2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .22+0........?..........toinen.......36v......15.2.
Toiveissa.........ICSI......21+2.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
Sinirusko.........IVF......21+3......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Millie73............ICSI......17+6......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
nanniga............IVF.......19+1....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Sharona...........IVF.......17+1.......?.........esikoinen......?..........?
hattivattinen....1.IVF.....16+5......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....12+2.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....11+5........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......10+6......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...11+?.....15.9......toinen?.......?...........?
Kevätkello......2.IVF.......?..........?...............?..............?...........?
Sartsa00........3.ICSI.....5+0........?...........esikoinen.......25.......13.6
 
Moikka kaikille! :)

Lisäsin itseni tuohon listaan ja onnistuin jotenkin poistamaan sen värin :ashamed: Jos joku osaisi laittaa sen takasin ni ois ihan kiva, sori :)

Kevätkello vähän informoi minua tästä ketjusta eli jospa mahtuis yksi plussalainen vielä lisää :)

meillä yritystä takana 3-vuotta, miehelläni siemenjohtimet "tukossa", joten siittiöitä ei tule normaalisi eli tästä ongelmasta tiesin jo seurustelumme alkumetreillä. Meille tehty 10/2010 1. ICSI josta saimme 16 kypsää solua, mutta yksikään ei hedelmöittynyt, 2.ICSI tehtiin 5/2011 josta saimme 14 kypsää solua, vain kaksi siirtokelpoista ja nega siis. Nyt tehty 3.ICSI josta saimme 22 solua, 10 hedelmöittynyttä ja yksi blastokysti on nyt kyydissä ja 3 pakkasessa :)

Viikkoja olis nytten 5+0 ja hyvin jännittyneenä odotellaan ensimmäistä ultraa :)
 
Voi että, nyt on tainnut puhaltaa oikein kunnon syksyn plussapuhuri - tuhannesti onnea Sartsa00 :flower: ja ihanaa, kun löysit tähän pinoon mukaan! :) Pitkä on teidänkin taival ollut, joten nyt toivotaan, että pikkuinen pysyy tiukasti matkassa mukana! :heart:

Olipa kiva kuulla myös Solin ultrakuulumisia, ihanaa että kaikki oli hienosti :heart: Onnea 12 vkon rajapyykistä! Musta tuntuu, että sen jälkeen päivät ja viikot on vaan kiitäneet...
 
Sol
Onnea Sartsa ja tervetuloa mukaan! Onpa ihanaa, et nyt sieltä meen lapsettomuusketjusta alkaa tänne siirtyyn yhä useampi. Kunpa lopulta kaikki pääsis :heart:

Ja kiitos hattivattinen Luulen kas, et nyt ei enää niin tarvi panikoida (toivottavasti), niin menee ehkä toi aika nopeemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Huomen naiset ja lampimasti tervetuloa Kevatkello ja Sartsa00 :flower:

Viela kerran onnittelut plussista! :)

Mulle voi paivittaa: ika 31v. ja laskettu aika on 20.3 :heart:

Paljon onnea myos Sol ultrakuulumisista seka 12.viikon rajan ylityksesta!

Meilla ei mitattu niskaturvotusta kun kieltaydyin kohteliaasti kaikista seuloista. Rakenneultra sentaan tehdaan, se olis jo 31.10 ja toinen viela Italiassa sitten kolme viikkoa myohemmin.

Eihan taallakaan normaalisti ultrata kuin viikolla 10 ekan kerran ja sitten seuraava onkin vasta rakenneultra viikolla 20.
Me ollaan oltu onnekkaita kun klinikalla oli niin hyva palvelu, saatiin ihan ylimaaraista mielenrauhaa sen kohdunulkoisen takia ja tietty, kun lomat osu hassusti :) Niin, ja tietty kun kaytiin Roomassakin ultrassa, hihihi.. :LOL:

Musta on ihanaa, kun meilla on muistona kuva pienesta solumoykysta, otettu siirtopaivana, jolloin vauva oli 8-soluinen mytty :heart:
Sitten tietty kaikki ultrakuvat..

Selvisin tosiaan eilisesta illallisesta, mutta 10h tyopaivan jalkeen vasytti niin pirusti, etta lahdin jo ennen ysia taksilla kotiin. Koirakiusankappaleet heratti viime yona kaksi kertaa ja nyt on ihan koomainen olo. Toissa on tanaan rekrypaiva, joten koko paiva menee haastatellessa uusia ehdokkaita, ugh.

Jospa sita nyt suihkuun raahautuis heraamaan. Ihanaa paivaa mammat!
 
