2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Sol
Kiitos Sinirusko onnitteluista :) Kiva, et Kienakin on tullu tänne. Ja tervetuloa RouvaPapunen myös. Heh, mä oonkin ite niin kauan täällä jo ollu, et voin toivotel tervetulleeks ;)

Mulla on ylihuomenna varhaisultra ja jännittää, et mitä näkyy. Tai että näkyykö mitään :O Edelleenkin oon vaan väsynyt ja turvonnut. Toivon tosiaan, et kaikki ois hyvin! Mies oottaa uutisia kaksosista, kun kaks alkioo siirrettiin. Oon koittanu toppuutella, et kunhan nyt yksikin olisi :heart:

Kukas tätä nyt päivittää? Ois kiva, jos joku osais tohon alkuun tehä taulukon, mut voihan se siirtyillä aina uusien tietojen mukaan.

Sol 7+0

Sol
15.9.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS...17+4........?..........toinen.......36v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......17+3......6.7.......toinen........28.v......20.2.
Sinirusko.........IVF......17+3......30.6.....esikoinen.....25.v......20.2.
Millie73............ICSI......14+0......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
nanniga............IVF.......15+2....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
hattivattinen....1.IVF.....12+6......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol.................2.ICSI....8+3.......7.9....... esikoinen......33v......23.4.
Babies...........luomu.....7+5........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena...............IUI......7+0......20.9.........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...6+?.....15.9......toinen?.......?.............?

Viimeksi muokattu:
Sol
Koitin nyt päivittää, ja varmaan meni pieleen mun laskelmat :rolleyes: Et tulkaahan kertomaan oikeat luvut ja tiedot, ja korjaillaan.

Mitä teille muuten kuuluu? Onkos kaikki niin väsyneitä/kiireisiä tms. ettei ehdi kirjotteleen? Ois kiva kuulla, miten muiden odotus etenee :) En kyllä itekään mitenkään pirteä ole, ja jotenkin ootan vaan et ois se maaginen 12 viikkoa täynnä. Mitään pahaa oloa ei oo, ruoka maistuu liiankin hyvin, liikkuminen ei :D

Heissan leidit :)

Viimein saan minäkin aktivoitua itseäni, että sain aikaiseksi kirjoitella tänne kuulumisia. Tolkuton väsymys on vaivannut koko alkuraskauden ja siihen päälle päivittäiset migreenityyppiset päänsäryt, niin eipä ole tullut paljon koneen ääressä istuttua. Töissä käyminenkin on tuntunut hetkittäin ylivoimaiselta, mutta nyt alkaisi tuntua, että tämä saattaisi jopa alkaa helpottaa...

Heidarille pahoittelut, ettei toinen teidän pienistä jaksanutkaan matkassa mukana :hug:

Uusille tervetuloa eli kiva, kun löysitte tänne mukaan RouvaPapunen, Sol ja Kiena Solin ja Kienan kanssa ollaankin tuttuja tuolta toisen ketjun puolelta :)

Täällä eletään nyt 12. viikkoa ja tällä viikolla on nt-ultra. Ihan ongelmitta ei ole asiat kyllä menneet, kun jouduimme viime viikolla paniikkireissulle lääkäriin ultrattavaksi yhtäkkiä yllättävän vuodon takia. Ajattelin jo, että ei voi olla totta, nytkö tämä menee kesken, kun alkaisi olla ne kriittisimmät viikot melkein täynnä. Lääkärireissu toi kuitenkin mielenrauhan, kun pikkuisella ihmeellä oli kaikki hyvin ja sydän jumpsutti kovaa vauhtia. Se tunne, kun ensimmäisen kerran kuulee ne ihmeellisen ihanat sydänäänet, on jotain käsittämätöntä :heart: Vuodolle ei lääkäri löytänyt syytä, hänen mielestään kaikki oli hyvin ja juuri niin kuin pitää viikkoihin ja päiviin nähden. Lääkärireissun jälkeen pieni vuototippa tuli vielä, mutta sen jälkeen ei ole näkynyt. Nyt toivotaankin sormet ja varpaat ristissä, että moisia säikäytyksiä ei enää näkyisi... Sen se kuitenkin opetti, että mikään ei ole näissä asioissa varmaa ja en osaa olla huolehtimatta varmaan kuin vasta ensi keväänä, jos se meidän ihme sieltä syliin saadaan. Onneksi tällä viikolla päästään neuvolan nt-ultraan, niin toivotaan että saadaan lisää mielenrauhaa.

