentu.Ihan kauheeta vihlontaa/pistävää kipua vasemmalle kohtuun.Ja ittensä rasittaminen ja seisominen ei kyllä auttanut yhtään joten saikkua puolitoista viikkoa.Ultraan pääsenkin sitten heti sairasloman päätyttyä.<3 Lääkäri meinasi että johtuu kohdun kasvusta.Tänään vein pissa ja hiivanäytteet labraan ettei niissä ole mitään.Kotona kipuja ei ole ollenkaan..mikä ihmeellistä.Mutta kuitenkin hyvä. Huonovointisuus jatkuu ja pönttöä pitänyt halailla välillä kakski kertaa päivässä.Ja eilen oksensin lataselle!! siis söin ruuan ja se tuli yhtäkkiä ulos enkä kerennyt mihinkään.sen jälkeen pystyin taas syömään uuden annoksen.ihan ihmeellistä.Mulla kyllä röyhtäyyttää jotenki oudosti, että samalla saattaa tulla oksennus tai yökki.:x

Vitamiineista: Täällä syödään raskausmultivitaa ja Elivon omega-3 vahvaa.Yksi ultraaja sano että kannattaa syödä alkuraskaudessa omega-3, koska on tärkeää sikiön kehitykselle, ja muutenkin suositellaan että kalaa pitäisi raskaana syödä useamman kerran viikossa.
Mulla maitotuotteita tulee vähän käytettyä.mitä nyt lasi kaks maitoa ja leivän päällä juustoa ja jogurtti kaks päivässä.

Reveria 8+6. huomenna taas poksuu!=)
 
Heipä hei marraskuiset! :)

Diinulle kiitoksia uudesta pinosta :flower:

Viikko taas lopuillaan ja huomenna poksuu! :)
maanantaina tosiaan eka neuvola ja ihan intona olen, vaikka jo neljännestä sinne ollaan menossa! Meen muuten ihan yksikseni, mun ystävä tulee lasten kanssa meille siksi aikaa, nii ja mies on tietysti töissä!

Jännää, täällä on jo kolme kaksosia odottavaa! valitin just miehelle et miks mul on näin huono-olo, et tää on tuplasti pahempaa ku tytöistä.. siihen mies sitten totesi rauhallisesti et: kaksoset..? hui, olis se kyllä hurjaa! eka seula on tän kuun lopussa, et siihen asti sit jännätään, et mitä on tulossa! :D

onneks on viikonloppu vapaa, nyt olis työilta, ja mä oon niin totaalisen poikki!

noist vitamiineist, söin jo kun ruvettiin yrittää, ni multitabsin raskausvitamiinei ja vapaakierto omegaa, plus d:tä... mut oon nyt ollu syömättä varmaan pari viikkoo, ku en saa niitä alas :x
pakko alkaa taas pian ottaa.. ja eiköhän toi neuvolatäti pistä mut rautaa ottaa, hemoglobiinit on varmaan aika pohjalukemilla...

hohhoijakkaa, kai mä taidan lähtee meikkaa, et siellä töissä jokseenkin elävältä näyttäis! :)

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 7+6
 
Morjens!

Mä olen eri mieltä siitä,että aika kuluu nopeesti! Vaikka on paljon kivaa tekemistä joka päivä,niin silti sinne neuvola-aikaan on vielä ikuisuus. Ultrista puhumattakaan! Ja se,että olis "turvaviikoilla" on jossain hamassa tulevassa. Joskus olen hieman kärsimätön. heh

Tiukutus Itsellä ei ole kokemusta talvivauvasta kun poitsu syntyi kesällä ja se äitiyspakkauksen haalari oli just bueno sitten talvella. Itse ostan varmaan sellasen haalarin että olis vastasyntyneelle vähän reilu,mutta mahtuis koko talven. Eli jonku 60cm.. Se äp haalarihan on 68cm? Käy varmaan niin että meille marraskuulaisille se Äp haalari ei ole koskaan hyvä. Paitsi kesällä :) Mitä sanotte te joille on syntynyt talvivauva?

