<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Mulle voisi päivittää la 13.7 ja se poikalupaus:heart:

Mies on iltavuorossa ja poika mahdottoman itkunen. Oli yötä mummolassa su-ma ja tää on aina tällasta sen jälkeen. Kamala ikävä ollut ja kokoajan pitäis olla sylissä.

Mutta ihanaa kun on maaliskuu! Kevät alkaa virallisesti :) Kuopuksen synttäritkin on reilun viikon päästä :heart:

Koskahan sitä kertoisi omalle suvulle raskaudesta.. :D Oma äiti kyllä tietää mutta enpä ole viitsinyt muille huudella kun tuskin sieltä mitään "Onneksi olkoon" vastausta tulee :(

Mutta nyt päiväkahvin juontiin kun kuopuskin näytti nukahtavan päiväunille!

Pikkarainen&Sisu 20+6
 
Nyt olisi neuvolakäynti takana, ja siksi vähän omaa napaa. Asiat oli muuten mallillaan, mutta paino!Paljonko teille muille on kiloja kertynyt raskauden alusta? Meinasin pudota persauksilleni, kun vaaka näytti 10kg aloituspainoa enemmän :O Tiedän, että olisin voinut syödä vähemmänkin, mutta että on tullut herkuteltua noin paljon! Huhhuh... Neuvolatäti lohdutteli, ettei mitään hätää pitäisi vielä olla, kun paino kuitenkin oli ennestään normaalin keskivaiheilla, ja nytkin vielä ihan siedettävä. Silti sain tästä kyllä itselleni uuden stressin aiheen...

Jätti-Sillis viikoilla 22+0
 
NiQ
Mulla on plussauksen alusta paino vielä -3kg vähemmän. Mulla on kyllä hirvee stressi tosta painosta, ku tiedän että ens viikon neuvolaan se on noussut ehkä kilon. Ylipainoa kun on ennestäänkin hirmuisesti...

Innostuinpas laittamaan tännekin ihka ekan masukuvan


NiQ & Pena 20+5
 
Toi paino mullakin on huolena, ens viikolla selviää paljonko noi (sokeriset)jugurtit ja kirpeät karkit ja keksit ja pullat ja kebabit ja ja.. on nostanu painoa :| 5kiloa tippu paino alussa ja sitten nousi tosi hitaasti takasin, mutta viime käynnillä oli kerrasta tullut sit loput 'tiputetut' kilot takasin. Hups!
 
Minä olen aina ollut sillä lailla tarkka kunnostani ja kehostani, että lähelläkään ylipainoa en ole koskaan ollut. Välillä on lipsunut ote hieman, jolloin painoa on tullut muutama kilo lisää, mut nyt mennään jo ihan uusissa lukemissa! Terkkari vihjailikin, että jos tätä menoa jatkuu, sellainen 20-25kg kokonaispainonnousu on ihan odotettavissa. Että tällaista, nyt on pakko alkaa vähän tsemppaamaan. Sitä ennen syön vielä pakkasesta jädet pois, ja teen illalla lettuja, kun on niin pitkään tehnyt mieli. Huomenna sitten alkaa ;)
 
Painoa on tullut +3kg, mutta harmittaa kuitenkin, koska ylipainoa on jo ennestäänkin :( Pitäis alkaa kiinnittämään enemmän huomiota siihen mitä syö. Onneks ruokavaliooni ei ole nyt raskausaikana kuuluneet roskaruoka, karkit, pulla jne., nämä eivät ole vain maistuneet! :)

Raskausarpia ei ole vielä tullut, mutta odotettavissa on, sillä lihomisen yhteydessä olen saanut reisiin... Koitan rasvata säännöllisesti, varsinkin mahaa ja rintoja.

Liikuntaa olen jatkanut samalla tavoin kuin aikaisemminkin, ehkä hiukan harvemmin (väsymys, huono olo). Spinning, sali, pilates yms.

