2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Tsemppiä Sol! Siitä se sitten lähtee! Käy kertomassa kuulumisia, kun ehdit/jaksat. Viimeistään sitten synnytyskertomus...

Mä alan täällä enenevässä määrin toivoa, että Pulla tajuais syntyä vähän etuajassa. Koko ajan vaan olo menee jotenkin vaikeammaksi, pissa meinaa tulla välillä housuun, kun eräs tökkii päällään rakkoon ja kävely tuntuu tuskaiselta. Olin eilen vähän shoppailemassa kauppakeskuksessa ja piti käydä kolmesti vessassa, vaikkei paljon mitään saanutkaan tirautettua. Kai sitä vaan on parempi pysytellä kotona möllöttämässä ja käydä vaan välillä minikävelyllä koirien kanssa?

Tänä aamuna huomasin pienen suonikohjun toisen polven alapuolella.:O Onhan mulla ollu jo muutaman viikon se toinen kohju SIELLÄ, mutta se ei hameen alta näy (heh, en käytä NIIN lyhyitä hameita!), ja sieltä ne vissiin lähtee helpommin pois synnytyksen jälkeen (ja lisäksi musta tuntuu, että se olis jo vähän pienentynyt, jee). Täytyy nyt näitä tukisukkiksia käyttää uskollisesti joka päivä, en tiiä onko apua vai ei. Pieniähän nää mun vaivat kai on, mutta kun tuntuu, että koko ajan tulee jotain lisää, ja vielä pitäis sinnitellä puolitoista kuukautta ainakin.

Valivali, ehkä ensi kerralla mulla olis jotain positiivista sanottavaa??:ashamed:


Armi ja Pulla (33+2)
 
Sol tsemppiä!jos mahdollista niin itse huomasin esikoisen supistuksien aikana että kun teki keinuvaa liikettä tai jumppapallon päällä hytkyi supistukset sai voimakkaammiksi.lopuksi keinutuolissa mulla menikin sitten vedet.mut tosin olin synnärillä kun käynnistettiin.

armi kyllä täällä ainakin on tukalat oltavat jo nyt..sokerit on taas alkanut heittelemään ja sen huomaa kyllä kun ylävatsa turpoaa inhottavan kovaksi ja mikään asento ei ole sen jälkeen hyvä.Mä olen päättänyt että kolmatta kertaa en tuu olemaan enää raskaana.20viikon jälkeen on olo just näiden sokereiden vuoksi ihan hirvee.

Maanantaina olisi sitten sokerirasitus,mutta tiedän kyllä taas että koholla on.ei voi erehtyä.mittailin eilen tunti ruuan jälkeen mun arvon ihan ajankuluksi,kun olin isovanhempien luona niin reippaasti koholla oli..8.6 oli arvo ja ruuan jälkeen ei saa mennä sen 7.8 yläpuolelle..UPS!eli siis parin viikon mittailut on edessä varmastikin.huoh..


Tsemppiä muille loppuvaiheessa oleville! :)

RP 24+5
 
Tsemppiä sol, tiedä vaikka vauva olisikin jo ulkona :) Tuskin kuitenkaan suutariksi jää :)

Taas on neuvolassa käyty, tai itseasiassa kävin jo keskiviikkona mut en oo jaksanu tänne kirjoitella. Hemoglobiini oli laskenu alle 100 mistä löyty syy tähän miun armottomaan väsymykseen. Viimeksi kirjoitellessani oli ongelmia nukkumisen kanssa mutta nyt on ongelmana pysyä hereillä :( Nyt siis otan vastaan neuvoja/vinkkejä miten raudan saa imeytymään! Olen siis syönyt 100mg/kerran kahteen päivään tammikuusta asti ja nyt tuo hemoglobiini tosissaan oli laskenu aika rajusti. Muuta selitystä en keksiny kuin huono imeytyminen.

Lisäksi neuvolassa odotti toinenkin ikävän puoleinen yllätys, minulle ei ole vieläkään tehty lähetettä siihen synnytystapatutkimukseen ja en nyt saanut selvää tekeekö tämä sijainen sen vai kuka. Ensi viikolla oma hoitaja onneksi palaa jo töihin niin soitan ja varmistan lähetteen eteenpäin laittamisen. Ongelmana on vain hoitajan kiinni saaminen puhelimitse.

