<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Käytiin aamulla ultrassa, eipä löytyny sikiötä. Tuulimuna siis. Että sellasta tänne. Laittoi lähetteen sairaalaan ens viikoks, jos ei ala sitä ennen vuotaa nii varmaan sieltä sit tyhjennykseen?! Sanoi että onhan sekin mahdollista että raskaus olis vasta niin alussa ettei vielä näy kunnolla, mut tiedän millon ovulaatio oli, että ei sekään oo mahdollista... Se siitä sit.

Mutta onnellisempaa odotusta teille muille! :)

Bianca

Pahoittelut taas kaikille surun kohdanneille ja voimia epätietoisuudessa oleville!

Omaa napaa: neuvolassa käyty ja np-ultra varattu 3.1.2011. Aijemminkin olisin päässyt, mutta silloin mies ei olisi päässyt mukaan.
Hb oli vain 118, alhainen jo alussa kuten ekassakin raskaudessa.
Mikähän se raja-arvo on, että pitää ehdottomasti aloittaa raudan popsinta??
Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että odotetaan vielä seuraavaan neuvolaan ja katsotaan se uudelleen. Mulla kun on niiiiin pahaolo ja noi rautatabletit yleensä aiheuttaa vielä lisää pahoinvointia... Olisin niitä kuitenkin valmis syömään vaikka heti, jos tilanne vaatii.

Tänään teki kamalasti mieli lihapullia, vaikka olen pääsääntöisesti kasvissyöjä. Tein niitä ja ne olivat kamalia! Joten se siitä. Ajattelin, että lihalla saisin nostettua rauta-arvoani.
Ja nyt on sitten nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä. Hapankorppuja voisin ostaa illaksi..

Miehestä sen verran, että hän on iloinen odotuksesta, muttei puhu siitä juuri mitään.
Kaikki on niin alussa ja mies varmaan tuntee itsensä melko ulkopuoliseksi mun pahoinvoinneista ja muista tuntemuksista. Tulee kyllä seuraaviin ultriin mukaan. Ekassa raskaudessa isän rooli meidän perheessä puhkesi kukkaan vasta syntymän jälkeen ja tyttö 2v 10kk on kyllä ihan isän tyttö.

Tietokoneella istuminen ei ole ollenkaan hyväksi mulle nyt; pahoinvointi pahenee heti kun avaan koneen.

Päiviä.

En ehtinytkään eilen sitten jatkamaan tänne, iski niin kaamea vilu-väsy kohtaus et meinas hermot mennä! Sisällä kuitenkin +23 eikä riittänyt mihinkään.:ashamed:

Paljon voimia pikkuisen menetyksestä ja tarrasukkia kaikille epätietoisille :hug:

Tervetuloa kaikki uudet :)

Ja sitten omaan napaan..

Työstä Oliko täällä kukaan hoitoalalla jossa joutuu yksin nostamaan ihmisiä? Olen itse iso kokoinen ja voimaa ja tekniikkaa löytyy, kiitos nostokoulutuksien :) Mutta silti hirvittää ajatus että vauvalle voisi käydä jotain.. sitten luen kun muut käyvät lenkeillä ja jumpissa ja kaikkea ni eikö se ole yhtä raskasta kuin 10s nosto? esim tuolista-sänkyyn....:confused: mietityttää niin paljon kaikki tälläiset. Toki myöhemmässä vaiheessa on jo sitten vatsa tiellä ja supistuksia voi jo tulla liiasta rehkimisestä. on taas niin vaikiaa...

Miehestä hän on huolissaan mun jaksamisesta joka on ihan raskaudesta riippumatonta, hän miettii aina jaksanko sitä taikka tätä?!?!??! Takaisin on kyllä tullut tuo jalkojen hieronta, ekasta raskaudesta lähtien on hieronut jalkojani kun neuvolantäti käski :)

Syömisestä Himoja on tullut ihan liikaakin. Sprite jota en mielelläni juo, jos muuta tarjolla niin eilen vedin 1,5L :O sipsit on hyviä ja pähkinät!