Mandi ja nuutti 6+5
 
Kiitoksia Diinulle uudesta ketjusta!

Hassua joulukuisiakin alkaa tulemaan. Viikkojen vierimisestä ollut puhetta. En useinkaan edes muista olevani raskaana mut sit kun muistan niin plääh |O vasta näin vähän!

Meillä mies ei tule mukaan neuvoloihin eikä ultriin. Huom! Tämä on mun mielipiden enkä halua kenenkään tapaa arvostella mut omasta mielestäni se et mieheni olisi niissä mukana jotenkin liian lällyä touhua :x Ei siis yhtään meidän tyylistä. Mut hei kukin tyylillään :)
Vielä olisi aikaa ekaan neuvolaan *huokailee*. Mahaa turvottaa kovasti et alkaa olla useat housut jo inhoja päälle laittaa.

Kaksosraskauksia on ilmennyt monta, hienoa! Jollakin (anteeksi nikki muistini :ashamed:) oli sitä kovaa vuotoa ja sit aamulla löytyi kumminkin sikiö elossa niin tuli mieleen et oisko ollut kaksosraskaus ja toinen tuli ulos? Tuttavalleni on käynyt näin. Montakohan vielä paljastuu tässä lähiaikoina monikkoraskauksia. Jännää!

Meidän lapset on syntyneet joulu-, helmi-, huhti- ja syyskuussa. Yksi oikeastaan kunnon talvella. Silloin oli kyl niin kylmää ettei juuri ulos päästy moneen kuukauteen kunnolla. Oon yleensä kirpparilta ostanut tai kaverilta lainannut jonkun pienen 62-68cm haalarin. Aika paljon pärjätty semmosella fleecepuvulla. Vaunussa sit ollu toppapussi lisänä.
Äitiyspakkausta en ote, en ole koskaan ottanut. Rahallisesti jos ajattelee niin menetän kyllä mut kun kaapit pursuaa tavaraa. Suvussa niin paljon lähekkäin syntyneitä serkkuja et vaatetta ym riittää :)


Mukavaa viikonloppua!
 
Hui hai ja heipparalla! =)

Kyllä on väsy ja huono olo... päivät mennee sohvalla maaten ja kerta päivässä oksentaen. Makiaa ei saata syyä eikä juua ollenkaan, kirsikkatomaatit on aika ykkösiä ja kaikki pieni suolanen naposteltava. Lämmintä "oikiaa" ruokaa ei pysty syyä yhtään!! :x
Neuvolassa kävin niin paino oli tippunu 2-3kiloa oksentelun ja syömättömyyen takia... : /

Muuten oli kaikki hyvin, hemoglobiini oli 145, sydänääniä ei kuultu vielä mutta se ei oo tavatonta mulla vielä näillä viikoilla. Verikokkeet otettiin seulontaa varten, ja tännään tuli postissa kutsu äitiyspolille nt-ultraan. Mutta ihmettelin kun aika on vasta 29.4??? Sillon on jo nko 14 menossa, eikös se ole aika myöhä jo? Oon antanu itteni ymmärtää että se pittää tehä 11-13 vkon välillä..? Soitin neuvolaan ja neuvo soittelemaan äitipolille maanantaina jos niillä on joku virhe tullu siihen. :confused:

Mie se olen jo epäonnistunu ekan kerran raskauven salaamisessa! :LOL: Kävimmä eilen reissussa toisessa päässä suomia, tuttavien luona. Onnittelivat ensin naimisiin menosta ja heti perään saatiin toiset onnittelut.. asiaa ihmetellessämme vastaus kuulu että teillehän on ihan selvästi tulossa vauva!!!!!!:eek: :D Mulla raukalla tuo vatta on jo niin turvonnu, ja ku äippähousuja jouvun pitämään siksi ettei kuminauha kiristä ja saa minua oksentamaan, tuota mahaa on ihan mahoton ennää pittää piilossa...... heh. =) No ei siinä kehannu valehella suoraan päin näköä. Eli kai tässä aletaan sitte varovaisesti kertomaan lapsillekki, etteivät jostain muualta kuule.... :popcorn:

