<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnittelut Palliina, Mantelinkukka ja mwoana pienistä tuhisijoista! :heart:

Ja kiitokset synnytystarinoiden kirjoittajille.

Stk: Mulle kyl kävis synnytys tänään. En enää yhtään jaksais kärvistellä tän pallomahan kanssa. Mut ei ne taida huolii äippäpolille synnyttää ilman mitään merkkejä synnytyksestä!

RockMummy: Mulla yliaikaiskontrolli viikolla 41+2, huvitti ku valmennuksessa puhuttiin et pääsääntöisesti kontrolli olis viikoilla 41+5, mut ovat kuulemma alkaneet lipsumaan viikolle 41+3. Mie oon ihan tyytyväinen tuohon et pääsin hieman aikasemmin =)

Fox, 40+3
 
päivitykseen :) meidänkin vauva.. ewli siis 20.5. tyttö rv 39+4 klo 01.00 3730g 51cm ja pipo 36.5

Nyt täytyy kertoa.olen tänään päässyt kotiutumisen jälkeen hoitamaan vauvaa..olen pieniä hetkiä pystynyt pitämään sylissä mutta nyt siis kunnolla..aivan ihanaa,kivut on poissa..viime yö meni kärvistellessä vielä mutta nyt kaikki hyvin..kaiken jälkeen jouduin taas eilen sairaalaan..suoli ei toiminut viikkoon ja ottivat kuvat..suoli puolillaan täynnä nestettä ja kalvo ympärillä,sain lääkkeet(olin jo kotona kokeillut luumut ja levolacit ja peräruiskeet,mutta mikään ei auttanut) ja illalla alkoi sitten jo toimimaan..nyt pääsen vihdoin ja viimein nauttimaan vauva-arjesta,ihana pieni tuhiseva käärö kyllä on :)
täytyy muuten muistaa kiittää omaa siskoa,niin suuri tuki ja apu on tässä ollut, ja tietenkin tuo oma mies joka on 3 lapsen lisäkisi jaksanut hoitaa vielä muakin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja luppa-:
päivitykseen :) meidänkin vauva.. ewli siis 20.5. tyttö rv 39+4 klo 01.00 3730g 51cm ja pipo 36.5

Nyt täytyy kertoa.olen tänään päässyt kotiutumisen jälkeen hoitamaan vauvaa..olen pieniä hetkiä pystynyt pitämään sylissä mutta nyt siis kunnolla..aivan ihanaa,kivut on poissa..viime yö meni kärvistellessä vielä mutta nyt kaikki hyvin..kaiken jälkeen jouduin taas eilen sairaalaan..suoli ei toiminut viikkoon ja ottivat kuvat..suoli puolillaan täynnä nestettä ja kalvo ympärillä,sain lääkkeet(olin jo kotona kokeillut luumut ja levolacit ja peräruiskeet,mutta mikään ei auttanut) ja illalla alkoi sitten jo toimimaan..nyt pääsen vihdoin ja viimein nauttimaan vauva-arjesta,ihana pieni tuhiseva käärö kyllä on :)
täytyy muuten muistaa kiittää omaa siskoa,niin suuri tuki ja apu on tässä ollut, ja tietenkin tuo oma mies joka on 3 lapsen lisäkisi jaksanut hoitaa vielä muakin :)
Laitetaan. :) :wave: ja kovasti jaksamisia sinne! Sinulla se loppuaika eikä synnytyksen jälkeen ole ollut helppoa. :hug: Onnea kovasti sinne!
 
Huomenia tai päivä kai se jo on.. Näyttää vähän harmaalta ulkona, mutta kun ei kolotuksia ja muutakaan vaivaa tunnu olevan, niin josko sitä uskaltaisi pistää päänsä ulos :) Eli tosiaan, ei minkäänsortin oiretta tai viittausta, että voisi olla kohta lähtö. Tuleekohan se minulle sitten rytinällä vai mennäänköhän reilusti yli! Tietääkö joku, että kuinka ne antaa raskausdiabetes-tapauksissa mennä yliajalle? Pitää neuvolassa vielä perjantaina keskustella tästä.

Oli taas moni saanut vauvansa. Onnea kovasti! :heart: Ihana tummatukka oli pian 3x äipällä, liikutuin aivan tuosta synnytyskertomuksesta, erityisesti tuosta synnytyksen jälkeisestä tapahtuneesta. Itseä jännittää tämän rd:n takia, että miten menee ja saanko vauvan lähelleni jne. Aika pinnassa tunteet, kun ajattelee..

Lupalle kauheasti tsemppiä, ollut kyllä melkoinen alku! Saisi jo todellakin helpottaa! :)

Luulen, että jos yrittäis ottaa tavoitteeksi, että juhannukseksi pääsis laitokselta kotiin, niin hyvä on. Eipä se vauveli taida sen aiemmin syntyä..