Mulla ei ole Sol ollut myöskään mitään pahoinvointia koko alkuraskaudessa, ainoastaan se tolkuton väsymys on vaivannut ja päänsäryt. Ruoka maistuu ja nälkä yllättää välillä ihmeellisen nopeasti ja silloin ei paljon salaatit kiinnosta, vaan sen pitää olla kunnon ruokaa :D Sen sijaan mitään makeaa mun ei ole tehnyt mieli, mutta eipä ole kyllä lenkkipolutkaan paljon kiinnostaneet :ashamed: Ehkäpä sitä saisi itsensä aktivoitua, kun tämä väsymys helpottaa, mutta noi vuodot myös säikäytti niin, etten ihan heti lähde rehkimään ylimääräisiä.

Jos Sol haluat ja jaksat päivittää listaa, niin mun kohdalle voipi laittaa
hattivattinen.....1.IVF.....11+3......8.8.......esikoinen......32v........23.3.

Toivottavasti saadaan tätä ketjua aktivoitua, niin pääsee jakamaan ajatuksia. Olis kiva kuulla, miten teidän muiden odotus on sujunut :)

Maanantai-illan terveisin,

Hattivattinen & Ihme 11+3

Huomenta!
Ja onpas kivaa että täällä on elämää!!! =) Ymmärrän kyllä, että jos on pahaa oloa yms ja kiirettä ei joka päivä jaksa kirjoitella.

Mulle on pikkuhiljaa hiipinyt tuo pahoinvointi.... :x Eilen kun ajelin kaupasta kotiin tuli niin paha olo, että ajattelin että onko pakko pysähtyä yökkimään. Pääsin kuitenkin kotiin ja söin väkisin sämpylän vaikka tökkikin ja olo helpottui. Eli pitäisi vaan muistaa syödä tasaisin väliajoin. Samaan syssyyn alkoi myös päänsärky joka illan mittaan helpottui mutta alkoi taas yöllä. En oikein oo tottunu tuohon päänsärkyyn, mulla kun yleensä särkee päätä muutaman kerran vuodessa. Muita oireita on ollut iltaväsymys, jo yhdeksän aikaan kaadun petiin ja sitten sitä herätäänkin siinä kuuden maissa:) Rinnat on jo ehkä vähän rauhoittuneet mutta mielialan vaihteluita on....voi miesparkaa....:ashamed: Mitään himoa tiettyyn ei vielä ainakaan ole, mutta eiköhän sekin vielä kerkiä tulemaan :D

Soittelin eilen neuvolaankin, mutta sanoivat että käy ensin siellä ultrassa siellä klinikalla ja soita sit uudestaan. Viikkoja kuulemma vielä niin vähän, ettei kiirettä ole. Että voi odottavan aika olla pitkä!!!
Sol Tulethan kertomaan mitä ultrassa sanottiin, jännittää teidän puolesta.....=) Ja mun kohdalle voi päivittää IUI hoito, rv 5+5, ultra 20.9, ensimmäinen, ikä 29-vuotta ja LA 3.5 laskureiden mukaan.
nanniga Aika hauska sattuma, me kutsutaan maha-asukkia Tirriksi =)

Kertokaahan taas kuulumisia, kunhan jakselette! :heart:

Kiena 5+5

Viimeksi muokattu:
Sol
hattivattinen Aika kamalaa joutua tuolla lailla säikäytetyksi : / Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Toivotaan nyt, että se nt-ultra toisi mielenrauhaa, ja tietenkin sen kriittisen 12 viikon täyttymys :) Ymmärrän kyllä, jos ei tee mieli koneella olla päänsäryn kanssa, ei varmaan herkkua oo ollu. Mulla ei pahemmin oo särkeny pää, se väsymys vaan painaa. Mut se nyt on pientä, jos sillä selviää. Epäilen, et saattaa pikkasen muitakin oireita ilmaantua, jos kunnialla loppuun asti selvitään :)