Ibuprofeenista tietoa Pharmaca Fennicasta:
"Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien absoluuttinen riski lisääntyi alle 1 %:sta noin 1,5 %:iin. Riskin uskotaan kasvavan lääkkeen annoksen suurenemisen ja käytön pitkittymisen myötä. Eläinkokeissa prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käytön on osoitettu johtavan lisääntyneeseen munasolujen tuhoutumiseen (sekä ennen implantaatiota että sen jälkeen) ja sikiökuolleisuuden kasvuun. Lisäksi eläinkokeiden perusteella erilaisten (mm. sydän- ja verenkiertoelimistön) epämuodostumien ilmaantuvuuden on raportoitu lisääntyvän kun prostaglandiinisynteesi-inhibiittoria on annettu organogeneesin aikana. Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ibuprofeenia ei pitäisi käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää ibuprofeenia, tulisi käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti.[/U
Prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö viimeisen raskauskolmanneksen aikana altistaa sikiön:
- sydän ja hengityselimistöön kohdistuvalle toksisuudelle (ennenaikainen valtimotiehyen sulkeutuminen ja keuhkovaltimopaineen nousu)
- munuaisten toimintahäiriölle, joka voi johtaa munuaisten vajaatoimintaan ja lapsiveden määrän vähenemiseen.
Prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö raskauden loppuvaiheessa altistaa äidin ja vastasyntyneen:
- verihiutaleiden aggregaation estoon ja mahdollisesti vuotoajan pitenemiseen, mikä voi liittyä pieniinkin annoksiin
- kohdun supistusten heikentymiseen, mikä voi johtaa viivästyneeseen tai pitkittyneeseen synnytykseen.
Tämän vuoksi ibuprofeeni on vasta-aiheinen raskauden viimeisen kolmanneksen aikana.
Ibuprofeeni erittyy ainoastaan hyvin pieninä määrinä rintamaitoon. Sitä voidaan tarvittaessa käyttää imetyksen aikana."

ps. Pharmacan teksti on tällaista ammattilaistekstiä, toivottavasti ei liian rankkaa! ;)

Anna+Urmas 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka.

Neuvolakäynti meni LOISTAVASTI!!!:D Ihana täti. Ja ymmärtäväinen... tää oli nyt se mun pysyvä täti. Ja pal parempi huonekkin. Hän pisti huomiseen neuvolalääkärikäynnille mut klo 12.00

Mutta... se neuvolalääkäri on se sama imbesilli ko viimeksikin, raskaus ei ole syy työkyvyttömyyteen ja se ei ole mikään sairaus... jaksaa vaan mitäs harrastit miehesi kanssa seksiä- asenne... |O mut joo kyl mä niin paljon tänäänki itkin sille tätille tätä tilannetta et voi morjens. Eikä siit meinannut tulla loppua...

Muuten;
Pissa puhdas,
Paineet ok;
B syke 150 A syke 140
B oli hereillä ja A nukkui... :D:heart::heart:

Mut sit toi paino... 2.2. 88kg ja nyt 1.3. 91kg... hmmm...

Ja sitten kysymys... onko vuoden 2009-2010 kaksostenrattaista järkeä maksaa 120e??? löysin neutraalit ja hyväkuntoiset... ja ne me tarvitaan... pistän kolehdin pystyyn jos toi kauppa teidän mielestä kannattaa. Kuvissa oli tosi tosi hyvännäköiset...

Ja sit jalustalla olevan istuimen 30€ sekin oli 2007-08 mallinen :) crakonin vai mikä lie...

Tänään tää päivä on ollut tosi hyvä. Mua on kuunneltu ja otettu huomioon ja nyt kun löysin viel noi vaunutkin... niitä täytyy kyllä miettiä koska ei olis varaa, mut mun silmiin ja korviin hinta-laatusuhde on kohdillaan....
 
A-H
Niisku-Rouva Ihan ikkunalaudoilla/pöydillä/missä vaan mahtuu, meinasin kelmun alla noita rehuja laittaa kasvamaan. Saunaan varmaan itämään aluksi ja sieltä sit minne mahtuu ja lopuksi sitten kasvimaalle ja kasvihuoneeseen :) Ja meille tulee tomaattia kahta lajia, paprikaa, chiliä, kukkakaalia, parsakaalia, herneitä, härkäpapuja, salaatteja, kurkkua, eri yrttejä ruukkuihin, kurpitsaa, kesäkurpitsaa, selleriä, lanttua ja kaalia. Varmaan joku unohtui, mutta siis PALJON on tulossa tavaraa :D

Merlina niin vaihatko mulle laskutuks ajaks 5.7. :) Varmaan just olit päivittämässä listaa, kun ton mun edellisen viestin laitoin.

