<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Carriina voimia sinulle paljon!

Neamma toivon sinulle parasta.

Jännittää, kun ei tiedä, onko pieni vielä mukana. Vielä kaksi yötä, ja pääsen ultraan. Tuosta pienestä vuodosta lähti pelot päälle ja mieleen on noussut kaksosten keskenmeno alkukesästä. Kamalaa oli, että vuoto alkoi samana rv-päivänä kuin ensimmäisessä kaksosessakin. Energiaa on palanut, samoin tämä turvonnut olo.

Töissä oleminen on entistä vaikeampaa, ehkä pelkotilanteenkin vuoksi. Mulla on hyvin vaikea työpaikka ilmapiiriltään. Olin jo irtisanoutumassa ja etsimässä uutta työpaikkaa alkusyksystä, mutta nyt on pasmat sekaisin, kun raskaustesti näytti plussaa. Nyt ei vaan ole voimia hakea uutta, mutta nykyisessä paikassa meinaan tulla hulluksi. Huh. Jos pieni on vielä paikallaan ja jos hän vielä tulisi ulos vauvana, niin jos jostain saisi voimia olla vielä kevään töissä.

Onko kellään kokemusta sairauslomasta raskauden aikana? Olen vaan miettinyt, kun voimat alkaa olla pois ja stressitaso ihan järjettömän korkealla. Pelottaa pienen puolesta.

Sori, tämä vuodatus. On ollut vaikea ja itkuinen päivä.
 
Mainin kyllä varmasti kaikki on hyvin!!!!

Mulla on hiukan tässä parin päivän aikana ruokajutut muuttuneet, ähky tulee melkein samatien kun keksii vaan mitä saattaa suuhun laittaa, mitään lihaa, kalaa, kanaa en saata ajatellakkaa, mitään rasvasta yökk!!! Hedelmiä saan syötyä, sekä MAITOPERUNOITA :D:D Oon joskus pienenä syöny mummolas maitoperunoita, niin niihin hirveä hinku!!! Kahvia ei pysty edelleenkään ajattelemaan!! Jano on kokoajan!! Ja piimää menee litra tolkulla!! :)
 
Hehh, mulla vaan pisti naurattaan anun himot :D Pysyt ainakin hyvässä kalsiumissa :D

Neammalle vielä koooovin paljon tarrasukkia ja liimoja matkaan, jospa siellä olisi kyytiläinen hyvässä kunnossa köllimässä, ja äiskäänsä säikäyttelee turhaan? :)

Carriina :hug: Hienoa, jos saatte uuteen yritykseen lähteä samantien. Vaihtuu ajatukset pois ikävästä jos uutta plussaa jo testailisit muutaman kk sisällä :)

Mainin sinullako on ollut kaksosraskaus? Miten sinulla keskenmeno alkoi? :ashamed: anteeksi, ymmärrän jos et halua vastata. Kun mulla niin isoa tyhjää kuplaa koko homma : / Pieniä veriviiruja tulee edelleen pyyhittäessä. Mutta ei ihan valumalla tule. Paljon voimia, uskon että pienetkin vuodot saa nousemaan varpailleen :hug:
 
Voi miten kurjia uutisia monella :( Toivon kovasti voimia teille menetyksen kokeneille ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Mulla on ultra huomenna ja jännittää, vaikka olen koittanut olla miettimättä asiaa. Ei olla kerrottu meidän vanhemmille vielä niin on ollut vähän säätämistä miten saadaan poitsu hoitoon ultran ajaksi ettei paljastuta. Halutaan kertoa siis vasta ultran jälkeen. Tuo gyne mille menen onkin tuttu tapaus. Teki edellisessäkin raskaudessa varhaisultran, oli päivystävänä lääkärinä kun synnytin ja lopulta teki sektion kun sydänäänet tipahti. Ihan kiva nähdä näin reilun vuoden tauon jälkeen ja toivottavasti on yhtä iloinen tapahtuma kuin aikaisemminkin.

