<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

mie oon kotona jokatapauksessa varmaan pari vuotta, joten siksi on sama aloitella äitiysloma aiemmin :)

pinnasänky on jo makuuhuoneessa, vaunut ja kaukalo postissa.
Pinnis maalataan ensi viikonloppuna, ja sitten laitan siihen patjan ja pinnasuojan paikalleen.
Vaatteet oon nyt pessyt ja ne odottelee. Sitten joskus viikon 3 jälkeen jos ostasin vaipat jne muut pikkuasiat valmiiksi. Hoitopöytä oli aiemmin mulle turha joten en ota sitä. Vaipan vaihtaa pesukoneen tai sängyn päällä samalla lailla.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Millon lie viimeksi kirjoitellut, lukenut olen käynyt lähes kaikki jutut. On ollut lomia ja sellasta härdelliä sitten töissä jne, etten vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Mutta nyt on aikaa kirjoitella.. Mulla nimittäin supisteli viime viikon torstaita vasten yöllä 1,5 h säännöllisesti (olivat sen verran kipeitä, ettei uni tullut), sitten meni ohi. Soitin polille (neuvola on kiinni osan elokuuta) ja passittivat käymään. Lääkäri tutki ja ultrasi ja kaikki on ok (kohdunsuu puolipehmeä ja ulkosuu sentin auki), mutta käski ehdottamasti saikulle. Kaikki nostelu, kantelu ja fyysinen rasitus on kielletty sekä myöskin seksi. Kotona saa hommailla, mutta ei mitään sellasta mikä aiheuttaa supistuksia. Määräsi nyt aluksi kaksi viikkoa saikkua, kontrolliultra on sitten 28.7. Sitten katsotaan mitä tapahtuu. On muuten outoa vaan olla, kun kaksi edellistä raskautta olivat kuin oppikirjasta tällaisten asioiden suhteen. Pystyin olemaan töissäkin ihan äitiyslomaan asti jne.

Täällä on paljon poikauutisia! :) Meidän pienellä oli rakenneultrassa kaikki ok :heart: ja hyvin epävarma poika-aavistus tuli kätilölle, mutta lopuksi sanoi, ettei hän kyllä pysty sanomaan, koska vauva oli sellaisessa asennossa. Mulle kyllä tuli tosi vahva kolmas poikaolo tuosta kätilön aavistuksesta. :) Viime torstain polikäynnillä hää istu pylly niin tiukasti kohdunsuulle päin, että lääkäri sanoi olevan mahdotonta yrittää katsoa sukupuolta. Eli meitä hulluja pidetään nyt jännityksessä.

Hankinnoista olette puhuneet ja nyt mäkin ole muutaman pienen, neutraalin värisen vaatteen hankkinut sekä sellaisen Eisbärchenin lämpöpussin kaukaloon, kun alesta sain tosi edullisesti. Nyt kun tää tilanne on tällanen, kun on, niin tuskin mitään muuta useaan viikkoon ostetaan. Voin kyllä sanoa, että kyllähän mua (ja miestäkin) hieman pelottaa, että miten tässä käy.. Vaikka yritän kyllä olla tosi positiivinen ja kun lääkärikin sanoi, että nyt lepo auttaa, niin uskon siihen kyllä.

Meillä oli esikoisella Baby Björnin rintareppu, mutta mä en voinut sitä käyttää, kun mun niska ja hartiat tulivat niin kipeiksi, vaikka vauva oli ihan pieni. Nyt ajattelin, että jos ostaisi tuon Manducan. Siitä on teilläkin ollut hyviä kokemuksia.

En nyt yhtään muista mitä muuta piti kirjoitella, mutta nythän mulla on taas aikaa aktivoitua ja kirjotella aktiivisemmin.

PaavoPesusieni rv 21+6
 
Meillä on tuolla vauvan tulevassa huoneessa jo kaikki melkeen valmiina (vaatteita oon saanu ison läjän tutulta ja oon viikannu kaikki kaappeihin,vaunut kaukalot ja sitterit odottaa jo paikoillaan :D) Pinnasänky on kokoamatta vaan ,että eiköhän sen ehi jossain vaiheessa.. Ai niin ja hoitopöytäki saatiin ilmaseksi ainaki lainaan :)

Mieki otan äitiyspakkauksen ja laitoin jo perjantaina hakemuksen kelalle, saa sitten kaikki loputki tarpeelliset kun esikoinen tuloillaan .. Äippälomalle jään 1.10 pomon kans just laskettiin ja tarkistettiin miten se menee.. hurjaa että jo noin äkkiä! Näin tää aika menee :heart:

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja lupauksista!
 