Raskausarvilta säästyin ekassa raskaudessa mahan osalta, mutta maidon noustessa tisseihin tuli muutama viiru. Rasvailin ihan plussasta asti ihoa A- ja E-vitamiinia sisältävällä rasvalla, tiedä sit oliko apua siitä, vai onko iho sit vaan venyvämpää sorttia. Tämän raskauden olen alusta asti rasvaillut kerran päivässä ja nyt taas siirtynyt puolen välin jälkeen 2x päivässä rasvaamaan.

Painoa on tainnut tulla +3kg ennen raskautta olleeseen painoon.

A-H 22+0
 
Pikainen päivitys!!!

Kiitos Merlina uudesta pinosta :)

Niisku-rouva: Kiva kun nyt kohdallesi tuli ihana neuvolatäti, toivon että tämä nyt helpottaa oloasi :)

Täällä ollaan mahataudin kourissa, onneksi vain minä olen tällä hetkellä kipeä. Toivottavasti muut säästyisi.

Painosta: On mulla noussut ainakin sen 7 kg alusta. Ens viikolla seuraava neuvola ja vähän kauhulla sinne punnittavaksi.

Raskausarvet: esikoisen odotuksesta repes maha ihan komeille raidoille, poikaa odottaessa ei onneksi tullut kuin muutama lisää. On ne onneksi aika hyvin haalistuneet vuosien saatossa. Enkä muuten rasvaillut kummankaan odotusaikana, laiska :).

Mutta nyt takaisin vaaka asentoon.

Muumi ja pikkumies 22+5 :heart:
 
Merlinalle kiitosta myös täältä uuden pinon pitämisestä.:)

Olen käynyt jo kolme kertaa vastailemassa, mutta viestit ovat aina kadonneet.. Toiv. tämä tulee läpi. :)

Pikapäivitystä omasta navasta: Mulla oli rakenneultra viime torstaina viikolla 19+5 ja vauvalla kaikki ok. Kätilöltä kysäisin lopuksi, näkyykö sukupuoli ja viiruhan se pyllystä paljastui. Eli TYTTÖ aika varmasti!:heart:

Neuvola mulla oli myöskin viimeviikolla ja siellä meni kivasti, jopa hemoglobiini oli noussut sitten edellisen visiitin . 1KK sitten HG-arvo oli 119 ja nyt retafer-kuurin ja pihvien syönnin jälkeen 122 - ja eron huomaa. Olen todella paljon virkeämpi, aamulla ei tarvita edes herätyskelloa ja se on ihme.
Paino mulla oon noussut n.4kg eka neuvolasta. Ja viimeisen kk aikana n.400g/viikko. Jos sama tahti jatkuu, ja 20vkoa jäljellä painoa tulisi ilm. lisää väh.8kg. Mutta tietysti tulee enemmänkin mitä pidemmälle raskaus etenee.. Saa nähdä.:D

Luglio 20+3 ja Viiru
 
Kivaa uusi pino :) Vai on jo maaliskuu! Kyllä se aika vaan tuntuu menevän, vaikka jossain kohtaa ajatteli että meneekö se lainkaan eteenpäin :)

Vauveli potkii kovasti vattassa, ja kaikki on oikeen hyvin, mitä nyt väsymys vaivaa tätä mammaa melko lailla...

Mukavaa alkanutta maaliskuuta kaikille!!

MyDream ja pikkunen rv 22+4
 
Moi!

Kiitos Merlina pinosta :)

Niisku-Rouva, hienoa, että olosi on nyt parempi :)

Painosta. Mulla on joku n.4 kg tullu eka neuvolakäynnistä painoa, (mitä ennen oli jo hiukan kertyny pelkästä raskaanaolemisen ajatuksesta :D). Mut nyt ruoka maistuu liiankin hyvin, joten varmaan alkaa kiloja kertyä... :ashamed: Nyt 65 kg / 170cm. Vastaavasti liikunta on jääny oikeestaan kokonaan. Sen mun infektion jälkeen en oo oikeestaan mitään liikuntaa harrastanu. Tulin kai vähän säikyksi, vaik eihän se liikunta nyt mitään pahaa tee :( No töissä kuitenkin tulee hiukan liikettä ja ulkona oleilua onneksi.