Toissailtana oli kauhun hetket. Iltayöllä saunan jälkeen kävin vessassa, niin tuli hitusen verran kirkasta verta pyyhkiessä!!!:| Säikähin ihan hiiteen ja olin aivan varma että näin siinä sitte kävi, mies huolestu niin että veri pakeni kasvoilta, hyvä ettei oksentanu. Soittelin päivystykseen tutulle kätilölle, joka rauhotteli sitte että normaalisti tähän aikaan olis kuukautiset jos en olis raskaana, ja roppa vain saattaa luulla että nytki pitäis olla. Tai että limakalvot voi olla kans ärtyneet ja siksi lievästi tihuttaa verta. Maha ei kipuillu, ja aamulla ei vuotoa enää ollu. Eikä sen jälkeen. Eli kaikki toivottavasti hyvin! =) Tosin ärsyttää nyt että sen nt-ultran pittää olla niin kaukana, ei pääse tarkistamaan että kaikki olis hyvin, ko ei sydänäänetkään kuulu ennenko joskus 13-14 vkolla just kans tuon taaksepäin kallellaan olevan kohdun takia.

Ihanan paljon kaksosia! :heart: Onko kaikki saanu kaksosuutisensa varhaisultrassa? Millä vkolla tarkalleen ja kuinka hyvin näky? Ja oliko uuenkarhialla laitteella ultrattu vai vähän vanhemmalla? =) Kiinnostaa kovasti, meillä kans suvussa paljon kaksosia, siskolla muunmuassa, pittää ittelle saaha mielenrauha jossaki vaiheessa siitä montako tuola ittellä tunnuttais olevan :cool:

Chicco ja vaupsi 9+3 =)
 
Olkaas hyvä vain pinosta, naiset. =)

Mulla olikin tarkoitus linkittää meidän aikaisemmat keskustelut listan loppuun, mut en vielä ehtinyt. Hyvä kuitenkin että tikru muistutit. :) Nyt listassa on linkki edelliseen pinoon.

On kyllä jännä, että meidän pinossa on jo 3 tuplaodottajaa! :heart: Kun esikoisen aikaan myöskin kirjoittelin kaksplussassa niin meidän helmikuun pinossa ei ollut ainuttakaan tuplaodottajaa. Saas nähdä vieläkö tähän pinoon jokunen tuplis tulee. ;)

Kylläpä täällä on tosi monella tullut jonkinnäköistä veristä vuotoa. Siis tosi monella. Mut aatelkaas, lähes kaikilla se on ollut pientä ja mitä ilmeisemmin vaaratonta. Siispä, Chicco, koita olla murehtimatta (tiedän että on helppo sanoa), mutta tosiaan yleensä nuo pienet vuodot on ihan vaarattomia. Mullakin oli esikon aikaan pientä vuotoa 4-5 päivää ja vaaratonta oli. :)

Niin ja Chicco, kyllä mustakin kuulostaa melko myöhäiseltä ajankohdalta tuo sun np-ultra aika. Meidänkin kaupungissa np-ultra tehdään vkolla 11-13. Itselläni olisi 18.4, jolloin rv 11+5.

Äippäpakkauksen talvihaalarista: Meidän esikoinen syntyi tammikuun lopussa ja hänelle ostin 56 senttisen toppapuvun, joka sekin oli alkuun hiukan reilu. :D Rääpäle kun oli vain 46cm & reilu 2,5kg. Äitiyspakkauksen haalaria päästiin käyttämään vuoden päästä, kun poika oli reilu 1v ja oli aikalailla sopiva silloin. Hattua tosin ei käytetty ollenkaan kun oli niin iso. Eli jos kakkonen suunnilleen samaan tahtiin kasvaa niin seuraavana talvena sitten käytetään äippäpakkauksen pukua mikäli me pakkaus nyt otetaan.