VMR
Täältä taustalta hipsin vain kertomaan mitä rakenneultrassa selvisi. Elikkäs meillekin on POIKAVAUVA tulossa :heart: Laskettu aika muuttui 21.11. Olen täällä taustoilla pyörinyt mukana lukemassa teidän juttuja jo maaliskuusta asti mutten itse on rohjennut kirjoittaa..
Meillä on mieheni kanssa entuudestaan 1-vuotias yhteinen poika ja sitten on molemmilla vielä "omat tytöt". Ollaan niin iloisia kun kaikki näytti rakenneultrassa olevan hyvin! Ja itse henkilökohtaisesti toivoin vielä viimeiseksi lapseksemme toista poikaa. Taidan olla enemmän "poikaihmisiä" ;)
1-vuotias poikamme syntyi maaliskuussa 2010 sectiolla. Nyt jännitänkin tulevaa mahdollista synnytystä. Nimittäin sectiohaava (joka on tosi paksu ja punainen) särkee ja kutisee kovasti. Neuvolassa sanottiin vuosi sitten, että siististi parantunut. Mutta silti tuo arpi vähän jänskättää ja mielessä on jopa käynyt toive mahdollisesti uudesta sectiosta. Oliko teillä muilla kellään edellisen kanssa, hiljattain tehtyjä sectioita?

Onnellista odotusta ja aurinkoista kesää kaikille äideille ja pikkuisille :flower:
 
Onnea poikalupauksista biana, EevaN, Siisami ja VMR. :flower:

Ja tervetuloa kirjoittelemaan VMR, lisäsin sinut listaan. Lisäsin myös sinut Marielle! :)

Näyttäs kyllä poikia olevan tulossa marraskuisille ylivoimaisesti enemmän, ainakin listan mukaan. :)

Tämän enempää ei nyt juttua irtoa, kun flunssan kourissa täällä kärvistellään. Ihana yhdistelmä tämä hemoglobiinista johtuva väsymys + flunssa. |O Tai niin veikkaan, että hemoglobiinin laskusta tuo väsymys on johtuvaa, kun sen verran oli viimeksi neuvolassa hemppa laskenu.

Diinu & PP 25+1
 
Tiukutus, kamala neukkutäti tekisin valituksen tuo ei ollut asiallaista käytöstä

Kantovermeistä, mulla oli trikooliina kudottuliina ja manduca kaikille paikkansa. Trikoisella kannoin ekat kuukaudet, ihanan pehmeä ja jousti sopivasti pienellä. siirryin siten kudottuun ku mun trikoinen alkoi venyä painoista ja kantaminen ei ollut enää niin mukavaa.kudotulla taas sujui mainiosti ja manduca on meill lähinnä ollut selässä kannettaessa käytössä esikoisella siihen aivan loistava ja ei toki edessäkään kantamisessa moitittavaa jakssa hyvin piedmmätkin reissut kun ite on kunnossa, ei tunnu kantaminen pahalta missään vaiheessa.

Täällä otetaan äitiyspakkaus ehdottomasti vaikk apieniä vermeitä on kun edellinen on vielä pieni mös mutta haluan silti kummallekkin oman.

Äitiysloman varhaistamisesta, mä oon miettinyt kanssa, mut en sit päätynyt kun se on pois sieltä toisesta päästä, ollaan sit tarpeen vaatiessa sairaslomalla. Tilanteen mukaan mennään jälleen.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Vaatteita pitäs kohta alkaa laittamaan paikoilleen hyllyyn, sais kasattua hyllyn huoneeseen hoitopöydän viereen ja siihen mahtuu molempien vaatteet tarpeeksi ylös ettei niitä tarvi jatkusvasti kerätä lattialta kun meidän esikoinen vähän järjestää... Sänky pitäs vielä purkaa ja liimata, kun esikoinen on saanut sen natisemaan entisestään liitoksistaan :)

Täällä edelleen kiusaa yskä ja nyt on vaan pahentunut kaikesta kikkailusta huolimatta, kikkailut jatkukoot ja odotellaan verikokeita ettei siellä oo mitään isompaa tuöhedusta menossa, muuten pitää vaan kestää. No eipä siinä mitään voi mut toivon mukaan ei tuu enää yskänpuuskia missä ei meinaa saada henkeä, kamala tunne, kun yrittää hengittää ja yskittää kovasti vaan.
 
