<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Heippa kaikille. Ajattelin minäkin tulla ilmottautumaan että yhdessä osassa ollaan vielä, mutta tiedä sitten kuinka kauan vielä. Joka päivä on paljon supistuksia ja viime yönäkin heräsin voimakkaaseen supistukseen mutta siihen se sitten jäikin.... Huomenna olisi lääkäri neuvola että saapi nähdä mitä siellä sanotaan.

Joka päivä olen käynyt nyt lukemassa teidän juttuja täältä kun niin monet ovat saaneet nyytin jo syliinsä TODELLA PALJON ONNEA KAIKILLE JO NYYTIN SAANEILLE!!!! :flower: :flower: Kumpa saisi jo itsekkin. Eilen illalla sanoin miehelle että olisi sitten vaikka kokonaan supistelematta h hetkeen asti kun ei noista supistuksista sen valmiimpaa tule.

Tänään tulee äiti ja isä kyläilemään ovat kuulemma keittäneet meille mansikka hilloa ettei minun tarvitse keittää ja laittaa, ovat todella huolissaan että kaikki menisi hyvin ja kyllä se itselläkin on jo käynyt taas mielessä että kun kaikki menisi hyvin. Meinasinkin että heti synnytyksen jälkeen kyllä sanon että antavat heti minulle jonkun tulehduksen esto lääkityksen kun viimeksi meinasi huonosti käydä..... vähän sitä miettii välillä vaikka lääkäri sanoi minulle että todennäköisesti se ei toistu.

Synnytyksistä kun täällä on ollut juttua tai paremminkin kivun lievytyksistä niin minulle on joka kerta laitettu vaan kohdun suu puudute ja sitten olen nautiskellut ilo kaasua ja sillä on menty loppuun asti.

Paljon tsemppiä kaikille näihin loppu päiviin ja viikkoihin mitä meillä kaikilla sitten ónkin vielä jäljellä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saamme pian ihanat nyytit syliin

Kotiäiti 37+4

hi there :wave:

hyvät "yö"unet takana eli heräsin kyl kertaalleen ennen seiskaa, mut palasin uudelle sessiolle kasin jälkeen maha täynnä lämpimiä tonnikalavoileipiä, nam! nyte oottelen iltapäivän neuvolaa, sen jälkeen kirjastoon hakemaan lisää luettavaa. kirjaa menee nyt ihan liukuhihnalla.
joku kyseli, että mites te oikeen jaksatte siivoilla ja konttailla ja muuta vielä synnytyksen edistämisen toivossa - samaa oon minä miettinyt! mää meen ihan toimintakyvyttömäksi välillä ihan vain vaikka leivän tekemisestä, kun alkaa harjotussuppailla solkenaan, ja loppuu happi ja veri lihaksista. että kyllä meillä ne kylppärin seinät pesi eilen ukkeli tekemisen puutteessa :D mieluummin otan nyt sit niin iisisti ku voin ja kerään voimia h-hetkeen. välillä pitää vähän eviä liikuttaa ulkosalla, ettei ihan nivelet ruostu :LOL:

helmille (muistaakseni) terkkuja, lapsivedestä en oo kuullu sanan sanaa koko raskauden aikana.

tuskin kuulen tänäänkään mitään ihmeitä neuvolassa, varmaan seitsemäs eri tyyppi jo vuorossa hoitamassa/lääkäröimässä, joten jollei konkreettisissa tuloksissa ole mitään ihmeitä, on vertailu vaikka viimeviikkoiseen tilanteeseen mahdotonta. se huono puoli on muuttamisessa kesken raskauden ja odottamisessa kesälomakaudella...

a vot, nyt tää lähtee keittämään puuroa :) hyviä vauvanhakureissuja!

irtis ja yhä jatkuvasti jumppaava 39+0

Hellou!

Menin yöllä nukkumaan vasta lähempänä puolta kahta kun ei vaan väsyttänyt, vähän ennen kolmea heräsin kamalaan pääkipuun ja siihen että maha jotenkin outo. No kävin ottaas särkylääkkeen ja sit alko supistelut. Kolmesta viiteen supisteli niin että vartissa tuli kaks supistusta ja 30-45sek. Käveleskelin ympäri taloa ja välillä tuntui tuolla alapäässäkin kaikenlaista. Vähän ennen viittä kävin syömässä ja sen jälkeen tuli kaks kolme kipeämpää ja napakampaa kuin nuo aiemmat ja sit nukahdin! Varttia vaille yheksän heräsin kun mies nousi ja alko tekeen lähtöä hommiin.

