<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Huomenta naiset pitkästä aikaa! Ja tervetuloa uusille! Ihan järkyttävä pahoinvointi on alkanut, päivät menee keskittyessä siihen ettei yökkää tauotta. Onko tämä ihan normaalia ja pitäisikö tällä ololla kyetä töihin? Pitäisi lauantaina ja sunnuntaina tahkota 12,5 tunnin yövuorot ja jotenkin en voi kuvitella pystyväni. Enkä vielä haluaisi raskaudesta julkista työpaikalle. Olen kyllä sinänsä ihan onnellinen tästä uudesta oireesta, mutta tosi raskaalta tuntuu. Lisäksi kun tuolla sairaalassa on aika paljon erilaisia ihmiseritteiden tuoksuja :D No, saa nähdä, mikä on fiilis huomenna. Mulla meni viime yökin valvoen tän pahan olon kanssa. Riittävästi kun keskittyy niin saan kyllä ruuat pysymään sisällä. Onko kukaan saanut apua siitä Sea-Band-rannekkeesta, mitä kovasti markkinoidaan? Mulla tuntuu pizza olevan toistaiseksi paras apu, mutta nyt ei enää tee mieli sitäkään.:p Ihanaa odotusta kaikki kanssaeläjät!

thunderbird + Julle 6+3

Matildas, onnea sydänäänten löytymisesta! :) Ihmeen aikaisin sulla äänet kuului, tosi yksilöllistähän tuo on. Mutta parempi noin! :)

Karoliinalle unohtui vastata, että tosiaan ultra oli sen 132e johon ei kuulema kuulunut muuta kuin alkuraskauden ultra eikä siis mitään gynetutkimusta. Ultra tehtiin alakautta. Se on kaikista varminta vielä näillä viikoilla.

Ja kiitos kaikille ultrakuulumisonnitteluista! :D

Eilen mulla oli ensimmäistä kertaa todella väsynyt olo. Illalla olin valmis nukkumaan jo kymmenen jälkeen, vaikka yleensä olen todellinen iltavirkku. Miehen kanssa ruvettiin sitten katsomaan elokuvaa ja tietysti minä nukahdin kesken kaiken. Aamulla olisin voinut nukkua vaikka kuinka pitkään, mutta tuo esikko oli erimieltä. |O Ja vessassa sai juosta yön aikana ainakin 3 kertaa!! :mad: Tänään pitäs lähtee hammaslääkäriin kärvistelemään. Onneksi on tarkastus vain.

Onko kukaan teistä harkinnut hommaavansa kotidopplerin sydänäänten kuunteluun? Vai joko jollakin on semmoinen olemassa? Mulla ei esikoisen aikaan ollut, mutta nyt ajattelin hommata.

Diinu & Pipana 7+0 (ultran mukaan 6+5, mutta taidan pidättäytyä noissa menkoista lasketuissa vielä)

Manna* Kyllä minulla ainakin pahoinvointi on välillä viikonkin poissa ja sitten alkaa taas uudestaan. Ekassa raskaudessa oli ensin muutama viikko yökkäilyä ja muutama ilman mitään oireita perään. Sitten saattoi taas tulla päiviä, jolloin oli todella huono olo. Ja samanlainen meininki tuntuu jatkuvan tässä raskaudessa. Mulla ollut nyt monta päivää ilman pahaa oloa ja sitten tänä aamulla halasin pönttöä.:| Eli älä ole huolissasi. Varmasti sinullakin aivan normaalia.:D

Todella kiire on töissä koko ajan. Onneksi on viikonloppuna kuhertelumatka tiedossa. Olen niiiiiin sen tarpeessa.

Ja ei siis paljon ole oireita. Tosin tuo masu kyllä pömpöttää edelleen. Nyt toivoisin vielä, että rinnat vähän kasvaisi. Saisin näiden rukkasten tilalle hieman tavaraa.:LOL:

Mukavaa aurinkoista perjantaita kaikille. Ja Diinulle onnea ultrakuulumisista ja muillekin, jotkas ovat pienokasensa jo todelliseksi havainneet.