Vatsa on tosi turvonnut ja farkkujen pitäminen alkaa olla kyllä niin epämukavaa, että pakko kai se on ottaa äitiysfarkut käyttöön. Vatsallaan nukkuminen on myös ikävää. Jännä kun nämä jutut tuli edellisessä raskaudessa vasta joskus rv15 tienoilla...

merimaaria + muru 7+3
 
Kiitos anu84 ja meme.

Joo meme, odotin kaksosia. Ensimmäinen tuli oikeasti kunnolla ulos, eli vuotoa oli paljon, ei pieniä viiruja, vaan side meni samantien kunnolla märäksi. Ultrassa näki, että se meni kesken, mutta toisen sydän vielä pamppaili silloin paljon. Todennäköistähän se oli, että toinenkin menee, koska ensimmäinen keskenmeno oli raju. Kahden viikon päästä ultrassa nähtiin, että toisen sydän oli pysähtänyt. Eli ei ollut pientä se vuoto. Siinä mielessä sinulla ei ole meme hätää. Toivon, että sulla ja pienillä on kaikki hyvin. Niin, ja että tällä, joka on nyt mun masussa.
 
Kiitos uudesta pinosta =)

Jälleen tullut tänne surullisia uutisia, suuret pahoittelut ja voimahaleja :hug:

Onneksi oli kuitenkin iloisiakin uutisia, onnea kaikille ultrassa mukavia kuulumisia saaneille! Ja tsemppiä hirmuisesti, jotka olette huolissanne pikkuisten voinnista, minä olen elävä esimerkki siitä, että suurin osa alkuraskauden vuodoista on vaarattomia. Kummassakin raskaudessa olen vuotanut ja toinen nukkuu tuolla sängyssä ja toinen on elävänä masussa :heart:

Eilen oli eka neuvola. Yritin hiipiä sinne ettei työkaverit huomaisi kun meidän toimisto ja kahvihuone on aivan neuvolan vieressä :D Mitään ihmeitä ei tapahtunut, hb oli jo nyt aika alhaalla 123, joten raskausvitamiineja popsin ahkeraan kun ennen vko 12 ei lisärautaa suositella. Mulla on normaalisti korkea hb, mutta nyt syksyn aikana otetuissa verikokeissa on raudanpuutetta näkynyt. Virkistää sekin tätä muutenkin nuutunutta olemusta kummasti :LOL: Kahden viikon sisällä pitäisi tulla kutsua ultraan, eli ennen joulua ehditään sinne. Me ei haluta seulontaan tässä ultrassa, joten ihan perus alkuraskauden ultra on tiedossa.

Influenssa piikeistä oli puhetta. Minä otan piikin samalla kun tytölle laitetaan tehosterokote 13.päivä =) Eipähän tarvitse sitten kummankaan meistä sairastaa.

Masua turvottaa täälläkin kovasti, eikä tavalliset farkut tunnu hyvälle. Kävinkin viime lauantaina ostamassa muutamat lököhousut ja legginssit, mammahousutkin on jo käytössä. Pahaa oloa on edelleen, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ei ehkä niin rajua kuin esikoisesta, mutta tämä onkin enemmän 24/7 mallia kun esikosta oli aamuisin ja iltaisin paha olo. Ihme kyllä kahvikin maistuu vielä, koko ajan odotan milloin alkaisi se kuvottaa.

Haleja kaikille mammoille ja masuille
:heart:

Heinäkuu ja Pikkuinen 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Suuri lohtuhalaus kaikille huonoja uutisia kohdanneille!! :hug:

Täällä elo sujuu samaan malliin kuin näemmä muillakin. Pahaa oloa, kaameeta väsymystä. Omat farkut menee tosin vielä jalkaan, jes. :) Ihan kuin ehkä alkais jo paha olo vähän väistymään... tai tänään on ollut vähän parempi olo. Ollaan kerrottu jo muutamalle kaverille ja tutulle, ei vielä kovin julkisesti kuitenkaan. SAmaa kaavaa menee kyllä kuin esikoisenkin raskaus.

