<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Paljon onnea poika, gha, summer ja lumikko pikkuisista!!! :heart: :flower:

Täällähän on kerennyt neljässä päivässä tapahtua vaikka mitä!! On ollut kaikenlaista hommaa, niin ei ole kerennyt/jaksanut käydä kurkkimassa täällä. Vaikka mielessä olette olleet koko ajan :D ;)

Eilen lähti käyntiin 41. viikko ja ei oikein minkäänlaisia tuntemuksia. Välillä kippeitä supistuksia on, mutta häviäävät kyllä kuin seinään ja sen jälkeen olo on mitä mainioin :headwall: Tänään olis sitten taas kontrollissa käynti äitipolilla, en ymmärrä miksi niitä koko ajan on!! :eek: Mutta saapas tietää että pikkuisella on kaikki hyvin ja kohdunsuun tilanteen. Ärsyttää vaan maksaa koko ajan niitä käyntimaksuja, pitemmän päälle tulee kalliiksi ja tietenkin mielummin olisi sairaalassa jo muissa hommissa :D ;) :p

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan polikuulumisia...

santrra 40+1 :D :heart:
 
weiss kurjaa jos sulla on jatkuvia kipuja. Soita ihmeessä ja pyydä päästä tarkistuttamaan tilanne. Eihän oo kenenkään etu jos oot kovin kipee..

Mites Marimint?? joko lähdit nyytinhakumatkalle???

TMVK:lle toivotan käynnistysaikaa saapuvaksi


Viime yö oli ihan persiistä. Mua sattu mahaan ihan hemmetisti. Mutta voin vannoa että ei nää mitään supistuksia kyllä ollu. Tuntu vaan kun joku olis vääntänyt veistä tuolla alakerrassa.. Ja niitä menkkajomotuksia oli kanssa. Varmaan 23-03 vaan heiluttelin itteäni sängyssä, ja sit kai nukahdin. No onneks keskiviikkona on tarkistus, saa kysyä että onko tää todellakin normaalia kipuilla tälleen...

Piti noista vauvan liikkeistä sanoa, että meidän masuasukki ei oo kyllä osottanut mitään rauhottumisen merkkejä. Eilen illalla oli semmoset tsembalot että huh huh.. tuleva isukki vaan nauro ku kylki paukku ja ulkoni... no ehkä meidän vaavi ei oo ihan hetkeen tulossa ulos sieltä..

POIKA: ihana toi sun kertomus. mä niin täällä herkistyin ku luin sun kuvausta.. Tapahtuuko se käynnistus aina valvotusti sairaalassa.. Eli jäädäänkö sillon samalla osastolle sisään??? Kysyy yks kuka toivoo käynnistysaikaa malttamattomana...


mä meinasin ruveta leipomaan porkkanajuustokierteitä ja suklaapuusteja.. jos ehtis vielä tota pakkasta täytää... Odotan innolla siis keskiviikkoa...

mukavaa viikonalkua

birdie + ahmatti rv 37+5
 
ihana kertomus poika04 kauanpa sait synnytellä alateitse, ennenkö todettiin että ei onnistu. Olikos sulla edellinenkin raskaus sektio??
Täällä ei supistuksia, ei limoja, ei mitään.... :kieh: täydellinen olo :whistle:

Neuvolaan meno yhdeltä, et sanon kyllä näistä sormenpäistä kun edelleenkin puutuneet..
Oisi vaan ollu lämpöiset ilmat, mut tuun kertomaan kuulumiset myöh. :wave:

Onnea ja :hug: käynnistykseen menijöille/sectioon menijöille/tuskaisen olon kärvistelijöille
 
Voi ihanaa,:heart: POika:heart: mä olen NIIIN onnellinen sun puolesta!!! kaikki meni hyvin ja nyt on maailman suloisimmat herrta teitä sulostuttamassa :heart: Mitäs isoveikka meinailee pikkuisesta??

Tänne on tullut eilisestä ihan hirmusti tekstiä!!! Yhden sivun kun sai luettua, olijo lisää tullut, eli muutaman tunnin oon tässä koneella viettänyt, aina välillä käynyt lukemassa teitä :LOL: Hirmu moni on vissiin tänään lähdössä/lähtenyt käynnistykseen/sectioon?? KETKÄ??