Masusta mulla on iltaisin sillanen 2kg turvotus joka poistuu aina yöllä, käyn tästälähin vain aamusin vaa´alla:LOL: Ahdistaa kaikki kireät farkut ja alushousut joissa saumat... arg!!!:kieh:

Peloista Mulla on outoja tuntemuksia päivisin ja iltaisin kun menen nukkumaan, olo tuntuu raskaalta, itkuiselta ja pelokkaalta. Masu kipristelee välillä ja välillä tuntuu siltä kuin menkat alkais kamala tunne!

Valkovuoto onko muilla lisääntynyt? mulla välillä lorahtaa housuihin ja kyllä säikähdän et nytkö se vuoto alko :confused:

Päivä kerrallaan, ei voi muuutakuin katsoa mitä tulevan pitää :)

Heissan.

Biancalle jaksamista!

Mulla on kanssa maalausurakka kohta alkamassa, ihan vuokraluukussa asutaan mut kuka siitä välittää jos nyt maalaan seinät kunhan maalaan takas valkosiks ku muutetaan pois..

Joulua oon laittanu ku viimestä päivää, ihanaa kun saa höösätä ja suunnitella, eilen porailin rullaverhoa lastenhuoneeseen ja verhoja oon laittanu vähän joka paikkaan..

Närästys tekee mut hulluks, ihan alusta asti närästäny ja jatkuu vaan..pitäs varmaan juoda jotain piimää, just litran sitäki ostin..

Mies on innoissaan mukana tässä, silittelee masua ja naureskelee kun toi meijän poika on niin mahoton touhottaja et mitä ollaan menty tekee ja vielä lisää tulossa..harmi vaan ku ei nyt tällä kertaa pääse ultraan mukaan ku on töissä. Pitää pyytää vinopino kuvia.

Raskauspelot ja ahdistus on kyllä hävinneet jo onneks, alussa pelotti ja jännitti niin hirveesti.

Tänään kattomaan neljäsluokkalaisen pikkusiskon tanssiesitystä, vähän kivaa!

Koittaakaahan mammat jaksaa Joulun pyörteissä.

Possu ja pikkusaukko 9+5

Heippahei!

Ultrakuulumisia: olin aamun jännityksestä kipeenä ja ennen ultraa oli tosi kärsimätön fiilis. Oli niin kamala pelko, et taas tulis huonoja uutisia mutta... Ultrassa näkyi päivälleen oikean kokoinen katkarapu ja hieno sydämen syke! Saatiin neljä kuvaakin mukaan, pieni suttuinen pallerohan siinä on :heart: Nyt on kivi vierähtänyt sydämeltä, eikä mulla pitäis olla sen suurempi riskin km:n kuin muillakaan, koska muut on tapahtuneet niin alussa. Kerrassaan ihana fiilis, oon onnesta sekaisin :heart: Eli vaaveli oli 10.2mm ja vastasi viikkoja 7+1 joka mulla onkin 26:n päivän kierron mukaan, mut voi olla et neuvola sit laskee sen et 6+6 tuon normaalin 28:n päivän kierron mukaan. Mut mennään nyt tällä =)
Oksennus on lentänyt päivittäin, että sitä on täälläkin. Ja apteekin pahoinvointirannekkeet käsissä oksennan, et eipä taida meikäläisellä nää toimia...

Hjannah ja merimaaria Onnittelut kans teille hyvistä ultrakuulumisista! Jee!

Biancalle suuret pahoittelut :hug: Nää uutiset on ihan kamalia, kuin kaikkien viestien takana on kuitenkin ihminen joka toivoo kamalasti vauvaa.