Kiena Aika kumma, et sulle sanottiin neuvolassa noin. Mä kun soitin heti testipäivänä, niin varattiin aika jo seuraavalle viikolle. Kai se sit vaihtelee paikkakunnittain tai neuvoloittain :confused: Onnea ultraan, se on kyl ihanaa, kun näkee, et mahassa jotain oikeesti on :heart: Toivotaan, et sun pahoinvointi ei lisäänny. Ja ne mielialan vaihtelut kuulostaa kyl tutuilta, tosin mulla on niitä ajoittain muutoinkin ollu :D

ON Oltiin tosiaan siel ultrassa sit tänään, venailtiin tunnin verran, ku oli päällekkäisiä aikoja... Mut sit helpotti, kun päästiin tositoimiin. Yksi 9mm tyyppi siellä ruskuaispussinsa kanssa näkyi :heart: Ja iha kunnossa oli kaikki. Vastasi viikkoja 7+0, mut se kuulemma saattaa heitellä viisikin päivää. Neuvolan mukaan kuitenkin on 7+2, ton ultranneen lääkärin laskurilla ois 7+1. Kai ne selkenee siinä 12 viikon ultrassa? Mies oli ehkä vähän pettyny, ku ei ollu kahta, mut kyllä yksikin on mahtavuutta :heart: Kun vaan kaikki sujuisi hyvin! Mulla oli jotai isoja kystia jääny punktion jälkeen, niin ne voi aiheuttaa kipuja, varsinkin jos puhkeaa.

Ootteko te kaikki menossa seuloihin tai olleet niissä? Mä en siihen lapsivesipunktioon halua, riskittömät kaikki kyllä sopii :)

Sol
Piti viel kysyä, et onko teillä muilla maha paisunu paljon? Mul on ihan pallo, kiva yrittää peitellä jollain löllö-paidoilla :rolleyes: Mietin vaan, et vaikuttaako toi punktio tohon mahan isompaan paisumiseen vai oonko mä vaan taipuvainen siihen?

Voi, ihania ultrakuulumisia Sol!! Tuhannesti onnea :heart: Eikö olekin käsittämätön tunne nähdä se pienenpieni sykkyrä siellä ultran ruudulla. Mun mielestä se oli tosi epätodellista.

Ja edelleen tuntuu epätodelliselta, kun on nyt myös siellä neuvolan nt-ultrassa käyty. Siellä se meidän ihme pyöriskeli ja hyöriskeli yksiössään, on jo vähän yli 5 cm pitkä :) Oli tosi hassua nähdä siellä pienenpienet sormet, joilla hän meille vilkutteli. Kaikki oli onneksi niin hyvin kuin tällä hetkellä pitääkin, mutta pakko myöntää, että kyllä tuo viime viikon vuotosäikähdys oli niin kova paikka, että katsotaan, milloin sitä uskaltaa alkaa iloita tästä asiasta... Pakko kai se vaan on asennoitua niin, että kaikki menee hyvin.

Mulla löytyi muuten Sol myös isot kystat kummastakin munasarjasta hoidon jäljiltä silloin varhaisultrassa 7+3 viikolla. Niitä kontrolloitiin eilen ja edelleen on toisella puolella kookkaat kystat ja munasarja tosi ylhäällä. Mutta kuulemma niistä ei pitäisi olla vaaraa, kunhan eivät ala kovasti kipuilemaan.

Yhdistelmäseulaan osallistuttiin eli siihen, missä suhteutetaan ikä niskaturvotukseen + verikokeeseen. Sieltä sitten soitetaan, jos on jotain häikkää ja ilmeisesti tällöin saatetaan suositella lapsivesipunktiota.