Huomenna eka neuvola sitten, eipä siellä varmaan mitään ihmeitä. Hirveesti en jaksa stressata tätä raskautta, tulee mitä tulee. En nyt suoraan multaa ja homejuustoa syö mut en muuten hirveesti tarkkaile mitä suuhuni pistän. :D Huomaa että ei ota ihan niin kirjaimellisesti kaikkia ohjeita tällä toisella kertaa. :)

Tytölle laitettiin tänään ifluenssapiikki ja MPR -rokote, minä en ota mitään rokotteita. :)

vuodoista kärsiville: minäkin vuodin esikoista odottaessa rv 8+ jotakin, ja mitään ei ollut vialla. Et ei heti kannata menettää toivoaan!!

Mainin, kyllä varmasti saat saikkua jos olo on noin kamala! :hug:

Eipä täällä sen kummempaa.

EM ja hiutale 9+6 tjsp.
 
Täällä tuli eilen kuvioihin mukaan oksentaminen...Tähän asti on vaan etonnu, mutta nyt sai ennen töihin lähtöö käydä, yök... Minkähänlaiseksi tämä vielä kehkeytyy, kun ottaa huomioon, että aikasemmissa raskauksissa on pahoinvointi alkanut vasta pari viikkoa myöhemmin...Mun tekee koko ajan mieli jotain kylmää, appelsiineja, luumuja, pakastemansikoita ym...Kaikki liha ja lämmin ruoka etoo rajusti. Mutta silti pitää syödä parin tunnin välein, jos haluaa selvitä oksentamatta...

Sitten mahan turvotuksesta...Tää on ihan mahtotonta, mun maha on ku pallo!!! Ei uskois että viikkoja on 5+5... Toivon, että saan pidettyä tän töissä salassa joulun yli. Olin aatellut, että kerrotaan lähimmille jouluaattona, mutta sain neuvolan vasta 27.12, joten kauhistuttaa sitten kertoa, kun ei ees tiedä onko sielä mitään... Neuvolasta tuli postissa kotia kauhia kasa papereita, joita pitää täytellä ekaan neuvolaan. Tuli jotenkin epätodellinen olo, kun kirje alkoi: "Tervetuloa äitiysneuvolaan"...:heart:

minttu-82 5+5:heart:
 
Mainin näin jälkikäteen suuret pahoittelut keskenmenostasi :flower: Kyllä nyt sulla asukki matkassa pysyy, uskotaan niin :)

influenssarokotetta en aio ottaa.

Mahanturvotusta on kovasti, varsinkin nyt iltaisin pitää vaihtaa verkkarit jalkaan. Mulla jopa pelottaa että onko paino alkanu nousemaan nyt jo kun ei mene normaaleista farkuista iltaisin vetoketju kiinni alkuunkaan.. Mutta jospa se ois turvotusta :D

Miten teillä miehet olleet mukana odotuksessa, nyt ja aiemmissa? Onko ollut hössötystä vai hillitympää? Musta ois kiva jos mies jossain vaiheessa hössöttäs, ees vähäsen :kieh:
 
Kiitos kaikille tuesta ja tsempeistä. Kyllä mäkin kovasti toivon että olisi ollut vaaratonta vuotoa, mutta kun edellisissä raskauksissa ei ole mitään vuotoa ollut, joten vaikea uskoa. Ja kun ei sitä sykettä selvästi näkynyt ultrassa, niin eiköhän sekin kerro aika paljon. Lopullista vuotoa odottelen todella surullisena ja itkuisena. Ja jos ei vuoda, niin varmaan viikon päästä todetaan kuollut sikiö kohdussa... :'( Ei paljon ole itsellä toivoa jäljellä... Tulen kyllä kertomaan kun asiat selkiintyy suuntaan tai toiseen... Muuten, nyt on vähän lämpöäkin, 37.5. Onkos se joku keskenmenon alkuoire? Kellään tietoa?
Neamma (masukki 5+6, jos vielä on matkassa)
 