Raskausarpia mulla on vaan yksi pieni arpi toisen "humppakahvan" kohdalla. Vaik painoa on kyllä tullu joka raskaudessa reilusti. On varmaan venyvän sorttinen nahka. Rasvaillu en oo oikeestaan ollenkaan tai ihan satunnaisesti joskus.

Mä ihan hulluna odotan vaan kevättä, joten ihanalle on tuntuneet nämä viime päivät. Laskeskelin, että 10 viikkoa mulla töissä ja sitten alkaa kesäloma, jonka jälkeen sitten äitiysloma :D Ajatella, että kymmenen viikon päästä ois (toivottavasti) jo ihan kesäinen keli, toukokuuta silloin kuitenkin jo elellään =) Työmotivaatio mulla on ihan kadoksissa :(

Mies hiihtolomailee tämän viikon lasten kanssa kotona ja tänään olivat siivonneet täällä sillä aikaa kun olin töissä, lattiat pesty ja petivaattet vaihdettu & pyykätty. Tulipa hyvä mieli.
Perjantaina mul on yks lomapäivä ja silloin on rakenneultrakin =) Sitä odottelen innolla ja vähän kauhulla...

Ihania kevätpäiviä kaikille toivottelee

Elli ja TErho 19+3
 
Lista ajantasalla! Huikatkaa jos joku jäi huomaamatta.

Liikunnasta pakko nyt tunnustaa, etten ole harrastanu yhtään. En liikkunu kyllä edes ennen raskautta... Tiedän että pitäis, mutta oon vaan niin älyttömän laiska :( Mies kyllä yrittää välillä pakottaaki mukaan lenkille, mutta suutun vaan ja alan itkua vääntämään..

Painosta viime neuvolassa painoa oli tullu n. 3 kiloa koko raskausaikana, saa nähä mitä vaaka ens viikolla näyttää.. Toivottavasti on pysyny aisoissa! Tuota ylipainoa kun on jo muutenki jonku verran...

Käytiin aamulla kattomassa uutta kämppää, mutta se oli ihan liian pieni :( ihana 1,5 vuotta sitten rakennettu luhti-kaksio, mutta neliöitä oli 50 ja se ei riitä kyllä mihinkään. Ehkä me sitten asutaan tässä :) Saadaan sentäs uusi jääkaappi! Tuo vanha meinaa iskeä kipinää eikä pysy päällä :S
 
Moi!

Raskausarvista: Mulla ei tullut esikoisen aikana yhtään, satunnaisesti rasvailin. Teininä tuli kyllä rintoihin kun ne "räjähti"...Ei niitä kyllä nykyään juuri näy.

Paino: Mulla oli viimeks tullut vaan jotain vajaa kilo, mutta siitä on jo yli kuukausi. Nyt en edes tiedä...vähän kylä jänskättää mennä neuvolaan ens viikollakohan se oli...Ei, se on muuten pakko olla vasta parin viikon päästä kun tais olla mulla sillon jotain 22+ että saa ne kela paperit. Muakin on alkanut kieltämättä vähän kiinnostaa se äitiyspakkaus, mutta pitää nyt vielä katsoa kun ei me sitä kyllä oikeasti tarvita. Peittoa meillä ei kyllä ole :D

Jyväskyläläiset: Ei ketään innostas alkaa käymään mun kanssa uimahallissa vaikka kerta viikoon? Olis kiva saada joku kaveri sinne... En oo mikään uimari noin yleensä, mutta viime raskaudessa tykkäsin kauheasti sen masun kanssa polskia ja nyt kun jouduin vähentään tota vatsatanssia niin haluisin alkaa uimassa käymään. Ihan rennosti, en tosiaan ole mikään sellanen himo-matka uimari :D

).( Meillä on mies vielä työreissussa...se käy siis kaks kertaa vuodessa kolmen päivän reissun (eli syys- ja hiihtolomalla), muuten on normi kaksvuorossa, joskus harvoin on öitäkin. Kyllä on yksinäistä kun tottunut että se on kotona ja tulee mun kaikkuun nukkumaan...tai mä oikeastaan pääsen sen kaikkuun :D No huomenna se tulee! Ja sit sillä onkin ne harvinaiset yövuorot heti ens viikolla :(

Cappuchinolle onnea tyttölupauksesta!

