palaapinna
Tuosta on tullut ongelma... Muutettiin 2viikkoa sitten uuteen asuntoon ja lapsi sai oman huoneen. Päiväunille nukahtaa 5minuutissa n. klo 1 aikaan (nukkuu 2tuntia). Illat on mahdotonta showta, lapsi laulaa ja höpöttää häkkisängyssä tunnin... Nauraa räkättää ja alkaa pelleilemään, kun puolentunnin odotuksen jälkeen menen huoneeseen laittamaan lasta maate ja komentamaan, että nyt on alettava nukkumaan! Käskyistä huolimatta lapsi jatkaa touhujaan. Ollaan myöhäistetty nukkumaan meno aikaa, annetaan kunnon iltapala jne... Saa päivällä mielestäni ihan tarpeeksi virikkeitä.
Itse olen miettinyt kolmea vaihtoehtoa, mitkä voisi vaikuttaa:
1. Lelut on nyt (näkyvillä) samassa huoneessa
2.Lapsi luulee että on liian aikaista mennä nukkumaan, kun huone on aika valoisa rullaverhosta ja normaaliverhoista huolimatta.
3. Joku ikävaihe?
Onko teillä ollut vastaavanlainen tilanne samanikäisen kanssa? Mitä pitäisi tehdä tai kannattaisi kokeilla?
Itse olen miettinyt kolmea vaihtoehtoa, mitkä voisi vaikuttaa:
1. Lelut on nyt (näkyvillä) samassa huoneessa
2.Lapsi luulee että on liian aikaista mennä nukkumaan, kun huone on aika valoisa rullaverhosta ja normaaliverhoista huolimatta.
3. Joku ikävaihe?
Onko teillä ollut vastaavanlainen tilanne samanikäisen kanssa? Mitä pitäisi tehdä tai kannattaisi kokeilla?