Oon elelly vähän hiljaiseloa, mutta elämässä on nyt meneillään niin paljon:) Sain äitiyslomansijaisuuden ja tänään ennen papereiden allekirjoitusta kerroin pomolle vaikeena, että oon itsekin raskaana. Eihän se tietenkään ole syy olla palkkaamatta, mutta halusin olla rehellinen ihan omien töiden jatkon kannalta. Pomo oli ihanan ymmärtäväinen ja sanoi, että oon silti paras ehdokas hommaan. Jee! Nyt on keväälle työasiat kunnossa, eikä tarvi stressata niistä.

Mahastressikin on vähentynyt kun viime viikon varhaisultrassa näkyi pieni tyyppi!:heart: Oli ihan uskomattoman koskettava hetki. Koko oli vähän pienempi kuin luultiin, eli nyt ois menossa 9+0 ja laskettu aika 6.7. (voi korjata listaan, jos jaksaa). Sit 13.12. nt-ultraan... Oon nyt vaan päättänyt uskoa että kaikki menee hyvin.

Olo on jatkuvasti väsynyt, nälättää, janottaa, vessassa saa juosta... Mutta kuvotusta suurempaa pahoinvointia ei ole, joten jos tää menis tällä.

Paljon voimia kaikille ja parempaa joulukuuta!

Sinadrius ja tyyppi 9+0
 
Kiitos sinderella uudesta pinosta!

Neamma Toivotaan ja uskotaan nyt kuitenkin vielä vähän :hug: Paljon voimia sulle!

Mainin Kyllä varmasti saat saikkua, kyllä omaa vointia kannattaa kuunnella ja levätä kun se on tarpeen! Tsemppiä ultraan jotta voit rauhallisimmin mielin jatkaa odotusta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!:flower:

Me ollaan pojan kans molemmat sairaina, kurja hoitaa poikaa kun itelläkin niin puolikuollut olo :|
Nyt nukkumaan, ei jaksa muuten. Joku muukin oli sairastellut, paranemisia!

Jasmin & rv 5+5
 
Sinadrius, onnea ultrakuulumisista ja työpaikasta :heart:

Ruuasta
, mulla on ihan oudot himot. Koko ajan on jano, limpparia pitäis saada ja Juissin seka- tai päärynämehua. Pitsa, hampurilaiset, ranskalaiset, lämpimät voileivät jne, eli kaikki ällöttävän rasvainen on herkkuja. Samoin kaikki kirpeä, appelsiinit, omenat, salmiakki. Mut yleensä käy niin, että alan suuressa hurmiossa syödä jotain ja sit tökkää :LOL:

Mukavaa päivää kaikille!

Heinäkuu ja Pikkuinen 8+3
 
Täällä on työt aloitettu. Nyt sitten pitäis jaksaa vappuun asti. :p

Pahoinvointi on ja pysyy.

Neamma minusta tuntuu ettei tuo lämmönousu ole keskenmenonoire. Mulla on lämmöt ollut koholla hedelmöityksestä asti. Pyörii just tuolla 37,3-37,7 välillä ja normi lämpö olis 36,8-37,0. Kipeä en ole ei flunssaa eikä mitään.

Rokotuksista en aio ottaa, pari vuotta sitten työnantaja tarjosi mahdollisuuden ottaa tuo infulenssarokotteen ja minä sen otin, ikinä en ole aikuisiällä sairastanut niin paljon kuin sinä talvena. Oli keuhkoputkentulehdus, korvatulehdus, jne jne. Olin vissiin 5 kk aikana 3 kk kipeänä.

Syömisistä täälä tökkii kaikki rasvainen ja voimakkaasti haiseva. Hapankorput, hedelmät, ja kaikki raikas on nyt himottujen listalla.