Kivaa Sharona, että selvisit hengissä illalliskeikasta, mutta ei ihme että ylipitkän duunipäivän päälle on vähän nukkumatti jo huudellut :)

Mulla on väsymys nyt taas loppuviikkoa kohden helpottanut. Ehkä sen alkuviikon koomailun taustalla oli pari huonommin ja vähemmän nukuttua yötä viikonloppuna, niin heti kostautuu. Meikäläisen rytmihän on tällä hetkellä, että ysin-kympin välillä nukkumaan, niin sisäinen kello herättelee jo kuuden jälkeen, herätyskello sitten viimeistään puoli seiskalta. Mutta näin oon ihan hyvin nyt jonkun aikaa pärjännyt, mutta auta armias, jos unet jää alle 8 tunnin, niin koomat on taas kohtalona |O

Mä oon lietsonut itseni taas varmaan ihan turhaan huoleen, kun meidän maha-asukki ei ole innostunut ilmoittamaan itsestään maanantain jälkeen. Tai ainakaan ei ole samalla lailla jumppaillut kuin maanantaina. Joo, tiedän että sillä on siellä vielä niin paljon tilaa liikkua, että liikkeitä ei voi vielä tuntua joka päivä ja jos se pötköttelee selkä mun mahaan päin, niin sitä suuremmalla syyllä ei jumpat aina tunnu. Mutta silti... On tää raastavaa ja ärsyttää sitten ihan sikana, kun on tällainen hermoheikko ressaaja, ettei osaa ottaa rennosti. :x

No, ehkä mä lähden tästä kehittämään itselleni jotain iltamurkinaa, niin saa maha-asukkikin vähän energiaa. Ihan tosi hurjaa, että huomenna alkaa jo 18. rv...

Hattivattinen & Ihme 16+6
 
Hattivattinen kiitos kannustavista ja mieltä lämmittävistä sanoista! Kiitos myös Sol ja Sharona! Hienoa, että teidän raskaudet etenee hyvin ja olette jo kaikki vähän turvallisemmilla vesillä :) Se on kyllä totta mitä Hattivattinen sanoi, että pelko menetyksestä on kova, kun tätä lasta on tekemällä tehty! Siksi varmaan tässä alussa se epäuskokin on niin voimakas, että onko todella niin, että nyt olen onnistunut kaikkien näiden vuosien jälkeen?! Olen tenhyt ehkä ainakin kuusi raskaustestiä :ashamed: ja just tilasin lisää eri merkkisiä ja kaikkiin on plussa merkit tullut. Ja sit pelko, et mitä jos kaikki ei sitten olekaan kunnossa tai tämä menee kesken... Mutta täytyy se varmaan vain pikku hiljaa uskoa, että raskaana ollaan vaikkei oireita paljon olekaan. Olen lueskellut raskausaiheisia sivuja just näistä oireista ja vähän lohdutti se, että kaikilla ei mitään ihmeellisiä oireita tule. Ottaisin nyt kyllä mielihyvin vähän siitä Kienan huonovointisuudesta itselleni niin tuntuis tämä tila todellisemmalta. Tosin vielä ehtii tapahtua. Ja sitten näitä omia koordinaatteja jos Sol päivität listaa eli ikää on 32 ja esikoinen tulossa (hui! kuulostipa hienolta) ja rv nyt siis ilmeisesti 5+1. Eka ultra on 31.10.
 
Iltoja kanssasisaret!:wave:
Piti tulla kertomaan teille niitä rakenneultrakuulumisia,joka siis oli viikko sitten...Siellä kaikki ihan loistavasti:heart: Kaikki oli kohallaan ja vaaveli hyvin kasvannu.Sukupuoli jätettiin vielä salaisuudeksi...;) Ja istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta,joten ei siitäkään mitään vaaraa enää..kyllä pisti tämän tytön ja pojan hymyilemään!!:heart:
Tervetuloa Kevätkello ja onnea plussasta!! Tätä me ollaan kaikki odotettu ja se toteutuu,ihana fiilis...:D
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkello
Kiitos kaikille lämpimistä onnitteluista :heart:

Kevätkello On niin ihanaa lukea sinun kirjoitustasi, kun sinulla ei ole raskausoireita ollenkaan, eikä ole muuten mullakaan! Minä olen tehnyt 7 raskaustestiä, enkä oikein silti usko asiaa :) Eli olen aivan samoilla linjoilla kanssasi!
 
