.

Mulla on muuten listalla yhden päivän jäljessä tuo lista. Tänään siis kp 21. Huomiselle voi päivittää suoraan 22/24-26.

Jokohan tuota tohtisi huomenna aamusta testata. Mies haki jonkun apteekin herkän ultra? raskaustestin.
Oireita on monenlaisia. Alavatsaa juilinut ovulaatiosta asti. Rinnoissa verisuonet pullottaa ja maitoa? tulee, kamala turvotus jo heti aamusta päällä, päivän mittaan pahenee vaan. Ja lisäksi työkaveri kertoi nähneensä unta, että olin raskaana. En ole vauvahaaveistani kellekkään kertonut
 
Viestit taas kahlattu läpi, jokseenkin kokenut paremmaksi kuumeilun kannalta pitää hiljaiseloa palstalta. Varsinkin nyt kun ulkona ilmat on olleet mitä parhaimpia :)

Ensinnäkin suuret onnen toivotukset plussanneille, lista etusivulla kasvaa hyvään tahtiin :love::love::love:

@Lilja<3 pahoittelut sinulle ja kovasti voimia

@Wintersun kylläpä teitä koetellaan, kovasti tsemppiä ja jaksamista <3

On: piinapäivät kuluu taas kovin hitaaseen tahtiin,dpo6 ja viime yönä herätty aamuyöstä alavatsalla tuntuneeseen kovaan kipuun tai vihlontaan joka kesti jonku puol tuntii eli joko mahdollisesti johtui kiinnitymisestä tai sitten mielikuvitus tekee todella todentuntuisia kepposia :cautious: siitä lähtien ollut kuitenkin lievää menkkajomotusta, muita oireita kuviteltuja tai kuvittelemattomia ei kyllä vielä näköpiirissä ole
 
Toiveena olisi vauva, oli jo tälle vuodelle, mut jospa edes ensi vuodelle.

Kp1/23-26, kierrot alkoi lyhenemään heti kun alettiin yrittämään. Pituus vaihtelee kuukausittain. Yk8 alkoi nyt.

Ikää on jo lähes 34 vuotta ja esikoista yritetään. Oikean miehen löytymistä piti odottaa näin pitkään, toivottavasti vauva ei antais odottaa itseään kovin pitkään..

Natural Cycles on ollut käytössä jo 1.5 v, ensin ehkäisyyn, sittemmin ovulaation löytämiseen ja kierron pituuden ennustamiseen. Ja kyllä se lämpö joka kuukausi on noussut, eli ovulaatio kyllä tapahtuu.
 
Onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille!

@Lilja<3 Pahoittelut! :( Tietty myös muille uuteen kiertoon joutuneille!

Täällä pillereitä jäljellä 5kpl ja jännittää välillä ihan kamalasti. Miestä ei kuulemma jännitä, koska on mielestään valmis isäksi. Mä taas jahkaan, että uskallanko vaiko en. Kaveri kertoi viikolla ensin epäilevänsä raskautta. Kertoi oireet ja mä sanoin heti, että oot raskaana. Kun sitten seuraavana päivänä kysyin, että joko on testi tehty, kertoi hän olevansa raskaana, mutta ei vielä tiennyt, haluavatko pitää lapsen. Onnellinen, mutta toisaalta samaan aikaan hieman hämmentynyt. Onnittelin kuitenkin ja olenkin vilpittömästi onnellinen, eikä tullut katkeruuden tunnetta. Enemmänkin sellainen, että mullekin, niin voidaan sit yhdessä odottaa-fiilis. Mieheni kommentoi vain "Aha" kun kerroin hänelle.

Miten te muut reagoitte, kun kuulette vauvauutisia? Saako tuntea piston itsessään?
 