Ja turvotuksesta vielä... Voi kyllä, sitä on riittänyt oikeastaan kesä-heinäkuun hoidosta saakka. Jouduin jo monta viikkoa sitten nöyrtymään ja ostamaan mammahousut, kun ei mitkään omat vaatteet menneet päälle. Mutta olen liputtanut myös legginsien ja tunikoiden puolesta, niin on pystynyt peittelemään pahimpaa pullotusta. Musta tuntuu siltä, että punktiolla on vaikutuksensa turvotukseen, kun kerran siellä munasarjoissakin on vielä sitä turvotusta.

Onnea vielä kerran Sol ja Kienalle tsemppiä ultran odotteluun!!

Kiitos hattivattinen tsempeistä, sitä kyllä tarvitaan kun on tällänen kärsimätön luonne ;) Todella hienoa, että teillä on kaikki hyvin! :heart:

Sol Hurjasti onnea, ihanaa että pikkanen on siellä missä pitääkin! :heart: ihmettelin kans vähän, neuvolatäti oli kyl tosi mukava ja nyt meenkin huomenna käymään siellä, koska pitää tehdä lähete äitiyspolille, tuon mun perussairauden takia. Mutta tämä on kuulemma vaan sellanen pikakäynti, myöhemmin sit on se käynti mihin myös isä tulee mukaan....

En tiiä, onko siks tällästä kun meen REILUN viikon päästä sinne lapsettomuusklinikalle ja sit vielä se äitiyspolikin tulee mukaan kuvioihin. Sinne kun soitin, niin kätilö sanoi, että juu, mahdollisimman pian lähetettä tänne, että saadaan ensimmäinen aika mahdollisimman pian varattua, eli siellä ainakin odotellaan =)

Pahoinvointi menee ja tulee, onneksi ei ole tullut ylös asti, mutta lähellä on ollut... Tänään on ollu oireiden puolesta aika rauhallista, mitä nyt taas hermostuin miehelle, kun mielestäni ajoi liian hiljaa yms. Ja sitten oikealle puolelle alamahaa niinkuin kouraisi kun vaihdoin makuulla asentoa. Saas nähdä mitä huominen tuo tullessaan!

Ja kyllä turvottaa tääläkin!!! Vaikkei ole punktioitukaan..... Itseasias paino on hieman pudonnu, mut maha kasvanu...:O Sanoinkin miehelle, et kohta en enää pysty peittemään sitä, et mikä sitäkin turvottaa/kasvattaa jo tässä vaiheessa.... Kuitenkin sen verran on tuossa vatsan seudulla ylimääräistä, niin ei heti töissä huomaa, luulevat vaan, et oon lihonu...

Nyt kutsuu koiralenkki, tuo vesisade ei kyllä yhtään houkuttele ulos menemään, mutta pakkohan toisten on asioilleen päästä...

No niin, nyt on neuvolassa käyty ja kylläpäs sieltä tuli kasa tavaraa mukaan =) Neuvolatäti oli tosi mukava ja tästä ne asiat sitten lähtevät rullaamaan pikku hiljaa. Lähete saatiin tehtyä ja LA on se 3.5. 20.9 on sit se klinikan ultra ja postin kautta tulee aika äitiyspoliklinikalle.

Näin viimeyönä kamalan keskenmeno unen :( Onneks oli vaan unta....Ooteko te muut nähneet unia raskaudesta tai siihen liittyvää?

Kiena & Tirri 6+1

Heippa!
Saisinkohan liittyä tänne teidän joukkoon? En varsinaisesti plussannu hoidoista, mutta lapsettomuutta on takana kaksi vuotta. Plussa tuli yllätyksenä ensimmäisenä luomukiertona clomien jälkeen :) Metuja kyllä käytin ja käytän edelleen.
Tänään käytiin varhaisultrassa ja siellä todettiin että pieni on oikeassa paikassa. Sydänäänetkin kuultiin :heart: Ihan meinaa pakahtua onnesta. En oikein osaa noita viikkoja laskea mutta Vau.fi:n mukaan olen kuusi viikkoa ja kuusi päivää raskaana..Eli onko se 6+6? Vai miten se menee? :) Ja jos kierto on ollu 28-31 päivää niin meneekö se ton 28 päivän mukaan?