Onnea Sartsalle ja Kevätkellolle plussautumisista :heart: Taidan muistaakkin teidät tuola 11-hoidot puolelta. Täytyypä sanoa, että itsekkin olin aika oireeton alkuraskaudesta, ja kun testiä tein olin ainakin oireettomuuteni perusteella varma että nega tulis, toisin kävi. Nyt porskutaan rv 19+2 ja enpä ole ihan hirveesti tähänkään mennessä oireistä kärsinyt... väsymys on ollut kaamea, mutta esim oksentanut en ole enkä edes voinut pahoin :) Rakenneultraa odotellessa siis :)

Onnea vielä naiset =)

Nanniga & Tirriäinen 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkello
Heidari Aika jännä kyllä.. Mulle painotettiin nimenomaan sitä ettei saa niitä vakuumipakattuja kaloja..Eikä ne kaupan "tuoretiskinkään" kalat niin tuoreita ole. Meillä appiukko kalastaa merestä haukia, siikaa yms. ja niitä saan syödä. En tosin syö edes kovin usein vaikka kalasta tykkäänkin.

Tervetuloa uudet ja huimasti onnea plussista! :heart:

Anteeksi nyt alkujaan omanapailu, en oikein pysty keskittymään tähän lukemiseen yms. Mulla alkoi nimittäin toissailtana töiden jälkeen inhottava menkkajuilinta joka jatkui kolmeen asti aamuyöllä. Siinä ei auttaneet panadolitkaan :/ Kipu ei siis ollu mitään sietämätöntä, sellasta menkkamaista juilintaa pienellä poltteella. Pelottaa ihan hemmetisti ettei vaan olis menny/menossa kesken. Kipu loppui aamulla mutta sen jälkeen ollu aika hellänä ja herkkänä toi masu..Pienikin rasitus tai muu ylimääränen hömpötys niin tuntuu :( Tämän aamuinen markkinareissukin tuntuu nyt ikävältä masun pohjassa... En soittanu neuvolaan, koska mulla on jokatapauksessa maanantaina ultra. Jos tämä on menossa kesken, niin sille ei voi kukaan mitään.. Lepoa todennäkösesti ois määrätty ja sitähän aion tehdäkin kun on pitkä viikonloppu vapaa. Jännittää vaan suunnattomasti se ultra ja uutiset mitä sieltä kuuluu :'( Viikkoja siis täynnä tänään tasan 12.. Pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin.. Tsemppiä myös teille kaikille!! ---> soffa kutsuu..
 
Paljon onnea Kevätkello ja Sartsa00 ja tervetuloa! :flower:

Sharona, hattivattinen ja Sol Kiitos tsempeistä, kyllä tää tästä ehkä pikku hiljaa helpottaa :) Synnytyslääkärikin lohdutteli, et kuuluu asiaan näillä viikoilla ja tietää ainakin et pieni on elossa. Mieskin jo huolestu kun jäi pari päivää välistä etten halannu pyttyä, et onko sillä pienellä kaikki hyvin :)

Solilla ja Siniruskolla hienoja ultra uutisia :heart: Toivottavasti mekin saadaan samanmoisia ens viikolla!

Kevätkello, mulla oksentaminen alkoi 7+ viikolla ja jatkuu toistaiseksi, mutta kyl tää tosiaan jo helpottanut on :)

Tosi mukavaa, et tässäkin ketjussa on nyt säpinää! :)

Kaikille oikein kivaa viikonloppua!

Kiena & Tirri 11+1

Babies, paljon tsemppia ja jaksamista! Peukut on pystyssä, että kaikki on hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Babies, voi hitto, mutta ala murehdi liikoja, mulla oli myos noilla viikolla jos jonkinlaisia kipuja ja myos tuota menkkakipuilua ja kramppeja. Nuo tuntemukset kuuluu asiaan ja yleensa johtuu kohdun kasvusta, ym. Onneksi sulla on maanantaina jo se ultra, niin saat mielenrauhaa. :hug:

Hattivattinen, hahhaha, mulla on sama meininki, tosin ollut jo sen vuoden ajan kun ollaan hormoneita piikitelty, eli vasymys tulee tosi aikaisin, jo ysilta, viimeistaan kymmenelta sankyyn ja aamulla heraankin sitten aina ennen heratyskelloa. Nyt varsinkin alkanut pissihata iskea silla voluumilla aamuoisin/aamuisin, etta huh.

Oletko jo rauhoittunut siita huolesta kun ei ole tuntunut liikkeita?

