2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Sol
Kiena En siis tosta pahoinvoinnista tykkää, vaan hienoista ultrakuulumisista :)

hattivattinen Voin kyl uskoa, et ei uskalla heti tuulettaa, kun on niitä vuotoja ym ollut. Toivotaan, et tästä lähtien menee kaikki hyvin, ja uskallat jo nauttia raskaudesta :hug:

Mentiin sit miehen kanssa eilen illalla syömään, ja oli muuten pikkasen hankalaa löytää sopivaa vaatetta! Töissä mul on muutama paita, joita pystyn käyttämään, hämäävät tota mahaa. Ja parit housut, jotka ei ahdista, toiset melkein putoo :D Mut halusin sit laittaa jotain mekkoa ja korkeita korkoja, kun kerrankin jaksoin liikkua illalla johonkin muualle ku sohvalle. Puolihame oli kätsy, kun sain sen vedettyä mahan yli, ihan reteesti tissien alle vaan, legginsit jalkaan korkkarien kanssa, ja alaosa oli siinä. Mut yläosa! Ei mulla ollu mitää kivoja löysiä paitoja, kaikki näytti ihan järkyiltä teltoilta tai sit vaan näytin joko lihavalta tai joku ois voinu hoksata, et raskaanaolevalta. Enkä nyt vielä halua kertoa, niin päädyin sit työpaitaan, hehkeää :kieh: Oli se lopputulos sit ihan kiva, laitoin bleiserin (auki, kiinniollessa pullottaa), korut ja meikkiä, ni olin ihan otettu, et olin jaksanut panostaa. Joo, en siis kovinkaan paljon jaksa kotona ollessa miettiä, miltä näytän. Mies on varmaan niin hurmioissaan :LOL: Lopputulos nyt kuitenkin oli, että mun on PAKKO lähtee ostoksille, jee! :)

Sit toinen juttu: mitä teetä mä uskallan juoda? Oon nyt lukenu netistä vaikka mitä, ja en uskalla kohta syödä tai juoda mitään! En siel ravintolassakaan ottanu salaattia, ku jos ei ookaan kunnolla pesty. Haloo joo, eiköhän siel oo hygieniamääräykset. Mut siis, mulla on rooibos-teetä, ja oon sitä juonu ku on kofeiinitonta. Jossain sitä suositeltiin, jossain oli maininta, ettei sitäkään vois juoda. MITÄ MÄ SIT JUON? Huoh, en osaa kaupan teehyllyllä kattoo yhtää, et mikä nyt ois sit sallittua, ku yrttiteet ei oo ja vihreetäkään ei sais oikein juoda, ja mikä on yrttitee ja missä on mausteena mitäkin, ja mikä on kofeiinitonta teetä jos sitä ei mainita jajaja... argh :headwall: Ja mies toi mulle kamomillateetä ja luin, et voi aiheuttaa keskenmenoja, ni en sit sitä juo. Tuo mies kyllä vähän kattelee mua niinku oisin hullu ja sanoo, ettei kannattais niin tarkkaan kaikkea miettiä :rolleyes:
 
Kiitos hattivattinen ja Sol :heart:

Täällä sama ralli jatkuu, joka päivä, tuossa aamupäivän aikaan oksu tulee, syöt tai olet syömättä...Tänään oli aika mielenkiintoista kun kesken autolla ajon tuli vaan ylös asti, onneks autossa oli muovipussi ja paperia ja bussipysäkki lähellä.... Ja Sol mulla on kans noiden ruoka-aineiden kanssa vähän pähkäilemistä, koska mies on nyt sairaalassa ja olen yksin kotona, ja tämän olotilan takia ei vähempää voisi ruuan laittaminen kiinnostaa....:x Joten menen kauppaan ja ostan sitä mitä mieli tekee...Meinasin ostaa mustaa makkaraa, mutta sitten tulikin mieleen, et saakohan sitä syödä?? Joten jätin ostamatta... Mä olen kyllä ihan turvallisin mielin syöny salaattia, tällä hetkellä kylmä ja raikas on melkein ainutta mikä maistuu... Teestä en osaa sanoa, koska ite on juo teetä enkä kahvia, osaisko neuvola auttaa?
Vaatekauppaan täytyis tämänkin mennä....Ihan vielä en vaan haluaisi, mutta ei kai ole vaihtoehtoja... Parasta on, et paino on tippunut reilut 5kg, mutta silti housut kiristää....:LOL:
 
Pikainen tervehdys täältäkin!

Voihan tylsyys Kiena tuota sun pahoinvointia :x En voi muuta kuin toivottaa tsemppiä ja pitkää piinaa, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa.

Solille pitää kommentoida vaateasioita ja teeosastoa. Mä oon aikaisemmin ollut aikamoinen kahvikissa, mutta jo vähän ennen plussaa ei kahvi enää maistunut eikä se maistu nytkään. Oonkin siirtynyt teen juojaksi, mutta juon ihan perus earlgreyta 1-2 kuppia päivässä. Suositus kahvin suhteenhan on se 3 kuppia päivässä, joten en ole turhaa stressiä ottanut siitä. Muuten kyllä vähän väliä mietityttää tuo ruokapuoli, jos ulkona käy syömässä. Pari viikkoa sitten sain jälkipaniikit siitäkin, kun söin pitsaa jossa oli aurajuustoa, kun mietin että olikohan se ollut tarpeeksi kuumassa uunissa, että uskalsin syödä turvallisin mielin... :D On tää tämmöistä. Nyt onneksi on jaksanut enemmän tehdä itse ruokaa, niin tietää mitä suuhunsa pistää.