Kovin moni on jo lähtökuopisssa puuskuttaen vissin lähdössä synnyttämäänkin?? No niin, lisää vauvan tuoksua meilel mahakkaille vaan, mä olen jo luovuttanut ajatuksesta, etä Ru syntyisi tässä näinä päivinä. Ootellaan sinne kesä kuun alkuun käynnistystä :p

Kivuista, kolotuksista ja jomotuksista Täällä kärvistellään myös kaikkien mahdollisten tuntemusten kanssa, menkkajomotukset on ihan jatkuvasti päällä kovina, häpyluut on varmasti murtuneet joka ikinen, lonkat on kaivettu kuopistaan ja mikäs sen suloisempaa, kun kaikki hermotkin on pinteessä :LOL: Turvotusta ilmaantui kummasti jalkoihin, sukista jäi kunnon jäljet... Ennen ole mitään turvotuksia näkynytkään...

S+S+S Ei toivottuja tuloksia, ihmisten höpinäitä, sanon mää... Synnytyksen tulee olla jo käynnissä, että seksistäkään olisi mitään hyötyä. (ainut mitenkään päin todistettu teho...)

Seksistä
Tuli eilen huomattua, että ei tuo alapää ole enää samassa timmissä, kuin ennen... :| Muutenkin tuntui koko puuha ihan erilaiselta, ei kiva :$ Ootellaan sit varmaan vauvaan syntymän jälkeen, josko se liekki sieltä ilmestyis uudestaan, mua harmittaa nimittäin miehenkin puolesta :/ Meillä on lakanat pöllynnyt aina aika rivakasti :D No, tuleepahan koettua selibaattiakin sit... :p

Jos sitä lähtis imuroimaan ja pesemään lattioita.. :kieh: Jäk, sanon mää! Kiinnostus ihan satanen... Onneksi on sentään viileä ilma, saapi hengitellä kunnolla :saint:

 
onnea kaikille vauvaantuneille!!!! :heart: :heart:
ihanaa ku nyyttejä alkaa tulemaan nyt vauhdilla.

ja lykkyä matkaan laitokselle lähtijöille myös kovaan koitokseen!!!! :hug:
ja jaksuja myös edelleen kotona kärvistelijöille :hug:

täällä vietetään onnellista vauva arkea. vauva tosin olisi tissillä jatkuvasti nyt, mutta hienosti sitä vaan ollaan opittu kolmea muksua pyörittämään.

nemika+jäbä 2vkoa :heart:
 
Kaveri, jolla oli laskettu aika 13.5. soitteli äsken ja oli sitten saanut pojan jo rv 37+6!!! Pikkusen tuli kateus, kun itse kärvistelee täällä "yliaikaisena"... Mietin nyt, että olisi pitänyt psyykata itseään alusta asti ja valmistautua siihen, että yli saattaa mennä. Nyt tuota laskettua aikaa odotti kuin kuuta nousevaa ja vaikka tiesin, että vain 5% vauvoista syntyy laskettuna päivänä niin olihan se hienoinen pettymys, kun mitään ei tapahtunutkaan (pakko myöntää) :ashamed:
 
Onnittelut niille jotka ovat vauvan haku reissuilta kotiutuneet ja niille jotka ovat pikku ihmistä hakemassa.

Täällä kävin tänään viimosessa normaali äitiysneuvolassa ja kaikki oli ok. Nyt siirryn tuon äitiyspolin asiakkaaksi sitten torstaina jos ei sitä ennen suostu syntymään. Keskiviikko aamuna pitää äitiysneuvolaan soittaa jos olen vielä yhtenä kappaleena niin tietää varata mulle torstai aamuksi yliaika kontrolli ajan. Melko varmasti joudun soittamaan tuon puhelun.
Ei limatulppa eikä kivuliaita supistuksia pongattu :headwall:

Onneksi tuo flunssa alkaa hellittää joten jotain hyvääkin että menee vähän yliajalle.

weiss, multa ymmärrystä riittää sun ahdistukselle, mulla sentää jalat lähtee vain iltaisin alta kun mulla vaivaa tuo pirullinen issias oikealla puolella kankussa. Tuota liikkumista oppii ihan pelkäämään ja viikkokin tuntuu älyttömän pitkältä ajalta.

MOLLAKKA ja pikkunen 41+2 :whistle:
 
carmen: :hug: ei ole sulla kauaa enää jäljellä kuitenkaan. jaksuja kovasti :hug:
mulla ku ei ollu illalla mitään merkkejä itelläni. ja kerrasta löi kovat supparit ja se oli menoa sit, toivotaan et pian pääset tosi toimiin. :hug:
 
Hello

Voi vi''''' et osaa olla ärsyttävä olotila. Kunnon suppareita ei tuu mut kaikki muu vaivaa verenkierto ja jalat lähtee välillä alta kun painaa jotain hermoo nivustaipeessa.

