<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Tervetuloa, LiinaLotta!

Esikoisen synnytyksestä jäi kertomatta vielä, että tosiaan jouduttiin tekemään eppari ja tuli myös 2. asteen repeämä, vaikka poika oli alle 3kg. Johtui ilmeisesti siitä, kun pojan pää oli hieman virheasennossa. Mutta ei nuo mitään traumoja jättänyt ja parantuikin melko nopeasti. :)

Susse, onpa harmi kun siskosi tuollalailla vannotti ettei kerro uutista eteenpäin ja sitten kuitenkin petti lupauksensa. :(

helmi, hienoa että sulla putosi nyt taakka harteilta kun äitisi suhtautuikin asiaan hyvin. :)

Ylihuomenna olis sitten se eka ultra ja kyllä jännittää!

Diinu & Pipana 6+4
 
Tervetuloa LiinaLotta =)

Mää kävin lääkärissä ja ylähengitystieinfektio sieltä diagnoosina oli. Nyt on loppuviikko sairaslomaa ja hyvä niin. Päsee kunnolla lepään ja parantuun, vaikka kuumetta ei olekkaan.

Onnee Diinu ylihuomiseen ultraan, päivät kuluu niiiiiiin hitaasti ku odottaa sinne pääsyä! Toivottavasti kaikki on hyvin.:heart: Mulla on rv saman verran ku sulla sit ku meen sinne varhaisultraan. Että ku pääsiski jo!! :D

Mitenkäs teitin pahoinvoinnit ja muut raskausoireet etenee?? Mulla ei edelleenkään juuri mitään :( ÄRSYTTÄVÄÄ!!

Mää oon ihan varma, että sitte ku oon käyny siinä alkuraskauden ultrassa ja jos ja toivottavasti kun kaikki on hyvin, niin toitotan asiasta kaikille!! Oon ihan varma etten pysty pitään suutani kiinni :D Tampereelle sai ajan tosi hienosti ja tulee maksamaan 70 euroo. Tyyristä touhua, mutta sen arvosta! :)

Aurinkoista päivää, kirjaimellisesti!

Jenzzi+ Kikura 5+4
 
Uusi ilmottautuu mukaan!!!



Täällä eilen tehty raskaustesti näytti vahvaa plussaa, ja ei mikään ihmekkään. KUn rupesin kalenteria selaamaan, että millos ne menkat olikaan, niin ylltäys oli kova kun nyt mennään jo viikolla 6+6... No eipähän tullu hätäiltyä liian aikaisten testaamisten kanssa:) Ja kun ensimäisestä kierrosta tärppäsi, ja kun tuntuu ettei olla sänkykamari leikkejä harrastettu kuin kerran silloin koko kuun aikana:D Esikoisesta meni kuitenkin 4kk ennenkuin tärppäsi:)

Meidän perheeseen kuuluu miehen lisäksi, helmikuussa 4v täyttänyt poika. Ja nyt LA olis 1.1.2011.
Itse olen 28-vuotias.

PIENESTÄ VERENTULOSTA: Omassa raskaudessa ei sellaista ollut, mutta olen kuullut todella monelta että se on ihan normaalia, varsinkin seksin jälkeen. Jos ei tule runsaasti, eikä ole kipuja, niin se on todellakin normaalia:D

PAHOINVOINTI: Mulla ei ole ollut vielä, mutta kun esikoisestakin mun mielestä alko jotain 7-8 viikoilla, ja sitten se kyllä kestikin sinne 15 viikolle asti. En oksentanut, mutta etominen oli ihan kokopäiväistä hommaa... Ei ole kyllä yhtään ikävä sitä, toivottavasti ei tulis tässä raskaudessa.

OIREET: Palellut on kyllä jo muutaman viikon, koko ajan vähän sellainen kuumeinen olo, ihan niinku edellisessäkin, mutta nyt en vaan jotenkaan osannut sitä yhdistää raskauteen :D Väsynyt olen ollut eilen ja tänään, ja luulenkin että tästä se alkuraskauden superuupumus sitten alkaa, ja vois nukkuu 12h yöunet ja siihen päälle vielä muutamat päikkärit.