Olen lukenu tätä teidän pinoa ihan alusta asti ja haikaillu mukaan.. jotenkin tuo "normaalisti" raskautuneiden pino ei tunnu olevan minua varten.

Hauskat viikonloput kaikille! :)

Tervetuloa Babies :wave: Ja onneksi olkoon plussasta! Niin se elämä vaan joskus yllättää! (Itsellekkin tämä raskaus oli aikas ylläri...) Joo, eli ensin on viikot ja sitten päivät, eli mulla on tänään 6(viikkoa)+ 2 (päivää).

Vitsi että täällä oli tänään kunnon aamupahoinvoinnit...Kävin jopa pyttyä moikkaamassa, mutta en sitten saanut pihalle asti.... Hieman haastavaa olla reippaana töissä, kun naama ihan vihreenä :x Mutta onneksi olo helpottui ja sit maistui Hesen ateriakin :) Seuraavaa olotilaa odotellessa...

Heippa tytöt pitkästäaikaa.

Kiva kun on saatu uusia odottajia mukaan. Tervetuloa kaikille. Tänne kuuluu tällä hetkellä hyvää. Nyt menossa rv 17 + 0. Olin kaks ja puol kuukautta sairaslomalla selästäni. Ensin siihen iski noidannuoli ja sitten SI-nivel alkoi vihoittelemaan. SI-nivel on sellainen mikä saattaa raskauden aikana ärtyä jostain syystä. Sitä ei tiedetä johtuiko noidannuoli raskaudestani vai ei. Eli kesä meni kyllä vähän pipariksi. Mut onneksi nyt selkä alkaa oleen jo parempi. Töissä oon nyt ollut puoltoista viikkoa. Toivotaan, että selkä kestää loppuraskauden hyvin.

Huono-olo on onneksi jo helpottanut ja väsymyskin pikkuhiljaa. Kyl välillä täytyy päikkäreitä ottaa.

Hattivatti, toivotaan ettei vuodot sua enää pelästyttele ja raskautesi sujuu hyvin, kuten tietenkin kaikkien muidenkin.

Me ei menty niihin seulontoihin, koska mullahan oli aluksi kaksoisraskaus ja silloin niitä verikokeita ei oteta. Kun selvisi, että toinen pikkuisista ei jaksanut jatkaa kasvuaan kysyin kätilöltä, et voinko vielä mennä verikokeisiin. Hän sanoi että voin, mutta sieltä saattaa tulla väärä tulos, koska alussa on ollut kaksoisraskaus ja silloin hormooni toiminta on hieman erilaista. Neuvolantäti teki lähetteen jos olisin halunnut mennä, mutta mietin asiaa viikonlopun yli ja tulin siihen tulokseen, että ei kannata mennä, varsinkin koska riskinä on saada väärä tulos. Ajattelin että on parempi unohtaa koko juttu.

Ai niin, mun laskettuaika on 19.2. se näköjään puuttui tuosta listasta ja ikä on 36 v.

Sol
hattivattinen Onpa kiva, että kaikki on hyvin! :) Ja mukava kuulla, et muitakin turvottaa... Tai siis eihän se kiva oo et turvottaa, mut että voi jakaa tuntemuksia. mä en vielä oo ostanu äitiyshousuja, mut joustavat housut on eniten käytössä. En vaan jotenkaan haluais ostaa ennen ku on se 12 viikkoa täynnä. Mut kattoo nyt miten tää mahan kasvu menee :D

Kiena Toivottavasti olo helpottuu, ei oo varmaan kivaa kyökkiä :/ Jaa vai turvottaa sullakin, no ehkä se sit on ihan yleistä ainakin joillain :) Mä oon kanssa nähny jotain unia raskauteen liittyen. Viime yönä kuljin kaljapullon kanssa jossain baarissa. Olin yrittäny ostaa alkoholitonta, mut oikeesti se oli jotain kakkos(?)kaljaa ja siinä olikin prosentteja. Pelkäsin siinä unes sit et tulee keskenmeno tms, ku olin jo juonu puolet siitä. Että sellasta, ja aamulla huomasin, että on verta tullut nenästä. Et onneks yläpäästä eikä alapäästä :p