Mies on täysillä odotuksessa mukana ja tietää myös että kirjoittelen täällä. Käy välillä lukemassakin, jos mula jää selain auki. =)

Hellunmartta ja Pähkinä 8+4

 
Viimeksi muokattu:
Meillä mies on ihan täysillä mukana :) Alussa sitä pelotti paljon enemmän ku mua, mutta neuvolan ja ultran jälkeen ollu hyvilllä mielin.

Raskaudesta tietää kummankin perhe, paitsi mun pienimmät sisarukset ei vielä tiedä, ja mun mummo, lisäksi tietää meidän läheisimmät ystävät, mun pomo ja ainoa työkaveri :) Pomolle kerroin siinä vaiheessa, kun alettiin puhua töiden jatkumisesta, ja oikein onnellinen oli ja saan jatkaa äitiyslomaan asti :)

Mua on alkanu himottaa nyt riisiä ja sitruunaa, varsinki sitruunaa voisin vaikka syyä pelkästään :p Nam!

Niin ja meidänki piti kertoa jouluna muille sukulaisille, mutta katotaan ku np-ultra on sopivasti 27.12... Neuvola on kyllä 20.pvä ja jos se siellä kuuntelis jo sydänäänet? viikkoja sillon 11+4

Ihanaa kun mulla on tää viikko kokonaan vapaata, saa hengähtää ennen joulukiireitä. Tänään onki tiedossa kunnon siivousurakka kunhan tuo mies lähtee kouluun niin saan sitten rauhassa siivota. Ja illalla onki Suvi Teräsniskan joulukonsertti kirkossa :)

Merlina ja toukka 9+0
 
huhhuh
mulla on nyt vasta kunnolla alkanut pahoinvointi.. siis tää on ihan kamalaa välistä, örgh :D
tosin olin kyl oksennustaudissaki tuossa että voihan tää kamala paha olo olla jälkiseuraamusta siitä. :/

Täällä oli tullut paljon ikäviä uutisia osanotot ja voimahalit :hug: kaikille surun kohdanneille

Neamma: minustakaan ei lämmön nousu ole keskenmeno oire, mulla ainaki esikoisen kohdalla useinki nousi lämpö illalla ja oli ihan raskausoire vaan.

Rokotuksesta: en tiedä otanko sitä, viimeksi neuvolassa olis voinut ottaa mutta enpä uskaltanut. jotenki sitä pelkää nuita piikkejä ihan liikaa.. :D

Syömisistä/himoista: mulla nyt pari päivää ollut sellainen olo että mikään ei maistu. :D mut yleensä kyl tekee hirveästi mieli vaan syödä kaikkea raikasta. ¨:p

Minusta tuntuu että minun mies ei ole kunnolla vielä tajunnut että meille tulee toinen vaavi, jaksaa kyllä hyvin sitä että olen väsynyt ja pahoinvoiva niin auttaa sit kaikessa missä voi, mutta ei hirveästi vielä puhu raskaudesta, eikä käsittääkseni ole kertonut vielä kovin monelle. :D

sispi ja mölliäinen 9+5
 
Nimimerkki.........ikä....synnytyssaira ala...mones lapsi
Vieläkö mahtuu mukaan? Monen mutkan kautta tiedät löysin, ei näkynyt suoraan sivuilla..tai sitten olen niin huolimaton etten nähnyt.
Nimimerkkikin tuli mikä tuli, lähti käsistä tuo rekisteröinti..Tumpelo mikä tumpelo:whistle:

Eli Laapori, 33.v, K-PKS, viides lapsi tulossa (yksi lapsista kuollut vuorokauden ikäisenä) laskettuaika 29.6. 2011

Pikaseen lueskelin teidän ed. ketkuja ja viestejä. Paljon oli keskenmenon kokeneita:hug: Muuta ei näin äkkiä jäänytkään mieleen.. Voimia teille!