NEUVOLAN ULTRAUKSESTA: Helsingissä en ainakaan tiedä yhtäkään neuvolaa jossa olis sellainen laite, kun kuitenki synnärit on niin lähellä, että niihin pääsee helposti ultraan jos sellainen tarve ilmenee. Että sitten on vain odoteltava ekaa ultraa, tai sitten mentävä siihen alkuraskauden ultraan yksityiselle :D Mä en meinaa mennä, jotenkaan ei tunnu siltä, koska jos jotain on tässä vaiheessa tapahtuakseen, niin se tapahtuu, sille kun ei voi oikein mitään, kun ollaan niin alkutekijöissä. Luotan siihen että luonto hoitaa homman:)

KAHVI: Ei maistu ollenkaan, oikeestaan tästä mun olis pitänyt raskaus huomata jo viime viikolla kun rupes kahvinkin haju ällöttää, niin oli ekassakin raskaudessa, mutta eipä tullu mieleen, pelkäsin vain vatsatautia, joka meillä ollut miehellä ja pojallla viimeviikolla...

AIKAISEMPI SYNNYTYS: Meillä poika syntyi 37+1, joten saa nähdä kuin aikaisin tämä sitten syntyy, voi olla että ollaan heittämällä lokakuisia:) Lähti käyntiin vesien menolla ja kuutisen tuntia siinä meni että poika saatiin maailmaan, vesien menosta meni joku 7h... Ponnistus kesti 22 min, koska musta tuntui etten osannut ponnistaa ollenkaan... Synnytys oli kova, mutta tosella positiivinen kokemus. Oli ihana saada vauva vihdoin maailmaan, ja voi sitä onnea.:) Todella hyvillä mielin odotan tätä uutta kokemusta tämän uuden kanssa:)

Ainiin, ja neuvola ajan sain jo torstaille!!! Ihmeellistä kun esikoisesta oli vasta viikolla 10+, mutta ei mua haittaa ollenkaan, että pääsee vähän turisemaan tästä ihanasta asiasta:)
 
Heipä hei kaikki marraskuiset =)

Tuiskuli: mulla on töissä maailman ihanin esimies ja kerron hänelle heti neuvolan jälkeen kun vaan ensin olen sykkeen kuullut! :) työkavereille kerron sitämukaan kun alkavat kysellä, mulla tää kuitenkin alkaa näkyä jo tosi aikasin!

Mua pelottaa muuten jo nyt synnytys... mun eka ja toka meni ihan ok ja vauvat oli 3200g ja 3600g, mut tää viimonen oli huikeet 4200g ja aivan järkyttävä synnytys! johtuen varmasti täysin vauvan koosta! kun lähin synnärille, ei neiti ollu vielä ees laskeutunu ja se möyri ja vääntelehti samaan aikaan ku oli supistuksia! SATTU! nyt mä todellakin yritän kaikkeni et vauva ei kasvais noin isoks, herkut ja rasvaset ruuat pois! ja myös uskon itseeni, mä selitin kaikille koko sen raskauden, et tää vauva tuntuu isolta ja kaikki lohdutteli et ihan samankokonen tulossa ku edellisetki, synnytys salissa kätilökin vielä sanoi vauvan olevan maksimissaan 3800g... mä oon 158cm eli en mikään hirmu iso nainen :) kymmenen kiloo on kyllä ylipainoo vielä...

raskausoireita on vähän, eilen alko eka huippaus olo, pahaa ei oikeestaan tee! pissahätä on kova aamulla ja joinakin öinä herään vessaan!

nallemakarooni & öhkömönkiäinen 5+3
 
Heissan!

Täällä plussattiin eilen, menkat myöhässä viikon ja nyt vasta uskaltauduin testaamaan... =)
LA olisi laskurin mukaan 18.11. muuttuu luultavasti vielä. Uusperhe ollaan. Tämä olisi neljäs lapsi minulle, miehelle ensimmäinen. Kolme tyttöä on jo ennestään. Ikää mulla 30v ja synnäri on KYS. Onko täällä muita neljännen odottajia tai Savosta?