Mutta nyt lähen päikkäreille :)

jauhopeukalo 30+5
 
Taitaa olla Solilla jo pieni sylissä :) Täällä olis tänään laskettu aika eikä mitään tietoakaan synnytyksen alkamisesta. Jääkööt sinne :D

Jauhopeukalo Hmm, aika vähän oot mun mielestä syöny.. Mulla laski hemppa 95 ja heti sain ohjeen syödä kaksi obsidania päivässä (200mg)..Nyt kun muutama kk jälkikäteen hemppa on vieläkin n.110, niin syön kolme. C-vitamiini kuulemma auttaa raudan imeytymiseen, samoin kun se että noudattaa niitä pakkauksen ohjeita. Eli kaks tuntia ennen ja jälkeen pillerin ottamista on syömättä, tai ainakaan ei käytä maitotuotteita tai kofeiinia. Mulle neuvolantäti sanoi että kannattaa ottaa yöllä kun käy vessassa kumminki :)

Neuvolassakin käyty toissapäivänä ja maanantaina uus aika. Silloin saan ilmeisesti jo ajan yliaikaiskontrolliin. Pitäkää peukkuja että poika tulee ulos, eikä tartte käynnistää :) Pissa oli kuulemma hilkulla että oliko proteiinia vai ei.. Verenpaineet meni samoissa kun ennen eikä ole turvotusta.

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen.. :flower:
 
Heippa!

täällähän alkaa olla jännät paikat :)uutisia odotellessa solilta ja babies ainakin.

tohon raudan imeytymiseen mulla kanssa viime neuvolassa hemppa 100 paikkeilla ja ihan armoton väsymys.tosin nukuin silloin huonosti yöt jalkakramppienvuoksi ja nukun vieläkin.Mutta itse oon kokenut ton rautatabletin syömisen aika turhaksi esikoisen aikana.ruokahan imeytyy paremmin elimistöön..esim söin hernekeittoa yhtenä päivänä niin johan piristyi,mustikka on hyvää raudan lähdettä (pojalle tehnyt mustikkakiisseliä välipalaksi sillon tällöin),tomaatti,persiljaa voi laittaa vaikka leivän päälle ja jos maksamakkarasta tykkää niin se on hyvää :) tomaattimaksamakkaraa suosittelen on parasta :) mut mä olenkin sen verran kaikkiruokanen että mulle kelpaa mikä vain :) mut suosittelen nostamaan sitä rautaa ruuan avulla,koska pillerit tosiaan imeytyy aika huonosti.

RP
 
Armille kiitokset tosiaan vielä liivivinkistä! Sellaiset on nyt sitten hankittu ja ostinpa samaan settiin toisetkin "perinteisemmät".
Jännitän täällä Solin ja Babiesin puolesta jo kovasti. Tsemppiä naiset! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! Ja saattaahan olla, että siellä on jo molemmilla pikkuiset sylissä! Ihanaa!
Täällä on ollut puhetta tuosta raudan imeytymisestä. Mulla on pysytellyt nyt aika hyvin siinä 120 pinnassa, mutta olen silti ottanut neuvolan ohjeen mukaan lisärautaa silloin tällöin ja mulla on käytössä tuo nestemäinen rautavalmiste. Ainakaan ei siis ole enää hg laskenut. Mutta RuouvaPapusen ohje "rauta ruoasta" kuulostaa kyllä hyvältä! Mun ongelmani onkin sitten aivan muualla eli ummetus nyt raskaana ollessa on ollut kyllä niin tuskaista. Jotain apteekkivalmisteita olen kokeillut, mutta osa niistä pistää mun mahan sit taas ihan järkyttävän sekaisin ja kipeeksi, ettei mitään rajaa. Aamupuuro ja paljon vettä ja herkut pois vois varmaan tuoda helpotusta ja sitä olen kyllä yrittänyt, mutta kun tuo sokeri vain maistuu... Vaivat vain tuntuu lisääntyvän loppua kohden. Eilen oli taas lääkärikäynti ja sektion suunnittelu. Vauvan painoarvio oli nyt 2200g. Sektio tehdään viikolla 38 jos kaikki menee hyvin ja vielä pitää käydä kuitenkin lääkärissä että nähdään tilanne paremmin.
 