Cappuccino ja papunen 7+1

Voi ei, taas huonoja kuulumisia, Bianca Paljon voimia surun keskellä :hug:

Niisku-Rouva kyseli hoitoalan hommista. Minä teen sijaisuuksia (joita on nyt ihan älyttömästi) henkilökohtaisena avustajana neliraajahalvaantuneelle henkilölle, eli yksin nostoja on ja paljon. Olen kuitenkin ajatellut, että se on työtä siinä missä muukin, että niin kauan kun itsestä tuntuu hyvälle, ei tule suurempia kipuja (mitä nyt kiinnityskivut on alkaneet vaivaamaan) ja supistukset ei lisäänny suuressa määrin (sitten vähän pidemmällä ) voin jatkaa työtä. Sitten jos jotakin ilmenee tai työ ei muuten vain enää ole ololle tai mahalle hyväksi (ja tietysti ison mahan kanssa se nostaminen voi olla jo aika haastavaa) jään pois, ja sun tapauksessa hakisin sairaslomaa. Tässä työssä sitä saa raskauden perusteella aika helposti :)

Miehestä On mukana odotuksessa, kuten esikoisestakin. Tosin tuskin pystyy käymään ultrassa ja neuvolassa yhtä ahkerasti mukana, sillä jonkun on ultran ajan vahdittava tuota jo syntynyttä yksilöä :) Jalkoja kyllä hieroo ahkerasti kun vaan pyytää :D

himot Mulla ei varsinaisia himoja ole vielä ilmaantunut, mutta mitä makeampi sen maistuvampi :D Syödä saa kuitenkin koko ajan, ettei tule kamalan huono olo...

Valkovuoto on ollut tosi vetistä ja runsasta viikko oviksen jälkeen ja siitä eteenpäin. JAtkuvasti käyn vessassa tarkastamassa, että onko se verta jota sieltä vuotaa, kun tuntuu niin märältä :ashamed:

Vätystää ja aika matelee hitaasti! 13.pv on vielä ihan liian pitkä aika :D

Kristen + Tirpana 6+0 POKS

Voi Bianca, olen niin pahoillani! :hug:

Onnittelut kuitenkin Cappuccino ja merimaaria
Taidettiin Cappuccino tulla tuolta keskenmenopuolelta samoihin aikoihin,
ihanaa, että molemmilla hyviä kuulumisia! :)

Lähden nyt tästä syömään ystävän kanssa, nykyään on kyllä tosi hankala löytää mieleistä
syömistä. Mutta eiköhän sitä jotain :p

Bianca olen todella pahoillani :hug: Harmittavan paljon tulllut näitä suru-uutisia.

Itse kävin tänään neuvolassa verikokeissa ja samalla ottivat hb:n joka oli 141, eli hyvä!!! Seuraava neuvola-aika 7.1.11, mutta aika täytyy vaihtaa iltapäivään kun oon silloin töissä. Posti oli tuonut ajan np-ultraan ja se on 21.12. Aika myöhäsessä vaiheessa, kun vertaa muihin. Monilla joilla laskettuaika myöhemmin aika jo aiemmin. Minulla on silloin kun sinne menen niin viikkoja jo 12+6!!! Tämänkin aikaa jouduin muuttamaan, kun aika oli laitettu aamuksi mutta kun olen töissä niin sopi todella huonosti. Sain sitten siirrettyä saman päivän iltapäivään ajan :)

Ruoka himoista: Vaihtelee valtavasti, välillä tekee mieli rasvaista grilliruokaa ja välillä taas ei mee kun hedelmät ja tuoremehu.

Mies ei kauheesti enää jaksa raskaudesta hötkytä. On kyllä onnellinen ja vauva toivottu, mutta kun kolmas kyseessä niin raskausaika taitaa mennä sillä siinä sivussa. Innostuu sitten kun vauva on maailmassa :)

Muumi ja pikkuinen 10+1

Tämä on kyllä niin tunteiden vuoristorataa tämä pino! Onnea hyvistä kuulumisista useammalle ultrassa käyneelle, ja sanaton halaus Biancalle :hug:

Kaikki viestit käyn lukemassa, mutta tuntuu, ettei ole itsellä oikein mitään järkevää sanottavaa, eikä varmaan olekaan pariin viikkoon ennen kuin pääsee siihen ekaan neuvolaan lopultakin. Sitä ennen vain toivoo, että Myyrä on jatkanut kasvuaan... Mitään uusia oireita tai tuntemuksia ei ole, ihan samat ruoat maistuu kuin ennen raskauttakin, pienempinä annoksina vain.

