\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 07:51 Kirsikka kirjoitti:
Mä kyllä jäin ihmettelemään tätä että 2v osaa piirtää silmät ja suun, kun ei oma 3v8kk osaa siis kunnolla niitä tehdä, kyllähän hän nyt jotain "söhertää" naaman kohdalle mutta ei niitä kyllä ulkopuolinen osaa silmiksi sun muiksi sanoa.Meillä piirrustaminen rajoittuu lähinnä siihen että eihän ulkopuolinen tiedä yhtää että mitä siinä on.
Piirtelen todella paljon pupuja, kissoja yms. pojalle piirrustuslaudalla. Poitsu sitte kattelee vierestä, kai se sitten on siitä oppinut.

Tai sitten kun olen ite piirtäessäni sanonu "silmä, silmä, nenä, suu" jne.
tike, uhmaa täälläki... Tavaroita heittelee, huitoo, sähisee, nukkumaan menemisestäkin on taas tullu yhtä taistelua. Todella herkästi raivostuu, jos ei joku onnistu. Minua tottelee todella huonosti. Esimerkkinä olen tämän kertonut aiemminkin tällä foorumilla; poitsu on ottanut jonkun tavaran mitä ei saisi ottaa. Kun sanon sille että vie tavara takaisin, poika suuttuu ja heittää kädessä olevan tavaran raivokkaasti lattialle. Sanon pojalle että sen täytyy nostaa ko. tavara ja laittaa se takaisin paikalleen. Ensin yritän nätillä äänensävyllä, ei tehoa. Poika juoksee huoneeseensa kiljuen ja kirkuen! Haen pojan takaisin, osoitan lattialla olevaa tavaraa ja sanon tiukemmin että nosta ja vie takaisin. Ei tottele, vaan lysähtää lattialle velttona ja huutaa. Nostan pojan, osoitan taas esinettä ja pinnan kiristyessä äänentaso nousee... Tuota jatkuu siihen asti että poika lopulta sen nostaa ja vie, periksi en anna. Jossain vaiheessa hermot pysy niin, etten huutanut, mutta ei enää. :ashamed: Ärsyttävää kun poika tietää että jotain täytyy tehdä, muttei tee sitä silti. Kerran tuollainen tilanne oli ollut menossa jo hyvän aikaa kun mies sitten tuli paikalle ja sanoi että nosta ja vie tavara paikalleen.
Ja poika totteli HETI! \|O Sai kyllä mies kuulla kunniansa, kyllä pojan pitäs muakin totella, ärsyttää jos mies tuppautuu tollaseen. Olin kuulemma menny liian pitkälle kun pidin pojan päätä käsien välissä ja pakotin kuuntelemaan ja poika itki. Hohhoijaa...
Taisteluja käydään joka päivä useasta asiasta. Toissapäivänä kun tulin tytön kanssa neuvolasta, pyysin miestä pukemaan pojan ja tuomaan sen alas kun soitan hälärin merkiksi siitä, että ollaan pihassa. Ajattelin että hyvä aika kävelylle kun tyttö valmiiksi vaunuissa jne. Poika rupesi uhmaamaan kun käveltiin tien yli. Ei suostunut siihen, että pidän kädestä kiinni ja heittäyty keskelle tietä huutamaan! \|O Annoin varoituksen, että kotiin mennään jos ei ole nätisti. Eipä ollu nätisti sittenkään, joten kaappasin rimpuilevan muksun kainaloon ja toisella kädellä työnsin vaunuja.