Kukkis ja pieni 20+3
 
Iltoja.

Mahassa vääntelehditään ja on siellä sillanen jännitys kouristuksiakin... huomenna sinne neuvolalääkäriin. Avoimin mielin tulee mitä tulee... tuskin sekään täti itkultani säästyy. Kyllä se vaan on herkässä ei tarvitse ajatella edes mitään negatiivista ihan jo positiivisella ajattelulla kyyneleet valuu :D

Mun äiti on aina halunnut itselleen kaksosia ja nyt kun mä niitä odotan ni hän on jotenkin innostunut alkukankeuden jälkeen. Ei mitenkään hössötä, mut sille juttelin noista vaunuista ja istuimesta ja hän siirsi mun tilille rahat ja käski mennä ostamaan. Mut ei lainannut rahaa laskujen maksuun vaikka pyysin. Sekin alkaa jo olemaan hoidossa, lähetin hakemuksia jokapuolelle ja 5.3. on seuraava ruokapussinjako :D Sieltähän saa kuivia ruoka-aineita kyllä niistä jotain loihtii ;) Enkä mä sitä välttis olis ostanut mut autoin samalla toista äitiä raha-ahdingossa ja siitä tuli tosi hyvä olo :)

Nyt kun toi vauvaistuin on tossa lattialla, tultiin äsken kotiin ni kyllä kun sen ohi kävelee ni jotenki tulee sillanen olo et "vau meil on oikeesti tulos vauva ja viel kaks" Ehkä sen rakenneu-ään jälkeen hahmottaa taas tilannetta lisää.

Ja ne vaunut/rattaat, ne oli niin uudenkarheat et se ketä ne myi ei ollu varmaan kertaakaan edes käyttänyt... sil oli muita vaunuja mut oli joskus noi saanu... siin ei ollu pyörätkään likaset?!?!? ja 120 sain :)

Raskausarvista
Neidin odotuksessa pamahti viimisellä 3viikolla. Ja on pysynyt ja nyt ei ole tullut... mut vanhat arvet pistelee ne on niin "syviä" ja ei sekään haittaa... mut sit mul on niitä raskausarpia nivusissa ja tossa häpyluun päällä ja ne kyl hävettää.. niitten kohdal ei kasva karvat eli pakko ajella ko muuten mul menee sillanen raidotus siel : / rinnoissa on myös repeytymiä vaikka jääneet yli pieniksi verrattuna muun suvun naisrintamiin ;) Mun on vaan revenny ei kasvanu :LOL:

kai sitä täytyy mennä nukkumaan. Alkaa olemaan päivä taas liian pitkä...

n-r + pirpanat
 
Kiitos uudesta pinosta!
Lukemassa olen käynyt päivittäin, mutta kirjoittaminen aina jää iltaan niin saa rauhassa näpytellä.. Nyt mies pohjosessa ja poika nukkumassa, joten on omaa aikaa tehdä vaikka mitä!

Onnea ultrassa käyneille, muistaakseni kaikki saaneet hyvi uutisiakin ja lupauksiakin oli muutama tullut =)

Painosta nyt on tullut joku 5-6kg, mielestäni ihan positiivista että ei tuon enempää vaikka on tullut mässäiltyä ties mitä :D
Esikoisen aikaan paino laski ensin 4kg ja sitte lähti nousuun.. juuri tarkistin niin tuolloin olen ollut tähän aikaan aikalailla lähtöpainossa. Ollut muutenkin silloin vähän ylimääräistä.. : /

Liikunta on jäänyt vaunutteluun, eli kauppareissuihin melkeinpä.. Päivittäin ollaan silti ulkona, että tulee kyllä siellä sitten käveltyä kaupasta toiseen vaikka jos ei muuta. Nyt harmittaa todella kun on noi pakkaset jääny ja aurinko paistaa, niin olisi loistavat laskettelu kelit! Mutta ei vaan uskalla lähteä enää mäkeen.. Ens talvena sitten!