Babies Tervetuloa mukaan ja onnea :heart:

Heidari Mulla on kans selkä ollu kipee, ja just tuo SI-nivel oli tulehtunut. Sain siihen vyönkin, ennen raskautta, jota en enää käytä (puristaa alamahasta, ei hyvä). Mulla nyt on selkä muutenkin sökö, et katotaan miten raskaus siihen vaikuttaa. Jos vaikka ylläripylläri parantavasti :whistle: No tuskin, mut voihan sitä toivoa.

Mä oon nyt aika paljon miettiny, et jos jotain pahaa sattuukin, ja jos ei tää kestäkään. Välillä ihan itken, ku pelottaa. Yritän kyllä olla positiivinen, ku tuskin ainakaan auttaa, jos stressaa. Vajaa neljä viikkoa, niin ois tukevammilla vesillä :) Ja ihan hyvin kuitenkin on menny, ei paljon muuta ku toi väsymys vaan vaivaa. Ja nyt on alkanu huippaamaan hetkittäin. Toivottavasti nyt ei mitää anemiaa ois, ku toi nenäverenvuotokin alkoi. Mut mul on kyl hemoglobiini ollu hyvä, saattaahan se tietty laskea. Parin viikon päästä on neuvola-aika, et kaitpa siel tarkistetaa. Kun nyt ei pahene vaan, niin jaksaa oottaa. Ja tietty noi mielialan vaihtelut vaivaa, töissä se on vielä harmillisempaa ku kotona. Eikä vieläkään kauheesti mitään haluja oo, et tarvis varmaa jotai piristävää keksii parisuhteeseen. Mieskin sanoi, et tuntuu niinku mulla ei ois millään muulla väliä, ku raskaudella, ja ettei vauvalle vaan satu mitään. Tunsi itsensä kai unohdetuksi :ashamed: Kerroin kyl et tietysti hän on todella ärkeä, et tää tilanne nyt vaan poikkeaa normiraskaudesta, ei ihan helpolla pysty ottaan iisisti. Ootan sitä maagista 12 viikkoa ihan hulluna, toivottavasti sit ees hiukan helppaa! Tai tulee uutta mietittävää. Pääasia et o jotain mitä oottaa niin paljon, jotain niin ihanaa, ku oma vauva :heart:

Kyllä täälläkin on painajaisia nänty melki joka yö. Ihan alku raskauden aikaan näin myös unia, et join jotain alkoholia tai poltin tupakkia ja jotain kamalaa tapahtui. Sit näin myös paljon unia missä oli joko yksi tai kaksi lasta, mut ikinä en nähnyt oliko ne tyttöjä vai poikia. Nyt oon alkanu näkeen usein jotain sotaan ja kuolemaan liittyviä unia. Et mä yritän kauheesti pelastaa ihmisiä ja varsinkin lapsia ja sit niitä ammutaan ihan siinä mun vierellä enkä mä pystykään auttaan niitä. Kyl nää raskaushormoonit saa kaikenlaista kummallista aikaan.

Sol, kyllä noi sun pelot on ihan tuttuja. Mä kans odotin ihan hirveesti sitä 12 viikkoa. Sen yli kun pääsi niin hieman helpotti, mut nyt kun on alkanu kertoon jo töissäkin kaikille niin on alkanu pelottaan uudestaan, et jos jotain ikävää sattuukin. Ja mul on aika kovia kasvukipuja ollut, niin kokoajan luulee et nyt jotain on vialla. Onneks mulla on ihana neuvolan täti joka osaa rauhoitella mua.
Just eilen oli neuvola ja sydänääniä kuunneltiin ja kaikki oli hyvin.

