Heippa Marrasmammat pitkästä aikaan!
Lomamatka meni hienosti esikoisen kanssa. Tuli 5 pvän aikana yhteensä ajettua 1100 km. Jaksoi 3 vee hyvin ja minäkin masuni kanssa. Maha alkaa siis olla jo melkoinen.
Lukaisin tässä juttujanne joita olikin jo kertynyt kivasti. Koitan kommentoida minkä muistan.
Mahan kasvusta - minusta tuntuu että kasvaa vaan eteenpäin. Varjoa kun kattoo suoraan edestä niin löytyy vielä vyötärökin. Eteenpäin sitten onkin melkoinen kasvu ollut. Mieskin sanoi että en kuulemma esikoisen aikana ollut ollenkaan noin iso. Silloin tosin oli itselläni enemmän massaa joten se maha ei erottunut. Nyt siis pelkkä maha vaan kasvaa.
Sitteri - esikoisen kanssa ei kovin paljoa tullut käytettyä. En tiedä miten tämänkään kanssa. Varmaan pitää kuitenkin hankkia kun meinaan tehdä töitäkin tässä samalla ja pitää aina välillä esikoistakin kuitenkin huomioida enemmänkin.
Jalkojen kramppauksesta - nyt matkan aikana minulla myös vasemman jalan jalkapohja kramppasi aika pahasti. En tiedä johtuiko siis siitä että kävelin enemmän ja erilaisilla kengillä kuin täällä kotona vai oliko nesteytyksessä puutteita.
Kelan paprut - laitoin tänään eteenpäin netin kautta hakemukset ja sitten sen todistuksen kippaan postiin kunhan meen taas kylille. Neuvolassa tänään piti oikein kysyä torkkaa kun neuvolatäti ei muistanut ollenkaan. Ja hakemus pitäisi saada kelaan viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa.
Vakuutus - otettiin taas vakuutus. Esikoisellakin on. Ei ole ollut tosin kipeenä kovinkaan monta kertaa. Eli ehkä tavallaan "turha", mutta en halua myös irtisanoa kun ei sitä sit tiedä. Ja on se sitäkin että herkemmin sitä menee sit yksityiselle kun tarvii. Ja täällä on aivan todella hyvä lastenlääkäri tuolla Terveystalolla. Ja tosiaan otin ennen vauvan syntymää juuri sen vuoksi että jos sitten tulee jotain synnynnäistä sairautta tms. niin korvaa vakuutus nekin hoidot tosin kun sitten jos ottaa vakutuksen vauvan syntymän jälkeen.
Painoa on tullut nyt jo sellainen 9 kg. Tänään siis neuvolassa tuli vahvistusta asiaan. Mutta se on kuulemma ihan ok. BMI ennen raskautta oli 21 ja sen vuoksi täti sanoi että saa tulla jos on tullakseen. Edellisella kerralla tosiaan sitten imetyksen yhteydessä meni melkein 10 kg lähtöpainostakin ilman sen suurempaa vaivannäköä.
Omaa napaa Tänään siis neuvolakäynti takana ja kaikk ok. En joudukaan sokerirasitukseen vaikka täti edelliskerralla niin sanoi. Eli siis koska olen alle 40 eikä mitään riskitekijöitä ole ei tarvii. Varmaan ihan jees näin. SF-mitta otettiin ja se on "vasta" 21 vaikka maha on melkoinen mun mielestä tässä edessä. Mitta on tälläinen myös siitä syystä että tuo vauveli on ilmeisesti ihan poikittain nyt mahassa. Pää oikealla puolella ja pylly vasemmalla. Todella hassusti siis. Ja viihtyy ilmeisesti tuossa asennossa. Sykkeet vauvalla oli "vaan" 120. Musta aika matalat, mutta ok kuulemma sekin. Hieman hermostui kui täti tökkii, mutta muuten oli ihan rauhallisesti neuvolakäynnillä. Tuo vauvan asento selittää mun hassun kivun myös tuossa oikeassa kyljessä kun tuntuu että venyy ja paukkuu aina välillä.. päätä siis puskee. Verenpaine oli 102/62 ja hemppa 118, joka on hieman laskua edelliskerrasta. Mut neuvolatäti sanoi että ok näin koska se on normaalia että laskee ja näyttää että menee ravintoa vauvalle.
Neuvolakäynnit täällä - vko 8, 14, 17, 20, 28. Ihan omituisesti siis. Ja nyt taas kahden viikon päästä. Kummallista. Lääkärineuvolaa ei tulee kun ramppaan siellä äitiyspolilla ultrassa vähän väliä. Eli 4 ultraa takana ja maanantaina taas seuraava. Huoh. Ei mitään logikkaa koko hommassa. Mut ei mua haittaa.
Romaania täällä taas raapustellaan!
Jaksuja kaikille!
HE ja Pupu vko 28+0 (pokspoks
)