Oireita ei juuri ole, nälkä tekee vähän huonoa oloa ja väsyttää koko ajan :p
 
Helmi* Ihanaa tuo sun äidin suhtautuminen =)

Kuulkaas, työasiaa Mä oon tällä hetkellä pitkäaikasena sijaisena töissä ja tiedän, että tää paikka mitä teen nyt tuleen hakuun muutaman viikon sisällä. (voi siis olla että jo viikon päästä, ehkä vasta kuukauden). Kun nyt tietysti haen sitä paikkaa, niin onko mun pakko kertoa raskaudesta työnantajalle??? Jos haastattelu olis nyt (5+4) en ehkä kertois, mutta entäs muutaman viikon päästä? Sillä kun on ihan varmaan vaikutusta työpaikan saantiin ja tuskinpa vaan olen ainut hakija.. Uskosin, että muuten sen saisin, sillä onhan mut jo sisäänajettu ja perehdytetty..

Jaahas, pitääkin mennä kiireesti, jatkanpa myöhemmin.
 
Hei kaikki!

Saisinko liittyä ihanaan joukkoonne? :) Alusta asti olen ketjua lukenut, mutta en ole uskaltanut liittyä mukaan ennen kuin nyt. Olin tänään ar-ultrassa ja on niin hyvä mieli että nyt uskallan! Yksi keskenmeno 12/10, todettiin vko 12 takana, sillä tässä ollut varovaisella mielellä.

Olen 27v. ja esikoista odotan. Laskettu aika on ultran mukaan 5.11. menkkojen mukaan 3.11. Voisi mennä tuolla 5.11. Se on varmaan lähempänä totuutta, kun oviskin oli vähän myöhäinen.

Asustelen Turun keskustassa ihanassa asunnossa 35v. mieheni kanssa. Naimisiin mentiin loppukesästä ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta.

Te olette kovin ahkeria miettimään tarvikkeita yms. vauvoille! Siihen taidan uskaltaa mukaan vasta sitten puolenvälin maissa :)

Onnea kaikille odotukseen tasapuolisesti!

Leeniliini ja Papu 6+3.
 
Tervetuloa, Matildas, Isabel81 & Leeniliini!

Nojanda, mulla ei fakta tietoa ole, eikä kokemusta, mutta kuulin jostain että raskaudesta ei tarvitse kertoa uutta työpaikkaa hakiessa. Varsinkaan kun se ei vielä päällepäin edes näy. En sitten tiedä miten asia todellisuudessa on.

Jenzzi, kiitos! Mä oon kyllä kans odottanu sitä ultraan pääsyä ihan malttamattomana. :D Toivotaan että siellä on kaikki hyvin niin mulla kuin sullakin sitten kun pääset sinne.

Raskausoireista: Eipä isoja täälläkään. Tänäänkään ei ole ollut, kun pientä pahoinvointia aamulla ja pientä nipistelyä masussa. Ja toki väsymystä. Aika vähissä on oireet. :| Kahvi ei edelleenkään maistu. Eilen "jouduin" juomaan kaksi kuppia kahvia, kun kävin yhden kaverin luona enkä voinu kieltäytyä kun olis kuitenkin heti arvellu että oon raskaana. Ja toinen kuppi isän luona, jolle en myöskään ole vielä kertonut.
 
Onnea kaikille uusille :)

Itsellä ollut tässä paljon kaikkea tekemistä tällä viikolla, enkä oo täällä ehtinyt paljoa käymään. Kännyllä lähinnä lukassut kirjoitukset läpi :) Loppuviikko vielä samanmoista menoa, joten äkkiä oon varmaan ens tiistaissa ja silloin on varhaisultra :heart: Ajatella, viikon päästä tähän aikaan mä tiedän onko siellä masussu todella joku, oon kuullut ehkä jo sydänääniä ekan kerran ja nähnyt siellä pienen alun :heart: Voi vitsit, miten tässä malttaa vielä viikon :D

Diinulla on huomenna suuri päivä :heart: Onnea siihen tosi tosi paljon :)

Nojanda työpaikkaa hakiessa ei tosiaan tartte kertoa odottavansa :) Näin minäkin muistaisin.

Raskausoireita Kohdun kasvamisesta johtuvat nipistelyt ja kivut ovat palanneet, tosin hillityimpinä kuin ihan alussa. Eilen tuli yksi tippa verta pöksyihin : / Mutta ei mitään sen jälkeen. Taisi olla vaan joku pieni häiriö tippa, koska mihinkään ei koskenut eikä muuta tullut. Olihan näin?? :confused:
Eilen join ekan kahvini koko "raskausaikana" ja :x :x voi että kun tuli paha olo.