Heip pitkästä aikaa:) meidän pikkuinen on ollut taas villillä tuulella muutaman päivän,koko ajan vauhdissa!:) kumma kun itse tunnen potkut ja liikkeet helposti mahan päälle,niinkuin monet muutkin ovat tunteneet useammin. Ihmetyttää vain kun mieheni laittaa käden vatsalle,liikkeet loppuu ja vauva rauhoittuu:O vissiin niin hyvä olla sit,vaikka harmi ku mies ei niitä oikein tunne sit:):)
Kävin muuten tänään viemässä koiran kastraatioon eläinlääkäriin ja sain jonkun herkistymiskohtauksen siellä:D rupesin itkemään kuin lopetettavaksi olis ollu menossa. Katsoivat henkilökunta kuin pöljää,kun on se aika helppo ja yleinen toimenpide:Dhih,kuinka ilkeän mennä koiran hakemaan iltpäivällä...
on muuten tosi tylsää kun olen työttömänä! ei päivät kulu millään...
olen vielä lähihoitaja ja tottunut että on ihmisiä ympärillä!

rv 21+3
 
Viimeksi muokattu:
ignissa mäki oon työttömänä nyt..just loppu työt eilen..tosin tuon esikoisen kanssa aika menee ihan mukavasti, mut just mietiskelin, et mitä teen sit kun hän palaa päiväkotiin ja mies on töissä..noh kai mä sit alan pesee vauvan vaatteita ja nukun vaan odotellen koitosta :D toisaalta ihanaa kun saa vain olla!!Sellaista ei oo tapahtunut 4 vuoteen :D

ONNEA KAIKILLE ultrassa käyneille. Vitsi että onkin poikia tulossa ja rutkasti :D

Ihanaa meidän remppa alkaa olee kuosissa...enää piano pitää siirtää mun vanhemmille kun ei enää mahdu tänne ja sit siirtää toiset tavarat sen tilalle niin kämppä on valmis..

anzu ja poitsut 22+4
 
sairaalasta kotiuduttu. lääkkeitä sain suuren kasan joilla pitäsi pärjätä. diagnoosi selvinnee lopullisesti kunhan menen lääkäriin ens viikolla. mutta loppuiän sairastettava tämä paksusuolen tulehdus on. yleensä kuulemma raskaus on hillinnyt oireita mutta miullapa kävikin päinvastoin. tosin enpä minä tätä tiennyt sairastavani kun vasta tiistaina. voinut olla miulla jo vuosi kausia mutta hyvin lievänä. mutta raskauden aikana pystytään hoitamaan ja lääkkeet eivät ole vaaraksi lapselle. verikokeilla selvitetään miten mikäkin vaikuttaa ja sitä mukaan muutellaan lääkitystä enempi kohdalleen jos tarvetta. ensi viikolla myös neuvola jossa paneudutaan tähän enempi raskauden kannalta. sairaalassa käytiin äippäpolilla ultrassa katsomassa että lapsi on kasvanut viikkoihin nähden normaalisti ja että kohdunsuu on edelleen kiinni. ja koska olin aika heikossa kunnossa niin yhtenä aamuna kätilö kavi kuuntelemassa sydänäänet kun ei ollut liikkeitä tuntenut vuorokauteen. mutta sekin johtui siitä ettei pystynyt syömään eikä juomaan mitään. mut varmuus on parasta. nyt eletään päivä ja hetki kerrallaan.

liikkeet ovat tuntuneet juhannusaatosta asti ja ovat hyvin voimakkaita. ilmeisesti olen vaan aiemmin sotkenut vauvan liikkeet mahakurinoihin joita siis miulla oli ja on edelleen. ja istukka siis etuseinässä. välillä kun on maha tosi kipee niin toinen vaan myllää ja pahentaa miun oloa. mut ei hän sille mitään voi kun jumpatuttaa just silloin kun mamma tahtoisi vähän hengähtää. olen yrittänyt hieroa mahaa hellästi mut toinen vaan innostuu. pitää sit vaan keskittyä hengittämiseen niin saa mahakrampit pois.