Raskausarvista esikoisesta niitä ei tullut, vaikka olin kuin pallo! Toivottavasti ei tulisi tästäkään. Kummankaan odotusaikana en ole ihoa rasvaillut..

Liikeitä tuntuu päivittäin, ihan käteenkin tuntuu selvästi. Mahakin välillä ihan pomppii jos on kova meno päällä siellä :D

Omaan napaan
Huomasin yks päivä että tissit alkaa vuotamaan.. huoh.. ei nyt ihan vielä olisi tarvinnut. :D Esikoisen aikaan samanlaista oli kun synnytyksestä kulunut joku viikko? Joten jos tätä tahtia mennään niin kyllä imetys onnistuisi :)
Tämä raskaus eroaa ensimmäisesti siten että naama on oikeasti täynnä näppyjä! Ikinä ei ole ollut, eikä lähde sitte millää pois.. Sekä olen huomattavasti kiukkuisempi. :( Voi mies parkaa.
Joten kyllä aika varmasti uskaltaisin sanoa että tämä on se tyttö.

Niin ja sitten hankinnoista tuli ostettua taas yhdet housut kun löyty alesta.. Samoin uskalsin ostaa ensimmäisen vaaleanpunaisen haalarin kirpparilta. Silti jotenkin on sellanen että ei kovin paljon ainakaan viitsi tyttöjen vaatteita ostella että jos ei olekkaan tyttö :D Mielummin sitten niitä neutraaleja, alkaa vaan tuntumaan siltä että sitte lopuksi kaikki on jotain valkoista ja vihreää vain. On tuolla toki muutama mustakin ja ruskea..

ja lopuksi vielä kuvapäivitys rv 21+0:


SaaBas & Tyyne 21+4

ps. hassua että enää n. 18 viikko "aikaa" valmistella kaikki :D
 
Huomenta!

Ompa tullut tekstiä.. höm, mistäs alottas.

Tissit mullakin välillä vuotelee, ei paljoo mut huomaa et pieni läntti jää välillä yöpaitaan.

Raskausarvilta toistaseks säästytty vaikka en niin ahkeraan rasvaa mitä esikoisesta, ja siitä niiden periytyvyydestä, niin mun äiti on sitten saanut meistä ihan hillittömät arvet, eli en ainakaan voi sitä allekirjottaa et olis kiinni siitä et onko äidillä arpia se oma arpeutuminen..

Painosta...niiiiih... mulla kans se kymmenen kiloa tullut jo, esikoisesta kattelin ni mulle oli tullu kymmenen kiloa täyteen vasta rv 32.. mutta jokainen raskaus on erilainen..

Neuvola kuulumisia:

Painomuutos: 666 (haha) g/viikko
Pissa: proteiinit plussalla (pissinäyte labraan)
Hemppa: 108 (lisäraudan alotus)
Verenpaine: 108/67
Syke: 148

Eli rautaa nassuun, toivottavasti ei vedä pakkia jumiin, pissaa kuskaan taas labraan, mikälie pöpö siellä riivaa...

Osaatteko muuten tosta sanoa et jos protsku on koholla, voiko siis viitata pissitulehdukseen tai raskausmyrkytykseen.. Siis myrkytystä en ite epäile, kun esikoisesta ei ollu, ja sama isäkin kyseessä..

Tänään käyn varaa meille risteilyn, vähän kivaa, Siljalla lähetään koko porukka huhtikuussa! On lapsilla eka kerta laivalla, miehellä siis tytär edellisestä suhteesta joka lähtee myös mukaan... Ootan niin innolla, en malta oottaa niitä lapsien ilmeitä kun laivalle päästään, muistan et oli itelle kyllä ikimuistonen kokemus ekaa kertaa laivalla lapsena..

Possu ja pikkusiskosaukko 22+5
 
Voi että, kiva nähdä teidän kuvianne! Nyt kun niitä (ja omaa jättipalleroa) katselee, tulee välillä ihan sellainen hurja "oon jo ihan oikeasti raskaana" -fiilis. Asia vaan konkretisoituu enemmän ja enemmän joka päivä...

