23. Ajatuksista odotukseen 10/08

  • Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti
Ulkopuolinen
Hei Rosis, voisin kuvitella, että Bowie ilokaasun kera vie sut todella toiseen ulottuvuuteen. Itsekin makasin ajatuksissani nurmella ja kaikki oli ah niin onnellista, kukkia ja mehiläisiä, kuin Woodstockissa ikään. Kaikki ei tykkää siitä (ilokaasusta, eikä toki Davidistakaan) ollenkaan, mutta musta oli ainakin siistiä olla ihan kaasussa (kirjaimellisesti) vähän aikaa. ;)
 
sadee81
mä en liiku enää ennen raskautta kotona minnekään yli 10km päähän ja piste. TÄnään mentiin sitten miehen kanssa ostoksille ja piti käydä mun Mäkkärissä nappaamassa jotain pientä..tilasin ranskalaiset, juoman ja juustohampurilaisen ilman sipulia. Odotin sitä hampparia 15minsaa(!!) ja kun tuli niin sipulit näkyi jo kauas. Palautin ja jäin odottamaan uutta. 10minsan päästä tuli ja taas sama juttu..pyysin sitten rahat takaisin ja häiviyin nälkäisenä, kiukkuisena ja itkun partaalla. Miten voi olla niin vaikeaa tehdä yks helkkarin hamppari ilman sipulia?? no sitten yritettiin mennä Picniciin mutta siellä kerrottiin että kaikissa heidän leivissään on tuorejuustoa, joten en uskaltanut sielläkään syödä ja sitten olikin itkun aika ja lopulta päädyttiin Subwayhin. Sain siis ruokaa mutta ei paljoa enää tuossa vaiheessa lohduttanut. Mutta päätin nyt siirtyä sitten Hesen asiakkaaksi.

Mä oon ajatellut että jos mies jonkun laulun edes oppisi että voisi sitten tarvittaessa iltaisin laulaa, mutta en siis mitään perhelaulantaa ole edes ajatellut ;) enkä kyllä rehellisesti muista että isäni olisi koskaan mulle mitään laulanut. joten ehjkä se yleensä on äitien hommaa.

mä en ole vielä edes ajatellut mitään synnytysmusiikkia..jotenkin tuntuu että hermostun varmaan kaikkeen niin pitää ottaa laaja valikoima mukaan.

joo mutta nyt syömään ja sitten vielä ruokakauppaan. ja Amilda, eikös synnytys voi alkaa ihan yllättäenkin, joten ei sitä tiedä jos vielä ohitat kaikki.

JB, kuinka kipeitä noi sun yölliset supparit on olleet? siis kun mullahan parina yönä tuli kanssa, mutta ei nyt kauhean kipeitä, niihin tosin liittyi se puukolla viiltelykin..mutta en nyt ennen marraskuuta ole ajatellut synnyttää niin tuo ehkei mulla sitten tarpeeksi vahvoja vielä että voisi pitää paikkansa tuo lukemasi juttu.

joo, mäkin ihan innolla luen aina neiliksen juttuja kun tuplaraskaus on ihan uusi maailma mulle :)
 
Brogan*
Pikkusenko varmaan raivostuttavaa tilata useaan kertaan hamppari ja aina tulee väärä. :/ Että miettii mikä on sen vastaanottajan kapasiteetti.. Mä en oo muuten juuri vältelly mitään ruokia. No sitä maksaa, mutta sitä nyt vältän muutenkin. Että aika samalla linjalla on menty ku ennen raskauttaki.

Voi hittolainen, mä en muista mitään lastenlauluja! Oikeasti.. Entinen partiolainen vielä ja muutenkin pitäs osata niin ei kyllä osaa. Mitäs nitä kivoja olikaan.. Kai ne muistuu mieleen kun vähän yrittää. On mulla jotain lastenlaulu cd:tä. Mut laululeikkien perään toitotan minäkin, aion opetella ja harrastaa kyllä. Mut en osaa meidän isukkia siihen hommaan kuvitella :D Se on muutenkin päättänyt vihkiytyä lapsen urheilulliseen kasvatukseen 110% ja aikonu jättää kaiken muun mulle. Nice. (Ja mä oon päättäny puolestani tehdä siitä vähintään ydinfyysikon tai Nobelistin.)