Alice ja Väinö 6+1

Heipparallaa!

ihana kuulla että vauvat on löytyny tai kuultu jo!! mulla on vielä pitkä aika...

vatta on tullut sitten tohon töröttämään, kysyin eilen mieheltä, et miltä näyttää? vastas hymyillen, että raskaalta! joo, että miten tän nyt sit pidän piilossa? joo ja nyt alkaa sitten pelottaa vaavin kasvu tahti...
en oo mielestäni syöny enempää ku yleensä, mut mul on kokoajan semmonen tunne et oon ihan täynnä... just semmonen pahaolo ähky, kun ois vetäny valtavan annoksen! en ymmärrä...

väsy on kova ja illaks pitäs mennä töihin...

ihana aurinkoinen päivä olis, esikoinen on kerhossa, kävin kaupassa nuorimmaisten kanssa, mut en jaksanu jäädä pihalle.. ja sekös raivostuttaa, ku illat ois aika paljon helpommat kun jäätäis tohon ulos peuhaa! no ehkä sit kun pistän pienimmän päikkäreille, menään isojen kaa tekee pihalle hommii.. no onneks tää kuvotus menee ennen kesää ohi! mut mikäs se sit alkaa, sairaanmoiset liitoskivut, et hyvä ku pääsee ylös sängystä! :D tietäiskö kukaan muuten jotain hyvää jumppaa siihen suuntaan, ettei kipui tulis??? vai onks se vaa se luonnon laki?

noni, nyt mä puon noil kahelle päälle ja mennään kävellen hakee se esikoinen! saa sitä raitistailmaa sitten! :)

aurinkoista kevätpäivää kaikille! :flower:

nallemakarooni, tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 5+6

Voi hyvänen aika tätä pahoinvointia :'(
Onko teillä joilla on jo aijempia raskauksia takana jotakin hyviä kotikonsteja mitkä auttavat pahoinvointiin?
En voi mennä minnekään nyt kun ihan yks kaks tulee huono olo. Kaupassakin saa juosta ettei varmasti yllätä :D Tuskaista.. Ja asiaa ei helpota se, että pelkään oksentamista enemmän kuin mitään :( itku päässyt lapsesta asti aina kun oksentaa ja nyt kun saa halailla pönttöä monta kertaa päivässä niin ei tässä ihmisen näköinen enää ole kun itkusta turvonneet silmät :LOL:

Haluaisin jo varovasti liittyä tänne, kun äsken sitten ilokseni/järkytyksekseni plussasin.
Järkytys siksi, että annoimme tällä kierrolla luvan vauvan tulla jos on tullakseen,
ajattelin että yrittäisimme pidempään.
Vielä ei pitkään aikaan ole tarkoitus kellekkään kertoa ja kuitenkin tässä juttuseuraa kaipailee :confused:
Hyde79/32/neljäs/K-HKS

Väsymys, paha olo, kiukkuisuus on jo nyt tuttuja vieraita jotka toivottavasti ei ole tullut jäädäkseen.
Laskureiden mukaan LA olisi 26.11

Voi jee... oon vieläkin ihan :O

Täällä myös olisi yksi uusi liittyjä :)

Plussatestin tein jo 26.2 ja viikot ois nyt 6+3. Toista siis odotetaan, esikoistyttö on 2v. Ensimmäinen neuvola-aika on 31.3. Viime viikon rajusta vatsataudista kun selvittiin, alkoi tällä viikolla sitten tuo etominen...sekä hirveä nälkä kokoajan...:/

Elikäs Papu82/28v/toinen/LA 8.11.2011/Kätilöopisto Hki

heips vielä!