RouvaPapunen Joo, kyllähän se parasta ois ruokavalion avulla rautaa saada :) Oon ollu niin tuuliviiri näiden ruokahalujen kanssa että koin ite parhaaksi vaan syödä pillereitä :D Kumma kyllä että muuten en mielellään mitään "ylimääräisiä" pillereitä ota. Eikös lihaki ole aika hyvä raudan lähde? Vai muistanko ihan väärin :)

Kevätkello Mulle noi raudat aiheutti ummetuksen ja olenkin syöny muutaman kuivatun luumun joka päivä.. Toimii :) Eri asia tietty jos ei tykkää luumun mausta. Mulla on ollu joku ihme himo kaikkiin sokeroituihin suklaamuroihin yms. ja olen niistäki yrittäny aina ottaa niitä mihin on lisätty kuitua..

Vaavi on täällä edelleen mahassa.. Yritettiin puhua pienelle siitä kuinka paljon kivempaa täällä puolella on.. Paljon enemmän tilaa potkutella, pääsis tutustumaan iskään vähän lähemmin ym. Mutta ei. Tottelematon jo näin nuorena :p
Tänään ohjelmassa imurointia, mattojen ja peittojen tamppausta, kevyttä huonekalujen siirtelyä ja muuta vastaavaa. Tällä menolla ollaan toivon mukaan vappu sairaalassa ;)
 
babies liha on kanssa hyvä :) ja nythän alkaa grillikausikin piakkoin jos ei joillakin oo jo alkanut :p sitten tulee jos jonkinmoista fläskiä syötyä :D tosin pitäs nyt vähän alkaa tarkkailemaan tota ruokaa loppuajan kun kerran noi sokerit heittelee niin paljon.Tulee varmaan aika paljon grillailtua kalaa tänä kesänä ja kanaa..voi ei sais ajatella ruokaa..päässä alkaa pyörimään kaikki herkut :p nami nami!



RP
 
RouvaPapunen Tekee sen tirisevän lihan kylkeen jonku hyvän salaatin tai grillaa jotain vihanneksia ja heti on terveellisempää :) Meillä on jo kerran grillattu ja tänään uudestaan :p Tosin vaan makkaraa mutta hyvää sekin on.. Ja nälkähän sitä tuli :D
 
babies meillä kanssa korkattiin grillikausi eilen ;) makkaralla myös ja siihen kylkeen terveellistä salaattia :D vielä kun olis saanut sen tölkin olutta siihen niin olis kruunannut kaiken :O mutta oli hyvää!!!:p huomiseen asti aikaa herkutella tai siihen asti kunnes sokeritulokset tulee :) pitää ottaa nyt ilo irti :D

RP
 
Kiitos neuvoista raudan imeytymisen suhteen. Erityisesti RouvaPapuselle ruokavinkeistä. Kaurapuuroon siirryin aamupalalla ja nyt alkaa olo hieman piristyä. Eilen jaksoin lähteä kaupunkiin lastenkirpparilla käymään ja sielä mukaan tarttui valkea body jossa eläin kuvioita sekä itselleni lyhyt hihainen äitiyspaita joka sopii myös imetykseen :) Tomaattia syön joka päivä ja eilen kastelin kaupassa tuota tomaattimaksamakkaraa, vielä en uskaltanut ostaa mutta seuraavalla kauppareissulla tarttuu varmasti mukaan :) Mustikkakiisseli valmistuu varmaan kans jo tänään :p
 
Hei Kevätkello! Piti tulla vierailemaan täällä teidän pinossa, kun huomasin että sulla on sektio tulossa etisen istukan vuoksi. Mulla oli sama juttu ja se harmitti kovasti. Kaikki meni kuitenkin hienosti, tyttö syntyi suunnitellusti ja oli isänsä kanssa n. 2h jonka ajan olin heräämössä. Imetys lähti hyvin käyntiin heti kun pääsin pikkuisen luo ja täysimetyksellä ollaan oltu koko ajan. Leikkauskivutkin loppui tosi äkkiä, olisko viikko (korkeintaan pari) pitänyt ottaa parasetamolia ja ibuprofeenia. Tsemppiä! =)