Ja tuo vaateosasto... Mulla ei ole ollut viikkotolkulla toivoakaan normivaatteista ja nyt olenkin tullut mahan kanssa kaapista ulos mm töissäkin. Ne vaatteet alkaa nimittäin olla vähissä, millä tän rouvan keissin saa peiteltyä, että jouduin nöyrtymään. Mutta on kyllä ollut ihanakin ostaa mammavaatteita :)

Loppuun pikainen oma napa... Kävin tänään lääkärissä ja siellä oli meidän pienellä ihmeellä kaikki hyvin, suloisesti hän pyöriskeli jälleen yksiössään. Ja alkaa jo näyttää ihan vauvalta, vaikka kokoa onkin vasta n 10 cm ja 100 g :heart: Lääkärireissu toi rutkasti mielenrauhaa ja kun vuodot on pysytelleet nyt jo 2 viikkoa poissa, niin fiilis on hyvä :) Olen jo pienin askelin alkanut nauttia raskaudesta, mikä on kyllä ihanaa.

Toivottelen kaikille rentouttavaa viikonloppua ja antoisaa mahan kasvattelua! Voikaahan hyvin!

Hattivattinen & Ihme 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Sol
Sol Meilläki eilen kinasteltiin siitä ettei mies suostunu nousee sohvalta..Minä kun halusin laittaa sohvatyynyt hyvin :D Tiedostan kyllä etten ole ollu mikään maailman helpoin ihminen, mutta onneks tuolla ukolla on niin hyvät hermot :)
Mie juon ihan tavallista Liptonin teetä ja Keisarin morsianta.. Teessä on kumminkin mun käsittääkseni aika vähän kofeiinia etten usko haittaavan..Olettaen tietenkin ettei litratolkulla juo ;)

Kiena Onnea hienoista ultrakuulumisista :) Ne on kyllä aina hienoja hetkiä.. Jaksuja sen pahoinvoinnin kanssa..

hattivattinen Onnea sinnekin hienoista ultrakuulumisista.. Kyllä tuo 10cm kuulostaa hurjan isolta :D

Täällä on nyt suuri huoli kun oireet on vähentyneet.. Rinnat ei ole enää läheskään niin kipeät, huonoa oloa ei ole nimeksikään..Väsymystä kyllä riittää ja vatsaa juilii menkkamaisesti. Sitä vaan miettii että onkohan siellä enää ketään : / Tiedä milloin sinne ultraankaan pääsee kun neuvola on vasta perjantaina.. Nyt on menossa 9+2, onko mitään mahiksia että neuvolassa yrittäisivät kuunnella sydänääniä? Ei varmaankaan..?
Ja sitten tuo syöminen..ostin yks päivä maksalaatikkoa ja kotona tajusin että eihän sitä voi syödä :O Kalaaki tulee ovista ja ikkunoista appiukolta mutta en uskalla syödä.. Saako muuten itse kalastettua/tuoreena ostettua syödä jos se on itse kylmäsavustettu/graavattu?.. Onneks ei käydä usein ulkona syömässä :D mahtais olla stressaavaa yrittää valita jotain syömäkelposta :) Nyt kun kerran tähän aiheeseen pääsin, taidan mennä kaivelemaan jääkaappia..

Aurinkoista alkuviikkoa!
 
Pikainen kommentti Babiesille

Ihan huoletta voit syödä itse kalastettua/ tuoretta kalaa, joka on itse valmistettu. Ne on vaan ne vakuumiin pakatut savustetut ja graavit, joissa piilee listeriavaara. Mua niin surettaa, kun harvoin saa tuoretta kalaa, kun oon savukalan ystävä. Mutta mitäpä sitä nyt ei muutamaa kuukautta kestäisi, enpä taida valittaa :)

Mullakin oireet vaihteli alkuviikoilla, joten ole huoleti :) Rinnat mulla ei silloin alussa olleet kovinkaan arat, nyt vasta viime viikkoina ne on aristaneet ja etenkin iltaisin ja öisin. Ja huomaa kyllä, että kasvuspurttia taitavat ottaa :D

Mutta pyydä ihmeessä neuvolassa kuuntelemaan sydänäänet, sillä jos siellä on tarpeeksi hyvät laitteet, niin voi jo kuuluakin! :)
 
Moikka kaikille!

Tulin pikaisesti moikkaamaan, kun olotila hieman hellittää... Eli täällä oksentaminen vaan pahentunut ja muutenkin olotila niin huono välillä, että melkein jo lähdin töistäkin kesken päivän pois. Eilenkin oksensin 4 kertaa, mikään ei pysy sisällä! :headwall: Tänään oon oksentanu VAIN 2 kertaa ja kun syömisen jälkeen meni vaakatasoon, niin ruoka pysyi sisällä. En sitten tiedä mistä mikäkin johtuu.
Maanantaina kävin äitiyspolilla ja pääsin taas näkemään Tirrin :heart: Sydän löi 170 ja kasvanut oli 7mm vajaassa viikossa:D Seulontaultran varasin 20.10, joten kolmisen viikkoa odotellaan seuraavaan tapaamiseen ;)

Kivaa viikonjatkoa kaikille! Tämä painuu taas pitkälleen.....
 