tiukutukselle tulin vielä vastaamaan!
mulla on itellä ollu kuvotusta joka raskaudessa, mutta pystyn hyvin ajatuksen voimalla pitää tavaran sisällä. mul on ollu myös joka raskaudessa tosi alhaset verenpaineet, ja kuvotuksen lisäks huippailee aika paljon, mul on oloon helpannu ku pidän kovaa salmiakkinamuu suussa ja imeskelen sitä :D se vie sen kuvotuksen plus mä toivon et nostais myös paineita! töissä ihan loistava!! jotkut asiakkaat haisee niin ällölle, ni toi salmiakki peittää vähän sitäkin! :)

no ni, eiköhän se ollu siinä :wave:

nallemakarooni tytöt x3 ja öhkömönkiäinen 5+6

HIH! Mä kun oon itkeny siitä ultrasta, kun sen haluisin, mut ei viiti yksityiseltä, NIIN soitin neuvolaan ja sain sieltä varhaisultran noiden kolmen km:n takii! Vähä kivaa. 31.3 olisi sitten se. WIHII

Mul ei oo täs raskaudessa eikä edellisessäkään juuri ollut pahaolo, ajoittaista etomista, kerran taisin oksentaa joten en osaa ketään asiassa auttaa :(

Diinu Mulla on se kotidoppleri, se oli mun henkireikä sillon esikoista odottaessa enkä malttas nytkään odottaa et viikkoja tulis sen verran et saattas kuulla jo.

Papu ja Hyde teretulemast ja onneksi olkoon! :)

nallemakaroni Mä tosiaan kans odotan kauhunsekaisin tuntein niitä liitoskipuja ja sitä aivan K A M A L A A selkäsärkyä!!

OI! Kattelin esikoisesta ultrakuvia ja masukuvia, huippuja! Ja kuvia sairaalasta jne jne. Samanlainen arkisto kyl pitää tästäkin tulokkaasta koota.

Nyt viikonlopun viettoon maalle! Sääkin on kuin morsian :D

Uuna 5+6

Tervetuloa, Hyde79, Papu82 ja KiukkuIita! :)

Meitä on jo 47 odottajaa! :heart:

Tiukutus, yritä ajatella pahoinvointia positiivisena asiana. Ainakin vahva raskausoire. :D Varmasti jos pahoinvointi on tooosi paha niin olis mieluummin ilman. Mutta tsemppiä!

Uuna, minkä merkkinen doppleria sulla on? Mä tässä mietin, että millanenkohan se kannattais hankkia. Onko sulla sellainen missä on ihan näyttö vai se perusmalli?

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

nallemakarooni kiitos vinkistä. Ite en saa pidettyä tavaraa sisällä ja mitä kovemmin yritän sen huonompi olo tulee. Salmiakkia hain pussillisen kun mullakin on huipannut tosi pahasti ja niitä nyt imeskelen :D Jospa siitä olisi apua :) ja jos ei muuten niin saapahan mässätä ja mielelle lääkettä :D

Diinu kiitos tsemppauksesta. Yritän tosiaan ajatella että hyvä vaan kun näin vahvasti raskaus tulee esille :D

Ja edelleen pahoinvoinnin kourissa :( Sain pari tuntia nukuttua ja kun heräsin, join lasin vettä ja se olikin liikaa :/ En tiedä voiko tästä enää pahoinvointi pahentua, toivottavasti ei : /

Dopplerin haluaisin ostaa, joten Uuna ja jos muillakin on niin merkkiä ja mistä ostaa olisi kiva tietää sekä tietty muutenkin kokemuksia laitteesta :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusille odottajille!!

Omaa napaa: Pahoinvointi on ja pysyy, nyt on joutunut oksentamaankin. Koko ajan haluis vaan juoda jotain kylmää mehua, vaikka normaalisti juon mehua tooosi harvoin. Olo tuntuu koko ajan ihan täydeltä, siis siltä, että olis maha täynnä ruokaa. Eilen oksensin koko aamupalan ja sen jälkeen tuli vielä huonompi olo, joten tänä aamuna jätin aamupalan kokonaan väliin. Päivällä onneksi ruoka pysyi sisällä. Esikoista odottaessa yks kätilö sanoi minulle, että ole vaan hyvilläsi pahoinvoinnista, silloin raskaus etenee ja vauvakin voi hyvin. No miten tästä pahoinvoinnista voi nyt nauttia?? Olen miettinyt myös niitä pahoinvointirannekkeita.