Viime keskiviikkona oli neuvola 38+6, 110/79, paino 79,6, +1276 :whistle: sf 33,5, syke 127 (oli nukkumassa), liike ++, rt
 
Tiedättekö muuten mikä on hassuinta? Mä vielläkin välillä jään kuuntelemaan onko massussa liikettä ja joku suolen muljahdus tuntuu olevinaan ihan vauvan liikkeeltä..

Carmen: Kohta se neiti sieltä tulee jaksuja odotukseen :hug: ne supparit kun voi alkaa ihan yhenäkin ja se on sit menoa tai jos vedet menee ei saata varoitella yhtään
 
niinpä niin, että vain 5% syntyy la päivänä, mutta luulisi että osa syntyisi etuajassa, eikä jäljessä. ei vauvalla voi olla niin herkkuoltavat ahtaassa mahassa. ainakin mä ajattelen niin, että se on siellä niin ahtaasti rassukka, että tulisi jo maailmaan. no voi se mennä 2 viikkoa ylikin.. nyt siis tasan 39 viikkoa kasassa. kovasti muljauttelee itteensä meiän masuasukki ja.
tsemppiä nyt teille joilla on la nyt käsillä !! :hug:
 
No mä luen noi s:t samaan kastiin, kun kaikki muutkin vanhan kansan viisaudet, eli joskus osuu kohdalle se sattuma ja siksi puhutaan noista "toimivuuksista"...Vrt. se kolikko juttu, tuleeko tyttö/poika yms. Vaihtoehtoja kun on vaan kaksi, on todennäköisyys 50/50 :LOL:

Moon alusta asti koittanut väistellä noita kaiken sortin uskomuksia, mua kun tuppaa ne ärsyttämään :whistle: :LOL: Eipä kai, hyvän tahtoista hupiahan se taiutaapi suurimmaksi osaksi olla, mutta... Mä pelaan mielumin vaikka Jazzia ja väitän olevani taitava siinä :LOL:

Weiss Anna palaa vaan, varmasti jokainen meistä tietää omalla kohdallaan, mitä se on, kun kaikki kippaa nurin yhtä aikaa, ärsyttää, vit*ttaa ja harmittaa+kivut päälle. Puhu oikeasti neuvolassa siitä, kyllähän sen tietää, että pitkäaikaiseen kipuun väsyy. Oikeasti :) Mä tiedän, makasin useamman kuukauden tuskissani selän kanssa ja siitä seurasi masennus. Ei sen kanssa kannata leikkiä, kipu saa mielen maahan ja sinä sen kyllä tiiät, jos kuka!! Kurjaa, että siun raskaus on mennyt vähän kurjasti sen puolesta, kun eka jouduit niin pitkään makuuttamiseen ja nyt sit tää! Koita jaksella, ei ole enää pitkä aika :hug:
 
Onnea Summerille ja Lumikolle pienista typyista :flower:

S+S+S Eilen mies siivosi huushollin enka ssanut yhtaan supistusta :LOL: , kun makoilin sohvalla. Saunomaan ei nyt enaa menna ennen babyn tuloa, harmittaa kun tekis niin mieli, mutta matkaa metrolla kiertyy noin 30-45 min ajan joten ei houkuta. Seksista yritetaan kovasti :p . harmittaa vaan tuon mun virtsis, eika sekaan oo tuonu suppareita.

Taalla ollut menkkamaista kipua eilen iltapaivasta jatkuvalla syotolla ja otinkin paracetamolia kipuun. Nyt tuntuu kuin maha ois hiukan laskeutunut, tosin oon asennoitunut yliaikaisuuteen. Verenpaine laakitys ja antibiootit tekee olon kurjaksi.

Tsemppia kaikille jotka ovat, menevat kaynnistykseen / sectioon talla viikolla! :hug:

Nyt nauttimaan lamipimasta ilmasta
 
Nyt on polilta kotiuduttu! :wave:

Elikkäs viikot nyt 40+1
Painoarvio pikkuselle oli 3500g, että ei tartteis paljoa yli enää mennä!! Jos vielä parikin viikkoa joutuis odottelemaan niin sehän on jo kamalan iso!! :eek: Lapsivettä edelleen alarajoilla, siitä se lääkäri sanoikin että jos perjantaihin mennessä ei ole syntynyt niin silloin varmaankin käynnistetään! Hui alkoi ihan jännittämään, vaikka kyllä sitä toivoo että lähtis käyntiin jo ennen sitä :D Niin ja kohdunsuu oli auki yhdelle sormelle, eli vähäsen edistystä viime maanantaihin verrattuna!!