Käytiin miehen kanssa katselemassa alustavasti rattaita ja muita ja voi että, nyt vasta mä olen sekaisin :LOL:
On vaikka minkä kokosia, värisiä, mallisia, irrotettavalla kaukalolla, kiinteeellä kaukakolla, heitto aisalla ja ilman, kolme pyörää tai neljä pyörää, isot renkaat tai pikku renkaat... ja vaik mitä :popcorn: Loppujenlopuksi kattelin sänkyjä. Oli paljon helpompaa :D
 
Heips naiset!

Täälläpä on paljon uutta juttua. Onnea kaikille plussanneille!

Kertomisista on ollut ikävää ja mukavaa juttua. Harmi, että ei ole luottamusta ansaittu. :( Ja toisaalta saatu suvun siunaus, jes!
Itse oon kanssa pohtinu kelle kertoa ja missä vaiheessa. Parille hyvälle ystävälle oon kertonut ja siskolle kerron huomenna. Muuten ajattelin odotella "kriittiset" 3kk. Töissä yritän pitää salassa mahd. pitkään. Mulla on kanssa semmonen pidempi sijaisuus, josta virka aukeaa. Tosin vasta syksyllä, että sen kanssa voi käydä huonosti. Mutta laissa kyllä sanotaan, että a) työhaastattelussa ei saa kysyä onko nainen raskaana tai suunnitteleeko perheenlisäystä lähivuosina, b) raskaus ei myöskään ole pätevä syy olla valitsematta virkaan, joten periaatteessa jos on pätevä ja sijaistanut virkaa pitkään eikä tule palkatuksi, voi päätöksestä valittaa tasa-arvolain nojalla. Tuloksestahan ei sitten kukaan tiedä. Mutta teoriassa. :)

Täällä ainoa ilmaantunut "oire" on sekaisin oleva vatsa. :( Ei kiva. Enkä edes tiedä liittyykö raskauteen vai olenko onnistunut hankkimaan töistä mahataudin.
Huomenna pitäisi soittaa neuvolaan ja varailla aikaa, sinne ei vaan taida heti päästä, vaan joutuu odottelemaan... Mä olisin jo kovin innokas. :D
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Odotan ensimmäistäni, ikää 28, kotona lisäksi kihlattu. Kuukautisista laskettuna viikkoja olisi jo 7+5, vatsakipujen ja vuotelun vuoksi kävin kuitenkin jo pe ultrassa, josta tulokseksi tälle päivää (ke) rv 6+6, LA 3.11. Joten sillä mennään :)

T: Manna* ja mytty 6+6
 
Tervetuloa taas uudet marrasmasut! =)

Nojanda tuosta työpaikasta, näin mieki olen kuullu että ei kannate kertoa raskaudesta vasta kun myöhemmin jos olet sitä paikkaa hakemassa, vaikka ei saisi vaikuttaa valintaan, tuntuu että hyvin usein sitä kuitenki tehdään : /

Työasiasta vielä,
Diinu Onnea nyt sitte sinne Varhaisultraan! Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Itekki ensin meinasin olla menemättä mutta nyt päätin sitte (ku pelko on nii suuri, etenki ku tuli sitä vaaleanpunasta vuotoa hitusen) että varmasti menen varhaisultraan sain ajan ens viikolle ja sillon paukkuu 7+0 :p Eiköhän sen jälkeen olo ole varmempi ja saan mielenrauhan ainaki ellen muuta :D

Kiva lukea (jo tässäki vaiheessa) noita teidän aiempia raskaus - ja synnytyskokemuksia, ite näin esikoista odottaessa kaikki neuvot otetaan vastaan ;)

Työasiasta vielä: Itelläni ei ole niin ihana esimies, mutta päätin olla lojaali (toivottavasti hänki ymmärtäis/ottais paremmin asian vastaan) ja ajattelin kertoa jo hyvissä ajoin kuitenki ootan sen kriittisen 3kk, että vkon 12 jälkeen olen valmis kertomaan. Saavat asiat hoidettua ja mun varalle oli suunniteltu jotai ihmeen lisäkoulutusta, niin pitänee nyt sanoa että se siirtyy valitettavasti :D

Naive88 mulla kans sekasin oleva vatsa aina välillä, eilen taas normaali.. Voi kai se olla r-oire :) *Nyt koiraa ulkoiluttamaan* --->
 
Huomenta!