Voi, toiset on jo käynyt jo neuvolassa ja ultrassa, minulla on vasta viimeinen päivä eka neuvola, en edes tiedä onko siellä ultraa, epäilen, että ei, eli sitten eka ultra olis vasta nt-ultra. Mutta sinne odotellaan...

Kotidoplereista oli myöskin juttua, en ole kokenut sellaista tarpeelliseksi, neuvolassa on kuunneltu kahden ensimmäisen lapsosen sydänäänet, joten eiköhän se riitä myös tämänkin pienokaisen kohdalla.

Minkäkokoisia teidän muiden lapset ovat olleet? Meillä esikoinen arveltiin 3,5 kg ja hän oli 3650g (syntyi 40+4) ja kakkonen arveltiin kasvavan yli 4kiloiseksi jos olis menty laskettuun aikaan asti, mutta hän syntyi siis 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja paino oli 3780g. Toivon että tämä kolmas olisi suht samaa luokkaa, eikä pääsisi kovin isoksi kasvamaan...siis yli 4kiloiseksi..

Kiva että on kohtalotovereita oksetuksen kanssa :D Edellisessä raskaudessa pahinta aikaa kesti 3-4 vko... työmatkat oli yhtä tuskaa ja töissäkin oksentelin. Ei auttanut kun kärsiä. :) Nyt en ole VIELÄ oksentanut, vaikka etoo aamusta iltaan. Mullakin on ajoittain ollut tuosta salmiakista jotain apua.

Esikoinen oli 3880g ja 52cm. Syntyi vasta viikoilla 42+1 kun käynnistettiin. Toivon, että tällä kertaa ei tarvitsisi siihen mennä! :)

Iltaa vaan kaikille!
Ihanaa kun tulee koko ajan uusia lisää. :) Onnea vaan jokaiselle!

Nostan todellakin hattua teille joilla on monta lasta. Tänään käytiin esikoisen ja sen ainoan kanssa siis lääkärissä ja tuli ihan avuton olo. Tai siis lähinnä kun lapsi on kipee eikä jaksa kävellä. Itsellään heikko olo ja kuvotus ja ulkona todella liukasta. Yritä siinä sitten kantaa sitä 15 kg "nyyttiä" ja pysyä samalla pystyssä. Auton kun joutui jättämään hieman kauemmaksi. Huh. Selvittiin kuitenkin mainiosti.

Kysyitte edellisistä - meillä tyttö synyti vko 36+3 ja 2890 g painoi. Avian älyttömän helppo synnytys (kuulemma). Kesti 10 h supistusten alusta, mutta ponnistusvaihe kesti vaan puoli tuntia. Ei traumoja.. eikä edes tullut tikkejä. Pieni repeytymä vaan. Toivon todella että tämänkin kanssa menisi yhtä helposti. Tosin aina ennustetaan että lapsella on tilaa kasvaa kun olen itse pitkä, yli 180 cm ja silloin kuulemma saattaa vauvat kasvaa isoksi. Saa nähdä.

Teille muuten jotka oksentelette hirveesti - kannattaa pitää huolta b-vitaaminin saannista. En edes tiedä miksi se on niin tärkeä mutta appiukkoni on lääkäri ja kertoo aina tarinaa siitä kun joku raskaana oleva joka oksenteli jatkuvasti meni ihan todella huonoon kuntoon mut sit ne tajusi tsekata näitä vitskuvaroja ja b-vitamiinilla saatiin kuntoon ja ilmeisesti lapsikin syntyi ihan terveenä.

Tälläistä tällä kertaa!
Viikonloppuja kaikille odottajille!

HE vko 7+1

Kristalli kyseli, että minkä kokoisia muiden lapset on olleet syntyissään. Meidän pojalle annettiin rv 37+1 painoarvioksi 2476g. Poika syntyi rv 38+1 ja painoa oli 2680g (pituutta 46cm). Eli tosi hyvin piti ainakin painoarvio paikkaansa. :) Ja tosi pieni kirppu syntyi mun raskausdiabeteksesta huolimatta. Takuulla jää tässäkin raskaudessa sokerirasituksessa kiinni ja loppuraskaus onkin yhtä sokereiden tarkkailua ja varsinkin syömisten tarkkailua.