Niiksu 39+3
 
Onnea pienokaisesta Mwoana!! :heart:

Fox82, kiva että olet saanut yliaikaiskontrollin jo viikolle 41+2, kuulostaa paljon kivemmalta kun toi mun 41+5.. :)

Täällä ukkostaa, ihanaa, rakastan ukkosta! Kamala väsy on, nukahdin olohuoneen lattialle nostetulle patjalle äsken.. Mitenköhän pitkään nukuin...? Herätessä ostos-TV pyöri vaan edessä... hehe. Supparit ei oo muuttunut kivuliaammiksi, mutta taas herätessä oli maha ihan sinkeenä. Kunnon synnytyssupistukset pliis tänne nyt, ei jaksa näitä semi-suppareita!!!

Vois mennä takas tohon patjalle köllimään...

Jaksamista kaikille!!!

:hug:

RockMummy 40+6
 
Onnea uusista vauvoista! :heart:

Jännittää paljon.Klo14 on aika ylilääkärillä ja kuulen mitä päättää käynnistyksen suhteen.Toivottavasti suostuu.Sitte jännitetään koska se käynnistys on.
Pitäkää peukkuja :wave:

NN rv 38+5 (39+6)
 
Suzyanne
Vaavionnittelut Palliina, Mantelinkukka ja mwoana! :flower: :flower:

Kertulle ja kissinmintulle kiitokset synnytystarinoista! :heart:

Täällä on nyt ihan valivalifiilis. Vili on nyt kaksi vrk huutanut lähes yötäpäivää, mikään ei auta, ei ilmavaivalääkkeet, sylissäpito, jumppaaminen, olkapäälläpito, vaipanvaihto, syöttäminen tai mikään. Itse asiassa häntä on aika vaikea saada edes syömään, kun kiukkuilee ja huutaa rinnalla, ja työntää tissiä pois. Olen kuitenkin saanut huijattua hänet tissiä vaihtelemalla syömään sen verran, etten usko nälästä kärsivän. Ja kun hänet saa syömään, hän rauhoittuu. Päivisin ei juurikaan nuku kuin pikkunokosia, muuten huutaa.Jos luulenkin saavani hänet nukkumaan pidemmäksi aikaa, hän herää viim. 10 min. päästä itkemään. Nytkin on olkapäällä ja huutaa kurkku suorana. Olen soittanut neuvolaan eilen ja tänään, mutta ei osannut neuvoa muuta kuin niitä juttuja joita olen jo kokeillut, ja jotka siis eivät tepsi. Ilmeisesti siis meillä on koliikkivauva. :| Kysyin terkkarilta pitäisikö Vili viedä lääkäriin, jos hän on jotenkin muuten kipeä, muttei sanonut siihen mitään. Terkkari oli vaan että "kyllä se siitä", mutta ilmeisesti sitten tähän ei ole mitään ratkaisua, jotkut vauvat vaan itkevät jatkuvasti, niin käsitin. :headwall: Oma jaksaminen alkaa olla siinä ja siinä, ja sama miehellä.

Nyt tuli vain omaa napaa, olen liian väsy kommentoimaan, teen sen myöhemmin, jos saan jossain vaiheessa tämän pikkupiiperon nukkumaan.
 
niin se sitten olis tänään :) mitään ei kuulu eikä näy joten älkää muut loppukuun odottelijat luulko että ootte ilman mua menossa kesäkuulle :D

hohhoijaa... eipä tässä toisaalta mikään kiire oo synnyttään mutta sais se nyt vaan jo tullakin!!! perjantaina on taas äitipoli ja arvioivat vauvan kokoo kun viikko sitten oli jo sen 4 kiloa paino arvio :whistle:

toivottavasti suostuvat nikunaku viimein siihen käynnistykseen!! saas nähdä sitten ollaanko siellä yhtaikaa vai ei,, samoin sompion kanssa.. ja olikos vielä joku muu vassiin tulossa?! voitais sopia vaikka synnyttää peräkkäisinä päivinä ettei oo kerralla kaikki synnytyshuoneet täynnä ja kätilöt täys työllistettyjä :D eivaan olis aika koomista olla siellä kaikki palstalaiset yhtaikaa!

juu mutta ONNEA taas kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: nyt alan lukeen nuo muutamat synnytyskertomukset joita oli taas tullu..

Höpöliini ja tyttönen 40 viikkoa!!!!!!!
 
