<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

heipsan,täällä yksi uneton kirjoittelee..:headwall: yöunet lopahtaa kolmen jälkeen aamusyöstä,ihan tuskaa. Vauva on niin kovin aktiivinen öisin ja ei ole oikein iitse tottunut jatkuvaan tökkimiseen. Onko miulla yhtään kohtalotovereita...?

Onnea utrakuulumisista,toivon että meilläkin sukupuoli selviää, ultraan on tämän päivän jälkeen 10päivää..:)

tänään ollutkin erikoisen raskas päivä,otin matsia pojan kanssa ja olen ihan naarmuilla,kun häntä joutuu houldaamaan silloin tälloin ja tänään oli kaksi sessiota puistossa,mutta pakko oli koska olisi satuttanut itseään ja muita lapsia jos en olisi pitänyt kiinni. Loputa soitin miehen hakemaan kotiin,onneksi puisto on puolen kilsan päässä kotoa.. Kylä otti vatsasta kovasti kun pidin kiinni pojasta ensin 20min ja hetken päästä yli puoli tuntia.

kävin kirjastossa ja löysin vielä kirjan luonnollinen syntymä,on mielenkiintoinen ja toivon että siitä on mulle apua luonnollisesti synnyttämisessä...:)

Oh,mutta nyt paistamaan ranskiksia ja lihapullia..namnam!

EevaN ja Pieni 18+6
 
Ihania ultrakuulumisia jälleen :heart:

Ultrat ilmaisia täällä meillä. Kolme ilmaista, np-ultra, rakenneultra ja sitten vielä loppuvaiheen ultrauskin ilmainen. Lisäksi kunta tarjoaa odottavalle äidille ja isälle ilmaiset hammaslääkärit yms :D

Britney ihanaa, kohtalotoveri! :D

Vaunuja olen katsellut netistä vain, en ole päässyt vielä minnekään testailemaan. Itse olen ihastunut Akjaxin Big Star yhdistelmiin eli siis näihin Akjax Big-Star yhdistelmävaunut , ruskea 38 - beige 24 - Lauran Lastentarvike
Noista on myös tutulla kokemusta, sai lapsen joulukuussa ja vaunut olleet todella hyvät! :) Mielihän voi vielä muuttua moneen kertaan ja jos vielä liikkeeseen pääsee testailemaan mutta nuo on tähän astisista miellyttäneet kaikista eniten.

Synnytystä olen miettinyt. Haluaisin mahdollisimman vähän kivunlievityksiä. Ilokaasu ja vesi ja kauratyyny toivottavasti riittävät. Lääkkeitä en haluaisi pumpata itseäni täyteen. Mutta sitähän ei tiedä jos olenkin heti siellä huutamassa epiduraalia :D Toivon että pärjäisin mahdollisimman luonnollisesti :) Pelkään että joudun sektioon, alatiesynnytys ei pelota oikeastaan ollenkaan.

Kumikvatti kyseli istukasta. Mulla on kans etuseinämässä. En nyt huomannut että paljonko sulla on viikkoja, mutta mulla ei tuo istukka kauheasti enää vaimenna. Alkuun kun alkoi kunnon potkuja tuntumaan niin aika harvakseltaan niitä tunsi. Mutta nyt sitten jo tuntuu kaikki pienikin kuperkeikka yms :) Eli elä huoli, varmasti pian sinäkin tunnet paljon selvemmin liikkeitä kun sikiö kasvaa ja vahvistuu nyt niin nopeasti!

Diinu iiik ei saa kertoa tuollaisia reissuja :D Ihana! :heart: Tahtoo kanssa jo oman lapsen kanssa muumimaahan! :D

EevaN Täällä yksi kohtalotoveri! :wave: mulla myös vauva herättelee öisin jylläämisellään ja sitten hankalaa saada kunnolla unta enää kun puoli tuntia jytisee tauotta mahassa ja kyllähän siinä kerkeää sitten jo uni ohi mennä. Tämä kaveri usein rauhoittuu kun hetken hieroo mahaa. Ootko kokeillut auttaisiko sulla? Aina kun herään yritän heti jaksaa alkaa taputtelemaan ja hieromaan mahaa niin että ei koko yötä jylläisi ja kyllä siitä usein tuntuu apua olevan eikä sitten itsekään keskity niin hirveästi siihen paukuttamiseen, minä myönnän välillä tosissani inhoavani öisiä kovia potkuja :ashamed: helpottaa omaa mieltä kun saa ajatuksia vähän siihen silittelyyn :)
Toivottavasti en vaikuta nyt huonolta ihmiseltä kun en tykkää noista potkuista aina :ashamed:

ON:
Sain tänään äidiltäni postipaketin ja iiiik siellä oli paljon pieniä vaatteita<3<3<3 Nyt lähden niitä ihastelemaan kun en kerennyt kuin kaikkia vähän vilkaista. Nyt siis sohvalle mukavasti pienten vaatteiden sekaan :kiss:

Tiukutus&Masi 24+2 :heart:
 
täälläkin vihdoin ultrassa käyty. kaikki oli hyvin ja oikeilla viikoilla mennään :)
tyttö olisi halunnut tietää kumpi tulee mutta äiti ei antanut periksi. tyttö vielä meinasi että ultraaja olisi kertonut vaan heille ;)
synnytyksistä mikään kolmesta aikasemmasta synnytyksistä ei ole mennyt ihan nappiin. ensimmäistä jouduttiin avittamaan imukupilla ja väliliha leikattiin. viikon verran meni että pystyin jotenkuten istumaan.
toinen meni muuten hyvin paitsi napanuora oli niin pahasti kaulan ympäri että jouduttiin leikkaamaan ennen kun hartioita ruvettiin ponnistamaan.
kolmas oli kaikista isoin mutta ei tullut mitään repeämiä onneksi. vähän oli arat paikat mutta pystyin heti istumaan. kolmannen jälkeen olisin halunnut lähteä jo seuraavana päivänä kotiin mutta vuoto oli ihan hirvittävää. aina kun nousin sängystä ylös niin lorahti kauhea lammikko lattialle :( sain jotain lääkkeitä mikä auttoi tähän. seuraavana päivänä oli jo parempi mutta sitten vauva tulikin keltaiseksi....
kaikista olen synnytyksessä saanut epiduraalin ja tästäkin haluan jos vaan keretään antamaan ;)
tarvikkeista olen nyt meinannut tilata englannista kaukalon ja isomman penkin pojalle kun löysin kivan näköisen. sellaisen mitä ei suomesta saa :) kaukalo on gracon logico s hp mikä maksaa täällä sinä 200e paikkeilla. englannista saa sen vähän reilu satasella. samoin tuo toinen penkki maksaa halvimmillaan täällä 100 (perus kuvio) ja englannista alle 50e ( cars kuvio).
tuplat meinataan myös ostaa mutta en vielä ole varma mistä. saksastakin olen katsonut.

cadillac ja toukka 19+6
 
me mennään muumimaahan huomenna tai lauantaina. Ollaan nyt mun siskon luona helsingissä.
Kiva et siellon lapselle kivaa :)

bebe ollut kovin hiljainen pari pv mut se on kai normaalia.

Vaunut löysin kans, käytettynä. Jospa on hyvät.
 
Tiukutus, mäkin oon hirveesti odottanu että pääsee omaa pientä ipanaa käyttämään noissa lastenpaikoissa. Ja pakko myöntää, että vähän itekkin halusin muumimaailmaan kun en lapsena koskaan siellä päässy käymään. ;)

Ultrat on meilläkin ilmaisia. Täälläpäin tehdään muistaakseni 5 ultraa, kolme lääkärineuvolan ultraa ja np- sekä rk-ultrat. Esikoisen aikaan kävin vaan ekassa lääkärineuvolan ultrassa ja np:ssä + rk:ssa ja loppuraskauden ravasin äitiyspolilla ultrissa jatkuvasti kun vauvan kasvua seurattiin. Noista äippäpolin ultrista tuli sitten polimaksut kaikista.

Käytiin varaamassa vauvalle turvakaukalo ja matkarattaat (niistä saa travel systemin). Niin kovasti ekaksi halusin Britaxin kaukalon + rattaat, mutta kuitenkin päädyttiin gracoon hinnan ja helppouden takia. Gracossa kaukalon saa rattaisiin todella kätevästi, kun taas britaxissa piti olla erilliset adapterit ja sittenkin oli todella monimutkainen laittaa. :/ Joten tämmöiset meille on tulossa: Lastentarvike Pikku Hurmuri - Graco Mosaic ja Lastentarvike Pikku Hurmuri - Graco Logico S Nämä saatiin 320e pakettihinnalla. :) Se oli vielä gracossa plussaa, kun kaukalon mukana tulee jalusta, kun taas britaxissa se olisi pitänyt ostaa vielä erikseen. Semmoiset 200e kalliimmaksi olisi britax tullut. Gracon kaukalo meillä oli esikollakin eikä mitään negatiivista sanottavaa. Gracolta oli myös matkarattaat tosin erilaiset (huonommat) mitä nyt varattiin.

kikatus, kyllä ainakin meidän 2,5v tykkäsi muumimaailmasta. ;) Kannattaa siellä käydä, suosittelen.