Sol
Mulla tuli eilen maha kipeeks, ihan yllättäen. Kesti melkeen 2 tuntia, ja pelästyin :( Voi olla vaan ummetusta, toivottavasti. Huomen meen neuvolaan, niin lupasivat, et koitetaan kuunnella sydänääniä. Toivottavasti nyt johtuis vaan ruuansulatushäiriöistä tai kystista! Tänäänkin on aristanut.. Mut ei mitään vuotoa ainakaan oo ollu. Pelästyin, ku tuli ihan sellaset oireet, ku sillon ku on menkat. Ihan sama, mitä kipua mulla on, kunhan vauvalla ois kaikki hyvin.

Sori, ku en jaksa kauheesti kommentoida, jotenkin vaan on nyt toi oma tilanne mielessä. Oishan se nyt ihan huippua, et ois tosiaan jotai ruuansulatushäiriötä vaan :) Luumuja oon popsinu, ei tunnu kyl vielä auttavan...

Voi Kiena kyl sul on nyt ollu rankkaa! Luulis jo kohta helpottavan. Mut tosi ihanaa, ku oot taas nähny pikkusen, ootan kans kahden viikon päässä olevaa ultraa. (Tietty varaan aiemmin, jos siltä näyttää). hattivattiselle onnea vauvan kasvamisesta myös, varmaan upeaa, kun näyttää jo oikeelta vauvalta! Babies kysy vaan sitä sydänäänien kuuntelua, mulla ainakin luvattiin kokeilla. Toivottavasti onnistuu!

Soitin siitä teestäkin neuvolaan, saan juoda rooibosta. Oikeestaan melkeen kaikkia saa, vissiin huolehdin vähän liikaa... Oon muuten vielä pallompi ku ennen, ku ei tosiaan oikeen toi elimistökään toimi.. Varmaan kilojakin tullu vaikka kuinka :rolleyes: Mut ei kyllä haittaa, jos vaan kaikki on hyvin :heart:
 
Sol
7.10.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS...21+2........?..........toinen.......36v......15.2.
Toiveissa.........ICSI......20+4......6.7.......toinen........28.v......20.2.
Sinirusko.........IVF......20+5......30.6.....esikoinen.....25.v......19.2.
Millie73............ICSI......17+1......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
nanniga............IVF.......18+3....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
hattivattinen....1.IVF.....16+0......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....11+4.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....11+0........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......10+1......20.9.........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...10+?.....15.9......toinen?.......?...........?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aik:wave:
Ja tervetuloa uusille myös.:heart:
Täällä mennään "jo" viikoilla 19+4 ja la siis 19.2 (voi korjata listaan)
Olen ollut jo saitsulla kohta 5 viikkoa,kun yhtäkkiä aloin vuotamaan yöllä verta ja supistelemaan viikolla 15+2...eikun sairaalaan kauhean pelon vallassa ja ultrattiin ja pikkuisella onneksi kaikki hyvin:heart: ja lääkäri totesi mulla eteisistukan josta vuoto tod.näk johtui..sairaalassa vuodelevossa 4pv ja sit kotiin jatkamaan huilailua...nyt näillä menty ja tilanne onneksi pysynyt rauhallisena =)
Ens viikon pe:na rakenneultra jossa myös tsekataan toi istukan tilanne.
Että tämmöstä tänne...pikkunen muljauttelee masussa ja sydänääniä kuunnellaan monta kertaa viikossa kotona,huh minkä mielenrauhan siitä s:heart:
 
Sol
Sinirusko Onpas ikävän kuulosta ollut... Mut onneks on kaikki menny hyvin, ja saat huilata. On se hyvä, ettei joudu töissä oleen pakolla, sentään jossain menty parempaan suuntaan tässä yhteiskunnassa. Mä vähän sekoilin noissa laskuissa näköjään muutenkin, olin kaikille pitkällä olijoille kirjannu viikon vähemmän :ashamed: En ehkä vaan pysty käsittään, et toiset ois jo ihan puolivälin nurkilla :O