Moikka,

Minäkin varovasti kirjoittelen tänne ekaa kertaa.. Tein testin keskiviikkona, jolloin tuli vaalea viiva. Tänään tein aamupissasta uuden ja lähes yhtä tumma viiva kuin c-viiva tärähti minuutisssa kahdessa, joten kait se on uskottava. :)

Olen kahden pojan (7v ja 2,5v) äippä etelä-savosta. Olen 35 v (eli vissiin jo lähenee mummoäitiä ;) ja perheeseen kuuluu myös iskä 33 v. Eli kolmatta odotellaan ja synnytän MKS:ssa. Laskettu aika on 23.11.2011. Tiedä vaikka synttärilahjan saisin, omat synttärini ovat 27.11.

Olemme vielä tosi ymmällään koko asiasta, koska periaatteessa en olisi saanut tulla raskaaksi (gynekologin suosituksesta), mutta nyt menenkin muun asian vuoksi määrättyyn kontrolliultraan tällaisenkin iloisen asian vuoksi. Iloinen yllätys on tämä vauva. Tiedostetusti kerran jätimme ehkäisyn pois ja tässä ollaan. :)

Nyt kysynkin, että onko liian varhaista mennä varhaisraskauden ultraan rv 6+5? Tuolloin olisi ainut vapaa-aika omalle gynelle. Seuraava olisi sitten jo lähempänä rv 9 ja niin kauan en halua odottaa. Mun kierto oli viimeisellä kerralla normaalia lyhempi (26), joten voi olla, että olen tuolloin jo oikeasti tasan 7. Onko päivällä kahdella mitään väliä?

Tervetuloa ja onnea, PaavoPesusieni! :) Ei minusta kuulosta nuo viikot 6+5 liian aikaiselta ultraan. Nimittäin itse kävin ultrassa eilen, jolloin menkoista laskettuna oli rv 6+6, mutta alkio olikin pari päivää nuorempi, eli vastasi viikkoja 6+4, syke näkyi. Esikoisesta kävin 6+3 ja silloinkin näkyi jo syke. :) Minusta ihan hyvä ajankohta ultralle tuo 6+5, varsinkin jos oletkin vielä muutaman päivän pidemmällä.

Kumma kyllä kun tänään ei isommin väsytä, vaikka eilen olin jo hyvinkin nukkumassa tähän aikaan. Eiköhän tuo äskeinen saunominen ala kohta ramasemaan, joten petiä kohti mars. :)

Heissan:)

Minäkin ilmoittaudun onnellisiin marraskuun odottajiin :)
Esikoista odotellaan ja toivotaan et kaikki menee hyvin.
Pahoinvointi on saapunut...arat rinnat ja väsymys.
Lääkärissä kävin 1,5 viikkoa sitten ja siellä varmistivat raskauden virtsasta ja ottivat verikokeita..
Huhtikuun alussa menen uudestaan lääkärille, verikokeeseen ja hoitajalle...
Asun siis Tanskassa ja täällä systeemi on hieman erilainen!!

Viikkoja on nyt tasan 7 :)
LA 4.11.2011 <3

TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE JA ISOSTI ONNEA.

Pahoinvoinnista Mulla on taas ollut parempia päiviä ja olo melko hyvä, neuvolassa sanottiin eilen ett voi ostaa apteekista Heksavit valmistetta (B6 vitamiinia) saattaa auttaa pahoinvointiin. Lopu jo! sivuillakin siitä mainitaan. Itse olen saanut apua myös kivennäisvedestä.

Nyt töihin. Palataan paremmin myöhemmin.