Synnytyksestä: Esikoisen synnytys oli suht nopea ja kivuton. Vauvan pää oli virheasennossa mistä syystä repesin ja väliliha piti leikata. Epiduraalin otin silloin ja varmaan nytkin otan saman, tai sitten spinaali puudutuksen. Saas nähdä. :)

Mua ei kyllä vauvan potkut valvota. Iltaisin toki aina aloittaa jumppansa, kun alan nukkumaan, mutta silti nukahdan ihan hyvin.

Diinu & PP 23+4
 
Terveisiä täältä mökiltä. En ole koko heinäkuussa käynnyt koko palstalla...

Onnea kaikille ultra kuulumisista. Täällä viellä viikko rakenneultraan.

Täällä nt-ja rakenne ultrasta ei tarvitse maksaa, mutta jos jostakin syystä pitää käydä useamman kerran niin ne ylmääräiset pitää maksaa itse.

Vaunuista on ollut puhe. No meillä on Emmaljungen duo edget mitkä ostettiin esikoiselle ja hyvin on palveleet. Meillä ainakin ihan ehdottomat pääsee hyvin hiekkatiellä ja pienessä lumihangessa. Kaupunki käyttöön on esikoiselta Gragon mosaic rattaat mihin saa gracon turvakaukalon lukittua. Nämä on myös hyvin näpäräksi havaittu jo esikoisella.

Synnytystä olen kyllä pohtinut. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan ja eteisen istukan takia mutta nyt haluaisin kokoilla ihan "normi" synnytystä. Mutta ilmeisesti pääsen automaattisesti tapaaamaan synnytyslääkäriä ja synnytystapa arvioon, tuon sektion takia.

(.) Maha kasvaa ja liikkeet tuntuvat jo vatsan päältä. Niin ja esikoisen mukaan äitin mahassa on ilmapallo:D

Tytti83 ja Toukkis
 
Huomenta :wave:

Muillakin mukavia uutisia ultrasta, onnea! (mies ei muuten ymmärrä tätä, että kaverit ja kaikki onnittelee pojusta, tai ylipäänsä ultrakuulumisista : / kun eihän hän ole vielä syntynyt... hmm.)

Me tilattiin nyt Saksasta http://www.ozbaby.fi/image_view.php?name=6/laajakuva_SRH_II_Cowmoonflage.jpg -kaukalo ja siihen Isofix telakka ja matkarattaiksi nämä juuri tuona turkoosina: Lastentarvike Baby Style Oy - Gesslein Swift Sateenvarjorattaat, Turkoosi . Ja näihin tietysti adapterit että saa kaukalon iskettyä kiinni, toimivat siis travel systeeminä. Olivat kyselleet verkkokaupasta, että tahdotteko todella kahdet rattaat (vaikkakin eri adapterit) :LOL: Veljeni otti samat rattaat siis samalla tilauksella. Kiinnostuneille tiedoksi, että n. 200e säästi, kun tilasi Saksasta!

Koska tulokas onkin miespuoleinen ;) meinattiinkin vaihtaa koko vaunujen väritys, ja nyt mietitään Khakin värisiä 2012 malliston City Crosseja...

Ihanaa, Diinu onkin napannut meidän poikalupauksen jo pinoon :heart:

Mekin odotetaan jo innolla, että päästään huvipuistoihin ja muumimaailmoihin ja reissuihin pienen kanssa :kiss:

(.) Sai vaihdettua neuvolaa elokuun jälkeen. Ihan sijainnin takia muutan tuon neuvolan, oma neuvolatäti on kyllä ihana, hänestä ei siis johdu :D tänne neuvolaan on vaan 3km ja siihen uuteen alle kilsa, aluerajat on vaan ihan älyttömät. PK-seudullahan matkat voi olla hyvinkin toisenlaisia (ja myös pienemmissä kunnissa), joten älkää kivittäkö :D mutta oman kulkemiseni kannalta (autoa ei ole päivisin), on kivempi että saan rauhassa kävellä, kun mennä bussilla / kysyä kyytiä.