4d-ultra mietittiin jossain vaiheessa mutta hylättiin tarpeettomana. ja jos mie nyt mitään oon oikein ymmärtäny niin nyt meitä tarkkaillaan vähän tiuhempaan lääkitysten takia.

tukisukat täälläkin käytössä välillä. sairaalassa jalat turpos kortisonista ja liikkumattomuudesta. sukilla saa ees vähän helpotusta ja tällä hetkellä vaikka on aikas lämmin niin miulla on villasukat :D

sokerirasitus jää miulta ilmeisesti nyt väliin. hyvä vaan. tarvii enää yhtään tökkiä miuta enempää kun mitä on pakko. kortisoni nostaa verensokeria ja toivon ettei tässä enää insuliinipiikille joudu...

äitiyspakkauksen meinasin ottaa. kaikki kuosit ja värit ei miellytä mut on siinä paljon hyvääkin.

onnea poika ja tyttölupauksista :)

onnea uuteen kotiin kikatus :)

jollain oli se astetta kamalampi neuvola täti. mie olisin varmaan käääntynä kannoillani. onneksi mies on aina mukana niin voi ainakin luottaa siihen et jos jää suu auki ite niin hän kyl sanoo suorat sanat. kannattaa valittaa eteenpäin, niin ei tarvitse muiden kärsiä tuollaisesta.

kaippa mie taas unohdin suurimman osan mut yritystä oli :)

varvas ja aatu 23+2
 
Heippa mammat!

Kiitos vinkeistä ja kokemuksista kantoreppujen suhteen. Kävin juuri hakemassa oman manducan. :) Cybexin kantoreppuja suositeltiin myös jossain, mutta manduca tuntui paremmalta. Muutenkin ollaan tehty nyt hirmuisen paljon hankintoja toukkaa varten: turvakaukalo isofixillä, sitteri, puuhamatto kaarella, hoitoalusta, amme, silkkipäähine, kapalo, toppatossuja ja -tumppuja, harsoliinoja, voiteita, vaippoja yms. Rahaakin on uponnut noihin ihan kivasti, reilu tonni... :| Sitten siihen tietysti vielä pälle vaatteet, joita oon ostanut jo aiemmin (ne on kyllä alennusmyynneistä). Toivottavasti ei ihan vararikko iske kun näihin toukkajuttuihin lisätään vielä ensi kuun häät ja muutto... No mutta ihanaa on hankkia pienelle kaikkea tarpeellista, ja panostetaan nyt tähän kun ei tiedä tullaanko kakkosta koskaan saamaan.

Äitiyspakkaus aiotaan ehdottomasti ottaa, koska kyseessä on esikoinen. Ensi maanantaina ois seuraava neuvola, jossa käydään noita Kela-hommia läpi. Äippälomalle jään lokakuun puolenvälin tuntumassa eli sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tarvittaessa sitten saikkua ennen sitä.

Vakuutusasioita olen myös yrittänyt selvittää viime päivinä, nyt vain odotellaan tarjouksia useammasta puljusta. Tapiola vaikutti melko hyvältä vaihtoehdolta netistä löytyneiden tietojen perusteella.

Liikkeitä tuntuu jo aika mukavasti, varsinkin illalla nukkumaan mennessä. Mies on innoissaan, kun pystyy tuntemaan toukan potkut käteensä. Meille onkin jo tullut jokaitlainen rutiini seurustelusta toukkiksen kanssa. :)

Jep, mutta ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille mammoille ja masuasukeille! Tää lähtee nyt pulahtamaan Saimaaseen! :)

Sannuska80 21+6
 
Diinulle pikaista paranemista flunssasta:hug:

Äitiyspakkausta ei tälle tulevalle vaaville ei oteta kosta esikoiselta on jäänyt vaikka millä mitalla. Itseasiassa kaikki joten hankintojakaan ei hirveästi tarvitse tehdä. Sitteri ja imetystyyny oli lainassa esikoisella joten ne pitää hankkia ja lämpöpussin turvakaukaloon aijon hankkia.

Lastenhuone on tulossa jahka yläkerta valmistuu, tosin esikoinen muuttaa sinne aluksi yksinään ja vauva tietenkin aluksi vanhempien kanssa makkariin. Sitten isompana veljen kanssa samaan huoneeseen.

(.) Täällä vaivaa kanssa tuo suonenveto ja vasen jalka on välillä paljon kipeämpi. Toukkis pitää ihan hirveitä potkuharjoituksia mahassa ja äitin virtsarakkoa on ilmeisen hyvä potkia=)
Mutta nyt tämä mamma suuntaa nukkumaan, tämän päiväinen mustikan poiminta vei voimat.