Pömppömaha on kyllä hillitön varsinkin iltaisin. Mulla on aina ollut sellainen, vaikka olisin ollut aika hoikkakin. Nyt se on aivan hirveä. Yhdet farkut menevät vielä jalkaan, mutta harkitsen sitä belly beltiä vai mikä se oli... Tosin pitäis ostaa muutamia pitkiä paitoja myös, että se vyö peittyy.

Mies on aika vaisu, mutta kai se ihan onnellinen on :) Hankalahan sen on tietenkään vielä mitään paljon sanoa tai mitenkään osallistua... Jospa sitten np-ultran jälkeen vähän jo uskallettaisiin miettiä, mitä isompia hankintoja on edessä yms. Mieskin pääsee sinne, kun se on joulun välipäivinä. Ja oli siis mukana varhaisultrassakin toki.

- Liisakaisa ja Myyrä 7+4

Iltaa...
Bianca: Todella kurja juttu! Jos kuitenkin olisi saanut alkunsa myöhemmin ja syke vielä löytyisi... Toivotaan parasta. :hug:
Täällä ei ole vuoto uudelleen alkanut, koko ajan pelkään että alkaa. Kipuja ei myöskään ole. Tein tänään r-testin, ja siihen tuli se raskausviiva paljon ennen kuin se kontrolliviiva. Eli hormoneja on vielä virtsassa. Soitin tänään neuvolaan ja juteltiin asiasta terkan kanssa. Sanoi että pääsen kunnan puolesta ultraan ensi viikolla, ei tarvitse mennä yksityiselle. Ihan kiva juttu. Se yksityinen maksoi kuitenkin 89e... Ihan hirveästi sitä ultraa odotan ja pelkään... Eli taustalla edelleen olen kun ei muutoksia olossa ja epävarmuus jatkuu...
Neamma (ja masukki 6vk, jos on hengissä)

Iltaa uuteen pinoon :wave:

On hujahtanut pari päivää, etten ole ehtinyt edes käydä täällä. Iltaisin tekee vaan mieli olla ja löhötä. On sellainen vetämätön olo, mikä voi tietysti johtua siitäkin, etten ole tän alkuraskauden aikana paljonkaan kuntoillut :ashamed: Ehkä keskiraskaudessa jaksaa taas innostua esim. ulkoilusta. Muuten olen ollut yllättävänkin ahkera. Tänään paketoin jo muutaman joululahjan ja leivoin pojan kanssa pipareita.

Turvotusta on mullakin, iltasellaista. Riittää, että syön illallisen ja voila, pötsi pullahtaa eteen ja näyttää jo ihan vauvamasulta. Aamuisin oon kyl palannut takaisin hoikkeliiniksi - mitä nyt vähän häpykumpu näyttää "nousseen". Kuljen töissä väljissä tunikoissa. Jos laittaisin jotain ihonmyötäistä, näyttäisin aika epäilyttävältä. Yksi työkaveri on jo vihjaillut rivien välistä. Onko teille muillekin tultu jo vihjailemaan/utelemaan/kysymään suoraan?

Kohdun kasvukipuja on ollut tällä viikolla, selvästi jotain tapahtuu tuolla alhaalla.
Liitoskipujakin on ollut, näin aikaisin, outoa!

Sisarusten ikäerosta on ollut juttua. Meille ikäeroa olisi tulossa 4 vuotta. Uskon, että ihan hyvä tilanne meille =) Tiedän, että mies on mukana tässä odotuksessa, vaikka ei olekaan juuri silitellyt masua tms. On kyllä antanut mun levätä ja kysyy säännöllisesti, milloin eka neuvola olikaan tai millä viikolla oon menossa. Kyllä se välittää, vaikka onkin normi jäyhä suomalainen mies :heart:

Ostin netistä Belly Beltin, joku siitä kirjoitti edellisessä ketjussa. Kiitos vinkistä! :flower:

Jälleen suuret pahoitteluni menetyksen kohdanneille :(

Sukkasillaan ja pikku sukka jo huikeat 8+1

Bianca Voimia sinulle :hug: Surullinen tilanne :( mutta jos toivonhippunen ja pieni mahdollisuus on niin parasta toivoen kuitenkin.