Mä olin siel neuvolassa eilen. Lääkäri sanoi, et ei kyl ehkä kuulu noi sydänäänet vielä, et vasta viikolla 12-14. Ja eihän se eikä harjoittelija niitä sit löytänytkään ja olin ihan et no niin, kiva sitten :'( Vaikka olikin sanonut, ettei pidä huolestua, jos ei löydy, ei välttämättä tiedä mistä kohtaa kannattais etsiä, ja voi olla hankalassa paikassa jne. Mut sit sinne neuvolaan oli jostain saatu sellanen 60-70-luvun ultralaite :D Kokeiltiin sit sitäkin. Lääkäri sano, et "Täs on vähän kovempi ääni, mut ei sen pitäis vaarallista olla". Jei. Aatteli, ettei silläkään välttämättä nää, mut niin vaan lopulta löyty vauveli sieltä ja harjoittelija bongas sydämen sykkeen ja lääkäri sano, et vauvis heilutti kättäänkin :heart: Huhhuh! Mut oli muuten erikoinen kokemus toi laite, onneks on nykyään vähän tarkemmat laitteet. En sit kuvaa pyytäny, ehheh, ois varmaan tarvinnu kehittää jossain pimiössä :kieh: Mut oikeesti oli kyl tosi hyvä, et niil oli se laite, muuten oisin vaan murehtinu ja panikoinu ja ois ollu pakko tilata yksityiseltä aika. Mut nyt jaksan oottaa vajaan pari viikkoo äitiyspolin ultraan :)
 
hattivattinen Kiitos vastauksesta tohon kala-asiaan..Niin neuvolassakin sanottiin että itsekalastettua ja varmasti tuoreesta kalasta tehtyä graavia saa syödä :) Meillä myös appiukko kylmäsavustaa itse, nam :p

Kiena :hug: Toivotaan että tuo sun huonovointisuus pian poistuisi :)

Sol Olipa pelästyttävä kokemus sulla : / Mutta onneksi neuvolassa sait jotain selvyyttä asiaan :) Meilläkin suurinpiirtein pari viikkoa äitiyspolin ultraan, jänskää :)

Eilen neuvolasa käyty ja saatiin ne sydänäänetkin kuuluviin. Viikkoja siis nyt 10+1..Laskettu aikakin oli suurinpiirtein sama kuin ite laskemani, neuvolantäti sai eri laskureilla kyllä hieman eri aikoja... Vappuvauva kumminkin ;) Puoltoista tuntia saatiin sielläkin kulumaan.. Oli jopa neuvolantäti tippa linssissä kun saatiin ne sydänäänet kuulumaan..ja meikäläinen tietty itki ku viimistä päivää :D Mutta nyt ahertamaan töihin lauantain kunniaksi..
 
Tervehdys kaikille.

Täällä on nyt viikkoja 20+5. Vähän yli puolen välin ollaan. Aika sais kulua nopeammin. Masuasukki on alkanut kivasti jo liikkumaan, pienen pieniä potkuja tuntuu. On se niin hieno tunne. 14.10 meillä on sitten rakenneultra. Mies haluaisi tietää kumpi on tulossa, mutta minä en. No täytyy vielä keskustella asiasta ennen ultraan menoa, ettei sitten siellä aleta väitteleen, et halutaan tietää, no eipäs haluta...

Huomasin, et listassa on väärin meidän laskettuaika, se on 15.2.

Näköjään vähän eri informaatioo annetaan neuvoloissa tuosta kala asiasta. Olen sitä kysellyt myös, koska tykkään kovasti kalasta. Mulle sanottiin, et edes itse graavattua kalaa ei saa syödä. Siinä on kuulemma listeria vaara. Niin ja petokaloja ei saa syödä, vaikka kuinka tuoreena ne sais. Koska ainakin hauessa on elohopeaa.

Voikaa kaikki oikein hyvin.
 
Heissan mahankasvattajakaverit!

Olipa kiva kuulla taas teidän pidemmällä olevienkin Siniruskon ja Heidarin kuulumisia :) Kovaa vauhtia täältä tullaan perässä :)

Toivottavasti Siniruskon vuodot on hellittäneet ja saatte hyviä uutisia rakenneultrasta, toivotaan että istukka olisi siirtynyt pois kohdun suulta. Tuuhan sitten raportoimaan meille ultrakuulumisia :)

Meillä on Heidari täsmälleen samanlaiset mietteet sukupuolen kysymisen suhteen - mies haluaisi tietää ja minä taas haluisin säästää sen yllätyksenä synnytykseen. Saa nähdä, millaiset käden väännöt mekin saadaan siitä vielä siellä ultrassa :) Meillä olis 4 viikon päästä se ultra, hui miten nopeesti aika meneekään!

Olipa kiva kuulla Sol ja Babies, että pääsitte kuulemaan teidän pienten sydänäänet. Eikö olekin hypnoottisen ihmeelliset jumpsutukset? :) Mäkin olin tänään neuvolassa kuuntelemassa meidän pienen ihmeen sydämen jumpsutusta ja aamurallia, kova jumppa oli hänellä siellä meneillään. Niin liikuttavaa :heart: Seuraavassa neuvolassa sitten käsitelläänkin kela-paperit ym niihin liittyvät käytännön asiat. Olin aivan hämilläni, että minäkö pääsen sitten jo tilaamaan äitiyspakkaustakin. Kerrassaan hämmentävää...

Muuten täällä voidaan hyvin, oon ollut tuntevinani jo muutaman kerran meidän pienen ihmeen liikkeitäkin. Lyhyitä morsetusviestejä hän on lähetellyt yksiöstään :) Alkaa tuntua vähitellen todellisemmalta tämä koko odotus, olen kyllä niin pohjattoman onnellinen tästä kaikesta. Välillä tuntuu jopa vähän pelottavalta, että miten meille onkaan suotu tällainen onni...