Neela (kevään ja kesän 2011 hoidoista plussanneet) ja Pikku-O, reilu 4kk :heart:
 
Kiitos Neela! Kaikki nuo kommentit vähän rauhoittaa mieltä, koska kovasti mietin niin monia juttuja. Ihana, että sulla meni kaikki noin hyvin ja että tuo imetyskin lähti hyvin käyntiin. Toivon kovasti, että saisin myös imettää ja ettei tarvisia olla kovin pitkään heti erossa pienestä leikkauksen jälkeen. Harmittaa kyllä vähän se, että jos tämä jää ainoaksi niin ei koskaan saanut kokea normaalia synnytystä. MUTTa pitää tietysti ajatella, että lapsi se on tärkeintä, mitä tässä kaikessa on! :heart: Tää on varmaan vähän hölmöä, mutta pelkään jotenkin myös sellaista ulkopuolisuuden tuntua kun mies saa heti olla lapsen kanssa ja mä joudun siitä eroon, mutta toki tuo aika on sit taas miehelle tosi tärkeetä.
 
Heippa!

Täällä takana sokerirasitus ja jopa 12h paastoarvo oli niin pielessä kun olla ja voi :O neuvolasta soittoa nyt odotellaan sit että saa hakee laitteen kotiin ja alkaa mittailemaan..eli herkut saa nyt unohtaa..

Kutittaako ketään muuta??hitto mä oon ihan punasia näppyjä kohta täynnä jotka kutiaa :D kaikki vaivat siis täällä :D olkapäät/käsivarret on siis niin kutisevat ja samoin sääret.en tiedä onko tää sitä raskausihottumaa.ajattelin nyt rasvata kortisonilla ja katsoa toimiiko.nvllääkäri onki 2viikon päästä että täytyy kysyä sitten paremmin sieltä.Pitää kokeilla jos on yliherkistynyt pyykinpesujauheellekin jos vaihtais erisaniin sen kokonaan.

RP
 
Sol
Meille syntyi ihana pieni poikavauva keskiviikkona 25.4. klo 23.35 :heart: Pituus 50cm, paino 3520g, pää 33,5cm. Raskausviikkoja oli siis 40+2. Tuun kirjotteleen kuulumisia ym, kun tästä jaksan. Nyt makoilen vauvan kanssa ja sit vappusaunaan :) Toki sinne en vauvaa ota :D

Onnellinen Sol ja pikkuinen ET 5vrk (parin tunnin päästä) :heart:
 
katso liitettä 15862
30.4.2012 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....tyttölupaus
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6....poikalupaus
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6....tyttölupaus
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6...poikaolo
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6....tyttölupaus
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6....poikaolo
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7....poikaolo
Haltia............?PAS..............toinen..........27v......3.7.
Wonder.......3.IVF...............toinen...........32v.....10.7...tyttölupaus
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7....poikaolo
t0iv0............2.IVF...............toinen..........31v.....19.7...poikalupaus
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7....poikaolo
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7..tyttö & poika
jag78............1.IVF 1.PAS......kolmas.........33v.....27.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen........?........10.8...tyttölupaus
Hyrsky Myrskynen...4.insemin..esikoinen....30v......10.8
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37v.......25.8
Haaveilija 82.....1.IVF...........esikoinen.......29v......29.8


:heart: :heart: :heart: Syntyneet :heart: :heart: :heart:

27.12. Hattivattinen.......tyttö.....1075g.....37cm
23.1. Heidari................poika......3330g.....48cm
27.1. Sinirusko..........poika.........3070g.....47cm
16.2. Millie73.............tyttö A.......2100g
16.2. Millie73.............tyttö B.......1900g
4.3. Sharona............poika.........
5.3. Lallaa77............poika........3360g......49cm
6.3. nanniga............poika........3980g......54cm
30.3. Kiena................tyttö.........3790g......51cm
25.4. Sol....................poika........3520g.....50cm
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Sol! :heart: Innolla odotan lisäkuulumisia! =)