Appiukko on ihan liekeissä pojusta, heh ;) Ehkä ajattelee, että nyt joku jatkaa heidän sukuaan, mutta todennäköisemmin sitä että pikkuisesta tulee kunnon remonttireiska papan kanssa ;)

Oon ollut herkillä sieltä viikonlopusta lähtien, ja nyt jotkut herkät biisitkin saa silmät kyyneliin, hih! Ja ymmärrän, että Kumikvattilla oli ollut "hiekkashow" rannalla, olisin minäkin tässä tilassa alkanut itkemään! :D Huomenna on ystävien häät, saa nähdä miten käy kirkossa, hukutaanko kaikki kyyneleitteni paisumukseen!

Aplari ja Taikku 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Istukka etuseinämässä täälläkin. Kunnon potkuja aloin tuntemaan viime viikolla (nyt 20+1), siis todellakin KUNNON. Niin että tuntuu todella hyvin jo ulkopuolisen käteenkin :) Ihanaa kun eilenkin sain potkukonsertin, ensin pienen myllerryksen jälkeen.
En vielä tunne möyrimistä niinkään, mut välillä tosiaan vauva vaihtaa selvästi kunnolla asentoa kun tulee painon tuntu yleensä vasemmalle puolelle ja pian näkyykin siellä sellanen kumpu, kivasti näen hänen pyllynsä tai mikä ikinä siinä onkaan, kun maha on toispuoleisesti koholla :D

Voi pikku-ukkoni, kumpa olis jo marraskuu ja köllöttelisit tyytyväisenä sinne asti vatsassa ja tulisit sitten tänne kotiin möyrimään......:)

En uskalla toivoo että "tulispa se vauva jo", jotenkin oon niin varovainen luonne et takaraivossa pyörii "varo mitä toivot", ajattelen että pian lapsi syntyiskin tosi etuajassa kun niin menin toivomaan. Siispä uskallan toivoa noinpäin että voi kun olis jo marraskuu ;)

Eilinen uimashow... voi luoja, hetkeen ei oo noin kamalaa uintireissua ollutkaan. Huomasin et olin aika herkillä. Sain kamalan raivarin ja hysteriakohtauksen jostain elukasta joka seuras mua pitkin rantaa. Niin että juoksin puolialasti pakoon sitä (rannassa ei muita, se on sellanen metsäaukea josta pääsee pulahtamaan) itkin ja kiljuin kun jotain todella pahaa olis tapahtumassa. Olin koko illan täysin järkyttyny ja ihmeissäni siitä miten pitkälle tollanen "pieni" (3cm pitkä) ötökkä voi mennä ja kuinka pitkään se voi seurata, hyvä etten oikeesti saanu sydänhalvausta :O

Ja joo, asun maalla ja olen tällainen :D Tosin en oo KOSKAAN saanu vielä tällasta kohtausta mistään elukasta. Eniten pelkään ampiaisia kuitenkin, mut koska toi oli niin omituisen näkönenkin niin luulin pyörtyväni kauhuun kun sellanen hirviö lähestyi... Jos joku sattuu tietämään mikä voi olla sellasen iso ampiaisen näkönen mut pitkät mustat siivet ja vähän kuitenki ku kärpänen niin saa valaista minkälainen vuosisadan peto mua seurasi :D


No nyt laittautumaan, lähen kohta ostoksille ettimään häälahjaa, kaverin häät 16.7 :)

Britney & rakas 20+1
 
Porkut ja liikkeet myös mun mahassa on voimistuneet aikalailla ja tänään on tuntunut tosi kipeeltä keskivatsasta, en oikeen tiedä missä asennossa vauva siellä mahassa on, mutta kurjia tuntemuksia mahassa ainakin on tänään riittänyt. Nyt jopa ekaa kertaa oon tuntenut liikkeet kädessä, kun oon pitänyt kättä mahan päällä.