Se on ihan normaalia, ettei joka paiva tunnu jotain. Mulla vasta nyt viimeiset 2-3 paivaa ollut paivittaista tuo jumppatuokioiden tunteminen. Eilen olin kollegoiden ja pomojen kanssa keilaamassa, ja sain siis kayttooni lasten keilapallon, ettei menisi turhaksi rehkimiseksi. Joka heiton jalkeen kun istuin alas, pikkuinen osoitti mieltaan ja veti sessiot :D

Kevatkello ja muutkin oireettomat, ei siita kannata hulestua, ettei ole pahoinvointia! Ei ollut mullakaan, ei olleet tissit kipeat, ym.
Ainoa oikea oire oli terasmiehen hajuaisti, mies piti passittaa yksi paiva pesemaan jalkansa ja seuraavana paivana kun piti menna toiden jalkeen pesemaan omat jalat, aloin aavistella, etta taitaa tulla plussa :LOL:

Tuon jalkeen seuraavat oireet ilmeni vasta viikolla 7-8 kun en pystynyt enaa syomaan lihaa ollenkaan. Tuota kesti kolme viikkoa, pelkka ajatus lihasta allotti :D Kinkku oli ensimmainen allo-lihatuote, ja on edelleen vaikka muita lihatuotteita pystyn jo syomaan normaalisti.

Siniruskolle onnittelut ihanista rakenneultra kuulumisista :flower: :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos teille muillekin tervetulotoivotuksista! Yritän täällä olla rauhallisin mielin. Joka kerta kun käy vessassa odottaa näkevänsä punaista, mutta toistaiseksi näkee vain valkoista :D Miten kauan te käytitte noita lugeja? Hoitaja sanoi mulle että ekaan ultraan saakka pitäis laittaa.
Sinirusko taas yksi etappi ohitettu! Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Minä kyllä luulen, että haluan tietää kumpi on tulossa.. ;)
Väsymystä mulla on kanssa vaikka miten. Just kävin ottamassa tunnin päiväunet ja silti väsyttää. Joten ehkä se on sitten se mun oire =)
 
Sol
15.10.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .22+3........?..........toinen.......36v......15.2.
Toiveissa.........ICSI......21+5.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
Sinirusko.........IVF......21+6......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Millie73............ICSI......18+2......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
nanniga............IVF.......19+4....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Sharona...........IVF.......17+4.......?.........esikoinen......?..........?
hattivattinen....1.IVF.....17+1......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....12+5.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....12+1........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......11+1......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...11+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Kevätkello......2.IVF......5+3.....31.10........esikoinen.....32v.........?
Sartsa00........3.ICSI....5+3........?..........esikoinen......25v.....13.6.
 
Sharona, kyllä mä täällä vielä hermoilen, kun en ole mielestäni kunnolla tuntenut liikkeitä. Ehkä sellaisia yksittäisiä muljahduksia, mikä ehkä kertoo siitä, että tyyppi majailee yksiössään siten päin, ettei halua monotella äippää :) Joka tapauksessa oon menossa huomenna kaverille, jolla on kotidoppler, että saan lisää mielenrauhaa... :) Ja tottahan se on, että harva esikoisen odottaja tuntee edes vielä näillä viikoilla ekoja liikkeitä. Mutta minkäs teet, kun on tämmönen kärsimätön luonne :D

Täällä muuten ihan sama tuon aamuöisen/aamuisen vessassa ramppaamisen kanssa, kun hätä iskee, niin siinä ei enää kylkeä käännellä, vaan otettava juoksut kohti huussia. Kauhulla jo odotan sitä, kun pikkuinen alkaa olla sen verran iso, että rupeaa monottelemaan virtsarakkoa. Kuulemma joskus ne tykkää ottaa rakon stressilelukseen ja saattaa napata siitä pienillä sormillaan kiinni ja siinä vaiheessa ei enää juoksutkaan kohti huussia enää auta... :LOL: Ei varmaan auta kuin ottaa siinä vaiheessa Tenat kehiin :D

Kevätkello ja Sartsa00, mä komppaan täällä aika montaa muuta tuon alkuraskauden täyden oireettomuuden kanssa. Meille plussa tuli aivan puun takaa, ei siis oireen oiretta ennen niitä maagisia viivoja tikussa. Ainoa "oire" mulla ehkä oli punktion jäljiltä vasta siinä vaiheessa iskenyt hyperi, jonka turvotus ei laskenut ikinä, vaan muuttui suoraan vauvamahaksi. Jouduin ostamaan ekat mammapöksytkin varmaan viikolla 8-9 tms. :) Heti plussan jälkeen kärsin ennemminkin unettomuudesta ja pari viikkoa sen jälkeen alkoi se megalomaaninen väsymys. Muita oireita mulla ei mielestäni ollut, päänsärkyä ehkä vkoilla 6-14, mutta muuten oon selvinnyt mielestäni loistavasti. Joten älkää huolehtiko, kyllä niitä oireitakin ehtii vielä tulla :)