Tytti83 ja Toukkis 21+2
 
paavopesusieni: sitäpä ne miulla epäilee...
Mulla diagnosoitiin ko. sairaus esikoisen odotusaikana ja samat sanottiin kuin sinullekin eli yleensä tauti rauhottuu raskausaikana, mutta mulla kävi toisin. Mulla oireena oli siis veristä vuotoa peräsuolesta. Itse luulin niitä aluksi peräpukamiksi, mutta sitten jo tk-lääkärin tutkimuksissa selvisi, ettei ole ja laittoi lähetteen erikoislääkärille keskussairaalaan, jossa tehtiin tähystys, jossa selvisi, että mulla oli colitis ulcerosa. Mulla onneksi hoidoksi paikallishoito eli sellaista vaahtoa piti laittaa. Ja oireet rauhoittuivat raskausaikana sillä.

Sitten kun poika syntyi alkoi vaikeudet.. Mulla oli viisi viikkoa kestävä ripuli, joka vaikutti tietysti mun jaksamiseen ja maidontuotantoon jne. Viisi viikkoa kärvistelin ennen kun tajusin, että ai niin mullahan on tollainen sairaus. :ashamed: Soitin keskussairaalaan ja samantien lääkäri määräsi suun kautta otettavaa kortisonia sekä sitten suun kautta otettavat lääkkeet (oisko ollu Asacol tms) koliittiin. Mutta siitä kun tilannne rauhoittui, tauti ei ole minua sen koommin vaivannut! Tämä siis oli syksyllä 2003. Minulta on jo Kela kortistakin mennyt vanhaksi se merkintä, jolla sain lääkkeet lähes ilmaiseksi.

Toinen raskaus meni kuin ei mitään. Tässä kolmannen alussa mulla oli kuuden viikon ripuli, mutta koska ei verta tullut, en edes mennyt lääkäriin ja se meni ihan itsestään ohi. Ei siis varmaan ollut koliittia. Eli tällä hetkellä mä elän kuin mulla ei koko tautia olisikaan. Mutta mun tauti oli siis ihan paksusuolen loppupäässä (proktiitti) eli ilmeisesti helpompi kuin, jos olisi koko suoli tulehtunut.

Onhan ne tähystykset tosi inhottavia.. Mun ei onneksi tartte edes kontrolleissa käydä, kun tauti on ollu remissiossa niin kauan. Sit vasta, jos tulee oireita.

Tässä oli mun kokemus ko. taudista ja saan kyllä onnellinen, että olen näin helpolla päässy! Se sairaus voi pahimmissa tapauksissa olla tosi inhottavakin. : /

Toivottavasti sun olo kuitenkin nopeasti tokenee ja koliitti pysyy aisoissa!

PaavoPesusieni rv 22+1
 
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa !

Alkaa viimeisetkin rakenneultrat (kai) olla käytynä, ONNEA siis kaikille hyvistä uutisista. Poikia tuntuu piisaavan :p

Äitiyspakkausta täälläkin odotellaan, laput laitoin menemään 1 ½ viikkoa sitten.
Äitiysloman aloitan 30 vrk ennen, eli syyskuun lopulla.

Aika menee hurjan nopeasti, nyt on jo viikot 25+1 !!! Vauvahan on "valmis" 12vkon päästä :O

Vointi on ollut melko hyvä, hb laskusuunnassa mutta yritän nyt ensin "voimaruoalla" sitä nostaa, rautalääkkeet kun ei välttämättä sovi mahalle eikä niin hirveesti huvittais päästellä mustaa ripsaa :D (sori jos oli liian paljon tietoa jollekin)

Hankinnat on pääasiassa tehty, yritän saada kaiken ä-loman alkuun mennessä viimeistään kuntoon koska mulla on jostain syystä niin vahvasti sellanen olo että masumuru tulee enemmin ajoissa kuin ajallaan/yliaikaisena.