Vaunuista ollaan kovasti puhuttu. Kiva vähän vertailla mitä muut on ajatellut ja saa vähän eri ajatuksia myös omaan ajatteluun. Olen kuitenkin päätynyt Gessleinin vaunuihin. Kinderwagen- Shop / Gesslein Kinderwagen / Gesslein Future. Ne on niin kätevät, sillä etupyörät saa vaihdettua helposti sekä isoiksi että tarvel systeemin kanssa pieniksi. Maalla asun, joten tarvin isot, mutta paljon myös liikutaan ja haluan silloin pienet ja ketterät renkaat. Itse myös kun olen tehnyt hintavertailua, niin päättänyt tilata itseasiassa kaikki kalleimmat hankinnat saksasta. Aplari mistä sivustolta tilasitte?

HelenaM. ja Vilja 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on niin kova väsymys, että melkein itkettää. Ei ole tainnut taaskaan rautalääkkeet auttaa :/
Yöunet hyvät ja pitkät, päikkärit nukun samaan aikaan kun nuorimmainenkin, mies onneksi iltatöissä muuten en päikkäreitäkään nukkuis. Ja silti väsyttää, voisin vaan nukkua ja nukkua :(

Ja tuosta pettymyksestä sukupuoleen. Mulla ei esikoista odottaessa ollut sukupuolesta toiveita, poika tuli. Toisesta oli jo pieni odotus, että jospa tyttö tulisi, poika hänkin. Nyt kolmannesta on pakko myöntää, että tyttötoive oli suuri. Pahalta tuntuu sanoa, että pettymys oli kova kun poikaa lupailtiin. Mutta ei se tarkoita ettenkö rakastaisi poikia, yhtä rakkaita pojat on kuin tytötkin olisi.
Ultra oli siis tiistaina ja vasta nyt on alkanut pettymys helpottamaan.
Olen itkenytkin kamalasti sen takia kun olin niin kovin pettynyt, vauvan puolesta tuntui pahalta kun äiti toivoikin jotain muuta :( Onneksi pettymys tosiaan mennyt ohi ja poika on yhtä rakas.
 
raapale
Onko muilla ollut "levottomat jalat"-ongelmaa? Tuossa illalla huomasin että reidet tuntuu kumman väsyneiltä ja särkeviltä, helpottuu liikkuessa ja nyt sama tuntuu pohkeissakin kun istuu. En ole tänään ollut normaalia enemmän/vähemmän liikkeessä joten kummastuttaa.

raapale 19+5
 
Täällä On levottomat jalat mutta muita kipuja ei onneksi ole VIELÄ. jos on ollut rankkapv että on liikkunut paljon tms niin menee illasta jo maha kovaksi ja alkaa vähän sattumaan alamahaan. Mulla levottomat jalat on jalkapohjissa ja tuntuu aina öisin, olen ottanut magnesiumia iltaisin ja hieronut rasvaa kovasti jalkoihin.

Mä jo pähkäilen, että pyytäisinkö suunnitellun sektion vai lähtisinkö samaan rumbaan kuin esikoisen kanssa, että eka käynnistetään ja käynnistetään ja mitään ei tapahdu ja sit loppujen lopuksi leikataan.. kokemukset sektiosta huonohkot, varsinkin se paha olo ja tärinä, joka tuli heräämössä. Jos yritän synnyttää normaalisti niin pelkään, että repeän pahasti koska mulla on nuo paikat ahtaat ja ratsastusharrastuksen myötä lantinpohjanlihaksetkaan ei anna periksi..lapsikin on varmaan pantu alulle pyhällä hengellä. :LOL:

Sitten kun on niin huonoja kokemuksia synnytys sairaalasta niin sekin ahdistaa ja tekisi mieli synnytttää kotona ammeeseen.. silloin esikoisen kanssa ollessa synnärillä itse vaihoin lakanatkin siihen sairaalasänkyyn kun kukaan ei tullu auttamaan veristen lakanoiden vaihtamisessa..makasin omassa ulosteessani jne. oli ihan kauheaa olla siellä sairaalassa..ihmsiä ympärillä, mutta silti ihan yksin, eikä todellakaan kukaan muu äiti auttanut! Olin siis leikattu, enkä päässy kahteen päivään ite ylös sängystä, jalat ei vaan kantanu. En haluis kokea samaa uudelleen ja siksi haluisin kokea normaalin synnytyksen. Toki jos repeää pahasti niin eihän sitä sittenkään pääsen välttämättä kävelemään. Sektiohaava paranee yleensä hyvin kun se pysyy puhtaana jne. turhaanhan näitä vielä miettii, mutta ei voi olla miettimättäkään.