Kiena Ikävää kyllä tuo sun huonovointisuus : / Itse en oo päässy vielä ainakaan pyttyä moikkaamaan. Mutta aina syönnin jälkeen yllättää oksetus olo..

Mitä noihin uniin tulee, niin näin viime yönä kummallista unta. Siinä ei raskaana ollessa saanu syödä perunaa. Olin sitte vahingossa syöny kaksi ja sain lääkäriltä hurjasti noottia :D

Sol Tuohon haluasiaan, meillä ei vielä uskalleta :O Jotenkin tuntuu oudolta ajatellakaan peiton heiluttelua kun tuolla masussa asuu tyyppi..
Tsemppiä! Äkkiä se 12 viikkoa tulee täyteen ja ennenkun huomaatkaan oot jo synnyttämässä :) Pelottaa hurjasti myös täällä, pelkään sitä seuraavaa ultraa ihan tuhottomasti.. Yritän tsempata itteäni ajattelemalla että jos oireet jatkuu, on pikkuinenkin vielä mukana menossa...vaikka eihän se aina mene niin.

Mulla oli muuten ikä 27v ja la omien laskujen mukaan 28.4 Neuvolaan pääsis 30.9, mitenhän sinne jaksaa odottaa :$

Sol
Heidari Oli varmaan ihanaa kuunnella niitä sydänääniä :heart: Ja hyvä, et on hyvin. Mä en vielä oo kertonu töissä, kun tosiaan ootan sen 12 viikkoa. Kait niitä pelkoja tulee vähän väliä raskauden ajan, kun ei oo kuitenkaan mikään läpihuutojuttu ollu. Ihan hirvittää, et joutuis kaikkeen hoitorumbaan taas :eek: Et toivottavasti kaikilla sujuu isommitta ongelmitta :)

Babies Juu ei mekään edes uskallettais mitään petihommia vielä, mut mua ei kyllä edes kiinnostais... Tai voi olla, et pelkään liikaa, niin johtuu siitä. Mies oottaa sitä 12 viikon täyttymistä ja ultrassa käyntiä, et sitten niinkun vois. Mut mitä, jos mä en sillonkaan uskalla/halua... Siis muita juttuja uskaltaa, mut ei ite asiaa, josta jotkut raskaakskin tulee. Meillä kun ei tosiaan mitään oo ollu hoitojenkaan aikana oikeestaan, kun ei sillonkaan ollu sellanen olo, ainakaan loppupiikityksissä, niin kyl tota taukoo pikkasen jo alkaa oleen :O Ei ehkä ihme, et pinna kiristyy molemmilla pikkasen herkemmin ku muutoin. No mulla noi hormoonihommelit varmaankin vaikuttaa aikas lailla. tänäänkin aamulla saatiin joku riita aikaseks. Pyykeistä! huoh. Ja mä kun luulin olevani koko ajan yhtä naantalin aurinkoa, kun tähän tilanteeseen pääsen. Tunnetaan nyt siitäkin sit syyllisyyttä, ettei koko ajan olla rouva positiivista, vaikka todella onnellinen olenkin.

Niin ja unista vielä. Viime yönä hukkasin kolme lasta, ite kivasti pötkin pakoon ja jätin ne! Ja ne lapset oli mun vastuulla (lapsia päiväkodista, jossa oon töissä), ja sit ihmettelin, et miten ne ei ite oo osannu perille. Joo-o, lopulta kauhuhetkien jälkeen löysin ne jostain tehdashallista, mut oli se taas niin noloa ja vastuutonta, että potkut uskoin saavani. Oikeesti kyllä varmaan saiskin potkut, jos tollai toimis :kieh:

Nopeasti vaan kirjoittelen, et hengissä ollaan....juuri ja juuri....Huonovointisuus vaan on ja pysyy ja itseasias lauantaina jopa oksensin aamupalan...Myös ruoka meinas tulla ylös, joten olen syönytkin tosi neutraalia ruokaa pieniä määriä, että saa pysymään sisällä. Mutta elättelen toivoa, että tämä kestää vaan tämän alkuajan ja sitten saa nauttia raskaudesta.
En minäkään voisi kuvitella mitään sänkypuuhia tässä olotilassa, ja muutenkin nukahdan heti kun pää osuu tyynyyn ;)

Yritän paneutua paremmin teihin kunhan olotila hellittää...

