25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Täällä edelleen odotellaan tätiä.. Ei ole vieläkään tullut..
Kummaa sitten kun tietää ettei ole tärpännyt, tai ainakin oletan niin tätikin on myöhässä.. Mulla näyttää joka toinen kierto venyvän yli kp 30:n
Odottelen ainakin rauhassa loppuviikkoon.. En aikasemmin uskalla testata..
Oireita ei ole juuri mittään..
mut aika oireittomia nuo aikasemmatkin raskaudet ovat olleet..
Mut katsellaan mitä viikko tuo tullessaan..

Joku kyseli et olemmeko kertoneet vauva haaveista.. mun pari kaveria tietää että yritämme vauvaa.. Tonen odottaa onnelsesti stä kolmatta ja toinen kaveri kuumeilee myös toista vauvaa..Muille en ole kertonut.. Tuskin mieskään on kertonut kenellekkään että yritämme vauvaa..

-Taika-

Heipähei =)

Mekään ei aluksi kerrottu kun ihan muutamille läheisille ihmisille lastentekoaikeista, mut sittenkun meni kesken niin asia tuli väkisinkin monenkin tietoon. Eli tällähetkellä varmaan "kaikki" tietää, mut tuskin kukaan kehtaa kysellä taustat tietäen....

Lapsen teossa ei pelota mikään muu kuin se,että taas menis kesken :(
Onkai se ihan normaalia että sitä miettii mitä se lapsi tuo tullessaan, kun kuitenkin täysin uusi tilanne (esikoista odottaville),mutta luotan kyllä pärjääväni ja onhan meillä vahva tukiverkosto. Täydellistä äitiä ei kai tule kestään,niinkuin ei muutenkaan täydellistä ihmistä,mutta luotan siihen että oon paras tulevalle lapselleni =)

Täällä muuten homma etenee edelleen niin että rinnat aika arkana :p et saas nähä,menkat vai uus ihme =) Noh,en kyllä tosissaan jaksa uskoo sellaseen munkkiin...

Enpä tiedä mistä johtuu nuo mun fiilikset, kun välillä melkeen pelottaa koko homma. Oonko sitten vieläkään valmis koko touhuun. Luulen vaan, että mulla tulee aina olemaan pieni epäilys itseni suhteen, tapahtui se nyt tai sitten viiden vuoden päästä. Välillä taas tulee aivan mieletön kuume, eikä jaksaisi odottaa sitten millään, ilman mitään epäröintejä. Mutta kai se on just se, kun on elänyt tähän mennessä niin vapaasti ja suht helppoo elämää, että jotenkin pelkää jaksamista olla hyvä äiti. Olen vielä lukenut juttuja äideistä joilta voimavarat ihan loppu, vaikka lasta olisi alunperin kovasti odotettukin... että voiko se oikeesti olla niiiin raskasta? Ei varmaan pitäis lukee noita juttuja! Välillä tuntuu että mietin vähän liikaakin asioita...kai sitä on turha niin kovasti miettiä ja suunnitella, kun ei ne asiat kuitenkaan aina mene niin kuin kuvittelee...

Muuten, jos joku ystävällinen voisi päivittää noita tietoja etusivulle, niin...
Eli ikä 25-v, mies 26, naimisissa oltu vajaa 3v ja nyt siis esikoinen toiveissa...(kun sais tän mielen vaan rauhoittuu! \|O )

Jaahas.. pitäiskös välillä ilmineerata itsestäänkin jotain. Aika hyvin oon onnistunu pitämään matalaa profiilia.

Onnittelut plussanneille!

Kierto lähenee loppuaan. Rinnat oli pari päivää kipeet niin ku aina ennen menkkoja. Ja luulen et oviskin oli tuossa ku oltiin reissussa. muita oireita en oo kauheesti miettiny tai sit ohittanu, et oli viimeksikin vaikka mitä mut ei tullu plussaa. Rauhallisesti jatkaen....

" Snoukku"

Toivon kovasti plussia kaikille!

Kp 45, heh, ei enää naurata ollenkaan.
Ens viikolla sit vissiin lisää tero-kuuria tai jotain muuta..ens perjantaina siis meen neuvolaan hakemaan potkua tähän kiertoon.
Masentaa, kun "yritys" menee ihan piloille. Pikkukakkonen siis toiveissa.
Kiitos tsemppareille! =) <br><br>

HUOMENTA kaikille! Tänne oli pakko tulla kirjottamaan pikasesti ennen töihin lähtöä. On tämä kyllä hyvä jutska tällanen palsta kun saa lukea toisten mietteitä ja itse asiassa yllättävän samanlaisia tuntemuksia itselläkin..