Potkut ja liikkeet tuntuu paremmin jos istukka on takaseinässä, niinkuin meillä tälläkertaa on!

Mites muiden keskiraskuden seesteisyys? Mua ei haittaa nuo helteen muuta kuin yöt on tuskaa, mutta en ole nyt tehnyt mitään raskasta pariin viikkoon niin jaksaakin paremmin. Ollut sellainen hyvä olo monta viikkoa myös henkisestikin =)

Pari seuraavaa viikkoa pitäisi jaksaa poimia kihokkeja 4H yhdistykselle niin toivoisinkin vähän viilennystä säähän ja mietin,että hitto jos en jaksakaan tämän jo kasvaneen mahan kanssa poimia. Olen ollut työttömänä kesäisin jo monta vuotta ja kihokeista olen saanut aina mojovan summan syksyllä niin ei tarvis kituuttaa kokoajan, mitäs nyt jos ei jaksakaan poimia :(

Lääkkeistä mä alottelen tässä seronilin syönnin taas ja lopettelen n.kk ennen laskettua aikaa, eli se jos mikä voisi olla haitaksi sikiölle, eli en usko että joku ibuprofeeni voisi olla sen pahempi! Parasetamoliahan voi käyttää koko raskauden ajan mutta ibua ei suositella. Kannattaa kysellä ihan kunnon raskaudenajan lääkkeisiin perehtyneeltä lekurilta mitä voi syödä! Mullle psyk lääkäri ei kirjoittanut masennuslääkereseptiä, mutta äitiyspolin lääkäri kirjoitti seronil 20 mg pv-reseptin. En kuiten muista ottaa jokapv kun ollut nyt 4 kk syömättä koko lääkettä..

Rosalinda + viikkoja tasan 23
 
Viimeksi muokattu:
Rosalinda, mie oon sairastanut hoitamatonta synnytystenjälkeistä masennusta.. Ja hoitamattomana meni siihen et kävin psykologilla pitkään + aloitin n 2v sitten seronilin sillä vahvemmalla annoksella.
Nyt oon puolittanut sen. Oli puhe et söisin 2v ja sit puretaan pois, mut itse aion jatkaa vielä tän pikkuvauva-ajan yli, ennaltaehkäisevänä ja aletaan sit purkaa pois. Seronilista sano nla läääri et lääkitys kannattaa kk ennen LA:ta puolittaa muuten ei ongelmia.
 
Kikatus sori mulla vissiin sunnuntaipöhnä kun en muka tajunnu vai tajusinko ikein? Syöt siis koko raskauden ajan ja jatkat vielä myös vauvan syntymän jälkeen? Mulle sanottiin nvolassa että pitää lopettaa se seronil välittömästi kun raskaus alkaa ja sit kuitenkin äippäpolilla sain reseptin siihen??!!

no siis aion nyt syödä sitä niin kauan kuin pystyn ja jatkan kyllä vauvan syntymän jälkeen koska tiedän, etten muuten jaksa henkisesti tätä rumbaa. Varsinkin kun olen niin paljon yksin sitten lasten kanssa ja lastenhoitoapua on vaikeasti saatavilla. Mies on paljon töissä..


Olette kirjoitelleet niin paljon, etten harmikseni millään ehdi lukea kaikkien juttuja!!

Rosalinda 23+1
 
Kikatus sori mulla vissiin sunnuntaipöhnä kun en muka tajunnu vai tajusinko ikein? Syöt siis koko raskauden ajan ja jatkat vielä myös vauvan syntymän jälkeen? Mulle sanottiin nvolassa että pitää lopettaa se seronil välittömästi kun raskaus alkaa ja sit kuitenkin äippäpolilla sain reseptin siihen??!!

no siis aion nyt syödä sitä niin kauan kuin pystyn ja jatkan kyllä vauvan syntymän jälkeen koska tiedän, etten muuten jaksa henkisesti tätä rumbaa. Varsinkin kun olen niin paljon yksin sitten lasten kanssa ja lastenhoitoapua on vaikeasti saatavilla. Mies on paljon töissä..


Olette kirjoitelleet niin paljon, etten harmikseni millään ehdi lukea kaikkien juttuja!!

Rosalinda 23+1

Seronilia EI TODELLAKAAN tarvitse lopettaa! Ihan höpöä neuvolassa puhuttu :)
Joo siis oon syönyt sitä kohta 2v, ja syön vielä vuoden ainakin.

