<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnittelut kaikille vauvaantuneille :flower:
Ei ole paljoa ehtinyt koneella olla,kun olen keskittynyt imettämiseen oikein urakalla ja tuon esikoisenkin kanssa on tullut vietettyä aikaa :heart:
Papricalla on paino lähtenyt hienosti nousuun =)

BV ja P 2vk 4pv
 
Täälläpä sitä... yhtenä kappaleena. Oli neuvola tänään;
40+0
paino -150g
rr 116/70
hb 120
sf-mitta 33cm (viimeks 29cm ja sitä edellisellä 30cm... hmm...)
syke 135-140
rt
liikkeet ++
pissa puhdas, ei turvotusta jnejne.

Ei oo tää muru kiinnittyny, eli jos sattus vedet menemään nii pitäs edelleenki soittaa lanssi paikalle :| Mut ei ne vedet mee eikä tapahdu muutakaan, nii sama se... Terkka varailee poliaikaa ens perjantaille tai seuraavalle maanantaille, ei vielä soittanu, että kummalle sai. Ku täällä ei ite tarvii näköjään tehä mitään. Ihan hyvin oisin itekki voinu varata ajan. Jos se aika on maanantaille, nii se sano, että ottavat suoraan osastolle. Tarkottaskohan se käytännössä, että viimestään 8.6 ainakin käynnistettäis tämä pieni ihme!! Ainakin tällä hetkellä on sellanen olo, ettei se paljoo aiemminkaan sieltä tule :headwall: Noooooo, kaks viikkoo enää... hyvässä lykyssä vähemmän :) Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä :whistle:

Eipä kai kummempaa.. Ihania hetkiä vauvautuneille vauvojen kanssa ja pallomahoille mahojen kanssa, kyllä mekin vielä jakaannutaan.

Ansku 40+0 poksista vaan nii...
 
janzkuuu: voi että onnea huomiselle!! toivottavasti me tosiaan oltais kans sompion kanssa siellä viimeistään viikonloppuna :D jos ne nyt olis hövelillä tuulella siellä vassissa käynnistelyjen suhteen niin oliskohan mullakin toivoo saada perjantaina edes tietää joku aika että millon sitte viimeistään :whistle: olis kyl kiva!

meil on ansku sama tilanne: tänään la ja mullakaan ei ole se pää kiinittynyt et toivon ettei alkais vesien menolla... mut nyt alkaa kyllä oleen ihan sama miten alkaa kunhan JOTAIN edes tapahtuis :D

 
:heart: :heart: Paljon Onnea vauvan saaneille!! :heart: :heart:

Ja kiitos synnytystarinoista!! Niitä mukava lukea. =)

Täällä edelleen kasassa. Ei edes lupaile mitään normaalista poikkeavaa, joten plääh ja plaah vaan!!! :kieh:

stk ja minivitonen 40+1 :heart: :kieh:
 
Höpöliini Juu, mutta minkä viikon viikonloppuna :p Olikos sulla ihan rutiinikäynti vai minkä takia olet menossa äitipolille?
Mä varaudun huomenna neuvolassa varaaman neuvola-ajan vielä seuraavallekin viikolle. Ja seuraavalle... Kai ne sitten jo ottaa Vas:iinkin jossain vaiheessa :D
 
Huomenta

Janzkuuu: Stemppiä ja onnea matkaan!

Kuinkakohan tulee uni ens yönä ku eilen illalla ei meinannu tulla.Tuntu etten pysty hengittää ku jattelin asiaa. :eek:
Mieskin sitte ilmoitti kaikille sisaruksilleen ja vanhemmilleen,että pe mennään synnyttää. No ilmoitin kyllä mäkin. Mutta kaikki tosiaan nyt odottaa,että kaikki tapahtuu super nopeasti. Höpöliini: mä veikkaan,että en ole vielä puskemassa vauvaa klo11.
Klo8 sinne osastolle,siellä sitte sairaala vaatteet päälle,käyrää jne.Sitte lääkärille jolloin puhkaistaan kalvot. Se nyt vasta akoihin jännittää milloin alkaa omat supistukset. Kolmosessa alkoi .2 h päästä ja nelosessa n1-1½h päästä kalvojen puhkaisusta.

Mitäs sitä tänään tekis. :whistle: :LOL: No ainakin käyn suihkussa rauhassa,pissalla ilman vauvaa jne. Mies eilen sängyssä sanoi,että nyt on sitte viimeiset yöt ku saat nukkuu. :p

meillä nukkuu vielä kaikki. Itse heräsin ku oli niin kova pissahätä.