RouvaP Voihan harmitus noita arvoja! Ja vielä tuo kutina... Mähän kävin kans verikokeissa alkuraskaudesta, kun tuntui että kutisin kanssa tosi paljon, mutta kuivasta ihosta myös vain johtui eli ei ollut raskaushepatoosia ja yleensähän se puhkeaa muutenkin vasta joskus viimeisellä kolmanneksella jos tulee... TUon jälkeen olenkin rasvannut lähes joka päivä paksulla rasvalla päästä varpaisiin. Mut varmaan ihan hyvä vaihtoehto vaihtaa pesuaineetkin, kun kuitenkin vauvallekin on parempi, että pesuaineet on allergiaystävällisiä.

Niin ja Hyvää vappua kaikille mammoille!

Muoks: Toivottavasti Babies on jo tekemässä vappuvauvaa :) Ja sitten taas huutelen täältä kesäkuun odottajia: mikä tilanne? :wave: Tulkaahan kertomaan kuulumisia ja tunnelmia!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea sol poitsusta!:flower:

Ja hyvää vappua kaikille!:wave:

Kevätkello luin kanssa siitä hepatoosista että yleensä tulee viimeisen kolmanneksen aikana mutta seurailen tässä nyt tilannetta.onneksi on parin viikon päästä lääkäri voi sitten kysyä samalla.Tai no neuvolasta kuitenkin soittavat sokerista että samalla jos laittaa lähetteen vaikka labraan niin tulee nekin arvot sitten tsekattua.

RP (olis jo rv 40) :)
 
Hurjasti Onnea pojasti Sol! :flower:

Täällä mitään vappuvauvaa tullu :D Yhdessä kasassa ja vointi mitä mainioin. Paitsi mitä nyt hermo menee tähän odotteluun. Maanantaina on onneksi aika yliaikaiskontrolliin ja toivon niiiin kovin että ottaisivat sisään :) Viime maanantaina oli jälleen kerran se neuvola, siellä jo hetki mietittiin lähtöä sairaalaan heti. Oli nimittäin paino noussu viiden päivän aikana kaks kiloa :whistle: Ja pientä turvotusta ilmassa. Mutta verenpaineet ja pissa ym. olot kun on hyvät niin ei lähdetty. Damn. :headwall:

Tuli tuosta pesuaineesta mieleen... Pesen meidän omat pyykit ihan normaalilla nestemäisellä pesuaineella (Ariel yms) mutta vauvan vaatteet on pesty Erisanilla tai vastaavalla. Tuli vaan mieleen että pesenköhän "turhaan" allergiaystävällisellä pesuaineella kun sitä meidän omaa "normaalia" pesuainetta on kumminki sinne rööreihin jääny?

Babies ja masutyyppi joka syntyy valmiina menemään suoraan kouluun 40+5
 
babies meillä kanssa käytetty nestemäistä omoa ja nyt mies osti sitten viimeksi arielin nestemäistä mitä nyt epäilen että se aiheuttaa mulle sitä kutinaa.kokeilen nyt pestä toisella pesuaineella omat vaatteet.
Ite muuten testasin sillon pestä esikoisen vaatteet vauva aikana samalla kun meidänkin vaatteet ja heti oli näpyillä.Nyt kyllä pestään samalla eikä ole näppyjä, mutta kannattaa vähän testailla onhan se vauvan iho kuitenkin ohuempaa ja herkempää.Toisilla on herkempi kun toisilla.mutta ei ihan esikoiselle olis tarvinnut sitä hajusteetonta,kun me kuitenkin pestiin ihan normaalilla pesuaineella ja pakostahan sitä rööreihin jäi.ehkä miedompi pesuaine olis riittänyt.Kyllä meinaan kuitenkin pestä tulevan vauvan vaatteet ihan hajusteettomalla aluksi ja sitten pikkuhiljaa alkaa taas pesemään meidän aineilla.

täällä odotellaan neuvolan soittoa..ei vielä oo kuulunut mitään.