Hei, ollaanko me jo puhuttu isyyslomista? Tämä asia vaivaa mua nyt aikatavalla, kun mies ihan ohimennen sanoi, että varsinainen kesäloma alkaa kaksi viikkoa lasketusta ajasta, ja ajatteli pitää isyysloman sen jälkeen. Minua kauhistuttaa jo etukäteen ajatus, että jään vauvelin kanssa kahden heti aluksi. En välttämättä kauhistele sitä, etten pärjäisi (puoli sukua tappelee siitä, kuka saa tulla ensimmäisenä auttelemaan ;)) yksin, mutta haluaisin että mies pääsee arkeen mukaan heti päivästä 1 lähtien. Toisaalta meillä on myös nuo koirat, joiden toivon saavaan jonkinlaista aktivointia myös lapse syntymän jälkeen heti, joten siinä asiassa mies olisi iso apu.
Uskon kyllä että mies ymmärtää kantani kun hänen kanssaan keskustelen, mutta osaako joku sanoa miten asiat miehen työpaikassa hoidetaan? Pitääkö hänen tietää jo etukäteen milloin aloittaa isyysloman, vai onnistuuko se tyyliin "Vauva syntyi, en tule huomenna!" :D
 
Kiva kun mua oli kaivattu:D

Mayinga Hyvää lapin lomaa teille!

Sillis Mulla on tullut kans 8,5kg ja oon sua pari viikkoa jäljellä et ehdin kyllä kirimään... Kaameeta tää on, varsinkin kun mulla oli jo tuota painoa liikaa ennen raskautta : / Ahdistaa kun on olo on niin ahdas.

Ilmoittauduin tänään Kätilöopiston Haikaranpesään synnyttämään. Käytiin esikoisesta siellä valmennukset niin nyt riitti pelkkä puhelinsoitto. Sinne rajataan kuitenkin vaan "normi"synnytykset niin viimeksi jouduin sitten tavalliselle osastolle kun oli lapsivesien menosta liian kauan aikaa/vesi vihreää ja lopulta tehtiin vielä sektio. Nyt en halua samalle osastolle :x
Jos raskaudessa ilmenee nyt jotain miksi en sinne pääse niin menen Naistenklinikalle.

Merlina jos jaksat mulle päivittää synnytyssairaalaksi Kät/H

Huomenna poksuu!!!:cool:
Cappuccino ja papunen 19+6
 
Huomenta.

Sillis Me ollaan isännän kanssa ihan sekasin noista lomista kun on kesälomat ja sit isyysloman hän pitää. No kesälomat me ilmoitettiin niin että mies on kotona Pojan synttäriviikon ettei mun tarvitse niitä yksin järjestellä ja voi toukokuussakin olla jo ihan nättejä ilmoja.

Loput lomaviikot mies pitää 13.6-> 4.7 ja mulla rv 38 tulee täyteen 9.7. ja kaksosraskauksia ei YLEENSÄ päästetä sen yli. Me toivomme että vauvat lähtis syntymään siinä kesäkuun viimisillä viikoilla ni säästyttäis käynnistykseltä. Tosin jos virhetarjonnassa ni sitten leikataan :/

Masukuvia Voi kun teillä on ihania pikkupallukoita. Mulla huitelee kohdunpohjankorkeus 21cm ja olo sen mukainen :whistle:

Muiden huomiosta masua kohtaan. Mua ottaa niin kupoliin kaikki muiden ihmisten "lääppimiset" ja kommentit "voi ko sä olet lihonnu taas viime näkemästä" mitä ihmettä. Viimeks en ottanu kuuleviin korviin ni sit kaveri korjas " et silleen hyvällä tapaan" Sit on ihmisiä kun ei uskalla tai halua oikeesti edes pitää yhteyttä ihme touhua.

Neuvolalääkäri se on 1,5h päästä, jännittää ihan sikana. Se täti ei ole näitä raskaanaolevien äitien ystäviä. Miten voi olla sillanen asenne tollasella alalla... ei millään ymmärrä.

Niisku-rouva + pirpanat

 
Niisku-Rouva, eli aloittaisko sun mies isyysloman heti tuolloin 4.7. kun kesäloma loppuu, vai vasta kun vauvelit näkevät päivänvalon?
Tsemppiä sinne lääkärille, pysy tiukkana ja kerro kaikki mitä oot omasta olostasi tännekin kertonut. Alkaa olla jo suuri ihme, jos mitään ei vieläkään tapahdu. Onneksi neuvolatäti sentään vaihtui ymmärtäväiseen versioon :)

cappuccino, lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa painoa kerryttänyt odottaja. Musta itsestä vaan tuntuu, etten millään ole voinut näin paljoa syödä, painan 10kg enemmän kuin koskaan... Nyt vaan terveellisiä eväitä kehiin, niin eiköhän tämä tästä vähän tasoitu...