Joku kyseli esikoista yrittäviltä että pelottaako.. no hemmetti todellakin pelottaa just se että jospa ei tärppää.. mut sitä vaan EI VOI miettiä menee touhu ihan pilalle :x Ja ihan hölmöä panikoida jos ei muutamien kertojen jälkeen tärppää, niinpä, niinkuin itsekin heti kyllä masentelin kun ei ekalla... mutta se ois unelmaa kun sais muuta ajateltavaa ja rennosti vaan "touhuilis" ja kas joku ihana päivä saiskin tehdä plussatestin :heart: Mullakin ollut kierto tosi säännöllinen 28vrk, viimeks venähti 31 ja luulin jo. tottakai.. ärsyttävää kun venähti, ois vaan heti tullut niin ei ois ehtiny haaveilla! Nyt siis 3kiertopäivä vasta ja kovasti jo oottaa uutta ovista...

hei kertokaas hölmölle, että onko se aina niin että 14vrk vuodon alkamisesta on ovulaatio vaikka oliskin epäsäännölliset? vai sitten 14vrk ennen menkkoja?
No sänky joutuu koville kuitenkin kierron puolivälissä :LOL:

Hauskaa torstaita kaikille !!

Huomenta! :wave:

kälättäjä: eipä oo tullut mammaksilta tilattua, tilasin verkkoapteekista, eikä niillekään vielä ole käyttöä..

Tosta pelkäämisasiasta..kyllä mua pelottaa enemmän se, että miten jaksan sen lapsen kanssa touhuta, kun nytkin saatan töiden jälkeen nukkua kaks tuntia tai vähintään meen sit aikasin nukkumaan. Oon tosi usein iltaisin ihan poikki..et miten ihmeessä sitä sit jaksaa tehdä ruokaa ja viettää sen lapsen kanssa aikaa!!?? Se on mun huoli..
:ashamed: Ja kieltämättä sekin mietityttää saako sitä lasta ollenkaan, mutta eilen munasarjat ja kohtu ultrattiin, että niissä ei ainakaan pitäis olla mitään vikaa!! =) Se oli ihan helpottava tieto, vaikkei niin mukava tutkimus ollutkaan.

TORSTAI 15.3.2007

Viena: kp 2/28-33
Äitsy80: kp 3/26-31
Sitä saa mitä tilaa: kp 4/24-31
Iita82: kp 5/37-63
Inessa kp 8/31
Schätzchen: kp 8/28
Vähän väsynyt: kp 9
Juku juku: kp 12/31
Piipi79: kp 15/24-29
Mila-80: kp 17
Ciba: kp 17/42
Nanna81: kp 17/32-37
Veeruska-81: kp 17/28
Robotti Ruttunen: kp 19/24-29
Unico: kp 20/31
Papunen: kp 21/24
Minski25: kp 22/24-29
Tresum: kp 23/28-38
Sunshine: kp 25/38
Kälättäjä: kp 25
Peppi1981: kp 26/28-30
SnowTiger : kp 28/35-55
Taika-79: kp 32/30
Hipsu: kp 36/28(?)
Tötterö: kp 39/28-70
Hobitti2003: kp 46/27
Lellu1: kp 50/?

Sini: kp
Katherine: kp
Hilipati: kp
Toivoa: kp
Katsu: kp
Maria-79: kp
Toinen toiveissa: kp
Miiruska: kp
Liina81: kp
Maalitaulu: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
Satunen: kp
Neppis: kp
Mango79: kp
Kuumeilija-79: kp
Mammutti-Mamma: kp
Rakastava äiti: kp
Saaren mussu: kp
Tallulah: kp
Repa: kp

PLUSSANNEET:

Jempu
Äisky81
Kukka80
Katti
Joe80
Hedelmä
Ankka-80
Henkka81
Iines-ankka
Helmen tyttö
Onkkuponkku
H82
Pikku-jussi

Huomenta

Pakko oli tulla nopsaan lukemaan kuulumisia ennen työpäivää :).

kälättäjä: Tilasin loppuvuodesta joitain testejä Mammaksilta. Muutama on tullut jo käytettyä, mutta negaahan ne silloin näytti :\| .Minusta ne vaikuttivat ihan yksinkertaisilta, mutta tuohon tulokseen en ollut silloin tyytyväinen :p.