RP
 
Sol, onnea hirmuisesti! Synnytyskertomusta odotellessa...

RouvaP on sitten mun kanssa vähän niinku samassa veneessä noitten sokeriongelmien kanssa. Just laitoin postiin diabeteshoitajalle kahden viikon sokerimittaukseni. Ei kovin lupaavalta näytä, kun ruokailun jälkeisistä arvoista melkeinpä suurin osa on (vähän) yli rajan... Saa nyt nähdä mitä seuraavaks tehdään, eli täytyykö ottaa insuliini käyttöön vai mitä.

Tänään oli neuvola. Painoa oli tullut -- varmaan vappuherkuttelujen takia -- 1,5 kg parissa viikossa. No, edellisten kahden kuukauden aikana painoa ei ollutkaan tullut oikeastaan yhtään, eli varaa onkin ollut vähän tulla lisää. Nyt on vissiin yhteensä tullut jotain 8,5 kg. Mitäs teillä muilla on kertyny? Hemoglobiini vain nousee, nyt oli 121, kun alimmillaan keskiraskaudessa oli 109. Rautaa en ole syönyt moneen viikkoon. Sf-mitta menee edelleen ylärajalla, vaikka sekä ultrien että neuvolantädin mukaan Pulla on siro vauva. Mulla on vaan toi maha tossa eteenpäin töröttämässä (eli en oo yhtään levinny sivuillepäin), mistä johtunee iso "mahamitta". Laittoi silti lähetteen synnytystapa-arvioon, kun on ne sokeritkin ollu siellä ylärajalla. Kivahan se on, että saa sen "ylimääräisen" tutkimuksen Taysissa sitten vielä. Eikä tarvi käydä neuvolalääkärillä, josta en yhtään tykkää...

Vointi ollut kohtalainen. Koiran kanssa "lenkkeily" on säälittävää rahjustamista, kun lähes koko ajan tuntuu ikävä paine alapäässä tai sitten alkaa supistaa. Eilen tein ihan vähän pihatöitä, mutta aika hankala noita kukkapenkkejä oli putsata... Konttaamalla pystyi jotain tekemään, mutta kumartelu oli kyllä melko mahdotonta. Mun äitiyslomahan alkais vasta ens viikosta, mutta ei kyllä olis mitenkään mahdollista olla enää töissä!

Yöt on koko ajan levottomampia, vessassa täytyy käydä 2-3 kertaa yön aikana ja aina kun herää, on sellanen ikävä olo ja välillä särkee sieltä ja täältä. Parina yönä/aamuna oon ottanu Panadolinkin ja se on onneks auttanu. Ihanaa on, että aamulla saa nukkua niin pitkään kuin haluaa! Paras nukkua nyt, kun ei tiedä kuinka moneen vuoteen sitä sitten ei saa nukkua... ;)

Ai niin! Varasin sellasen raskausvalokuvauksen ens viikoks! Odotan innolla millaisia taidevalokuvia siellä saadaan aikaseks. :)

Armi ja Pulla Pyöriväinen (34+3)
 
Onnea Sol pojasta!

Keskiviikkona oli keskusneuvolalla ylimääränen ultra sokeriseurannan takia ja vauva oli ihan normaalin kokoinen, pää siro ja maha hieman pullea, mutta rajojen sisällä. Vauva aiheutti ongelmia liikkumalla ja hengitysharjoituksia tekemällä :) Välillä tuli jo sellainen olo että onko se paha asia ku liikkuu noin paljo mut se nyt sattu olemaan meijän vauvan jumppahetki, niin ku joka päivä samaan aikaan :D

Hemppa oli noussu viikon takaisesta 114...jippii :) ja sain vähä tarkemmat ohjeet lisäraudan syöntiin, eli otan nyt sen 100mg päivään, jos saataisiin nousemaan vielä yli 120 jota kyllä hieman epäilen... Sokeriseuranta jatkuu ja eilen kuin tilauksesta sokeri nousi ruuan jälkeen 7,8 eli hitusen yli sallitun. Normaalisti miulla on sokeri ollu alle 7 syönnin jälkeen mutta nyt äsken tuossa vasta säikähdinki ku pomppas aamupalan jälkeen 8.8 säikähdin että mitä mitä mutta tajusinpa nyt että nuo miun lääkkeet sisältää myös sakkaroosia ja sehän niitä sokereita sekottelee ku otin nytkin vasta reilusti yli syönnin jälkeen. Eli nyt alan huomioida sokeriseurannassa myös lääkkeet...kiva kun kukaan ei neuvolasta tuota ole miulle maininnu, keskiviikkona tuli muutenkin sellainen olo ett kaikki ohjeet mitä oon saanu on päin persettä.
 