Suoraan pakkausselosteesta:
Raskaus ja imetys

Kysy lääkäriltä tai apteekissa neuvoa ennen kuin otat mitään lääkettä.

Raskaus
Tähän mennessä kertynyt tieto viittaa siihen, että tämän lääkkeen käyttö raskauden aikana ei suurenna
sikiön/lapsen riskejä. On kuitenkin käytettävä lääkettä varoen raskauden aikana, etenkin
loppuraskaudessa tai juuri ennen synnytystä, sillä vastasyntyneellä lapsella on kuvattu seuraavia
vaikutuksia: ärtyisyyttä, vapinaa, lihasheikkoutta, tyyntymätöntä itkua sekä imemis- tai
nukkumisvaikeuksia.


Eli ton takia puolita annos n kk ennen laskettua aikaa. Näin mulel sanottiin neuvolassa ja PKKS äitipolilla.
 
Viimeksi muokattu:
hellou

meillä kanssa on gracon logigo s kaukalot ja grogon matkarattaat mihin ne kiinnittyy

Oltiin mökillä 5 päivää ja sain niin tarpeekseni että huh. Oli niin helvatun kuuma eikä mitään tuulettimiä yms ollut ollenkaan. En nukkunut paljoa yhtään ja sit se ravaaminen pissalla monta kertaa yössä ULKOHUUSSISSA. Nyt en sinne kyllä enää tänä kesänä mene.

neuvolatäti on meillä aivan ihana. Aina tukee ja neuvoo ja on ihan tosissaan kiinnostunut meistä. Vauvoista, esikoisesta ja meistä vanhemmista. Ei mitään valittamista ollenkaan :)
 
Pikaiset kirjoittelut vain..

Levottomat jalat vaivaa mullakin :( Tosi inhottava vaiva kun vaikka kuinka väsyttäisi kun käy nukkumaan niin ei vaan pysty heti rauhoittumaan.

Hihii, laitampas tähänkin masukuvaa :) eli rv 24+5 ja vieläkään ei takaa huomaa koko raskautta vaikka alkaa tuota masua löytyä :D Olisikohan se sitten se poika mahankin perusteella? :whistle:
Ympärysmitta navan kohdilta 87cm, ennen raskautta oli noin 73-74cm.
Oletteko muut mitanneet mahan ympärystä? :)



Tiukutus&Masi 24+5 :heart:
 
heissa..:) täällä taas hertty viiden maissa mutta tosin ihan hyvällä mielellä..:) nukuin aikas hyvin siihen asti..ja heräsin närästykseenmutta sekin meni ohi. vtsa jotenkin sekaisin.
Isommat muksut lähtevät tänään mummulaan,ja mulle se on aina vähän hankala paikka,toisaalta olen iloinen että he pääsevät sinne kun tykkäävät olla,mutta smalla tunnen huonoa omaa tuntoa jostain syystä,mutta tiedän etä tää on hyväksi meille kaikille,kun ei tuota omaa aikaa todella ole liikaa,enpä muista milloin olin ilman lapsiani,oliskohan ollut toukokuussa kun lapset tapasivat isäänsä. Mutta tää tekee hyvää meille aikuisille,lapset kun eivät ole rauhallisimmasta päästä. mene itse viikon päästä perässä ja ollaan ainakin viikko vielä siellä eläinten vahtina sitten kun pitää hevosille ja muillekkin eläimille kantaa vettä tarhoihin. Toivottavasti pääsee mustikkaankin.

Omassa olossa ei ihmeempiä,suonikohjut on pahentuneet ja nyt niitä on todella tuolla alapäässäkin,tuntuu hurjalta,kuin jotain tulisi pakaroista ulos paineella:ashamed:
Ensi maanantaina ultra! jeij!!
Pesänrakennusviettikin iski ja vaihdettiin huoneiden paikkoja tai siis päittäin meidän makkaria ja lasten makkaria,nyt mahtuu muksut,kolmaskin nukkumaan samassa huoneessa ja leikkitilaakin on kivasti...happyhappy!

Ilmat on olleet aika raskaat,nää viimeiset helteet on olleet hurjat kun yölläkään ei tuule,mut tää loppuu niin äkkiä ettei hirveesti uskalla valittaa,kun mule talvi on vielä kauheempaa.