Huomista ultraa odotellen, Kiena

Syysillan sateiset terveiset!

Onpas taas vierähtänyt aikaa sitten viime visiitin ja kuulumisten päivittämisen.

Tervetuloa Babies kovasti joukkoon ja tuhannesti onnea plussasta! :flower: Mukavaa, kun löysit tänne :)

Olipa kiva kuulla myös Heidarin kuulumisia. Toivottavasti sun selkäkivut on jo historiaa ja pystyisit olemaan mahd pitkään töissä.

Täällä mennään 14. viikolla ja vaikka ne maagiset 12 vkoa on täynnä, niin en oikein osaa vielä huoahtaa... Varmastikin ne mun pienet vuodot vaikuttaa asiaan ja sitten se, että kun nyt pahimmat oireet alkaa helpottaa, niin välillä tuntuu ihan siltä, että eihän siellä mahassa voi olla enää ketään :ashamed: Liikkeiden tuntemista odotan kuin kuuta nousevaa, josko sitten asia alkaisi tuntua todellisemmalta. Jotenkin tuntuu hassulta, että kun asiasta uskaltaisi nyt kertoa jo vapautuneemmin, niin silti hirvittää, että mitä jos jotain sattuukin. Eli ihan samanlaiset mietteet kuin sulla, Heidari. Mutta oon myös miettinyt, että varmaan nää ajatukset liittyy tähän koko vanhemmaksi valmistautumisen prosessiin. Yhtä huolta ja sen sietämistähän se on vielä senkin jälkeen, kun nyytti on sylissä :)

Nyt mulla on päällä myös antibioottikuuri, lääkärin mielestä ilmeisesti ne mun pienet vuodot on voinu johtua emätintulehduksesta. Se ei ole kyllä muuten oireillut yhtään mitenkään, mutta parempi hoitaa varmuuden vuoksi pois. Perjantaina meen vielä tsekkaukseen ja ultraan, niin toivottavasti sieltä saan taas lisää mielenrauhaa... Vuotoja ei onneksi ole ollut enää yli viikkoon *koputtaa puuta* eikä ne viimeisimmätkään olleet kuin pientä tuhruttelua. Mutta huolettaa ne silti, kun se ei vaan mun mielestä ole normaalia.

Muuten olo on ollut jo suht normaali, pahin päiväuupumus on alkanut hellittää ja töissä oleminen on helpompaa. Tosin juuri tänään oli totaalinen takapakkipäivä, että tuntuu kovasti vaihtelevan vielä nämä päivät. Iltaväsymys ei ole kaikonnut minnekään, olenkin aina valmis nukkumaan klo 21-22 välillä :p

Peitonheiluttelua ei ole meilläkään suuremmin harrasteltu... :ashamed: Aluksi esteenä oli mun totaaliväsymys ja nyt sitten ne vuodot säikäytti sen verran, ettei uskalleta ottaa riskejä. Halut on kyllä heränneet kovastikin, mutta pitää kai malttaa vielä... ;)

Kovasti tsemppiä itse kullekin huolien kurissa pitämiseen ja olojen sietämiseen. Kienalle hyvää vointia, toivotaan ettei sun pahoinvointi ylly aivan sietämättömäksi. Ja tuuhan sitten kertomaan meille ultrakuulumisia!

Hattivattinen & Ihme 13+3

Heissan!

Ja täällä ollaan ihan :heart: :D :x :heart:

Eli ihan oikeassa paikassa pienen pieni sydän sykki :heart:

Eilen pääsin töissäkin halailemaan vessanpyttyä, saas nähdä, koska joku uskaltautuu kysymään jotain.... toivoisin kuitenkin, että asia pysyisi vielä salassa.

Palataan taas! :wave:

Kiena 7+5 tai 6...

• Tykkää
Reactions: Sol

Yhteistyössä