Mutta nyt on lähdettävä taas kerran työpaikalle päin...
Nauttikaa kaikki te jotka pääsette tuonne aurinkoiseen ilmaan myös minunkin edestä :)

Aurinkoista kevätpäivää :flower:

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa....

Onnea plussanneille :flower:

Meillä on nyt se tilanne, että ehkäisy on poistettu tällä viikolla. Kiertopäivistä en oikein voi sanoa mitään, mutta loppukiertoa nyt mennään eli ens kierrosta sitten yritystä alkuun. Saas nähdä koska nämä kierrot noin muuten tasaantuu.

Mutta plussatuulia kaikille ja nautitaan myös kevätauringosta B)

Nyt ehdin jotain vähän rustailla...

Kälättäjä, mä olen tilannu mammaksilta ovis- ja raskaustestejä ja molemmat on ollu ihan hyviä. Raskaustestit on selkeitä ja helppokäyttöisiä ja varmasti ihan luotettavia, voin ainakin omasta puolesta suositella. Kotitestin advance-raskaustesteihin taas mulla ainakin tullut selkee viivanpaikka, jossa jopa punertavaa väriä eli niitä ei kannata tilata vaikka halpoja ovatkin =)

Peloista ootte jutelleet. Ymmärrän varsin hyvin et tunteet heittelee varsinkin heillä joilla esikoinen tulossa kun ei tiedä mitä kaikkea raskaus ja vauva tuokaan tullessaan. Nimittäin vaikka kaksi lasta jo onkin heittelee ajatukset täälläkin välillä, mutta tiedän et sitten kun joskus plussan saa ja sisäistää olevansa raskaana niin se on toiveiden täyttymys. Enkä mäkään sitä jaksamista pelkää vaan sitä et miten se elämä muuttuu taas siinä vaiheessa jos joskus kolmas lapsi saadaan. Pelkään et vanhemmat lapset jotenkin kärsii kun vauva vie paljon huomiota ja aikaakin :\|

Eilen illalla kävin junnun kanssa pitkällä ja reippalla lenkillä nautiskelemassa keväästä ja kyllähän oli kuin uudesti syntynyt sen jälkeen. Kiukku ja kireys jäi jonnekkin tien mutkaan :LOL: Ja tänään uudestaan niin ukkokin tykkää kun ei ole niin pahalla päällä oleva akka kotona =)

Kaverikin on tulossa käymään tänään ja lauantaiksi pieni kyläreissu esikoistaan odottavan ystävän luo tiedossa joten mukavaa kun on ohjelmaa niin tää alkukierto menee nopeemmin =) En olekkaan tuota ystävääni nähnyt pitkään aikaan ja ihana päästä ihalemaan nyt sitä kasvanutta vauvamasua, hänellä kun on laskettu aika kesäkuussa. Kaiholla saa muistella miten itsellä oli vuosi sitten sama tilanne :heart:

Tötterö
Heipat kaikille tasapuolisesti :wave:

Minä tyhmä menin vielä eilen illalla hakemaan apteekista testin, unistep tais olla merkki. Ja aamupissasta tein ja negahan sieltä tuli.. Aaargh kun ei oo itsehillintää testaamisen kanssa \|O
No odottelu jatkuu vielä kun ei menkkoja näy, tänä aamuna oli kyl sellainenkin oksetus kohtaus että piti jo mennä vessaan mut ei tarvinnut laatata kuitenkaan, tuloillaan olevat menkatkin kyllä saa pahan olon tunteen mulla helposti, raskausmahdollisuuden oon MELKEIN jo pois sulkenut, pitäishän sen nyt jo pian näkyä testissä jos niin olis..

Täällä on ollut puhetta ainakin siitä ketkä tietää kuumeilusta ja peloista.. Itse olen kertonut parille ystävälle yrityksestä ja jos joku on kysynyt asiasta olen sanonut et tulee jos tulee.. Pelkoa aiheuttaa myöskin tuo jos ei tulekkaan raskaaksi ja jonkin verran myös se kuinka sitä sitten ehtii jakamaan huomiota kaikille pikkuisilleen muun kodinhoidon yms ohessa. Mutta luotan että kaikki asiat luonnistuu siitä sitten omaan tahtiinsa, valmistaudun vähentämään siivous yms hommia jos aika ei muuten riitä
:D

Mutta nyt meillä on ilmeisesti räjähtänyt pommi tai pyörremyrsky kulkenut kodin läpi ja näky on sen mukainen.. moppi kutsuu siis :wave:

Katherine: Se ovis on noin sen 14 vrk ennen menkkojen alkua.