Täällä on kierto nyt huolella sekaisin. Kp35 ja menkkoja odoteltu jo jonkin aikaa, mutta tänään aamulla heräsin niin jäätävään selkäkipuun ja vihlaisuihin alavatsalla, että oli pakko tehdä testi ja katsoa, onko tuntemukset oikeassa. Ja eipä kyllä jättänyt tämä ovulaatiotesti mitään arvailun varaan :ROFLMAO:

kp35.jpeg

Eli tänään siis vasta ovis ja piinaillaan pari viikkoa lisää :LOL: Pitkä kierto siis tulossa, mutta helpottavaa huomata, että ainakin ovuloin. Voi siis laittaa piinailijoihin ja tälle päivälle dpo0
 
Mietin tuota kiertoani niin vois kyl muuttaa sen, oli sitte oikein tai ei:p
Eli laitakko huomiselle 20.5 kp 6/28
Aattelin sen laskea siitä ku vuoto alkoi. Saa nähä heittääkö kierto ny sit miten sattuuo_O toivottavasti ei:whistle: vähäisellä vuotamisella kyllä menny(y)
 
Mulla oli eilen taas niin mieli maassa ku menkat alkoi, mut nyt kun olen lueskellut tätä ketjua, niin jotenkin tuntuu paremmalta. Ihanaa, kun on muitakin samassa tilanteessa <3

Mun kaikki kaverit on lapsellisia, eli ei ole oikein ketään, kenen kanssa piinailla. Mies on onneksi ihana ja täysillä mukana ja kysyy joka aamu mun lämpömittarin lukemia. Luin täältä eilen tuosta pre-seedistä, ja hän laittoi sitä heti tilaukseen ja lueskeli vielä aamulla arvosteluja amazonista. Ja nyt ollaan molemmat aivan varmoja, että tässä kuussa tapahtuu :D

Kun aloitettiin yrittää vauvaa, mä sain vaikka minkälaisia oireita, jotka sitten aina loppui kuin seinään ja sit menkat alkoi. Nyt viime aikoina on ainoana oireena ollut vain turvotusta, eikä tosiaan oo vielä tärpännyt.
 
Täällä eilen myös todella ahdistava olo kun menkat alkoi, näitä hyvin tyypillisiä ”miksi en minä” ja ”kaikki muut paitsi minä” -ajatuksia :unsure: tosiasiahan on se, et niin alussa ollaan ja koen jopa huonoa omaatuntoa ajatuksistani kun monilla on vuosia takana tuloksetta. Itelle on siunaantunut jo kaksi ihanaa lasta :love: en tiedä pelottaako enemmän oma kroppa (lisääntyvä ikä) vai se, että miehelle tämä olisi ensimmäinen eikä voi tietää esim. simppojen laadusta mitään. Ja vielä kun mentiin tekemään se pirun siittiöiden kotitesti ja tulokset negoja, ei voi sokeasti siihen luottaa mutta väistämättä pyörii takaraivossa et jos se testi näyttikin oikein :(

Itsellä on todella suuret toiveet tälle kuulle, molemmat lapset on saaneet alkunsa yk3:sta..mies on kuitenkin eri niin ei voi juuri verrata.

Kävin ostamassa uutena raskausvitamiinit, laitoin pre-seedin ja digi ovistestit (vieläpä kaksoishormooni) tilaukseen. Edellisen kierron tapaan jatketaan vattuteetä, D-vitskuja ja greippimehua :)

Tsemppiä piinailijoille ja ovista odottaville! (y)
 
Onnea plussanneille! :love::love:

@rust minullakaan ei ole lähipiirissä ensimmäistä yrittäviä, enkä tiedä onko heistäkään kellään nyt yritys päällä. Onneksi siis vertaistukea on täällä saatavilla :)

@Önnö onpa selkeä plussa! Hienoa että se tuli, vaikka pitkä kierto nyt onkin.