Olipa kiva kuulla Siniruskon loistavat ultrakuulumiset! Onnea niistä! :flower: Mekin halutaan varmaan jättää sukupuoli yllätykseksi loppuhuipennukseen saakka, mutta katsotaan, ehtiikö mieli vielä tässä matkan varrella muuttua. Ja aivan loistavaa, että istukkakin on siirtynyt pois sieltä kohdunsuulta, niin ei tarvi sitäkään enää murehtia. Nyt vaan nauttimaan loppuraskaudesta! :)

Babies, toivotaan että sun kipuilut on normaaleja kohdun kasvukipuja, niitä on mullakin välillä ollut. Mutta onneksi pääset ultraan pian tsekkaamaan tilanteen :) Tsemppiä ja rauhallista mieltä siiheksi :hug:

Ja olipa kiva kuulla Kienankin kuulumiset, kiva että yökkäilyt on alkaneet jo vähän helpottaa! Aattele, sullakin jo 12. viikko meneillään - eikö aika kulukin nopeesti! :)

Kevätkellolle pitää vielä kommentoida noista lugeista - mä käytin niitä siihen asti, kun riittivät eli muistaakseni jonnekin 7-8 viikoille eli lähes varhaisultraan saakka. Meidän klinikalla ohjeistivat lopettamaan jo plussaukseen, mutta mä käytin ne pois, niin eivätpähän jääneet kaappiin vanhenemaan. Siitä ollaan mun käsittääkseni montaa mieltä, että pitääkö vai eikö pidä jatkaa plussan jälkeen. Mutta ei kai niistä haittaakaan ole, joten kai niitä aika huoletta voi käyttää ainakin sinne varhaisultraan saakka.

Mutta nyt oikein lokoisaa lauantai-iltaa kaikille ja leppoisaa viikonlopun jatkoa! Kasvattakaahan mahoja napa paukkuen! :)
 
Sol
Onko Sartsalla ja Kevätkellolla ihan samat viikot? Siistii :)

Babies Toivottavasti kaikki on hyvin! Kamalaa, kun joutuu pelästyyn kaikkea, lepäilet vaan ja uskot et kaikki tosiaan on hyvin. Ei kannata stressata (helpommin sanottu ku tehty, I know).

Söin äsken kauheesti lasagnee, oon ihan täynnä! Mut silti tekee mieli syödä jotai hyvää. Mies näköjään onkin tuonut sipsejä, jee :popcorn: Sit kattelin tänään, ku yks tuttu on raskaana ja laskettu aika melkeen 3kk ennen ku mul ja sil oli vaan pieni söpö pömppis alamahassa. Ja mun maha alkaa heti tissien alta! No, se onkin tosi hoikka, et ehkä sekin vaikuttaa. Mut pakko mun on töissä piakkoin kertoa, ei oikeen enää riitä kekseliäisyys mahan piilotteluun.

Siniruskolle onne ultrakuulumisista! Mä yritin jo tossa nt-ultrassa tutkia et näkyiskö jotai viitteitä sukupuoleen :) Mies sano, et se oli vaan napanuora, ku yritin arvuutella :D

Sharona ja hattivattinen Mäkin oon kyl väsyny, mut sit nukahtelen päivällä ja illalla en sit saakaan unta. Valvon välil jonnekin yli puolen yön ja silti herään kuuden jälkeen aamul. Ei ihme, et oon töissä väsyny ja nukahdan päikkäreille kotiin päästyä. Ja sit jos oonkin nukahtanu vaik kymmenelt, ni heräilen yöllä enkä saakaan heti nukuttua. Mut kaipa se on tärkeetä, et ees välil nukkuu, oli se sit yöllä tai päiväl. Ehkä tää tasottuu tästä.

Kevätkello ja Sartsa Ei mullakaan mitään oireita oo ollu, paitsi toi väsymys. Et nou hätä, ku vaan uskaltaa luottaa siihen et kaikki on hyvin. Jotenkin se tuntuis helpommalta, ku ois pahaa oloa, tissit kipeet tms, ei sitä osaa vaan nauttia siitä ettei oo mitään oloja. Vaikka just sehän on hienoa, nauttia raskaudesta ilman pahempia oireita. No, onhan toi mahan kasvaminen nyt yks "oire" myös :) Mä oon kyl syönytkin niin hyvin, et vois ihan siitäkin kasvaa, ei ihan näin paljon, mut jonkin verran kuitenkin :D

Pitäiskö muuten tän ryhmän nimee vaihtaa esim. 2011 kesän ja syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet? Että ottais sen sanan -tulevan- pois siitä syksyn edestä. Eiks perustaja vaan pysty sen muokkaan?