Hyviä vointeja itse kullekin, Kienalle erityisesti voimia ja tsemppiä pahoinvoinnin selätykseen! Aurinkoista syysviikkoa ja antoisaa mahan kasvattelua, voikaahan hyvin :)

Hattivattinen & Ihme 15+3
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:

Oon ollu viime ajat aika kivasti sängynpohjalla tai vessan pyttyä halaamassa. Loma loppui joten nyt pitää jaksaa taas töissä. Parhaillaan oon oksentanu 4 kertaa päivässä, MUTTA tänään en vielä kertaakaan, jeejee!! En tiedä sitten auttoiko se, että nousin tosi hitaaaaasti aamulla, söin jo sängyssä pari suolakeksiä kuten kätilö neuvoi. Muutenkin olen koittanut syödä koko ajan jotain pientä, mutta ylös on tullu jos on ollu tullakseen... Toivottavasti nyt helppaa!

Kiva lukea teidän muiden kuulumisia, tänne ei tosiaan mitään uutta, mitä nyt uusi viikko poksahti tänään! :heart:

Palataan taas!!


Kiena 10+0
 
Sol
Päivitin tota listaa, tuntuu kuulkaas välillä tosi haastavalta koittaa laskea viikkoja oikein :D Että ilmotelkaa taas, jos oon jotain vaihteeks sössiny :whistle: Tai siis saahan sitä nyt kuka tahansa päivittää, senkun lainaa vaan viestiä. Mut kyllä mäkin voin koittaa, jos joskus vaikka oppisin mokailematta. Ois kyllä ihanaa, jos osaisi laittaa siihen kaikkia kuvia ja erilaisia tekstejä, sillai kun joissain ryhmissä on. Mut en osaa :ashamed:

Ai niin, ostin yhden bodyn ja pipon :) En sit muuta ookaan ostanu, en ees niitä äitiysvaatteita. Mut kyllä vähän (tai ei niin vähänkään) oon kattellu netistä kaikkia, mitä tarvis hankkia. Mut eka varmaan tarvittais isompi kämppä, tänne ei tosiaan mahdu mitään :D Oottekos muut jo hankkinu kaikkee?

Oho, pitää lähtee töihin, tää oli nyt sit vaan tällänen pikanen ei-kommentoiva viesti, mut kuullaan taas. Raikasta syksyä (yök, en tykkää) kaikille! :)
 
Heips!

Tulin tanne Hattivattisen kutsusta, kun aloittelin jo uutta pinoa lapsettomuushoidoista plussanneille. Miten menikin ohi tama pino :D

Osan teista jo tiedankin, ollaan kuumeiltu siella lapsettomuuspuolella, mutta varmuuden vuoksi kopsaan taman oman tarinan tahan:

Meilla yritettiin esikoista yli kolme vuotta josta viimeinen vuosi klinikan asiakkaina. Asutaan Hollannissa joten insseja yritettiin maan saantojen mukaisesti melkein vuoden ajan (suurin osa yrityksista jouduttiin perumaan). Ekasta inssista plussa joka osoittautui kohdunulkoiseksi ja leikattiin.

Ensimmaisesta IVF-hoidosta sitten vihdoin plussa ja tanaan mennaan viikoilla 16+3

Koska raskaus sai alkunsa hoidolla, oli alkuraskaudessa normaalia enemman seurantaa, ultrat on tehty viikoilla 5, 7, 11 ja 12.

Seuraavaksi olisi edessa rakenneultra 31.10, silloin menossa 19+6
Ja koska mies on kotoisin Italiasta, kaydaan siellakin gynella tarkastuksissa (Hollannissa ei ole laakarin/gynen tarkastuksia muuten kuin jos tulee ongelmia) joten saadaan ylimaarainen rakenneultra Italiassa 22+4.

Ei tosiaan viela oikein 100% olla paatetty onko edessa synnytys Hollannissa vai Italiassa, joten sen takia seuranta molemmissa maissa :D

Toivottavasti tanne mahtuu polisemaan?

Hattivattinen joo, oikein muistelit, olen vahan kauhuissani naista Hollannin systeemeista, kivunlievitys on turhamaista heidan mielestaan, silla synnytys on luonnollinen tapahtuma ja pitaisi naiden mielesta hoitaa kotona. Taallahan tyrkytetaan kotisynnytysta ensimmaisena vaihtoehtona ja ihan ilman kivunlievityksia. :O
Nyt lakimuutoksen takia jokaisen sairaalan on tarjottava epiduraali naisen niin vaatiessa, mutta monessa sairaalassa nukutuslaakari on paikalla klo.9-17:30 eli jos synnytys osuu tuon ulkopuolelle, tough luck. :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiva Sharona, kun löysit tänne, lämpimästi tervetuloa :)

Huh, mikä syysmyräkkä tuolla ulkona! Nyt on kyllä mukava möllöttää kotisohvan nurkassa kynttilän valossa. Pitsaperjantain kunniaksi ruokalistalla oli tänä iltana meillä lähipitserian antimia, mies on kovassa flunssassa eikä mullakaan ollut ylimääräistä energiaa vääntää sapuskaa, joten onneks oli pitsaperjantai :)

Tänne ei ihmeempiä, pienen ihmeen liikkeitä olen koittanut tunnustella. Vielä ne ei ole päivittäisiä, mutta silloin tällöin hän yllättää mut ja saa hölmön hymyn maman suupieliin :) Todella veikeän tuntuista ja niin hämmentävän epätodellista... Väsymys meinaa vaivata mua edelleen, vaikkakin se pahin 24/7 kooma on helpottanut, mutta en siltikään voi sanoa olevani kovin energinen, mikä kyllä turhauttaa. Täytyy vaan toivoa, että se "energinen keskiraskaus" alkaisi pian, en haluaisi mennä tämmöisessä sumussa koko aikaa läpi. No, aika näyttää.