EevaN ja Pieni 19+3
 


tuollanen masu jälleen :)

Me ollaan ostettu käytettynä emmalunga vaunut citykopalla ja ostuimella 80€ maksoin niistä, sitten hommasin gracon logigo s kaukalo sellanen ihanan kirkkaan oranssin värinen.

Neuvolasta sen verran et neuvola täti on ihana mukava ihmmeinen kertoo kaikki asiat ihanan tarkasti. Tänään oli myös neuvola ja kuunneltiin sydän äänet niin neuvolatäti nauro mahakippurassa un neiti päätti koko operaation ajan muljahdella ja potkia kunnolla hyvähän siinä sitten ite yrittää olla nauramatta :)
 
mä ostin vaunut. ihan keltaisesta pörssistä, semmoset kun disney hauck yhdistelmät muistaakseni.
Nyt olisi pare mun saada sit tyttö :D ovat nimittäin pinkit.
toivon et nyt ajaa asiansa, maksoivat mulle kuitenkin ison rahan vaikka käytetyt ovatkin.
 
Huomenta:wave:

Mä olin to-pe sairiksella ja olen ottanut iisisti koko viikonlopun..mut pienestäki tulee supistuksia. Joten jäin kotiin ja soitin lääkärille. Hän sitten sanoi,et seuraavat 14pv pittäis jatkaa iisisti oleilua, et olen sit sairiksella 2 viikkoa. Huh! Kun en kerta vuoda ja muuten voin hyvin, ku lepäilen, niin ei ole vaaraa et synnytys lähtis käyntiin. Mut omasta pyynnöstä sain ajan huomiselle, et tarkistavat kohdunkaulan.. Oma äitini on lääkäri, niin hän on puhunut jo kauan,et kohdunkaula pitäis tarkistaa.
On tää vaan niin outoa, ku voin hyvin ku leppäilen kotona...niin on vaikea ajatella, et olen sairiksella.
En ole vielä uskaltanut soittaa pomolle ja kertoa huonoja uutisia. Mun lomahan alkaa 2 viikon päästä, joten mua ei nähdä töissä seuraavaan 5 viikkoon!! Sit oliski vaan 5 viikkoa töitä jäljellä..saas nähdä käynkö ne tekemässä.
Oma äitini kertoi et minua odottaessa hänellä alkoi supistukset päivittäin jo viikolla 20, et minä jatkan samaa rataa...Omena ei kauas puusta putoa!

Mulla ei ole vieläkään mitään aavistusta vaunuista tai rattaista. Monet teistä ovat tilanneet Saksasta, joten voi olla et me käydää sieltä ostamassa.. Tästä ei ole kuin 1h ajomatka Saksaan.

Täällä ei ole ollu helteitä, joten mun on ollu helppo olla.
Levottomat jalat rupes muakin vaivaamaan eilen illalla..toivottavasti menevät omia teitään pois!

Olen mittaillut masua ihan alkuraskaudesta lähtien.. centtejä on tullut masuun:11cm ja rintoihin: 10cm. Painoa on kertynyt n. 5-5,5kg.

Aurinkoisia päiviä teille toivottelee,

Jyllanti + Hippo 23+4
 
Puoliväli!!!!! :D
Ja viikon päästä rakenneultra. Malttaa, malttaa odottaa :)

Täälläkin yksi väsynyt. Mies tekee remonttia (2 viikkoa tehnyt) ja mä olen sitten lasten kanssa. Ja ulkona on taas ollut niin kuuma ettei sinne olla päästy. Kesäflunssakin tuli kaupanpälle.. Esikoinen reagoi voimakkaasti siihen kun isi on poissa, kauhea kiukku ja tuhmailu päällä.
Suuri kunnioitus yksinhuoltajille!

Hauskoja nuo teidän heikko hermoisuus ja herkkyys tarinat :D Itse olen tylsän seesteinen..

Jaahas, nyt kuopus unille..

Biana ja Lahja-Armas 20+0 :heart: POKSSS!!!
 
keskiraskauden seesteys mikä se on??.........:kieh:

no jokatapauksessa rakenneultra ohi, kaikki hyvin, poika kai edelleen ;) :heart: nyt ei tosin näyttäny niin auliisti..napanuorakin meni haarovälistä, mutta vieressä pilkisteli kuitenkin jotain uloketta joten uskalti veikata yhä pojaksi. vastas viikkoja eli ei siirryttykkään mihkään suuntaan :) painoarvio 354g

Britney & poju 20+4
 

Yhteistyössä