Kirjatkaahan teidän lemppari lastenlauluja. Mä muistan ainakin hoilanneeni sitä Ihme ja kumma (???) Mikä se ny oli se "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa.." Ja sit jotain Hirsilaulua "Tien laidas oli mökki... jne". Laululeikeistä tulee mieleen vaan Fröbelin palikat ja voi että mä inhoan niitä! Yökkis. Samoin ku titi-nalle. Jälkimmäinen ehkä vielä kamalampi näistä kahdesta. Rölli rulettaa.

Ihkuu viikonloppuu tiättekste. Supistuksia lokakuisille!! Ja Angsterokselle kaks apukättä lisää. Ja JB:lle sympatiat meilijutun suhteen. Asiat aina jotenki kasautuu ja aina samalle ihmiselle!
 
Neilikka..
Ai no hauska kuulla että teitä kiinnostaa nää mun jutut, vaikka pahasti oonkin jäljessä teistä. En oo kaikkea jaksanut kirjoittaa kun nää ei monesti herätä oikeaa keskustelua (mikä on tietty ihan luonnollista kun te muut ootte keskenänne niin samassa vaiheessa). Kyllä te silti aina ihanasti vastailette, kun mulla on jotain oikeaa kysyttävää. :)
Jos haluatte niin voin kertoa postin puolella jossain välissä miten valmennus on jatkunut. Nyt on jo synnytetty teoriassa ja käyty vierailulla synnärilla ja keskolassa. Jäljellä vielä kertomukset arjesta, mikä on varmaan tosi hyödyllistä.
 
Jellybean*
Ne mun yölliset supistukset oli sellaista alamahan polttelua. Ei pelkkää kiristelyä, vaan ihan jo tuntuvia. Ei kuitenkaan silleen kipeitä, että olisi pitänyt irvistellä.

Omituista kun hampurilaisen tilaa ilman sipulia, niin sitten ovat sitä sinne kuitenkin laittaneet.

Mulla on synnytys cd:lle jo kappaleet valittuna, mut vielä ei ole poltettu sitä. Jääkaappi on niin täynnä synnytysmuonaa, kuin oltaisiin eväsretkelle lähdössä. Noh, toivossa on hyvä elää mut jotenkin ei tunnu ollenkaan siltä että jotain olisi tapahtumassa lähiaikoina.

http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/synnytys/synnytysta-ennakoivia-merkkeja

Tuossa on se sivu mistä löysin juttua ennakoivista supistuksista.
 
Amilda79
Höh! Mä en oo tajunnut edes ajatellakkaan mitään synnytysmusiikkeja.. Hmm! Pitäiskö? En todella tiedä mitä haluisin silloin kuunnella? Tai kuulenkokaan mitään, kun oon niin paniikissa? Onkohan siä synnytyssaleissa ihan vaan radiota, jos nyt Voicen tai radio-rockin sais päälle, niin olisin tyytyväinen...
Entäs mitä pitää sisällään synnytysmuona? (minäkö urpo...) Mulla valmiina kaapissa myslipatukoita, Tuc-keksejä ja tuoremehua mukaan napattavaksi. OK? Hihiii, kun tuntee taas itsensä täysin idiootiksi....
 
Jellybean*
Meidän sairaalan synnytyssaleissa näkyi olevan radiot/cd-soittimet. Aattelin että jos hyvä musiikki vaikka auttaisi rentoutumaan supistusten välillä, niin sen takia otan musiikkia mukaan. Sittenhän voi vaikka jännätä, että minkä biisin aikana vauva syntyy. ;)

Mulla on tuoremehuja (kierrekorkillisia), viinirypäleitä, karkkia, salamia, broilerpullia, omenia, keksejä ja voikkuja jos jaksan tehdä. Varmaan puoliakaan ei tule siellä syötyä, mut onpahan varalla. Ja kun miehelle ei siellä tarjota mitään, niin jos synnytys venähtää niin on silläkin sitten jotain syömistä mukana. Saattaa olla, että ehdin eväät vetää ennen kuin synnytykseen saakka päästään kun näillä oloilla ei varmaan synny ennen ensi viikkoa ainakaan. Kyllä mä saunan ajattelin tänään lämmittää, et jos siitä olisi jotain apua.
 