Samaha ( 7++)

Täällä edelliset synnytykset on mennyt hyvin, paitsi viimeisimmän synnytyksessä oli kätilö aivan hirveä ja mietinkin, että voisinkohan soittaa kyseiseen sairaalaan ja varmistaa etten joudu saman käsittelyyn uudelleen :confused:
Näin lähes neljän vuoden jälkeenkin se ahdistaa ja pelottaa vietävästi, vaikka itse synnytys oli taaskin aika nopea ja ns.helppo.
Lapseni on ollut hyvin täsmällisiä ja syntyneet lasketunajan ympärillä, koot 3290g,3800g ja 3500g
Ensimmäinenkään synnytys ei kestänyt kuin 8t ja siinäkin oli alku aika leppoista, seuraava tulikin tunnissa :D
Täytynee toivoa, että tämä neljäskin tulee yhtä nätisti :)

Itse haluan ehdottomasti kotidopplerin, edellisissä raskauksissa sitä ei ollut ja aina toivoin, että voi kun voisin nyt kuunnella ja varmistua, että pieni sydän siellä jyskyttää.
Aiai, kun pääsen penkomaan kaappeja, että mitä pieniä suloisia vaatteita sinne on edellisiltä talletettu:heart:

:flower:

https://www.facebook.com/event.php?eid=111669175579017

Nyt olisi aika pistää pystyyn tämän vuoden toinen keräys!

Viime kerralla saatiin kasaan uskomaton määrä pieniä tumppuja ja sukkia ja mahtui mukaan muutama pieni myssykin sekä nippu kortteja. Henkilökunta ja pienten vanhemmat ottivat ne suurella ilolla ja kiitollisuudella vastaan.

Tarkoituksena oli laittaa pystyyn saumuria/ompelukonetta suosiva projekti, mutta erinäiset seikat ja keskustelu henkilölunnan kanssa muuttikin asian. Suk...kia ja tumppuja ei tällä kertaa kerätä, mutta ne jotka ovat jääneet toimittamatta minulle syystä taikka toisesta, ovat vielä tervetulleita ja kulkeutuvat mukanani keräyksen sulkeuduttua!

Keskustelin henkilökunnan kanssa siitä, että mitä siellä kaivattaisiin ja esille nousi seuraavanlainen asia...

Heillä on tapana juhlistaa aina, kun joku pieni saavuttaa rajapyykin, esimerkiksi kuukauden iän. Sehän on pienten keskuudessa todellakin iso ja koskettava asia. Pienten elämäntaival, kun on vielä ohuemman seitin varassa riippuva lanka. Henkilökunta väsää tällöin kaiken kiireen ja touhun keskellä, usein omalla vapaa-ajallaan, kortin johon kirjoittavat jotakin kaunista, kenelle kortti on ja toivoo keskolan henkilökunta jne... Jokainen juhlan arvoinen hetki siellä todellakin käytetään, koska kaikki ilonaiheet auttavat vanhempia, henkilökuntaakin, jaksamaan.

? - - - > Haastan siis kaikki kynnelle kykenevät askartelemaan! :)

Nyt on siis mahdollisuus toteuttaa itseään, laittaa ystävien kanssa askarteluiltamat pystyyn, antaa lastenkin osallistua jne...

Toteutus on vapaa!
Pääasia on, että kortit olisivat 2-osaisia, taiteltavia ja kannessa kuva tms. ja sisällä jokin lyhyt ihana teksti ja tilaa henkilökunnan allekirjoitukselle. Kuori ei ole pakollinen, mutta suojaa korttia ja on sitten mukava lisä, kun sen päälle voi erikseen kirjoittaa vastaanottajan nimen. Suotavaa olisi siis sellainen tämän vuoksi mukana olla :)
Toivon koko sydämestäni näkeväni värejä, sukupuolitettuja, unisex-värityksellä jne. Kyseessähän on iloa ja toivoa tuova kortti!

HUOM
: Vältetään kaikkea kuolemaa ja kuolemanpelkoa kuvastavia aiheita kuten enkelit, ristit jne... Myös värssyt/tekstit tulee olla iloisia!

Tulkaa siis mukaan ja tuokaa kaikki muutkin auttamaan! On suuri asia saada viedä iloa ja toivoa niin pienten elämänalkujen vanhemmille kuin itse henkilökunnallekin ja helpottaa heidän arvokasta työtään!