Kävin suihkussa ja kymmenen aikaan alkoi taas supisteleen... nyt tulee hissukseen supistuksia mutta toivon todella että ens yönä vaikka päästäis jo synnärille!!! Mies on päivän hommissa noin 30-80km päässä mutta onneksi mun kaks siskoa alotti tänään koulunsa (tai lukuvuotensa) tässä muutaman kilometrin päässä ja toinen tuleekin koulunsa jälkeen tänne kaveriksi.

Silmäpussit on kohta desin vetoiset jos tämä unitahti jatkuu.... no eilen kyllä alotettiin päivä mojovalla riidalla ja märisin silmäni umpeen.. tulipa purettua kaikki mitä on kasannut kuukausikaupalla ja kaikki mikä pännii mutta onneksi saatiin kyllä sovittua ja ilta oli taas ihana ja tehtiin maalaushommia koko perhe yhessä. Mä en jotenkin saa aina sanottua mikä mua pännii ja sitten kaikki purkautuu kerralla. Osansa on kyllä täällä stressillä kun supistelee ja mitään ei kuitenkaan tapahdu..

Sellasta.. jospa nää supistukset nyt päivän kypsyttelis ja yöllä olis menoa....

Zombielta näyttävä mammaliini ja tää joka ei vaan tuu ulos!

niin mulla kun oli maanantaina se neuvola niin terkka alkoi vauvalle mahaan höpöttään että 08.08.08 on hyvä päivä syntyä että ainakin kaikki sitten muistaa syntymäpäivän sun muuta! =) Jospa tää viimestään silloin tulis!

Meidän tuttavapariskunta sai eilen pienen pojan :flower: Ihanaa! He oli meitä kolme raskausviikkoa pidemmällä. Synnytys oli heillä käynnistynyt vesien menolla. Siitä kolme tuntia niin oli supistukset alkannu. Kaikenkaikkiaan lapsivesien menosta laskettuna synnytys oli kestäny 25 tuntia ja siitä ponnistusvaiheen osuus 35 minuuttia. Aika kauan on kestänyt. Kaverini on varmaan ihan puhki tuollaisen urakan jälkeen.

Nyt vaan jänskätellään että milloin oma vuki... :D Toivottavasti pian.

Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: :heart: :flower:

Kävin eilen äippäpolilla tarkastuksessa vauvan vähän liikkumisen takia, kaikki oli ok vauvan painoarviokin oli jo 3200g et vois jo pikkuhilijaa vaikka ulostautua.
ensviikolla pitää käydä uudelleen ja jos jotain häikkää on niin ruvetaan käynnistelemään.
vähänkö otti päähän ku oottelin siellä synnärin päivähuoneessa tuloksia niin yks kaveri käveli vauvansa kans synnytyssalista osastolle ja sillä oli LA myöhemmin kun mulla ja nelikiloisen poitsun oli tekassu.

mut nyt ruuan laittoon!

Pakko oli tulla heti kertoo äitipoli kuulumiset.
Paikat on vielä epäkypsät mutta aloitetaan kypsytely. Sain päättää jäänkö osastolle heti vai menenkö huomen aamulla. Tuli niin yllättäen koko asia että sanoin lähteväni kotiin totuttelemaan ajatukseen.
Eli aamulla sairaalaan takas ja aloitetaan käynnistys. APUVAA!!!!!!!

Tää on jotenkin niin paljon inhottavampaa kuin se että lähtis normaalisti tulemaan. Toivottavasti ei tarvii montaa päivää kärvistellä siellä muuten laskukin on valtava...