Muut ihmiset & mahani aiheuttaa täälläkin joskus päänvaivaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti, kun joku puolituttu ohimennessään tökkäisee/painaa/silittää/koskee mahaan. Se on edelleen mun vatsa, vaikka vauvan kotina väliaikaisesti toimiikin. Mä en tykkää edes siitä, että kaverit kysymättä alkaa lääppimään, ihan läheisimpiä ystäviä nyt lukuunottamatta. Työkavereilta olen myös saanut kommenttia siitä, kuinka olen "levähtänyt joka suuntaan", "naama on saanut ihan hirveästi lihaa" jne. Taitaa siis olla muillakin vähän tottumista tähän uuteen ulkomuotooni kuin vain itselläni. Kenenkään mieltä en haluaisi pahoittaa, joten olenkin yrittänyt pohtia, mitä noihin kpmmentteihin voisi vastata. Napakka, muttei ilkeä vastaus olisi tavoite, mutta enpäs ole vielä mitään keksinyt.
Ideoita kehiin!

Ai niin, täällä mennään viikoilla 22+1, en muista olenko niitä ilmoitellut...
 
Kiitos uudesta pinosta.
Jospa minäkin tänne pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia. Lähes päivittäin käyn lukemassa, mutta jotenkin se kirjoittaminen vaan jää.

Painosta olitte puhuneet. Mulla on paino tällä hetkellä aika lailla lähtölukemissa. Nousi tossa välillä pari kiloa mutta nyt on laskenut tuohon lähtöpainon tasolle. Aiemmissa raskauksissa mulle on painoa tullut 12kg ja 10kg. Nyt toivon ettei niin paljoa tarvisi tulla. Varsinkin viimeisimmän kilojen karistelussa meni aika kauan, lähes vuosi.

Raskausarpia mulle tuli esikoisesta yks pieni, enkä juuri rasvaillut. Kakkosesta rasvailin suht säännöllisesti ja raskausarpia tuli reippaasti. Toistaiseksi ei oo viel tullut yhtään lisää.

Isyysloman ajankohta on meilläkin vielä vähän auki. Mies aloittaa lomansa todennäköisesti 2 viikkoa ennen laskettua. Todennäköisesti menee loman jälkeen viikoksi-kahdeksi töihin ja sit pitää isyyslomaa 2 viikkoa ja sit 1 viikon myöhemmin. Täytynee varmaan vielä tästä keskustella.

Me käytiin maanantaina rakenneultrassa. Kaikki oli ok, ja meille lupailtiin tyttöä :heart:, kolmas tyttö siis tulossa. Oon jotenkin niin helpottunut että oli tyttö. Meillä siis niin moni sukulainen on höpöttäny esikoisen odotuksen ajalta että kyllä sen poika täytyy olla. Toi asenne on musta niin raivostuttava. Omilla vanhemmille ollaan kerrottu lapsen sukupuoli, muille ei koska ei vaan yksinkertaisesti jaksa sitä säälittelyä siitä kuinka taas voi tulla tyttö- Mä en vaan kestä tota ajatusmaailmaa että poika olisi jotenkin parempi kuin tyttö. Pienellä tosiaan oli kova vauhti menossa ultran aikana, eikä kätilö sitten oikein saannut katottua sitä sydäntä. Joten lääkäri tuli sitten kurkkaamaan sen sydämen. ja kunnossahan se oli. Painoa pikkuisella oli 424g, hyvin vastasi siis viikkoja.

Me lähetään kans tuon ukon kans kaksisteen pienelle risteilylle parin viikon päästä. Ollaan oikein hotellissa yötä. Lapset menee mummolle muutamaks yöks. Siihen seuraavaan kertaan kun voikin sitten taas mennä aikaa kun päästään kaksisteen jonnekkin.

pippuri ja tirppa 21+3
 

Yhteistyössä