Saa nähdä miten pitkäksi oma kierto nyt venyy, olen jotenkin vahvasti ajatellut sen olevan edellisen 34pv kierron myötä menossa lyhyempään suuntaan, mutta silloin olis pitänyt tänään olla ovis ja ei ole mitään oireita ja testikin nega. Erityisesti olin toivonut tämän kierron pysyvän max. 35 pv mittaisena, sillä ollaan juuri siinä vaiheessa lähdössä reissuun ja toivoin, että kierron ”tulos” olis ollut silloin selvillä. Toki toivon myös, että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin loman aikana ei olis menkkoja häiritsemässä :cautious:
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen välillä käynyt lukemassa ketjua, mutta täällä ollaan niin aktiivisia, etten millään meinaa pysyä perässä. Mutta onnittelut kaikille plussanneille, teitä on hirveästi <3 Ja tsempit kaikille yritykseen :)

Minä meinasin jo vaipua epätoivoon pitkien kiertojen takia (41 ja 48pv) ja siksi olikin iloinen yllätys, kun viime kierto olikin vain 36pv! Ja mikä mukavampaa, luulen tunnistaneeni ovulaation ihan oikein. Jotain siis tapahtuu tässäkin kropassa :) Nyt on ovistestit ostettu ja tarkoitus olisi aktiivisesti testata tämä kierto. Eli nyt on menossa yk4, kp5/36(??)
 
Onnea kaikille plussanneille :love:

Sieltähän ne menkat sitten tuli :( Viime kierto oli näköjään tosi pitkä 39 päivää. Eli nyt tänään on menossa kp 2/31-39?? Yk 2

Nyt sitten testiin myös digitaaliset ovistestit. Viime kierrossa oli greippimehut käytössä. Mistä olette tilannut yleensä näitä digitaalisia ovistestejä edullisemmin tai preseediä? Ja mikäs tarkoitus sillä vadelmanlehtiteellä olikaan? Ja minkä merkkistä juotte? :) Kaikki keinot käyttöön :ROFLMAO:
 
@Sennay Mun on pakko myöntää, että on ollut paha fiilis muiden raskausuutisista. Pari vuotta sitten ystäväpariskuntamme kertoi raskausuutiset ja olin niin maassa. Sen jälkeen tunsin ajoittain piston sydämessäni aina, kun joku ystävistä (yleensä miehen ystävät) kertoi perheenlisäyksestä. Sittemmin olen päässyt tästä yli, eikä enää hetkauta. Mulla ehkä isoin juttu oli se, että mieheni ei halunnut lapsia ja harmitti, kun miehen ystävät taas halusivat isäksi. Aloittaminenkin jännitti ihan hirveästi. Varsinkin muutamat ensimmäiset yrityskuukaudet en meinannut uskaltaa tehdä aloitetta, kun pelkäsin tulevani raskaaksi :ROFLMAO: vaikka se oli tarkoituksena. Eli on tässä kaikenlaista tunnetta ollut matkassa. Nyt on enemmän sellainen "en varmaan voi tulla raskaaksi" -fiilis.

@Lilja<3 Pahoittelut! :cry: Toivon teille plussaa mahdollisimman pian!

@Wintersun Tsemppiä teille! Varmasti rankkaa aikaa, mutta toivon että helpottaa pian!

Aattelin ottaa nyt ihan rennosti. Ensimmäinen kesälomapäivä menossa ja en muista mikä viikonpäivä tänään on :ROFLMAO: Eli ei tikutusta tai päivien laskua tässä kuussa, katsotaan onko tästä apua. :love:
 
Huomenna alkaisi menkat :coffee: Kylläkään selkeitä viittauksia alkaviin menkkoihin ei ole mutta ei myöskään plussaan viittaavia oireita. Eli piinalliset 24 tuntia jäljellä. Pakko tehdä aamulla tavallinen testi ja toivoa viivoja :)

Jotenkin kroppa osaa huijata kun jokainen kuukausi on erilainen Pms oireiden osalta. Viimeksi tiesin 4 päivää ennen menkkojen alkamista että tulee nega kierto kun oli vitutukset finnit ja turvotus vahvistaneet menkkojen tulemisen. Nyt ei mitään näistä :barefoot:

@MinimiiS itse juon clipperin merkkistä ja on tosi hyvää. Muuta teetä en sitten ikinä juokkaan :LOL:
 

Yhteistyössä