Miten sulla on muuten Sharona mennyt alkuraskaus? Ja kyllä kuulostaa kreisiltä tuo Hollannin meininki kivunlievityksen suhteen :O Sen synnytyksenhän pystyykin ajoittamaan tuohon virka-aikaan niin sopivasti :p

Rentoa viikonloppua naiset ja terveiset masuasukeillenne!

Hattivattinen & Ihme 16+0 (apua - 4 viikon päästä ollaan jo puolivälissä...)
 
Huomenta kaikille :)

Hattivattinen kiitos kysymasta :D Tosi hyvin on mennyt, jotenkin olin tosi yllattynyt kun ei ollut mitaan pahoinvointeja sun muita. Ainoastaan viikot 9-12 meni kasvissyojana, lihaa en voinut sietaa ollenkaan ja esimerkiksi kinkku alkoi allottamaan jo ihan alussa, enka vielakaan voi kuvitella syovani kinkkua leivan paalla (tai muutenkaan).

Niin ja tietty IVF bonuksena sain hyperin jonka takia maha oli pallona jo alusta asti, eika laskenut ollenkaan vaan muuttui sitten "oikeaksi" masuksi nyt myohemmin. Mammahousuja jouduin kayttamaan jo 7. viikosta alkaen :LOL:

Meilla on pikkuinen ollut kaikissa ultrissa 3 paivaa ikaistaan isompi, janna nahda miten nyt sitten rakenneultrassa on asiat!

Liikkeista: Olin tosi yllattynyt, kun tunsin ensimmaisen hipaisun viikoilla 14+ enka sitten oikein uskonut edes, etta se oli muuta kuin eksynyt pieru, mutta nyt reilu viikko sitten olin bussissa matkalla toihin ja yhtakkia tuntui ihan selva potku! :heart: Jatkoi jumppatuokiotaan asemalle asti, enka millaan olis halunnut nousta bussista kun se oli niin liikuttavaa, hassua ja ihanaa :)
Sen jalkeen aina valilla, ei kuitenkaan joka paiva, on tuntunut liikkeita ja niihin hetkiin kylla pysahtyy!

Mulla on myos edelleen aika vasy olo, mutta tosiaan, onneksi se 24h kooma on jo hellittanyt otettaan. Onko teilla ollut raudan kanssa mitaan ongelmia?
Mulla mitattiin tiistaina "neuvolassa" hemoglobiini joka oli liian matala, ja keskiviikko-aamuna kavin verikokeissa. Tuloksia ei ole viela kuulunut, mutta sehan saattaisi selittaa tuon vasymyksen?

Ihme muuten, kun mua ei ole taalla kertaakaan punnittu..? Ei nailla taida olla minkaanlaista painon seurantaa taalla. Ekalla kayntikerralla kysyivat painon, nyt ei mitaan.

Voisin vahan kertoa Hollannin systeemeista (tuon kivunlievitys-ihmetyksen seuraksi).. Eli taalla yritetaan kannustaa kaikkia naisia kotisynnytykseen, ja suurin osa Hollantilaisnaisista tosiaan synnyttaa kotona. Kaupasta saa ostaa "synnytys-paketteja" mihin kuuluu steriilit lakanat, sideharsot, sakset napanuoran leikkaukseen, ym mukavaa :O

Jos haluaa sairaalaan, nykyaan paasee kylla pyytamalla, mutta sen joutuu maksamaan itse, jos ei ole laaketieteellisia perusteita. Kolme tuntia synnytyksen jalkeen aiti ja vauva lahetetaan kotiin(!!!!)

Seuraavana aamuna kotiin tulee "hoitsu" joka vierailee siis seuraavat 7 paivaa ja opettaa imettamaan, ja hoitamaan vauvaa. Sama nainen myos siivoaa jos nakee tarpeelliseksi ja saattaa myos laittaa ruokaa.....!