Mitenkäs muiden fiilikset, onkos arveluita mahdollisesta syntymäpäivästä/ rv:stä ?
 
onnea poikalupauksista biana, eevaN, siisami ja VMR :flower: ihan uskomattoman paljon poikia tulossa!! samoin kuin on muuten kaksosiakin, ollaan epätodennäköisyyksien palsta =)

mä ajattelin aloittaa äitiysloman ihan perinteisesti 30pv ennen LA:a. jos vauva meinaa syntyä ennen tai ei jaksa töissä, niin saa kyllä saikkua, eli turhaan siihen on mun mielestä lomia käyttää :saint: mulla alkaisi sitten ä-loma 19.10, jonne on vielä piiitkästi, mutta onpahan sitten pitempään lomaa toisestakin päästä.

meillä ei vauva "saa" omaa huonetta eikä juuri muutenkaan sisustusta... laitetaan varmaan pesukoneen päälle sellainen ikean 5e vaipanvaihtoalusta ja se on sitten siinä :D ekat kuukaudet nukkuu nimittäin varmaan perhepetissä että pinniskin kannetaan meidän sängyn "sivuvaunuksi" varmaan reippaasti vasta v2012 puolella. mitään vaatteita tai varusteitakaan en ole katsellut, käsittääkseni niitä on esikoisen jäljiltä tosiaan vinot pinot ja ehtii kai sitä sitten syksylläkin :whistle: sitäpaitsi kun just muutetaan, niin ei tod kannata alkaa järjestellä tässä vaiheessa vauvanvaatteita...

esikoinen sen sijaan saa oman huoneen 3vkon päästä, kun muutetaan ja sen sisustamista oon suunnitellut ja tilaillut huonekaluja ym. netistä muuten löytää aivan ihania tuotteita lastenhuoneeseen, tsekatkaapa esim. Lastenhuone tai Sisustus ja Huonekalut - ON24 Sisustustavaratalo (ja tuolta lasten maailma) :) esikoisen huoneen lisäksi pitäis tässä sisustaa myös työhuone, meidän vanhempien makuuhuone, olohuone, eteinen ja keittiö.. :p "vähä" hommia mut sinällään kivaakin.

paavopesusieni ja varvas82 ikävän kuuloinen tuo tulehdus :( toivottavasti ei silti häiritse jatkossa(kaan) kovasti.

diinulle tsempit flunssan voittamiseksi!

tytti83 täällä myös heräillään öisin suonenvedon takia :( ei auta enää edes lisä-magnesium, jota syön iltaisin. mitähän sitä keksisi?

ignissalle ja anzulle jaksuja työttömiin päiviin... itsestä tietysti tuntuu että todellakin saisi ajan kulumaan kotonakin, mutta ei se taida ihan niin mennä, jos se olotila jatkuu esim. useamman kuukauden : /

samaha mun veikkaus on että tämäkin vauva syntyisi lähellä LA:a tai vähän ennen, kuten esikoinen. muutenkin tuntuu mitenkäs tämä raskaus menisi muutoin kuin samoin kuin esikoisenkin kanssa, eli että saadaan taas minivauva, ravataan kättärillä kasvukontrolleissa, seurataan verenpaineita jne (mulla oli viimeksi raskausmyskytyksen oireita, sukurasite...).

huomenna ois neuvola, jossa saan minäkin KELAn paperit täytettäväksi =) siitä tulikin mieleen, että onko täällä muita alle 3v lasten äitejä jotka arpoo hakeako äitiyspäivärahaa viimeisimmän vahvistetun verotuksen mukaan vai sen mukaan mitä sai esikoisestakin? laskeekohan ne KELAlla automaattisesti kumpi on äidille parempi vai miten? mulla menee aika samoihin v2009 ja 2007 tulot/verotus : /

t. manna8 + "elma" 22+0 (POKS) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista:
Te ketkä olette ajatelleet emmaljungan vaunuja niin suosittelen kysymään virosta mitä sielä maksaa kyseiset vaunut, esim beebikeskuksesta. Olemme ajatelleet ostaa twin nitrot ja täällä lastentarvikkeessa oli tarjouksessa 649 € + jalkapeite siihen päälle. Kysyin kyseisien vaunujen hintaa niin vaunut + jalkapeite 528 € ja tällä hetkellä on tarjous että vuoden 2011 värit - 10 % niin hinnaksi jäi 475 €, tuolla hinnalla ei kannata ruveta käytettyjä ostamaan kun vastaavat v. 2009 vaunut maksaa n. 400-500 €. Eli me lähdemme virosta vaunuja hakemaan :)