Tytön kanssa herättiin kello 5 aamulla silmätipoille (tyttö oli eilen jälkikaihin poistoleikkauksessa). Ei olisi vielä niin aikaisin tarvinnut tippoja laitella mutta tyttö valitti että silmään koskee/kutittaa. Silmän päällä suojakilpi vielä ensi viikon keskiviikkoon asti, on työn ja tuskan takana että tuo tyttö sitä niin pitkään suostuu pitämään. Kaikki sujui suunnitelmien mukaisesti ja jo heräämössä tyttö hymyili ja nauroi äidin jutuille :heart: Ostin tytölle heräämöön pehmonallenkin jossa luki: I Love You. Ilahtui suuresti eikä laske nallea käsistään :)

Nyt on menossa rv 6+2 ja tänään ajattelin jo yrittää neuvolaan soittamista, saa nähdä pääsenkö läpi sillä tuolla meidän neuvolalla tuntuu olevan vähän omat aukiolosääntönsä...vaikka paperilla/ovessa lukee muuta. Eilen jäin niin kiiinni raskaudestani sairaalan hoitohenkilökunnalle :D Tämä näkyy niin ilmiselvästi ettei asiaa käy enää kieltäminen ainakaan ammattilaisille...Sairaalan kokovartalopeilistä kattelin kroppaani ja tuumasin vaan että miten minusta on voinut tulla näin iso näin vähässä ajassa, mitä luultavimmin turvotusta mutta kai silläkin on vaikutusta että on jo kolmas lapsi tuloillaan.

Tyttö meni takaisin nukkumaan, jaksoi tunnin valvoa...voi pikkusta äidin kultaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen tänään jotenkin todella turvonnut. Nyt harmittaa pirusti, että laitoin niin tyköistuvat vaatteet töihin. Eihän tätä mahaa saa mitenkään piiloon.:LOL: Miten voikin olla. Esikosta masu alkoi näkyä vasta joskus viikolla 18 ja sen jälkeen kerroin töissä asiasta. Nyt tää näkyy jo (siis turvotus).

Varhaisultrasta Itse menen varhaisultraan kahden viikon kuluttua. Olen lähdössä reissuun ja haluan sitä ennen tietää, että masussa todella on joku. Ja jos ei ole niin sitten voin lohdutukseksi reissussa mennä sukeltamaan. (Raskaanahan sitä ei saa tehdä). Muuten en rahojani laittaisi ultraan, mutta juurikin tuon harrastuksen takia.

Minulla onkin nyt tässä kuukauden sisään kolme matkaa tiedossa. Ja paras niistä ensi viikonloppu, kun lähdemme miehen kanssa ihan kahdestaan reissuun. Poika menee hoitoon ja me saadaan keskittyä koko viikonloppu vaan toisiimme. Tämän matkan piti olla se vauvantekoreissu (meillä ei siis kauheasti ilman suunnitteluja ole yhteistä aikaa), mutta koska pullat on jo uunissa niin pitää keksiä jotain muuta tekemistä.:LOL:

Tervetuloa uusille :wave: ja myös onneksi olkoon.

Alice ja Väinö (saanut alkunsa Väinön päivänä, siitä nimi) 5+6
 
Huomenta!!!

Uupumus on nyt todellakin iskenyt... Väsyttää niin mistään meinaa tulla mitään, ja nukkua voisi ihan koko ajan.. EIlenkin menin nukkumaan 21 jälkeen, ja edes 10h unet ei riittäny, nyt tässä yritän selvitä siihen saakka että saan ton pojan nukkumaan...
Muistan esikon odotuksesta just sen että vaikka kuin nukku, niin silti vaan väsytti, ja tämä tuntuu menevän ihan samaa rataa.. Mutta, mielumin tää kun pahoinvointi, sitä mä en halua ollenkaan!!!