Peloista: juu täälläkin pelottaa just et entäs jos ei onnaakkaan. Ja myös se et miten sitä jaksaa. Ja miten rahat riittää (vak molemmast on töissä). Mitäs sitten kun ontöihin lähdön aika, sopeutuuko pikkanen hoioon vai miten. :D pitää ajatella pitkälle :D Mutta asioita ei voi tietää ennen kun ne kokee, ja varmasti on tukea ympärillä. Että siinä suhteessa.

Kerrottu ei olla lähellä oleville. Yksi mese kaveri tietää :D juu helppo sille sitten purkaa ja jännätä ;) ja yks kenen luona olin viimeksi kun menkkojen piti alkaa niin tuli lipsautettua, mut muille ei oo kerrottu. Kerrotaan sitten kun varmasti ollaan ja alkaa näkymään. Tosin porukoille pitää kertoa jos sinne menee, kun on tärpänyt.

Terveisiä odotuspuolelta!

Pientä nuhaa lukuunottamatta olo on mitä parhain. Kuvotus jota oli ihan alussa on loppunu jo monta viikkoa sitten ja päiväuniakaan en ole nukkunut muutamaan viikkoon. Silti oon vieläkin normaalia väsyneempi, mutta toimintakuntoinen kuitenkin :)

Lapsen saaminen on niin iso asia elämässä, että kyllä se saakin vähän pelottaa. Mun mielestä. Meillähän mies oli varmempi yrityksen aloittamisesta, minä vähän epäröin. Kun uskalsin tehdä päätöksen ehkäisyn jättämisestä, mietin ehkä joka toinen päivä, että oliko se järkevä päätös sittenkään. Testin tekeminen jännitti ja pelotti. Oikeastaan pelottavaa oli sekin, että plussasin heti ilman että ehdittiin kummemmin yrittää. Tässä alkutaipaleella on mielessä risteilly monenlaisia ajatuksia: pysyykö pieni sisällä? Meneekö kaikki hyvin? Onko minusta tähän? Haluanko tätä sittenkään? Olenko oikean miehen kanssa? Ja niin edelleen. Kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Ja se on normaalia! Antakaa niiden ajatusten tulla, miettikää niitä pieni hetki ja yrittäkää sitten ajatella muuta. Itsestä ainakin tuntuu, että pelkojen ja ikävien ajatusten kieltäminen tekee niistä vain suurempia möykkyjä pään sisälle.

Nyt meillä ollaan jo ohitettu se kaikkein kriittisin alkuvaihe, mutta ei sitä silti osaa olla huolehtimatta. Jostain luin, että pelot ja epävarmuus on itseasiassa tarpeellisia tunteita, koska ne valmistaa tulevia vanhempia siihen vastuuseen, minkä lapsi tuo tullessaan. Eli se onkin hyvä merkki, että isot asiat mietityttää!

Aurinkoisia plussatuulahduksia teille ja tsemppiä yritykseen!!

Joe ja pieni 13+0

Heippa!

Olen uusi joukossanne. Vauvakuume on alkanu nousta tässä pikkuhiljaa, mieskin on samoilla linjoilla. Syön vielä pilleireitä, mutta viimeistä liuskaa viedään! Onhan noita tullu melkein 5 vuotta syötyä.

Kertosko joku mitä tarkalleen listoissa meinaa kp:t ja numerot, jotain kiertopäiviä ? Ei voi tietää.

haahuilija: Käsittääkseni kp on se päivä mikä sinulla on menossa 1 vuotopäivästä laskien. Ja se numero siellä /takana on se kuinka pitkä kierto siis ekasta vuoto päivästä päivään ennen seuraavaa vuotopäivää joka on jälleen ensimmäinen. Menikö ihan sekavasti? Ehkäö joku paremmin osaava muotoilee asian paremmin :D

Ja juu tervetuola joukkoomme suureen!<br><br>

Mammaksilta mäkin tilasin testejä sekä ovis että raskaus. Niitä liuskoja, ainakin raskaustesti oli niitä erittäin herkkiä Mun mielestä oli hyviä ja helppo lukuisia, ainakin mulla näyttivät tulosia!!! :whistle:

Noista peloista: Teen lasten kanssa töitä joka päivä omassa kodissani, mutta ei mua jaksaminen niinkään pelota. Enemmän se että osaa opastaa ja ohjata/opettaa lasta oikeaan suuntaan ja antaa oikeanlaisia ohjeita. Uskon selviytyväni lapsen hoidosta muuten ok. Tämä alkanut odotusaika kyllä pelottaa senkin edestä. Pysyykö mukana loppuun asti? Kumpa lapsi syntyisi terveenä. Ettei synnytyksessä sattuisi mitään.