Rosis
Ah, ulkopuolinen, kiitos!! Juuri tuo kokemasi on se mun unelmavisio! Luulen ja toivon että ilokaasu on mun juttu. Mulle ei tule helposti huono olo, ja mulla on aika kova ikävä nousuhumalaista fiilistä (ja jopa laskuhumalaa). Ja David on ollut mulle aina tärkeä mies. Toivottavasti tämä yhdistelmä auttaa mua kivuissa.

Monia varmaan musiikki ärsyttää synnytyksessä ja sitä kaipaa vain rauhaa. Mutta mä uskon että pääsen musiikin kautta siihen rauhaan. Ellen sitten makaa sektiopöydällä. Meidän sairaalassa muuten mies ei saa tulla mukaan päivystyssektioon (vain suunniteltuihin sektioihin saa mennä). Siis vaikka tehtäisiin puudutuksessa eli olisin hereillä.

Voi Sadea ja epäonnista hampparia! Niin ärsyttävää toimintaa. Picnicistä; Mä olen kyllä vetänyt niitä patonkeja liiankin usein nyt raskaana, nam.

Brogis, lempilauluista: Äitini juuri sanoi että olin hassu lapsi kun mulla ei ollut lainkaan lempilaulua. 1+1=???! Opin varmaan jo pienenä että teen mitä vaan kunhan äiti ei laula mulle.

Huomenna alkaa 40.viikko eli tasan viikko laskettuun aikaan...
 
sadee81
JB, kuulostaa tosiaan herkulliselta toi sun eväslista..ja kun mä mietin vaan jotain suolakeksejä jne..mutta onneksi on joku kokeneempi vinkkaamassa niin ehkä mäkin hommaan ihan kunnon eväskamat ja pakkaan ne vaikka vielä meidän hienoon picnic-reppuun =)

Neilis, sähän tiedät sitten asioista jo paljon enemmän kuin me, mä en ole vielä päässyt edes synnytysvalmennukseen niin periaatteessa koko synnytysvaihtoehdot saati sitten kaikki muu on aika auki (tietty itse oon lukenut mutta se miten käytännössä toimivat niin onkin sitten eri juttu). joten mielelläni kuulisin lisää noista, laita vaikka mailin puolella jos et täällä halua.

jee, Rölli rulettaa täälläkin! mulla on kaikki Röllin kasetit (siis mitä ilmestyi silloin kun Rölli oli vielä oikeasti in..pitäisi vaan saada noita kasetteja jotenkin cd:lle niin saisi kaikki omat lempparilaulut talteen).

kauniita unia!
 
sadee81
huhuu..missä kaikki on? synnyttämässä vai nauttimassa muuten vaan viikonlopusta?!?

mies on koko viikonlopun töissä ja yritän saada aikaa kulumaan täällä kotona..varovasti jo vähän siivosin ja tein ruokaa ja kävin kävelyllä ja nyt on ihan väsynyt olo. Ei tosin ole kovasti supistellut joten kun rauhassa ottaa niin mikäs tässä puuhatessa (jos ei siis väsyttäisi ja hengästyisi niin helpolla).

Peilailin tänään ja mulla on siis yhdessä kohdassa masun reunassa pari raskausarpea, toivottavasti jäävät ainoiksi, mutta jos eivät niin ei voi sitten mitään.

Hyvää viikonloppua kaikille ja JBlle erityissuuret rutistukset, luin vasta äsken mailisi!
rv33+1
 
Rosis
Juu, täälläkään ei merkkejä edistymisestä, kivuttomia supistuksia vain, jotka ei menoa haittaa. Kirjamessuiltiin, hengailtiin ympäriinsä koko päivä, söin niin tulista ruokaa että vauvaa käy sääli, nukuin kotiin päästyä makeat päiväunet ja nyt ei sitten väsytä yhtään.

Kerroinkohan että eilisessä neuvolassa kaikki ok, paino ei enää ole noussut eli kokonais painonnousu melkein 16 kiloa. Terkka muistutti että kannattaa unohtaa LA (selvä; ihan helppo homma) ja muistaa että synnytys voi normaalisti olla ihan milloin vain rv 38-42 ja että monilla ensisynnyttäjillä menee noille vimpoille viikoille...