Ässistä, siivoiltu on, saunassa käyty ja seksiäkin tehty joka päivä, niin ei voisi sanoa että niistä hirveän paljon on ollu apua. Mutta seksistä en ainakaan pistä pahitteeksi vaikka muuten vaan sitä tekis, on se vaan mukavaa vaikka hiton hankalaa :p ;)

Carmen, täällä on samanlaiset tuntemukset!! Ihan epistä, monet synnyttäävät ennen la:ta, mutta minun tuurilla mennään viime tippaan asti!!! |O Mutta kyllä se pikkuinen sieltä aikanaan tulee =)
 
poika ihana oli lukea synnytyskertomuksesi ja hyvä, että kaikki meni hyvin lopulta. Kauan koitit alatie synnyttää, onneksi tajusivat tehdä sektion lopulta. Olen niin onnellinen puolestasi. Me nyt ei sitten jäätykään tänne loppukuuhun kärvistelemään. :heart:
weiss puhu ihmeessä kivuistasi. Ei sinun tarvitse jaksaa kaikkea. Kunpa saisit pian nyyttisi sinäkin.
carmen tämä ei varmasti lohduta, mutta olet kulkenut jo niin pitkän matkan, että loppu häämöttää kuitenkin. Jaksamista :hug:
tmvk toivon todella, että saisit jo omasi.
 
äitipolilta kotiuduttu..

huh, säästyinpäs lvp näytteen otosta, lääkäri oli sitä mieltä että geneettisistä syistä olis pienen puoleinen ( painoarvio nyt n.2kg ) reisimitta jätättää hieman eli tulossa olis pieni ja lyhyt vaavi :D
trombosyytit oli viimeksi alhaalla 123 ( kun normi on 150 ) niin jouduin labran kautta meneen uusiin verikokeisiin mut vielä ei kuulemma ole hätää näillä lukemilla, lääkäri lupasi soittaa jos ovat vielä kovin laskeneet. nuo trombosyytit on joskus aiemminkin ollut samoissa lukemissa mutta niiden alentumisen syyksi laitettiin hetkeä aiemmin pistetty klexane mut miksiköhän ne nyt on laskussa?? uutta huolenaihetta pukkaa..

mä meen seuraavaksi tyksiin 19.5 ja silloin tsekataan alapään tilanne ja aloitetaan käynnistys jos tilanne siellä alakerrassa näyttää kypsältä :D viikkoja tuolloin näyttäis olevan 38+3. käynnistys sen tähden kun mulla pukkaa tota hepatoosii päälle vaikka lääkkeillä arvot on saatu alenemaan ihan normilukemiin.. huh, nyt rupes jännittämään =)

kurpitsa rv36+2
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: En sitten pääse tyksiin äippäpolille :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Perjantaina sitten taas normaalisti neuvolaan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Nyt muuten vituttaa :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:
Nythän näitä tänne tulee kuin sieniä sateella :LOL:

Itse pelästyin lauantaina,et joudun lähtemään tipputtelevan verivuodon takia naistenklinikalle...onneksi lakkasi iltaan mennessä ja pysyi vaan tiputtelevana!
Oltiin miehen kanssa aikas peloissamme kummatkin ja ihmettelin kättärin toimintaa,kun sinne aamusella soitin,niin kukaan ei oikein osannut neuvoa,et miten tulee toimia.Odottaako vai lähteäkö heti päivystykseen?!Oli aikas huono kätilö puhelimessa,ilmeisesti!
Nyt olen ollu koko ajan aikas neuroottinen,et vauva liikkuis vähän väliä.Pieniä liikkeitä kyllä tuntuu,onneksi aina silloin tällöin,et ei kai tässä hätää ole?!Itku on herkässä,jos asiaa ajattelen!!!

Nyt on sitten haettu lainaksi "sairaalasänky" ja sitten työkaverilta ostetut vaunut.
Vaunut oli kyl kuin uudet,kun kaveri oli ne kuurannut viimeisen päälle...tottakai renkaissa pinnat kuluneet,mut ne ei mua haittaa yhtään!

Ostin eilen vauvalle vaatteitakin,kun lohduttelin pahaamieltäni.Ihania pieniä shortseja ja t-paitoja oli tullu h&m,niin pakkohan mun oli muutamat ostaa :D

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja tulkaahan ilmoittelemaan,jos kääröjä syntyy lisää!

Hemuli79 ja "mönkijä" 37+2
 

Yhteistyössä