Itsellä eka neuvola takana ja ens pe niskapoimukin jo :) Tuntuu, että aika menee niin nopeesti eteenpäin. Eipä tässä tätä raskautta kovin kerkeä miettimään, paitsi kun tulee väli ja pääsee kirjoittelemaan;)
Kovin pahoinvointi alkaa (ehkä) olemaan takana, väsyttää kyllä edelleen. Himona kaikki suolainen, tais olla monella muullakin. Itselläni verenpaineet aina raskausaikana todella matalalla, ehkä osin tuo tuota suolaisenhimoa.
Maha on melkoinen pallo nyt jo.. kaikki läheiset tietää (vanhemmat, sisarukset ja pari läheistä ystäväperhettä. Lapsille kerrotaan niskapoimun jälkeen. Ihmettelen, ettei kukaan lapsista ole kommentoinut äitin pallomahaa. Muut ystävät, kaverit ja ulkopuoliset saavat tietää, kun huomaavat.
Ätiyshousut on kaivettu esille, kovin mielelläni en niitä vielä käytä. Vaan kun ovesta ulos astuu, on ne laitettava jalkaan. Mitkään normihousut kun ei mene enään jalkaan..:LOL:

Nyt pitää lähteä laittamaan ruokaa muksuille.

Laapori rv 10+1
 
Taas ultrakuulumisia. Käytiin maanantaina siis yksityisellä, kun se verenvuoto säikäytti niin pahasti. Tänään siis aiemmin sovittu ultra julkisella ja Nappula oli maanataista kasvanut niin kuin pitääkin ja
syke näkyi edelleen. Kaikki siis yhä hyvin :heart: Vuoto kuulemma tulee kohdunkaulasta. Tiputteli
nytkin sisätutkimuksen yhteydessä hieman, muuten ei ole tullut. Mutta harmitonta kuulemma on :)
Nyt on ihan luottavainen mieli, mutta tiedän että monet pelot ja epävarmuudet ovat vielä edessä. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaisi! Onnellisia olemme kuitenkin nyt :heart:

Hjannah & Nappula rv 7+2
 
influenssarokotteen otin ekassa neuvolassa, KTL suosittaa:
Raskaana olevien kausi-influenssarokotukset

Olo on aikamoisen pahoinvoiva (ja väsynyt), haluaisi vaan maata rauhassa pimeässä huoneessa... Otin suolakeksipaketin töihin, n. 30min välein joudun ottamaan yhden. Kaikki rasvainen ja voimakashajuinen tökkii. Raikas ruoka maistuu, erityisesti mandariinit!. Limpsoja ja muuta kuplaista en voi juoda, enkä myöskään kahvia, maitokin tökkii --> oikeastaan vain vettä, mehua ja kaakaota voin ajatella juovani
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä edelleen ollaan kipeenä:(.Räkää tulee ja joka paikkaan särkee.Ja voitte kuvitella kuinka noi lapset on ihan vireessä kun eivät ole päässeet ulos:headwall:.Sitten kun huomaavat että Äiti ei oikeen jaksa niin keksivät kaikkea:kieh:.

Itsellekkin tulee todella paljon pelkoja kun huomaa kuinka äkkiä odotus vaihtuu suruksi:(
ja ultra vasta joskus joluna.Mun tarvii ostaa oma ultra kalenteri:LOL:

influenssa rokote kyselyyn olen jo monesti vastannut että Ei oteta.Meillä sama kun hellu martalla keskimmäiselle otin sen pari vuotta sitten ja siitä lähti ihan kauhea sairastelu.Olen kuullut että monella on käynyt samoin.

neamma Ei lämmön nousu taida olla Km oire,Ehkä paremmin jos lämmöt romahtaa pidemmäksi aikaan,voisin kuvitella sen sanovan enempi.Voin olla kyllä väärässäkin.Toivotaan että ihan vaaratonta:)
Mä olisin kyllä ihan hermona jos tulisi verta,juoksisin varmaan johonkin päivystykseen enkä suostuisi lähtemään ennenkun on ultrattu.