God natt!
 
Jellybean kirjautumatta
Kokeiltiin eilen 3 ässää, kivuttomia supistuksia alkoi sitten tulla, mut kun ne oli ihan kivuttomiakin niin nukahdin. Ainakin hyvät yöunet tuli, mut oishan se kiva ollut päästä jo synnyttämään.

Väkiselläkin siihen laskettuun aikaan tuijottaa, vaikka varsin hyvin tietää että vaan 5%vauvoista syntyy laskettuna päivänä. Hyvä, että Rosalla on kaikki hyvin.

Jellybean 38+3
 
sadee81
Kiva kuulla Rosastakin ja toivotaan kovasti että ei tarvitsisi odottaa vikoille viikoille asti. Kyllähän monella ensisynnyttäjällä meneekin pitkäksi mutta itse tunnen tosi monta joille tullut vähän etuajassa..kumpa vaan tietäisi voisiko itse jotenkin vaikuttaa. Sitäkin oon miettinyt että voiko siitä oikeasta hedelmöitysajankohdasta päätellä mitään...siis kun sen vuoksi en tiedä miten hyvin tämä mun vauvan tsemppaaminen ulos rv38 toimii kun tiedetään niin tarkkaan milloin on saanut alkunsa niin voiko olla että on vasta LAna riittävän kehittynyt tullakseen ulos?!?

Mies tänäänkin siis töissä ja taas kokkailin..tuntuu että miehellä aina niin kiire että ruoanlaitto on jäänyt kokonaan mun harteille :/ ja ostettiin vahingossa kanaa jonka vika käyttöpäivä on tänään..tein sen siis äsken ja aion kyllä syödä sitä vielä huomennakin, ei kai nyt niin vaarallista voi olla kun on jo kypsennetty?

Mä nukun nykyään tosi hyvin aamuyöt, siis yleensä puol 4 mennessä oon käynyt vessassa pari kertaa ja sen jälkeen nukun tyytyväisenä 8 asti kunnes tulee nälkä. ja hyvä JB että säkin sait hyvät unet, oot nyt sitten ainakin levännyt jos synnytys käynnistyy kohta!

onko mahdollista että vauva liikkuu ylöspäin? kun tuntuu ihankuin vatsa olisi vähän noussut, on vieläkin tosi alhaalla mutta ei enää ihan niin alhaalla kuin ennen..vai kasvaako kohtu pituutta vielä etä sen vuoksi tuntuu kuin vauva olisi kivunnut ylöspäin (tosin kun on pää alaspäin niin pitäisi siis kivuta peppu edellä..onkohan edes fysiologisesti mahdollista..hmm..)

ihanaa päivää ja toivotaan että viikon päästä Rosalla ja JBllä olisi jo tytöt kainalossa!! jännää muuten kun lokakuussa on tulossa pelkkiä tyttöjä niin tuleekohan sitten marraskuusta poikakuukausi?? pysyisi meidän suhteet sitten aika tasan :)
rv33+2
 
Saana...
En sitten ehtinytkään perjantaina palstalle, koko päivä meni työasioiden kimpussa...
Joo, luin kaikki teidän tekstit, mutta arvaatte varmaan muistanko yhtään mitään. Sen sentäs, että kukaan ei ole vielä jakautunut. Hurjan lähellä se vaan on jo monella.

Viime viikolla oli neuvola, kaikki ihan ok. Terkka ei vaan saanut selvää asennosta, kun koko ajan supisti. Hullua, mä en itse edes huomannut, että supisti. Se kun on jotenkin normaali olotila...
Mistä muuten tunnistaa lapsiveden ja limatulpan? Tänään on ollut joku ihmeen kastellaan housut -päivä. Sellaisia lirahteluita ihan litkua ja välillä limaisempaa hiukan värillistä tuhrua. Värjääkö hiiva valkovuotoa punertavan ruskeaksi? Arvatkaa onko mies pikkuisen naama valkoisena, kun erehdyin tuosta sanomaan. Ja meidän kun piti hieroa tänään välilihaa... Hmph ;)

Toivottavasti en ole ensi viikolla ihan niin täydellisessä nettipimennossa mitä tämä viikko meni.