Käytiin eilen koko porukalla kylpylässä uimassa ja voi että esikko tykkäsi. :) Taitaa pojasta olla tulossa vesipeto. Porealtaassa kun istuttiin niin totesin miehelle, että mahtaa siellä masussa asukki olla ihmeissään tärinästä ja kuplinnasta. :D Heheh.

Mä tuossa kattelin että minkä verran oon hommannu vauvalle jo vaatetta niin seitsemän bodya ja kahdet housut. :ashamed: Pitäsköhän pikkusen rajottaa... Osan noista ostin uutena ja osa on huuto.netistä huudettuja. Esikoiselta ei hirveästi noita pieniä vaatteita enää ollut tallessa.

Ihana kun toisilla näkyy jo masu niin että muutkin huomaa sen olevan vauvamasu! Mulla ei kyllä huomaa varmaan vielä pitkään aikaan kun on muutenkin tuossa mahassa ylimäärästä. :D

Diinu & Pipana 9+3
 
Onnea kaikille tuplaodottajille. Kylläpä teitä onkin monta. :heart:

Äp toppahaalari
ei meidän 10/08 syntyneellä tytöllä ollut käytössä ollenkaan. Oli silloin 68cm ja IHAN liian iso tytölle ensimmäisen talven ja toisena talvena se olikin liian pieni. meilllä oli käytössä 56cm toppapuku jostai sai jalat pussiksi, oli tosi kätevä. Ja tosi reilun kokoinen kun taisi mennä koko ekan talven. :D joku muukin puku oli käytössä mutta en muista enää mikä. :p

Täällä mennään edelleen epävarmoissa oloissa. Vuoto kesti vain taas yhden päivän. Vuotoa on vieläkin, mutta on enemmän vaaleanruskeaa valkovuotoa kuin mitään minkä mieltäisi veriseksi vuodoksi. Hitto vie. Ei pysty YHTÄÄN nauttimaan tästä olosta kun koko ajan pelkää että mitä seuraavalla vessakäynnillä löytää paperista. Kipuja ei ole ollut, mutta sellainen kummallinen fiilis koko ajan mahassa, epämiellyttävä paine tai jotain. vaikea selittää. Kohdunkaula (joo olen tutkinut epätoivoisena sitäkin :LOL: ) on kiinteä taas, oli silloin vuodon aikaan paaljon pehmeämpi kuin nyt. Kiinni tuntuu myös olevan taas. Josko kaveri pysyisi vielä sitten mukana.

Soitin viimein neuvolaan, sain ajan 15.päivään, ultrataan silloin samalla. KAKSI viikkoa pitää jaksaa vielä odotella. viikot on NIIN pitkiä. :headwall: Viikkoja silloin on 7+6 jos sinne asti mennään, toivotaan niin.

Esikon kanssa vietetään taas tyttöjen viikonloppua kun isä on laivareissulla. Pistettiin heti rytmit sekaisin kun nukahdettiin vieritysten puoli 11 maissa ja neiti heräsi juuri. :D Normaalisti päikkärit kuitenkin puolen päivän ja lounaan jälkeen. Ei se oo niin justiinsa. :D Kohta ruokaa napaan ja sitten shoppailemaan. mitäs muuta naiset tekisi vapaapäivänä. ;)

tä ja toukkistoivottavasti rv 6+0 POKS :heart:
 
Eli 56cm taitaa olla hyvä haalarin koko :)

Jouduin tänään ostamaan tunikan kun puristi ikävästi normaalit paidat. Nyt mukava lörö paita :)

Toiveikasäiti toivottavasti pieni pysyy kyydissä, koitahan yrittää olla rennosti :)

Kaikki kirjoittanut hirveän pitkää tekstiä, itseltä ei nyt irtoa oikeen mitään :D

Hyvää viikonloppua kaikille =)

Tiukutus&Heluna 9+4 :heart:
 
Moi pitkästä aikaa!