Myy rv 23+3
 
Nopeasti vain päivitän hieman.. Eli siirryn hetkeksi hiukan taka vasemmalle, kunnes saan pään taas järjestykseen. Sattui minunkin kohdalleni sitten harvinaisen paska ja kusipäinen mies. Monen yhteiselovuoden jälkeen mies yks kaks pamauttaa että haluaakin erota. En nyt vain käsitä ollenkaan että mitä helvettiä kun meillä on mennyt todella hyvin, ei edes riitoja tms ole ollut :'( Tai siis ainakin minä olen luullut että meillä on kaikki hyvin, mies on kuulemma kuukauden ainakin jo pohtinut että ei halua minun kanssa parisuhteessa olla vaan silti tässä kokoajan leikkinyt onnellista ja rakastavaa ja ei ole mitään voinut minulle mainita. On ollut innoissaan lapsesta yms ja nyt jättää minut täysin yksin.
Mutta ajatukset on nyt niin sekaisin että tosiaan palailen palstalle kunhan saan hieman itseäni kokoon. En tiedä yhtään mitä teen tai mihin menen. Yhdessä olemme etsineet Seinäjoelta asuntoa ja maanantaina vielä yhdestä soitimmekin yms. Tunnen oloni niin petetyksi ja kusetetuksi, sai minut vielä tekemään lapsenkin kanssaan, tosin ei ole enää mitään meidän lasta vaan minun lapsi ja en todellakaan tiedä kuinka selviän yksinhuoltajana kun kaikki on ollut suhteessa mukamas hyvin ja nyt puuntakaa tämä ja pelkään vain saanko päätäni ja elämääni kasaan ennen vauvan tuloa :(

Voikaahan mammat hyvin!

Tiukutus&Masi 26+1 :heart:
 
Tiukutus, suuri halaus sulle.
Jos haluut niin laita yksäriä!
Iso shokki oli mullekin jäädä yksin ja raskaana. Ja pienten lasten kanssa. Mutta nyt jo on valoa tunnelin päässä kun on muutettu ja aikaa mennyt. Tuntuu hyvältä olla näin. Mutta iso työ oli että sain oloni näinkin hyväksi, jos niin voi sanoa.

Mulla on huomenna taas lääkärinneukka, huohhh ku ei jaksais mennä sinne. Mut pakkohan se on hakea lisää sairaslomaa ja jatkaa tätä kotona möhöttämistä.
 
Tervehys tänne! Ei ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua.Lomalla oltu miehen kanssa ja reisussa käyty.Nyt on taas ihanaa olla kotona.
Onnea poika -ja tyttölupauksista!:)

Tiukutuksella kyllä ollut huono sijainen.Mulla ollut myös NUORI sijainen neuvolassa.Ei osaa sanoa juuta eikä jaata.Ropottimainen ja huomaa ettei ole kokemusta.Toivottavasti sun ei tarvi enään mennä samalle sijaiselle vaan saisit jonkun toisen.

Täälläkin on ollut pesänrakennusviettiä.Hoitopöytä on jo kasattuna sisällä.Pinnasänky on kasaamattomana vielä.Esikoiselta oli varmaan 3kk lakanatkin paikoillaan ennen syntymää.Nyt ajattelin vähän hillitä itteä:D Kuinka moni meinaa laittaa vauvalle heti oman huoneen? vai laitatteko pinnasängyn omaan makuhuoneeseen ja muut tavarat toiseen huoneeseen? Meillä pohditaan järjestelyjä, kun asutaan nyt kaksi kerroksisessa talossa mitä mihinkin huoneeseen.Alakertaan olen suunnitellut laittavani hoitopöydän ja toisen pinnasängyn tai kehdon.Se huone on tällä hetkellä leikki/työhuoneena.Pinnasänky sitten meidän makuhuoneeseen.päiväunet nukkuisi alakerrassa ainakin aluksi. Meinaatteko muut missä nukuttaa päiväunet? Kärryssä sisällä jos pakkasta vaiko pinnasängyssä? Entä te joilla kaksi kerrosta ja makuhuoneet yläkerrassa?

Äitiyspakkauksen otin rahana kun esikoiselta vaatteita tallessa.Äippäloma alkaa 25.9. 30 päivää ennen laskettua.Ihanaa kun kuukaudet menny nopeesti.Kohta jo elokuu!:)

Mulla oli esikoiselta manducan kantoreppu.En juuri käyttänyt sitä.siinä ei voi vauvaa laittaa edessä kasvoja menosuuntaan vaan pitää olla minuun päin kasvot.Olisin kokenut hyödyllisemmäksi jos olisi saanut kasvot menosuuntaan.Kantoliinaa olen nyt miettinyt.Toisaalta nyt voisi olla käyttöä repulle kun esikoinen juoksee jaloissa.Kantoliinan solmimisessa voisi olla aluksi haastetta että saa vauvan sinne ja yksin solmittua.