NN rv 38+6 (40+0)
 
Älkää turhaan stressatko kun vauva ei ole laskeutunut. Ei nimittäin tullut tämä neiti alas, kun vasta 1.5h kalvojen puhkasusta (kokonaan oli kyllä auki) ja kun tippaa oli tullut yli 1h. Ja vasta kun aloin ponnistaa niin luopui mun kylkiluista.
Eli silti voi synnytys alkaa koska vaan =)
Voimia lopumetrien odotukseen kaikille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:
Älkää turhaan stressatko kun vauva ei ole laskeutunut. Ei nimittäin tullut tämä neiti alas, kun vasta 1.5h kalvojen puhkasusta (kokonaan oli kyllä auki) ja kun tippaa oli tullut yli 1h. Ja vasta kun aloin ponnistaa niin luopui mun kylkiluista.
Eli silti voi synnytys alkaa koska vaan =)
Voimia lopumetrien odotukseen kaikille :hug:
Täällä kanssa oli sellainen takertuja. ;) Kätilö päätti että koitetaas jos se ponnistamalla alkais tulla alaspäin sieltä niin sitten poika alkoi pikkuhiljaa tulla alas. :D

Jonz&Tessu 3vk4pvä
 
ONnea kaikille vauvansa saaneille!

Ite mietin, pitäisköhän soittaa sairaalaan, kun tulee liruja aina välillä.. neuvolassa ei ollut muuta että varasi vain aikaa ensi viikolle :eek:
Alkaa olla tosi tukalat oltavat. Sanoi että vauva on ihan pohjassa nytten että synnytys voi tapahtua milloin vain. Ei vaan ei... ei siltä tunnu.

rv40+4
 
POIKA TULI

Meidän Papu syntyi sektiolla 25.5 kello 8.30 pituutta pikku mihellä 50cm ja painoa 3700g pipo 37cm.
Itse toimenpide meni nopeasti. Tiistai aamuna autettiin sängystä ylös ja pääsin suihkuun ja harjoittelemaan vauvan hoitoa. Maanantai kun vaan makasin ja vauva tuotiin välillä rinnalle syömään.
Tänään siis päästiin kotiin kun maitoa on noussut tosi hyvin ja haava parantunut pika vauhtia enkä ole tarvinnut mitään kovia kipulääkkeitä.

Tytti ja Olli (alias Papu) 3vrk
 
sompio: painoarvion takia mä sinne äitipolille nyt oon päässy eli viime perjantaina oli jo sen 4100g painoarvio ja huomenna tosiaan uus käynti.. toivon ettei olis kovin isompi arvio tai muuten alkaa jännittään jo että se voi oikeesti olla vaikka 5 kilonen :eek:

neuvola aika on mullakin taas maanantaina ja voihan voi sillon on jo kesäkuu.. toivon kyllä että sinne ei enää tarvis mennä mut vahvasti siltä näyttää ja tuntuu!!

ei mua tossa vauvan laskeutumusessa muu mietitytä mut se että jos alkaakin tosiaan synnytys vesien menolla niin lääkäri sano että napanuora on vaarassa luiskahtaa mukana kun mulla on normaalia enemmän laps vettä.. et sitten pitäis ainaki makuulla olla ja odotella ambulanssia.. no eihän tässä kumminka voi koko ajan puhelin kädessäkään olla siltä varalta ja paljon oon pojan kans kaksin kotona.. mut toivotaan nyt et alkais supistuksilla kuten esikoisenki synnytys!!

ja odottelu jatkuu......... jaksuja kaikille kohtalotovereille!! :D


Höpöliini ja tyttönen 40+1
 
Kohtalaisen hiljaista täällä, onkohan moni päässyt matkaan vai muuten vaan kyllästynyt :) Onnittelut Tytille pojasta :flower: Hienoa, että kaikki sujui hyvin! Meillä taisi olla la samana päivänä..

Mulla hikeä pukkaa, en tajua minkä hikoiluaallon olen nyt saanut päälleni. Ihan ärsyttää mennä nukkumaan, kun tietää, että yö tulee pyörittyä taas sängyssä hiestä märkänä. Mua on alkanut kyllästyttämään tämä raskaana olo. On välillä niin kipeänä paikat, että normaali elämä on käytännössä mahdotonta. Päivät pitkiä.. Ja jos tämä vielä menee yli viikkokausia, ah. Huomenna neuvola, kiva mennä. Huomenna voisi pitää myös siivouspäivän, jos sen ansiosta saisi edes ensimmäisen supistuksen minkä tuntee!?