Sol ja vaavis 12+5 (todellinen parannus siihen vauva-nimeen, omaperäistä kerrassaan :LOL: )
 
punktion jäljiltä vasta siinä vaiheessa iskenyt hyperi, jonka turvotus ei laskenut ikinä, vaan muuttui suoraan vauvamahaksi. Jouduin ostamaan ekat mammapöksytkin varmaan viikolla 8-9 tms. :)
:LOL: Mulle kavi samoin, oli pakko ostaa mamma-farkut heti alussa, taisi olla jo viikolla 7, hyperin aiheuttaman turvotuksen takia, ja mulla myos tuo hyperipallomaha vaihtui suoraan vauvapallomahaan :D

Lugeista, taallakin kaskettiin muistaakseni kayttamaan vaan pari viikkoa plussan jalkeen, meille tehtiin eka ultra silloin kun oli 5+0 (poissuljettiin uusiutunut kohdunulkoinen) ja silloin antoivat luvan lopettaa viikon paasta. Jannitti ne lopettaa, kun pelkasin, etta silla on joku negatiivinen vaikutus, mutta eipa ollut.

Gallup Onko teille muuten tullut kuinka paljon painoa lisaa?
Mulle on tassa vaiheessa tullut vasta 1kg 300gr ja mietin onkohan se ihan ok, vai pitaisko tassa alkaa syomaan enemman?
Taalla yksi tuttu on mua 5 paivaa jaljessa ja kerannyt jo 7kg!

Sukupuolesta
Mekin paatettiin ottaa yllatyspaketti, eli ettei kuulla sukupuolta etukateen, mutta voin kylla hyvin kuvitella, etta tulee aika tarkkaan tiirailtua niita ultrakuvia rakenneultran jalkeen... :LOL:

Sharona ja piipero 17+5 :heart:
 
Älkää muruset huolehtiko tosta oireettomuudesta,ei mullakaan ollu alussa oikeastaan mitään oireita väsymystä lukuunottamatta.Vähän myöhemmin tuli sitten melkein päivittäinen päänsärky,mutta sekin onneksi meni ulkoilemalla ja levolla ohi. =)
Painosta kyselitte,miulla on tullut nyt ekasta neuvolasta 2,5kg ja neuvolantäti oli tosi tyytyväinen.Viikkoon 18 mennessä ei ollu tullu kun 700-800g ja sit kun alko nousemaan,ni nyt sit tuntuu nousevan...:LOL:
-Möhkis 22+0-
 
hattivattinen Joo, aika on kyllä menny tosi nopeesti, vaikka alkuun ei siltä kyllä tuntunu..:) Nyt vaan odotellaan kun kuuta nousevaa sitä torstain ultraa, että saa kunnolla ruveta odottamaan. Pitäis mennä silloin mammahousu ostoksillekkin, koska nyt rupeaa omat vaatteet sen verran kiristämään, et parempi vaan antaa periks :D

Sol mun puolesta nimen voi vaihtaa.

Sukupuolesta. Olin ensin sitä mieltä, että en halua etukäteen tietää, mutta mies taas haluaisi, joten voi olla että meikäläisenkin pää kääntyy. Tosin olen niin varma että se on poika, joten olishan se hauska saada varmistus asiaan :)

Painosta. Mulla on paino laskenu 7kg, johtunee oksentamisesta ja siittä, että enää ei pysty mitä tahansa syömään. Sen verran tuota ylimääräistä on, että varaa olikin pudottaa, eiköhän se paino siittä vielä nousuun lähde...;)

Viikonloppu meni huonosti ja hyvin. Lauantai oli yhtä tuskaa, heti kun nousi sängystä oli pakko mennä yökkimään ja kun olo parani jä lähdin kauppaan, niin eikö se kaupassa kävely rasittattanu niin paljon että paha olo palasi ja oksensin sitten kotiin päästyäni. No sunnuntai meni oksentamatta ja ruokahalu oli mahtava koko päivän...:popcorn:

Tänään oon oksentanu ja itkeny ulvonu, kun meidän vanhin koira lähtee kohta puoliin viimeiselle matkalleen :'( No täytyy vaan ajatella, että toisen ei tarvitse enää kärsiä kivuista, kohta on hyvä olla. Vaikka luopumis päätös on aina yhtä tuskaa, on kuitenkin ajateltava eläimen parasta. Töissä kuitenkin yritän olla, että saisi muutakin ajateltavaa.