Käynnistys aloitetaan mun raskausdiabeteksen (vauvan koon takia, nyt 3900kg)

Mairo 39+4

mä taas kans kauhistelin ku kattelin esikoisen neuvolakorttia, siinä oli kohdunpohjan käyrät sen ylimmän ja keskimmäisen käyrän välissä ja esikoinen oli päälle 4kg sekä yli 50cm pitkä ja tää toinen on menny kokoajan noilla yläkäyrillä että mikähän jättivauva sieltä on tulossa.. vähä jännittää.. ja pelottaa synnytyksen suhteen... :whistle:

voima :hug: mairolle, toivottavasti ei tarttei pitkään kärvistellä! Ihana, meiltähän rupee väki jakaantumaan ihan tosissaan! :heart:

tänne ei ihmeempiä k a s a s s a edelleen.. tosin viime yönä tuli 3 ihan oikeaa supistusta, ainakin kivusta päätellen, oli ihan erituntusia kun menkkajomotus supparit, sattu ihan sikana, tuntu että maha repiää.
ja alapäätä tuikkii. jospa se siitä. ainakin kahden viikon sisään, kun käynnistävät sit.

yöt on mulla ihan kauheita, mä en saa nukuttua. tai nukahan, ja aamuyöllä herään ja alan "haahuilemaan", käyn syömässä, istun koneella, ja ahistaa, eikä pysty nukkuu. sit oon päivät ihan tööt, nukahtelen mihin sattuu ja kohta taas siivoon tai touhuan jotain. ukko rukka on ihan hämillään mun kanssa, ja sit kun vollotan ihan älynä. en tiijä, josko ne on hormonit tai jotain.

vointeja kaikille ja josko sitä päästäs kohta tositoimiin! =)

t. hosso ja iida 40+1!!

Mairolle tsemppiä huomiseen!

Kävin äsken neuvolassa... eipä mitään ihmeellistä...Voi kun ei tarvis enää ens viikolla mennä! :whistle:

Siis mulla viime yönä vuoti tissit niin tajuttomasti, ei maitoo vaan jtn muuta nestettä.. voi jestas! ei ne ikinä niin paljon oo vuotanu!! :x

Ja eilen oli taas niitä ah,niin ihania menkkamaisia kipuja. ja taisin yhden kipeen supparinkin bongata... ja harjotussuppareita tuli kans ihan riittävästi.

Tänään ajattelin ottaa itestäni irti ja pistää kämpän kondikseen! jos saisin vaikka suppareita aikaseks... ja jos en niin tuleepahan ainakin siistiä! :LOL:

Neuvolantätikin sano että voin koittaa niitä kolmee ässää, jos vaikka synnytys käynnistyis...toivoa sopii...

Jaha, jos sitä sit menis siivoon ettei mee lorvimiseks tää(kin) päivä!

-Heitsu&Papu rv 37+5-

onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

meidän pikkuruinen tyttö syntyi sunnuntaina rv 39+3 mitat oli 3555g ja 50cm :heart: :heart:

juu en osaa kopioida tota synnytyskertomusta, ihan käsi näitten koneitten kanssa oon, mutta jos joku haluaa lukea niin käykää tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa katsomassa =)

vauvantuoksuisin terveisin eliisa ja pikkuneiti 3 vrk :heart:

Ihana lueskella teidän suppareista, kun itsellä niitä ei ole tullut vähään aikaa yhtään ainoaa kappaletta. Mutta menkkajomotusta on, selkääkin särkee, tuikkii ja pistelee. Mutta niinhän se meni esikostakin: kun ne supparit alkoivat, alkoivat ne kipeinä ja säännöllisinä. Ja siitä puoli vuorokautta niin poika oli jo syntynyt.

Kävin tänään neuvolassa. Kaikki ok, hemppakin huiteli korkealla, oli jopa 141! Sf 34 cm, ollut samassa jo muutamia viikkoja. Paino oli taas tällä viikolla tippunut, viime viikolla sitä oli tullut kilo lisää (syytän mahdotonta turvotusta), nyt -600g. Pienen pää liikkuu vielä ihan hitusen verran. Synnytys ei niinkään minua jännitä, vaan se, ehdimmekö perille ajoissa. Matkaa kun on tuo 150km. Ja vastahan lehdessä oli juttu, kuinka joku äiti oli synnyttänyt autoon matkalla sairaalaan. Kiva, kiva, minunkin synnytyskertomus on sitten sellainen, että synnytinpä tuolla keskellä korpea auton lattialle, kätilönä toimi iskä tai pahimmassa tapauksessa poliisit, jotka sattuivat pysäyttämään meidät ylinopeuden takia. :LOL: :LOL: :LOL: Niin sitä vielä naureskellaan asialle, mutta kun se on tulisinta totta, voi naama venähtää tälläkin mammalla! :x

Kun ollaan päästy jo puoleen väliin tätäkin viikkoa, olen nyt valmis lähtemään synnyttämään. Huomenna on meno ä-polille painoarvioon (th arvio tänään hyvänkokoiseksi tämänkin vauvan, esikko oli 3,9 kg, tämä nyt jo suunnilleen 3,8 kg). Saunanpesu se taitaa sitten huomenna illalla olla minullakin edessä, jos jynssäisi sen ensin oikein perusteellisesti ja sitten saunoisi päälle. Ja sitten vielä sitä kolmattakin ässää, niin katsotaan, alkaako tapahtua vai istunko täällä todellakin vielä joulukuussa....