Täällä on ihania ultrakuulumisia ja kaksosylläreitä! :)

Mun viikko on mennyt silleen ja tälleen. Löysä vatsa on vaivannut jonkin verran ja välillä on jopa ollut ruokahaluttomuutta. Paino on vajaan kilon tippunut. Öllö olo oli varsinkin torstaina. Lähdin töistä aikasemmin ja nukuin lähes kolmen tunnin päikyt. Päänsärkyä mulla on ollut pariin otteeseen, varmaan johtuu niska-hartiaseudun jumista. Väsymystä on ollut myös. Tänään on ollut mun mielestä lähes oireeton päivä. Ei mitään öllötystä ja ruokakin on maistunut hyvin, lähes koko pizzan tempasin tuossa äsken. :p Siitäpä sitten tässä yksin kotona ollessa hiipi ajatus takaraivoon, että näinköhän kaikki on tuolla masussa kunnossa, kun oireet hävisi... Noh, maanantainahan se selviää, kun on se ultra. Kyllä sitä on odotettukin. :)

Tänään oli mun kummitädin hautajaiset. On ne vaan aika rankkoja tilaisuuksia. Mä oon ihan takki tyhjänä. Lapset on mummoloissa yötä ja mies on jossain saunaillassa. On todella outoa olla ihan ypöyksin kotona. Mutta ihanaa kun saa ihan kunnolla levätä. Varmaan tuo päänsärky voi johtua myös siitä, kun nuo hautajaiset vihdoin on ohi.

Btw. mä muuten plussasin kolme päivää sen jälkeen kun kummitäti kuoli. Ja kummitädin syntymäpäivä on 3.12., joten vauva syntyy (jos kaikki menee hyvin) aika lähellä hänen syntymäpäiväänsä. Mä olen lohduttautunut ajatuksella, että kummitäti on tämän pikku masuasukin ikioma suojelusenkeli tuolla taivaassa. :'( Kun vain pieni pysyisi matkassa! Meillä kaikilla!

Nyt tuli tosi omanapainen viesti, mutta en enää muista mitä olette kirjoitelleet. Mä palaan asiaan myöhemmin!

PP rv 6+3
 
Hellou kanssasisaret (pitkästä aikaa)

Onnittelut kaikille tuplauutisen saaneille sekä kaikille hyvistä ultra uutisista, jossa kovin moni on jo päässyt käymään.

Täällä ollaan oltu niin väsyneitä töiden jälkee että! Pikkusen koitan ottaa tirsaa ja sitten pakolliset tulee hoidettua aallottaisen pahanolon sekä palelun sivussa. Vaikka oireita onkin jonku verran siltikin pelko jyskyttää koko ajan takaraivossa :(
Tänään onki ollut hysteeripvä vol2, koko ajan panikoin ja mietin et onkohan siellä masussa joku ja elossa, onnistuuko tällä kertaa ymsymsyms! Tosi ressaavaa. Välillä menee pitkää hyvinkin että koitan nauttia tästä ja nyt hetkestä että olen kuiten raskaana NYT!
Kolme pitkää viikko pitäisi odottaa siihen ultraan :/ Mietinkin et kehtaisinko soittaa neuvolaan ja kysyä joskos kerkeis kurkkaamaan masuun jo aikaisemmin.. Et pelkkä kurkkausaika...