Itse vähin äänin eteenpäin viikkoja kasvatellen ja np-ultraa odotellen (jos sinne asti pääsisi) joskus ensi vuonna!

Jasmin & rv 5+6

NiQ
Hei arvon naiset!

Jokohan sitä uskaltaisi ilmoittautua tänne teidän seuraanne, alusta saakka olen kyllä heinäkuisia lueskellut :) eli LA olisi 19.7 synnytyssairaala SeKS ja ensimmäinen lapsonen tulossa. ikää meikäläisellä 25v ja miehellä 29v. Ensimmäinen neuvola olis ensi viikolla, jännittää jo hirmuisesti. ja tietenkin on pitänyt kaikki tm ja km-jutut lukea ja etsimällä etsiä... hölmöä ehkä hiukan lisästressata itseään moiselle huolella...

NiQ & Pena 7+2

Siis nyt heti pois tästä listasta ikävät uutiset! niitä on nyt kyllä ihan tarpeeksi tänne sadellut!Kaikille,joilla on edes pieni toivonkipinä vielä tallella,pidetään siitä kiinni! pitää saada loppumaan nuo ikävät uutiset :'(

Olipas aloitus :D
Mutta totta.....

Hei täällä on valkkari iha villiintynyt! saa todella juosta ajoittain vessassa tarkistamassa että mitä sieltä tulikaan!
Mutta toistaseksi on tullut vain sitä itseensä :)

Kärsiikö kukaan muu muistihäiriöstä?
Musta on alkanut tuntuu että mulla on iha kana aivot :whistle:
Muisti on siis hyvä mutta hemmetin lyhyt :D

josko menis mässypussin :ashamed: kans sohvalle retkottaan! :)

Heippa taas :)

Täällä on taas ihan hirvesti huonoja uutisia :( tsemppiä ja jaksuja kaikille teille! :hug:

Oijoi! Tänään on tullut herkuteltua ihan kamalasti :D ..mutta terveellisesti ;)
Hernesoppaa oon syönyt kolmeen otteseen :D (tuli niin hyvää!) Päärynää, paljon mustikoita, mysliä ja itse leivottuja sämpylöitä :heart: Koko ajan sais jotain änkee suuhunsa :D
Tuoresalaattia (vaikkapa kreikkalaista. Jäävuorisalaattia, tuoretta sipulia, fetaa, mustia oliiveja, ja tomaattia) vielä kun iltapalaksi saisi, niin olisi niin täydellinen päivä! :D (mieli pyörii ruuassa koko ajan)
Tänään ei kyllä huono olokaan ole ollut kun ihan aamulla! Kiitos kasvaneen ruokahalun.. :saint:

Voih! Kaksi viikkoa kun jaksaisi, niin olis ne kriisiviikot ohi! :) Jos sitten osaisi rentoutua.. Se tilaamani koti doppleri on kyllä auttanut huimasti asiaa, kun saa itse kotona kuunnella, että pikkuisen sydän jyskyttää tuhatta ja sataa.. :heart: Iltaisin varsinkin niitä on ihana kuunnella, juuri ennen kun menee nukkumaan. Saa sitten aina mielenrauhan, ja uni tulee helposti! :) (Kunhan ensin saa kuumavesipullojen kanssa hyvän asennon sänkyyn ;) )

Mä en millään jaksaisi odottaa, että vaavimasu alkaisi kasvaa! Mutta mä nyt muutenkin olen aina kamalan hätäinen.. :D

Mä oon nähny ihan kamalasti vauva unia nyt tässä lähiaikoina.. Lähes joka yö itseasiassa. :O Viime yönäkin meille syntyi kaunis tumma tukkainen ja tumma silmäinen tyttö vauva :D Mieskin kertoi nähneensä unta tuossa joku yö, jossa meillä oli tyttö :D Saas nähdä sitten kumpi sielä tulee ;) Poikaa me kumpikin kyllä silti veikkaillaan, mut saapi nähdä.