Niiksu 39+4
 
Tytti onnittelut :flower:

kissinminttu pariviikkonen toi tais olla,mutta kun ajattelee esim yh-äitejä,niin pakkohan niiden on kaupassa käydä aiemminkin vaikka vaunuissa,mutta siis jos ei ole mitään akuuttia hätää niin odottaisin sen 2vk =)
 
Lämpimät onnittelut vauvan saaneille!! :heart: :heart:

Aivan ihastuttava pikku prinsessa kuvassa! :heart: :D

Täällä odotellaan erittäin toiveikkaana, et alkais tapahtuun. Koko päivän jomottanut alaselkää. Muutamia (n.10kpl ) supistuksia saldona tältä päivältä. Nämä supparit vaan ollut ihan eri luokkaa kuin aiemmin, siksi niistä toiveikkaana olen. :p Ja hitsi vie, jos tää taaskin on vaan jotain kiusaamista, eikä yön aikana tapahdukkaan mitään muutosta!!! |O :headwall: :kieh: Mutta siis, toivossa on hyvä elää! :saint:

stk ja minivitonen 40+2 :heart:
JOS sitä tänä yönä...
 
Tytille onnittelut Ollista :heart: Kiva kuulla, että voit hyvin :heart:

Niiksu Hikoilua on täälläkin :kieh: Välillä peittokin ihan märkä kun herää.

Höpöliini Toivotaan, että ei alkaisi vesien menolla :hug:

Toivotaan, että stk pääsisi jo tositoimiin :heart:

Kissinmintulla suloinen Sara :heart:
 
Suzyanne
Vauvaonnittelut Piiatille ja Tytille! :flower: :flower:

kissinmintulla on tosi söpö pikkuprinsessa! :heart: :heart: Siitä kaupassakäynnistä kyselit, me kävimme muistaakseni ekaa kertaa kun Vili oli 4 pv ikäinen.

Täällä on ollut tänään vähän helpompi päivä Vilin vatsavaivojen suhteen, kuin muutama edellinen pv. En tiedä sitten onko se vaikuttanut, kun jätin Disflatylinkin pois, tuntuu että olisi helpottanut ihan senkin takia vähän. Soitin tänään terkkarille, juttelimme varmaan puoli tuntia, tuli paljon parempi fiilis, vaikkei ongelma toki poistunutkaan. Nyt tänään olemme saaneet Vilille paremman olon ihan jalkoja pumppaamalla, ja jalkapohjia hieromalla. Ne auttavat selvästi enemmän kuin lääkkeet. Tissiraivareita on ollut lähes jokaisella syötöllä, mutta se menee aina kuitenkin viidessä minuutissa ohi, ja Vili alkaa syödä. Rinnan vaihtokin usein auttaa. Ruuan puutteesta Vili ei ainakaan vielä kärsi, ja toivottavasti ei niin paljon alakaan rintaa hylkiä. Tällaiset helpommat päivät antavat voimia pitkäksi aikaa eteenpäin, niin että jaksaa paremmin niitä vähän vaivalloisempiakin päiviä. Ainahan se sielua riipaisee, kun pikkuinen vain itkee, eikä pysty auttamaan mitenkään. :( Mutta onneksi se on vain väliaikaista.

Voimia itkuisten vaavien äideille, ja kärsivällisyyttä viimeisille pallomahoille! :hug:

Suzyanne ja Vili Vilperi, 3 vk
 
:heart: :heart: Onnea vauvautuneille :heart: :heart:

Huomenna viimenen neuvola,maanantaina sairaalaan tarkistukselle :p
Ootteko huomannu et RockMummy on ollut tänää pimennossa.Pääsiköhän hän nyytin hakuun...
Täällä pyykkiä pestään urakalla ja kaapitkin on siivottu jo moneen kertaan.Taidan mennä hetkeks töllöttää telkkaa ku mieski karkas.Iltasin tulee niin pöllö olo.Aamulla aattelee et joskos tänää ja illalla toteaa et ei vieläkään.Äh!Pitäs nauttia viime hetkistä ilman vauva arkea,kaikki menee kuitenki hetkeks sekasin vaik ois kuin helppo tapaus. :)

Mahakkain terveisin ite päätuho!
 

Yhteistyössä