Ja onnea taas kaikille sen ansainneille!

-Madiosn rv38+6

Kivaa! =) Pääsen ehkä Aukkun ja Soman kanssa Tyksiin =) Ei ole yhtä orpo olo
kun tietää siellä ehkä olevan tuttuja vastassa :D Käsittääkseni nyt on ruuhkaisinta ja että mitä myöhemmälle menee, niin sitä enemmän on tilaa. Ja sitten lasken vielä sen varaan että kaikki kätilöt ja lääkärit ovat levänneinä palanneet lomilta, eikä sitä joudu harjoittelijan käsiin! Sinänsä, esikoista odottaessa tapasin kyllä ainoastaan ihania kandeja jotka elivät ihanasti mukana synnytyksessä.

Onnea taas vauvautuneille ja Mairolle tsemppiä! Ei se käynnistys ole paha juttu, ainakin tiedät just tasan milloin on h-hetki! =)

Isosti onnitteluja nyyttinsä saaneille ja paljon tsemppiä synnyttämään lähteville :flower: :wave:

voi ette usko miten helpottunut olo on, kävin tänään kokoarviossa ja ultran mukaan vauva olisi n.2800g. Lääkäri kaksi kertaa mittasi ja saman tuloksen sai kummallakin kerralla, joten eiköhän tuohon jonkin verran ole luottamista? Jotenkin tuntuu epätodelliselta, kuitenkin koko ajan on puhuttu isosta vauvasta ja sf-mittakin ollut yli käyrien.

Neuvolakuulumisia myös maanantailta:
Paino +500g
Turvotus +
Rr 133/74
Pissa puhdas
Sf-mitta 36
beibin syke n.130 :heart:

Hui, kylläpä Madisonilla on matkaa sairaalaan. Onneksi vielä on hyvät ajokelit, talvella olisi paljon kurjempi lähteä kiireessä ajamaan noin pitkää matkaa. :snotty:

Triinu ja pikkukaveri 37+6 :heart:

Onnea vauvansa saaneille!! :heart: :hug: :flower

Ja Mairolle tsemppiä huomiselle!!!

Musta ette eroon pääse niin helpolla... nyt siis supistukset rauhoittuneet!!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Kävin tuolla ulkona taas vähän maalailemassa,,, enhän tee hallaa vauvalle?? Likkojen leikkikeittiön maalasin sivuilta ja takaa, tehtiin se jo noin vuosi sitten ja nyt vasta puuosat sai maalia. Eilen maalattiin yks liimapuulevy jonka laitan keittiöön hyllyksi seinälle.

Odottelen sitä mun siskoa kylään ja tuossa kekkasin että kun pintakäsittelypuolella on niin vois vaikka maalata meijän vessan seinät sinä aikana kun oon vauvan kanssa sairaalassa. Katotaan mitä se tuumaa... ;)

Auttakaahan mammat!
Mulla on tollasia healthmax merkkisiä c-vitamiini poretabletteja, voinko ottaa niitä? Kun meinaa flunssa iskee ja neuvolassa täti sano että esim. berocca-poretabletteja voin ottaa jos vaikka välttyisin flunssalta, mut voisinkohan ottaa tollasen...?

Mullakin supistukset loppu aamupäivällä, kyllä tympäs, oli jo kuitenki ihan kohtuu kovia... :/ Toisaalta ihan hyvä, että loppu, mutta asennoiduin jo monen tunnin säännöllisten supistusten jälkeen lähtöön... Nyt on sitten tullu taas siivottua ja illalla vois saunan jälkeen kokeilla kolmatta ässääkin. Eihän tässä nyt mikään kiire käynnistyä ole, mutta ei vaan jaksais montaa yötä valvoa noiden supistusten kans.

Yhteistyössä