Armi Mulla on tullu painoa koko raskauden aikana ~13kg, mitä en pidä pahana. Ja kaikki on tullu melko loppuvaiheessa.. Tässä ihan lopussa taitaa kyllä olla turvotusta suurin osa kun en ole syöny mitenkään erilailla. Mulla ois hirveä into puutarhahommiin mut ala nyt sitte konttailla tuolla pitkin pihoja xD Voi kuinka odotan sitä että saan oman kroppani takasin ja pystyy elämään "normaalisti"..

Jauhopeukalo Mullahan toi hemppa kävi nousemaan vasta kun aloin syömään kolmea Obsidania päivässä. Nyt sain luvan syödä kahta. Ajattelin kyllä loppuajaksi siirtyä takas kolmeen, sen verran väsyny olo ollu muutaman päivän...

Täällä poksuu 41+0 :( Ja olo on tänään ollu jotenki erikoisen masentunu. Toisaalta haluaisin käynnistyksen, mutta kun ne käynnistetyt synnytyksen on kaiketi yleensä rajumpia?? Ja ainahan itsekseen käyntiin lähteny on parempi. Mut sit taas toisaalta jos vaan odotellaan niin sieltä tulee sit semmonen viiskilonen möhkäle kumminki :/ Maanantaina neuvolatäti kyllä sanoi että jos on ihan pakko jotain arvioida niin alle 3,5kg olis ollu sillon. Mutta eihän noihin voi luottaa..Varsinkin kun ihan käsikopelolla mentiin. Huoh. Ei vaan jaksa enää tätä odottelua :(
 
Täällä käytiin tänään yliaikaiskontrollissa. Perjantaiksi sain uuden ajan ja silloin käynnistellään. Senkin jälkeen saa toki vielä jäädä odottelemaan jos haluan. Mut en taida haluta :D Ultralla sainkin ihka ensimmäisen painoarvion, joka oli 3350g, eli näillä näkymin tulossa normaalinkokoinen poika :) Meinaa vähän flunssaa pukata, toivotaan että paranee viimeistään siihen perjantaihin mennessä..Ei olis kiva synnyttää flunssan kourissa :$
 
babies viimeistään sillon siis syntyy!voihan se käynnistyä ennen sitä :) mulle neuvolantäti sanoi että juo pullo siideriä niin auttais käynnistämään niin saunan yhteydessä tottakai :) eipä paljoa auttanut se esikoisella silloin :D mut ei kannata sitä käynnistystä pelätä..en mä ainakaan huomannut että se olis ollut raju kun mulla silloin käynnistettiin.Lääkäri sanoi että pari päivää voi mennä mutta rauhassa odotellaan lapsivesiä.Mulla meni puolenyön aikan vedet ja viiden aikoina syntyi että ei mun mielestä raju ollut..kiitos ihanan epiduraalin :D :D ja ehdin saamaan sen siinä ajassa jopa kaksi kertaa kun avauduin tosi hitaasti :D mitään oikein muistikuvaakaan oo koko ponnistusvaiheesta joka kesti huikean tunnin,kun en ollut sillon nukkunut silmäystäkään vuorokauteen.et mulla ei ollut raju kyllä käynnistys..
eri asia varmaan sitten jos puhkasee suoraan kalvot,mutta meidän poju ei ollut kunnolla laskeutunut ja lääkäri sanoi että näin vältetään tulehdukset jos käynnistetään vaan lääkkeillä ja annetaan rauhassa mennä vedet.

Mutta tsemppiä synnytykseen kyllä se hyvin menee :)

RP
 

Yhteistyössä