Keräysaika on 19.3.2011 - 30.4.2011

Valmiit kortit tulee toimittaa minulle, jokainen tekee sen omakustanteisesti, 30.4.2011 klo 20:00 mennessä. Otathan huomioon siis postin viiveen ja varmista, että lähetyksesi on minulla viimeistään perjantaina 29.4.2011!
Toimitan ne sitten henkilökohtaisesti keskolaan heidän kanssaan sopimanani ajankohtana josta en erikseen tiedota. En kaipaa "julkisuutta" joten teen sen kaikessa hiljaisuudessa :)
Toki muistetaan tässä kohden se, että olen raskaana ja taloudessamme on 4 lasta joten sairastamista ja yllätyksiä voi ilmetä, mutta niistä tiedotetaan kyllä.

Osoitteeni saa yksityisesti kysymällä, mieluiten sähköpostilla, koska facebook ei aina toimi kuten toivomme: miuskinpoppoo (at) gmail.com

Kevät lähestyy, annetaan auringon tehdä taikojaan ja tehdään mekin osamme! ?

ps. Tapahtuman kuva on kopioitu osoitteesta tiimari.fi

Viimeksi muokattu:
Huomenia Mammat! :D

Täällä on kans pahoinvointi alkanu. Oksentaa ei ole vielä tarvinnu, mutta aamuisin etoo. Kamala väsymys on jatkuvasti ja mikään ei oikeen huvita eikä jaksais. Lisänä tuli tonne kitalakeen joku paha ientulehdus, eikä syöminen oikein onnistu senkään vertaa.

Miten teillä, jotka jo aiemmin ootte odottanu ton antibiootin kanssa? Luultavasti mun täytyy tohon ientulehdukseen joku lääke hommata, tai ei tuu muuten mitään. viisaudenhammaskin vihottelee :/ Kaikki kerralla ja miks just nyt??? Arveluttaa vaan toi antibiootin syöminen ja taitaa olla ainut lääke mitä lääkäri tässä tilanteessa määrää...

Dopplerista[/B] olis kyllä eri kiva. Montakohan miljoonaa sellaset maksaa? Ja mistä niitä voi ostaa?
5 päivää on vielä ekaan ultraan yksityisellä ja ei jaksais odottaa!!!
Neuvola oli torstaina ja kaikki hyvin. Näytteett, paino, pituus ym otettiin. Mitään sydänääniä tai ultraa ei tietenkää vielä tehty ku rv tänään vasta 6+1.

Tää väsymys on kyllä melkonen. Päivisin aina siinä ennen 15 tulee väsy ja pakko nukkua n. 3h |O Maanantaina töihin, ni mitenköhän mahtaa käydä?? Mulla on viime aikoina ollu yöt sitten kauheen levottomia ja ihmeellisiä unia tullu katottua :O

Onnea kaikille uusille ja teille, joilla sydänäänet on kuultu! :heart:

Heips tänne pitkästä aikaa :) En nyt kerkeä vielä lukemaan kaikkea mitä täällä ollaan kirjoiteltu kun on ollut muuttoa ja sellaista tässä :/ Mut mulla tosiaan on neuvola vasta 12.4 eli joskus rv 8-9. En osaa päättää yhtään meenkö varhaisultraan, luulen kuitenki et meen. Millon kannattais varata aikaa ja mille viikolle :)?
Onnea kaikille plussanneille ja ihanaa, että ootte sydänääniä jo kuullut :heart:

Kumikvatti rv 5+6

Suuren pelon ja surun keskellä täällä vietetään viikonloppua. Tänään alkoi aamulla runsaahko rusehtavan verinen vuoto ja alaselkää jomottaa. Itsellä kaksi tervettä lasta entuudestaan joten ei edes osannut pelätä tämän menevän kesken. Haluaisin uskoa että vuoto olisi vain jotain "normaalia" mutta tuskin näin on. Miehelleni tämä on todella kova pala kun tämä olisi ollut hänelle ensimmäinen. Raskausviikot siis 5+5.
Onnea ja voimia kaikille teille muille.
Kaikella on tarkoituksensa :(

Yhteistyössä