Vieläkää asiasta ei tiedä kuin yksi kaveri. Mutta onneksi saa tänne palstalle purkaa paniikkia ja pelkoa. Toisaaltajuuri siksi ei olla kerrottukaa muille ettei se tuo lisä ressiä ku kaikki kyselee ja koitaa tsempata ja rauhoittaa. Kerrotaan sitten jos on kerrottavaa jahka ollaan tuossa ultrassa käyty.
Mutta en tiä kuinka selviä tästä ressaamisesta tuon 3vko???? :headwall:


Ressaava Peltisanko ja suunalleen 6+4 täyttä toivoa :heart:
 
Nyt mä muistan ainakin jotain mistä ootte kirjotelleet.

Hankinnoista. Me ei hankita mitään vielä pitkään aikaan. Aika paljonhan meillä on entisiä juttuja, mutta yhen yhtä vaatettakaan en meinaa hommata kun ensi syksynä tai aikasintaan syyskesällä.

Kertomisesta. Meidän ei pitänyt kertoa kenellekään, paitsi omille vanhemmille, mutta sit mä vahingossa lipsautin mun ystävälle, kun pitkästä aikaa nähtiin ja sit tasapuolisuuden nimissä soitin myös toiselle sydänystävälle. Sit myös kerroin mun siskolle, kun ajattelin, että kuitenkin maanantain jälkeen kerrotaan sisaruksille sitä mukaa miten heitä nähdään. Kiva kuitenkin kertoa kasvotusten.

Mä oon molempien poikien raskaus ja/tai vauva-aikana kuulunut sellaiseen yahoon suljettuun sähköpostiryhmään. Onko kukaan ajatellut sellaista perustaa vai jokohan meille sellainen olisi? Mä en taitaisi osata sitä perustaa..
 
Hui hai ja heipparalla! =)
Ihanan paljon kaksosia! :heart: Onko kaikki saanu kaksosuutisensa varhaisultrassa? Millä vkolla tarkalleen ja kuinka hyvin näky? Ja oliko uuenkarhialla laitteella ultrattu vai vähän vanhemmalla? =) Kiinnostaa kovasti, meillä kans suvussa paljon kaksosia, siskolla muunmuassa, pittää ittelle saaha mielenrauha jossaki vaiheessa siitä montako tuola ittellä tunnuttais olevan :cool:

Chicco ja vaupsi 9+3 =)
Joo sain tiedon varhaisultrassa viikolla 7+1, näkyi ihan selvästi 2 pussia joiden sisällä oli kaksi pikkuista ja sydämmet löi niin pirusti! :) Mun mielestä se laite ei ole mikään uuden karhea, koska esim NKL:n laitteissa on paljon parempi se kuva. : /
Mutta tosiaa,n kyllä ihan itse näin kanssa selvästi ne siinä. :heart:

-Jennae ja pikkuset 8+4-
 
Paavopesusieni

Tiedän tasan miltä sinusta tuntuu, plussasin itse samana päivänä kun isoveljeni kuoli ja tyttö syntyi muutama päivä ennen veljen synttäreitä.. Ainakin ajattelen niin että veljeni on tytön oma enkeli.. Nyt tämän raskauden kohdalla käyn psykiatrin luona juttelemassa kun on pelko että kuka läheiseni kuolee nyt :(

Myy rv 8+2
 
Myy-88

Itseasiassa jo meidän kakkosen odotuksen aikaan kävi niin, että odotin (n. rv 12), kun mieheni mummo kuoli ja poikamme syntyi kaksi päivää mummon synttäripäivän jälkeen.

Mutta nämä molemmat kuolemat oli ns. odotettuja (mummo jo vanha ja sairas 85 v, ja kummitäti 72v, mutta sairasti haimasyöpää), joten meille ne eivät sillai ole aiheuttanut ahdistusta. Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu, kun isoveljesi varmastikin kuoli aika yllättäen tai ainakin nuorena. Meillä ja suvulla oli enemmänkin ajatus siitä, että kun jokin vanhempi kuolee, niin sitten syntyy uusi tilalle ja suku pysyy tasapainossa. :)

Tsemppiä ja toivottavasti pystyt nauttimaan raskaudesta!
 

Yhteistyössä