Kiena
 
Tervehdys odottelijat! :wave:

Mä voisin varovasti liittyä teidän pinoon jos vaan passaa? Täällä onkin aika paljon tuttuja tuolta IVF/ICSI-pinosta. :) Hienoa, et moni on vihdoin päässy tänne plussanneitten joukkoon! Meillä lapsen yritys alkoi 02/11ja heinäkuussa menin Felicitakselle. Ekaks hoidoks sain Clomifenit. No nyt kävi sitten niin onnellisesti, et plussasin viime lauantaina heti tokasta c-kierrosta. Ekassa c-kierrossa en edes ovuloinu eli niin uskomattomalta kun se vielkin tuntuu, ni ekasta ovulaatiosta tärppäs! :) Me päästiin ainakin tähän asti siis tosi helpolla. Olin varautunu noitten hoitojen suhteen paljo pahempaan. Tänään soittelin lääkärilleni ja sain varhaisultra-ajan marraskuun alkuun. Siihen asti siis vielä piinaillaan. Noista raskausoireista sen verran, et ei mullakaan mitää kovin merkittävää oo vielä ollu, mut jotain pientä kuitenkin. Väsymystä, aamulämmöt koholla, palelua, tihentynyttä vessassa käymistä ja nyt eilisestä lähtien repäsykipuja alavatsassa jos liikahdan liian äkkinäisesti.

Miten teillä muuten tuo listan päivittäminen toimii? Päivitteleeks joku sama henkilö tietoja vai kuka vaan? :) Mä voin ainakin myöntää, etten taida edes osata noin teknisiä juttuja. :D Tarpeeks vaikeeta oli saada laitettua tuonne Clomittarien pinoon kuvaa plussasta. ;)

Mulle vois päivittää nää tiedot:

Vauva haaveissa...Clomifen....4+4.....4.11....esikoinen...25v.....?

Lasketunajan saan tietää tuossa varhaisultrassa eli ilmottelen sen sit myöhemmi. Kesäkuun lopulle kuitenkin menee. :) "Hyvässä" lykyssä nautitaan kesän yötön yö sairaalan puolella. ;)

Hei voiskos joku vielä selventää tuota raskausviikkojen laskemista? Meneeks homma niin, et viimesten menkkojen ekasta vuotopäivästä alotetaan laskemaan eli mulla kun vikat menkat alko 15.9., ni nyt olis sit
rv4+4? :)

Vauva haaveissa ja Pallero 4+4
 
Kiitos kaikille luge ja raskausoire -kommenteista. Rauhoitti hieman mieltä! Eli eipä täällä mitään muuta ihmettä kuulu.
Koska olet Sartsa menossa ultraan?
Sol kyllä vaan, ollaan Sartsan kanssa ihan samoissa! :D Punktio oli samana päivänä, mutta siirto eri päivänä, kun Sartsalla oli pitkä viljely. Hyvä ajatus tuo nimen muuttaminen, niin jospa tänne sitten eksyisi vielä muutama muukin vanha tuttu =) Käykö Toiveissa täällä vielä? Hän varmaan vaan saa tuon nimen muutettua.
Kiena onpa ikävä juttu tuo koirakaverin poismeno, mutta se pääseen sit autuaammille maille ja on varmasti saanut hyvän elämän viettää siellä teidän kanssa! Parempaa oloa siis sinulle kovasti toivon!
Vauva haaveissa tervetuloa! Itsekin olen vasta kovin uusi täällä ja aika varovaisin mielin edelleen, kun ei ole omasta tilanteesta vielä täyttä varmuutta. Hienoa, ettei teidän tarvinnut turvautua järeämpiin keinoihin. Itsellä taas ei ollut muuta vaihtoehtoa :ashamed: Oleten, että olet oikeassa viikkojen laskemisen suhteen. Sol taitaa päivitellä täällä listaa eli eiköhän sinunkin tiedot listalle saada.

