Uusi ilmottautuu mukaan!!!
Täällä eilen tehty raskaustesti näytti vahvaa plussaa, ja ei mikään ihmekkään. KUn rupesin kalenteria selaamaan, että millos ne menkat olikaan, niin ylltäys oli kova kun nyt mennään jo viikolla 6+6... No eipähän tullu hätäiltyä liian aikaisten testaamisten kanssa
Ja kun ensimäisestä kierrosta tärppäsi, ja kun tuntuu ettei olla sänkykamari leikkejä harrastettu kuin kerran silloin koko kuun aikana
Esikoisesta meni kuitenkin 4kk ennenkuin tärppäsi
Meidän perheeseen kuuluu miehen lisäksi, helmikuussa 4v täyttänyt poika. Ja nyt LA olis 1.1.2011.
Itse olen 28-vuotias.
PIENESTÄ VERENTULOSTA: Omassa raskaudessa ei sellaista ollut, mutta olen kuullut todella monelta että se on ihan normaalia, varsinkin seksin jälkeen. Jos ei tule runsaasti, eikä ole kipuja, niin se on todellakin normaalia
PAHOINVOINTI: Mulla ei ole ollut vielä, mutta kun esikoisestakin mun mielestä alko jotain 7-8 viikoilla, ja sitten se kyllä kestikin sinne 15 viikolle asti. En oksentanut, mutta etominen oli ihan kokopäiväistä hommaa... Ei ole kyllä yhtään ikävä sitä, toivottavasti ei tulis tässä raskaudessa.
OIREET: Palellut on kyllä jo muutaman viikon, koko ajan vähän sellainen kuumeinen olo, ihan niinku edellisessäkin, mutta nyt en vaan jotenkaan osannut sitä yhdistää raskauteen
Väsynyt olen ollut eilen ja tänään, ja luulenkin että tästä se alkuraskauden superuupumus sitten alkaa, ja vois nukkuu 12h yöunet ja siihen päälle vielä muutamat päikkärit.
NEUVOLAN ULTRAUKSESTA: Helsingissä en ainakaan tiedä yhtäkään neuvolaa jossa olis sellainen laite, kun kuitenki synnärit on niin lähellä, että niihin pääsee helposti ultraan jos sellainen tarve ilmenee. Että sitten on vain odoteltava ekaa ultraa, tai sitten mentävä siihen alkuraskauden ultraan yksityiselle
Mä en meinaa mennä, jotenkaan ei tunnu siltä, koska jos jotain on tässä vaiheessa tapahtuakseen, niin se tapahtuu, sille kun ei voi oikein mitään, kun ollaan niin alkutekijöissä. Luotan siihen että luonto hoitaa homman
KAHVI: Ei maistu ollenkaan, oikeestaan tästä mun olis pitänyt raskaus huomata jo viime viikolla kun rupes kahvinkin haju ällöttää, niin oli ekassakin raskaudessa, mutta eipä tullu mieleen, pelkäsin vain vatsatautia, joka meillä ollut miehellä ja pojallla viimeviikolla...
AIKAISEMPI SYNNYTYS: Meillä poika syntyi 37+1, joten saa nähdä kuin aikaisin tämä sitten syntyy, voi olla että ollaan heittämällä lokakuisia
Lähti käyntiin vesien menolla ja kuutisen tuntia siinä meni että poika saatiin maailmaan, vesien menosta meni joku 7h... Ponnistus kesti 22 min, koska musta tuntui etten osannut ponnistaa ollenkaan... Synnytys oli kova, mutta tosella positiivinen kokemus. Oli ihana saada vauva vihdoin maailmaan, ja voi sitä onnea.
Todella hyvillä mielin odotan tätä uutta kokemusta tämän uuden kanssa
Ainiin, ja neuvola ajan sain jo torstaille!!! Ihmeellistä kun esikoisesta oli vasta viikolla 10+, mutta ei mua haittaa ollenkaan, että pääsee vähän turisemaan tästä ihanasta asiasta