Iloista odotusta kaikille! Voikaamme hyvin ja paksusti! :D :hug:

Hienoa cappuccino että sait hyviä uutisia ultrasta!.Ihan kaikille niitä tottakai toivoo mutta vielä enemmän niille joilla on ollut paljon menetyksiä.

Jee!.Eilen tuli ultra aika!.Pääsen 23.12 näkemään pienen:heart:.mun tarvii varmaan ostaa itellenikin se joulukalenteri ja käyttää sitä ultra kalenterina:D.En malttais oottaa:)

Ihan äkkiä vaan tuli lukemaan kuulumiset:).lähdettävä lääkäriin ja kauppaan.

Oloista sen verran että iltaa kohden olo on ihan järkky!Vois vaan itkeä ja maata.ihan on erilaiset oireet kun tytöistä on ollut:).

Mm itu 8+0 (8+4)

Neamma, hyvä että pääset ultraan jo ens viikolla. Kipin kapin kertomaan sitte, miltä näytti. Toivotaan kovasti, että saadaan iloisia uutisia!

Biancalle edelleen peukkuja, että ei oiskaan tm.

NiQ lisätty listaan.

Nytpäs ei muuta kerkiä...

Sinderella ja Murunen 6+5

jadal
jaksuja kaikille, kenellä ollut vähemmän onnellinen odotus :hug:

Täällä väsymys vaivaa edelleen, mutta pahin on onneksi takana *koputtaa puuta*. Pahoinvointi on sellaista pientä kuvotusta, joka iskee aika-ajoin.
Mitän erityisiä mielitekoja ei ole, enemmänkin on sitä, ettei tee oikein mitään mieli. Leipää tulee syötyä, kun nälkää iskee vähän väliä, ja leivän syönti aiheuttaa sitten närästystä :|

Varasin ens viikolla ajan salille treeniohjelman tekoon, ei malttaisi odottaa, että pääsee pois kotoa treenaamaan. Jotenkin se on muka tehokkaampaa, kuin kotona treenaus :D Tuntuu, että paikat on löystynyt ja kiloja tullut ainakin sata, kun on parin viikon treenitauon joutunut pitämään. Iltaisin ei vaan ole enää jaksanut alkaa vetämään hikeä pintaan, ja päiväsaikaan on hankalaa heilua painojen kanssa kun muksut pyörii jaloissa.

Mammafarkut tuli jo ostettua kun kävin kirpparilla, sattui edulliset löytymään niin pakkohan ne oli napata mukaan. Vielä ne olivat jokapuolelta isot, mutta tuskin menee kauaa, kun nekin jo puristaa :D
Turvotusta kyllä on jo aika lailla täälläkin, mutta osaltaan se johtuu ummetuksesta, joka näyttää vaivaavan joka raskaudessa :| näköjään menee mulal tuo vatsan toiminta aina ääripäästä ääripäähän...

jadal rv6tasan :)

MommysMonsters Kyllä sait mukavaan ajankohtaan np-ultran! :heart:

Sairastaminen sen kun vaan jatkuu, poika nukahti onneksi jo päikyille, nyt itsekkin lepäämään tätä kurjaa oloa pois :(
Varasin äsken sitten ekan neuvolan, 15.12 oisi tuo "tyhjäkäynti" jossa ei tod näk. hullua hurskaammaksi tule :) Vaan sekin on jo virstanpylväs jos sinne asti pääsee..

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Jasmin & rv 6, poks =)

Mainin:Ihania uutisia! Olen onnellinen sun puolesta! :hug: Voi kumpa munkin vaavi olisi vielä kyydissä vuodosta huolimatta! Ensi viikolla selviää.... Kuinka paljon sulta tuli vuotoa?
Ai että olin onnellinen aamulla, kun leipä sai aikaan oksuolon, joka kestää vieläkin! Sehän on hyvä merkki vai mitä? Tai voihan se kuollutkin sikiö kai aiheuttaa oireita?
Neamma (masukki 6+1, jos kulta vielä on matkassa)

Yhteistyössä