36+1
 
Brogan*
Täälläkin kolme ässää ollut käytössä, tosin muodossa sauna, siivous ja syöminen ;) Ei niitä suppareita tänne vielä toivotakaan. Voi kunpa JB ja Rosis pääsis pian synnyttään ja Amilda myös. On niin kurja ajatus, että joutus viikolla 42 kärvistelemään vaikka tosi monellehan se on täyttä totta.

Tää on kyllä tosi tyttörikas ketju! :) Hassua. Minkähän päätelmän tästä voimme vetää. Ei varmaan ihan mitään..

Ei kyllä sunnuntain kunniaksi oo mitään järkevää sanottavaa. Taidan lähteä haukkaamaan raitista syysilmaa. Enää kaks viikkoa töitä!! Arg.

Brogis 32+4

ps. ostettiin turvakaukalo, hieno on =)
 
sadee81
hui, ehkäpä Saana onkin se mustalammasa ja yllättää kaikki, kuulostaa noi lirahtelut sen verran lupaavilta (tai no, mistäs minä mitään voin tietää kun en ole eläissäni mitään limatulppia/lapsivettä nähnyt..)

Brogis, millaisen kaukalon nyt hankitte? meillä samat S:t käytössä =)

mulla ei enää muuten tee mieli syödä juuri ollenkaan, siis se nälkäkausi alkaa taas olla ohi, mutta karkkia olen nyt viikonloppuna syönyt. Ja tuskin se nyt silti vauvaa 4kg saa..kunhan nyt malttaa jatkaa erossa pysymistä herkuista arkena niin jos nyt viikonloppuisin vähän syö niin mikäs siinä. Tosin kun ei ole enää paljoa jäljellä niin pitää yrittää jaksaa loppuun asti yhtä kiltisti mitä nyt on ollut.

joku kyseli sykkeitä vs tyttö/poika ja niiden vastausten mukaan meille todellakin olisi tulossa poika kun sykkeet nyt olleet siellä 130 paikkeilla, joten toi siis tukisi mun oletustani pojasta.

jos vauva tässä vaiheessa kääntyisi kohdussa niin eikö sen tuntisi jo tosi selkeästi?? siis jos painoa on jo 2kg niin ei kai se huomaamatta pääse kääntymään?? kun mietin jos sen takia tuntuisi ylempänä jos olisi heivannut päänsä ylös (tuntuu kyllä aika oudolta jos olisi..)

mulla lähtee huomenna vika viikko ennen äippälomaa..sitten pitäisi varmaan ihan todenteolla ruveta valmistautumaan, eli pestä ne vaatteet, pakata se kassi, leipoa pakkaseen, koota pinnis ym.
 
Brogis
Mietittiin pitkään tuota kaukaloasiaa ja ensin ajattelin, että ostettas se 0-25kg, jotta menis pitkään. Istuin jäi kuitenkin tosi pystyyn asentoon, joten emme halunneet vastasyntynyttä sellaseen laittaa, vaikka valmistajan mukaan muka voisi. Päädyttiin sellaseen vähän tuntemattomaan merkkiin (Ramatti), mutta siinä oli kahden vuoden takuu (kenen lapsi mahtuu kaks vuotta kaukaloon??? Okei, voi olla toinen lapsi jo tulossa mutta silti..) ja pituutta enemmän ku esim. siinä Brion kaukalossa. (Kun minähän olen päättänyt synnyttää sen jättäiläisen.. ;) Tai siis myyjä sanoi, että se Brio on pienin niistä kaukaloista. Jäi sitterit ja vastasyntyneen tyynyt ostamatta, kun en muistanu enää kaupassa yhtään mitä piti kattoa. No hoitoalustan ostin Prismasta :) Ja pääseehän tuonne liikkeeseen uudestaankin.