Vauvalla on selvästi hiljasempia ja vilkkaampia päiviä.Välillä on pää ylöspäin ja välillä alaspäin.Potkuista aina tiedän miten päin on.Ja jos istuu esim.autossa ja on pää ylöspäin on tukalaa olla kun painaa.Potkut on jo selviä ja tuntee myös ulkoapäin.Hikkakin on pojalla välillä.:)

Supstukset on helpottanut kun niiden takia olen ollut suurimman osan raskaudesta sairaslomalla.Loppuun asti mennään saikulla.Alaselkä kivutkin on pysyneet poissa.Eli olen melkeinpä elämäni kunnossa!:) paitsi etten kyllä liiku juurikaan.Lenkillä en ole käymnyt herran aikoihin enkäö lähekkään rasittaan itteä ettei muutu tilanne.Yös on hankalia kun kyljet puutuu ja hikoiluttaa mutta kyllä tämän kestää vielä.Painoa on tullut n.10kg.Saman verran kuin esikoiseltakin.Hoikka olen joten ei haittaa eikä neuvolassa ole mitään sanottu kuin että hyvin tullu painoa.

Ensi maanantaina neuvola ja lääkäri samalla.Kertoilen sitten niitä kuulumisia.

Reveria 25+2
 
voi kamala tiukutus mikä mies sinun kohdalle tosiaan on sattunut! järkyttyneenä luin sinun kirjoituksen, tuntuu että eihän tuollaista nyt VOI tapahtua, tässä tilanteessa ja ilman mitään ennkovaroituksia. tuntuu tosiaan pahalta sinun puolesta :( kunpa voisi auttaa muutenkin kuin lähettämällä virtuaalihalauksen ja voimia oikein hurjasti :hug: voi apua, en oikeasti tiedä mitä sanoa, mutta toivottavasti saat nyt ainakin surra rauhassa ja tukea läheisiltä. ja toivottavasti miehesi ymmärtää minkä mokan hän on tekemässä, ei kai hän vaan nyt ole saanut jotain äkillistä paniikkikohtausta vauvan mukanaan tuoman sitoutumisen ja vastuun myötä? vaikka toisaalta, jos miehesi on ihan tosissaan ja pitempään miettinyt tätä, niin ei ole ehkä sen arvoinen, että takaisitkaan ottaisit... no, halaus vielä sinne ja jos jaksat kirjoitella vielä, niin me kyllä täällä todellakin ollaan sua varten :hug:
 
Tiukutukselle voimia! Todella lapsellista käytöstä mieheltä, jolle tulossa perheenlisäystä.Ja että olet luullut että kaikki on hyvin.Asioista pitäis puhua ja yrittää selvittää, eikä jättää toista noin vaan.Huomaa kyllä ettei ajattele asiaa kunnolla loppuun asti.Toivottavasti saat asiat järjestukseen.
 
Tsemppiä ja voimia Tiukutukselle!!! :hug:

Olen ollu kaksi viikkoa sairiksella.. edelleen supistelee joka päivä muutaman kerran. Olen ottanut niin hissukseen, että.. saas nähdä menenkö vielä töihin ennen äitiyslomaa.
Menen parin tunnin päästä lääkärin kontrolliin, taidan saada jonkun uuden lääkärin,ku olen uusi tällä alueella..ja on lomia. Mulla alkais 3 viikon kesäloma ens viikolla..

Äitiyslomalle menen 7.10. eli 4 viikkoa ennen LA:ta. Mun pomo tosin on pistäny kaikki mun loput lomat alkavaksi 21.9. Se nuija mies!! Sain kyseisen kirjeen kirjattunakirjeenä kotiin, et varmasti meni perille, et HÄN päättää mun lomista.:kieh:

Vauva on aktiivinen kotosalla, aina ku äiti lepäilee:heart:

Vauvan vaatteet on nyt pesty valmiiksi ja viikattu laatikostoon. Mut kaikki suuret hankinnat ovat tekemättä. Harkitaan Saksassa shoppailua.. pitäis tehdä hintavertailua.

Jyllanti ja Hippo 24+6
 

Yhteistyössä