Jaahas, nyt kun tuohon kirjoitti, niin alkaa taas houkuttamaan se Italia enemman :LOL:
Siis huh, mua ahdistaa ajatus, etta joku ventovieras tyyppi tulee mulle kertomaan miten vauvaa taytyy hoitaa, ja etta meilla on liian sotkuista. |O
 
Kiitos Sol kun jaksat hoitaa listaa :) Mä en oo ostanu vielä yhtään mitään vauvalle....Eiköhän tässä vielä ehdi ;) Muutenkin pitäis makuuhuoneen kaapistot uusia ja vaatehuonetta järkätä uudestaan, et saa vaavin tavarat mahtumaan. Aijotaan nyt asua vuosi pari vielä tässä kaksiossa ja sitten katsella isompaa asuntoa.
Sharona Tervetuloa mukaan :wave:

Babies Joo, ne sydämen lyönnit on niin huippu kuulla ja viimeksi lääkäri oikein näytti miten se sydän siellä jumputti :heart:

Kiva hattivattinen et väsymys helpottaa pikku hiljaa, täällä sitä vielä podetaan aikas lailla...|O

(.) Oksentelu on nyt siirtynyt aamuihin, pari päivää ´meni etten yrjönny ollenkaan, mutta sitten se taas alkoi... Tänään oli ihmeen hyvä olo kun nousin aamulla ja sainkin aamupalan pysymään sisällä. No töissä paha olo hiippaili takaisin, joten otin sit Primperan 10mg ettei tarvisi töissä (taas) oksentaa...Eilen kun pääsin vessaan mutten pöntölle asti kun laatta lensi ja jouduin sit siivoomaan puoli vessaa...:ashamed: Muutenkin haluaisin asian vielä pitää salassa, ainakin sinne ensi viikon nt-ultraan saakka. Tänään pitäisi mennä verikokeisiin ja ensi torstaina olisi sitten se ultra.
Muuten tänne ei mitään kummalista, päivä kerrallaan mennään ja ihmetellään milloin mitäkin " oiretta" :D

Hauskaa viikon jatkoa, ja kirjoitelkaahan kun ehditte!
 
Harmi Kiena, etta sulla on viela pahoinvointia :x Toivottavasti se pian helpottaa!

Mulla on aika leppoisat oltavat talla hetkella, ainoastaan lonkat sarkee ja nivusia juilii kun mestat hakee uutta paikkaansa. Pikkuisia potkuja on ruvennut tuntumaan enemman ja enemman ja eilen illalla kerroin miehelle, etta on ollut vilkas paiva kun joka palaverissa pienta muksauttelua ja taas muksii, osoitin sormella kohtaa mihin viimeisin potku osui, mies laittoi kaden siihen mahalle ja melkein samantien muksautti niin kovin, etta oltiin molemmat haavit auki!

En olis uskonut, etta 17+0 ekassa raskaudessa jo voi liikkeet tuntua ulos asti :heart:
Eilen siis POKSahti :D

Nyt jos lahtis pesemaan tukkaansa ja eikus toihin. Illalla on tiimin kanssa illallinen ja huh, vasyttaa jo valmiiksi.

Mukavaa paivaa kaikille!
 
Voihan tylsyys Kiena tota sun pahoinvointia :x Onneksi viikot kuluu ja kohta olet 12 vkon paremmalla puolella, toivotaan että se siitä alkaisi sitten helpottamaan!

Mieletöntä Sharona, että teillä monotellaan jo noin pontevasti! Niin liikuttavaa :heart: Täälläkin oli toissapäivänä historiallinen päivä, kun meidän pieni ihme veti sellaiset jumppamaratonit, että tuleva äippä oli aivan hämmentynyt. Pitkin päivää sellaista myllerrystä ja monottelua, että nyt onkin ollut pari päivää hiljaista, on raukka varmaan jumpannut itsensä aivan hapoille :) Mies morsettelee mahaan lähes päivittäin omia viestejään ja odottaa myös innolla, että liikkeet alkaisivat tuntua ulos asti. On tää mieletöntä :)

Mukavaa iltaa Sharonalle, koitahan jaksaa nauttia :) Täällä on ollut taas sellainen väsymysviikko, ettei paremmasta väliä. Mua ei siis sais millään arki-iltoina illallistamaan, hyvä kun jaksaa itse syödä töiden jälkeen jotain kotona ja ihan muutkin peruskotihommat on tuntunut aivan ylivoimaisilta... Miten niin pieni voikin imeä meistä mamoista kaikki mehut :)

Hattivattinen & Ihme 16+5
 
...varovasti kurkistan tänne, kun Sharona pyysi mukaan...
Te olette täällä jo kaikki niin tosi pitkällä (ainakin omaan tilanteeseen verrattuna) etten tiedä uskallanko mukaan, kun ei vielä ole tietoa onkokaan sitä kaikki kunnossa, mutta tuttuja täällä ainakin on monta =) joten :wave: kaikille!

Eli vihdoin se tuli minullekin ensimmäinen plussa ikinä toisesta ivf hoidosta ja lähes kolmen vuoden toivomisen jälkeen. Testasin lauantaina pp 15 ja viivat ja plussat on sen kun vahvistuneet (eilen testasin jo iltapäivällä ja viiva oli lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva). Ultra on vasta kuun lopussa, joten siihen saakka jatkuu piina jos ei kesken mene ennen sitä. Hirvee pelko koko ajan, että mitä jos tää ei ole totta tai että jotain menee pieleen. Mistä noi viikot lasketaan hoidoissa eli mitäköhän mulla on nyt meneillään? Eikä meillä ole tälle edes vielä mitään työnimeä :O
 
Lämpimästi tervetuloa Kevätkello ja tuhannesti, tuhannesti onnea plussasta!! :flower: Huomasinkin tuolta lapsettomuuspuolen ketjuista, että teille on tullut ilouutisia, mielenkiinnolla siellä seurailen edelleen, miten tutuilla nimillä menee :)