Mikäs on lokakuisten vointi näin maanantaiaamuna? Olisiko tällä viikolla jo jonkun syntymäpäivä? :)

Onko Sade teidän vauva ollut jo pitkään pää alaspäin? Tämä on killunut varmaan heinäkuulta saakka peppu ylöspäin ja musta on tosi kummallista, että se on niin aikasten mennyt oikein päin. Ja kun vielä liikkuu niin runsaasti niin ihmettelen miten se on pysyny samassa suunnassa. Tosin, noin kolmisen viikkoa sitten tuntui aamulla ihan älytön muljahdus ja koko päivän liikkeet oli jotenkin kummia. Sitte vähä ennen ku lähdin töistä se muljahdus tuntui uudestaan. Mä vähän luulen, että se vietti päivän pää pystyssä ja totes, että no thanks.

Mä jo pikkasen pesin vauvanvaatteita viikonloppuna. Oli pakko ottaa varaslähtö.

Brogan
 
Jellybean kirjautumatta
Soita Saana synnärille ja kysy että mitä mieltä ne on tuosta vuodosta. Kuulostaa vähän hurjalta, niin parempi kai ois tarkistaa.

Meillä irkku mahtuu edelleen kaukaloonsa sekä kilojen että pituuden puolesta. Se onkin vielä miehen autossa, että jos sillä liikutaan niin ei aina viititä vaihtaa isoa istuinta mun autosta. Että yllättävän tilava on cabriofix. Tosin kapea kaukalo se on, eli talvivaatteissa ei enää siihen tule mahtumaan, kun hartioista ottaa kiinni.

Eilen illalla taas supisteli napakasti, mut lopahti sitten nukkumaan mennessä. Tänään aion siivota ja jos Irkun kanssa jaksetaan, niin käydään lenkillä. Sairaalakassi pitää myös pakata loppuuun, pestä pyykkiä ja tiskata. Jospa se sieltä pian lähtisi tulemaan.

Miten on Rosan ja Amildan fiilikset tänään? Entä Minisun, susta ei ole kuulunut vähään aikaan? Vai onko mulla vaan mennyt ohi?

Taidan surffailla, et jos Broganin kaukalo löytyisi netistä. Meillä ei ole mitään hankittavaa enää, niin mun shoppailuaddiktin täytyy elää sitten muitten kautta.

Jellybean 38+4
 
Jellybean kirjautumatta
onko se Ramatti tuo Saturn vai Mars Comfort, vai onko niitä vielä lisää? Ihanat värivaihtoehdot noissa molemmissa kaukaloissa. Meillä on tylsän harmaa, kun ostaessa ei tiedetty syntyvän lapsen sukupuolta ja muka haluttiin "ajaton" väri. Nyt se ajaton tuntuu ja näyttää kyllä tosi tylsältä ja olisin sittenkin halunnut jonkun ihanan pirteän värin.
 
Brogis
Joku on taas jumittanu nettiin näin aamusta.. Mars Comfort on se mikä ostettiin. Punaharmaa. Näyttää coolimmalta livenä kuin niissä netin kuvissa ;) Siis tuo on niin älyttömän yksilöllistä vissiin kuinka kauan mahtuu kaukaloon. Tytöt menee haastattelujeni mukaan pidempään :) Mut siellä liikkeessä oli sellanen 5kk ikäinen poika kaukalossa ja se oli jo kasvanut siitä omastaan ulos (siis jalat tuli 10cm reunan yli) ja vanhemmat oli ostamassa sille oikeaa istuinta. Huh. Ja siis kun mun ja miehen suvuissa lapset on tavanneet syntyä isoina ja kasvaa nopeasti niin vähä mietityttää että kauanko kaukalo menee. Mut ei auta, se istuin ois ollu liian pysty.

Jänniä nuo JB:n supistelut. (Susta itestä ei varmaan yhtään niin jänniä ;). Mut siis meinaan, että kun noin napakasti kuitenkin supistelee ja sitten aina lopahtaa. Että mistä sitä tietää milloin on oikeasti aika synnyttää. Tyhmä kysymys, eiköhän sen tiedä.. Mut pakkaa joo se kassi äkkiä :D

Täällä myös kannustetaan Saanaa soittaan synnärille. Vaikka raskausaika onkin yhtä limaa ja vuotoa ja niiden analyysia :)
 
sadee81
väsynyttä maanantaita kaikille! nukuin suht hyvin mutta en kuitenkaan nukkunut :/ ja en tiedä olenko nyt vaan niin stressaantunut jostain vai mistä johtuu kun verenpaine ollut jo pari päivää yli 110/68 ja nyt aamullakin oli 106/66 (ja joo siis ihan normaalit paineet mutta mulle ylhäällä). olo on sitten jotenkin tosi outo kun ei ole tottunut tällaisiin paineisiin..(pitäisi varmaan halata miestä enemmän kun nyt taas on ollut vähän kiukuttelua.)