Kevätkello & rusina (nimen testausta :p ) 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas :)

Olin hetken poissa keskusteluista kun kone oli huollettavana :) nyt yritin lukea kaikkien kommentteja, mut taisinpa unohtaa jo puolet :ashamed:

Kiitos kaikille, jotka lohduttivat oireettomuudesta :) Pitäisi nyt nauttia tästä kun ei ole pahoinvointia eikä muuta, mutta se olis niin hienoa kun vois varmaksi sanoa että kaveri olis vielä mukana :)

kevätkello
meillä on ultrapäivä 1.11. Sitten nähdään onko kaikki hyvin :)

Saadaan mennä aikaisemmin ultraan jos kipuja vielä tulee, mutta mulla taitaa olla myös noita "repäisykipuja" koska sohvaltakin pitää nousta hyvin varovaisesti. Kävin viime perjantai veritestissä ja HCG oli 1385,5 ja mulle sanottiin, että se on ihan hyvä arvo. Tällä viikolla menen uudelleen ni näkee nouseeko se.
meillä on Lugejen sijasta Chrinonen käytössä ja meidän käskettiin laittaa 2/pvässä ultrapäivään asti.

Tervetuloa vauva haaveissa =)

Sartsa & kepa 5+5
 
Jaahas, jokos sitä uskaltautuis tänne palstalle siirtymään... Sen verran paha olo oli tänä aamuna, että alkaa tuntua aika todelliselta ne plussat testeissä (joita piti neljä yhteensä tehdä...)!

Meillä takana yritystä reilu kaks vuotta, hoidoissa oltu reilu vuosi. Nyt ekasta IVF:stä heti tärppäsi. Ensimmäistä odotellaan, ja ikääkin jo kertynyt lähes 37 vuotta (pyöristetään nyt siihen, vaikka synttärit on vasta ens kuussa). Pientä etomista ollut jo pari viikkoa, mutta tänään tosiaan yökötti kunnolla. Miehen mielestä on mahtavaa, että mulla on paha olo! :x Se on ollut aika varovainen ilossaan, ja nyt on tietty hienoa, kun mulla on OIREITA...

Viikkoja laskujeni mukaan tänään 6+1, la 11.6. Musta olis NIIN ihanaa saada alkukesävauva! Täydellinen ajoitus!

Jos siis joku fiksu päivittelee tota listaa:

Armi74......1. IVF.....6+1....25.10. ....esikoinen.....37.....11.6.

Hoito ja synnytys Taysissa.


Armi ja Pulla 6+1
 
Kevätkello ja Sartsa00: Mukavaa, kun tänne on uskaltautunu muitakin, joilla ei oo vielä ollu varhaisultraa. :) Ite mietin jonkun aikaa, et meenkö vielä plussanneitten pinoo vai en, mut enpä malttanu pysyä enää poiskaan. ;) Sit kun löyty viel tälläne kiva pino, mis on paljon tuttuja nimiä, eikä oo viel ehtiny kasvaa älyttömän monisivusekskaan, ni pakkohan se oli mukaan tulla. Mulla kans Sartsa00 erityisesti sohvalta noustessa repäsee ain sillo tällö ja se tuntuu kyl tosi inhottavalta. Myös aivastaessa tai yskiessä saattaa tuntua.. Pelolla ootan noita pahoinvointeja, mitkä joitakin on aika voimakkaastikin kiusannu.. :x Onks teillä muute vielä tuntunu noita pahoinvointeja?

Armi74: Hehee, mäkään en taho viel millään uskoa, et oon raskaana! :D Nyt oon tehny 4 testiä enkä taia vieläkään uskoa tätä todeks.. :ashamed: Eile passitin miehen apteekkiin ostamaan sitä Clearbluen digitestiä, ku ajattelin, et jospas sit vihdoin uskoisin, ku siin näytöllä lukis ihan sanallisesti "raskaana", mut mies osti väärän testin eli taas meni viivojen lukemiseks.. : / No ihan selkee plussaha siit tuli, mut mun kaalii tää ei vaan uppoo. :D Lääkäri ei ees kattonu tarpeelliseks ottaa verikokeita, mut oisin ehkä ite pikkase halunnu tietää ne hCG-arvot..

Miten kaua teil on menny, et on saanu raskaustestiin ihan tumman plussan? Mul on nyt kp 34 (dpo 15) ja edelleen on paljo haaleempi ku kontrolliviiva.. On se onneks kuitenkii joka päivä ollu vähä vahvempi, mut oletin sen tummuvan vähä nopeemmi. Se hCG-hormonihan tuplaantuu aina 48h kuluessa eli ei kauheen nopeesti, mut ihan oman mielen rauhan vuoks kyl haluisin tummemman plussan. Tuhlaan varmaa vielä viikonloppuna vikan testin ja luulis jo sillo olevan vahva viiva, ku ekasta haamusta olis sit jo viikko. Vähä hölmö taian olla, mut minkäs teet.. :xmas:
 

Yhteistyössä