Rohkeasti vaan mukaan tänne ketjuun, vaikka kyllä itsekin himmailin ennen varhaisultraa, kun koko juttu tuntui vaan niin epätodellisen ihmeelliseltä, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa iskostuu tajuntaan. Ja onhan se totta, että varmaan meillä, joilla raskauden alkuun saattaminen ei ole mennyt ihan normipolkuja, niin menettämisen pelko ja pelko siitä, että jos kaikki ei menekään hyvin, on varmasti suurempi. Mutta nyt pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että teidän pikkuinen on rakentanut pienenpienen yksiönsä oikeaan paikkaan ja viihtyy siellä pitkään, määräaikaisen 9 kk vuokrasopimuksen verran :)

Niin ja viikot lasketaan hoidoissa mun käsittääkseni niin, että punktiopäivä on hedelmöityspäivä eli 2+0. Näin ollen mullakin testipäivä pp14 eli 2 viikkoa siirron jälkeen oli siis jo 4+3. Näin ainakin meidän klinikalla sanoivat, että viikot lasketaan. Eli oisko sulla ollut sitten lauantaina 4+4 ja tänään siis 5+0...?

Ja kyllä te ehditte sen työnimenkin vielä kehittää, meilläkin se tuli vasta varhaisultran jälkeen. Mutta aattele, nyt ollaan jo lokakuun puolivälissä ja sinne kuun loppuun on enää reilut pari viikkoa, nopeesti se menee, vaikka todellakin tiedän, että odottavan aika on kirjaimellisesti p-i-t-k-ä...

Vielä kerran onnea ja tervetuloa mukaan! :)
 
Sol
Heipati hei ja ihanaa, kun Sharona oot tullut tänne mukaan! Ja voi, mitä uutisia: Kevätkello onnea! :heart: Mä laskin ite tolla vau.fi raskauslaskurilla, niin siinä saa valita, et lasketaanko hedelmöityksestä vai kuukautisista. Laitoin punktiopäivän siihen, niin samalla laskukaavalla näyttäis äippäpolilla menevän. Mut neuvolassa on yhden päivän edellä, ja lasken nyt sen mukaan, ku sillä sit varsinaisesti alotettiinkin (jos ei omia laskuja lasketa mukaan). Ilmottele sit, ku saat jonkin ajan laskettua, ni laitan listalle (tai voit itekin laittaa) :)

Oon ollu vähän hiljaa hetkisen, ku oli kauheet pelot, et onko tuol mahassa enää mitään :O Tänään oli ultra, ja onneks kaikki on hyvin :heart: Oon kyllä niin onnellinen nyt! Ja tuli se 12 viikon raja poksuttua, niin huhhuh, kun voi huokaista ainakin hetkeksi. Just yks ystävä hermoili ja jännitti vaikka on enää pari viikkoa laskettuun aikaan, et kaipa niitä pelkoja sit vaan tulee. Mut nyt oon kyllä hurjan onnellinen, siellä se pikkunen heilutteli käsiä ja jalkoja, jumppaili ja liikku niin, ettei meinattu kuvaa saada :D Pää-perämitta oli 57,9mm, vastaa 12+2 viikkoja, joka nyt just mulla onkin. Se niskaturvotus oli 0,6, ja ihan hyvä siis. En mene siihen veriseulontaan. Kaitpa siinä rakenneultrassa sit vielä näkee, jos pitää varautua johonkin. Eihän tossa seulassa juuri muuta pysty arvioimaan ku downin syndroomaa, et ihan sama mulle. Enpä oo keskeyttämäs kuitenkaan. On tää niin ihmeellistä ja ihanaa :heart:

Vähänkö Sharona siel Hollannis kuulostaa touhu hurjalta! Mut enemmän noita ultria ollu alkuraskaudes ku tääl, tai mulla ollu nyt kaks ja seuraava se rakenneultra. Upeeta varmaan ku tunnet vauvan liikkeet, ja samoin hattivattinen. Niitä odotellessa..

Voi Kiena vielä vaan pahoinvointia, plääh. Menis jo ohi. Onneks tosiaan se 12 viikkoa lähestyy, helpottaa jo tieto siitä. Ainakin mua huojensi, kylläkin se ultra tänään oli se mikä huojensi.

Sol ja vauva (vähän kekseliäs nimi, ehe, pitäs ehkä mietii joku) 12+2 :heart:
 
Sol
12.10.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS...22+0........?..........toinen.......36v......15.2.
Toiveissa.........ICSI......21+2......6.7.......toinen........28.v......20.2.
Sinirusko.........IVF......21+3......30.6.....esikoinen.....25.v......19.2.
Millie73............ICSI......17+6......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
nanniga............IVF.......19+1....21.7.....esikoinen.......28.v.....6.3.
Sharona...........IVF.......17+1.......?.........esikoinen......?..........?
hattivattinen....1.IVF.....16+5......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....12+2.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....11+5........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......10+6......20.9.........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...11+?.....15.9......toinen?.......?...........?
Kevätkello......2.IVF.......?..........?...............?..............?...........?
 

Yhteistyössä