Brogis, meillähän tää on viihtynyt pää alaspäin aina..siis kaikki ultrat, neuvolat kaikki missä jotain on katsottu niin aina pää visusti tosi alhaalla (siitähän meinasi tulla silloin rakenneultrassa ongelma kun ei meinattu saada kääntymääns en vertaa että olisi voinut sen pään mitata). Enkä ole mitään tuollaisi muljahduksia tuntenut niin eiköhän ole pää alaspäin edelleen ja aina vaan. Ensi viikolla neuvola ja seuraavalla lääkäri niin silloin näkee vielä ultrassa miten päin siellä hilluu.

Kovasti supistustuulia meidän lokakuisille, nyt vaan kassit kuntoon ja vikat siivoukset ja seksit niin eiköhän se sillä.

Hyvä brogis että löytyi kaukalo! mä en ole uskaltanut ajatellakaan noita kasvujuttuja, siis kun sitterissäkin on se 9kg painoraja niin sehän voi hetkessä olla tuon kokoinen tai sitten menee pitkään..mutta täytyy toivoa että olisi suht normivauva noissa kasvupuuhissaan.

Ihanaa kun on vika työviikko ja sitten vielä päivä ja on virallisesti äitiyslomalainen, tosin ei nytkään enää hommia ole kun tuuraaja jo harjoittelee, eli aika lomalaiselta tässä jo tuntuukin. Tekemättömien kotihommien lista senkuin vaan pitenee ja kun niissä tarvii miestä avuksi niin saa nähdä kuinka tiukille menee.
rv33+3
 
Jellybean kirjautumatta
Cabriofixissä rajat on 13 kg ja päälaki ei saa yltää istuimen selkänojan yli. Jalat saa kyllä roikkua vaikka miten. Irkulla ei ihan vielä päälaki yllä yli ja on vasta 9,5 kiloa. Jalat kyllä on jo vähän kippurassa, mut se kun ei vaikuta turvallisuuteen niin edelleen silloin tällöin matkustaa kaukalossa. Cabriofix kyllä mun mielestä onkin pituussuunnassa suurempi kuin muut kaukalot, mut vastaavasti sitten todella kapea. Kuvittelisin, että poikavauvat on himppasen rotevampia joten pojalla ei olisi mennyt näin pitkään. Tai talvivaatteissa tytölläkään.

Mä en kyllä enää tiedä, että onko nämä supistuksiakaan vai liikkuuko vauva vaan alemmas. Kun hetkittäin tulee sellaisia oikein mojovia kipuja häpyluun taakse. Vauva täyttää jo kohdun niin tarkkaan, että on vaikea sormella kokeilemalla tietää et onko supistus menossa vai tökinkö vaan vauvaa. Mulla on jotenkin yhden kokemuksen tuoma varmuus, että kyllä mä sitten tiedän kun tosi on kyseessä. Niistä supistuksista ei voi erehtyä. Tosin tiedän kyllä senkin, että supistukset voi hetkessä muuttua näistä ennakoivista juuri niiksi oikeiksi supistuksiksi. Aion aloittaa kassin loppuun pakkaamisen heti kun Irkku herää aamu-uniltaan.
 
sadee81
Jälleen toivotaan JBlle parasta, eli että muuttuisivat nyt ihan oikeiksi!

mulla on kaverit sanoneet että kun supistukset muuttuvat oikeiksi niin kyllä ne tuntee, siis että silloin ei enää tarvi arvailla onko nää nyt niitä vai ei. Täytyy vaan luottaa tohon että kyllä sen sitten tietää kun on tosi kyseessä.

mulla on alkanut olla nivuset/alavatsa (etenkin vasen) tosi hellinä mutta luultavasti on vaan jotenkin venähtänyt, kun ei kai tuo liity mitenkään raskauteen?! istun edelleenkin liian paljon ihmeasennoissa :/
 

Yhteistyössä