Suzyanne
Vielä tätä Vilin itkuasiaa höpisen, luin juuri netistä että vauva pitäisi ensin tutkia ettei ole mitään itkua aiheuttavaa sairautta tms., eli vähän oudoksuttaa terkkarin toiminta, kun kaksi kertaa olen jo soittanut, eikä vieläkään antanut varata lääkärin aikaa. Meillä neuvolaääkärin ajat kun varataan terkkarin kautta. Mutta haluaa ilmeisesti poissulkea ihan ohimenevät ilmavaivat tms., luulen että kyllä suosittelee lääkärikäyntiä jos ei mikään muu auta, eihän kellään terkkarilla voi olla kauaa tota "kylläsesiitä"-asennetta jos vauva huutaa päivätolkulla ilman että mikään auttaa. Vaikka Vili on itkenyt "vasta" pari päivää suurimman osan valveillaoloajastaan, niin on sitä runsasta itkuisutta kuitenkin ollut jo parisen viikkoa, ihmeellistä kun ei vieläkään pääse lääkärille tutkittavaksi, että kaikki on muuten kunnossa, ei sitä koliikkidiagnoosia voi millään minusta tehdä jos ei lääkäri ole ensin poissulkenut muita syitä. Huh, helpotti kun sai purkautua. Sorry. :ashamed: :whistle:
 
jee jee jee!!!! kyllä on helpottunut olo. Eikä tarvinnut edes ruinaa tai selitellä kuinka kamalan paljon pelkään,että ehdinkö sairaalaan jne. Ylilääkäri kysyi edellisten synnytysten kestot ja kun kuuli ne ni sano,että tää on ihan selvää pässin lihaa.Käynnistys tällä viikolla. Teki ultran ja painoarvion 3,1-3,2kg. Yllätys oli suuri ku kohdunkaulaa oli jäljellä ja ei ollut auennut mutta täysin pehmeä ja lääkäri sanoi,että saa pe käynnistettyä kalvot puhkaisemalla. Sano ettei mun tapauksessa (tunnin synnytyksissä ekasta supistuksesta) voi päätellä mitään,että kanavaa on jäljellä jne.
Verenpaine oli tosi koholla ja pissassakin proteiinia eli nyt pitää seuraa vointia ton raskausmyrkytyksen takia.
A-p-u-a jännittää.Helpotti todella paljon,on ihanaa,että olen sairaalassa valmiiksi ku synnytys käynnistyy. Mutta jännittää ku tietää minä päivänä pitää synnyttää. :whistle:

anteeks en osaa kommentoida kellekkään nyt mitään.olen niin sekaisin onnesta ja jännityksestä.

*muoks* lääkäri sanoi että jos nyt on tosi kypsä tilanne ni siirrytään heti synnytys saliin.Mutta sain vielä pari päivää armon aikaa.
 
Voimia Suzyanne!!! Toivon kovasti että olisi vaan ohimeneviä ilmavaivoja! Ootteko miettinyt sitä vauvavakuutusta (hoitokulu), saisitte viedä Vilin suoraan yksityiselle? Me varmaan otetaan se kun meidän vakuutusyhtiössä Fenniassa saa ottaa sen jo 4vrk ikäselle vauvalle. Se maksaa jotain 200 ? vuosi ja siin on muistaakseni 100 ? omavastuu, mut kuitit voi kerätä koko vuoden ajalta ja lähettää ne kaikki kerralla vakuutusyhtiön ja näin tulee maksettavaksi vain yksi omavastuu. Monilla sukulaisilla kellä on vauvat sairastellut, on tää vakuutus tullut kuulemma todella tarpeeseen kun julkisella puolella saa aina jonottaa pienenkin vauvan kanssa ja se on tosi kurjaa.. Halauksia ja jaksamista sinne!

Toivottavasti Nikunaku saa käynnistysajan! :wave:

Mä lähden kohta moikkaamaan mun hyvän ystävän pikkuista vauvaa joka syntyi 22.5. Pitääkin käydä ostamassa hänelle kaikkia ihania herkkuja kuten suklaata ja karkkia jotta jaksaa hyvin imettää! :) itsestä ainakin olisi ihanaa jos vieras toisi mukana jotain hyvää!

RockMummy 40+6
 
Suzyanne Iso :hug: !! Kuullostaa todella rankalta tuo teidän tilanne! Ootko koittanut antaa tilkan vaikka korviketta/omaa maitoa pullon kautta että varmasti on nälkä poissuljettu vaihtoehto? Käy hakee niitä probiootteja ja varaa aika jos mahdolista sinne vyöhyketerapiaan, eipä nämä heti sitä huutoa poista mutta ainakin ehkä ajan kuluessa! Meillä mun mielestä paljon rauhallisempi nyt kun on syönyt 5 päivää tuota probioottijauhetta. Mitä jos syötät vauvan, kapaloit vaunuihin ja lähdette kärrylenkille? Vuorotelkaa miehesi kanssa, molempien on turha väsyttää itseään loppuun yhtäaikaa, jaksatte paremmin kun saatte molemmat edes hetken hengähtää välillä! Eihän se koliikki lähde tosiaan sillä että vie lääkäriin mutta voihan olla että Vilillä on jokin muu itkun aihe? Tosi vaikeaa neuvoa oikein mitenkään, toivon voimia teille ja kokeile ihan kaikkea mikä vain mieleen tulee, joku ihan ihme syliasentokin voi yhtäkkiä ollakin maailman parhain. Tai jokin muu kikkakolmonen. Vaikkakin jos se sitten koliikkia on niin eipä siinä varmaan kauheesti mikään sitten auta täysin hiljaiseksi pientä saamaan, mutta edes jotain helpotusta! :hug:


ONNEA taas nyytin saaneille :flower: :heart:

luppa Ihana kuulla että siellä alkaa aurinko pilkistämään vaikeiden aikojen jälkeen, olet sen kyllä ansainnut, surkeaa on ollut lukea kuulumisistasi viime ajat. :hug: Mäkin olen synnytyksen jälkeen odottanut kauhulla että milloin iskee kohtu- tai vähintään rintatulehdus kun synnäriltä lähtiessä siitä varoitteli jokainen hoitaja. Olenkin kulkenut harso paidan alle taiteltuna tissejä lämmittämässä ja vaikka jälkivuotoa ei enää ole ollut niin silti alapesu aina vessareissun yhteydessä... No joo.. sua piti tässä siis sympata, eli kiva kun et ole enää kipeänä! :)


Tänään aloitettiin siis vauvahieronta-käynnit. Odotin että poika pitää meteliä koko session ajan mutta tuopa oli kaikin puolin mallikelpoinen ihmettelijä =) Taisi tykätä kovastikin kokovartalohoidosta! Ekat kerrat kuulemma ei oo vauvalle vielä niitä ihan nautinnollisimpia, mutta kyllä meille näemmä oli.. :heart: Ensi viikolla uusiksi.


Jasmin ja poika 1kk :heart:
 
Suzyanne
Kiitos Rockmummy neuvoista ja tsempityksistä! Tosiaan, pitäisikin ottaa hoitokuluvakuutus, mietimmekin sitä raskausaikana, ja tulimme siihen tulokseen että kyllä se on hyvä olla olemassa, koska Varsinkin Helsingissä on ihan sairaat ruuhkat terveyskeskuksissa, eikä yhtään kiva pienen kanssa siellä jonotella.

Vili vihdoin nukahti, sain vihdoinkin käytyä suihkussa ja syötyä. =)
 
Suzyanne
Kiitos myös Jasminille neuvoista ja tsempityksistä! Joo kun Disflatylkään ei auta, niin täytyy seuraavaksi ostaa siitä probioottia, ja sitten jos sekään ei auta, vyöhyketerapiaa. Ja käsittääkseni kaikki D-vitamiinivalmisteetkaan ei kaikille vauvoille sovi, meillä Jekovit käytössä, täytyy kokeilla vaihtaa sitäkin tässä. Heh, tänään huomasin että Vili rauhoittuu jalkapohjien hieromisesta, tykkää siitä ihan hulluna! :heart: Joo kärrylenkki usein auttaa, eilen tosin lenkinkin aikana huusi lähes tunnin vaunuissa, mutta rauhoittui kun otin syliin. Nyt hän nukkuu, väsähti kun oli itkenyt koko päivän, mutta kun herää, lähdemme vaunuilemaan.

 
Onnea mwoana :heart: ja jonskukska :heart:

Pian 3 x äippä Kiitos synnytystarinasta :heart: Onneksi nyt on kaikki hyvin :heart: Ihana kuva :heart:

RockMummy Meillä on kanssa jo pari kertaa siivottu "viimeistä kertaa" ennen vauvantuloa =)

Tsemppiä ja jaksamista Suzyannelle :hug:

Ihanaa Nikunaku, että asiat järjestyivät :heart: Perjantaina on sitten jännät paikat :heart:

Höpöliini Nyt tiedetään deadline, kun Nikunaku on siellä perjantaina :D Ota sä lauantai, niin mä tulen sitten sunnuntaina :LOL:
 
Tänään oli äitipoli käynti. Ja hyvin se meni vaikka hiukan epäröin sinne menoa. Meillä alkaisi huomenna aamulla klo 8 käynnistys suoraan tipalla ei ruveta tunkemaan mitään nappeja. Kohdunkaula oli kokonaan lähtenyt ja kohdunsuu auki 2-3cm ja pää oli jo lähtö kuopissa.. :) Lääkäri arvioi että vauva olisi huomenna illalla pihalla kun on paikat sellaisessa kunnossa ettei tarvi kauaa tipassa olla kun rupeaa tapahtumaan.. :)
Vähän on ehkä ruvennut jännittämään synnytys..

nikunaku: Me varmaan näemme sit viimeistään osastolla..:)

Janzkuuu ja Möhkis 40+6
 

Yhteistyössä