@haaveilija92 @Maya123 @quinque Oon samoilla linjoilla teiän kanssa odotusaikana tupakoinnin suhteen. @Miina- Hyvin sanottu liittyen aiheeseen.
@_minävain_ Viivan vahvistumisia!
@_minävain_ Viivan vahvistumisia!
Mä oon ennen polttanut monta vuotta, mutta kun kuulin olevani raskaana niin se loppu siihen. Työn puolesta oon harmillisen hyvin perillä siitä, kuinka pahoja ongelmia rööki aiheuttaa sikiölle ja kuinka suuresti se voi vaikuttaa ja vaikeuttaa lapsen elämään. Siks oonkin asian suhteen aika natsi, ja toivoisin että neuvoloissakin tuotais rohkeemmin esiin sitä, kuinka paljon kärsimystä äiti sillä polttamisellaan aiheuttaa. Paitsi että lapsi pakotetaan kehittyyn hapenpuutteessa mikä voi häiritä aivojen kehitystä, on tutkittu että se aiheuttaa sikiölle epämukavaa oloa ja jopa ehkä kipua. Ei siis paljon eroo siitä että äiti tukahduttaisi syntynyttä vauvaansa ajoittain tyynyllä koska se toisi hänelle itselleen paremman olon. Itselle se herättää siis heti ajatuksen siitä, voiko kyseinen äiti koskaan oikeesti täysin rakastaa lastaan ja haluta tälle parasta jos on valmis pistämään oman, täysin tarpeettoman, nautintonsa lapsen terveyden edelle. Hyvä siis jos kaikilla on lopettamissuunnitelmat tehtynä ja polttaminen loppuu kun tulee raskaaksi. Meinaan millään raskausajan ruokavalioilla, vitamiineilla ja taaperoajan tarkoilla ruokavalioilla ei oo mitään merkitystä sen rinnalla jos äiti polttaa odotusajan. Ja kuten sanoin tää on mulle aika arka aihe josta omaan tosi voimakkaat mielipiteet.
Lopetin 2 vuotta sitten satunaiset polttamiset, toivottavasti vartaloni on puhdistunut siitä lähtien! Nykyään ei edes tee mieli, en usko että olin riippuvainen nikotiiniin yhtä paljon kuin sosiaaliseen tapaan. Ja kiitos tuosta kommentista, olen aina ollut varma että se on pahaa, mutta en ole tutkinut miten se haittaa!Mä oon ennen polttanut monta vuotta, mutta kun kuulin olevani raskaana niin se loppu siihen. Työn puolesta oon harmillisen hyvin perillä siitä, kuinka pahoja ongelmia rööki aiheuttaa sikiölle ja kuinka suuresti se voi vaikuttaa ja vaikeuttaa lapsen elämään. Siks oonkin asian suhteen aika natsi, ja toivoisin että neuvoloissakin tuotais rohkeemmin esiin sitä, kuinka paljon kärsimystä äiti sillä polttamisellaan aiheuttaa. Paitsi että lapsi pakotetaan kehittyyn hapenpuutteessa mikä voi häiritä aivojen kehitystä, on tutkittu että se aiheuttaa sikiölle epämukavaa oloa ja jopa ehkä kipua. Ei siis paljon eroo siitä että äiti tukahduttaisi syntynyttä vauvaansa ajoittain tyynyllä koska se toisi hänelle itselleen paremman olon. Itselle se herättää siis heti ajatuksen siitä, voiko kyseinen äiti koskaan oikeesti täysin rakastaa lastaan ja haluta tälle parasta jos on valmis pistämään oman, täysin tarpeettoman, nautintonsa lapsen terveyden edelle. Hyvä siis jos kaikilla on lopettamissuunnitelmat tehtynä ja polttaminen loppuu kun tulee raskaaksi. Meinaan millään raskausajan ruokavalioilla, vitamiineilla ja taaperoajan tarkoilla ruokavalioilla ei oo mitään merkitystä sen rinnalla jos äiti polttaa odotusajan. Ja kuten sanoin tää on mulle aika arka aihe josta omaan tosi voimakkaat mielipiteet.
Mulla sofi ollut nega kun on pitänyt ollakin, siis ei oo minulla koskaan turhia viivoja antanutHullua muuten ajatella että sain ekan haamun testiin dpo7 ja sitten selvän plussan dpo10... Uskaltaisinkohan taas rueta aivojani kiusaamaan jo dpo6. Mies olis tuollon vielä töissä ennen viikonloppua, ni se ei ihmettelis ku mie kyttään testiä joka mahdollisesta suunnasta...
Antaako kotitestin sofi-merkkinen r-testi herkästi viivanpaikkaa?
Sofin liuska vai ultimate puikko? Puikko on antanut mulle ainakin turhia toiveita usein mutta myös ensimmäisten joukossa selvät viivat, tuo liuska taas näytti haaleaa myöhään ja negaa aina kun pitänytHullua muuten ajatella että sain ekan haamun testiin dpo7 ja sitten selvän plussan dpo10... Uskaltaisinkohan taas rueta aivojani kiusaamaan jo dpo6. Mies olis tuollon vielä töissä ennen viikonloppua, ni se ei ihmettelis ku mie kyttään testiä joka mahdollisesta suunnasta...
Antaako kotitestin sofi-merkkinen r-testi herkästi viivanpaikkaa?