Mies on muuten meillä ollut ihanan innostunut raskautumisesta. Kyselee paljon ruokavalion ja rajoitusten perään. Huomauttaa usein että tee vaan tai ole vaan niin, et sä kuitenkaan syksymmälllä välttämättä voi olla. Jotenkin ihanaa.....saa kerrankin huomiota muutenkin kuin pahoina päivinä ;)

Toivoisin niin kovin saavani odotuskavereita tältä palstalta. Lasketulla ajalla ei väliä, mutta jos sattuisivat edes vähän lähekkäin........ Tsemppiä kaikille kiertoihinne ja kevätplussia odottaessa.... :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 07:33 katherine kirjoitti:
hei kertokaas hölmölle, että onko se aina niin että 14vrk vuodon alkamisesta on ovulaatio vaikka oliskin epäsäännölliset? vai sitten 14vrk ennen menkkoja?
No sänky joutuu koville kuitenkin kierron puolivälissä :LOL:

Hauskaa torstaita kaikille !!

Tässä hyvä sivusto josta saat tiedot selvittämällä aika hyvin ovulointipäiväsi tai seuraavien kuukautisten alkamispäivän (ym. kivaa tietoa). Tämä on aika hyvä ja paikkaansapitävä vaikka kiertosi olisikin hieman epäsäännöllinen (kuten minulla)
http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php

Tosta pelosta.. Itselläni ainakin välillä pelottaa ihan tosissaan, että saanko koskaan lapsia.. lähinnä pelkään, että minussa onkin jokin vika, jonka vuoksi en koskaan saisi biologisia lapsia.. sitten toisaalta välillä pelottaa, että sitten, jos saan lapsen, niin osaanko hoitaa häntä.. viikko sitten, kun pidin kaverini n.3kk ikäistä poikaa sylissä ja joka sitten alkoikin melkein heti huutamaan, tuli sellainen olo, että onko minusta sittenkään äidiksi.. :ashamed:

siitä on jo yli viis vuotta, kun toinen kaverini sai esikoisen ja olin sitten hänen luona kylässä, kun vauva oli noin 2kk.. tämä kaverini ja hänen mies sitten lähtivät saunomaan kerrostalon yhteiseen saunaan ja mie jäin yksin sen vauvan kanssa.. aluksi pelotti, että mitäs jos se vauva alkaa huutamaan, enkä saa sitä rauhoittumaan.. onneksi tämä vauva oli sitten helppohoitoinen.. aluksi se nukkui ja sitten ku se heräs, pidin sitä sylissä.. katsoimme sitten yhdessä bumtsibum:a ja samalla vähän laulelin sille vauvalle, jolloin hän pysyi rauhallisena.. silloin sain jonkinlaista itsevarmuutta, joka kyllä nyt on kadonnut..

niin, tervetuloa haahuilija.. :)

Tervetuloa minunkin puolestani, haahuilija :wave: !
Puhelitte siitä ketkä tietävät kuumeilusta... Minä olen sanonut aika monelle kaverille, että kuume on kova. Varsinaisesta yrittämisestä ei tiedä oikeastaan kukaan :whistle: . Vitsillä oon joillekin sanonut (vaikkakin tosissani tarkoittanut :kieh: ). Vanhemmille en viitsi puhua edes kuumeilusta, koska en halua herättää heissä turhia toiveita. Eilen kun taas luin työkaverin vanhaa jotain vauvalehteä ja juttua naisesta jolla oli ties kuinka monta keskenmenoa, tuli sellainen olo, ettei sitä oikeasti voi tietää mistään mitään, ennenkuin tärppää ja raskaus on tarpeeksi pitkällä. Luulen, että tekisin vaan itselleni hallaa jos kertoisin kovin monelle ja huomaisin, ettei yrityksestä tulekaan mitään. Taas niitä pelkoja joista jo usein on ollut puhetta :\| .
Mutta tehän kaikki tiedätte, että kovasti vauvaa toivon ja yritystäkin on... :LOL:

Tää sai itsestään tossa joku aika irti ja tilas gynen aijan, nmooh se olis huomenna ja hirvittää ihan kauheasti. (juu joskus 10 vuotta sitte viimek käynyt) No josko selviäis nyt edes jotain tai sitte ei, ärsyttää vaan noin rinnat, ja kun ne on nyt kuitenkin kauan oireillut :( No huomenna näkee ja kuulee jaiks...

Yhteistyössä