Mun tädillä oli paljon vatsakipuja,sitten alkoi vuoto.Meni päivystykseen jossa ultrattiin ja siellä oli kaksi vauvaa:heart:.Että toivon nyt kovasti että teidän vuodot on ihan normaaleja!!.Että ei enää ketään jotuisi pettymään!.

ruoka himoista Mulla vaihtelee kokoajan.Tuoretta patonkia,limuja,salaattia.nyt pitäis alkaa tekemään perunamuussia ja lihapullia,Eilen teki mieli niitä,saa nähdä saanko syötyä:)
Oi,olisi ihana saada subi:p Rasvanenkin maistuu jos joku kantaa mun eteen hampparin tai pitsaa,ei varmana jää syömättä:D
Mun tekisi mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva:D.mutta hillitsen itteni vielä,lapsetkaan ei tiedä vielä:).Mun ja miehin vanhemmat,sisarukset ja muutama sukulainen ja muutama ystävä tietää:)
Niin ja mies on töissä kertonut.
mies ei mitenkään intona ole,siis on onnellinen että vauva tulee:D.Mutta ei ole ehkä päällimmäisenä mielessä:).En itekkään niin tuo asiaa esille.Huonoa oloa lukuun ottamatta en itekkään niin ajattele.Sitten ultran jälkeen ehkä enemmän.Ja sittenkun liikkeet tuntuu:heart:

vaatteita tilasin muutamat kun hm:llä on niin hyvät alet:D.

Mulla on tosi kova pesänrakennusvietti:).Ollaan asuttu parin viikon päästä vvolla 3vuotta niin saataisiin maalit:).pitäisi vaan päättää minkä väriseksi haluan maalata:).

mut nyt ruoan laittoon:).ja toivottavasti saan syötyäkin:)

Mietin tässä että mitenköhän mietin noi viikot?.kun itse laskin että olisi nyt 7+6 mutta neuvolan mukaan olisi 8+3
 
:'(
Taas huonoja uutisia

En meinaa uskaltaa enää tulla tänne kun aina joku on tippunut tai tippumaisillaan.. :(
Pahoittelut kaikille jotka ovat sille listalle joutuneet :hug:

Täällä olot kutakuinkin ok.
Järkyttävän kiristävä olo päivittäin alavatsalla o_O

Syön just tasan sitä mitä milloinkin tekee mieli,eilen meni laatikollinen rypäleitä :D

Mies (tai ex tai hengauskumppani mikä lie) eilen vahingossa silitti masua :O mutta korjas erheen heti kun huomas itsekkin niin tehneen :(
Voi kun kaikki voisi olla toisin...

Ja mulla ei edelleenkään ole minkäänlaista joulufiilistä.
Johtunee varmaan silti paljolti tuosta ukon ja mun tilanteesta..
Voimia saa kerätä että saan oikeesti lapsille jotain järkättyy jouluks..
Mä voisin vain nukkua joulun ohi...

Jaksuja Mammat! :heart:

Nenna ja
 
nenna77: tosi kurja tilanne :( Ei ihme ettei ole joulumieltä...

Ruokahimoista: minä karppaan ja viime päiviin asti on sillä ruokavaliolla mennytkin hyvin, mutta...eilen sorruin kauppareissulla Hesen juustohampurilaiseen. Sama himo oli edellisessäkin raskaudessa. Tuli kyllä huono omatunto ja vatsa kipeeksi, mutta oli se sen arvosta :p Myös musta makkara on mun herkkua raskausaikana...

Ultrakuulumisia,eli tänä aamuna käytiin miehen kanssa kurkkaamassa onko siellä kohdussa ketään ja pieni sydänhän se siellä sykki hienosti :heart: Nyt voi sitten lähimmille kertoa.

merimaaria + muru 7+4
 

Yhteistyössä