Kohdun kasvukivuista Mulle tuli eilen ihan kamala repäisy kipu... Melkein jo luulin että nyt meni kesken, ja ravasin koko ajan vessassa tarkistamassa, ettei vaan verta tule. En kyllä muista että ensimäisessä raskaudessa olis ollu tollaisia, pientä nipistelyä kylläkin, mutta koluttuani puol internettiä, tulin siihen tulokseen että ne niitä kohdon kasvu hommia, tai jotain :D

Huomenna siis neuvola, ihan kivaa, vaikka eihän siellä nyt kait kauheesti vielä ekalla kerralla tapahdu, mutta kuitenkin, alkaa muuttua konkreettisemmaks tää raskaus just noiden tutkimusten takia:)

Matildas, poika 4v1kk ja masukki 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :wave:

Kääk mitkä oireet! Ihan kauhee etominen läpi koko päivän, tissit kasvanut 2 kuppikokoa!!! :O päänsärky jatkuu ja nippailuita tuntuu koko ajan. Eli onnellisesti edelleen raskaana (toivottavasti)

Noista harrastuksista oli ollut jotain puhetta... Eli mulla on oma hevonen ja toistaiseksi vielä olen uskaltanut ratsastaa ihan normaalisti. Viime raskaudessa stoppi tuli joskus 20+ viikolla, kun ravaaminen rupesi tuntumaan ikävältä. :(

Vauvan tavaroista: Mää oon mennyt myymään/lahjoittamaan pois ihan kaikki vauvan tavarat ja nyt joutuu sit taas ostamaan kaiken uusiksi. :( Kuopukselle ostettiin kanssa kaikki uutena ja nyt kaksi vuotta myöhemmin taas sama tilanne. Voi sitä rahan menoa!

Tää jatkaa töiden tekemistä ja oksu pidättelyä! :cool:

-Jennae 6+1-
 
Heippa vaan!

Tulen vaan omanapailemaan tänne, tänä aamuna se sitten tapahtui ekan kerran eli arabian pönttöä sitä "pääsi" halailemaan ja vieläpä aika kummallisesta hommasta meinaan mun oman deodorantti ei taida enää kelvata! :D Vatsanippailuja mulla on lähes päivittäin ja iltaisin olen kun plussa pallo, jalat ja maha turpoo...


Epa ja Töpsykkä 6+6 (huomenna poksuu) :)
 
Tervetuloa, Manna!

Huomenna ultra, klo 13! Hui! :eek: Kiitos onnentoivotuksista. Toivon kyllä, että pääsen kertomaan iloisia uutisia.

Mäkin tahdon käydä halailemassa pönttöä, että alkais tämä raskaus tuntumaan todellisemmalta! Tietysti pitää olla onnellinen, jos selviää ilman oksenteluja, mutta jos edes kerran. :rolleyes:

Meitä marrasmasuja on jo 40!! :heart:

Diinu & Pipana 6+5
 
Nyt on ultra varattu maanantaille 21.3 :) Mehiläinen veloittaa tästä ilosta 150-200e! Mutta muistelin että Kela korvaisi tästä osan? Joku hassu muistikuva olisi noin viiden vuoden takaa...Voin tietysti muistella väärin. No niin tai näin minun on pakko saada tietää että kaikki on masussa hyvin. Neuvolaa koitan tuossa puolen tunnin päästä soitella.
 
Nyt on ultra varattu maanantaille 21.3 :) Mehiläinen veloittaa tästä ilosta 150-200e! Mutta muistelin että Kela korvaisi tästä osan? Joku hassu muistikuva olisi noin viiden vuoden takaa...Voin tietysti muistella väärin. No niin tai näin minun on pakko saada tietää että kaikki on masussa hyvin. Neuvolaa koitan tuossa puolen tunnin päästä soitella.
Mä kävin 3 vuotta takaperin mehiläisessä ultrassa ja mulle väi maksettavaksi 75€, tämä siis pääkaupunkiseudulla.
 
Mä kävin 3 vuotta takaperin mehiläisessä ultrassa ja mulle väi maksettavaksi 75€, tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Pääkaupunkiseudulla mekin :) Jos Terveystalossa on 70€ ja Mehiläisessä 75€ kelakorvauksen jälkeen niin en lähde perumaan aikaa, gynekologi tekee ultrauksen mutta puhe oli pelkästä ultrauksesta ei muista tutkimuksista.

Neuvola on 28.3...Pari viikkoa vielä. En vain oikein tykännyt neuvolatädistä, vaikutti jotenkin jäykältä puhelimessa.
 

Yhteistyössä